خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

سلام گیمفایی‌های عزیز! امیدوارم حالتان خوب باشد. یک شنبه دیگر آمد و با قسمت جدید خبرنامه بار دیگر در خدمت شما هستیم تا مهم ترین اخبار هفته‌ای که گذشت را خدمت شما ارائه کنیم. با قسمت ۱۳ خبرنامه با ما همراه باشید.

 

انویدیا در هم کوبید| GTX 1080 امپراطور جدید دنیای کارت‌گرافیک

انویدیا طی رویدادی به‌صورت رسمی از جدیدترین پرچمدار خود، یعنی کارت GeForce GTX 1080 رونمایی کرد. این کارت برپایه جدیدترین معماری انویدیا یعنی “پاسکال” و لیتوگرافی ۱۶ نانومتری FinFET ساخته شده است و از حافظه‌های GDDR5X با فرکانس موثر ۱۰ گیگاهرتز بهره می‌برد. انویدیا هم‌چنین در مدار تغذیه طرح مرجع این کارت، بهبود‌های بزرگی ایجاد کرده که بهره‌وری سویچینگ را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. به گفته انویدیا، GTX 1080 از دو عدد کارت GTX 980 در حالت SLI و یک کارت GTX Titan X قوی‌تر است. پس با این اوصاف، رسما کار و کاسبی Titan X جمع خواهد شد! این کارت با خنک‌کننده بادی در فرکانس هسته بسیار زیاد ۲٫۱۱ گیگاهرتز و فرکانس حافظه ۱۰ گیگاهرتز، تنها ۶۷ درجه سانتیگراد حرارت تولید می‌کند و این بسیار عالی است. اطلاعات و جزییات بیشتر در رابطه با کارت گرافیک جدید شرکت انویدیا را می توانید در اینجا مطالعه کنید.

tu3qzm9p05eigx5572gn

این شما و این هم پادشاه جدید انویدیا!

 

سه بازی بزرگ کپکام در آوریل ۲۰۱۷ منتشر خواهند شد

به نظر می رسد کپکام قصد دارد تا سه عنوان بزرگ  را در سال ۲۰۱۷ منتشر کند. هنوز این سه عنوان بزرگ معرفی نشده اند و به نظر می رسد یکی از این عناوین بزرگ، نسخه بعدی عنوان Monster Hunter خواهد بود و نام دو عنوان دیگر نیز هنوز نامشخص است. کپکام تاریخ انتشار دقیقی را برای این عناوین مشخص نکرده ولی به گفته این شرکت، هر سه عنوان تا قبل از پایان سال مالی کپکام یعنی ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶) منتشر می شوند. اما شاید حدس نام یکی دیگر از این عناوین کار سختی نباشد؛ همان طور که می دانید عنوان Resident Evil Umbrella Corps تا پایان سال ۲۰۱۶ منتشر می شود و این در حالی است که کپکام این عنوان را یک بازاریاب برای یک بازی در مقیاس بزرگ می داند. بنابراین با توجه به این موضوع شاید این عنوان بزرگ و معرفی نشده  همان Resident Evil 7 باشد که احتمالا تا پایان سال مالی ۲۰۱۶ منتشر می شود. همه این موارد در حد حدس و گمان بوده و برای اطلاع دقیق از آن ها باید تا کنفرانس E3 2016 منتظر بمانیم. اگرچه بر خلاف شرکت های دیگر، کپکام کنفرانس مخصوص به خود را ندارد اما مطمئنا در E3 2016 اطلاعات و جزییات بیشتری از این عناوین در دسترس خواهد بود.

آیا Resident Evil 7 در سال ۲۰۱۷ منتشر می شود؟

 

بازی جدید کوجیما یک عنوان اکشن است که طرفداران Uncharted و The Division از آن لذت می‌برند

همان طور که می دانید کوجیما در ساخت بازی جدید خود با شرکت سونی همکاری می کند. این بازی احتمالا برای کنسول پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی منتشر می شود ولی تا به حال اطلاعات و جزییات زیادی از آن منتشر نشده است و همچنان طرفداران می خواهند بدانند که این بازی چیست و در چه سبک خواهد بود. هیدئو کوجیما به تازگی مصاحبه‌ای را با مجله مشهور ژاپنی فامیتسو انجام داده و اطلاعات جالبی از بازی در دست ساخت خود ارائه کرده است. آقای کوجیما توضیح می‌دهد که این بازی فوق العاده است و او شخصیت‌ها، داستان‌ها و مکانیک‌های گیم‌پلی را آزمایش کرده است. کوجیما همچنین توضیح داده است که این بازی یک عنوان اکشن است و با این که نمی‌گوید این یک بازی محیط باز است، به این نکته اشاره می‌کند که طرفداران بازی‌های AAA و محبوب این روزها مانند Uncharted و The Division می‌توانند به راحتی از آن لذت ببرند. او همچنین در آخر به نکته مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید با اینکه شاید در هنگام معرفی بازی، بازی‌بازان به ساختار شکن بودن آن پی نبرند اما وقتی بازی را تجربه کنند از این قضیه مطمئن خواهند شد.

3062164 kojima1

عنوان جدید کوجیما چه خواهد بود؟ بی صبرانه مشتاق هستیم تا بدانیم.

 

Mass Effect: Andromeda در اوایل سال ۲۰۱۷ منتشر می شود

سال گذشته و در جریان کنفرانس E3 2015، عنوان Mass Effect: Andromeda رسما توسط الکترونیک آرتز، ناشر این عنوان، معرفی و رونمایی شد و ابتدا قرار بود تا این عنوان در تعطیلات کریسمس ۲۰۱۶ منتشر شود اما اخیرا شایعات و گمانه زنی های زیادی در رابطه با عنوان Mass Effect: Andromeda به وجود آمده که خبر از تاخیر در زمان عرضه این عنوان می دهند. به تازگی استودیوی بایوور، سازنده عنوان Mass Effect: Andromeda نیز این شایعات را تایید و رسما اعلام کرده است که این عنوان اوایل سال ۲۰۱۷ برای کنسول های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه های شخصی منتشر می شود. به گفته استودیوی بایوور، این اولین بازی از سری Mass Effect خواهد بود که برای کنسول‌های فعلی، با موتور Frostbite ساخته شده و از حداکثر ظرفیت تکنولوژی استفاده می شود تا جلوه‌های بصری، داستان و گیم‌پلی به گونه ای ارائه شود که هرگز در این سری انجام نشده است و به همین دلیل بایوور به زمان کافی نیاز دارد تا Mass Effect: Andromeda چیزی که می تواند و باید را ارائه کند. استودیوی بایوور به کاربران قول داده تا اطلاعات و جزییات کاملی از این عنوان را در کنفرانس E3 2016 منتشر کند.

انتظار، انتظار، انتظار…برای تجربه Andromeda باید تا سال دیگر هم صبر کنیم.

 

Need For Speed جدید در سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود

علی رغم این که عنوان Need For Speed 2015 نمرات ضعیفی را دریافت کرد اما از نگاه بسیاری از کاربران و یا بهتر بگوییم Need For Speed باز ها، این همان عنوانی بود که سال ها انتظار آن را می کشیدند. رانندگی غیر قانونی و زیر زمینی در شب به همراه آنلاین بودن، عنوان Need For Speed را دوباره به روزهای اوج خود بازگرداند به طوری که بازی‌بازان در این عنوان ۹٫۸ میلیارد اعتبار (reputation) کسب کردند، ۳۵ میلیون عکس گرفتند، بیش از ۱۰ میلیون drag races انجام دادند و ۵۲ میلیون رویداد را به اتمام رساندند. موفقیت Need For Speed 2015، شرکت الکترونیک آرتز را بر آن داشته تا به فکر ساخت نسخه بعدی این عنوان باشد. در هفته گذشته، شرکت الکترونیک آرتز رسما از ساخت نسخه جدید عنوان Need For Speed خبر داد و اعلام کرد که نسخه جدید در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. این عنوان که Need For Speed: Edge نام دارد توسط استودیوی گوست گیمز توسعه یافته که سبک آن MMO است و براساس Need For Speed: Rivals خواهد بود. همچنین استودیوی گوست گیمز در وب سایت خود به طرفداران Need For Speed قول عنوانی بهبودیافته و عظیم‌تر را داده و باید دید که آیا Need For Speed جدید می‌تواند موفقیت نسخه پیشین خود را تکرار کند یا خیر.

عنوان Need For Speed World با سبک MMO از نظر منتقدان انقلابی عظیم را در این سری به وجود آورد. به نظر می رسد Need For Speed Edge نیز همانند این شاهکار، بار دیگر نظر منتقدان و به خصوص طرفداران این سری را به خود جذب خواهد کرد.

 

احتمالا تاریخ عرضه Titanfall 2 نزدیک به Battlefield 1 و Infinite Warfare است

معرفی عنوان Call of Duty: Infinite Warfare و محتوای علمی تخیلی آن بازخوردهای منفی بسیاری را به همراه داشته است. شاید همین موضوع شرکت الکترونیک آرتز را به این فکر انداخته تا بتواند از این فرصت استفاده کرده و نبض بازار را دوباره به دست گیرد. شایعات جدید از این خبر می دهند که شرکت الکترونیک آرتز قصد دارد تا عنوان Titanfall 2 را در ماه اکتبر یا دسامبر و نزدیک به زمان انتشار Battlefield 1 و Infinite Warfare عرضه کند. این در حالی است که نسخه اول این عنوان در ماه مارس ۲۰۱۱ و در زمانی که خبری از عناوین بزرگ نبود منتشر شد. البته الکترونیک آرتز با انتشار لیست عناوینی که در سال ۲۰۱۶ منتشر می شوند، تا حدودی به این شایعات قوت بخشیده و با وجود  این که هنوز چیزی به طور دقیق مشخص نیست اما با توجه به بازخوردهای منفی عنوان Call of Duty: Infinite Warfare که به آن نیز اشاره کرده ایم، عرضه Titanfall 2 در تعطیلات کریسمس علی رغم ریسک بالای آن می تواند از طرف دیگر موفقیت بسیار بالایی را برای این عنوان از لحاظ فروش به همراه داشته باشد. عنوان Titanfall 2 هم اکنون توسط استودیوی ریسپاون انترتینمنت در دست ساخت است و به گفته این شرکت، نسخه دوم عنوان Titanfall نسبت به نسخه اول به طرز قابل ملاحضه ای تکامل یافته است و مراحل و تجربه‌های بسیار متفاوت و جدید در بازی جدید وجود خواهند داشت. همچنین به گفته بلیک یورگنسن، مدیر بخش مالی الکترونیک آرتز، انتشار عنوان Titanfall 2 برای هر دو کنسول پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان باعث می شود تا این عنوان مخاطبان بیشتری داشته و نسبت به نسخه اول بیشتر بفروشد.

titanfall cover art 20 1

Civilization VI رسما معرفی شد

شرکت ۲k Games خبرهای خوشی برای طرفداران بازی های استراتژیک دارد. این شرکت به تازگی رسما نسخه جدید بازی استراتژیک محبوب خود با نام Civilization VI را معرفی و رونمایی کرد و این عنوان بار دیگر باز خواهد گشت تا قدرت خود را به رخ سایر رقیبان بکشاند. ساخت بازی Sid Meier’s Civilization VI را استودیو فیراکسس (سازنده عناوین XCOM) بر عهده دارد. تیم سازنده این پروژه از طراحان ارشد بسته‌های الحاقی اصلی Civilization V (مانند Gods and Kings و Brave New World) تشکیل شده است. به گفته سازندگان، عنوان Civilization VI تغییرات گسترده‌ای را در کل این سری معرفی می‌کند. به طور مثال اگر به خاطر داشته باشید، در نسخه های قبلی قلمرو شما به صورت چهار یا شش ظلعی نمایش داده می شد و خبر خوب این که در Civilization VI، دیگر خبری از انباشته کردن قصر، ساختمان و ارتش در یک ساختار شش ضلعی نیست و شما می توانید قلمرو خود را در مناطق مختلفی از نقشه بنا کنید. در این صورت دیگر از این پس هر کلان‌شهر به صورت تخصصی‌تر می تواند فعالیت‌های خود را ادامه دهد که در نهایت همه این موارد به استفاده بیشتر از منابع گوناگون و زمین‌های مختلف ختم می شود. البته به گفته آقای اِد پیج، کارگردان عنوان Civilization VI، جدا سازی مناطق بازی، تاثیر بسزایی را در برنامه‌ریزی‌‌های شما برای جنگاوری خواهد داشت. حال که کارخانه‌ها و مزارع از یکدیگر جدا هستند، این که چگونه و چطور حمله می‌کنید، اهمیت بسیاری خواهد داشت. به علاوه، در نسخه های قبل شما بسیاری از ماموریت ها را برای پیش روی در درخت دانش تکمیل می کردید که به نظر می رسد تیم سازنده در نسخه جدید روی این بخش بیشتر کار کرده و عنوان Civilization VI از سیستمی تحت عنوان تحقیقات فعال (active research) بهره خواهد برد. به وسیله این سیستم، شما ماموریت‌های کوچکتری را دریافت می کنید که با به انجام رساندن آنها، می توانید توسعه دانش خود را در دسته‌هایی خاص تقویت کنید. از دیگر ویژگی های گیم پلی عنوان Civilization VI می توان به نیروهای پشتیبانی برای تقویت نیروهای نظامی، بخش چندنفره متنوع‌تر و سیستم دیپلماسی اشاره کرد که همانند گذشته می توانید به منظور پیروزی در نبردها، با دیگر کشور ها متحد شوید و یا بر علیه آن ها به پا خیزید و سرنوشت جنگ را تغییر دهید. عنوان Sid Meier’s Civilization VI در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶( ۳۰ مهر ۱۳۹۵) به صورت انحصاری برای رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

برای ساخت تمدنی باشکوه و قدرتمند آماده اید؟

 

IP جدید یوبیسافت در E3 یا قبل از آن معرفی خواهد شد

به نظر می رسد شرکت یوبی سافت قصد دارد IP جدیدی را در کنفرانس E3 2016 و یا قبل آن معرفی و رونمایی کند. در روزهای گذشته و در جریان سال روز سرمایه گذاری یوبی سافت، این شرکت از معرفی و رونمایی از IP جدیدی در کنفرانس E3 2016 یا قبل از آن خبر داد و اشاره کرد که این عنوان یک بازی چند نفره محور است اما در عین حال از بخش تک نفره قدرتمندی بهره خواهد برد. مشخص نیست که این آی پی جدید چه خواهد بود اما یوبی سافت انتشار آن را برای سال مالی ۲۰۱۶ و در بازه زمانی ۱ آوریل ۲۰۱۶ (۱۳ فروردین ۱۳۹۵) تا ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (۱۲ فروردین ۱۳۹۶) برنامه ریزی کرده است. این در حالی است که در سال مالی ۲۰۱۶، عناوین دیگری همچون For Honor (در سبک مبارزات با شمشیر)، عنوان مورد انتظار  South Park: The Fractured But Whole ،Ghost Recon Wildlands و Watch Dogs 2  توسط شرکت یوبی سافت به بازار عرضه خواهند شد و به نظر می رسد سال ۲۰۱۶ سال بسیار شلوغی برای این شرکت خواهد بود.

فروش بی نظیر عنوان Dark Souls III در ماه آوریل

عنوان Dark Souls III در ۱۲ آوریل سال ۲۰۱۶ (سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵) برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد و نمرات بسیار خوبی را نیز از سوی منتقدین دریافت کرد. Dark Souls III در همان روز اول انتشار فروش فوق العاده ای داشته و از این حیث رکوردی بی نظیر را بر جای گذاشته است. جالب است بدانید این عنوان سریع ترین فروش را در میان عناوین استودیوی فرام سافتور در روز اول داشته است. شرکت باندای نامکو سه میلیون نسخه از عنوان Dark Souls III را به بازار عرضه کرد که در این میان نسخه فیزیکی این عنوان بر روی کنسول پلی استیشن ۴ فروش بیشتری داشته است به طوری که هم اکنون نسخه پلی استیشن ۴ عنوان Dark Souls III صدرنشین بی چون و چرای فروشگاه پلی استیشن در ماه آوریل است. عملکرد عنوان Dark Souls III از لحاظ فروش به قدری فوق العاده بود که مطابق با آمار سازمان NPD، عنوان Dark Souls III در پلتفرم های مختلف بتواند به تنهایی در صدر جدول پرفروشترین بازی های ایالات متحده در ماه آوریل و در پلتفرم‌های مختلف قرار بگیرد. گذشته از آمار فروش نسخه فیزیکی بازی Dark Souls III بر روی کنسول ها، نسخه فیزیکی این بازی بر روی رایانه های شخصی تنها ۳ درصد فروش داشته است چرا که بسیاری از کاربران رایانه های شخصی نسخه دیجیتالی این عنوان را تهیه کرده اند به طوری که با توجه به گزارشات Steamspy، بالای ۵۰۰ هزار نسخه دیجیتالی عنوان Dark Souls III بر روی پلتفرم رایانه های شخصی به فروش رسیده است.

شاهکار باندای نامکو همچنان می تازد…

 

مروری بر اخبار منتشر شده از عنوان Battlefield 1

در بهبوحه مانور های خبری عنوان Call of Duty: Infinite Warfare که به دلیل محتوای علمی تخیلی آن با باز خوردهای منفی بسیاری روبرو شده است، الکترونیک آرتز،  پس از مدت ها انتظار، نسخه جدید عنوان Battlefield را معرفی و رونمایی کرد. این عنوان که Battlefield 1 نام دارد، با موتور Frostbite 3 ساخته می شود و وقایع آن در جنگ جهانی اول جریان دارد؛ درست همان چیزی که طرفداران بازی های تیراندازی نظامی سال ها انتظار آن را می کشند. دنی برلین به عنوان طراح ارشد بازی Battlefield 1، در مصاحبه خود با سایت گیم‌اسپات در رابطه با دلایل انتخاب نام نسخه جدید Battlefield گفت: ” اولین دلیل، این است که ما هیچ‌وقت Battlefield 1 نداشته‌ایم. ما با Battlefield 1942 شروع کردیم و از آنجا ادامه دادیم اما در همین حین تصمیم گرفتم چنین عنوانی را برای نسخه جدید در نظر بگیریم چون می‌خواهیم به ریشه‌های اصلی بازگردیم.” نمایش عنوان Battlefield 1 به قدری خیره کننده بود که بیش از ۲۲ میلیون بازدید کننده داشته و  رتبه اول بیشترین لایک‌ها در یوتیوب را کسب کرده است. علاوه بر نیل دراکمن، کارگردان عنوان Uncharted 4، حتی توسعه‌دهندگان Call of Duty: Infinite Warfare نیز از تماشای پیش نمایش عنوان Battlefield 1 به وجد آمده و آن را تحسین کرده اند. با معرفی رسمی عنوان Battlefield 1 شایعات بسیاری از وجود شش قسمت در بخش داستانی این عنوان خبر می دهند. البته اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، احتمالا هر مرحله(بخش) دارای قسمت های زیادی خواهد بود و اتمام یک مرحله زمان زیادی می برد. ولی آن طور که به نظر می رسد و دانیل برلین، طراح ارشد Battlefield 1 در این رابطه صحبت می کند، بخش داستانی این عنوان با تنوع بسیاری همراه خواهد بود به طوری که که تنوع جزو اهداف مهم بازی قرار داشته و عنوان Battlefield 1 بر روی داستان‌ها و شخصیت‌های مختلفی از سراسر جهان تمرکز می‌کند؛ یکی از این شخصیت ها، همان زن جنگجویی است که در تریلر معرفی این عنوان شاهد وی بوده ایم. گذشته از این موارد، یکی از موضوعاتی که همیشه در سری بازی های Battlefield مورد بحث قرار دارند، بسته‌های الحاقی غیر رایگان هستند و جالب این جاست که سازندگان اعلام کرده اند برخی از اولین بسته های الحاقی عنوان Battlefield 1 رایگان خواهند بود که مسلما این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است. اطلاعات زیادی از بخش چند نفره عنوان Battlefield 1 در دسترس نیست و تنها استودیوی دایس در شبکه های اجتماعی به این موضوع اشاره کرده است که بخش چند نفره این عنوان دارای مرورگر سرور است و بازیکنان بر خلاف نسخه های قبلی دیگر به صورت تصادفی وارد یک سرور نخواهند شد. به عبارت ساده تر، بازی بازان می توانند سرورهای دلخواه را انتخاب کرده و وارد بازی شوند. البته این موضوع خود سوالات بسیاری را به وجود می آورد که آیا مروگر سرور در خود بازی موجود خواهد بود یا برای استفاده از آن باید بین بازی و Battlelog جابجا شد؟ آیا در نسخه کنسولی هم شاهد چنین قابلیتی خواهیم بود؟ همه این ها سوالاتی هستند که دایس به هر دلیلی آن ها را بی جواب گذاشته و فعلا فقط باید صبر کرد تا این استودیو اطلاعات و جزییات بیشتری را در این رابطه به اشتراک بگذارد. در سال ۲۰۱۳ عنوان Battlefield 4(آخرین عنوان Battlefield ساخته شده توسط استودیوی دایس) با مشکلات بسیاری در زمان عرضه همراه بود اما عملکرد خوب Star wars: Battlefront در سال جاری، سازندگان را به آینده امیدوار کرده است. البته یک نسخه بتا نیز برای این عنوان منتشر می شود که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست اما مسلما انتشار این بتا به سازندگان کمک می کند تا مشکلات و باگ های این بازی را برطرف سازند تا دیگر امسال Battlefield 1 فاقد مشکلات زمان عرضه باشد. بازی Battlefield 1 در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶(جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵) برروی پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. مشترکین EA Access یا Origin Access هم می‌توانند نسخه اصلی را در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۶ (سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵) تجربه کنند. کاربران آمریکای شمالی باید عنوان Battlefield 1 را در زمان عرضه به صورت دیجیتالی دانلود کنند زیرا نسخه فیزیکی این عنوان در این کشور عرضه نمی شود. به عبارت دیگر کاربران آمریکای شمالی همچنان می‌توانند نسخه فیزیکی را از طریق خرده‌فروشی‌ها تهیه کنند اما این نسخه فقط حاوی یک کد برای دانلود نسخه دیجیتالی خواهد بود. اگر هنوز هم به دنبال اطلاعات و جزییات بیشتری از عنوان Battlefield 1 هستید، به نظر می رسد الکترونیک آرتز قصد دارد موارد بیشتری از این عنوان را پیش از رویداد EA Play که در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ژوئن( ۲۳ تا ۲۵ خرداد ۱۳۹۵) در شهر لس آنجلس و لندن برگزار می شود، به اشتراک بگذارد. به علاوه عنوان Battlefield 1 در EA Play قابل بازی خواهد بود و شما می توانید برای نخستین بار، بخشی از قسمت‌های داستانی و چندنفره این عنوان را تجربه کنید.

Battlefield به ریشه های اصلی سری باز می گردد! خیز Battlefield برای پیروزی بر رقیب دیرینه خود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #۱۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا