بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا

بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا

از زمانی که عنوان Diablo را تجربه کردم شدیدا علاقمند و مجذوب عناوینی شدم که از دوربین ایزومتریک استفاده می‌کنند و همواره بازی‌هایی با این نوع زاویه دید، فارغ از کیفیت و محتوای خود توجه من را به خود جلب می‌کنند به ویژه اگر که سبک آن‌ها اکشن نقش‌آفرینی هم باشد که دیگر چه بهتر. به غیر از عناوین اکشن نقش‌آفرینی با زاویه دید ایزومتریک مانند Diablo و Torchlight و … عنایون دیگری نیز با سبک شوترهای دو آنالوگه با همین زاویه دید وجود دارند که اتفاق در میان آن‌ها عناوین بسیار با کیفیت و جذابی نیز مانند Dead Nation به چشم می‌خورند که طرفداران خاص خود را هم دارند.

بازی‌های این سبک اگر به درستی و بر اساس استانداردهای جذاب این ژانر ساخته شوند و مقداری المان‌های جدید و جذاب را نیز چاشنی خود کنند می‌توانند موفقیت خوبی کسب کرده و نظر بازی‌بازان و منتقدان را هم به خود جل کنند. در سال‌های اخیر بازار ساخت عناوین شوتر دو‌آنالوگه ایزومتریک بسیار گرم شده است و سالانه بازی‌های زیادی بر این اساس ساخته می‌شوند که به مانند دیگر ژانرها عده‌ای از آن‌ها بسیار موفق و پرطرفدار می‌شوند و تعدادی هم به قبرستان عناوین تکراری و به گور فراموشی سپرده می‌شوند. برخی از سازنده‌ها هستند که توانایی بیشتری در ساخت بازی‌های شوتر دو‌آنالوگه از خود نشان داده‌اند و با سابقه ساخت عناوین خوش‌ساخت در این سبک، اعتماد مخاطبان و بازیبازان را به عناوین بعدی خود جلب می‌کنند.

یکی از همنین سازنده‌های موفق، استودیو Housemarque است که با ساخت عنوان جذاب Dead Nation موفق شد خود را به عنوان یکی از کاربلدهای ساخت شوترهای ایزومتریک معرفی کند و سپس با ساخت بازی زیبای Resogun (که البته در این سبک نبود) ثابت کرد که در ژانرهای مختلف نیز توانایی ساخت بازی‌های عالی را داراست و به طور کلی استودیو قدرتمندی است. جدیدترین بازی این سازنده یعنی عنوان Alienation مدت خیلی زیادی نیست که منتشر شده و بازخوردهای مثبتی را نیز تاکنون از سوی منتقدان و بازیبازان دریافت کرده است و موفق به کسب امتیاز متای ۷۹ شده است که این روزها شاهد هستیم خیلی از بازی ‌های بزرگ نیز در راه کسب چنین امتیازاتی ناتوان هستند و جدیدترین نمونه آن هم عنوان Mirror’s Edge Catalyst. بازی Alienation که به مانند عناوین قبلی این سازنده در انحصار کنسول‌های سونی است و فقط برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است، جزو عناوینی است که قطعا ارزش قیمت ۱۷ دلاری خود را دارد و بیشتر از این مقدار، محتوا و جذابیت و لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد هر چند که ضعف‌هایی نیز دارد که برخی قابل مرتفع شدن هستند. در این مقاله نقد و بررسی قصد داریم تا به بررسی دقیق‌تر بخش‌های مختلف بازی بپردازیم و توضیحاتی را در مورد عنوان Alienation برای شما عزیزان ارائه دهیم. پس در ادامه با من و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

alien promo

پیش به سوی بیگانه‌کشی در عنوانی جذاب و لذت‌بخش به نام Alienation…

با توجه به شناختی که از عناوین زیبا و موفق Resogun و Dead Nation که جزو عناوین انحصاری پلی‌استیشن بودند داشتیم، کاملا خیالمان از ساخته جدید استودیو Housemarque راحت بود و می‌دانستیم که وقتی پای یک شوتر ایزومتریک سریع با اکشن بالا به میان بیاید این استودیو یکی از بهترین‌هاست. اگر اثباتی برای این موضوع لازم دارید سریعا به سراغ بازی جدید این سازنده یعنی Alienation که چندیست به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شده است بروید تا متوجه شوید چرا می‌گوییم این سازنده در این سبک یکی از بهترین‌هاست.

بازی در دنیایی در زمان آینده اتفاق می‌افتد که در آن بیگانگان نه تنها به زمین حمله کرده‌اند بلکه بسیاری از انسان‌ها را نیز از بین برده‌ و یا از زمین بیرون ریخته‌اند. وظیفه شما این است که زمین را در این بازی مجددا پس بگیرید. در این راه شما نیاز به مخلوطی از کار تیمی و منفجر کردن‌های متعدد دارید که اتفاق تاکید بازی بر مورد دوم بسیار زیاد است و شاید اگر Just Cause 3 را ایزومتریک می‌ساختند از لحاظ انفجارها این‌گونه می‌شد!

screen shot 2014 08 12 at 12306 pm 820x420

از مبارزات و تیراندازی‌های بازی بسیار لذت خواهید برد و در واقع قلب تپنده بازی هستند

شاید بتوان این‌گونه گفت که عنوان Dead Nation در برابر Alienation مقداری فکری محسوب شود! البته این به آن معنا که Alienation صرفا عنوانی بدون تفکر و فقط سرگرم کننده است، نیست بلکه در اکثر زمان‌های بازی این‌طور است ولی هرجا هم که نیاز به قرار گرفتن المان‌هایی از هوش و تفکر در بازی باشد نیز سازندگان موفق عمل کرده و تعادل و بالانس بازی را حفظ کرده‌اند.

به منظور این که قادر باشید با تهدید بیگانه‌ها مبارزه کرده و سربازان عادی نیز شانس بقا و مبارزه داشته باشند، یک تشکیلات جهانی به نام UNX زرهی سایبرنتیک را طراحی کرده و آن را برای مبارزه اختیار شما قرار داده است. این لباس در ۳ فرم مختلف که در حقیقت کلاس‌های بازی هستند وجود دارد که شامل tank ،support و healer می‌شود. هر کدام از این کلاس‌ها را که انتخاب کنید در یک فابل ذخیره قفل می‌شود و در واقع دیگر در آن فایل نمی‌تواند در وسط بازی کلاس خود را تغییر دهید.

26620752606 485959673d b

نقشه‌های مراحل بسیار عظیم هستند ولی گاها از آن‌ها استفاده چند باره می‌شود

هر کدام از کلاس‌ها قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی دارند که شما آن‌ها را به مرور زمان و با بالا رفتن سطحتان ارتقا خواهید داد. این قابلیت‌ها از ناپدید شدن موقتی تا پر کردن گروهی خط سلامتی متغیر و متنوع هستند. مانند تمامی دیگر بازی‌های درجه یک Co-op در دنیا در Alienation هم هر کلاس، تکمیل کننده دو کلاس دیگر است و البته به صورت تک‌تفره هم کاملا قابل بازی است. ذکر این نکته نیز لازم است که ادامه و پیشبرد بازی به صورت تک‌نفره دشوارتر از بازی به صورت همکاری چندنفره است.
از لحاظ گستره و تنوع هیولاها، Alienation فوق العاده عمل کرده است و پر است از انواع و اقسام ماشین‌های کشتار غول‌پیکر گرفته تا دیگر دشمنان همه و همه در بازی حضور دارند. جهش‌یافته‌های معمولی، دشمنان عنکبوت مانند وحشتناک و موجودات غول‌پیکر وحشی در بازی بر سر شما خراب می‌شوند و باید با آن‌ها مقابله کنید. حالا تازه حساب کنید که اینها نصف قضیه هستند. بخش دیگر دردسر شامل استاکرهای تلپورت کننده، تک‌تیراندازها، سربازان و اژدهاهای شعله‎افکن هستند که در مجموع با هم تشکیل یک ارتش خوفناک و مرگبار را می‌دهند که حتی از فواصل دور نیز شما را در امان نمی‌گذارند.

up6txevw28o5hcklmxca

انواع و اقسام اسلحه‌ها با شلیک‌های مختلف در بازی در اختیار شما هستند

اهداف و ماموریت‌های مراحل مختلف نسبتا سرراست و خطی هستند و اغلب از شما می ‌خواهند که مثلا به یک منطقه بروید و ماهواره‌ها را دوباره راه اندازی کنید و یا بخشی از ارتش و نقاط مرکزی بیگانه‌ها را در برخی مناطق از بین ببرید و آن‌ها را بیرون بیاندازید. طراحی مراحل بسیار متنوع و اغلب بسیار زیبا است و شما را به همراه اکشن بازی از مراحل منجمد روسیه تا مناطق پخته شده در آفتاب برزیل و حتی ذاخل یک سفینه مادر بیگانه ها به بهترین شکل همراهی می کند.
نقشه هر ماموریت کامل بسیار عظیم است ولی در هر بخش از ان ماموریت شما زا قسمتی از این نقشه استفاده می کنید و این باعث می شود تا هیچ گاه احساس خسستگی و تکراری شدن به شما دست ندهد، حتی اگر تک نفره بازی کنید. البته می شود اعتراض کرد که این راه روشی برای استفاده دوباره سازندگان از برخی محیط ها است ولی در عمل این اتفاق نیافتاده است.

alienation screen 10 ps4 us 10nov15

تنوع دشمنان در بازی فوق‌العاده است

زمانی که شما در بازی به سمت سطح ۳۰ یا یالاتر پیشرفت می‌کنید (وقتی که شما به نخستین cap بازی می‌رسید، تازه “Hero levels” ها را آزاد کرده و می‌توانید از آن پس باز هم برای آپگرید و ارتقاهای بیشتر لول بزنید) نیاز دارید که سرباز خود را با جدیدترین تجهیزاتی که از داخل صندوق‌ها یا از روی جنازه دشمنان پیدا خواهید کرد، مجهز کنید. صندوق‌ها به صورت تصادفی در محیط ظاهر می‌شوند و یا دشمنان مینی-باس مانند بازی آنها را می‌اندازند و شما اغلب اسلحه‌های جدید و یا مواد قدرتمند برای ارتقای تجهیزات خود را داخل آنها خواهید یافت.

اسلحه‌های اصلی، ثانویه و سنگین در محیط بازی یافت می‌شوند ولی فقط با “هسته‌ها” (Core) قابل ارتقا دادن هستند، پاورآپ‌های قابل جمع‌آوری در محیط که اضافه دهنده‌های آسیب را به تجهیزات شما می‌افزایند، اسلحه‌هایی را ارتقا می‌دهند که حداقل از درجه کیفیت آبی (کمیاب) باشند.

کنترل بازی درست به مانند بازی Dead Nation است و نارنجک‌ها را بر روی L2، قابلیت Boost کردن را بر روی L1 و ضربات Mele را بر روی R1 تنظیم کرده است. زمان زیادی طول نمی‌کشد که شما به کنترل‌های بازی عادت کنید زیرا مجبور می‌شوید(می‌فهمی؟ مجبور می‌شوی!). در بازی هر لحظه موردی برای کشف کردن و کنکاش کردن و جمع کردن، دشمنی برای کشتن یا فرار کردن از دست آن وجود دارد بنابر این باید سریع به کنترل بازی مسلط شوید و زمان استراحت زیاد نخواهید داشت.

alienation screen 12 ps4 eu 16jun15

جایگاه “H”، محلی برای خوردن “هندوانه” با بیگانگان!

سازندگان با هوشمندی بالا یک سیستم پاداش و جزا را در بازی قرار داده‌اند که حال و هوای جذابی به بازی بخشیده است. محل‌هایی که شما در صورت مردن، مجددا از آن ها بازی را آغاز خواهید کرد (Respawn beacons) در قسمت‌های مختلف مراحل به تعداد زیاد وجود دارند ولی نکته اینجاست که با خراب کردن و از بین بردن هز یک از این‌ محل‌ها، شانس شما در پایان هر مرحله برای پیدا کردن آیتم‌ها و تجهیزاتی با کیفیت بالاتر افزایش می‌یابد. به همین دلیل شما باید تصمیم بگیرید که آیا ریسک خواهید کرد و تعدادی از آن‌ها را از بین خواهید برد با ترجیح می‌دهید که از هر چه نزدیک‌تر به محلی که کشته‌ شده‌اید بازی را آغاز کنید و قید بالا رفتن شانستان برای به دست آوردن تجهیزات بهتر را بزنید و این باعث حساس‌تر شدن بازی شده است.

المان‌ها و عناصر بخش چند‌نفره هم بسیار جذاب هستند. پیوستن (Join شدن) به یک بازی به راحتی انتخاب یک مرحله از لیست گزینش ماموریت‌ها است ولی شما می‌توانید گزینه “حمله به دیگران” (Invade) را نیز به جای همکاری با آن‌ها انتخاب کنید که در این صورت شما وادار خواهید شد تا زمان کشته شدن یه نفر به دست دیگری با هم مبارزه کنید. بهترین روش انجام این بازی به صورت چند نفره این است که با تعداد کمی از دوستان خود و یا کسانی که می‌دانند در بازی چکار می‌کنند و چه هدفی دارند بازی را انجام دهید تا اوج لذت آن نصیبتان گردد.

alienation 1

گویا این سازنده کلا دوست دارد آخر نام بازی‌هایش Nation باشد، عجیب است که شاهد نام Resogunation نبودیم!

نکته بسیار منفی بخش چند نفره این است که مثلا شما ناگهان به یک بازی می‌پیوندید که مرحله آن در حال تمام شدن است و مدت کوتاهی پس از ورود شما بازی به پایان می‌رسد، حال موضوع این‌جاست که این مرحله برای شما به عنوان ماموریتی که در بخش داستانی خود آن را گذرانده‌اید محاسبه می‌شود در حالی که هیچ آیتم و جایزه و پاداشی بایت آن دریافت نکرده‌اید. این یک سیستم خیلی غلط است که بایستی با به روز‌رسانی‌های بعدی برطرف شود تا شما بدانید ماموریتی که می‌خواهید به آن بپیوندید در چه بخشی از پیشروی قرار دارد و یا این که بازی، خود به خود شما را از پیوستن به یک ماموریت بعد از نقطه‌ای خاص منع کند.

افزایش سطح یا به قول خودمان لول زدن در بازی کاری نسبتا زمان‌بر است و برخی ماموریت‌ها نیز ترکیبی دیوانه‌وار از دشمنان را طوری به جان شما می‌اندازند که باید بدون اشتباه از حداکثر توانایی‌ها و قابلیت‌های شخصیت خود که تا آن لحظه کسب کرده‌اید بهره ببرید ولی با وجود این سختی، تجربه بازی شما را بسیار راضی و حس خشنودی را به شما منتقل می‌کند و از انجام یک شوتر ایزومتریک دیوانه‌وار و سرعتی و چالش‌برانگیز شما را سیراب خواهد کرد.

alienation 6

نه قرمز، نه آبی، فقط آقابابایی! (یعنی ریتم و وزنش تن حافظ رو توی قبر لرزوند!)

نتیجه‌گیری:

Alienation عنوانی است ۱۷ دلاری که در حال و هوای عرضه بازی‌های بزرگ و غول‌هایی مثل نسخه سوم سولز و آنچارتد ۴ منتشر شد و باید اذعان کنم که یکی از بهترین گزینه‌ها در بین بازی‌های دیجیتالی با قیمت مناسب است. باور کنید که Alienation از بسیاری عناوین اصطلاحا AAA و بزرگ، جذابیت و هیجان خیلی خیلی بیشتری را به شما منتقل می‌کند و حتی یک لحظه هم شما را رها نمی‌کند. اگر عناوین قبلی این سازنده یعنی  Resogun و Dead Nation را تجربه کرده باشید قطعا متوجه صحبت بنده و لذت خاصی که در این عنوان وجود دارد شده‌اید و البته اگر آن‌ها را تجربه کرده باشید احتمال بسیار بالایی وجود دارد که تاکنون Alienation را خریده و تجربه نیز کرده‌ باشید یا در اواسط آن به سر می‌برید.

اگر می‌خواهید در هیاهوی عناوین بزرگ و پر سروصدایی که عرضه شده‌اند و می‌شوند، یک بازی کوچک‌تر ولی پر از محتوا با قیمتی مناسب را بر روی پلی‌استیشن ۴ خود تجربه کنید، Alienation یکی از بهترین گزینه های موجود در حال حاضر است که کاملا ارزش دیده و تجربه شدن را دارد و با قیمتی که پرداخت می‌کنید لذتی بسیار بیشتر را تحویل خواهید گرفت و معامله‌ای سود‌آور برایتان محسوب می‌شود. Alienation عنوانی شاید از لحاظ اسم کوچک، ولی با قلبی بزرگ است. از تجربه این بازی هرگز پشیمان نخواهید شد، چرا که گاهی همین بازی‌های کوچک‌تر، ذات بازی که سرگرمی است را مجددا به ما یادآوری می‌کنند.

alienation

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • GENERAL گفت:

      بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند!
      با بازی متفاوت بهرام رادان ، برنامه امشب سینماهای تهران و شهرستان ها ! بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند!
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
      از شوخی گذشته ، بازی جالبه یه نظر میرسه ، و آقا سعید شما هم دست میزاری روی بازی های کمتر شناخته شده برای معرفی ، و نقد ، افرین ، این بازی به صورت دیجیتاله ؟! یا دیسک هم داره ؟!

      • doctorgamer(تلگرام.steam.xlive.psn: pooria0071.من حیاتی و سوسک کش و پس چه شد نیستم. تمومش کنید گفت:

        فیلم سینمایی رمدی هرگز‌ کافی نیست امشب‌ار بهترین سینما های کشور!
        آقای آقا‌بابایی هم که بدون استراحت نقد میکنن! مرسی سعید!
        چه خوش سعادت است که بامایی
        چون تو فخر و وزنه ی این گیمفایی
        در هر مکان و هر زمان نقدی نویسی
        منتقد بزرگ ما ، سعید آقا بابایی

      • خیلی متشکرم. خوشحالم که نظرتون مثبته در مورد بازی های کوچکاتر و نقد اونها. این فقط دیجیتال هست بازیش.

        • DeadPool گفت:

          نقد خوب بود. ولی میخوام بدونم گیمفا منتقد دیگه ای جز شما نداره اقای اقابابایی؟؟
          نمیگم شما بد نقد میکنید . منتها به نظرم این فرصت به ساید منقدین هم داده بشه بد نیست که بازی هارو نقد کنن .
          در ضمن یه نکته که هست اینه که شوخی بدک نیست . منتها دیگه مسخره بازی که نیست.
          نه قرمز نه آبی فقط اقا بابایی؟ 😐
          سعی کنید از مسیر نقد خارج نشید .
          موفق باشید .

          • والا هر کس که از تیم بنویسه و بخواد بازی رو نقد کنه هیچ ایرادی وجود نداره و هیچ کس مانعش نخواهد شد. ولی خب وقتی که مقالات دیگه انتخاب و نوشته میشن مجبور هستم که چون بازی ها رو اکثرا انجام میدم نقدشون رو هم بنویسم. البته سعی کردم همیشه انصاف رو رعایت کنم و نقد و بر اساس نقاط مثبت و منفی بازی بنویسم. شاید نظرتون اینه که بهتره نقد یه بازی منتشر نشه تا من بنویسم؟ نه دوست من. متاسفم. من به کاربرا قول دادم که نقد همه بازی ها مخصوصا همه بازی های بزرگ رو به موقع قرار بدیم و از روزی که اومدم همین کارو کردم نه این که یکی در میون بازی ها رو بریم نقدشونرو. حتی اگر مجبور بشم همه رو خودم نقد کنم.
            به هر حال اگر مورد قبولتون نبوده عذرخواهی میکنم. البته به کار بردن کلماتی مثل مسخره بازی و … زیاد مناسب نیست ولی خب باز هم نظرتون عزیز و محترمه و باور کنید که هیچ اصراری برای نوشتن نقدها توسط خودم وجود نداهر همونطور کمه این مدت نقدهای اقای دهقانی و سروری و … منتشر شده.
            مسیر نقد هر نویسنده رو خودش می دونه و نوع نوشتن خاصی که داره. شما می تونید نظر بدین و نظرتون هم عزیزه ولی باید خدمتتون عرض کنم که بنده همونطور میونویسم که طی این سال ها نوشتم و می تونید اعتراض کنید ولی مسرخه بازی و … زیاد جالب نیست مطرح کردنشون.

            • DeadPool گفت:

              این جمله که گفتم نقد هارو به جز شما اشخاص دیگه ای انجام بدن به این خاطر بود که شما گاهی اوقات به بازی ها جانب دارانه نمره میدید . برای مثال دارک سولز ۳ شاید دیگه اگه خیلی بخوایم بهش لطف کنیم ۹٫۵ بگیره ولی ۱۰ برای یک بازی که از همه نظر کامل باشه . نه فقط گیم پلی . اگر بازی هایی که شما دوست دارید رو شخص دیگه ای نقد کنه و نمره بده به نظرم نمره ی بازی ها واقعی تر خواهد بود . همونطور که یک نفر دیگه زیر پست نقد دارک سولز نوشته بود اون چیزی که شما تحویل دادید نقد نبود بلکه یک ستایش نامه بود . همین و بس . امیدوارم متوجه بشید چی دارم میگم .
              شما این جا نویسنده ی محبوبی هستید و خیلی ها بر اساس حرف شما بازی رو میخرن یا نمیخرن . پس سعی کنید بازی رو نقد کنید یعنی بیان نکات مثبت و منفی و نه این که ستایش کنید .
              موفق باشید

              • نظرتون قطعا محترم و عزیزه و البته از نظر بنده کاملا غلطه همونطور که برعکسش هم صادقه احتمالا.
                با توجه به نگاه کلی به مقالات نقد و بررسی باید خدمتتون بگم که احتمالا مقالات من رو نخوندین. بازیها به شکل کامل در مورد تمامی جزییاتشون از نورپردازی و .. گرفته تا گرافیک فنی و هنری و گیم پلی به طور کامل و داستان و ….. صحبت شده و هیچ کم و کاستی نداره. به هر حال هر کسی نظری داره و نظر شما هم اینه ولی خب من نظر اکثریت رو ترجیح می دم و مثلا اگر ۵۰ نفر بگن راضی هستن و دو نفر بگن نه من قطعا بر اساس نظر اکثریت جلو خواهم رفت و همیشه هم همینطور بوده. تک تک نظرات و بازخوردها رو راجع به مقاله م خوندم همیشه و لحاظ کردم توی مقالاتم. شما که نظر یک دوستمون رو خوندین نظر بقیه رو هم در همون مقاله می خوندین نه این که به نظر یک نفر بپردازین که تازه اون هم دایتان های خاص خودش رو داشت که شما اصلا در جریان بعدش و قبلش و قصدش و … نیستید.. نمره حاصل کل بازخوردییه که یه نویسنده از یه بازی گرفته و وقتی یه بازی براش کامل بوده نمره کامل بهش می ده و یکی هم میاد به یه بازی کامل که همه گفتن خوبه میده ۴۰٫ پس نمره معیار اصلیش سلیقه و بازخورد نویسنده هست و سعی نکنید روش معیار بذارید. در کنار بازخورد نویسنده بقیه موارد مثل گرافیک و .. هم نقد میشن که دوباره مجموع تمام اینها میشه همون باز خورد نویسنده. اگر اینطور نبود که نمره های بازی ها اینقدر متفاوت نبود. یکی به دارک سولز داده ۱۰ و یکی ۸ و یکی ۷٫ مهم اینه که با این همه نقد نمره ۹ هست پس ایرادی به کسی که ۱۰ بده یا ۸ بده وارد نیست چون نقدشه و نظرشه. ایراد در مورد بازی که متاش ۹ هست به کسی وارده که مثلا به بازی که متاش با صد تا نقد شده ۹۳ بیاد بده ۴۰٫ نه این که به بازی که ۹ شده بده ۱۰ مثل چندین نفر دیگه از همکاراش در سراسر دنیا.شما هم از یاد اون مقاله بیاید بیرون و به جدیدترها بپردازین بد نیست.
                همین که وقت میذارید و نظر می نویسید ارزشمندترین نکته برای منه و شما هم به هر حال کاربر گیمفا هستید و حق دارید که مخالف و یا موافق هر نقدی باشید و نظرتون به روی چشم. ولی تصمیم صحیح یا غلط بودن مسیرم رو ترجیحا بر اساس نظر اکثریت انجام می دم و سعی میکنم رضایتشون رو جلب کنم. امیدوارم در اینده رضایت شما هم جلب بشه. نتقاد و اعتراض هم به روی چشم البته با ادبیاتی کمی بهتر.

            • DeadPool گفت:

              همین که وقت میذارید و نظر رو جواب میدید خودش برای من کافیه .
              و امیدوارم که از دست بنده ناراحت نشده باشید .
              اگر حرفی زدم از روی دلسوزی بوده .
              در کل امیدوارم که موفق باشید و نقد هاتون روز به روز بهتر بشه .
              و هم چنین همونطور که خودتون میدونید هیچ بازی ای بدون ایراد نیست. و حداقل کوچکترین ایراداتی رو داره . که اگه اونا هم بیان بشن خودش خوبه .
              شاید تعریف نمره ی ۱۰ برای من و برای شما فرق کنه .
              امیدوارم که در نقد های آیندتون بتونین نظر اون دو نفر مخالف هم جلب کنید .
              چون اگر کسی پیشرفت میکنه به خاطر کسانی نیست که میان و تشویقش میکنن بلکه به خاطر کساییه که ایرادات کارش رو بهش میگن .
              اگر حرفی زدم که شاید ادبیاتش بد بوده عذر خواهی میکنم .
              موفق باشید

              • دوست من همین مکه می دونم نظرتون صادقانه و بدون قصد و غرضه برای من هیچ فرقی با نظر یه دوست دیگه م که مثلا چیز دیگه ای گفته نداره. قطعا شما حق دارید هر جوری که دوست دارید نظر بدین و هیچ کس هم حق نداره و نخواهد داشت که بگه چرا این نظر رو دارید. طرز فکرها با هم متفاوته. مطمئن باشید اگر باز هم هر بار هر نظری که در مورد مقاله من داشته باشید برام عزیزه و با هم در موردش صحبت می کنیم. شما وقت می ذارید و برای بهتر شدن گیمفا چندین خط نظر میذارید حالا این که من موافقم با مخالفم یه بحثه ولی اصل ارزش عمل یه بحث دیگه اس که خیلی ارزشمنده. همونطور که توی نظر قبلی هم گفتم قطعا ارزوم اینه که بتونم شما و هر کسی هم که ایراداتی از نظرش دارم رو بعدا بتونم راضی کنم و رضایتشون رو جلب کنم که این خیلی مهمه. ادبیات شما فقط در یک کلمه زیاد مناسب نبود و گرنه اصلا ایرادی نداشت و اصلا هم دلخوری نیست بلکه خیلی هم خوشحال شدم که باهاتون صحبت کردم و بدونید که همه تیم گیمفا ازاد هستن که نقد بنویسند و می تونید از خودشون سوال کنید. امیدوارم که در مقالات بعدی شما هم از بنده راضی باشید و همیشه پذیرای نظراتتون هستم.
                موفق و سلامت باشید.

  • faridghost گفت:

    نقد خوبی بود ممنون بابت نقد

  • mohamadp88 گفت:

    مثه همیشه عالی بود.. خسته نباشید.

  • Dr. Freeman گفت:

    نه قرمز، نه آبی، فقط آقابابایی :rotfl:
    آقا سعید خدا قوت…لذت بردم :yes:
    برای ۱۷ دلار محتوای خوبی رو داره ارائه میده…برای ps4دارها ارزشش رو داره اما من کلا از شوتر ایزومتریک خوشم نمیاد…عاشق این زاویه دوربینم…اما فقط A-RPG…دیابلو، torchlight، Sacred، Divinity و از این قبیل
    ————————————–
    جا داره (البته جا نداره واقعا) یه یادی هم از اون بانوی دونده بکنیم که با این همه دوندگی باز متاش زرد شد
    خانوم جان شما بچسب به زندگیت…درگیر امور مردونه نشو
    :rotfl:

  • Y PS گفت:

    ممنون بابت نقد آقا سعید خیلی عالی بود :yes: حیف که داستان این جور بازی ها کمی آبکی و سطحیه وگرنه بازیش میکردم.

  • من که زیاد از این سبک دوربین خوشم نمیاد 😕 چند روز دیگه ایشالا دیابلو رو میخرم شاید نظرم راجبش عوض شه :yes:
    این بازی هم تخفیف خورد میخرمش 😉 :yes:
    ممنون بابت نقد 🙂 :yes:

  • ali.xbox گفت:

    دوستان تا حالا کسی دی ال سی ویتچر ۳ رو ایکس باکس وان دان کرده …..بعد وقتی دی ال سی رو بخریم باید حتما بازی اپدیت باشه یا ن خواهشا کامل توضیح بدین

  • AMIN JJJ گفت:

    از بازى هاى با این حالو هوا بدم میاد.
    ممنون.

  • M.reza44 گفت:

    بچه ها بنظرتون اگه بخوام برا کسی Ps4بخرم با توجه به Ps4.5کار درستیه یا صبر کنم تا ps4.5بیاد؟

  • امروز یک روز بعد از دیروز است و فردا دو روز بعد از دیروز است٬ناهار قرمه سبزی. گفت:

    ممنون از بابت نقد…..ناهار سبزی پلو با ماهی

  • CENEGA.PC گفت:

    خسته نباشی آقا سعید. عالی بود مثل همیشه.
    _______
    اسپم : میشه بپرسم چرا گیمفا پوشش خبری بازی DotA2 رو نداره؟ مسابقات این بازی شروع شده و برای اولین مسابقه تیم OG.Dota2 , تیم Na ‘ Vi رو شکست داد…
    خواهش میکنم به این بازی هم اهمیت بدین.
    هیچ خبر جالبی ازش نمیگذاره گیمفا.

    • دوست من سایتهای زیادی به صورت تخصصی اخبار مربوط به DOTA رو پوشش میدن
      گیمفا اگه بخواد تمرکزشو بزاره رو DOTA از بقیه اخبار جا میمونه، همونطور که خودت میدونی، خبر در مورد DOTAزیاده ، حالا گیمفا هی بخواد بیاد بگه فلان تیم ، فلان تیمو بورد همه ی صفحه ها میشه DOTA!
      همین که بعضی اوقات یه خبری در موردش میزاره یا مثلا قهرمان مسابقه international رو اعلام میکنه کافیه

    • درود بر شما. سلامت باشید. خیلی ممنونم.
      والا باور کنید که نمی رسیم و اگر این کارو بکنیم همه خبرا از دست در میرن.

  • moein1998 گفت:

    میگم کنکوری ها روزه خوش میگذره :laugh:

  • Mobin-Vip گفت:

    ممنون به خاطر نقد بسیار عالی :-))

  • dimoomid گفت:

    اقای اقابابایی واقعا دست مریزاد دارید دیگه اسم شما کم کم داره به یه برند تبدیل میشه تمام مقاله هاتون جذاب و وزین خودتون هم که مورد علاقه خواننده ها هستید من به شخصه خیلی وقتا توی خیلی از پستها اول دنبال اسم شما هستم تا مضمون اصلی ! در ضمن با عرض معذرت یه سوال دارم که گرچه مرتبط با مقاله نیست ولی حتما به شما مربوط میشه چون در مورد دارک سولزه ! اطلاع ندارید که ایا سرورهای بازی قطع هستن یا در حال تعمیر باشن ؟ از دیروز نتونستم به سرورهای دارک سولز وصل بشم منم که غیر از بلاد و دارک سولز با چیزی کار ندارم! شرمنده ولی خیلی جستجو کردم تو اینترنت و سایت خود فرام سافتور و … تا اینکه چاره ای ندیدم که از شما مسئلت! داشته باشم. اگر اطلاع داشتید که ممنونتون میشم مارو چشم انتظار نذارید! خیلی سپاسگزارم.

    • درود بر شما. خیلی خیلی ازتون متشکرم. نظر لطفتونه. مرسی که مقالاتم رو دنبال می کنید و وقت می ذارید و می خونید و نظر میدین و از تون مهمتر حمایت می کنید.
      والا به حضورتون عرض کنم که گمان نمی کنم همچنی مسئله ای باشه. من مشکلی برای وصل شدن نداشتم هر چند که خیلی کوتاه وارد بازی دم ولی وصل شد به شبکه و مشکلی نبود.

  • Alirreza gamer گفت:

    مثل همیشه عالی بود اقای بابایی
    راستی نقد blood and wine رو کی می نویسید آقای بابایی

  • SON OF EA گفت:

    دوستان برا اسپم ببخشید
    من میخام بتمن ارخام نایت رو برا pc بگیرم
    سیستمم اینه
    ram=8
    cpu=core i5 intel
    video card=gtx 650 ddr5
    به نطرتون چه نسخه ای از بتمن ارکام نایت رو میتونم بگیرم که حداقل رو low رون برام اجرا کنه وبدون افت فریم
    هم باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • messi game گفت:

    از نقد بسیار زیباتون ممنون

    بازی هایی مثه این یا دیابلو بسیار معتاد کننده است و هنوز هم بازی میکنم در کنار بازی هایه دیگه

  • کی داره اینقدر متفی میده?? دلیل?

بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا
بیگانه‌کش‌ها به بهشت می‌روند! | نقد و بررسی بازی Alienation | گیمفا