گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا

گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo

حمزه سروری
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا

مرض یوبی‌سافت در پاستوریزه و استریلیزه کردن بازی‌های نام‌دارش این روزها زبان‌زد عام و خاص شده؛ همان‌گونه که شیر Assassin’s Creed  را تا تهِ پستان کشید و حال همان‌طور که دیده می‌شود به‌جای شیر، خونی گلیده بیرون می‌دهد! مطمئن باشید این شرکت مال‌دوست به زودی سراغ دیگر گاوهای مزرعه‌اش هم می‌رود، پول‌سازیِ Watch Dogs و The Division از همین الان برنامه‌ای بلند مدت را برای عرضه پی‌درپی‌شان در ذهن و یا شاید در عملِ یوبی‌سافت به جریان دراورده. به شما اطمینان می‌دهم، باگ و مشکلاتِ بهینه‌سازی را هم در محصولات آینده این شرکت خواهید دید.

در طویله‌ی پر جنگ‌وجدلِ یوبی‌سافت، تنی چند هم از گاوهای مظلوم وجود دارد که شاید چون شیر خوبی نمی‌دهند، این ناشر سراغ آن‌ها نمی‌رود. تعداد حاضر در لیستِ گاوهای کم‌شیر ولی زیبا و پر بَر و رو تقریباً به مساواتِ گاوهای شیرده است. ولی چه می‌توان کرد، صاحب طویله از آن دست مزرعه‌دارانِ مطیع طماع‌گرایی است. Prince of Persia، Rayman، Beyond Good & Evil و… جزو همان دسته‌ی مظلوم‌اند، جزو همان دسته‌ای که صاحب دوست‌شان ندارد و هر از چند گاهی شاید دستی هم به سرشان می‌کشد.

در گوشه‌های تاریک طویله، گاوِ زشت و بدون‌شیری هم وجود دارد که به‌نظر می‌آید یوبی‌سافتِ صاحب مزرعه فقط برای پر کردن زمانِ کنفرانس خبری‌اش در E3 سال گذشته او را نشان داد! این موجودی که هیچ ثمره و ارزشی برای یوبی‌سافت ندارد و شاید مشکلاتِ ریز و کوچکش هم دوایی بر درد مخاطبان نمی‌شوند، Trackmania Turbo نام دارد؛ وارثِ سری بازی‌هایِ بی‌سروصدایی با همین نام.

همه چیز بازی در همین تصویر مشخص است باور ندارید پس از تمام شدن مطلب دوباره به عکس بنگرید

همه چیز بازی در همین تصویر مشخص است. باور ندارید؟ پس از تمام شدن مطلب دوباره به عکس بنگرید

Trackmania Turbo گیم‌پلیِ جذابی دارد، در ابتدا نمی‌توانید از آن دل بکنید، هر پیچ و تابِ جاده را با هزار شوق و ذوق پشت سر می‌گذارید، از بازی لذت می‌برید، سعی می‌کنید بهترین رکورد خود را به جای بگذارید. بازی، شما را در دریایی از رکورد زنی غوطه‌ور می‌کند. با مدال طلایش شما را به چالشی سخت و در عین حال جذاب دعوت می‌کند؛ چالشی که تمام تمرکزتان را می‌طلبد؛ چالشی که هر اشتباه در آن مساوی می‌شود با تلاشی دوباره. Trackmania turbo در به چالش کشیدن مخاطب خود موفق بوده، امّا حیف که این چالش کشیدنش فقط و فقط به میدانِ رکورد زنی ختم می‌شود. اوایل بازی رکورد زدن بسیار جذاب است، امّا پس از بازی کردن به مدت مدید ممکن است سوالی پیش‌ بیاید: «فقط رکورد زدن؟ نوع دیگری از مسابقه وجود ندارد؟ این‌گونه که تمام تلاشم عبث است!» و این‌چنین است که تَک بُعد بودن بازی برایتان رو می‌شود.

جاده‌ها حقیقتاً دلربا هستند، هر جاده با دیگری تفاوت فاحشی دارد و آن را به راحتی حس خواهید کرد. روایتِ پیشی‌گرفتن و چشم‌هم‌چشمی چه در بخش چندنفره‌‌ی مفرح بازی و چه با روحِ اتومبیل خود در حالت تک‌نفره، در جاده‌های جنگلی یا جاده‌هایی با مناظر شگرف دلنشین است. امّا وضعیت بغرنجِ راهنماها در مسیر گاه‌ها سردرگم کننده‌ است؛ از آن‌جا که بیشتر اوقات سرمستِ سرعت اتومبیل خود هستید همه چیز در لحظه‌ است، یک حرکت اشتباه فرمان ممکن است که سبب شود تا یک‌بار دیگر جمالِ جاده را زیارت کنید! حال در این موقعیت، خودِ جاده هم به شما پشت می‌کند، راهنماهایِ سردرگم کننده‌ای را نشان می‌دهد که باعث بدمنشی شما در یک آن می‌شود.

Trackmania Turbo با تنها نوع مسابقه‌اش –همان رکوردزنی- خاطرتان را می‌آزارد. ولی اگر دوست یا دوستان‌تان را روزی به خانه دعوت کنید و آن‌ها را به سفری در میان جاده‌های زیبایِ بازی دعوت کنید، بخش‌چندنفره‌ی بازی به عنوان کامل‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت از دل شما در می‌آورد. حتا ممکن است راهنمایِ اعصاب خردکنِ مسیر هم برای‌تان مفید واقع شود و برنده شدن‌تان را تضمین کند!

بخش چندنفره کاملاً مفرح و سرحال آور است

بخش چندنفره کاملاً مفرح و سرحال آور است

اتومبیل‌های بازی تعدادشان از انگشتانِ یک دست تجاوز نمی‌کند. چند ده مسیر را باید تنها با یک اتومبیل طی کرد! شاید تنها چیزی که باعث شود از خودروی‌تان خسته نشوید، روکش و برچسب‌های بدشکلی است که سازنده برای‌تان فراهم آورده. امّا از حق نگذریم هندلینگ اتومبیل‌ها در کنار آرکیدِ بازی ترکیبی لذیذ را شکل داده‌اند. ممکن است که از شمایلِ اتومبیل‌تان -اعم از نوع سنگین یا نوع مسابقه‌ای‌اش- خسته شوید و از کم‌کاریِ نادئو (Nadeo) سر خود را به دیوار نزدیک‌تان بکوبید، ولی از همین‌ تعداد بی‌حد قلیل بهترین استفاده را کرده‌اند، هر چند اگر تعداد اتومبیل‌ها بیشتر بود کسی بدش نمی‌آمد!

سری عناوین تفنن‌آمیزِ Trackmania همین شهرت اندک‌شان را هم باید مدیون بخشِ جاده‌سازشان باشند. در نسخه‌ی Turbo این بخش جاده‌ساز درگیر کننده‌تر از همیشه است و حس خیلی خوبی را به مخاطب می‌دهد. لااقل در جاده ساختن می‌توان از شر راهنمایِ سردرگم کننده‌ی جاده‌هایی که خود سازنده تهیه کرده در امان ماند و از این لحاظ چیزی کم‌نقص به‌وجود آورد. تمامیِ سطح‌های جاده‌ساز کارآمد هستند و در هر سطحی که باشید بازی شما را پذیرایِ جاده‌سازِ کم‌نظیر خودش می‌کند.

Trackmania Turbo با تمام وجهات مثبت و منفی‌اش، پس از مدتِ بسیاری که صرف بازی می‌کنید خسته کننده می‌شود؛ چرا که تمام برگ‌هایش رو می‌شود؛ برگ‌هایی که از همان ابتدا هم چیز بسیار چشم‌گیری را نشان مخاطب نمی‌دهند. جلوَند بازی از همان ابتدا کم‌سو است امّا چون گرفتن مدالِ طلایش ظاهری خوش‌آب‌ورنگ دارد و تا آن‌را به دست نیاورید کرم وجودتان دست از سرتان برنمی‌دارد، شما را پای بازی نگه می‌دارد. ولی وقتی که مدال طلا هم پیش‌تان رنگ می‌بازد، فقط چند اتومبیلِ بدشکل، جاده‌هایِ هجو و هجا و رکوردزنیِ کسل‌کننده می‌ماند با شماری مشکلِ فنی که اشاره خواهم کرد.

در بخش فنی Trackmania Turbo کم ادعاست. امّا تا زمانی که یوبی‌سافت با وضعیت آشکارش پشت بازی‌ای باشد نمی‌توان انتظار گرافیک پایینی داشت که حتا در نسل قبل هم جایِ چندانی ندارد. ریشه مشکل را پایِ کم‌کاری سازنده بگذاریم یا پایِ دست‌وپا گیر بودن کار با یوبی‌سافت، فرقی به حال اصلِ ماجرا نمی‌کند، گرافیک فنی به شکل واضحی ضعیف است. کاش مناظر و طراحیِ جالب مناظر جلوه‌ی بصری بهتری داشتند!

بازی بر روی هیچ‌کدام از پلتفرم‌ها جلوه‌ی مجذوب‌کننده‌ای ندارد

بازی بر روی هیچ‌کدام از پلتفرم‌ها جلوه‌ی مجذوب‌کننده‌ای ندارد

سرعتی که در Trackmania Turbo تجربه می‌کنید به لطفِ آرکید بودن گیم‌پلی آن در نوع خود کم‌نظیر است. ولی متأسفانه هیجانی که به منفذه‌های قسمت لذت مغزتان نفوذ می‌کند، عمل‌کردی سینوسی دارد. بخش اعظمی از علت این عمل‌کرد به موسیقی‌های بازی پیونده خورده؛ تعدادی از موسیقی‌ها مهیج‌اند و با عمقِ دیجیتالیِ خود هنگامی که سرعت بی‌کرانی می‌گیرید، احساسی وصف ناپذیر بهتان منتقل می‌کنند. ولی حیف که از این دست آهنگ‌ و نواها کم در گوش‌تان زمزمه می‌شود. امان از این‌که موسیقی‌ِ هیجان‌آوری پخش نشود! بازی بسیار خسته‌کننده می‌شود جاده پایانش فرا نمی‌رسد، صفحه نمایش رنگی توهم به خود می‌گیرد، کلِ بازی چیزی لش و خسته می‌شود که تمامی ندارد!

اگر بازیِ پول‌سازی نباشید، گرفتن اجازه‌ی ساخت و انتشار از کمپانی‌ای مثل یوبی‌سافت کار راحتی نخواهد بود. ولی هر از چند گاهی فرصتی پیش می‌آید که این اجازه‌ در دسترس قرار می‌گیرد؛ یک فرصت کاملاً ناب برای اثبات خود. در این هنگام اگر محکم نزنید، محکم خواهید خورد! چرا که ممکن است مثل Prince of Persia، نامتان زیر خروار ها خاک مدفون شود. فرصت ساختِ بازی به نادئو داده شده بود ولی چندان خوب عمل نکرد. آن‌ها بازی‌ای ساختند که با وجود نکات مثبت راضی کننده، نکات منفی مختلفی دارد… شاید چنین فرصتی دیگر گریبانِ نادئویی‌ها را نگیرد!

trackmania turbo grade

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا
گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بابت نقد ممنون ولی یه نکته رو باید درنظر داشته باشیم که اگه امثال یوبی سافت نبودن الان خیلی از گیمرها از n تا بازی محروم بودن شما ببین اگه همه مثل راکستار یا ناتی داگ یا رمدی باشن که هرکدوم از بازی هاشون بعد از۳ یا۴ سال منتشر میشن که دیگه هیچی………. به نظر من یوبی سافت به بهترین شکل ممکن این نسل رو ساپورت کرده و هر کمپانی توانایی ساخت و انتشار این همه بازی رو برای برای یک نسل نداره

    • Undefined گفت:

      عزیز یوبی سافت که فقط یک استودیو نیست چندین و چند استودیو هست درواقع یوبی یک کمپانیه با زیر مجموعه که هر کدوم از زیر مجموعه هاش روی یک بازی کار می کنن یا به هم کمک می کنن
      خیلی ها هم هستن خیلی ها رو من دیدم خیلی ها ادعا دارن که دو سال می شه بازی های یوبی سافت رو انجام ندادن یعنی نیازی به انجام بازیاش ندیدن
      به هر حال این بازی تو متاکرتیک متای ۶٠ داره متای ٩٢ هم داره و نویسنده اینجا طبق نظر شخصیش و با دلیل به بازی نمره ۶.٨ داده
      اما به شخصه به دوستان پیشنهاد می کنم این بازی رو بخرن!
      اگر کسی هم با نقد مشکلی داره به جای اینکه هی توهین کنید بیاید بگید من به دلیل x و به خاطر y از این بازی راضیم نه اینکه بازی نکرده بگید نقد بی خوده
      ممنون از جناب سروری که ظاهرا هم تازه وارد هستن

      • ممنون که یاداوری کردی الان درستش کردم

        • با این نظرات ضد و نقیض صلاح دونستم یه صحبت کلی بکنم.
          اولاً اینکه یک نقد نظر شخصی یه نفره و این صحبتایی هم که توی نقد کردم صرفاً نظر شخصی خودم بوده. اگه کسی حس کرده به شرکت موردعلاقه اش توهین شده، پس کلاً تعریف نقد رو نمیدونه…
          «نقد تیغ عقل روزگار ماست که بر هرچه هست فرود می‌آید و شفقت ندارد و قداست نمی‌شناسد.»
          نمیدونم کسی آقای فراستی رو میشناسه یا نه، ایشون یکی از منتقدان نامدار ایرانی هست و این جمله هم توسط ایشون گفته شده و همونطور که میبینید نقد یعنی با عقل به موضوع نگاه کردن… اگه کسی موافق نیست اسسین کرید تبدیل به یه منبع پولسازی برای یوبی شده و یا پرنس و بقیه بازی هایِ کوچکی که اسم بردم به دلیل پولساز نبودنشون ساخته نمیشن، مطمئناً چشماشُ به روی حقیقت بسته، یا اینکه نمیدونه سیاست کمپانی ها چیه! پول و سودیابی مهمترین جزء کار هست، حالا این وسط یه شرکت مث EA یا Ubisoft بیشتر به دنبال پول هستن و شرکتی مث ماکروسافت یا سونی (حداقل در بخش سرگرمی) کمتر.

          خودم در مقام و سطحی نیستم که بگم نقدم بدون مشکلِ و یا هیچ ایرادی بهش وارد نیست… ولی حداقل میدونم نظر خودمه. از دوستانی هم که میگن نقد ضعیفه خوشحال میشم دلیل رو جویا بشم و به صورت منطقی باهاشون بحث داشته باشم… ولی خواهشاً چیزهایی که مربوط به نظر شخصی بنده میشه؛ مثل امتیازی که دادم رو وارد بحث نکنین که از جواب دادن معذورم.
          نکته جالب هم اینه بعضیا با همین نقدِ کوتاهی که بر یوبیسافت کردم کلاً منزلت سایت رو پایین اوردن، که در نوع خودش قابل توجه و جالب بود!

          • خب الان دوشیده شدن سری AC یا….چه ربطی به این عنوان داره؟ شما به عنوان یه منتقد باید سعی کنی این حرف هارو در پست مربوطه بزنی (مثل اون پستی که بعد از معرفی پریمال رو سایت اومد و تیترش رو یادم نیست)
            این که تو نقد این بازی به صورت یک طرفه یوبی سافت رو کوبوندی باعث میشه حتی تو ذهن خواننده خود به خود این تفکر شکل بگیره که به خاطر این که سما با این کمپانی مشکل داری از نمره بازی کم کردی (البته من این حرف رو نمیزنم چون این عنوان رو تجربه نکردم)
            در ضمن شما به یوبی سافت نقد وارد نکردی اون رو کوبوندی (که با هم خیلی فرق دارن)

            • سلام
              دوست عزیز چون ناشر بازی یوبیسافت بود خواستم که با اشاره به یوبیسافت و سیاست هاش در مورد بازی هایی که در دست داره بنویسم و همونجور که خودتون مطلع هستید، AC و یوبیسافت کاملاً به هم مرتبطن و نمیشه این ها رو از هم جدا کرد، کلاً سیاست یوبیسافت قبل از هر چیزی روی سریِ AC هست و راستش نمیتونستم ازش اسمی نبرم و همچنین فک نمیکنم چیزی جز حقیقت نوشته باشم!
              بحث بعد هم اینکه من بدون هیچ پیش نگاهی به سمت بازی رفتم و کاری به کمپانی ناشرش نداشتم و برای تمام ایرادایی که به بازی گرفتم دلیل دارم. فک نمیکنم تنفر به سیاست یوبیسافت (دقت کن سیاست، نه خودِ یوبیسافت) باعث تأثیر گذاشتن روی نوشته ام بشه.
              در مورد جمله آخر هم بگم نقد و کوبوندن با هم در ارتباطند… اگه مشکل جزئی باشه بهش نقد وارد میشه و اگه خیلی مشکل حاد باشه نقد تا مرحله ی کوبونده شدن هم پیش میره، که این مورد در مورد سیاست های یوبی صدق میکنه.

          • 8Prince گفت:

            احسنت جناب سروری.
            لایک :yes:

          • آقای فراستی واقعن نقداش جالبه.تو فیلم ایناریتو میگفت خرس از همه بهتر کار کرده و کارگردان بسیار ضعیف و بی تجربس و….جالبه که دومین اسکار متوالی کارگردانی ایناریتو بود.کاش نقدتون از یوبی سافت مثل نقدای این بزرگوار نباشه.یه دیالوگ جالب توی همون بردمن فیلم ایناریتو بود میگفت:چه چیزی ممکنه تو زندگی یه نفر رخ بده که کارش به منتقد بودن ختم بشه!؟.منظورش این بود که بعضی از منتقدین خودشون حتا یه انیمیشن کوتاه هم نساختن ولی کار همه رو زباله میدونن.

          • ایدن گفت:

            باشه اصلا یوبی سافت گند زده بدجور خراب کرده و… ولی من میخوام بفهمم اون چه ربطی داره به این بازی.این پست باید در مورد نقد این بازی باشه اما بیشتر در مورد شیردوشیه!
            شما به جای این نوشته های پست پر کن میتونستید از میزان سختی بازی بگید.این بازی لقب دارک سولز دنیای ریسینگ رو گرفته!همون لذتی که تو کشتن باس هاست تو گرفتن مدال طلا تو این بازی هم هست.

          • abolika گفت:

            اقای سروری من به نقدت راجب بازی کاری ندارم چون نقد کاملی بود
            حرف من راجب مقدمتونه که چرا اومدید یوبیسافت رو کوبیدید ؟ چرا باید یک سوم مقالتون نقد یوبیسافت باشه ؟ حالا به این کاری ندارم اصلا فکر میکنیم نقد یوبیسافت کاملا به نقد این بازی ربط داشته الان دیگه حرف من سر سری اساسینزه فکر کنم اکثرا قبول دارن تا رولیشن اساسینز یه بازی عالی بود پس میریم تا قسمتای بعدیشو بررسی کنیم . شما اساسینز ۳ رو بازی کردی ؟ بنظرت بجز شخصیت کانر ضعفی داشت ؟ این بازی نسبت به نسخه های قبلش خیلی پیشرفت کرده بود و داستانش عالی بود و متاشم که شد ۸۵ که فکر نکنم متای بدی به حساب بیاد بعد از اونم میرسیم به بلک فلگ غیر از اینه که بهترین اکشن ادونچر شد ؟ اگه تو این سایت بگردید خیلیا مثل خودم هستن که بلک فلگ رو سرگرم کننده ترین اساسینز کرید میدونن و تو مقاله ای که سعید اقا بابایی نوشت به بلک فلگ رتبه ۲ رو داد بعد از اونم میرسیم به روگ و یونیتی روگ یک کپی از بلک فلگ بود ولی با اینحال بازم خیلیا باهاش کار کردن ولی این نسخه پتانسیل اینو داشت که به یک شاهکار تبدیل بشه چون خیلیا میخواستن که در نقش یک تمپلار بازی کنن و این بازی میتونست واسشون یک تجربه متفاوت باشه . و اما راجب یونیتی باید بگم منم زیاد باهاش حال نکردم و دلیل حال نکردنم باهاش اصلا باگ نیست و برعکس تمام اساسینز های قبلی تنها نسخه ای بود که فقط یک بار تمومش کردم و برا همین نمیتونم ازش دفاع کنم بعد از اینم میرسیم به سیندیکیت ببینید من به این کاری ندارم که متاش شد ۷۷ چون سایتهای ناشناسی مثل تلگراف متاشو خراب کردن من به ۹ و ۸.۵ گیم اسپات و ای جی ان نگاه میکنم ایا شما به بازی که از گیم اسپات ۹ گرفته میگی خون گلیده ؟

            • سلام دوست عزیز، اول بگم که خوشحالم خیلی با منطق و به دور از حاشیه و توهین بر خلاف چند نفر دیگه از دوستان صحبتتون رو مطرح کردید. بسیار تا بسیار متشکرم.
              من خودِ یوبیسافت رو نکوبیدم، سیاستِ مضحکش در رابطه با عرضه سالیانه AC و نگاه نکردن به عناوینی مثل Beyond Good & Evil یا PoP رو کوبیدم، وگرنه AC2، FC3، Rayman: Legends جزو بهترین تجربه های گیمری من هستن و دلیلی نمیبینم که کلِ این کمپانی رو حداقل بخاطر این بازیا له کنم… فقط این سیاستِ لعنتیه که من باهاش مشکل دارم!
              AC4 یه بازی ادونچر عالی بود و باهاش حال کردم ولی مشکل اینه اصلاً Ac نبود؛ شخصیت اصلی بازی یه لباس اساسین میپوشه و تبدیل میشه به یه قاتل بالفطره (!) و این موضوع برا منی که AC2 رو به دلیل پیچش های داستانی و تبدیل شدن اتزیو به یه اساسین دوست دارم غیر قابل تحمل و مسخره اس. AC3 هم عنوان خوبی بود که مشکلاتِ عظیم فنی و شخصیت پردازیِ ضعیفش از تبدیل اون به یه اثر موندگار جلوگیری کردن.
              AC:U و AC:S هم بیشتر تکرار مکررات بودن (البته بگذریم که سیندیکیت کمی متفاوت بود و نمیشه ازش گذشت) و همونجور که امتیازها هم نشون میده این سری رو به سقوط بود که حداقل برای امسال که شده یوبی زرنگی کرد و از عرضه اش دست نگه داشت.
              منظور از خون گلیده توی متن بیشتر به مشکلاتِ هنگام عرضه ی بازیای یوبی رفرنس داشت. یوبیسافت میتونست به جای اینکه با هر تلاشی که شده AC رو به عرضه ی سالیانه اش برسونه و توی تعطیلات آخر سال پولی به جیب بزنه، کمی صبر کنه و برای دو سه ماه هم که شده تأخیر بزنه عنوانشو و به جاش روشون کار کنه تا لازم نباشه بعد از عرضه یا بازی پر از باگ باشه، یا افت فریم داشته یا هزار مشکل دیگه که قرار بشه با هزار کلیو آپدیت جمش کنه! مطمئناً AC:U و واچ داگز پتانسیل این رو داشتن که بدون مشکلاتشون به بازی های موندگاری تبدیل بشن… که متأسفانه سیاستِ یوبیسافت نزاشت.

            • ali گفت:

              “مشکل اینه اصلاً Ac نبود؛ شخصیت اصلی بازی یه لباس اساسین میپوشه و تبدیل میشه به یه قاتل بالفطره ”
              این مشکل شماست دوست عزیز که داستان رو نفهمیدید.
              ادوارد که یک دزد دریایی با تجربه است طی یک اتفاق یک اساسین که درواقع درحال سفر برای انجام یک ماموریت برای اساسین ها بوده ولی واقعا قصد انجام اون ماموریت رو نداشته و میخواسته در نهایت به اساسین ها خیانت کنه و به تمپلار ها بپوینده رو میکشه. سپس لباس های اونو میپوشه نامه ای که توی جیب لباس بوده و اطلاعاتی درباره ماموریت رو نوشته بوده پیدا میکنه و انجامش میده..اینجوریه که ادوارد کنویی وارد فرقه میشه….
              به هرچیز داستان اساسین کرید میشه تیکه انداخت به جز داستانش صرفا جهت اطلاع 😐

            • میخ آهنی نرود در سنگ
              سروری جان شما فرض کن یوبی و EA نبودن.چشم بازی هاش بد.
              همون راک استاری که شما بهش خوشی تا حالا تونسته یه شهر واقعی بسازه همش از ذهن مخشوش خودش استفاده میکنه تا بتونه یه شهر بسازه.
              هروقت راکستار تونست لندن اونم تو سال ۱۸۶۶ که عکس و نقاشی های کمی ازش هست بسازه چشم.شما درست میگی
              کسی که نقد میکنه نکات مثبت و منفی بازی رو میگه نه نکات مثبت یا منفی یه کمپانی رو.شما کلا لذت بازی رو از افراد میگیرید.
              واقعا آدم با دوتا نقد انقد مغرور شدن نوبره 😐

            • cv@ گفت:

              حقیقت نیازمند نقد است نه ستایش
              الان ما بیاییم بگیم یوبی نبود فلا می شد ال می شد گذشته ول کن الان بچسپ که هرسال داره بازی های نعمولی وخالی از نو اوری عرضه میکنه به غیر از چندتا هرسال داره اساسینو بدتر میکنه بعد بیاییم هی بگیم اگه نبود فلان یشد ال می شد تا چه حد تعصب رو یه شرکت

            • cv@ گفت:

              اقای سروری بسیار مقاله ی خوبی بود از این مقاله ها بزارید درمورد شرکت های دیگه مثل سونی اکتیوژن Eaتو مملکت ما وقتی می بینن کسی به شرکرت مورد علاقش نقد وارد می کنه می گن عقده ای

            • خب.نظر شما قابل احترام.یوبی سافت اومده اساسین رو خراب کرده تمام بازیاشو ریخته دور و…..
              اما اگر اسمش سیاست های غلط یوبی سافت بود حق با شما بود.اما اینجا قراره بازی ترکمانیا نقد بشه نه یوبی سافت

          • T.M گفت:

            نقد خوب نقدیه که نظر شخصی کمتر توش دیده بشه!!
            مشکل نقد های امروزی و کم اهمیت شدن متا همین تداخل نظر شخصی در نقده!!
            حالا گاو شیرده و این چرت و پرت ها که تو تیتر مینویسید بماند!
            با تشکر!!

    • milad.metal.ps4 گفت:

      :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: microsoft.xboxone

    • MS GAMER گفت:

      رفیق چه فایده داره سایپا و ایرانخودروهم روزی هزارتا ماشین میسازن ولی کدومشون مثل بوگاتی میشه نمیدونم چرا الکی فن بازی در میارید با وجود اینکه میبینید که یوبیسافت واقعا داره گند میزنه

    • MS GAMER گفت:

      دوست عزیز یوبی سافت مثل بخش سرگرمی های سونی میمونه که چندین و چند استادیو براش کار میکنن و ناتی داگ هم یکی از اوناست

  • sinaaragon گفت:

    این بازی مال این دوران نیست مال دوران پلی ۲ 😀

    • این حرف شما کاملا اشتباهه ولی تو بعضی چیزاها شاید درست باشه
      ____________________________________________
      درباره خود بازی هم به نظر من یکی از بدترین مشکلات یوبیسافت اینه که بازی هایه خیلی قشنگی میسازه و با کیفیت ولی تنوع تو بازی خیلی کمه (به جز سبک اکشن و اساسینز ها) یعنی آیتم هایی که برایه بازی کردن میزاره کمه تو همین بازی که باید تعداد ماشین ها بالا باشه کمه و تویه رِیمن لجندز به جایه اینکه هیروها یه فرقی باهم بکنن همشون یه کاری رو انجام میدن و فقط قیافه یه اوناها تغییر می کنه پوزیشن ضربه زدن و راه رفتنشون در صورتی که اگه هیروهایه اول با هیروهیه آخر فرق داشت شاید خیییییییییییییییلی قشنگ میشد و حتی می تونست یه مولتی با حال هم داشته باشه واقعا رِیمن یکی از بهترین ها بود

  • ali گفت:

    ناموسا بهتر از این نمیشد کوبید 😐
    چه استدلال های جذابی هم میکنید…پرنس شیر نمیده پس یوبی نمیسازتش…اساسین شیر میده پس میسازتش 😐
    هرجوری خودتون دوستات دارید همونجوری ماجرا رو تحلیل میکنید…
    اگه این آیپی برای یوبیسافت ازش نداشت و فقط میخواست یه نسخه ازش بده پس چرا براش پشتیبانی از واقعیت مجازی گذاشت؟اگه میخواست این کار رو بکنه یه نسخه دقیقا مثل نسخه قبل طراحی میکرد…
    جالبه برام اگه یه آیپی رو زیاد منتشر کنه میشه شیردوش و…اگه منتشر نکنه میشه صاحب ستمکار طویله.(#خاره_شغل 😀 )
    اساسین هنوز هم یکی از بهترین فرانچایز هاست…و نسخه اخر تولد دوباره این سری بود…چون که بر اساس متا و این حرفا بازی نمیخرم بر خلاف همه حرفا که زده شد یکی از بهترین اساسین ها بود و به نظرم نمره ۹ گیم اسپات و ۸.۵IGN حقش بود
    اقای سروری گویا انقدر عجله داشتید برای کوبیدن یوبی سافت مقاله خودتون رو یه بار دوره نکردید(شوخی:-D )توی مقاله حتی به اشتباه تایپی حتا نوشته شده.
    درهر صورت ممنون بابت مقاله بعضی جاها مثل کمبود ماشین ها کاملا قبول دارم نسخه های قبلیش هم حس میشد این مسئله

  • برای نویسنده متاسفم….
    هنوز اطلاع ندارید که یک سایت نباید نباید این شکلی از یک کمپانی یا شرکت بد بگه و اون رو تو یک نقد یک بازی، پول پرست خطاب کنه. پیشنهاد می کنم این نقد رو بردارید ت سطح سایت این قدر پایین نیاد

  • 8Prince گفت:

    در کل مقاله‌ی خوبی بود! البته شاید بنده هم با گفته‌های نویسنده موافق نباشم اما کیفیت مقاله بسیار خوب بود. از نظر محتوایی بنده هم اندکی با مقاله مشکل دارم، شرکت یوبی‌سافت جزو پرکارترین شرکت‌های نسل حاضر هست و به جرعت می‌تونم بگم که بیشترین عناوین موجود در نسل هشتم متعلق به یوبی‌سافته. طبیعت بازی‌های یوبی‌سافت هم اصولا پتانسیل بالایی ندارن! سری اساسینز کرید هم جزوی از بازی‌های کم‌ پتانسیل یوبی‌سافت بود که به بهترین نحو ممکن بازی رو استارت زدن و کاری کردن که چند قسمت‌های ابتدایی بازی جزو خاطره انگیز ترین عناوین دنیای بازی شمرده شه. شخصیت‌های محبوب در سری اساسینز با اینکه دیگه رنگ و لعاب قدیم رو نداره، اما بازهم روش کار شده و چیزی که نویسنده‌ی داستان می‌خواسته به تصویر کشیده شده! پس این وسط یوبی‌سافت فقط داره خدمت می‌کنه و عناوینی که ارائه میده بیشتر جنبه‌ی قدرت‌نمایی داره تا جنبه‌ی مالی. به هرحال احساس می‌کنم که این لحن برخورد با یک کمپانی پرطرفدار، اون هم در یک نقد بی‌طرف کار درستی نیست…
    پس‌فردا یکی میاد که از سانتا مونیکا متنفره (!) و کل نقد یک بازی رو به کوبوندن اون کمپانی می‌پردازه! حالا فکر می‌کنید واکنش منی که عاشق ساخته‌های سانتا مونیکا هستم باید چیه؟ در کل نقد کمپانی در بطن یک نوشته‌ چندان کار درستی نیست…
    ببخشید اگه روده درازی کردم و بالای دیپلم صحبت کردم. آقای حمزه سروری عضو یکی از توانمند‌ترین نویسنده‌های گیمفاست و دوستانی که در انجمن گیمفا هستند این موضوع رو کاملا درک کردن. بازهم ازتون بابت این مقاله‌ی با کیفیت تشکر می‌کنم. موفق باشید

    • کیفیت مقاله خوب بود؟ 😮
      مشخصا یک سایت نباید به شکل یک طرفه و کاملا غیر منطقی علیه یک شرکت یا کمپانی بنویسه و به اون شرکت توهین کنه. اصلا نقد و بررسی یه بازی چربطی به شیر و شیردوشی داره؟ مثل اینکه نویسنده زیاد دوشیده شده…

      • این بیشتر شبیه یک کامنت هست تا نقد و بررسی

        • Undefined گفت:

          دوست عزیز به این می گن مقدمه برای شروع مقاله

          • خب منم میگم این یه مقدمه افتضاح هست که نه تنها سطح مقاله، بلکه سطح سایت رو هم پایین میاره چون مثل یه کامنت اسپم که زیر مقاله نوشته شده میمونه !!!

            • دوست عزیز محتوای یک مقاله ربط مستقیم به کیفیتاون داره !
              وقتی پول پرستی و شیردوشی یوبی سافت ربطی به این بازی نداره و در مقدمه هم فقط از این حرف زده شده باعث میشه که مقاله از اون هدف اصلیش که نقد بازی است خارج بشه !
              حالا نویسنده میتونست تو مقدمه از تاریخچه این سبک بازی ها و… حرف بزنه.

          • ایدن گفت:

            به این میگن کوبوندن یک شرکت برای ثابت کردن گیمری.جدیدا از نظر خیلی آدم های کودن! هر کی طرفدار یوبی باشه نو.به و هر کی بکوبونش گیمر! برام اصلا مهم نیست بگن بهم نو.ب.من گیمری رو با یوبی آغاز کردم و با یوبی هم تموم میکنم.این پست واقعا برای این سایت زشته.شروع کردن با کوبوندن یوبی-تعریف از ریمن و پرنس (که هر چی ازشون تعریف بشه کمه!)-نمره ۶.۸ دادن به بازی.نمره زیر ۸ دادن به این بازی حرامه!

            • cv@ گفت:

              نه نوینده ای خوبه که بازی رو بت میکنه ومیپرسته واز ایراداش به راحتی میگذره ( دارک سولز)ت

            • T.M گفت:

              Track mauna ماشین بازی نیست که بخواد با nfs یا باقی سبک های ارکیده مقایسه بشه!
              این بازی یه سبک خاص رکورد زنی که به درد خوره های ماشین بازی و آدم های رقابت طلب میخورد!!!
              به قول سایت زومجی(که حالم از نقداش بهم میخورد) این بازی دارک سولد بازی های ماشین سواری هست و این چهارتا ماشینی هم که داره زیادیه!!
              در ضمن جاده سازی که این بازی داره هیچ بازی دیگه ای نداره و هیچ کس این بازی رو بخاطر جلوه های بصری و گرافیکش نمیخره چون در هنگام بازی به تنها چیزی که توجه میشه حرکت ماشینه و گیمر وقت توجه کردن به محیط اطراف رو نداره! (بخاطر روند خیلی سریع گیم پلی)
              ایرادات نا میزونی از بازی گرفته شد ولی با تشکر از گذاشتن وقت و چند دقیقه بازی کردن بازی!!! :yes:

            • T.M گفت:

              حالا چرا نظرات رو پاک میکنید؟؟؟

            • MS GAMER گفت:

              خیلیا گیمری رو با یوبی شروع کردن ولی آیا اون یوبی با این یوبی یکیه صدرصد نه یوبیسافت جدید شده مثله اکتیویژن نمایش های بزرگ تبلیغات زیاد و بازی بدرد نخور کاری به نوب بودن نداره شما چشمتون رو رو حقیقت بستید حتی اگر روبی سافت از اینم بیشتر گند بزنه بازم شما بازی هاشو میخرید و با این کار بهش میفهمونید که مهم نیست که دیگه شاهکار بیرون نمیدی مهم اینه که بازی بیرون میدی اصلانم نگران فروشش نباش ما یه مشت طرفدار دو آتیشه هستیم که حتما بازی هارو میخریم پس تو بیشتر گند بزن ما همه جوره پشتتیم

  • انصافا تونسل ۸ یوبی کدوم بازی رو در بهترین شکل تحویل داده که ازش دفاع میکنید الان میان میگن اگه یوبی نبود این میشد از x تا بازی محروم میشدیم اونا بازی های که داده مال گذشته اس حال بچسب

  • 00Pc Gamer00 گفت:

    مقاله عالی بود کلی خندیدم منتظر اینجور مقاله هام

  • Sina گفت:

    آقای حمزه سروری 😀 داداش جوری یوبی سافتو کوبوندی که دلم برا یوبی سوخت 😀 البته یکم بی انصافیه.یوبی شرکت خوبیه فقط این اواخر راهشو گم کرده.امیدوارم راهشو پیدا کنه :yes: خراب بازی واچ داگزشم خیلی توپ بود امیدوارم نسخه ۲به اندازه نسخه ۱یا حتی بیشتر از اون قشنگ تر و بهتر باشه

  • Mr.surprise گفت:

    چه وحشیانه حمله کردین به یوبیسافت…. 😐

  • 00Pc Gamer00 گفت:

    یوبی دیگه اون یوبی که یه زمانی ac2 , ac bh , sc , pop را میساخت نیست اون یوبی سافتی که همیشه منتظر نسخه های جدید فرانچایزهاش بودیم دیگه مرده

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    من فکر میکنم دوستان زیادی به نویسنده حمله کردن.این دیگه بر هیچکس پوشیده نیست که یوبی سافت به ip هاش درحال حاضر مثل یک کیسه پول نگاه میکنه.متاسفانه یوبی خودش یک بازی رو میبره به عرش و خودش اونو پایین میکشه:اساسین فارکرای عناوینی داره که میتونن بهترین باشن ولی خودش نمیخواد و برای فروش بیشتر دست به تبلیغات بیشتر میزنه.
    در مجموع شاید لحن نویسنده میتونست بهتر باشه ولی بعضی جاهاش میبینیم که بد هم نگفته خودشون گفتن اساسین اوایل قرار بوده یک اسپین اف برای پرنس باشه چی شد ؟ اساسین فروش کرد و همینطور بیشتر و بیشتر شد تا جایی که یادشون رفت قرار بوده یه زمانی پرنس باشه تا اساسین در واقع به پرنس فکر کردن که اساسین به وجود اومده ولی دیگه نو که اومد کهنه فراموش شد.هرچند امیدواریم pop رو ریبوت کنن امسال به نمایش دربیارن

    • ممنون میشم ربط اساسین و POP و… رو به این بازی بگی

      • Mohsen7_3_0 گفت:

        عزیزم گفتم س.ی.ا.س.ت های یوبی سافت باعث میشه بعضی حرفای بالارو تایید کنیم یعنی چی چه ربطی داره؟بحث پیش اومد نظرمو گفتم در مورد بخشی از صحبتا شاید اسپم محسوب میشه
        این بازی اینطور که معلومه مشکلاتنی داره ولی قبلا خیلی بهتر بود

        • ایدن گفت:

          “گفتن اساسین اوایل قرار بوده یک اسپین اف برای پرنس باشه چی شد ؟”
          اونا اولش تو فکر این بودن ولی بعدش تصمیم گرفتن یک آی پی جدیدش کنن و فقط روی پرنس کار نکنن.اگه اساسین ۱ تا ۳ رو بازی کرده باشی می فهمی که داستانش مثل پرنس عالی بود و گیم پلی فوق العلاده داشت. نسخه ۴ با اینکه خودم ازش خوشم نیومد اما بعد از نسخه ۲ و برادرهود بهترین اساسین کرید بود.این بین فقط یونیتی بد به خاطر کمی باگ بد بود.
          اصلا فرض کنیم ۱۰۰۰ تا باگ داشته باشه. کلا از بین این ۱۰۰۰ تا شاید شما با ۲۰ باگ روبه رو بشید.

          • Mohsen7_3_0 گفت:

            اتفاقا موافقم که اساسین های اولی واقعا عالی بودن بالا نوشتم که خود یوبی سافت این بازی رو تا عرش برد البته کلا تا ۳ گانه اتزیو اساسین جدا هست به نظرم
            باگ رو خیلی دوست ندارم مانور بدم توی هیچ بازی ای نیست باگ پیدا نشه بحث کلی اینه که یوبی همین الان اگه برگرده به جنگهای ص.ل.ی.ب.ی که نسخه ی اول جریان داشت میترکونه ولی به خاطر روندی که در پیش گرفته نمیتونه برگرده کما اینکه نسخه اول از لحاظ تاریخی واقعیترینشون بود
            خب حقیقت اینه که تا الان دیگه روی پرنس درست و حسابی کار نکردن و شاید برای جلوگیری از تکرا بوده
            اینکه اساسین یه ip جدید بود خیلی خوب بود ولی واقعا پرنس یه عقبه ی طولانی داره که نمیتونه به این راحیتا فراموش بشه در مورد اینکه از تکرار جلوگیری کنه با شما موافقم

            • ایدن گفت:

              میدونم.شما هم مثل اکثر طرفدارا از جمله خودم شمشیر میخوای.یه نسخه تاریخی در سال ها پیش میخوای.پس صبر کن نسخه بعد بیاد که قراره تو مصر باستان باشه.
              منم خیلی عاشق پرنس ام.وقتی ۵ سالم بود با برادرم بازیش میکردم.اون با کیبورد حرکت می کرد و من با موس شمشیر میزدم.عشق من به گیم از پرنس شروع شد و همین شد که شدم فن دو آتیشه یوبی سافت

            • ALI گفت:

              والا یه شایعه بود که توش گفته بود واچ داگز ۲ امسال رونمایی میشه و همین طور اساسین امسال نخواهیم داشت و اساسین سال ۲۰۱۷ با روایت داستان یک برده که توی مصر باستانه برمیگرده تا به اساسین ها و تمپلار ها حتی قبل از جنگ های صلیبی نگاهی داشته باشه.
              که از این شایعه ۲ موردش به حقیقت پیوسته و امیدوارم کسی که این خبر رو لو داده درمورد اساسین در مصر هم درست گفته باشه.اینجوری مانور روی پارکور میتونه رنگ جدیدی بگیره و کلی عناصر تازه به گیمپلی اضافه بشه.
              به امید پیشرفت بازی هایی که دوستشون داریم :blush:

          • 2K.Firaxis گفت:

            ۲۰ تا واسه یه بازی پرسر و صدا کمه؟! 😮
            بهترینش بلک فلگ بعد روگ بعد یونیتی هر چند من ۲ رو هم خیلی دوست داشتم ولی با محیط کلی بازی حال نمیکردم

        • خب سیا.ست های یوبی ربطی به این بازی و نقدش نداره که نویسنده اومده تو این مقاله از این چیزا حرف زده

  • Farhad-ps4 گفت:

    لحن اول مقاله رو خوندم رها کردم همش تخریب
    یوبی سافت در اصل یک ip بهتر رو جایگزین pop کرد نه اینکه کلاً این سبک رو فراموش کرده باشه ، مثل این مونه اکتیویژن یه بازی دیگه شبیه cod رو همزمان هر سال منتشر کنه! هیچ کمپانی همچین کاری نمی کنه، اصرار بر pop هم بخاطر داستان و موضوع اش هست که حق میدم برای هر گیمر ایرانی جذاب باشه و خواهان پشتیبانی اش باشه اما باید کلی به قضیه نگاه کرد یوبی سافت در اصل خیلی بهتر روند و هدف pop رو در اساسین کرید با ایده های بهتر پیاده کرد

  • white savior گفت:

    “همان‌گونه که شیر Assassin’s Creed را تا تهِ پستان کشید. و حال همان‌طور که دیده می‌شود به‌جای شیر، خونی گلیده بیرون می‌دهد!”
    این رو باید با آب طلا نوشت.
    هر چند اکثر شرکت های بزرگ این مدلین ولی یوبی سافت آخرشه.

  • ایدن گفت:

    یکی از سایت ها مثل شما که اسمش رو نمیبرم و سایت ز.وم.جیه! اومده بود به بدترین نحو دیویژن رو کوبونده بود و بهش ۶.۵ داده بود من رفتم اونجا و گفتم شما میتونید به بازی نمره بد بدید ولی به هیچ وجه این حق رو ندارید توهین کنید!طرف گفته بود اگر بازی آنلاین میخواید مولتی کالاف رو بازی کنید بهتر از اینه دیویژن بخرید!
    البته اون سایت به این بازی ۹ داد و گفت که یوبی سافت در بازی هایی مثل این خوب عمل میکنه اما شما همچین نمره ای دادید! نمره متای این بازی ۸.۱ هستش!
    در ضمن نمیدونم واچ داگز رو بازی کردید یا نه ولی بهترین بازی عمرم بود و هیچ بازی ای جز دیگر بازی های یوبی سافت نمیتونن جاشو بگیرن. آنچارتد هم بازی کنم بازم میگم بهترین بازی عمرم واچ داگزه.کلا یه باگ تو کل بازی دیدم و تنها مشکلی بود که با بازی داشتم.اون باگ هم یه باز اتفاق افتاد اونم شروع ناگهانی تیر اندازی به صورت خودکار.که ازش استفاده مفید کردم و تمام دشمنا رو کشتم.
    من تو این سایت با کاربرای زیادی برخوردم که یوبی سافت رو میکوبوندن ولی از یه نویسنده این انتظار رو نداشتم.
    امیدوارم نویسنده ها از آقای بابایی یاد بگیرن و هیچ شرکتی رو نکوبونن.

  • من از وقتی یادمه یوبی سافت فقط باگ میسازه من یادمه وقتی شاهزاده پارسی قسمت ۲ رو گرفته بودم اونقدر باگ داشت که نگو به زور تونستم تمومش کنم

  • من از وقتی یادمه یوبی سافت فقط ب.ا.گ میسازه من یادمه وقتی شاهزاده پارسی قسمت ۲ رو گرفته بودم اونقدر باگ داشت که نگو به زور تونستم تمومش کنم

  • اقای نویسنده شما چرا میخای نظرتو تحمیل کنی یوبی سافت بخاد مث راکستارو ناتی داگ طولانی مدت بازی بسازه و بعد ۵ سال ۱ بازی بده بیرون جی تی ای و انچارتد در مقابل بازیاش نمیتونن حرفی بزنن همین امسال نگاه کن ببین چنتا بازی میخاد بره چن تا داده تو یه ساله رینبو و دیویژن و گاست رکون و واچ داگز دو و اساسینزو و فارکرای و و و بازی داده و میخاد بده حتما انتظار داری بازیا بدون مشکل و غیره باشه ولی شرکتی مثل راکستار بعد ۴ ۵ سال یه جی تی ای میده و تمام تمرکز کارمندا رو یه بازیه معلومه باید خیلی خوب باشه

  • Skull گفت:

    داداش یه سوال برام پیش اومد , تو track mania رو نقد کردی یا یوسافت رو؟ :weep: ?:-) :-/

  • artyum گفت:

    متوجه نشدم این نقد بود
    یا معرفی مزرعه حیوانات و علوفه دام و فضای طویله گاو حسن که نه شیر داشت نه پستون :rotfl:
    نویسنده گرامی سعی کن تو نقدت به هیچ شرکتی توهین نکنی
    همه گیمرها مدیون یوبی سافت هستن
    با بازیهاش کلی خاطره دارن
    با اساسین کرید ۲ نهایت لذت تجربه کردن
    با فارکرای ۳ اوج اکشن و ماجراجویی رو
    با کالاف خوئارز یه وسترن ناب رو تجربه کردن
    بعد شما اومدی زحمات چندین ساله این شرکت رو در یه صفحه
    با نقدت نابود کرد چون فقط خواستی نظر شخصیت به مخاطب تحمیل کنی
    اونم نظری که پر از توهین و جملات محاوره ای بود

  • joel گفت:

    نیازی به خوندن نقد نیست منتقد از اعماق وجودش تنفر خودش نسبت به یوبیسافت اعلام کرد :no: من یکی که از نقد شما واقعا ناراضیم :no:. اماتور :no:. نوب :rotfl: در ضمن بدترین نقدی که خوندم :rotfl:

  • Mobin Ahmadi گفت:

    من عملا نمی‌تونم درک کنم که یه نویسنده تا چه حد می‌تونه از یه کمپانی و بازیش بدش بیاد؛ دوست خوب من بررسی هر بازی یه پیش‌نیازهایی رو می‌خواد. نمی‌شه که بدون هیچ و پوچ و فقط به خاطر یه بازی سطح پایین، کل گذشته یه کمپانی رو بفرستی زیر غلتک. یه بررسی +۱۰۰۰ کلمه‌ای مطالعه کردیم، حداقل ۷۰ – ۸۰ درصد فقط کوبیدن بازی بود. استفاده از مقدمه‌ای به اون افتضاحی، اصلا کار درستی نیست؛ یوبی‌سافت مدتیه بدبختی بهش رو کرده و دلیل اصلیش هم کمبود ایده و صدالبته بی‌فکریشه. این دلیل نمیشه شما بری به جونش و بزنی و لت و پارش کنی با صحبت‌هات؛در ضمن، سعی کنین یه مقاله رو از همه نظر سازماندهی کنین؛ اینکه از لغات جذاب استفاده کنین ولی از اون طرف نگارش نامناسبی داشته باشین و حتی رو «حتا» بنویسین، کار جالبی نیست و سطح سایت رو پایین میاره؛ بررسی حرفه‌ای بررسی هستش که روی اون بازی تمرکز کنه و تمامی نکات ریز و درشت رو بیرون بیاره. نه اینکه با یه مقدمه کوبنده شروع بشه.
    در کل یه مدتیه کیفیت بررسی‌های سایت پایین اومده؛ اون از بررسی دارک‌سولز که یادتون رفت درمورد موسیقی صحبت کنین و با یه معذرت‌خواهی خشک و خالی ماست مالیش کردین ( 😐 😐 😮 :rotfl: )، اینم از بررسی ترک مانیا که جز انتقاد چیزی ندیدیم؛ چیزی که برام عجیبه، نمره بازیه. با توجه به تفاسیر شما، بازی نباید ۴ هم بگیره! خیلی خوشحال میشم معیار شما رو برای نمره‌دهی بدونم.
    سعی کنین بازی‌ها رو واقع‌بینانه بررسی کنین و گذشته یه کمپانی و دیگر بازی‌هاش رو، توی مقالات تحلیلی و تخصصی ذکر کنید نه توی بررسی یه بازی از اون کمپانی.
    اینجوری فقط دید بقیه رو نسبت به خودتون خراب می‌کنید.
    در ضمن، متاسفانه «انتقاد‌پذیر‌نبودن» به شما هم سرایت کرده. نباید وقتی یه کاربر میاد از شما ایراد می‌گیره حمله کنید بهش؛ اینم از من به شما نصیحت: وقتی می‌خوان تفاوت و تنوع رو یه نکته خوب در نظر بگیرن، از واژه «فاحش» استفاده نمی‌کنن؛ قضیه فاحش یه چیزی مثل «برخوردار» هستش؛ البته با کاربرد برعکس.
    😉

  • vergil2max گفت:

    عکسای بازی را که دیدم انتظار یک بازی معتاد کننده و جذاب مثل راکت لیگ داشتم اما بعد از تجربه حالم از بازی بهم خورد.از کنترل بد بازی گرفته تا بازیهای نچسب بازی.به نظرم بهتر کسی این بازی نخر حتی کرک شدش.بعضی بازیها هستند که حتی از هیچی هم بهتر نیستند.البته شاید بعضیها از بازی خوششان بیاد.
    به هر حال با نمره نویسنده موافقم و حتی میشه کمتر هم داد.دی

  • Phil.Spencer گفت:

    با درود فراوان خدمت اقای حمزه سروری
    .
    نقد شما سرشار از توهین به یکی از بزرگترین کمپانی های بازی سازی و به زیر سوال بردن بسیاری از عنواین ساخته شده توسط این کمپانی بود شما باید به عنوان یه منتقد خیلی بی طرفانه یک عنوان رو نقد کنید و شما به جای نقد کردن این عنوان کل کمپانی رو زیر سوال بردید اگه همین یوبی سافت نبود الان هممون داشتیم سماق ممکیدیم تا یه راکستاری یا سی دی پراجکتی بازی بده بیرون که این شرکتا حداقل خیلی کم بخوایم حساب کنیم زیر ۴ سال یکبار بازی نمیدن بیرون الان در خیلی از پلتفرما حداقل ۲ یا ۳ تا عنوانین یوبی سافت هست و خیلی بی انصافیه که بخوایم بگیم شیردوشی میکنه عزیزم اگه در نگاه شما شیردوشی میکنه پس شما سعی کن شیر هاشو نخری درسته که بعضی از عناوین ساخته شده توسط ای ن شرکت ضعیف عمل کردند مثل همین بازی یا فارکرای ۴ (از دیدگاه من چون خیلی لذت نبردم از قسمت ۴) یا خیلی دیگه از عناوین دیگه صرفا این عنوان یه عنوان سرگرم کنندست و عنوانی نیست که خیلی یوبیسافت براش تبلیغ کرده باشه یا روش مانورو داده باشه این بازی یه عنوان سرگرم کننده متوسط هست ولی این همه توهین به شرکت سارنده در نقد اصلا کاره جالبی نیست

  • Perfumed Bear گفت:

    آقای سروری نقد خوبی بود و به تمام نکات هم اشاره کرده بودید فقط غلط املایی چند تا داشت
    در مورد بند اول هم خوب من هم با نظر دوستان موافقم که چرا توی نقد سیاست های یوبیسافت رو کوبیدید ولی به هر حال گذشت
    و یک مورد دیگه که شما دوست عزیز که حتی این بازی رو از پشت شیشه فروشگاه ندیدی به چه حقی میای به راحتی به منتقدی که پای این نقد وقت گذاشته میگی آماتور ؟بنده خودم این بازی رو تجربه کردم و ۱۰ دقیقه هم نکشید که حالم به هم خورد و پاکش کردم
    در مورد آقای فراستی هم بنده فقط همین یک جمله شون رو قبول دارم وگرنه بهشون اهمیت نمیدم (به نظر من حتی تارانتینو هم لایق دریافت اسکار کارگردانی بود)
    آقای احمدی میگم یک سر به بقیه نقد ها هم بزنید چون بعضی جاهای دیگه هم همین آش و همین کاسه است
    و در ضمن آدرس سایت جدیدتون چیه ؟ آقای نوروزی هم تشریف دارند (مگه میشه خالق سایت نباشه) بقیه منتقدان قدیمی چی ؟ مثل آقای نجاری و …
    لطفا تایید کنید ثواب داره !

  • Mohtor گفت:

    تهش میتونستی چند تا فش ناموسی به یوبیسافت بدی

  • کراش رانندگی+بلاد بورن+گیرز4 +موسیو پوارو = اره ۳ گفت:

    انچارتد اگر انچارتد نباشد که انچارتد نیست

  • milad.metal.ps4 گفت:

    نقد خوب و زیبایی بود ممنون اقای سروری
    تمام بازی های جدیدی که از یوبیسافت منتشر شده مشکل داره بوده و هست و دلیلش هم اینکه واسه سرگرمی بازی نمیسازن واسه پول بازی میسازن گیمر های قدیمی میدونن چی میگم
    بعضی از نظرات دوستان خنده داره جوری از یوبی دفاع می کنن که انگار ۳۰ ساله گیمره بازی های یوبیسافتن
    بچه ۱۲ ساله ps4 گرفته برای اولین بار اساسین کرید سندیکیت رو تو حالت ایزی نتونسته تموم کنه بعد میاد از دوران انقلاب یا برادری حرف میزنه

  • maximus1370 گفت:

    آقای سروری عالی بود نقدتون.درباره عنوان هم خیلی جالب انتخاب کردین.بالاخره بین چندتا گاو شیرده باید یه چندتا گاو نر هم باشن تا نسلشون منقرض نشه!!البته چندمدته هم گاوهای شیرده خوب شیرنمیدن.شاید ترسیدن یا شاید ?:-) :smirk: هم خوب تغذیه نمیشن.

  • farbod.music گفت:

    من که خودم به خاطر پر شدن هاردم به راحتی بازی اساسین رو پاک کردم و بعداز اون همه دانلود کردنش فقط دلم برای حجم از دست رفته سوخت…
    بعد گفتم شاید جالب میبود . بعد دوباره گفتم نه انگار قبلا بازیش کردم فقط محیطش عوض شده

  • واقعا تنوع اتومبیل کمه
    گرافیکشم کمه
    ولی ۶٫۸ خیلی کمه من بودم ۷٫۲ میدادم
    ولی بازم دمت گرم نقد عالی بود

گاو بدون‌شیر یوبی‌سافت | نقد و بررسی Trackmania Turbo - گیمفا