بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا

بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس

سعید مسلمی
۱۶:۲۰ ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا

 

شرکت ایسوس به عنوان پرفروش ترین و برند اول در زمینه نمایشگرهای رده بالای مخصوص بازی، این بار نمایشگری از خانواده Republic of Gamers را در جهت بررسی فنی اختیارمان قرار داد.

در مقدمه، قبل ازهرچیز به توضیحاتی در مورد مشخصات فنی آن می پردازیم: نمایشگری مخصوص بازی با ویژگی هایی مانند تفکیک پذیری ۴K با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز، پشتیبانی کامل فناوری G-SYNC، پنل ۲۷ اینچی IPS با زاویه دید ۱۷۸ در تمامی جهات، طراحی ارگونومیک، قابلیت چرخش، تنظیم ارتفاع و ویژگی های انحصاری ایسوس مانند Game Plus و GameVisual اشاره کرد.

روی جعبه این مانیتور ویژگی های مهم آن ذکر شده که در در ادامه به آنها می پردازیم.

1

پس از بازکردن جعبه، نمایشگر درون دو لایه پوشش محافظتی قرار دارد. نکته جالبی که در ابتدا نظرمان را جلب می کند، طراحی زیبای پایه و پشت آن است.

2

3

4

6

 

9

7

14

از ویژگی های طراحی فیزیکی این نمایشگر، امکان گردش و تنظیم ارتفاع و زاویه افقی و عمودی آن است.

محتوای جعبه آن به شرح زیر است:

یک عدد آداپتور برق ۹۰ وات به همراه کابل برق، یک عدد کابل HDMI، یک عدد کابل Display Port، یک عدد کابل USB 3.0، یک دفترچه راهنما و گارانتی و یک حلقه DVD شامل نرم افزار و درایورها

5

پس از اتصال برق به این نمایش و روشن کردن چراغ پایه نمایشگر، زیبایی طراحی به سبک ROG چشمگیرتر شد!

header

10

11

حال نگاهی به ورودی-خروجی های پشت PG27AQ می اندازیم:

12

13

در سمت راست، سه پورت USB 3.0، یک پورت HDMI و یک پورت Display دارد. همچنین یک پورت هم برای رابط سخت افزار سرویس وجود دارد که روی آن پوشانیده شده است. در سمت چپ هم یک جک صدا و یک ورودی برق موجود است.

ایسوس برای صدای این نمایشگر، دو عدد بلندگوی ۲ واتی در قسمت پشت، در دو طرف پنل قرار داده است در هنگام تست، کیفیت آن مانند طراحی آن بود. هرچند اکثر گیمرها از یک سیستم صوتی حرفه ای استفاده می کنند و این باندها بلااستفاده خواهد ماند.

از دیگر نکات قابل ذکر در طراحی این نمایشگر زیبا، قابلیت نصب آن بر روی دیوار و همچنین کانال پشتی مخصوص مدیریت کابلهای آن است که به سادگی می توانید کابلهای اضافه را در آن جای داده و به میز کار خود نظم دهید.

 

 

 

 

برای رابط کاربری و مدیریت این نمایشگر در سمت چپ یک جویستیک قرمزرنگ پنج جهته برای حرکت و انتخاب در منوها، یک دکمه برای خروج، یک دکمه برای فعال سازی GamePlus، یک دکمه برای فعال سازی GameVisual و در نهایت یک دکمه برای خاموش و روشن کردن آن وجود دارد.

15

16

ایسوس برای خنک کردن تجهیزات موجود در پشت پنل از یک طراحی خاص به نام  Smart Air Ventingاستفاده کرده است که جریان هوا از طرفین هوا وارد شده و گرمای حاصل از کار نمایشگر، از قسمت بالایی آن خارج می شود. این امر منجر به خنک بودن همیشگی حتی در استفاده طولانی مدت از آن می گردد.

keeping

8

تست و آزمون:

با استفاده از جویستیک پنج جهته آن می توانید به سادگی و آزادانه در منوی نمایشگر حرکت کنید. نکته ای که در استفاده از منوی این نمایشگر به دلم نشست، پشتیبانی کامل و بی نقص از زبان فارسی بود و همه موارد آن از ترجمه صحیح و از فونت متناسب بهره مند بودند.

18

19

20

در زمان تست، با استفاده از فناوری NVIDIA G-SYNC، در هنگام بازی این نمایشگر، تصویری کاملاً بدون لگ برایمان پدید آورد. توصیه می شود برای استفاده از نهایت کارایی و نرخ تازه سازی، از کابل Display Port استفاده کنید، در غیر اینصورت رزولوشن ۴K با رابط HDMI تنها ۲۴ فریم بر ثانیه در خروجی خواهید داشت!

tearing

در هنگام بازی می توانید به سادگی با استفاده از دکمه GameVisual، مد های تصویری متفاوت را برای تصویر مد نظر خود بهبود دهید.

17

همچنین با استفاده از دکمه Game Plus هم می توانید میزان می توانید تنظمیات مربوط به فعال سازی فناوری G-SYNC، تایمر، فریم شمار و نشانه گر را فعال یا غیر فعال کنیم.

pa27q osd gameplus 2

کاربرد این حالت از نشانه گیر، در بازی های شوتینگ مشخص می شود، کاربر می تواند نشانه اسلحه را در مختصاتی خاص از تصویر به دلخواه ست کرده و بدون هدف گیری، شلیکی نسبتاً دقیق داشته باشد.

pa27q osd gameplus

pa27q osd gameplus 3

حالت تایمر هم یکی از بهترین ویژگی های آن است! به طوری که در زمان بازی های استراتژیک زمان کول داون  آیتم ها را می توانید ست کرده و همه منابع بازی را با زمانبندی مناسب تحت کنترل داشته باشید

ایسوس در طراحی این نمایشگر به فکر چشم کاربران خود بوده و فناوری های Flicker Free و حذف نور آبی زائد را در این نمایشگر درون سازی کرده است تا در صورت استفاده طولانی مدت، به چشم های کاربر آسیبی نرسد.

sutt

نتیجه گیری و سخن پایانی:

در حال حاضر شرکت های تولید کننده نمایشگر، نگاهی خاص به سری مخصوص بازی خود داشته اند، اما در این بین، ایسوس به عنوان یک پیشرو در فناوری و تولید قطعات کامپیوتر، گوی سبقت را در زمینه فروش نمایشگرهای رده بازی را از دیگر رقبا ربوده است و بیشترین میزان سهم بازار را نسیب خود کرده است. با تولید و طراحی ROG SWIFT PG27AQ، ایسوس سلاحی قدرتمند را در اختیار اتحادیه گیمرها قرار داده تا لذت بازی را بیش از پیش تجربه کنند. پنل IPS با تفکیک پذیری ۴K به همراه فناوری G-SYNC طعمی جدید به ارمغان آورده و فناوری های به کار گرفته شده در این نمایشگر، سلامت جسمی کاربر را در میدان بازی تضمین می کند.

طی بررسی نقاط ضعف و قوت محصول به شرح زیر مشخص شد:

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و جشم نواز
  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • بسته بندی مناسب و محافظت شده
  • فناوری G-Sync
  • رزولوشن ۴K
  • مد های متفاوت تصویر
  • امکانات خاص گیمینگ
  • صفحه نمایش IPS

نقاط ضعف:

  • در بدترین حالت ممکن تنها می توان به کمبود تعداد ورودی های تصویر اشاره کرد
  • قیمت هم اندکی بالاست

بنا به تست و شرایط این محصول وبسایت گیمفا نمرات هر آیتم را بر اساس جدول زیر به این نمایشگر تخصیص داده است:

۹.۵طراحی
۹٫۵امکانات
۱۰کیفیت قطعه
۹قیمت در برابر کارایی(در رده کالاهای لوکس)
۹٫۵بسته بندی
۹٫۵امتیاز نهایی

همچنین این محصول با توجه به نمرات کسب کرده از جدول بالا نشان های “انتخاب نویسنده” و “بهترین امکانات” را از گیمفا کسب می کند:

 

gamefa 7 gamefa1

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا
بررسی مانیتور گیمینگ ROG SWIFT PG27AQ ایسوس - گیمفا