آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا

آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی

سعید شیخی‌پور
۱۰:۰۱ ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا

بازی Battleborn مدتی می‌شود که توسط گیرباکس انتشار یافته است. این عنوان با موتور آنریل انجین ۳ ساخته شده و سبک سل‌شید Borderlands را با خود به‌همراه دارد که در ادامه به بررسی و تحلیل آن برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌پردازیم. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

قبل از اینکه بخواهیم بررسی و تحلیل عملکرد Battleborn را آغاز کنیم، باید مواردی هم ذکر شود. سیستمی که برای تهیه این آنالیز مورد استفاده قرار گرفته، شامل یک پردازنده Core I7 4930K (توربو به ۴٫۰Ghz افزایش یافته است) به‌همراه ۸ گیگابایت رم، کارت گرافیک GTX 980TI و GTX 690، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و آخرین درایور انتشار یافته توسط انویدیا استفاده شده است البته بازی حتی برروی درایور ۳۶۴.۷۲ لذت‌بخش بوده و واقعا اگر علاقه‌ای ندارید، می‌توانید درایور خود را ارتقا ندهید. متاسفانه Battleborn از قابلیت SLI یا همان استفاده همزمان از دو کارت گرافیک پشتیبانی نمی‌کند.

battleborn cpu graph

Battleborn به‌راحتی برروی پردازنده‌های مختلف اجرا می‌شود. به‌منظور مشاهده عملکرد بازی برروی پردازنده‌های مختلف، ما از پردازنده‌های دو و چهار هسته‌ای شبیه‌سازی شده استفاده کردیم. Battleborn حتی با پردازنده دو هسته‌ای هم برروی ۱۰۸۰p و حداکثر تنظیمات با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شد البته یک‌سری مشکلات و افت‌ فریم‌های جزئی هم در زمانی که فیزیک تصویر زیاد بود وجود داشت اما به‌طور کلی بازی به‌خوبی برروی پردازنده‌های دو هسته‌ای امروزی قابل اجرا است. با این وجود، بازی برروی پردازنده‌های چند هسته‌ای دیگر هم عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و ما هیچ مشکلی را برروی پردازنده چهار هسته‌ای شبیه‌سازی شده و شش هسته‌ای خود مشاهده نکردیم.

Battleborn از  PhysX انویدیا برای فیزیک‌های خود استفاده کرده است. حال بر خلاف سری Borderlands، عنوان Battleborn از PhysX کارت گرافیک استفاده نمی‌کند. این یعنی اثرات فیزیک توسط پردازنده‌ محاسبه می‌شود و مهم نیست که از چه کارت گرافیکی استفاده می‌کنید. به‌طور خلاصه، اثرات PhysX برروی کارت گرافیک‌های انویدیا و AMD یکسان هستند.

battleborn 2016 05 05 17 49 27 783

گیرباکس برای Battleborn، یک کارت گرافیک GTX 660 را پیشنهاد کرده است. با این حال، این کارت گرافیک نمی‌تواند تجربه ۶۰ فریم را برای شما فراهم کند. ما حتی برروی GTX 690 هم در مواقعی که جزئیات برروی تصویر زیاد بودند متوجه افت فریم شدیم (بازی از قابلیت SLI پشتیبانی نمی‌کند بنابراین عملکرد GTX 690 با یک GTX 680 مشابه است). بله، کارت گرافیک  GTX680 در بیشتر مواقع می‌تواند نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به‌دست آورد. با این حال، شما قطعا با افت فریم‌هایی تا زیر ۵۰ فریم روبه‌رو خواهید شد.

از طرفی دیگر، کارت گرافیک GTX980Ti به‌راحتی توانست فریم‌ریت ۶۰ و بالاتر از آن را به‌دست آورد و مهم نبود چه جزئیاتی برروی تصویر ظاهر شود. ما به‌‌طور متوسط بازی را در هر دو بخش چندنفره و داستانی با نرخ ۹۰ الی ۱۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کردیم و کسانی که می‌خواهند این عنوان را برروی ۴k اجرا کنند هم باید بگوییم GTX980Ti قادر به اجرای این رزولوشن با حداکثر تنظیمات برروی فریم ۳۵ الی ۵۰ بود.

در بخش گرافیک، Battleborn حس یک نسخه بهبود یافته از Borderlands را می‌دهد؛ این یعنی اگر شما از  Borderlands راضی بودید، سبک هنری Battleborn را هم دوست خواهید داشت. Battleborn واقعا یک بازی رنگارنگ به‌همراه شخصیت‌ها و دشمنان منحصر به‌فرد است. بازی فاقد بسیاری از جلوه‌های گرافیکی امروزی بوده اما این موضوع به‌علت سرعت زیاد و طراحی بسیار زیبای این عنوان به چشم نمی‌آید. در پایان، طراحی هنری شگفت‌انگیز و منحر به‌فرد Battleborn، این بازی را نجات داد و با اینکه Battleborn به هیچ عنوان دارای کیفت گرافیکی‌ای که امروزه در بازی‌های شوتر اول شخص مشاهده می‌کنید نیست، باز هم بسیار عالی به‌نظر می‌رسد!

20160505171611 1 20160505171623 1

گیر باکس همچنین گزینه‌های زیادی را در تنظیمات گرافیکی نسخه رایانه‌های شخصی Battleborn جای داده است. دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌توانند در HUD خود تغییراتی ایجاد کنند، میدان دید (Field of View) را کاهش یا افزایش دهند، رزولوشن مورد نظر را انتخاب کنند، VSync را برروی فعال یا غیر فعال بگذارند، فریم‌ریت را قفل یا باز نگه دارند، به تنظیم کردن کیفیت سایه‌ها و بافت‌ها را افزایش دهند. در کنار تمام این‌ها، شما می‌توانید تنظیمات دیگری را نظیر Anisotropic Filtering ،Bullet Decals ،Foliage Distance و View Distance در نسخه رایانه‌های شخصی مشاهده کنید. علاوه بر این، شما همچنین قادر خواهید بود گزینه‌های  Ambient Occlusion ،Depth of Field ،FXAA ،Dynamic Shadows و Motion Blur را برروی فعال یا غیر فعال بگذارید.

در مجموع، برروی پورت نسخه رایانه‌های شخصی Battleborn به‌خوبی کار شده است. ما هیچ‌گونه مشکلی در شتاب موس مشاهده نکردیم و برای کلید‌های برروی صفحه، دکمه‌های کبورد مورد استفاده قرار گرفته و بازی برروی انواع مختلفی از رایانه‌های شخصی اجرا می‌شود که همان‌طور که گفتیم، گزینه‌های زیادی را برای تنظیمات بخش گرافیک با خود به‌همراه دارد. با این حال، متاسفانه باید بگوییم بازی چندان هم کامل نیست چراکه بازی از تنظیمات anti-aliasing پشتیبانی نمی‌کند و در برخی مواقع مشکلاتی نظیر افت فریم مشاهده می‌شود (شما بلافاصله در همان آغاز هر نقشه می‌توانید شاهد افت فریم‌های جزئی باشید). باید امیدوار بود گیرباکس این مشکلات را با انتشار یک بهینه‌ساز رفع کند. با این اوصاف، Battleborn به‌خوبی برروی رایانه‌های بهینه‌سازی شده است.

در ادامه می‌توانید تصاویری را از بازی با بالاترین تنظیمات مشاهده کنید:

20160505054049 1 20160505054150 1 20160505054242 1

20160505054333 1 20160505054338 1 20160505054352 1

20160505054458 1 20160505054724 1 20160505055008 1

20160505055624 1 20160505060400 1 20160505061053 1

20160505061756 1 20160505062216 1 20160505062339 1

20160505063923 1 20160505064434 1

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Battleborn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی - گیمفا