به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا

به Sapienza خوش آمدید… | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman

سعید آقابابایی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا

برخی شخصیت‌ها در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای تا همیشه جاودانه خواهند بود و نامشان را در دفتر برترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های این صنعت و از آن مهم‌تر در قلب بازیبازان حک کرده‌اند. تعداد چنین شخصیت‌های جاودانه‌ای چندان زیاد نیست و خلق کردن آن‌ها تبحر و مهارت بالایی در زمینه طراحی کاراکتر و شخصیت‌پردازی می‌طلبد. پس از خلق کردن نیز از آن مهم‌تر پر و بال دادن و پرداختن به آن‌ها در طول زمان و عناوین مختلف است به نحوی که هر بار جای پای خود را محکم و محکم‌تر کنند. اسنیک بزرگ، کریتوس کبیر، دانته افسانه‌ای و مامور ۴۷، شخصیت‌هایی نیستند که هر بازی که منتشر می‌شود منتظر دیدن کاراکترهایی مانند آنها باشیم. نام هر کدام از چنین شخصیت‌هایی برای بازی‌بازان یادآور دنیایی از خاطرات و سال‌ها از زندگی آن‌هاست، حتی از کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی.

بی شک مامور ۴۷ در سری عناوین هیتمن یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین کاراکترهای موجود در دنیای بازی‌های کامپیوتری است و علاقمندان بسیاری از در سراسر دنیا از جمله کشورمان همواره منتظر معرفی و تجربه نسخه جدیدی از سری هیتمن هستند تا بار دیگر با وی، پای به دنیای آدم‌کشان حرفه‌ای و مزدوران و میلیادرهای فاسد بگذارند و در نقش حرفه‌ای‌ترین آدم‌کش دنیا قرار بگیرد یعنی قاتل کچل، خونسرد، بارکددار و دوست‌داشتنی خودمان یعنی مامور ۴۷٫

hitman 2016 episode 2 walkthrough 640x325

به Sapienza خوش آمدید…

اصولا نوشتن نقد برای عناوین اپیزودیک کار بسیار سختی است و هربار با هر اپیزود باید دوباره در مورد تمام موارد که در نقد قبلی مطرح شده است و بدون تغییر باقی می‌ماند (مثل گرافیک) صحبت کرد و در واقع تکرار مکررات انجام داد. تنها در مورد داستان مخصوص اپیزود جدید است که در نقد و بررسی جدید می‌توان مانور داد و موارد کاملا تازه‌ای رامطرح کرد و البته شاید هم برخی المان‌های جدید گیم‌پلی که ممکن است در اپیزود جدید به بازی اضافه شده باشند.

بازی جدید فرنچایز هیتمن نیز که بدون هیچ پسوند و پیشوند و شماره‌ای در حال منتشر شدن است نیز به جرگه عناوین اپیزودیک پیوست و اخیرا اپیزود دوم آن نیز در اختیار علاقمندان قرار گرفته است و با بازخوردهای مختلف و البته غالبا مثبتی را نیز به مانند اپیزود اول از محافل و مجامع مختلف بازی‌های رایانه‌ای دریافت کرده است.

در این مطلب قصد داریم تا به بحث و بررسی اپیزود دوم بازی هیتمن بپردازیم و آن را از زوایای مختلف مورد کنکاش قرار دهیم و مشاهده کنیم که ایا نسبت به اپیزود اول بازی دچار پسرفت شده است و یا پیشرفت‌هایی را به خود دیده است؟ البته یک بحث کلی نیز در این میان مطرح است که اصلا آیا انتشار چنین عناوینی مانند هیتمن به صورت اپیزودیک کار صحیحی است یا خیر که این خود نیازمند یک مقاله و بحث جداگانه است که بهتر است هنگام انتشار کل اپیزودهای بازی و کامل شدن آن به این بحث پرداخته شود چرا که در حوصله این مطلب هم نمی گنجد. در ادامه با نقد و بررسی اپیزود دوم نسخه جدید هیتمن با وبسایت تحلیلی خبری گیمفا و بنده همراه باشید.

hitman episode 2 preview 1

طراحی محیط و جلوه‌های بصری شهر Sapienza در یک کلام فوق‌العاده زیباست.

زمانی که اپیزود اول و ماموریت Showstopper بازی هیتمن منتشر شد در ابتدا بسیاری شروع به ایرادگیری و بررسی این موضوع کردند که چرا ماموریت این‌قدر زود به پایان می‌رسد ولی در حقیقت آن‌ها غافل از این بودند که اصل موضوع این بازی و اپیزودهای آن، ارزش تکرار فوق‌العاده بالای آن به واسطه چندین و چند راه و روش مختلف برای به پایان رساندن ماموریت است و نه زمان یک بار تمام کردن ماموریت.بعد از سپری کردن مدت زمانی نسبتا طولانی با جدیدترین اپیزود و ماموریت بازی می‌توانم به شما اطمینان بدهم که World of Tomorrow بزرگ‌تر، استوارتر و زمان‌بر تر از قبل است.

این اپیزود در شهر ساحلی باشکوه و آفتابی Sapienza در ایتالیا اتفاق می‌افتد و شما ماموریت دارید تا Silvio Caruso را ترور کنید، مهندسی زیست‌شناس که در حال کار کردن بر روی یکی از کشنده‌ترین و مرگبار ترین ویروس‌هایی است که بشر تاکنون به خود دیده است. به همراه این شخص، شما باید رئیس آزمایشگاه وی یعنی Francesca De Santis را نیز به قتل برسانید تا پس از مرگ Silvio وی نتواند کار و روند او را ادامه دهد. همچنین شما باید به طور کلی آزمایشگاه و تاسیساتی که این آزمایش‌های بر روی ویروس در آنجا انجام می‌گیرد را نیز از بین ببرید و نابود کنید.

hitman ep2 640x357

حیف نیست توی این محیط آدم بکشی کچل جان؟!

باید اعتراف کنم Sapienza یکی از برترین و زیباترین لوکیشن‌ها و مراحلی است که تا به امروز در بازی‌های ویدئویی مشاهده کرده‌ام و کاملا به دور از لوکیشن اپیزود قبلی و سر و صدا و نور و شلوغی فشن‌شوی پاریس است. شما می‌توانید حتی بوی نسیم دریا را نیز زمانی که در حیابان‌های ایتالیا در حال قدم زدن هستید استشمام کنید و لذت ببرید و در حالی که به درخشش خورشید بر روی آجرهای خردلی رنگ ساختمان‌ها و سنگفرش خیابان‌ها می‌نگرید به ادامه ماموریت خود فکر کنید.

هر بخش از شهر Sapienza کاملا به طور جدا از دیگر محل‌های شهر و به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شده است و شاید به خود بیایید و ببینید که بسیاری از وقت خود را در World of Tomorrow مشغول گشت و گذار در شهر و دیدن مکان‌های مختلف آن و لذت بردن از خورشید درخشان و دریای زیبای آن هستید. اصلا در چنین جایی چه کسی آدم می‌کشد؟! چه کاریه خب!

hitman episode 2 2

ماموریت‌های این اپیزود جذاب‌تر و طولانی‌تر از قسمت قبل هستند.

به مانند اپیزود قبلی در ماموریت Showstopper، هر شخصی را که در بازی می‌بینید و یا با وی درگیری دارید، نقشی را در زنده جلوه دادن دنیای بازی ایفا می‌کند. مردمانی را می‌بینید که ایستاده‌اند و به نوازندگان خیابانی گوش می‌دهند، عده‌ای در حال کشیدن سیگار هستند، برخی مشغول رسیدن به موهای خود و اصلاح کردن آن هستند و خلاصه هر کسی به نحوی مشغول زندگی و لذت بردن از محیط فوق‌العاده Sapienza است. البته در زیر پوشش این شهروندان عادی و مثبت و آب و هوای بی‌نظیر شهر، محلی خطرناک و مرگبار وجود دارد و نقاب بر چهره کشیده است.

مامورین امنیتی Silvio Caruso تقریبا در هر گوشه و کنار شهر حضور دارند و مشغول رصد کردن تمام فعالیت‌های در حال رخ دادن در شهر هستند و به این ترتیب در این اپیزود احتمال گیر افتادن و لو رفتن بسیار بسیار بیشتر از شوی فشن پاریس است. حتی زمانی که در حال قدم زدن در شهر و یا خوردن یک قهوه خوشمزه هستید نیز بدانید که یک نفر شما را زیر نظر دارد.

maxresdefault

لوکیشن این اپیزود با فشن شوی پاریش زمین تا زیرزمین فرق دارد!

Sapienza در مقیاس بزرگی طراحی و خلق شده است و هر کدام از دو قرارداد و ماموریت موجود در این اپیزود ممکن است خیلی بیشتر از زمانی که شما انتظارش را دارید به پایان برسند. حالا مشخص است که چرا استودیو سازنده بازی یعنی IO-Interactive و ناشر آن شرکت Square Enix تصمیم گرفتند تا هر ماموریت را به صورت جداگانه منتشر کنند زیرا هر کدام از اپیزودها برای خود یک عنوان mini open-world هستند. کار بسیار زیادی بر روی حتی ریزترین جزییات بازی انجام شده است و کار سازندگان در این مورد شایسته ستایش است. خیلی خوب می‌شد اگر همین‌قدر تلاش و کار را بر روی زمان‌های لودینگ بازی نیز انجام می‌دادند زیرا بایستی بین هر بار ماموریت که شکست می‌خورید تا آغاز دوباره ماموریت، مدت زمان قابل توجهی را منتظر بمانید. امیدوار هستیم تا در آینده شاهد کاهش این زمان بارگذاری باشیم. همچنین دفعات خیلی محدودی نیز در بازی شاهد مقداری مشکل فنی از قبیل کمی افت فریم و دیر لود شدن برخی تکسچرها بودم که البته باید انصاف را مد نظر قرار داد و اعتراف کرد که این موارد آن‌قدر کم‌تعداد و کوتاه بودند که به هیچ وجه نمی‌توان آن‌ها را کل بازی تعمیم داد و از آن‌ها به عنوان مشکلات بازی یاد کرد. شاید حتی بسیاری از افراد یک بار هم چنین موراد و مشکلاتی را در بازی مشاهده نکرده باشند.

hitman ep 2 sapienza 02

بازی در هر زمینه‌ای شما را کاملا آزاد می‌گذارد.

به همراه دو قرارداد کشتن دو شخصیت نام برده که در این اپیزود وجود دارند و به آن اشاره کردیم، شما باید خود ویروسی را که Caruso و De Santis در حال کار بر روی آن هستند را نیز  از بین ببرید که یک ویروس DNA است که قادر است هر کسی را در هر جایی آلوده کند و کاملا مشخص است که چرا این‌قدر شدید از آن محافظت و نگهبانی می‌شود. این ماموریت و این هدف بسیار سخت‌تر از بقیه است و در آن باید آماده شدیدترین و چالش‌برانگیز ترین درگیری‌هایی که تجربه کرده‌اید باشید. این که در قالب یک دانشمند، یک سرباز یا یک گارد امنیتی وارد شوید زیاد فرقی ندارد و این قدرت مخفی‌کاری، رادارگریزی و هوشتان است که عامل موفقیت شما محسوب می‌شود. انجام صحیح این کار بسیار سخت است اما به خاطر داشته باشید که از اشتباهات گذشته درس بگیرید و این را نیز بدانید که در این عنوان، صبر و حوصله کلید موفقیت شماست.

راه و روش‌های فراوانی برای بازی کردن و به پایان رساندن عنوان هیتمن در دسترس شما است و اطلاعات و فرصت‌های مختلفی که طی روند بازی به دست‌ می‌آورید، نقش مهمی در کمک کردن به شما دارند. یک منحنی یادگیری فوق‌العاده در هیتمن وجود دارد زیرا بازی تماما در مورد آماده‌سازی و آرامش و صبر داشتن است. پس از این که صحنه و مسیر خروج از محل ترور را به خاطر سپردم و برای خروج برنامه‌ریزی کردم، صبر و حوصله فراوانی را برای از بین بردن هدف، ناپدید شدن ناگهانی و دوباره تبدیل شدن به یک شبح به خرج دادم. این نوع از هیجان فوق‌العاده که در بازی هیتمن وجود دارد آن را تبدیل به یک بازی فوق‌العاده می‌کند و مانند بسیاری دیگر از طرفداران بازی منتظر هستم تا ببینم در اپیزود بعدی چه اهدافی انتظارم را می‌کشند.

hitman episode 2

خوش‌تیپ‌ترین قاتل دنیا…

در نهایت باید گفت اپیزود دوم بازی هیتمن نسبت به قسمت اول آن کاملا و از هر نظر به وضوح پیشرفت کرده است و مشخص است که سازندگان بازی در استودیو IO-Interactive از بازخوردهای اپیزود اول بازی در راستای بهبود اپیزود دوم استفاده مثبت و صحیح کرده است و موفق شده است تا قسمتی جذاب‌تر را نسبت به اپیزود اول (که خود نیز بازی زیبا و فوق‌العاده‌ای بود) برای طرفداران و کاربران و منتقدان عرضه کند و قشر مخاطب هدف خود را کاملا راضی نگاه دارد.

اگر از علاقمندان و طرفداران سری هیتمن هستید که هیچ، زیرا اکنون اپیزود دوم را نیز چند بار حتما تمام کرده‌اید ولی اگر از دوست‌داران این بازی نبوده‌اید و یا تاکنون فرصتی برای شما دست نداده است که بتوانید عنوانی از این سری را تجربه کنید باید بگویم این نسخه از سری عناوین هیتمن یکی از برترین‌های این فرنچایز قدرتمند و محبوب است و گزینه بسیار خوبی برای ورود به دنیای قاتلین و تجربه یک مخفی‌کاری لذت‌بخش آن هم با آزادی عمل فوق‌العاده محسوب می‌شود. اپیزود دوم بازی هیتمن، عنوانی نیست که گذشتن از کنار نام آن کار آسانی باشد یا صحیح.

hitman episode 2 2

Mincraft

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا
به Sapienza خوش آمدید... | نقد و بررسی اپیزود دوم بازی Hitman | گیمفا