مصاحبه اختصاصی VG247 با دیوید کیج
به تازگی سایت VG247 مساحبه ای را با دیوید کیج انجام داده است که میتوانید در ادامه مشاهده کنید
به تازگی سایت vg247 مصاحبه ای را با دیوید کیج خالق beyond two souls انجام داده است.ادر این مصاحبه توضیحات بیشتری راجب جزئیات این عنوان داده شده است.این مصاحبه توسط Dave Cook از vg247 انجام شده است:
تا چه حد احساسات در بازی های ما نقش مهمی دارند؟؟برای مثال زمانی که یک روز کاری تمام شده و شما به سمت خانه خود میروید و تنها به کشتن مردم با تفنگ و یا یک بازی خشن فکر میکنید.اما ایا این بازی میتواند احساسات شما را در مقابل هزاران جانی که در بازی ها با اسلحه خود گرفته اید متاسف سازد؟
دیوید کیج بنیانگذار استدیو Quantic Dream فردی است که بخوبی ااحساسات را درک میکند.اما وی معتقد است که این احساسات بدون وجود متن قوی(داستان پردازی قوی)معنایی ندارد.
وی بر این باور است که تکنولوژی های جدید میتوانند کمک بزرگی به بازی سازان باشد.بطوری که امروزه میتوان با این تکنولوژی ها بازیباز را از حس و افکار کاراکتر درون بازی اگاه ساخت و حس ان کاراکتر را به بازی باز منتقل کرد و میتوان یک ضربه سنگین به هالیوود زد.زیرا همیشه هالیوودی ها بر این باور هستند که بازی های نمیتوانن همانند یک فیلم تاثیر گذار باشند.
اما حال میپردازیم به گفتوگویی با دیوید کیج:
ظبط کردن تمامی حالت ها و عملکرد های کاراکتر شما(در بخش mo cap)برای شما امری ضروری است؟ایا شما با این کار در عنوان beyond در حال توسعه بخشیدن صنعت گیم هستید؟
قطعا همینطور است.ما امیدواریم بتوانیم با این کار الهام بخش بسیاری از سازندگان گیم در دنیا باشیم.البته همین کار را در heavy rain نیز انجام دادیم.و البته این عنوان باعث شد تا بسیاری از سازندگان گیم در دنیا از ان الهام بگیرند.وقتی که ما heavy rain را منتشر کردیم فشار زیادی بر روی ما بود.اما این باعث شد تا ما تجارب زیادی را از ان بدست بیاوریم و بتوانیم عنوان beyond را هرچه جذاب تر بسازیم.اما باید گفت که heavy rain انتهای کار نیست و میتوانید این امر را در beyond مشاهده کنید.این بازی میتواند یک تکان اساسی به دنیای گیم بدهد.بطوری که میتواند اولین ضربه سنگین را به هالیوود بزند.اگر این عنوان موفق شود میتواند به همه ی سازندگان گیم بگوید:این امر در دنیای گییم ممکن است!میتوانید عناوینی در همچون beyond ساخت.اما در اصل این عنوان ضربه بزرگی به هالیوود است.زیرا برا مثال فکر کنید که شما یک بازیگر با استعداد هالیوودی را در اختیار دارید.حال اگر این فرصت را به وی بدهید که بتواند در بازی شما استعداد خود را به نمایش بگذارد میتواند همانند یک فیلم موثر باشد.وی میتواند احساساتی را که در درون فیلم ها به نمایش میگذارد در بازی شما نیز به نمایش بگذرارد. در هالیوود بسیاری فکر میکنند که بازی ها فقط و فقط درباره شلیک کردن به مردم است و بسیاری از بازیگران علاقه ای به انها نشان نمیدهند.زیرا نمیخواهند بجای فردی باشند که در حال کشتن مردم است.اما beyond به انها ثابت خواهد کرد که اینطور نیست.این بازی شوک عظیمی به هالیوود وارد خواهد کرد.
جالب است که هالیوود هنوز هم در دیدن سازندگانی که میخواهند بازی های خود را سینماتیک و شبیه به فیلم ها بسازند تردید دارند.اما وقتی که heavy rain منتشر شد بسیاری از مردم متوجه شدند که این تردید اشتباه است.
موضوع این است که هرزمان شما سعی میکنید که چیز متفاوت تری را نسبت به گذشته بسازید نیاز به تلاش بیشتری دارید.شما باید بسیار تلاش کنید تا انتطظارات مردم را براورده کنید.اما هنوز هم هستند کسانی که heavy rain را تجربه نکرده اند.کسانی که هنوز فکر میکنند این عنوان یک فیلم بسیار بلند است و ارزش بازی کردن ندارد.اما قبل از عرضه بازی من حدود دوسال سعی داشتم تا این عنوان را ارتقا دهم و برای اینکه این عنوان را به همه بشناسانم شروع به ساختن دمو هایی از این عنوان کردم.اما من گفتم”نگاه کنید.شما میتوانید کنترل کاراکتر خود را بر عهده داشته باشید.”اما هیچکس به این حرف گوش نکرد.زیرا کاراکتر های من تفنگی در دست نداشتند که کسی را بکشند.پس من نمیتوانستم با مردم ارتباط برقرار کنم.اما این دلیل واضحی است که نشان میدهد صنهت ما (گیم)تنها برمبنای شلیک کردن است.اگر شما در بازی شلیک نکنید یعنی بازی شما جالب نیست.اما در HR ما سعی کردیم نشان دهیم که حتی بدون اسلحه هم میتوان از یک عنوان لذت برد.بسیاری از راه های دیگر برای هیجان انگیز تر کردن بازی هستند که با خشونت همراه نیستند.
ایا در BEYOND هم همچین اتفاقی خواهد افتاد؟یک عنوان جالب بدون اسلحه؟
در BEYOND ما میخواهیم بسیاری از چیز هارا تغییر دهیم.در بازی شما کنترل “ایدان”را بر عهده دارید.این تنها بخشی است که برای بسیاری از مردم اشنا است(منظور کنترل سنتی کاراکتر).اما ما با بخش های دیگر تجربه ای متفاوت را به انها میدهیم.این کاملا هیجان انگیز است.ما از میان پرده های کمتری در بین بازی استفاده کرده ایم.و این امری است که بازی مارا از یک عنوان اول شخص متمایز میسازد.این واقعا هیجان انگیز است.من امیدوارم مردم این بازی را تجربه کنند و راه های متفاوت تری برای هیجان انگیز تر شدن روند بازی خود پیدا کنند.
در بسیاری از بحث های مختلف میان صاحب نظران و مردم عادی بر این عقیده هستند که در حال حاضر فیلم ها از بازی ها و یا بازی ها از روی فیلم ها در حال الهام گیری هستند.ایا این موضوع درست است؟نظر شما در این باره چیست؟
اتفاق افتادن چنین موضوعی بسیار عجیب است.در حال حاضر ما در حال دیدن فیلم هایی هستیم که از روی بازیها الهام گرفته اند.و در عوض درحال بازی کردن عناوینی هستیم که بسیاری از بخش های خود را از فیلم ها الهام گرفته اند و این امری طبیعی است.برای مثال اگر شما به عکاسی فکر میکنید از اول این هنر و صنعت وجود نداشته است.در ابتدا نقاشی بوده است و بعد ها به هنر عکاسی امروزی در امده است.و وقتی میگویید سینما از ابتدا این عرصه وجود نداشته و ابتدا نقاشی و سپس عکاسی و حال سینما وجود دارد.پس چرا بازی ها از چیزی الهام نگیرند و تنها از خود متولد شوند؟اما قاعدتا اینطور نیست.من میتوانم از تلویزیون کمیک های مصور ،فیلم های سینمایی وبسیاری از چیز های دیگر برای بازی هایم الهام بگیرم.
قاعدتا همینطور است.این طرز تفکر در رسانه های جوان در حال رشد است.شما چگونه فکر میکنید؟
میدانیم که این صنعت در حال تبدیل شدن به یک قطب صنعتی است.میتوان در یک سمت عنوان پرندگان خشمگین را دید.علی رقم اینکه من این عنوان را دوست دارم میتوان ان را یکی از محبوب ترین عناوین گیم دانست.اینجور عناوین هستند که باعث رسانه ای تر شدن صنعت گیم میشوند.اما از طرفی دیگر میتوان عناوین هاردکور و اول شخص را دید که در بخش های انلاین ان شما تنها باید به کشتن یکدیگر فکر کنید.همه این عناوین خوب هستند.من مشکلی با انها ندارم.اما در میان این دو سمت من دنبال چیزی میگردم که کمی متفاوت تر از عناوین معمولی گیم باشد.چیزی که همگان بتوانند ان را تجربه و به سادگی از ان لذت ببرند اما در عین حال از پیچیده ترین تکنولوژی ها ساخته شده باشد.این چیزی است که ما در حال تحقق ان هستیم.ما میخواهیم یک نوع دیگر از گیم را به مردم معرفی کینم و این چیزیست که در BEYOND وجود دارد.
این واقعا جالب است که میتوان”الن”را در استدیو شما دید.وی بدون اینکه حالتی برایش از سوی شما مشخص شود نقش خود را بخوبی بازی میکند.و این برای وی و بسیاری از بازیگران این مجموعه سخت است.اما ایا شما دوست دارید کسانی را در این بازی بیاورید که حتی جوایزی از اکادمی های بزرگ بازی گری نگرفته اند؟هدف شما از این کار چیست؟
البته چرا که نه؟اگر بازی هایی باشند که این فرصت را به بازیگرانی بدهند تا بتوانند خود را نشان دهند و به همگان ثابت کنند که چه کارهایی میتوانند انجام دهند چرا که نه؟معنی این کار این است که ما در بازی خود تنها از نام و یا چهره انها استفاده نمیکنیم.بلکه انها واقعا در حال بازیگری هستند.(منظورMO CAP).البته این تلاش های انها برایشان پاداش هایی هم دارد.اما میرسیم به “الن”.او دختر باهوش و با استعدادی است.روزی که اولین بار بازی اورا در قسمت MO CAP دیدم حیرت زده شدم.او از کارش لذت میبرد.والبته تماشای او هنگام ظبط کردن حرکات واقعا شگفت انگیز است.اما موضوع از این هم جالب تر میشود.احتمالا شما هم با تکنولوژی کارا اشنا هستید؟
بله
این در جشنواره فیلم کوتاه در لس انجلس یکی از نامزد های دریافت جایزه شده بود.و حال شما میدانید ما یکی از بهترین بازیگران تکنولوژی کارا را در اختیار داریم.(منظور دختری که در دموی تکنیکی که برای معرفی تکنولوژی کارا به بازیگری پرداخت)او کسی نیست جز Valorie Curry .او کار خود را همانند “الن”بخوبی انجام میدهد.و هم اکنون او در کنار ما و در این فستیوال است.فستیوالی که بزودی همگان را حیرت زده خواهد کرد.من برای او خوشحالم و برای خودم و تیم هم خوشحالم که در حال ساختن این عنوان هستیم.
در حال حاضر شاهد پیشرفت های الن در این پروژه بوده ایم.در قسمتی دیدیم که وی در حال تیراندازی است.ایا این قسمت های کمکی میتواند به بازیگران برای ایفای نقش در این عنوان کمک کند؟؟ایا بازیگری در این عنوان تا این حد پیچیده است؟
این واقعا خنده دار است که تمامی بازیگران اینقدر پیچیده هستند.روز قبل از فیلمبرداری ما به تمامی بازیگران خود چیزهای زیادی را راجب کاری که باید انجام دهند گفتیم.ما برای انها عکس ها و فیلم هایی در رابطه با کارشان فرستادیم.و وقتی که انها به استیج رسیدند تا کار فیلمبرداری را شروع کنند در رابطه با کاری که میبایست انجام میدادند بسیار میدانستند.اما در روز اول که انها به صحنه ظبط mo cap رسیدند کاملا متحول شده بودند.انها وارد صحنه شدند و وقتی صحنه را خالی از هرگونه وسیله دیدند گفتند:لعنتی…اینجا کاملا خالی است!!در روز اول انها وقتی لباس های پرزرق و برق خود با توپ های کوچک و زیاد را برتن کردند تنها به یدیگر نگاه میکردند.در انجا هیچ چیز جز یک صندلی و یا یک میز نبود.انها به هم نگاه میکردند و میگفتند:لعنتی!من اینجا چه میکنم؟ً!
واقعا جالب است اقای کیج.اما چگونه شما توانستید انها را باهم هماهنگ کنید و انها را بر روی کار متمرکز کنید؟
واقعا جالب است.من بعنوان کارگردان یک مجموعه هنری باید به انها میگفتم”خب ببینید اینجا اتاق نشیمن است.انجا یک پنجره است”اما در واقع انجا هیچ چیز نبود.اما من تلاش کردم تا به سوالات انها پاسخ دهم و انها را از سردرگمی در بیاورم.انها کاملا متحیر و متعجب شده بودند.اما در روز دوم انها متوجه ازادی عملی که داشتند شدند.ناگهان ما شاهد یک تغییر بزرگ در نگش انها شدیم.انها با دیدن ازادی عمل خود گفتند”من میتوانم هرکاری را که بخواهم انجام دهم”.زیرا انجا دوربینی نیست که به ان نگاه کنند و نوری نیست که زیر ان باشند و یا مشکلی با سایه های اطراف ندارند.انها به راحتی میتوانند به ایفای نقش خود بپردازند و نقش خود را همراه با دیگر بازیگران اجرا کنند.انها از ازادی عملی که داشتند لذت میبردند.”الن”نیز انقدر هیجان زده بود که هیچ صحبتی درباره این همه ازادی عمل نزد.اون باید از گریه به خنده میرفت و در عین حال تعقیب میشد و سپس میدوید.همه اینها هیجان انگیز بودند.الن در مورد کاری که انجام میداد گفت”این کار برای من مانند بازیگری برای چهار فیلم در چهار هفته است.این تجربه برای من بسیار عالی و هیجان انگیز بود.”من واقعا خوشحال شدم زیرا او در اخرین جلسه به من گفت”من به همه بازیگران تجربه همچین کاری را حتی برای یکبار هم که شده توصیه میکنم.همچین کاری واقعا باورنکردنی است.
قاعدتا ظبط حرکات با این تکنولوژی کاری زیبا از اب درخواهد امد.اما این تکنولوژی نیز-همانند بسیاری از تکنولوژی های دیگر-روزی همه گیر خواهد شد.ایا شما فکر میکنید استدیو های دیگر نیز از این تکنولوژی بطور معمولی و در هر بازی استفاده خواهند کرد؟
قاعدتا دیدن همچین چیزی جالب خواهد بود.راهی که امروز ما درحال ساختن ان هستیم میتواند تا ۱۵ سال اینده ادامه پیدا کند.یعنی این تکنولوژی تا ۱۵ سال اینده به کار خواهد امد(تکنولوژی کارا)البته استفاده از این تکنولوژی در هر بازی نیاز به سرمایه گذاری و کارکردن زیاد روی بازی دارد.اما میتوان این طور دید که این کار همانند یک لوله است.ما تاکنون در ابتدای ان هستیم و این لوله همانند یک سازمان عمل میکند.من در اینده نگران استفاده شدن از تکنولوژی ام در بازی دیگری نیستم.زیرا استفاده از یک تکنولوژی تنها به پول و زمان بستگی دارد.اما موضوع اصلی کاری است که شما میخواهید با ان تکنولوژی انجام دهید.
میخواهم چیزی بگویم.شما گفتید که بازیها تنها تیراندازی با تفنگ نیستند.حال اگر تکنولوژی به واقعی تر شدن این تیراندازی و خشونت ها کمک کند ایا در اینده گرایش بیشتر گیم ها به سمت اینجور خشونت ها میرود؟؟
بله متوجه میشوم که منظور شما نیست.شما بازی مانند call of duty را در نظر بگیرید.بازی که در چند سال اخیر با کیفیت های متفاوت تری به بازار عرضه شده است.اما در اصل هنوز هم همان بازی قدیمی است.در این بازی به شما یک اسلحه داده میشود و شما در ان میروید و تعدادی از افراد را میکشید.اما من هنوز هم علاقه مند هستم تا بازیهایی همانند Platoon ببینم.یک بازی که تنها در ان یک تفنگ ندارید تا فقط مردم را بکشید.اما ساختن اینطور بازی که تا این حد واقع گرایانه باشد کار دشواری است.بسیار سخت است تا عناوینی که در انها تیراندازی است را از زاوبه دیگری نشان داد.
نظر شما راجب کتاب های trauma چیست؟؟
بله البته!این چیزی هست که به ان علاقه مند هستم.این چیزی هست که تکنولوژی ما در ان خلاصه میشود.اینجا جایی است که میتوانیم تکنولوژی خودمان را در ان استفاده کنیم.البته اگر تکنولوژی خود را در یک بازی با تم اول شخص اجرا میکردیم هم جالب میشد.
پس این هدف شما از استفاده کردن این تکنولوژی(کارا)است.میتوانید بیشتر توضیح دهید؟
حقیقتا من نمیخواهم تنها یک پیام در رابطه با نوع بازی به شما بدهم.من میخواهم شما یک تجربه عاطفی از این عنوان را داشته باشید.زیرا این تکنولوژی به شما کمک میکند تا احساسات کاراکتر هارا درک کنید.زیرا با این تکنولوژی کاراکتر های بازیها همانند مردم عادی هستند.این تکنولوژی در فهماندن احساسات کاراکتر به شما نقش مهمی دارد.وقتی این عنوان را بازی میکنید با کاراکتر درون بازی احساس همدردی میکنید و حال و هوای کاراکتر را درک میکنید.پس همانطور که میبینید تکنولوژی(کارا)بخشی از این بازی است.اما در انتهای روز و پس از بازی کردن این عنوان متوجه میشوید که این حس خوب از مهارت بازیگر است و اسکریپت های باکیفیت.پس متوجه میشوید که این تکنولوژی چقدر کار امد است.
تکنولوژی همانند یک ابزار است و نباید انتظار چیز بیشتری از ان داشت.اما مهم تر از ان کاری است که ما با این ابزار انجام میدهیم.
با تمامی تلاش ها و مهارت های بازیگرانی که در beyond زحمت کشیده اند مردم باید منتظر چه چیزی باشند که متفاوت تر از دیگر عناوین باشد؟
لذت بخش ترین قسمت کار من گوش کردن به حرف کسانی است که اتفاقی که قرار است در بازی گنجانده شود برای خودشان اتفاق افتاده است.برای مثال در موقع بازی heavy rain من مستقیما با کسانی که کودکانشان دزدیده شده بود و از این اتفاق شوکه شده بودند صحبت کردم.و از انها پرسیدم که چه کاری کردند؟چه چیزی را از دست دادند؟چه چیز هایی میخواستند؟ایا حاضر بودند انگشتشان را مقابل دوربین قطع کنند؟این بهترین بخش کار من است.زمانی که با مردمی حرف میزنم که خود در چنین موقعیت هایی قرار دارند.موقعیت هایی که با جدیت سپری کرده اند.در beyond من سعی کردم تا داستانی متفاوت را اجرا کنم.-این یک داستان واقعی از زندگی فردی است-شما از کودکی همراه او خواهید بود.در شادی ها و سختی ها وی را همراهی خواهید کرد.شما لحظه لحظه زندگی اورا میبینید.چیزی که من دوست دارم ببینم این است که مردم خود حس کنند.”جودی هلمز”یک دوست است.کسی که در قلبتان میشناسید.شما متوجه خواهید شد که او چگونه رفتار میکند و از خود عکس العمل نشان میدهد.و اینکه حس او چگونه است.اگر من بتوانم این حس را به شما منتقل کنم و به این هدف برسم بسیار خوشحال خواهم شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خیلی عالی بود. خسته نباشی! دوستان این کار رو که می بینید ظرف کمتر از ۶ ساعت انجام شده! :yes: :yes: 😎
وای چه بازی ای بشه این بازی 😯 😯 😯
تاریخ انتشارش کی هست ?:-)
ممنون 😀 :yes:
VIVA QUANTIC DREAM , VIVA DAVID CAGE :inlove:
VIVA QUANTIC DREAM:inlove:
بازم میگم خوش به حال ps3دارها وسلام 😕
اینم با این یه بازیش خودشو خفه کرده
حالا همچین تحفه ای هم نیست ها(چون پی سی دارم 🙂 )
حالا اگه واچ داگز رو میساخت چیا میکرد
مردک کچل :laugh: 😛
دوست عزیز یکم احترام به کسی که تا این حد به دنیا گیم و گیمر ها احترام قائل اشکالی نداره در ضمن مگر میشه بازی های کیج رو با سبک منحصر به خود کیج با بازی های دیگر مقایسه کرد.
دوست عزیز داری واچ داگز با این مقایسه میکنی واقا برای کسانی که فارنهایت و باران شدید بازی نکردن متاسفم :reallyangry:
درسته … منم با این رفیق بالا سرم موافقم . شاید قیافه زاغارتی داشته باشه ، ولی یادتون نره که عناوینی به بزرگی Heavy Rain و Beyond ساخته مغز این به قول شما کچل هستند . 🙁
همه ی بازیای خوب برااps3میاد.میگم چقدر حرف زد 😕 مرسی 😀
چی میشد دو سه تا آدم گردن کلفت مثل همین بنده خدا کیج پیدا میشد و چندتا بازی خفن انحصاری برای pc میزد تا حال این کنسول دارا گرفته بشه :-/
اونوقت قیامت میشد . :rotfl:
ممنون :yes:
تو دنیای بازی سازا من فقط کوجیما رو قبول دارم چون بازیاشو تجربه کردم
و این آقای کچ.. ببخشید سرخلوت رو نه میشناسم نه باهاش حال میکنم
تو گلوی کنسول دارا گیر کنه 😛
خدا را شکر که حداقل استاد کوجیما را قبول دارید فقط فکر کنم یاد رفت که آخرین بازی استاد MGS4 بود که اون هم انحصاری …
خوب تو گلو کنسول دارا گیر کنه
کاش واسه pc میومد
آخه من متال گیر سولید رو قبلا بازی کردم رو پی اس ۲
و کلا کوجیما قابل ستایشه 🙂