لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا

Free to Play یا مجانی دروغین؟ | بهترین بازی‌های رایگان ps4

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا

عناوین Free to play برای خود دنیایی عظیم و گسترده هستند که همواره صحبت های زیادی پیرامون آن ها در مجامع گیم مطرح شده و می‌شود. بسیاری افراد عقیده دارند وقتی که در یک بازی پرداخت های درون برنامه ای وجود دارد، اصلا دیگر این عناوین حق ندارند اسم مجانی و رایگان را بر روی خود بگذارند و عده‌ای هم برعکس اعتقاد دارند از آن جا که ما در شروع و پیش بردن بازی هیچ اجباری برای پرداخت ذره ای پول هم نداریم، پس باید این بازی‌ها را رایگان به حساب آورد. البته در این میان بازی‌هایی هم هستند که به طور کامل و واقعی رایگان و کلا فاقد پرداخت‌های درون برنامه ای هستند و پیشرفت بازیبازان در بازی بر پایه توان آن‌هاست نه پربارتر بودن جیبشان!
به شخصه عقیده دارم اینها عناوین رایگان واقعی هستند، نه بازی‌هایی که نفراتی در آن با پرداخت کلی پول ناگهانی به یک باره از سطح صفر به بالاتر از درجه بازیبازانی که با کلی زحمت و تلاش و صرف وقت بالا آمده‌اند، رسیده و بسیار قوی‌تر از آن‌ها نیز می‌شوند. پس این بازی در اصل رایگان نیست زیرا پول بدهی قویتری و پول ندهی توان رقابت نداری.
البته باید اذعان کنم که این عقیده شخصی بنده است و بسیاری چنین تفکری ندارند. یعنی همان طور که گفتم، از نظرشان همین که خرید و شروع و نصب بازی و پیشروی لاک پشتی در آن کاملا رایگان است، برایشان کافیست تا بازی را یک Free to Play واقعی به حساب آورند. اگر قصد داشته باشیم تا به عمق و ریشه این بحث وارد شویم و کنه مطلب را دریابم، خود نیاز به مقالاتی مختص این موضوع و بحث و بررسی های زیادی دارد که در حوصله این مطلب نمی‌گنجد.

ps4f2p
در بین همین عناوین رایگان (که اتفاقا تعداد آن‎ها در سال های اخیر بسیار زیاد نیز شده است) حال چه عناوینی که دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستند و چه آن‌هایی که کاملا رایگان هستند، هم بازی های با کیفیت و عالی وجود دارند و هم عناوین بی کیفیت، سطحی و ضعیف. حتما هم می‌دانید که به مانند سایر سبک ها تعداد عناوین ضعیف و معمولی خیلی بیشتر از بازی های عالی است.
بسیاری از این عناوین مختلف رایگان برای انواع پلتفرم ها از جمله رایانه های شخصی و ایکس باکس وان و…. عرضه شده اند که در این بین، پرطرفدارترین کنسول نسل هشتم یعنی پلی‌استیشن‌۴ نیز سهم بسزایی در ایفا کردن نقش مقصد برای این عناوین Free to Play داشته است و دارد. در این مقاله قصد داریم تا به صورت خلاصه به بررسی بهترین بازی‌های رایگانی که برای کنسول نسل هشتمی سونی تاکنون منتشر شده‌اند و دردسترس بازیبازان قرار دارند بپردازیم و به نوعی بتوانیم نقشی در شناساندن این بازی‌ها به کسانی که شاید به دنبال یک عنوان عالی رایگان می‌گردند، ایفا کرده باشیم و شما را با برخی از این عناوین که شاید نام آن‌ها را نیز نشنیده باشید آشنا کنیم. پس اگر می خواهید ۱۰ عنوان برتر Free to Play بر روی پلی‌استیشن‌۴ را بشناسید در ادامه این مقاله با وبسایت تحلیلی- خبری گیمفا همراه باشید. لازم به ذکر است این مقاله “۱۰ انحصاری برتر رایگان بر روی پلی‌استیشن ۴ نیست” و عناوینی در آن نام برده شده‌اند که ممکن است به غیر از پلی‌استیشن ۴، پلتفرم مقصد دیگری را نیز داشته باشند.

 

 

لیست بازی‌های رایگان PS4

 

۱۰- Battle Islands

3912 cover

Battle Islands

سازنده: ۵۰۵ Games

ناشر:  ۵۰۵ Games

ژانر: استراتژی

پلتفرم: Smart Phones. PC, PS4

تاریخ انتشار:مرداد ماه ۱۳۹۳

امتیاز متا: ندارد

Battle Islands عنوانی در سبک اکشن استراتژی است که توسط استودیو ۵۰۵ Games ساخته شده است و در عین سادگی و بی‌آلایش بودن موفق شده است تا گیم‌پلی نسبتا جذابی را ارائه دهد و طرفدارانی البته نه چندان پرتعداد نیز برای خود دست و پا کند. Battle Islands شما را به اقیانوس آرام جنوبی در بحبوحه جنگ جهانی دوم می‌برد. وظیفه شما این است که از جزایر خود دفاع کنید، دشمنانی که به حریم شما پای می‌گذارند را از بین ببرید و قلمرو جزایر خود را بسط دهید.

15615045662 302e787393 o

من همون جزیره بودم…. تو کدوم جزیره بودی؟ (نکنه فکر کردید سیاوش قمیشیه!)

البته گمان نکنید که این‌جا از پرداخت درون‌برنامه‌ای در امان هستید، زیرا پس از یک هزینه کردن و ریخت و پاش کوچکی که در ابتدای بازی انجام می‌دهید (مجبورید انجام دهید) جیب شما به سرعت خالی می‌شود و از این‌جاست که اگر پول ندهید و اعتبار خریداری نکنید سرعت رشد و پیشرفت شما در بازی بسیار کند خواهد شد (البته نه به شکلی ناعادلانه). باید اذعان داشت که این بازی از آن قبیل عناوینی است که انجام دادن برای رمان کوتاهی در هر روز خالی از لطف نیست و جذابیت خاص خودش را دارد.

۹- Kitten Squad

image 1

Kitten Squad

سازنده: Nine Tales Digital

ناشر: Nine Tales Digital

ژانر: شوتر دو آنالوگه

پلتفرم: PlayStation 4

تاریخ انتشار: شهریور ماه ۱۳۹۴

امتیاز متا:———

Kitten Squad یک تجربه لذت بخش رایگان است که شاید در ابتدا این‌گونه با خود بگویید که “بد نیست گریزی به آن بزنم” ولی وقتی که این کار را کردید متوجه خواهید شد که بازی می‌تواند چیزی بیشتر از این باشد که فقط گریزی به آن بزنید و ارزش‌های بیشتری نیز دارد. این بازی توسط PETA (گروهی از مردم که حامی رفتارهای اخلاقی با حیوانات هستند) ساخته شده است و هیچ انگیزه دیگری به غیر از تبلیغ هدف سازندگان خود ندارد و بازی کاملا رایگان است بدون هیچ گونه پرداخت درون برنامه‌ای.

1080739985

آن‌قدر رفتار خوب با حیوانات برایشان مهم است که برایش بازی می‌سازند.

Kitten Squad الهامات زیادی را از عناوینی مثل The Binding of Isaac گرفته است و یک شوتر دو آنالوگه است که شما را در مسیر پیش رفتن در یک سری از اتاق‌ها قرار می‌دهد تا در نهایت به هدفی دست یابید یا ماموریتی را به اتمام برسانید. قطعا Kitten Squad عنوان بسیار عمیق و با کیفیت خیلی بالایی نیست ولی واقعا یک تجربه بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است، به ویژه با در نظر گرفتن کاملا رایگان بودن بازی.

۸- Onigiri

3566 cover

Onigiri

سازنده: CyberStep

ناشر: CyberStep

ژانر: MMORPG

پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: تیر ماه ۱۳۹۳

امتیاز متا:———–

Onigiri یک عنوان MMORPG ژاپنی و رایگان است که نکات جذابی را در خود دارد و قابلیت این که تبدیل به یکی از عناوینی برای شما شود که هر روز زمانی هر چند کوتاه را برای تجربه کردن آن اختصاص دهید، داراست. بازی توسط استودیو CyberStep ساخته شده و توسعه یافته است و علاوه بر پلتفرم پلی‌استیشن ۴ برای Xbox One و Microsoft Windows نیز در دسترس است.

maxresdefault 1

گرافیک افتضاح… گیم‌پلی جذاب

شخصیت‌های این بازی عمیقا از فولکلورها و افسانه‌های سنتی ژاپن الهام گرفته شده‌اند. بازی شاید از لحاظ گرافیکی بسیار ضعیف باشد و یک عنوان نسل قبلی به حساب بیاید ولی با جذابیت و سرگرم‌کنندگی گیم‌پلی خود تمام این موارد را پوشانده است و تجربه‌ای جذاب را آن هم به طور رایگان برای شما تدارک دیده است.

۷- Blacklight: Retribution

2396872 blacklightretribution

Blacklight: Retribution

سازنده: Zombie Studios

ناشر: Zombie Studios, Perfect World, Perfect World Entertainment

ژانر: شوتر اول شخص چند نفره

پلتفرم: PlayStation 4, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: فروردین ماه ۱۳۹۱

امتیاز متا: ۷۵/۱۰۰

Blacklight: Retribution یک شوتر اول شخص جذاب و سرگرم کننده است که هدف اصلی آن این است که به شما این قابلیت را بدهد تا شخصیت و سلاح‌های خود را دقیقا به روشی که علاقمند هستید و تمایل دارید بسازید و توسعه دهید. بازی توسط استودیو Zombie Studios ساخته شده است و علاوه بر پلی‌استیشن ۴ برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز در دسترس است. از مهمترین نکاتی که در مورد این بازی می‌توان به آن اشاره کرد سیستم نشانه‌گیری و تیراندازی خوب و خوش دست آن است که برای عنوانی در این سبک یک نکته حیاتی محسوب می‌شود.

blr onslaught screenshot 20

یک شوتر جذاب و با حال…

هر بار که بازی را انجام دهید اعتبار کسب می‌کنید و این اعتبارها صرف خرید ارتقاهایی که مد نظرتان است از فروشگاه بازی خواهند شد. البته حتما می‌دانید که شما می‌توانید این ارتقاها را بسیار سریع‌تر با پول واقعی هم بخرید اما در اینجا هم به مانند بازی Loadout نسخه رایگان هیچ بخشی را برای شما محدود نکرده و کاملا می‌توانید به تمام محتوای بازی و ارتقاها دسترسی کامل بیابید بدون خرج کردن ذره‌ای پول و البته با صرف زمان بیشتر.

۶- DC Universe Online

2436961 image+1

DC Universe Online

سازنده: Daybreak Game Company

ناشر: Daybreak Game Company، سونی، بردران وارنر

ژانر: اکشن MMO

پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: آبان ماه ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۷۵/۱۰۰

تمام طرفداران سوپر هیروها و ابرقهرمانان بشتابید که این بازی شماست! آن هم یک بازی رایگان MMO. در این عنوان شما باید هیرو (یا ضدقهرمان) خود را بسازید و با شخصیت‌هایی نظیر بتمن محبوب و سوپرمن قدرتمند همراه شوید. DC Universe Online توسط استودیو Daybreak Game Company توسعه یافته است و به عنوان یک چند نفره آنلاین رایگان بازخوردهای بسیار خوبی را نیز به دست آورده که از آن جمله می‌توان به کسب امتیاز متای ۷۵ اشاره کرد که برای عنوانی در این سبک بسیار مناسب و ارزشمند است. بالاخره چه کسی است که از بازی در نقش ابرقهرمانان محبوب خود بدش بیاید؟

dc universe online logo

یعنی فقط Wonderwoman!!! نه به دلیل خاصی ها!

بازی کاملا رایگان است ولی کلی ارتقا و آپگرید در بازی وجود دارد که می‌توانید بخرید و بسیار هم وسوسه‌برانگیز هستند. همچنین به جای این کار یک حق عضویت ماهانه نیز وجود دارد که می‌توانید آن را خریداری کنید و با این کار یک افزایش دهنده سرعت کسب اعتبار به همراه تمامی بسته‌های الحاقی انتخابی نصیبتان خواهد شد. پس اگر به این سبک بازی‌ها و یا عناوین ابرقهرمانی علاقمند هستید مطمئن باشید که تجربه جذابی در DC Universe Online انتظارتان را می کشید.

۵- Hustle Kings

3674 cover

Hustle Kings

سازنده: VooFoo Studios

ناشر: Sony Interactive Entertainment

ژانر: ورزشی

پلتفرم:  PlayStation 4, PlayStation 3, PlayStation Vita

تاریخ انتشار: خرداد ماه ۱۳۹۴

امتیاز متا: ۸۱/۱۰۰

تقریبا همه بیلیارد را دوست دارند و بسیار هم عاشق آن هستند. حالا به لطف بازی Hustle Kings این امکان برای علاقمندان فراهم است تا هر روز بتوانند چند بازی رایگان و سرگرم کننده بیلیارد انجام دهند. بازی به شما یک چالش روزانه می‌دهد که باید آن را کامل کنید و همچنین ۴ مد مختلف Career نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که در کنار هم باعث می‌شوند تا تجربه جذاب و سرگرم‌کننده ای برای شما رقم خورده و از زمانی که پای میز بیلیارد صرف می‌کنید لذت ببرید.

maxresdefault

یادش ‌بخیر… چه تب بیلیاردی همه را گرفته بود چند سال پیش… نمی‌شه یه تب میلیاردی هم الان بگیره منو!

شما می‌توانید ورژن رایگان بازی را ارتقا دهید تا بتوانید هر تعداد بازی که خواستید در یک روز انجام دهید و البته نکته مثبت این‌جاست که نسخه رایگان این بازی هم به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از اعتبارهایی که درون بازی به دست می‌آورید (و نه پول واقعی) مسابقات چند نفره بخرید. در این بازی‌ها اگر حریغ را شکست دهید اعتبار شما دو برابر خواهد شد و بنابراین باید گفت اگر بیلیاردباز حرفه‌ای و ماهری هستید هیچ‌گاه اعتبار بازی شما تمام نخواهد شد و همیشه می‌توانید با همین نسخه رایگان بازی کنید.

۴- Loadout

loadout

Loadout

سازنده: Edge of Reality

ناشر: Edge of Reality

ژانر: شوتر سوم شخص چند نفره

پلتفرم: PlayStation 4, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: اردیبهشت ماه ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۷۲/۱۰۰

Loadout بازی فوق‌العاده‌ای است. یک شوتر سوم شخص چند نفره آنلاین با تمرکز بر روی سلاح‌ها. شمادر طول روند بازی و با پیشرفت خود باید مدام قطعات جدید بخرید تا سلاحی بزرگ‌تر، بهتر و به قول خودمان خفن‌تر بسازید و هر چیزی را که در محیط می‌بینید به رگبار ببندید. با استفاده از تصاویر و گرافیک کارتونی جالب و همینطور طنز بسیار جذاب و شیرینی که به وفور در بازی قرار داده شده است و با خشونت شدید و وحشیانه آن ترکیب شده است، Loadout کاری می‌کند که به صورت مداوم از آن لذت ببرید و گذشت زمان را احساس نکنید.

loadout 01 18 2014 6

مخلوط جذابی از طنز و خشونت شدید

البته که شما در بازی می‌توانید با پول واقعی از فروشگاه قطعات سلاح را بخرید و سرعت رشد شخصیت خود را بسیار بالاتر ببرید ولی همچنین شما می‌توانید تمامی این قطعات را نیز با اعتباری که در بازی کسب می‌کنید خریداری کنید و تمامی مدهای مختلف و متنوع بازی نیز در اختیار شما قرار دارند. سرعت رشدی که از طریق خرید قطعات با اعتبار داخل بازی برای شخصیت تحت کنترل بازیباز وجود دارد بسیار عادلانه است و ابدا روند بسیار کندی به مانند برخی بازی‌ها ندارد و در واقع سازندگان در حرکتی شایسته تقدیر، کاری نکرده‌اند تا شما را مجبور به خرید با پول واقعی از هر طریقی بکنند.

۳- Smite

maxresdefault 2

Smite

سازنده: Hi-Rez Studios

ناشر: Hi-Rez Studios، Tencent, Level Up! Games

ژانر: MOBA

پلتفرم:  PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: فروردین ماه ۱۳۹۳

امتیاز متا: ۸۳/۱۰۰

مدت زمان خیلی خیلی زیادی نیست که بازی Smite برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است و قصد دارد تا پس از موفقیت بر روی رایانه های شخصی و ایکس‌باکس وان، اکنون بر روی این کنسول نیز موفق عمل کند که به نظر می‌رسد به این مهم نیز دست یافته است و کاربران زیادی اکنون در حال تجربه این بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ هستند. Smite یک بازی سوم شخص MOBA یا Multiplayer online battle arena است که توسط Hi-Rez Studios ساخته و منتشر شده است.

24706654629 ddd3aac34d b

اگر “خدای جنگ” MMO شود می‌شود Smite

در این بازی که یک عنوان رایگان محسوب می‌شود شما می‌توانید در نقش هر یک از خداهای باستانی یونان و دیگر موجودات اساطیری که در افسانه های یونان وجود دارند اعم از هرکول و زئوس و …. ظاهر شوید و انواع تاکتیک‌های تیمی و فردی را استفاده کنید تا به شخصیت‌های کنترل شده توسط تیم رقیب و همچنین موجوداتی که مانند سربازان در محیط وجود دارند و توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند غلبه کنید و نتیجه مبارزه را به سود تیم خود زقم بزنید. بازی از مدهای بسیار متنوعی بهره‌مند است و همین مسئله در کنار گیم‌پلی جذاب و جلوه‌های بصری رنگارنگ و زیبا سبب شده است تا شاهد یکی از عناوین قدرتمند رایگان بر روی کنسول نسل هشتمی سونی باشیم.

۲- War Thunder

war thunder ps4

War Thunder

سازنده: Gaijin Entertainment

ناشر: Gaijin Entertainment

ژانر: MMO combat

پلتفرم: PlayStation 4, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: مرداد ماه ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۸۲/۱۰۰

War Thunder عنوانی است در سبک MMO combat است که توسط استودیو Gaijin Entertainment برای پلتفرم‌های PlayStation 4 و Microsoft Windows ساخته و منتشر شده است. این بازی به شما اجاره می‌دهد تا آسمان‌ها را سوار بر جت جنگنده شخصی خود فتح کنید و یا سوار بر تانک شوید و به دل جنگ جهانی دوم بروید. به عنوان یک بازی رایگان، War Thunder بازخوردهای فوق العاده عالی را دریافت کرد و حتی امتیاز متای ۸۲ را نیز در متاکریتیک برای خود به ثبت رساند (نسخه پلی‌استیشن ۴ متای ۷۶ و نسخه پی‌سی متای ۸۲).

war thunder 82

هیچ وقت جذابیت جنگ جهانی برای بازی‌سازان تمام نخواهد شد… و البته برای بازی‌بازان هم همین‌طور.

طبق معمول بازی پر از آپگرید و ارتقاهایی است که می‌توانید با پول واقعی هم بخرید، ولی اگر هم نخواهید هزینه کنید می‌توانید بدون خرج کردن حتی ذره‌ای پول و با صرف کردن مقداری وقت بیشتر، کاملا و بدون هیچ مشکلی در بازی پیشروی کنید و با مشکلی مواجه نشوید. بازی به دلیل گیم‌پلی بسیار واقع‌گرایانه و همچنین گرافیک عالی خود بسیار تحسین شد و مورد توجه قرار گرفت و باید گفتWar Thunder یک سرگرمی و هدیه بزرگ برای طرفداران سبک شبیه‌سازی مبارزات هوایی و زمینی است که به رایگان در اختیار آن‌ها قرار دارد.

۱- Warframe

warframe playstation 4

Warframe

سازنده: Digital Extremes

ناشر: Digital Extremes

ژانر: اکشن شوتر سوم شخص

پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: فروردین ماه ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۶۸/۱۰۰

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین عناوین رایگان بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ بدون شک عنوان جذاب Warframe است. این بازی از لحاظ ژانر یک اکشن شوتر سوم شخص محسوب می‌شود که البته بسیار هم خوش ساخت است. Warframe به شما اجازه می‌دهد تا با ۳ نفر از دوستان خود به صورت همکاری چند نفره و یا به تنهایی در بازی پیشروی کنید. از زمان انتشار تا کنون بازی به صورت مداوم و موثری از سوی سازندگان آن حمایت شده است و ارتقاهای رایگان فراوانی تا به حال برای آن عرضه شده است و شما می‌توانید بدون خرج کردن حتی ذره‌ای پول به آن‌ها دسترسی داشته باشید و لذت ببرید.

20131210153047 warframe

این بازی را حتما تجربه کنید. خیلی جذاب است…

البته سرعت رشد کردن و ارتقا یافتن شخصیت شما در بازی اگر نخواهید پول هزینه کنید بسیار کمتر و کندتر است از حالتی که پول واقعی خرج کنید که البته طبیعی نیز هست و بازی هایی که دااری پرداخت درون برنامه‌ای هستند اصولا به همین شکل عمل می‌کنند. به هر حال عنوان Warframe یک بازی بزرگ، با کیفیت و رایگان است که شما می‌توانید آن را به همراه دوستان خود و یا به تنهایی تجربه کنید و لذت ببرید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا
لیست 10 بازی برتر رایگان برای کنسول PS4 | گیمفا