هیدئو کوجیما به دنبال موتور بازی جدیدش تمام دنیا را میگردد
هیدئو کوجیما تمام دنیا را به دنبال پیدا کردن بهترین تکنولوژی برای پروژهی بعدی سفر کرده است.
از زمانی که هیدئو کوجیما شرکت کُنامی را ترک کرده و مستقل شده است، در حال ملاقات و بازدید از استدیوهای معتبر دور دنیا است. دلیل اینکه او این کار را انجام میدهد بررسی موتور بازیهاست که او بتواند در توسعهی بازی بعدیاش از آن بهره ببرد.
بر اساس گفتهی طراح، استفاده از یک موتور ثالت بجای پایهگذاری یک موتور جدید داخلی از ابتدا، بسیار در وقت صرفهجویی خواهد کرد.
او در مراسم نوردیک گیم در مالمو به شرکتکنندگان گفت:
به نظر من برای ساخت بازی، بهتر است از لوازم داخلی استفاده کنیم. اما برای اولین عنوان من، قرار است از یک موتور ثالث استفاده کنیم، چرا که ما خواستار انتشار بازی به کسانی هستیم که هماکنون چشم انتظار آن هستند. دلیل اینکه من چرا به دور دنیا سفر میکنم این است که من به دنبال یک موتور مناسب هستم.
کوجیما پیش از این به استدیوهای اصلی سونی همچون ساکر پانچ و کوآنتیک دریم و استدیوهای ثالث همچون دایس سر زده بود. او تجهیزاتی همچون فوتوگرامتری و آخرین دستاوردهای ضبط حرکات را مورد بازدید قرار داد. هرچه که این مرد تصمیم بگیرد، تا دیدن نتایجاش راه درازی باقی مانده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
موتور ناتی رو قرض بگیر. سر رات بنزینم بزن کوجی جون! 😀
موتور منو بگیر!!!
Dokati خیلی تند میره 😛
نه بی شوخی اگه تو انتخاب موتور دستش باز باشه یا باید موتور های سونی رو برداره یا cryengine یا unrealengine انتخاب دیگه ای نداره چون foristbyt و anvil next فقط برای ناشر های خودشون هست به باقی نمیدن!! :-((
بنظرم موتور ناتی داگ رو بگیره بهتره
اون موتور کلا انحصاریه ولی خوب موتوریه ها
خوب موتوریه
شک دارم ناتی داگ به کوجیما بده
بدبخت این همه طول کشید تا فاکس انجین رو بسازه!!!
نیازی نیست به این نابغه موتور پیشنهاد کنید .
fox engine یکی از بهینه ترین موتور های جهان بود .
در ضمن ناتی داگ اعلام کرد موتور خاصی نداره و تمام اجزای بازی در maya اسمبل میشه
پس خواهشا دیگه اگه اطلاعات ندارید یا سنتون کمه نطر ندید
عزیزم یه کوچولو آروم تر.چرا عصبی میشی؟
با UN4G1V3N بودم عزیز
اقا چرا میزنی؟حالا یه بار اشتباه کردما
نمیدونم چرا یه چیزایی در مورد ناتی داگ انجین شنیده بودم
چشم یادمون باشه بگیم گیمفا شمارو برای سیستم بررسی نظرات بزاره.
نه من بیکار که نیستم نمیتونم عزیزم :-))
عرشیا تو پست هوم فرانت جو گیرت کردم اواتار spec ops گذاشتی :laugh:
ولی خدا وکیلی تنها بازی که بهم فهموند متا هیچ ارزشی نداره the line بود
fox engine حقش دسته K.o.n.a.m.iـه
@UN4G1V3N
“در ضمن ناتی داگ اعلام کرد موتور خاصی نداره و تمام اجزای بازی در maya اسمبل میشه”
یا حسین
یا حسین
یا قمر بنی هاشم :hypnotized: :hypnotized:
مگه دورع میگه؟ ?:-)
والا سال ۲۰۱۴ بود اگه یادم باشه تو یه مراسم از ساخت بازی حرف هایی زدن و گفتن محیط و.. را درون مایا می سازیم و اصلا نامی از انجین نبردن…
@unknown
خب دوست عزیر تمام بازی های دنیا محیطش با Maya یا 3dmax طراحی میشن بعد Import میشن تو Engine . شما فکر کردی محیط تو خود بازی طراحی می کنن؟
@Horizon Zero Dawn | For Ever
جان؟O_o
پس موتور بازی سازی واسه چیه؟ :/
یه استدیو نام ببرد که از موتور بازی سازی استفاده کنه و بره از مایا استفاده کنه 😐 😕
شما مثل اینکه از روند طراحی بازی اطلاعاتی نداری . اول از همه بگم انجین اصلا برای طراحی ساخته نشده مگر طراحی های ساده ۳ بعدی ( مانند مثلث – مربع – مستطیل و … ) و کار اصلی انجین رندر کردن هستش . حالا بزار قدم به قدم بگم.
برای مثال برای طراحی یک ستون از این فرایند استفاده می کنند .
۱ – طراحی مدل ساده ستون از Concept Art در 3dmax یا maya.
2- وارد کردن مدل ساده ستون به zbrush یا mudbox و نقش نگاری کردن اون . مانند شکستگی سنگ ها روی ستون که به اون sculpting می گن.
3- import کردن اون توی موتور بازی سازی و تنظیم مکان مناست ستون در محیط بازی ( مانند طراحی یک تالار عروسی که شامل ابجکت های دیوار و ستون هستش که باید هرکدوم رو در جای مناسب قرار بدین تا اون محیط درست شه که به اون level design میگن . و قابلیت دوم انجین نورپردازی و رندرینگ هستش و به خاطر همین هستش که گرافیک بازی ها با همدیگه فرق دارن . چون هر اینجین نورپردازی و رندرینگ منحصر به فرد خودش داره! و در اخر بگم که شما تو engine هیچ چیز خاصی از صفر طراحی نمی کنید! شرمنده زیاد شد . :heh:
@Horizon Zero Dawn | For Ever
کی به کی میگه در مورد موتور اطلاع نداری 😐
حوصله توضیح دادن بهت را ندارم!
و نمیدونم با چه موتوری کار کردی فقط دو عکس بهت نشون میدم تا بفهمی کاملا در اشتباهی….
طراحی محیط در فراست بایت
8pic*ir/images/lqa6u8hqm4bwrwajmm1f*jpg
اینم یکی دیگه از موتور
8pic*ir/images/5l07oxokdh5au16mzhon*jpg
اگه موتور بازی سازی فقط واسه رندر,صدا گذاری و چند نورپردازی ساده بود که هیچ…..
“البته اره!بعضی از موتور های کوچک هستن که نمیشه تو موتور محیط ساخت….”
وای خدایا ! من هیچ ادعایی سر بازی ساز بودن ندارم ولی شما هنوز فرق level design با مدلینگ نمیدونی اون وقت نمی خوای قبول کنی حرفت اشتباه هستش؟ این عکس هایی که دادی بالا توضیح دادم برات بهش میگن level design که تو عکس اول داره درخت هارو جایگزاری میکنه تو عکس دوم به همین صورت هستش .
شما هم درست میگید داخل موتور بازی امکان ساخت “مپ” هست که باید هم باشه.ولی شما که نمی تونید بدون استفاده از یک نرم افزار سه بعدی مثل مایا و یا 3d max یک محیط رو طراحی کنی.بلاخره اون نرم افزار ها و هزار جور چیز امثال اونها باید باشن که شما یکسری آبجکت و شخصیت و سلاح و غیره رو طراحی کنی و داخل موتور بازی از اونها استفاده کنی.وگرنه موتور بازی امکان ساخت مدل سه بعدی رو به کسی نمیده.
نرم افزار مثل مایا رو هم هر بازیسازی استفاده می کنه و بدون اون (و امثال اون) اصلا امکان ساخت هیچ چیزی نیست.ناتی داگ هم که همون ناتی داگ انجین خودش رو داره به عنوان “موتور بازیسازی”.
…@
قربون ادم چیز فهم 😀 حالا یکی بیاد برای unknown روشن کنه!
Horizon Zero Dawn | For Ever
یعنی اینا لول دیزاین هستن و کل شرکت های دنیا برای بازی هایشون از مایا یا 3d max استفاده میکنن؟ 😐
پس این وقت چرا واقعا شرکت های دنیا میان و موتور می سازن در حالی که هم تو مایا میشه نورپردازی کرد هم انمبشین ساخت و…
تنها رند و طراحی گیم پلی میمونه که اگه مایا می دونستن کل دنیا از موتورش استفاده میکنن می رفت اینا هم اضافه می کرد….
حالا برای این چی میگی؟ نمیدونم 😐 اینم level designـه؟ ?:-)
8pic*ir/images/hk2xffp5tznvfvrlo7zm*jpg
والا اگه بگی اینم level designـه حرفی برای گفتن ندارم 😉
“همه عکس ها هم از موتور فراست بایت بهت دادم چون الحمدلله ازش اصلاع دارم و میدونم فرق level designـه با طراحی محیط چیه…..”
اگه با موتور ساده ای هم کار کردی پیشنهاد میکنم بری با موتور های غول دنیا کار کنی….
۹۰ درصد موتور های بازی سازی همراه خودشون یه برنامه دارن که میتونی توش محیط بسازی!نیازی به مایا و 3dmax نیست!
مایا که ۹۰درصدش برای انیمیشن ساختن”کارتون”
…@
در این مورد مشکلی ندارم و حرفت کاملا درسته!ولی
داداش ارش!هرموتور بازی سازی ای به چندین بخش تقسیم میشه!که کار مایا و 3dmax را انجام میده!
تو فراست بایت FrostEd هستش!که تو اون محیط و… را طراحی میکنن و بعدش به بخش اصلی موتور منتقلش میکنن!
کاری به موتور های ساده بازی سازی ندارم…
برای بار هزارم میگم . شما توی محیط مایا یا 3dmax نمیتونی رندرینگ حرفه ای کنی ! به خاطر همین که شرکت ها میرن انجین میسازن . درباره اون عکست بگم اون هم یک شاخه از از level design هستش که میگن بهش Terrain Design!
داداش حالا یه سوال . قرانی تو عمرت مایا رو باز کردی؟
برای بار هزارم میگم . شما توی محیط مایا یا ۳dmax نمیتونی رندرینگ حرفه ای کنی ! به خاطر همین که شرکت ها میرن انجین میسازن . درباره اون عکست بگم اون هم یک شاخه از از level design هستش که میگن بهش Terrain Design!
داداش حالا یه سوال . تو عمرت مایا رو باز کردی؟
طراحی محیط رو همونطور گفتم شما درست میگید تقریبا تمام موتور های بازیسازی امکان طراحی محیط رو داخل خودشون دارن!.ولی استفاده ی نرم افزار هایی مثل مایا برای طراحی محیط نیست (که البته برای اون کار هم میشه ازش استفاده کرد !) و بیشتر برای ساخت مدل سه بعدی هست مثلا ساخت اجزای محیط , ساخت کارکتر و شخصیت های بازی و سلاح ها و انیمیشن هاشون و غیره…که هیچ موتور بازیسازی این کار ها رو انجام نمیده.حتی موتور autodesk یا همون stingray که تنها کاری که می کرد این بود که یک رابطی بین موتورش و اون نرم افزار های گفته شده درست می کرد برای کار هایی مثل انیمیشن.
حرف سر ساخت مدل ها و امثالهم هست (که بدون یک نرم افزار سه بعدی اصلا امکان ساختش نیست) وگرنه حرف شما درست هست و کاری هم به طراحی محیط نداریم.
@Horizon Zero Dawn | For Ever
“برای بار هزارم میگم . شما توی محیط مایا یا ۳dmax نمیتونی رندرینگ حرفه ای کنی ! به خاطر همین که شرکت ها میرن انجین میسازن . ”
همین شرکت ها یعنی تو موتور بازی سازی اشون بخشی نمی زارن که بهش باهاش کارا مایا را انجام داد؟ ?:-)
“درباره اون عکست بگم اون هم یک شاخه از از level design هستش که میگن بهش Terrain Design!”
بله بله درست می فرمایید محیطش را تو مایا ساختن بعد اوردنش داخل فراست بایت :pain: وسپس Terrain Design انجام میدن :sidefrown:
فکر کنم فکر کردید موتور بازی سازی فقط یک بخشه!
نه عزیز!
همین فراست باید به چندین و چند بخش تقسیم میشه!
تو یکی از برنامه هایش میشه ابجیکت 3d ساخت”که البته تو فراست بایت این ابجیکت ها از قبل تو موتور هستن….”
تو یکی از برنامه هایش میشه محیط ساخت
و بعدش این محیط و ابجیکت ها را میارن داخل موتور اصلی
شما می گید تمام بازی سازن از مایا استفاده میکنن در حالی که این غلطه!
منم بله دیدم!که بعضی از سازندگان میرن استفاده میکنن ولی نه همه اشون!
تا جایی که اطلاع دارم ساخت محیط با موتور فراست بایت و cryengine تو داخل موتور انجام میشه!
و تعداد کمی از سازندگانی که از Unreal استفاده می کنند میرن و بعضی از محیط هایشون با با مایا می سازن!”نه همه اشون که شما اینقدر مسمم هستید!”
ویدیو های این کانال را ببینید همه چیز را توضیح میده در مورد Unreal
www*youtube*com/user/UnrealDevelopmentKit/videos
بله بازش کردم و باهاش هم تا حدی کار کردم…
@….
“ساخت مدل سه بعدی هست مثلا ساخت اجزای محیط , ساخت کارکتر و شخصیت های بازی و سلاح ها و انیمیشن هاشون و غیره…که هیچ موتور بازیسازی این کار ها رو انجام نمیده.”
جان؟
یعنی هیچ موتور بازی سازی ای توش نمیشه کاکتر,اجزای محیط,شخصیت,سلاح و… ساخت؟ :sweat: :sweat:
ساخت کارکتر یا همان شخصیت در موتور Unreal engine
“تمام ویدیو ها مال کانال اختصاصی موتوره!”
www*youtube*com/watch?v=zqkN_IIheRY
ساخت انمیشین ها
www*youtube*com/watch?v=6admWItFIsE
ساخت Slow Motion
www*youtube*com/watch?v=oX_uSjO270g
اضافه و ساخت ابجیکت 3d
www*youtube*com/watch?v=UO_rbSFYZYw
اینم ساخت انیمیشن با فراست بایت!
www*frostbite*com/wp-content/uploads/2014/08/daifb1*png
به جرات میتونم بگم ۹۰ درصد موتور بازی سازی های معروف جهان این قابلیت ها را دارن!
بالا هم گفتم هر موتور چندین بخش داره!که بعدش به بخش اصلی منتقلش می کنی…
این خود سازنده ها میدونن که از موتور استفاده کنه یا نه!
یا به قولی با موتور راحت تر می سازن یا مایا!
این ویدیو هایی که شما دادی اصلا ارتباطی به این چیز هایی که من گفتم نداشت !…فقط مربوط به ساخت یک دوربین پلتفرمر بود و جامپ پد و غیره…اسلوموشن هم که جزو ویژوال افکت ها امثال اون به حساب میاد که کاری به مایا و غیره نداره.
انیمیشن هم که من گفتم مربوط به مدل هایی هست که استخون بندی ( و یا b-one ) بهشون داده شده مثل مدل یک کارکتر و یا دست یک شخصیت تو حالت اول شخص.موتور بازی نهایت کاری که می کنه این هست که با کد نویسی تعیین کنه که هر انیمشن برای هر شخصیت تو چه زمانی انجام بشه (وگرنه انیمیشن سازی داخل موتور بازیسازی فقط محدود میشه به چپ و راست کردن یکسری آبجکت و یا حرکت دوربین به شکل سینماتیک در غیر اینصورت برای حرکت شخصیت ها و کارکتر ها شما باید قبلا انیمشن رو بسازی و وارد موتور کنی)
ساخت مدل سه بعدی هم که داخل موتور به کل غیر ممکن هست حالا چه برسه به اینکه اون یک کارکتر انسا ن هم باشه !…همین آنریل انجینی که شما میگی اپیک گیمز کلی مراسم با سازنده های Z-bru-sh و autodesk غیره اش گذاشته برای همین مدلسازی ها و غیره !…
تاریخ موتور بازیسازی رو به خودش ندیده که بتونه مدلسازی ها و کار های مایا و امثال اون رو انجام بده حالا نمی دونم شما چه اصراری داری به این قضیه d:
عزیز من
نمیدونی چرا بی دلیل مسخره میکنی ؟ اعتبار حرف خودت میاد پایین
@ UN4G1V3N
واقعا قصد مسخره کردن نداشتم ، منتها از بابت چیزی که نوشته بودی دچار هیجان شدم و سریع واکنش نشون دادم
اگه از حرفم ناراحت شدی معذرت میخوام ، واقعا قصد توهین نداشتم.
در ضمن همه بازی با Game engine ساخته میشن ، من یه Game Developer هستم . اگه دوس داشتی میتونم مراحل و چگونگی ارتباط ابزارها رو برات شرح بدم.
ناتی داگ انجین هست یه سرچ بفرماید میبینید
اسمش لطفا؟! ?:-)
unknown@ برو تو گوگل سرچ کن top 10 video game graphics engines ویدیو واچ موجو رو تو یوتوب ببین ، naughty dog engine جزو ۱۰ موتور بازی سازی برتر تاریخ است
@Dante76
این خبر را بخون
gamefa*com/196951
“ما برای Uncharted 4 موتور خاصی نداریم و همه چیز را در Maya می سازیم. البته برای هوش مصنوعی و دشمنان از نرم افزار دیگری استفاده می کنیم.”
unknown@ اینو دیجیتال فاندری و در سایت یوروگیمر برای تحلیل گرافیک بازی گذاشته ( همون مقاله که گفت انچارتد ۴ بهترین گرافیک کنسولی در تاریخ رو داره ): It’s a game built on the most recent iteration of Naughty Dog’s in-house engine technology, دیگه این مقاله بعد از انتشار بازی هست و اطلاعات غلط که نمیده (چون سایت بسیار معتبری است )
مایا چیه؟
فکر کنم اسم یه قومی بود که میگفتن ۲۰۱۲ دنیا به پایان میرسه :rotfl:
یه نرم افزار ساخت انیمیشن.میشه توش کاراکتر بازی هم ساخت یا اشیا داخل بازی و… و وارد موتور بازی سازی کرد.
این یکی واقعا از عجایبه 😐 تمام اجزا در مایا اسمبل میشه 😐 اون کسی که این حرفو زده باید سریعتر بره جای استیون هاوکینگو بگیره استعدادش جدی جدی داره از دست میره 😀 باو مرد مومن شما یه بازی به من بگو که بدون انجین ساخته بشه
این خبر را بخون
gamefa*com/196951
“ما برای Uncharted 4 موتور خاصی نداریم و همه چیز را در Maya می سازیم. البته برای هوش مصنوعی و دشمنان از نرم افزار دیگری استفاده می کنیم.”
میشه شما که استاد بنده هستید توضیح بدید مثلا چطوری کنترل کاراکتر و نورپردازی رو تو مایا تنظیم میکنن؟دوست عزیز یا خبر بد ترجمه شده یا کسی که گفته بد منظورو رسونده امکان نداره بازی بدون انجین ساخته بشه این مثل این میمونه که عمل ضرب وجود نداشته باشه ولی شما اعداد رو به توان برسونی
“البته برای هوش مصنوعی و دشمنان از نرم افزار دیگری استفاده می کنیم”
اینجا توضیح دادن :/
خبر بد ترجمه شده؟ اونم اقای استاد؟O_o
www*dualshockers*com/2014/12/15/uncharted-4-developer-explains-
differences-between-e3-trailer-and-gameplay-teases-new-levels-and-more/
دادا عقده داری ها خب بعضیا نمیدونن دعوا داری یا اگه عقده ای هستی بیا تا برات بخوابونمش
تا جایی که شنیدم ناتی داگ موتور نداره و بالا هم گفته
“موتور ثالث”یعنی Third Party
عزیزم به انگلیسی سرچ کن: گیم انجین ناتی داگ
یه مقاله از IGN میاد که توش ناتی داگ گفته برای ساخت انچارتد یه موتور جدید ساختن.
بله درسته ولی این خبر را بخون
gamefa*com/196951
“ما برای Uncharted 4 موتور خاصی نداریم و همه چیز را در Maya می سازیم. البته برای هوش مصنوعی و دشمنان از نرم افزار دیگری استفاده می کنیم.”
نه خدایی با عقل جور درمیاد بازی بدون انجین کار کنه؟ آگه از Third party استفاده میکنن که باید همون اول بازی لوگوش رو نشون بدن. اینم لینک IGN :
goo*gl/xttJ4g
@BA→←→←↓↓↑↑
میفهمم که چی میگی!
ولی عزیز کی گفته از موتور Third party استفاده میکنن؟O_o
همانطور که در متن بالا هم گفتم!
ناتی داگ برنامه های خاصی برای ساخت بازی هایش داره!
ولی موتور ویژه ای ماننده UN4 برای ساخت بازی نداره!
www*dualshockers*com/2014/12/15/uncharted-4-developer-explains-
differences-between-e3-trailer-and-gameplay-teases-new-levels-and-more/
یک موتور اختصاصی داره به اسم« ناتی داگ انجین»
در ضمن موتور ثالث استفاده نکردن، ترجمه اشتباه هست، از تکنولوژی شرکت های دیگه استفاده کردن. مثلا تو انچارتد و هیلو ۵ و هورایزون زیرو داون و… تکنولوژی فیزیک هووک رو، رو موتور بازی خودشون پیاده سازی کردن. آگه انگلیسیت خوب باشه به جای ترجمه ی غلط میتونی بری درستش رو بخونی.
دوستان من اومدم جواب دوست ناشناس رو مثل دیگران بدم که یه لحظه شک کردم و تصمیم گرفتم انجین بازى و همچنین انجینى که باهاش آنچارتد ساخته شده رو گوگل کنم و نتیجه با تمام تصورات من فرق داشت. این طور که من فهمیدم هیچ محدودیتى در استفاده از چندین انجین متفاوت براى بخش هاى مختلف بازى نیست و استفاده از یک لایسنس به صورت عام اتفاق نمى افته در واقع انجینى که براى بازى اعلام مى شه، انجین هسته مرکزى براى طراحى هوش مصنوعى هست که انتخاب طورى انجام مى شه که یک لایسنس مابقى اجزا رو هم بخوبى پوشش بده. اگر این عبارت رو توى ویکیپدیا بگردید یه لیست کامل از انجین هاى مختلف، نوع استفاده، هم پوشانى و همینطور بازى هایى که از لایسنس شون استفاده کردن مى بینید.
در مرحله بعدى، آنچارتد و ناتى داگ. اون چه که من فهمیدم ناتى داگ از یک انجین ترکیبى با محوریت هاووک براى فیزیک استفاده مى کنه و بقیه اجزا از انجین هاى دیگه و نرمافزارهاى دیگه استفاده مى کنن. اسم انجین ناتى داگ انجین ۳ (تا قبل از بازى آخر) بوده و لایسنس اش هم ترکیب از چیزهاى متنوعى هست. مى مونه یه ابزار کاملا محرمانه، براى سایه زنى که ناتى داگ صرفاً براى خودش تولیدش کرده و اطلاعاتش رو اصلاً بیرون نداده.
البته من قبلاً هم گفتم که خیلى فنى نیستم اما این اطلاعاتى هست که از دل اینترنت مى شه در آورد.
@hanna|
قربون ادم چیز فهم 😉
حتی اینجا هم اقای Anthony Vaccaro هم به این موضوع اشاره کرده که موتور خاصی ماننده UN4 نداریم
www*dualshockers*com/2014/12/15/uncharted-4-developer-explains-
differences-between-e3-trailer-and-gameplay-teases-new-levels-and-more/
داش اگه بخواد انحصاری برای ps4 بسازه چرا که نه ناتی داگ حتما موتور رو میده بش
به نظر من هم cryengine بهترین انتخابه
نه بابا کرای انجاین طلسم شدس
نفرین شدس هر بازی باهاش میسازن گند میزنه
کلیخمدیدم دمتووون گرم 😛
فقط موتور cg125 رو پیشنهاد میکنم که فقط در ایران یافت میشود 😀 😀 😀 😀
به نظر من باید بره پیش کراتیک 🙂
با UE4 بساز :-/
یک سر به ایرانم بزن 😀
با فراست بایت بساز :inlove:
امیدوارم تو e3 2016 یک گیمپلی از بازیش ببینیم
ثسر مگه هندوستانه؟
فکر نکنم هنوز اجر اول بازی رو هم گذاشته باشن
مگه اینکه یه تریلر cg بده که نشون بده بازی در مورد چیه.
اخه گفته خیلی زود میخوایم بازیرو عرضه کنیم
با کرای انجین 😀
من موندم این کرای انجین به غیر از نسخه ی اول کرایسیس چه بازی خوبی بیرون داده که شما اینقدر مشتاقین؟!
چون قوی ترین انجین موجوده اگه دست دست صاحبش بیوفته غوغا میکنه :yes:
هروقت صاحبش اومد منم خبر کن 😐
امیدوارم بیاد در خونه ما یکی بزنم توگوشش بگم این چه متالگیری بود دادی اخه :reallypissed:
عجیبه !
یعنی بازی استاد چی میتونه باشه!!
نمیخواد بگردی استاد مستقیم برو دایس
Frostbite
دو روز پیش DICE بود
ولی فکر نکنم EA بهش بده!مگر اینکه EA ناشر بازی اش روی PC باشه
به نظرمنم بهترین گزینه فراست بایته!
ولی احتمالا از Unreal Engine 4 استفاده کنه.
واقعا فراست بایت بهینه و قدرتمنده سر بتلفرانت با اون گرافیک راحت روی ۶۰ فریم روی ps4 اجرا میشد.
اره دقیقا!
سرمایه گذاری EA خیلی عالی بوده روی موتور!
چهار روز پیش بود!اگه اشتباه نکنم چند برنامه نویس نخبه را از Bioware و epic games اوردن تا روی قابلیت های بیشتر این موتور کار کنن!
از این بیشتر 😯
اره 😀
اگه یادت باشه پارسال تو E3 2015 بود که EA اعلام کرد که به زودی مرز بین فیلم و بازی را از بین می بریم توسط تکنولوژی جدیدی که داریم ازش استفاده میکنیم.
تو مراسم استکهلم که از نسخه مجازی موتور رونمایی کردن.
4D هم که بهش اضافه کردن
قابلیت مونده به زودی تو بازی های این موتور خواهیم دید :inlove: 😉
Unreal تو نسل قبل عالی بود ولی تو این نسل هیچی جلو فراست بایت نمیزنه
اره واقعا :yes:
یک سوال mirrors edge هم با فراست بایت ساخته شده؟
کل بازی های DICE با فراست بایت ساخته میشن
NFS ها هم همین طور
بازی های Bioware هم که از داگون ایج به بعد ازش استفاده کردن.
حالا EA میخواد برای بازی های ورزشی اش هم ازش استفاده کنه که البته اولین بازی هم پارسال داد بیرون.”تا جایی که شنیدم یه سری امکانات می خواد تا برای تمام بازی های ورزشی ازش استفاده کنه.”
دیگه کم کم تمام بازی های EA با این این موتور ساخته میشن 😉
Fifa هم با فراست ساخته میشه از این به بعد؟اگه بشه عالی میشه
@Naughty dog fan
فعلا نه داداش”البته مشخص نیست!شاید فیفا ۱۷ با فراست بایت بود”
پارسال که اولین بازی ورزشی باهاش منتشر شد و یه سری مشکلات داشت
مطمئا باش حلش کنن,دیگه بازی ها ورزشی EA هم با فراست بایت ساخته میشن
اگه بشه فوق العاده میشه.تصور جزئیات صورت و چمن ورزشگاه ها با فراست بایت دیوانه کنندست!
Only Unreal Engine 4
استاد موتور رو ول بنما . اصل مطلب رو بنگر . به خدا سطح شما بالاتر از بازی هایی مثل Uncharted و Division هستش .
هر کسی رو برا یه کاری ساختن . از کوجیما انتظار نمیره همچین بازی های سطحی و تو خالی ای بسازه
داداش من جای تو بودم تا وقت داشتم نظرم رو برمیداشتم بخش دوم نظرت برای خیلیا خوشایند نیست.
باور کنی یا نکنی داستان عناوینی مثل آنچارتد یا دیویژن سطحیه . یعنی به صورت خام قابل هضمه . ولی وقتی بازیایی مثل بیاند یا جورنی یا مخصوصا متال گیر رو میری باید مدت رمان ریادی رو صرف فکر کردن در مورد داستان بازی بکنی تا داستان بازیو بفهمی . خیلیا بخاطر همین سنگین بودن داستان یا حتی موسیقی پیچیده و سنگین متال گیر رو رها کردن .پس کسایی که داستان بازیو درک نکردن نمیتونن بگن داستان فلان بازی از این قشنگ تر بود چون اصلا داستان متال برای افرادی با بهره ی هوشی پایین ساخته نشده .
والا داستان رو کاری ندارم
ولی انچارتد چهار به مراتب بازی قوی تری نسبت به متال اخری بود
من منظورتونوهخوز نفهمیدم
Amir112
راستش با بازی ای که به جز بکش و برو جلو و از دیوار بالا رفتن کار دیگه ای نداره . بعد از یه بار تموم کردن دیگه دلیلی برا بازی کردنش نداری خوشم نمیاد .
من بازی هایی مثل Mass Effect . Witcher . Read Dead Redemption .Bioshock . Evil 4 . Metal gear solid بازی های استاد David Cage رو ترجیح میدم که روح دارن و بعد از این که تمومش میکنی از همه نظر احساس خاصی داری .
Uncharted نمیگم بده . ولی از کوجیما بعیده همچین چیزی بسازه . این بازی ها توسط سازنده های معمولی برای آدم های معمولی ساخته میشه . اما کوجیما مثل اونا نیس . یه آدم خاصه
سازنده های معمولی 😉 😉
#خار منطق
چه زیبا واقعا
اون دیالوگ های فوق العاده ی انچارتد بکش برو جلو هستن یا اون داستان ناقص متال با اون گیم پلی تکراری؟
روایت داستان بازی های ناتی داگ رو سعی نکن پایین بیاری چون همینجوری نمیشه با بقیه مقایسشون کرد.
در ضمن سعی نکن بازی که یازده تا نمره ی کامل نسبت به بازی مورد علاقتون داره رو بکوبی.
سطحش چند پله بالاتره
البته امروز یدونه ۱۰ دیگه هم اضافه شد 😉 کلا همه بهش ۱۰ میدن 😀 ۳۹٪ نمره های بازی رو نمره ی ۱۰ تشکیل داده!!!عظمت رو دریاب
امیدوارم با جشنواره writer guild awards اشنایی داشته باشی ! اگه نداری بزار بهت بگم که بهترین جشنواره نویسندگی است که برای سریال ها.و فیلم ها و ویدیو گیم ها این جایزه رو میدند برنده هارو مینویسم:
2012: Uncharted 3: Drake’s Deception – Amy Hennig
2014: The Last of Us – Neil Druckmann
2015: The Last of Us: Left Behind – Neil Druckmann
2010: Uncharted 2: Among Thieves – Amy Hennig
هدف شما تو متال چی بود اون وقت جزکشتن یا نابود کردن یا اکسترکت کردن؟؟؟
داستان پیچیده نوشتن هنر نیست اینکه بتونی خوب روایتش کنی هنره.
کاری که TLOU با یه داستان ظاهرا ساده به بهترین نحو ممکن انجام داد.
@john shepardمن خودم عاشق داستان هایی ام که کاری میکنه ادم تو فکر فرو بره .
مثلا بعد از تموم کردن بازی بایوشاک داشتم سرم رو به دیوار میکوبوندم انقدر خفن بود یا در سکانس اخر تلو ( خطر اسپویل ) که جول ، الی رو بخاطر عقده های درونیش و خود خواه بودنش و اینکه نمیخواد کس دیگری رو از دست بده از بیمارستان در اورد و تنها امید بشر رو از بین برد ، راجب mass effect یا red dead حرف نزنم بهتره چون گریم میگیره … در کل میخوام بگم که اگه بخواهیم با بعد فلسفی به انچارتد ۴ نگاه کنیم واقعا داستان شاهکاری داره مخصوصا قسمت های پایانی بازی چیزی نمیگم که اسپویل نشه و اینو مطمعن باشید که داستان انچارتد ۴ شمارو تو فکر فرو میبره و از قسمت های قبلی بهتره
البته اینو بگم سری Last of us یکی از بهترین بازی هایی بوده که انجام دادم . دلیل اینکه با آنچارتد حال نمیکنمم اینه که اول تسط یه تیم دیگه تو Naughty Dog ساخته میشد که اون فرد جدا شد و رفت EA . و تیم سازنده Last of us روش کار کرد .
اگرم آنچارتد جدید خوب باشه از صقه سری تیم Last of us ه
وقتی من میگم آنچارتد بده منظورم کل Naughty نیست. من طرفدار پر و پا قرص Last of us و Crash هستم . اما با ایده ی بازی و تیم سازنده سه گانه اصلی حال نمیکنم
در اینکه نیل دراکمن و بروس استرلی نابغه هستن شکی نیست ولی همون کارگردانی که جدا شد متای ۹۲(انچ ۳) رو به ارمغان اورد و در حضور غول گرافیکی مثل کرایسیس بهترین گرافیک سال شد!!!اگه ۹۲ بد و معمولی هست دیگه…
کیفیت بالای امی رو هم تو استاروارز مشاهده خواهی کرد
سری the last of us !!!!
داداش the last of us فقط یه دونس 😮 🙂
hi gentleman” welcome to Dubai
اشتباه لپی پیش اومد . داشتم سریع تایپ میکردم و چو صحبت سری Uncharted بود سوتی تایپی دادم .
بله حق با شماست The Last of us یه شماره اومد به همراه DLC و یه Remaster
amir112 جان من هنوز unchartedرو بازی نکردم و یا سریایه قبلیه متالو (ولی تا شده ازش خوندم) و حسی که MGSV با داستانه به قوله ناتمومش بم داد از این همه بازی که کردم هیچ بازیه دیگه ای بم نداده.
به گفته UN4G1V3N+ تفکراته خودم بازیه uncharted یه داستانه خطیه گیرا و قشنگ داره; ولی بازیه متال کناره داستانه زیباش یه پیچیدگیی داره که, همون قدر که یه نفر به شخصیت مثبت بازی حق میده امکان داره کسه دیگه ای همون مقدار حقو به لیکوئد که شخصیت منفیه بده (و این به برداشته شخصیه خود آدم بستگی داره نه چیزی که سازنده معلوم کرده) پیچیدگیه سیاست تو این بازی خیلی قشنگ با پوستو خونش مخلوط شده و طراحیه شخصیتاام همون مقدار پیچیدس.
این زمینه چینیارو کردم که بگم همون مقدار که شما با یه عنوانه گیرا مثله uncharted “حال میکنید” بعضیا هم با یه عنوانه نگیرا* و پیچیده مثله MGSو the evil within حال میکنن.
برادر منم قصدم کوبیدن متال نبود.
متال یکی از بهترین بازی هایی بود که بازی کردم با اون داستان ناقصش ولی انچارتد واقعا بهتر ظاهر شد ولی وقتی ایشون اینطوری نشون میدم واقعا ادم هنگ میکنه
امیدوارم ناراحت نشده باشی
یه مشت ن وب ریختن دارن کارای ناتی رو زیر سوال میبرن
کاری به متال ندارم همشم بازی کردم
ولی دیگه عقدهاتونو سر ناتی کبیر خالی نکنید
همین متال هم انحصاری سونی بود
واین بود قدرت سونی!!!
در ضمن هر وقت کوجیما که این قدر تعریفشو می کنین تونست هیجان گیمپلی انچارتد یا کار گروهی در DIVISION را طراحی کنه,اون وقت بیاید انچارتد را مسخره و تو خالی خطاب کنید.
هر کی ندونه فک می کنه کوجیما چقد بازی جدیدش را قشنگ ساخته.
خخخخ
متال گیرش را میگم.حداقل ۳۰ تا از مراحلش کپی و پیست و تکراری بود.
بیخودی جو ندید که چون اینو استاد کوجیما ساخته پس دیگه بی نقصه.
اتفاقا متال گیر آخرش از همه ساخته های دیگرش ضعیف تر بود.
در جریانی رده سنیه متال چقده؟ واسه فهمیدن نصف نکاته بازی باید جذری ازشو پر کرده باشی 😉
باشه از این به بعد میپزیم داستانارو بعدش میخوریم:/
@ali..saheb
وقتی شعورتون در این حده دیگه من مقصرم . اخه ادامه ی این بحث به اینجا میکشید ؟
داستان متال ۴ رو دیدی که فتوا میدی . کونامی بازی رو از عمد ناقص عرضه کرد وگرنه انتشار بازی به حدود یه سال بعدش موکول میشد . اگه کاست تیپ های بازی رو گوش بدی داستان رو میفهمی . بعدش در مورد داستان متال رو زیر سوال نبر . کات سین های داخل متال چهار به ۷۰ دقیقه هم کشیده شده بودن . فانتوم پین هم اگه یکم خلاقیت داشتی میتونستی ۲۰۰ ساعت ازش لذت ببری . شکی ندارم که از فانتوم سیگار زیر ۱۰ بار استفاده کردی .تکذاری شدن میشن ها هم به خاطر گند کونامی بود . متال ۵ کاملا ناقص عرضه شد ولی از نظر نمره با انچارتد برابری میکرد . -پس از سر تعصب اسطوره صنعت گیم رو از نیل دارک من پایین تر ندون . کوجیما سن پدر نیل رو داره و البته رشته ی دانشگاهش کاملا فرق داشته . کوجیما در بخش مربوط به سینما اشتغال به تحصیل داشته اما نیل دارک من برنامه نویس بوده . خودت دیگه تا تهش رو برو
این خیلیا همون آدم هایی هستن که هنر رو درک نکردن و زندگی روی زمین رو بی روح و کسالت آور کردن
راستش من خودم با حرفت مشکل نداشتم و کاملا قبولش داشتم.
داستان بازی هایی مثل آنچارتد رو شما با یک بار بازی کردن درک میکنید ولی بازی هایی مثل بایوشاک یا هوی رین یا ساخته های خود کوجیما واقعا درک کردنشون سخته.
واقعا هنوزم که به پایان و به حقیقت هایی که آخر بیاند فهمیدم فکر میکنم به نابغه بودن دیوید کیج پی میبرم.
هنر یعنی اینکه داستان کلیشه ای رو جوری روایت کنی که بهترین داستان سال رو بگیره و خیلی از غول هارو شکست بده
نه اینکه دو تا سرباز رو با بالن بفرستی هوا
تعبیر جالبی بود :yes:
سطحی؟توخالی؟
یعنی DIVISION تو خالیه؟سطحش به نظر تو پایینه؟
حالا اون به کنار.شاید نتت ضعیفه و نمی تونی بازی کنی.
UNCHARTED هم ضعیفه به نظرت؟
حالت خوبه؟
متا ۹۳.بهترین گرافیک دنیای گیم.گیمپلی هیجان انگیز.داستان عمیق.
اینا تو خالی بودن انچارتد را نشان میده؟
منطقت کجا رفته؟
یه مشت ن و ب دارن ناتی رو زیر سوال میبرن!!!
مشکل از جاییه که یه مشت ن و ب که نه میدونن انچارتد چیه و نه بازیش کردن واغلب فن PC و XBOX هستن میخوان این بازی بزرگو زیر سوال ببرن ولی در اصل خودشونو میبرن زیر سوال.
البته لازم به ذکره که متال هم خودش انحصار سونی بود ولی خوب بعد خروجش از انحصاری یه سری خر کیف شدن هرچند عمرش طول نکشید ونتیجه این جدایی از سونی رو دیدیم هممون!!
استدبوهای بزرگ تاریخ دشمنان زیادی دارن
والا ماشاالله چند نفر داستان دوتا بازی رو درک کردن
فکر کردن چیکار کردن و دارن بازی های ناتی داگ رو زیر سوال میبرن.
اون دیالوگ ها و سطح روایت داستان انچارتد چهار به راحتی چند پله از بقیه ی بازی ها بالاتر بود
البته تو داستان نه چون اصلا فکر نمیکنم به انچارتد داستان زیاد غولی بخوره.
همینمون مونده بود به بازی ناتی داگ هم بگن معمولی
گفتم که استدیو های بزرگ تاریخ دشمن های زیادی دارن.اگه افتخارات و سوابق ناتی داگ رو بگم اندازه ی یه صفحه کامنت میشه بعد یه عده روش.عن فکر دارن سس میگن
ماشاالله از پنجاه تا اپیزود هم به راحتی سی و پنجتاش تکراری بود.
دقیقا،حقشه که با بلاد بورنی که یک بازی انحصاری و سبک خاص پسندی هست تقریبا یک اندازه گوتی ببره!!!لول انچ ۴ خیلی بالاتر از فانتوم پین هست
اینا هر وقت تونستند یه داستان ساده رو طوری نشونت بدند که میخکوب شی اونوقت بیان درباره داستان حرف بزنند.
متال ۴ عالی بود اما فانتوم پین واقعا ضعیف تر بود از نظر داستانی.
اون theme حماسی متال ۴ با روایت عالیش کجا و این نسخه آخرش کجا؟؟؟البته بازی تا پایاین پارت ۱ عالیه اما پارت ۲ واقعا مسخره بود و یجورایی انتظار پایان بهتری هم داشتم
کلا همه یه سنگی طرف ناتی داگ پرت میکنند بعضی از سوزش بعضی از بیکاری و اینو مطلقا خطاب به فن های x1 یا pc نمیگم چون بینشون خیلی آدمای خوب و با منطقی هم هست
من یونیتی و بهش پیش نهاد میکنم
یونیتی خیلی سادست
من fox engin2رو بش پیشنهاد میکنم
البته موتور پیکانم خوبه اگه استفاده کنه
فراسبایت خیلی عالی هست
موتور عمو کیجو بگیر گرافیک بیاند و هوی رین و حالا هم دیترویت ذوب کنندست
بازیش هر چی میخواد باشه
فقط ژاپنی نباشه تو سبک بلادم نباشه
:yes: :yes:
منتظر شاهکار جدید استاد هستم
داستان سری متال گیر کجا و آنچارتد کجا
لول دیزاین سری انچارتد کجا متال کجا!!!متا ها هم… گوتی هم… گیمپلی هم ….
دادا باور کن ما هم متال ندیده نیستیم.
این نسخه ی اخر یه بازی عالی بود نهایتش و خیلی با غولی مثل انچارتد چهار فاضله داره.
داستان از همه اینا مهمتره
برای من گیمپلی مهم تره!!!گیمپلی هست که باعث تمییز صنعت گیم و سینما میشه نه داستان!!!اگه داستان میخوای برو فیلم ببین
تفاوت بازی با یک فیلم گیم پایه نه داستان
مهم ترین چیز تو یک بازی گیم پلی هست نه داستان
حال
متال با داستان ناقص و گیمپلی تکراری کجا.هیجان انچارتد کجا
گرافیک ضعیف و داغون متال کجا.گرافیک یک نسل بعد انچارتد کجا
اخه متالم شد رقیب که داری با انچارتد مقایسه می کنی؟
چی شد پاک کردی نظرو 😉
در جواب فرستادم پایین اومد پاک کردم
بعد یه سوال تا حالا انچ بازی کردی؟؟؟
تا دلت بخواد هم روی ps3 و ps4 اکانت میدم چک کن.
Psn: Arshiadanger21
با موتور براوو بساز، فقط جون جدت استاد انقدر بیانیه و سخنراین از خودت در نکن هر روز :))) :rotfl:
یه شهاب دارم مدل ۸۶ یه ذره موتورش ناجور صدا میده ولی خوب کار میکنه بیا مال منو ببر 😐 😀
John Shepard
بخیال بحث با فنای انچ شو بعضی هاشون خیلی بی منطقن دیرزو بود فکر کنم یا دو رزو پیش یکشون میگفن ویچر نه گیم پلی داره نه گرافیک نه موسیقی و حتی قبال مقایسه با انچ نیست یا مثلا میگفتن داستان ویچر بهتره ولی نحوه ی روایت انچ خیلی خیلی بهتره یا میگفتن گیم پلیش خیلی بهتر از ویچر هست یعنی میومدن یک بازی RPG رو بایک بازی اکشن مقایسه میکردن
دادا حالا جدا از شوخی
من هی.ترم ولی تنها بازی که حاضر نیستم بکوبمش یکی بازی های ناتی داگو و یکی هم سی دی پراجکت رد
واقعا برای سی دی پراجکت رد ارزش قائلم جون بران ارزش قائل بود.
ولی اون پنجاه تا اپیزود تکراری متال از صد تا فح.ش برای من بدتر بود
مگه من شوخی کردم؟ جدی گفتم
خب اره متال مشکل داشت که اونم به خاطر کونامی بود اصلا امیر جان باید بازی ها رو توی سبکه خودشون مقایسه کنیم خودت فکر کنم دیدی چی به ویچر میگفتن یک مقایسه های عجیب غریبی میکردن
به هر حال انچارتد یک بازی بازی فوقالعاد هاست همیشه گفتم ولی اگر قرار مقایسه صورت بگیره با هم سبک خودش
تعداد منفیای شما فقط نشون دهنده تعداد بچه های سایته ک تنها درکشون از گیم بزن بکش بکن برو جلو هست :yes: و فقط صحت جمله شمارو اثبات میکنه ک به مذاق بعضیا اصلا خوش نیومده 😀
اواتار ات نشون دهنده ی طرز تفکر ات هست 😉
احسان جان با منی؟
احتمالا
پرویز جان حالا کاری با علایق شخصی و … ندارم و بدون که برام محترمی
ولی به نظرم با اینجور. اواتارت سطح خودت رو پایین نیار.
نه پرویز جان با اون اواتار ویچر فن بودم که هیچ بازی ای رو به غیر از سبک rpg بازی نکرده
کسانی هستن بعد سی سال به عقایده من رسیدن نمیخواهم بحث س.ی.ا.س.ی کنم ولی اگر این پدر وپسر نبودن ایران از این هم که هست بدتر بود
قدر ادماهای بزرگ رو بدونم فکر کنم دیده باشی که چقدر بعد از کامنت دادنم درود به اوارتم فرستادن فکر کنم سطح پایین نیمده بلکه شما با این کامت سطح خودتو پایین اوردی چون یکی از ادمای بزرگ تاریخ رو بی ارزش دونستی
به امید موفقیت و ببیداری جوانان ایرانی
دادا حالا بهتره همینجا بحث رو تمومش کنیم ولی با دلایل روشن میشه خیلی چیز هارو زیر سوال برد.
خیلی چیز ها، حتی این تمدن هفت هزار ساله که بهش افتخار میکنیم.
ولی خب یه نصیحت برادرانه کردم.
امیدوارم ناراحت نشی ازم .
ولی خب هرچیزی با هدفی گنده میشه.
من برای اواتار ات احترام قائلم پرویز جان.این فرد خدمتهای بزرگی به مملکت کرده و در کنار اونا مثل همه ی مسئولان اشتباهاتی داشته.من با اون اواتار ویچر که به دیگر سبکها توهین میکنه هستم
امیر چرا تو به تمدن ۷ هزار ساله افتخار میکنی؟ من باید افتخار کنم که الان دارم توی همون شهر زندگی میکنم. جیرفتی که قبلا بهش می گفتن دقیانوس! :rotfl: :rotfl:
اون آواتار هم به مملکت کلی خدمت کرد در کنار کار هایی که ما اشتباه میدونیم کار هایی انجام داد که کشور رو نجات داد.
من به سبک های دیگه توهین نکردم شما هستید ک مسخرشو در اوردید هر شاهکاریو با انچارتد مقایسه میکنید
کسی هم نیومد ه انچارتد بده گفتم با فن بازی فقط خودتونو به یه بازی محدود میکنید
ماشالله بعضیا حتی خوندن هم براشون سخت 😉
بعدشم دوست عزیز من از نسل۴ گیم میزنم شما نمیتونی بگی من چی بازی کردم چی نکردم :)))))))
پرویز@ خیلی از فنای ویچر هم بی منطقن و بحث کردن باهاشون بی فایده است مثلا تو پست فروش انچارتد ۴ بدون هیچ دلیلی میان میگن: ولی ویچر یک چیز دیگه است یا میگن مگه ویچر مرده که این بهترین بازی شه ،
و میگن ویچر بهترین بازی تاریخه به اون ادما بگم که صبر کنید و ببینید انچارتد ۴ چه قدر جایزه میگیره و اگه از ویچر جایزه بیشتر گرفت پس در نتیجه بهترین بازی تاریخ انچارتد ۴ میشه البته با توجه به رقیباش کارش سخت میشه
میومد ایران سری یه موتور کویر صفر بش میدادیم دیگه این همه پادوام نداشت 😀
_________
فکر نکنم کوجیما کله دنیارو دور زده که تش بیاد از سونی موتور بگیره به نظرم فقط حق تکثیر و نشر با سونی هست; ولی کاش یه موتور باشه که بتونه ازش ۶۰فرمو بگیره که اینم باور کنید واسه خودش اولویت اوله . 😉
منکه لحظه شماری میکنم ببینم بازیش چقد ژاپنیه؟ :chic: (یه عنوانه اکشن توسط خدا کاتسینا)
بعضیا وضعشون خیلی خرابه به خدا 😐
اخه انچارتد رو با متال مقایسه میکنید؟ربط. گ.وز به شقیقه ک میگن همینه(معذرت بابات بی احترامی)
اخه اصن چ ربطی بهم دارن؟ با بت ساختن از انچارتد چیزی گیرتون نمیاد
با مقایسه و طرفداری فقط خودتونو محدود کردید
کسی نخواست مقایسه کنه.
ولی وقتی چند نفر میان کل ناتی رو میبرن زیر سوال و میگن یک استودیوی معمولیه.
پس باید جوابشونو بگیرن
دوستان معذرت میخوام اگر به سلایق بعضی دوستان توهین شد و شرمندم
ولی خب خیلی زورم میاد بازیی که به شعور من توهین کرد از عنوانی که حتی برای معلول ها هم ارزش قایله مقایسه بشه و بالاتر دوسنته بشه
دادا بیخیال نوب های سایت زیاد شدن
خداییش داستان نصفه و نیمه متال ۵ کجاش از آنچ ۴ بهتره :-/
یکی از اپیزودهای درخشان متال هم این بود که یه گوسفندی رو با فالکون بفرستی بالا :dazed:
_________________________________________
ue 4 استاد :inlove:
احسان خوب زودتر بگو من و امیر یه ساعت داشتیم بحث میکدیم :rotfl:
احسان جان امیدوارم ناراحت نشده باشی قصدم شما نبودی تو اون کامنتم
امیر جان امیدوارم شما هم ناراحت نشده باشی ولی حرفت یک مقدار عصبانی کرد چون من باهزران تحقیق به تفکر رسیدم واصلا از روی احساسات نیست
نه داداش ناراحت نشدم.اگه دقت میکرد زیرکامنت اون اواتار ویچر ریپلای کردم 😉
دادا منم معذرت میخوام اگر چیزی گفتم
ببخش
به هر حال عقایدت برام محترمه و منم مشکلی باهات ندارم.
ولی خب یک نصیحت برادرانه کردم.
بعضی چیز ها هست که تا بعد مرگ هم متوجه اونا نمیشیم.
البته کلا اینکه بدونم این فرد چیکار بوده برای من هیچ فرقی تو زندگیم نداره همونطوری که کار های جد.ش هیچ تفاوتی تو زندگیم ایجاد نکرد
احسان یه اسفند دود کن برام
امروز جملات تاثیر گذار زیاد میگم
😀 امشب یکم شیطون شدی.امیری که من میشناخت نیستی
خخخ
نه باو همونم
امیر،احسان خدا قوت تا وقتی شما هستین خیالم راحته کسی جرأت نداره به ناتی چپ نگاه کنه
😉 ما گاردهای ویژه ناتی هستیم 😀
خخخخ خوبه فقط اگه نیرو کم آوردین بگین منم با کله میام
داستان متال مث اثبات معادله تو هندسه هست که یه چیزی رو.ثابتش میکنی ولی سر راهت یه ۵۰۰ تا سوال دیگه برات پیش میاد که هر کدوم رو هم باید اثبات کنی و این چرخه همینطور ادامه داره(مدیونی اگه فک کنی فردا امتحان هندسه دارم کلی هم خوندم)
ولی من امتحان دارم هیچی نخوندم :laugh:
سر ساخت متال فانتوم کونامی کلی محدودیت براش گذاشت ولی بازم گرافیک عالی داشت
به کوجیما هر موتوری بدی می ترکونه :inlove:
بیاد اینجا موتور بازی های ایرانی رو بگیره عجب بازی توپی میشه :rotfl:
کوجیما اگه با موتور گرافیکی بازی گرشاسب هم بازی بسازه عالیییییی میشه. :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
هاااااااااااااا من یه موتور وسپا دارم فکر کنم به دردش بخوره مونده گوشه خونه خاک داره میخوره
موتور منو بردن پارکینگ دیگه دنبالش نرفتم وگرنه بهش میدادم بازیشو سریعتر درست کنه، سرعتشم زیاد بود خوب بازیی میشد
بگرد که جوینده یابندس.از اولین عنوان شرکت جدیدت زیاد انتظار نداریم چون شاهکاراتو دیدیم و بهت اعتماد داریم