سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا

سینما+: قسمت بیستم

دانیال دهقانی
۲۲:۵۲ ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا

سلام. حال‌تان خوب است؟ از فیلم‌هایی که اخیراً دیده‌اید لذت برده‌اید؟ این هفته هم با چندین خبر مهم سینمایی، بررسی باکس آفیس و بررسی نمرات ۲ فیلم جدید در خدمت شما خواهیم‌ بود. با ما در ادامه همراه باشید.

اخبار | دانیال دهقانی

واکین فنیکس در حال مذاکره برای ایفای نقش مسیح (ع) است

joaquin extra 3 43

واکین فنیکس (Joachin Phoenix) بازیگر مطرح هالیوود که تا کنون ۳ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است، در حال مذاکره برای پیوستن به پروژه سینمایی مربوط به زندگی نامه مریم مجدلیه (Mary Magdalene) و ایفای نقش مسیح (ع) است. در این پروژه سینمایی قرار است رونی مارا (Roony Mara) که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر حضور در فیلم The Girl With The Dragon Tattoo بود در نقش مریم مجدلیه حضور پیدا کند. مریم مجدلیه یکی از بزرگ‌ترین پیروان مسیح (ع) بوده است. هنوز اطلاعات بیشتری از این پروژه به بیرون درز پیدا نکرده است. همچنین او در حال مذاکره برای پیوستن به جدیدترین پروژه سینمایی ژاک اودیار (Jacques Audiard) با نام Sisters Brothers است. ژاک اودیار که در سال ۲۰۱۵ نخل طلای کن را به خاطر کارگردانی فیلم Dheepan به خانه برد، این فیلم را بر اساس رمانی از پاتریک دی ویت (Patrick De Witt) خواهد ساخت، رمانی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود. داستان این فیلم در مورد دو برادر به نام‌های ایلای و چارلی سیستر (Eli & Charlie Sister) است که قرار است یک معدن‌چی را به دستور رئیس‌شان به قتل برسانند. داستان این فیلم در سال ۱۸۵۱ و در شهر اورگن (Orgen) رقم می‌خورد. آخرین فیلم واکین فنیکس Irrational Man به کارگردانی وودی الن بود.

آنجلینا جولی در Maleficent 2 حضور خواهد یافت

ruckas videograbs 01322 861777 important please credit walt disney pictures for this picture 190314 grabs from the new trailer for the disney film'Maleficent' which stars Angelina Jolie. STARRING: Angelina Jolie, Sharlto Copley, Elle Fanning, Sam Riley, Imelda Staunton, Juno Temple, Lesley Manville and Jolie's 5-year-old daughter, Vivienne Jolie-Pitt. "Maleficent," the untold story of Disney's most iconic villain from the 1959 classic "Sleeping Beauty," reveals the events that hardened Maleficent's heart and drove her to curse the baby, Aurora Office (UK) : 01322 861777 Mobile (UK) : 07742 164 106 **IMPORTANT - PLEASE READ** The video grabs supplied by Ruckas Pictures always remain the copyright of the programme makers, we provide a service to purely capture and supply the images to the client, securing the copyright of the images will always remain the responsibility of the publisher at all times. Standard terms, conditions & minimum fees apply to our videograbs unless varied by agreement prior to publication.

استودیوی دیزنی (Disney) اعلام کرد که آنجلینا جولی (Anjelina Jolie) بازیگر محبوب هالیوود در دنباله فیلم Maleficent ظاهر خواهد شد. این فیلم که در سال ۲۰۱۴ اکران شد موفقیت مالی بالایی داشت و همین امر موجب شده بود تا ساخت دنباله‌ای بر آن بسیار محتمل به نظر برسد که البته همین طور هم شد و شرکت دیزنی رسماً ساخت قسمت دوم این فیلم را تائید کرد. فیلمنامه نویس قسمت قبلی یعنی لیندا وولورتون (Linda Woolverton) نیز وظیفه نگاشتن فیلمنامه این اثر را بر عهده گرفته است. قسمت این فیلم فروش داخلی بالایی داشت و نزدیک به ۷۵۸ میلیون دلار در مرزهای آمریکا فروش کرد، ولی از لحاظ نمرات فیلم عملکرد متوسطی داشت. جولی در چند سال اخیر خیلی به عنوان بازیگر در دنیای سینما ظاهر نشده است و اعلام کرده است که دوست دارد بیشتر به سمت کارگردانی برود. آخرین فیلمی هم که او کارگردانی کرد By The Sea با حضور خودش و برد پیت (Brad Pitt) بود که چندان موفق نبود. دیزنی در مورد Maleficent 2 اطلاعات بیشتری را منتشر نکرده است ولی در آینده باید شاهد اعلام جزئیات جدیدی از این فیلم باشیم.

آلیشیا ویکیندر در نقش لارا کرافت ظاهر خواهد شد

7261

قرار است تا فیلم Tomb Raider ریبوت (Reboot) شود و فیلم جدیدی در مورد ماجراجویی‌های لارا کرافت (Lara Croft) ساخته شود. تا کنون دو فیلم در مورد سری بازی‌های Tomb Raider ساخته شده که در هر دوی آن‌ها آنجلینا جولی نقش لارا کرافت را ایفا کرده است. طبق گزارش هالیوود ریپورتر، آلیشیا ویکیندر (Alicia Vikander) بازیگر جوانی که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به خاطر حضور در فیلم The Danish Girl شد، قرار است در نقش لارا کرافت حضور یابد. این فرصت بسیار خوبی برای ویکیندر است تا نام خود را به عنوان بازیگری طراز اول بر سر زبان‌ها بیندازد و خود را بیش از پیش مشهور کند، اتفاقی که برای آنجلینا جولی هم افتاد و ایفای نقش لارا کرافت به افزایش محبوبیت او کمک شایانی کرد. ویکیندر در جدیدترین فیلم سری The Bourne نیز حضور خواهد داشت. کارگردانی این فیلم که قرار است آن را شرکت‌های برادران وارنر (Warner Bros.) ام جی ام (MGM) و جی کی فیلمز (GK Films) با همکاری یکدیگر بسازند، بر عهده رور ارتاگ (Roar Urthag) است و ایون داورتی (Evan Daughrty) فیلمنامه آن را خواهد نگاشت. داستان این فیلم مربوط به اولین ماجراهای لارا کرافت و شبیه به داستان Tomb Raider 2013 خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که آیا جدیدترین فیلم Tomb Raider موفق خواهد شد یا خیر.

مارتین اسکورسیزی فیلمی در مورد جرج واشنگتن خواهد ساخت

54

به نظر می‌رسد که مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) کارگردان مطرح و کاربلد آمریکایی در پی ساختن فیلمی جدید است. این فیلم که The General نام گرفته، مربوط به زمانی است که جرج واشنگتن در نقش یک ژنرال ارتش آمریکایی‌ها برای استقلال این کشور می‌جنگید. فیلمنامه این فیلم را آدام کوپر (Adam Cooper) و بیل کالج (Bill Collage) خواهند نوشت. این فیلم را در اصل قرار بود درن آرونوفسکی بسازد؛ او حتی فیلمنامه را با فیلمنامه فیلم Unforgiven ساخته کلینت ایستوود مقایسه کرده بود ولی بنا به دلایلی او از این پروژه کنار رفته است. این دومین فیلم در مورد جرج واشنگتن است که اکنون در مراحل پیش تولید به سر می‌برد، فیلم دیگر The Virginian نام دارد و بردلی کوپر (Bradley Cooper) نیز قرار است در آن حضور یابد. اسکورسیزی چندین پروژه را در دست ساخت دارد، یکی که فیلم The Silence است که امسال اکران خواهد شد، یکی هم فیلمی در مورد شرکت رولز رویس (Rolls Royce) که اسکورسیزی تهیه کننده آن است و شایعاتی هم مبنی بر ساخت فیلمی در مورد اچ اچ هولمز (HH Holmes) قاتل سریالی مخوف به گوش می‌رسد و منابعی گفته‌اند که لئوناردو دی کپریو (Leonardo DiCaprio) بار دیگر در این پروژه با اسکورسیزی همکاری خواهد کرد.

فیلمبرداری Fast ۸ در کوبا آغاز شد

fast and furious 8

فیلمبرداری هشتمین قسمت از سری فیلم‌های پرطرفدار Fast & Furious که با نام Fast 8 شناخته می‌شود به طور رسمی و در کشور کوبا شروع شد. این خبر از طریق حساب توئیتر رسمی این سری اعلام شد و وین دیزل (Vin Diesel) بازیگر نقش اول این سری نیز با انتشار عکسی در حساب اینستاگرام خود اذعان داشت که دامنیک تورتو به خانه‌اش باز خواهد گشت، جایی که تمام ماجراهایش آغاز شده است. علاوه بر بازیگران قسمت قبلی، شارلیز ترون (Charlize Theron) و اسکات ایستوود (Scott Eastwood) نیز بازیگران جدیدی هستند که به این پروژه ملحق شده‌اند. با توجه به فروش بسیار خوب قسمت قبلی، انتظار می‌رود تا قسمت هشتم این سری نیز فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه و پول بسیاری را به حساب شرکت یونیورسال واریز کند. کارگردانی این قسمت بر عهده اف گَری گرِی (F. Gary Grey) خواهد بود و کریس مورگان (Chris Morgan) و گری اسکات تامپسون (Gary Scott Thompson) فیلمنامه‌ نویسان این فیلم خواهند بود. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۷ (برابر با ۲۸ فروردین ۱۳۹۶) اکران شود.

فیلمنامه نویس فیلم Borderlands مشخص شد

d1737cdb c1fc a950 477e2c318ab5587b

بالاخره شاهد ساخته شدن فیلمی بر اساس سری بازی‌های محبوب Borderlands هستیم! البته، با توجه به عملکرد فیلم‌هایی که بر اساس بازی‌های کامپیوتری ساخته شده‌اند خیلی هم نباید به این خبر دل خوش کرد و تمام طرفداران در مورد این موضوع اتفاق نظر دارند که “اگر قرار است سری بازی‌های محبوب صاحب فیلم ضعیفی شوند، بهتر است که هیچ گاه صاحب فیلم نشوند!” فارغ از این بحث‌ها، اعلام شده که آرن برگ (Aaron Berg) کمدین کانادایی که بیشتر به خاطر استند آپ کمدی‌هایش شناخته می‌شود فیلمنامه Borderlands را قلم خواهد زد. تهیه کنندگان این فیلم آوی و آری آراد (Avi & Ari Arad) خواهد بود. هالیوود ریپورتر به نقل از منابعی موثق اعلام کرده است که فیلم همچون فیلم Deadpool رده بندی سنی R را به خود اختصاص خواهد داد که این مسئله خیلی می‌تواند در کیفیت اثر نهایی اثر گذار باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا سرانجام فیلم Borderlands ساخته خواهد شد یا پس از مدتی این پروژه هم کنسل می‌شود.


بررسی باکس آفیس | دانیال دهقانی

کتاب جنگل هنوز باز است!

در هفته اخیر باز هم شاهد درخشش فیلم The Jungle Book به کارگردانی جان فاورو (Jon Favreau) بودیم. این فیلم که از لحاظ کسب نمرات عملکرد بسیار خوبی را داشته بود و هفته گذشته هم در اولین هفته اکران خود توانسته بود خیره کننده عمل کند، این هفته هم توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد و این هفته هم فروشی بالغ بر ۶۱ میلیون دلار داشته است. مجموع فروش داخلی این فیلم به ۱۹۲ میلیون دلار رسیده است و فروش جهانی فیلم هم نزدیک به ۳۵۰ میلیون دلار مخابره شده است، پس در نتیجه مجموع فروش جهانی فیلم به ۵۴۲ میلیون دلار رسیده است. فروش این فیلم در این هفته نسبت به هفته گذشته افتی ۴۰ درصدی داشته است. بودجه ساخت The Jungle Book حدوداً ۱۷۵ میلیون دلار بوده است. در رتبه دوم جدول فیلم The Huntsman: Winter’s War قرار گرفته که در اصل یک پیش در آمد بر فیلم Snow White & The Huntsman (محصول سال ۲۰۱۲) است. این فیلم با وجود آن که انتظار می‌رفت تا فروش قابل توجهی در گیشه داشته باشد، نتوانسته آن طور که باید و شاید خوب عمل کند و تنها نزدیک به ۲۰ میلیون دلار فروش داشته است، آن هم در حالی که اولین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد. جالب اینجا است که عمده تماشاگران این فیلم را زنان تشکیل داده‌اند. کارگردان این فیلم سدریک نیکولاس ترویان (Cedric Nicolas Troyan) است و از بازیگران این فیلم می‌توان به کریس همزورث (Chris Hemsworth) شارلیز ترون و جسیکا چستین (Jessica Chastain) اشاره کرد. این فیلم با وجود بهره بردن از چنین بازیگرانی نتوانسته از لحاظ نمرات هم عملکرد خوبی داشته باشد و میانگین این فیلم در وبسایت Metacritic.com نمره ناامید کننده ۳۵ است. بودجه ساخت این فیلم ۱۱۵ میلیون دلار بوده است و با توجه به فروش هفته اول فیلم، نمی‌توان انتظار داشت که حداقل فروش داخلی آن از بودجه ساخت‌اش پیشی بگیرد. در رتبه سوم فیلم Barbershop: The Next Cut قرار دارد که دومین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد و فروشی نزدیک به ۱۰.۵ میلیون دلار داشته است. در رتبه چهارم هم انیمیشن Zootopia یکی از موفق‌ترین آثار سینمایی امسال جای گرفته است. این فیلم که هفته گذشته در رتبه پنجم قرار داشت، در هشتمین هفته اکران خود توانسته فروشی ۶.۵ میلیون دلاری داشته باشد و مجموع فروش داخلی خود را از مرز ۳۱۵ میلیون دلار عبور دهد. فروش جهانی این فیلم نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار مخابره شده است. این هشتمین هفته پی در پی است که Zootopia در میان ۵ فیلم بالای جدول قرار می‌گیرد. در رتبه پنجم فیلم کمدی The Boss قرار گرفته است. فروش این فیلم در سومین هفته اکران اندکی از ۶ میلیون دلار بیشتر بوده است و به این ترتیب، مجموع فروش داخلی این فیلم به نزدیکی ۵۰ میلیون دلار رسیده است. بودجه ساخت این فیلم ۲۹ میلیون دلار بوده است. فروش این فیلم در کشورهای دیگر نیز نزدیک به ۸ میلیون دلار بوده است. در رتبه ششم فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice قرار گرفته که فروش آن طی هفته‌های اخیر با شدت زیادی رو به کاهش است و امیدهای میلیاردی شدن این فیلم تقریباً نقش بر آب شده است. این فیلم در پنجمین هفته اکران خود فروشی ۵.۵ میلیون دلاری داشته است و مجموع فروش داخلی آن به لطف فروش این هفته فیلم، به نزدیکی ۳۲۰ میلیون دلار رسیده است. بودجه ساخت فیلم ۲۵۰ میلیون دلار بوده و مجموع فروش جهانی فیلم هم حدود ۸۵۰ میلیون دلار است. در رتبه هفتم فیلم اکشن Criminal حضور دارد که دومین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد. فروش این فیلم در این هفته که با ۴۶ درصد افت نسبت به هفته گذشته همراه بوده، چیزی در حدود ۳ میلیون دلار است. مجموع فروش این فیلم به نزدیکی ۱۱ میلیون دلار رسیده است ولی هنوز از بودجه ساخت فیلم پرده برداشته نشده است. در رتبه هشتم فیلم My Big Fat Greek Wedding 2 قرار گرفته است. این فیلم در پنجمین هفته اکران خود فروشی ۲ میلیون دلاری را تجربه کرده و مجموع فروش خود را به ۵۵ میلیون دلار رسانده است. در رتبه نهم فیلم تازه اکران شده Compadres جای گرفته است. این فیلم نمرات چندان خوبی را هم کسب نکرده است و فروش آن هم چندان بالا نبوده و صرفاً به فروشی نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار بسنده کرده است. در رتبه دهم نیز فیلم Eye In The Sky قرار دارد که در هفتمین هفته اکران خود فروشی ۱ میلیون دلاری داشته و مجموع فروش خود را به نزدیکی ۱۵ میلیون دلار رسانده است.

capture

از هفته آینده فیلم مورد انتظار Captain America: Civil War اکران خود را آغاز خواهد کرد و بدون هیچ حرف و حدیثی رتبه اول را از آن خود خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا این فیلم فروش خود را به مرز ۱ میلیارد دلار خواهد رساند یا خیر. فیلم‌های Keanu و Ratchet & Clank نیز به جمع ۱۰ فیلم پرفروش راه خواهند یافت.


 

بررسی نمرات | دانیال دهقانی

همچون گذشته، بار دیگر قصد داریم تا نمرات ۲ فیلم را مورد بررسی قرار دهیم که یکی از آن‌ها از همین امروز اکران خود را آغاز کرده و دیگری تا مدتی دیگر اکران گسترده خود را آغاز خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

Ratchet & Clank

ratchet & clank

Ratchet & Clank

یک فیلم سینمایی مربوط به دنیای بازی‌های کامپیوتری دیگر هم شکست خورد! بله، درست است، تمامی امیدها نقش بر آب شده است و فیلم Ratchet & Clank هم شکست خورده، آن هم چه شکست سختی! از آن جایی که آخرین نسخه از بازی‌های Ratchet & Clank عملکرد بسیار خوبی داشت، طرفداران انتظار داشتند تا فیلم سینمایی Ratchet & Clank هم به توفیق بالایی دست یابد ولی این طور نشده است. داستان این انیمیشن در مورد دو قهرمان به نام‌های رچت و کلنک است که سعی دارند تا جلوی شخصیت منفی داستان یعنی چِرمَن درک (Chairman Drek) را که در حال نابود ساختن تمامی سیاره‌ها است را بگیرند و او را به سزای اعمال‌اش برسانند. کارگردانان این انیمیشن جسیکا کلیلند (Jericca Cleland) و کوین مونرو (Kevin Munroe) بوده‌اند و از صداپیشگان آن نیز می‌توان به بلا تورن (Bella Thorne) جان گودمن (John Goodman) پل جیاماتی (Paul Giamatti) و روزاریو داوسن (Rosario Dawson) اشاره کرد. با توجه به کارنامه کاری ضعیف کوین مونرو (که موفق‌ترین فیلم او TMNT 2006 با میانگین ۴۱ بوده است!) بسیار عجیب است که سران سونی او را برای کارگردانی چنین پروژه مهمی انتخاب کرده‌اند. نمرات Ratchet & Clank افتضاح است. این فیلم از میان ۱۷ نقد میانگین بسیار پایین ۳۰ را به خود اختصاص داده و آبروی سری بازی‌های هم‌نام‌اش را برده است! این انیمیشن تنها ۱ نقد مثبت دریافت کرده و ۷ نقد دریافتی آن متوسط (میکس) و ۹ نقد هم منفی بوده است. در میان نمرات، نمره ۰ دیوید ارلیچ (David Ehrlich) منتقد IndieWire به شدت خودنمایی می‌کند. باید منتظر ماند و دید که فروش این انیمیشن در چه حد خواهد بود.

High-Rise

high rise

High-Rise

بن ویتلی (Ben Weathley) کارگردان کمتر شناخته شده اما کاربلد انگلیسی با جدیدترین فیلم خود بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. جدیدترین فیلم او یعنی High-Rise در مورد دکتری به نام رابرت لینگ (Robert Leing) است که در خانه‌ای فوق پیشرفته در یک آسمان خراش بسیار بلند زندگی می‌کند. این آسمان خراش عجیب افراد مختلفی را در دل خود جای داده است. هرچه لینگ بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شود، حس عجیب‌تری پیدا می‌کند. کم کم بین اعضای این آسمان خراش جنگی در می‌گیرد و… . از بازیگران این فیلم می‌توان به تیم هیدلستون (Tom Hiddleston) سینا میلر (Sienna Miller) و لوک ایونز (Luke Evans) اشاره کرد. این فیلم توانسته با دریافت ۱۷ نقد، میانگین قابل قبول ۶۷ را کسب کند. این فیلم ۱۰ نقد مثبت و ۷ نقد متوسط (میکس) دریافت کرده است. اندرو اوهیر (Andrew O’Hehir) منتقد مطرح وبسایت Salon به فیلم نمره کامل داده است. این فیلم به صورت محدود اکران خود را آغاز کرده و اکران گسترده فیلم از ۱۳ روز دیگر آغاز خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: قسمت بیستم - گیمفا
سینما+: قسمت بیستم - گیمفا