خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

خبرنامه #۱۱ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

درود و عرض ادب خدمت شما همراهان همیشگی گیمفا. امیدوارم در هر کجا که زندگی می‌کنید، شاد و سرحال باشید و البته امیدوارم هفته خوبی را سپری کرده باشید. باز هم شنبه دیگری آمد و همراه با آن قسمتی دیگر از «خبرنامه» در پیش روی شما است. با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته صنعت بازی‌های ویدیویی. در هفته گذشته شاهد برگزاری PAX East در بوستون آمریکا بودیم بنابراین طبیعی است که تعدای از اخبار مهم، برگرفته از این نمایشگاه باشد.

 

سری جدید Borderlands در دست ساخت است

سری محبوب Borderlands آن قدر طرفدار دارد که اگر تا چند سال دیگر نیز ساخته شود، بازی‌بازان از آن لذت ببرند. موفقیت فوق‌العاده این سری با قسمت‌ اول و دوم، باعث می‌شود بازی‌بازان به کمال میل از قسمت سوم پذیرایی کنند. اما قطعا برایتان جالب است که بدانید آیا قسمت سومی نیز در کار خواهد بود؟ طی کنفرانس PAX East گیر باکس، رندی پیچفورد اینگونه می‌گوید:«مسلما یک Borderlands دیگر هم ساخته خواهد شد.» این بازی هر چه که هست فعلا مراحل کاملا ابتدایی ساخت را طی می کند طوری که پیتچفورد می گوید حتی مطمئن نیست نام آن Borderlands 3 خواهد شد یا خیر. گیرباکس فعلا درگیر عنوان Battleborn است. عنوانی که زمانی زیادی تا عرضه‌اش باقی نمانده و باید ببینیم که عملکرد آن چگونه خواهد بود.

borderlands 2 wallpaper 5

Borderlands 2 فوق‌العاده بود و با اینکه محتواهای الحاقی زیادی نیز داشت، اما طرفداران هیچگاه از این بازی سیر نمی‌شوند… قطعا پس از انتشار Battleborn، از Borderlands 3 زیاد می‌شنویم.

 

جزئیات گزارش مالی جدید مایکروسافت: ضعف فروش سخت افزار، عملکرد مثبت بخش بازی ها

در هفته‌ای که گذشت، شرکت مایکروسافت گزارش ربع جدید مالی خود را منتشر کرد که با توجه به آن هر چند در فروش سخت افزار ضعف هایی دیده می شود اما به طور کلی عملکرد بخش بازی ها مناسب بوده است. طبق گزارش مایکروسافت میزان درآمد کلی بدست آمده در ربع جدید سال میلادی جاری، در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، بالغ بر ۶۴ میلیون دلار افزایش داشته که حدودا برابر می شود با ۴ درصد. میزان درآمد اکس باکس لایو هم ۲۲ درصد افزایش به خود دیده و تعداد کاربران ماهانه با ۴۶ میلیون کاربر نیز افزایش ۲۶ درصدی داشته است. بدست آوردن امتیاز عنوان Minecraft هم بخش مخصوص به خودش را داشته است و مایکروسافت در این رابطه اعلام کرده که، “وجود Minecraft و جامعه آن وضعیت گیمینگ را بر روی ویندوز، اکس باکس و دیگر اکوسیستم هایی که توسط مایکروسافت ارائه نمی شود تقویت می کند”. مایکروسافت هر چند از ارائه هرگونه آمار اکس باکس لایو باکی ندارد اما باز هم مانند همیشه از ارائه آمار دقیق فروش کنسول هایش امتناء ورزید و صرفا گفته شده که در آمد حاصله از سخت افزار تا ۲۶ درصد افت داشته است. علت چنین افتی قیمت پایین اکس باکس وان های به فروش رفته و موجودی کم اکس باکس ۳۶۰ می باشد.

microsoft e3 rumors

کمپین بازی Blackroom توسط جان رومرو و آدریان کارمک در کیک استارتر آغاز به کار کرد

در هفته گذشته کمپین بازی Blackroom در سایت کیک استارتر، با هدف جمع آوری کمک های نقدی مردم، رسما آغاز به کار کرد. مسئولیت ساخت بازی اول شخص Blackroom را جان رومرو به همراه دیگر موسس سابق استودیو اید سافتور یعنی آدریان کارمک بر عهده دارند. با وجود این دو شخص افسانه ای که عناوینی همچون Doom ،Quake و Wolfesntein 3D را در کارنامه خود دارند، تمامی علاقه مندان به سبک تیراندازی اول شخص، قطعا باید برای تجربه Blackroom هیجان زده باشند. وقایع بازی نامبرده در یک دنیای هولوگرافی شبیه سازی شده جریان دارد که با مشکلات فنی برخورد کرده است. توضیحات رسمی آن بدین شرح می باشد:«Blackroom عنوانی متنوع و خشن است که با دارا بودن عناصر کاوش، سختی، مبارزات با استفاده از اسلحه و سرعت، از اصالت عناوین تیراندازی اول شخص کلاسیک بهره می برد. در بخش های چندنفره و تک نفره شما می توانید با حرکاتی سریع و ماهرانه به حملات دشمنان جاخالی دهید، آنها را دور بزنید و با پرش راکتی بر هوا حکمرانی کنید. Blackroom با نقشه هایی منحصر به فرد برای بخش چند نفره عرضه خواهد شد و در کنار آن، از ساخت ماد به طور کامل پشتیبانی صورت خواهد گرفت تا جامعه محتویات شیطانی مد نظر خود را ایجاد کنند. این عنوان در سال ۲۰۱۸ برای رایانه های شخصی منتشر می شود.» گفته می شود Blackroom دارای بخش داستانی ۱۰ ساعته و یک بخش چندنفره خشن و مخصوص خواهد بود. مبلغ درخواست شده اولیه برای ادامه مراحل ساخت، ۷۰۰,۰۰۰ دلار می باشد که تا زمان نوشتن این مقاله، ۳۷۳ حامی مبلغ ۲۱,۹۹۴ دلار را پرداخت کرده اند. برای مشاهده تریلر و تصاویر این عنوان برروی لینک این خبر کلیک کنید.

826d8ab69c116616cc27367c89dc3f68 original

معمولا دو نابغه بازی بد نمی‌سازند مگر اینکه خلافش ثابت شود… شاید تنها دلیلی که بتوان برای عدم موفقی Blackroom در نظر گرفت، خاص بودن آن باشد.

 

روند ساخت Tekken x Street Fighter برای مدتی متوقف شده است

مدتی زیادی می‌شود که خبر یا اطلاع رسمی و موثقی از عنوان Tekken x Street Fighter به گوشمان نرسیده است و این موضوع قطعا طرفداران سبک مبارزه‌ای را نگران می‌کند (مخصوصا تکن بازان را). در هفته گذشته کاتسوهیرو هارادا، تهیه کننده بازی از باندای نامکو، شرایط را به بازی‌بازان توضیح داده است. هارادا در مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات در مورد وضعیت ساخت عنوان Tekken x Street Fighter توضیح داده است. عنوانی که هارادا آن را در Comic Con سن دیگو ۲۰۱۰ معرفی کرد. هارادا اینگونه توضیح می‌دهد:«پاسخ دادن به این سوال بسیار سخت است. زمانی که ما در حال ساخت بازی‌های مبارزه‌ای هستیم، همیشه طرفداران بازی را د نظر داریم و البته طیف بیشتری را هم به سمت بازی جذب کنیم. در حال حاضر عنوان Street Fighter V عرضه شده است و بازی‌بازان زیادی آن را بازی می‌کنند. بسیاری دیگر از بازی‌بازان و طرفداران نیز وجود دارند که منتظر Tekken 7 هستند. ما نمی‌خواهیم که طرفداران این بازی‌ها را از یکدیگر جدا کنیم بنابراین یک فرصت مناسب برای عرضه Tekken x Street Fighter بدست نمی‌آید و مجبور به صبر کردن هستیم.» این طور که مشخص است، باندای نامکو تمام تمرکز خود را برروی عرضه Tekken 7 گذاشته است که به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن۴ در سال جاری منتشر می‌شود. این نکته قابل ذکر است که کراس آور Street Fighter x Tekken که هم زمان با Tekken x Street Fighter در کامیک کان ۲۰۱۰ معرفی شد، در سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های پلی‌استیشن۳، اکس‌باکس‌۳۶۰، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن‌ویتا و دستگاه‌های iOS منتشر شد و البته با رضایت بازی‌بازان همراه بود. امیدواریم Tekken x Street Fighter نیز به زودی عرضه شود.

tekkenxst

بازی‌های کراس‌آور همیشه جذابیت خاصی داشته‌اند. Street Fighter X Tekken در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و با وجود شخصیت‌های سری تکن، دارای سیستم مبارزات سری Street Fighter بود… حال، Tekken X Street Fighter دقیقا هدفی برعکس‌ دارد.

 

اطلاعات جدیدی از فصل سوم بازی The Walking Dead منتشر شد

فصل سوم بازی The Walking Dead که توسط تل تیل گیمز در دست ساخت است، بیش از فصل های قدیمی به کتاب های مصور اصلی نزدیک خواهد بود. در هفته گذشته رابرت کرکمن که به عنوان خالق دنیای The Walking Dead شناخته می شود، جزئیات جالب توجهی را از فصل سوم بازی در دسترس قرار داد. طبق گفته های او، Clementine که بی شک از محبوب ترین شخصیت های بازی The Walking Dead قلمداد می شود، در فصل سوم هم حضور دارد و وقایع داستان این سری با کتاب های مصور همزمان خواهد شد. او طی صحبت های خود با IGN گفته است:«فصل سوم سری بازی ساخته شده توسط تل تیل برای من واقعا هیجان انگیز است. با توجه به عملکرد بازه های زمانی، فصل سوم بازی به نقطه ای که ما در حال حاضر در کتاب های مصور قرار داریم بسیار نزدیک است و کتاب هایی هم که هم اکنون عرضه می شوند می شود گفت که بازه مشابه فصل سوم را دارند. چیزهای بسیار معرکه ای در راه هستند که فکر نمیکنم مردم انتظار آنها را داشته باشند. ما دوباره به Clementine سر میزنیم و او را خواهیم دید که مشغول چه کاری است و در چه وضعیتی قرار دارد که این مهم بسیار عالی است. البته از طرفی هم مشابه سری Michonne، فکر میکنم که عناصر کتاب های مصور بیشتر وجود خواهند داشت که به طرز جالبی کار شده اند. نمی خواهم اطلاعات زیادی را منتشر کنم اما مسلما نسبت به فصل دوم بیشتر با کتاب ها در ارتباط خواهد بود.» نزدیک تر شدن به کتاب‌های مصور قطعا باعث غنی شدن داستان می‌شود. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده فصل سوم The Walking Dead قرار است در سال ۲۰۱۶ منتشر شود.

2 sides clementine the walking dead season 2 by super eistee 74 d6sb0to

بی صبرانه منتظر فصل سوم هستم.

 

کارگردان Dark Souls 3 مشغول کار بر روی یک آی پی جدید است

Dark Souls 3 هم منتشر شد و باز هم این یک عنوان دیگر از Souls شگفتی آفرید؛ گام بعدی برای کارگردان پرآوازه این سری چیست؟ هر بازی که او مشغولش است، مسلما یک Dark Souls نمی باشد و با آی پی (IP) کاملا جدیدی سر و کار داریم. بازی Dark Souls 3 آخرین عنوان از سری Souls بود که هایدتکا میازاکی از استودیو فرام سافتور بر روی آن کار کرد و خود او بر روی این موضوعی تاکید کرده است.  میازاکی مدتی می شد که به کل قصد داشت از از عناوین مشابه Dark Souls یعنی Demon’s Souls ،Bloodborne و … فاصله بگیرد. با این حال پس از موفقیت چشم گیر Dark Souls 3، عده ای انتظار داشتند که او تغییر عقیده دهد ولی چنین اتفاقی نخواهد افتاد. میازاکی طی صحبت های خود با سایت تایوانی GNN Gamer، در رابطه با وضعیت کاری خود و بازیهای فرام سافتور گفته است:«Dark Souls 3 هم مشابه عناوین قبلی، محتویات دانلودی متعددی را دریافت خواهد کرد اما در حال حاضر، ما هیچ گونه برنامه ای برای یک عنوان فرعی، دنباله و یا در ارتباط با آن نداریم.» الیته او این نکته را هم متذکر شده که احتمال ساخته شدن یک بازی دیگر از سری نامبرده به کل صفر نیست اما فعلا فرام سافتور برنامه ای در این باره ندارد و خود میازاکی هم قصد دارد که به سراغ کارهای دیگری برود. او اینطور ادامه می دهد:«اگر یکی از اعضای فرام سافتور پنج سال دیگر به سراغ من بیاید و التماس کند که اجازه دهم او یک Dark Souls بسازد، هرگز احتمال ساخته شدن یک عنوان جدید را از زیردستانم نخواهم گرفت. چیزی که الان مشخص است، Dark Souls برای من به پایان رسیده. پس به جای ساخت یک دنباله دیگر، وقت حرکت به سمتی جدید رسیده است. کار بر روی یک آی پی جدید از همین حالا هم شروع شده.»

article post width dark souls 3

عنوان جدید میازاکی چه خواهد بود؟ به شدت مشتاق هستیم تا بدانیم.

 

تاکید سونی بر عرضه The Last Guardian و Gran Turismo Sport در سال ۲۰۱۶

دو بازی The Last Guardian و Gran Turismo Sport هنوز از یک تاریخ انتشار دقیق بهره مند نیستند و سکوت خبری را پیرامون آنها از سونی شاهد هستیم. آیا دو عنوان نامبرده، به سال ۲۰۱۶ میرسند یا اینکه در ۲۰۱۷ باید آنها را تجربه کنیم؟ سونی ظاهرا که بر روی ۲۰۱۶ تاکید دارد. فیلیپ کاردون به عنوان معاون رئیس شرکت سونی در جنوب اروپا، اخیرا طی صحبت های خود با یک خبرگزاری فرانسوی گفته است:«برای خیلی ها سال ۲۰۱۵، اوج نسل هشتم قلمداد می شد قبل از اینکه حتی بخواهیم وارد مرحله ای از ثبات شویم با این حال ما معتقدیم، ۲۰۱۶ سالی دیگر برای رشد خواهد بود. این سالی بهتر برای نرم افزار و سالی بسیار بزرگ برای سخت افزار است. ما انتظار داریم که کنسول های زیادی به فروش برسند. در این میان ما بازی Uncharted 4: A Thief’s End را داریم که نمایش اصلی سونی قلمداد می شود. این بزرگترین عرضه ما در کنار Gran Turismo و The Last Guardian است. البته پلی استیشن وی آر هم در راه است.» همانطور که میبینید، نام دو بازی مورد نظر در کنار Uncharted 4، به عنوان بازی های ۲۰۱۶ ذکر شده است. اینکه آیا این مسئله تحقق پیدا کند یا خیر را گذر زمان مشخص خواهد کرد. همان طور که می‌دانید عنوان Gran Turismo Sport در سال گذشته معرفی شد اما طرفداران عنوان The Last Guardian از سال ۲۰۰۹ منتظر این بازی هستند و درک این که در این مدت چه بر سرشان آمده سخت است. انتشار The Last Guardian به خوبی می‌تواند خیال هواداران دو بازی سایه کلوسوس و ایکو را راحت کند.

the last guardian e3 2015 6

تا کی انتظار؟ تا کی انتظار ای سونی لعنتی…

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #11 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا