بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا

بزرگ‌ کنسول کوچک/ ۱۰ انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita

سعید آقابابایی
۱۱:۱۰ ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا

موبایله؟ خیر. تبلته؟ خیر. سیستم عاملش اندرویده؟ خیر. آیپاده؟ خیر. تو جیب جا میشه؟ در برخی جیب‌ها!. صفحه نمایش داره؟ بله. لمسیه؟ بله. دوربین داره؟ بله. کنسول دستیه؟ بله. “شما یه سوال دیگه فرصت دارید تا از بین کنسول‌های دستی یکی رو انتخاب کنید” . آیا قدرتمندترین و زیباترین و جذاب‌ترین کنسول دستیه که بازی‌هایی با گرافیک حیرت‌آور (در مقیاس یک کنسول دستی) مثل Uncharted رو اجرا می‌کنه ؟ بله. خب جواب رو فهمیدم… پاسخ رو بفرمایید: ………نینتندو ۳DS؟!!!!!!!!!

خب گویا این دوستمون مارو سرکار گذاشته یااین که خودش سرکاره که البته احتمال اولی بیشتره ولی شما حتما متوجه شدید که جواب درست مسابقه ۱۰ سوالی ما چی بود؟ درسته؟… بله پاسخ صحیح کنسول دستی قدرتمند و زیبای سونی یعنی Playstation Vita است که تا  به امروز به حق واقعی و فروش و محبوبیتی که لیاقت و پتانسیلش را دارد در بازار نرسیده است.

بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا

زیبا، خواستنی، قدرتمند… باور کنید وقتی این کنسول را به دست می‌گیرید عاشقش می‌شوید..

دلایل زیادی را می‌شود برای چرایی این موضوع و این که دلیل استقبال معمولی بازیبازان در سراسر جهان (غیر از ژاپن که عالی فروخته است) از ویتا چه بوده است، برشمرد ولی در راس آن‌ها باید گفت تقصیر اصلی متوجه خود سونی است. اگر سونی تا به امروز مثل همان روزهای اول از این کنسول بی‌نظیر حمایت کرده بود و بازی‌های عالی برای آن منتشر می‌کرد قطعا اکنون وضعیت فروش این کنسول بسیار بسیار بهتر بود چزا که تمامی فاکتورهای لازم را برای تبدیل شدن به بهترین کنسول دستی جهان داراست. از دو آنالوگه بودن برای اولین بار در یک کنسول دستی گرفته تا قدرت پردازش گرافیکی بالا و قیمت مناسب و صفحه لمسی و… همه و همه می‌توانند برگ برنده این کنسول در بازار باشند و سبب شوند تا ویتا هم به یک افسانه تبدیل شود ولی…

تا زمانی که کنسول Playstation Vita را خریداری نکرده بودم واقعا نمی‌دانستم در این حد دستگاه فوق‌العاده‌ای است. تنها می‌دانستم که ابن کنسول بسیار زیبا و قدرتمند است و بازی‌های بسیار خوبی نیز دارد ولی وقتی آن را به دست گرفتم تازه فهمیدم که خدای من!… این دیگر چه کنسول دستی بی‌نظیری است؟ اولین سوالی که وقتی یک بار با آن بازی کردم از خودم پرسیدم و مطمئنم هر کدام از شما هم از خود خواهید پرسید این بود که آخر چطور ممکن است که کنسول به این باکیفیتی در دنیا زیاد خوب نفروخته باشد؟ پاسخ باز هم همان عدم حمایت کافی از سوی سونی بود که  منطقی‌تر از همه به نظر می‌رسید زیرا از لحاظ دیگر هیچ ایرادی به این کنسول وارد نیست.

ps vita

کنسولی فوق‌العاده که لایق توجه بیشتری است…

بعد از خرید این کنسول دستی خیلی بیشتر از قبل به جستجوی برترین بازی‌هایی که برای آن تاکنون منتشر شده‌اند پرداختم و انواع و اقسام عناوین مختلف و درجه یک ویتا را بررسی کردم. پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که عناوین بسیار عالی که برای این کنسول عرضه شده‌اند اصلا کم نیستند و اتفاقا بازی‌های خیلی عالی زیادی هم دارد که برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب هستند و هر شخصی با هر سلیقه‌ای می‌تواند عنوان‌هایی مناسب و بسیار جذاب را در ژانر مورد علاقه خود پیدا کرده و بر روی این کنسول دستی دوست‌داشتنی به بازی بپردازد، کنسولی که شاید اگر و تنها اگر سونی کمی بیشتر در یکی دو سال اخیر به فکر عرضه بازی های جدید انحصاری و عالی برای آن بود ویتا را تبدیل به یکی از موفق‌ترین کنسول‌های دستی تاریخ می‌کرد ولی متاسفانه اکثر عناوین قدرتمند و عالی در همان حول و حوش لانچ کنسول و یا مقداری بعد از آن منتشر شده‌اند و در یکی دو سال اخیر، زیاد عناوینی در حد آن بازی‌ها مثلا در سطح Uncharted و killzone و …. برای ویتا عرضه نشده است.

ویتا در کنار پلی‌استیشن 4 و قابلیت remote play معنای جدیدی می‌یابد

ویتا در کنار پلی‌استیشن ۴ و قابلیت Remote Play معنای جدیدی می‌یابد

در این مطلب قصد داریم تا تعداد ۱۰ عدد از برترین عناوین انحصاری سونی موجود بر روی کنسول ویتا را با یکدیگر بر شماریم و به بررسی مختصر آن ها بپردازیم. در این مقاله عناوین مولتی پلتفرم (البته منظور از مولتی پلتفرم در اینجا عناوینی است که بر روی دستگاهی غیر از کنسول های سونی منتشر شده باشد) و مثلا یک بازی که بر روی پلی‌استیشن ۳ و ویتا منتشر شده باشد نیز به عنوان انحصاری سونی در این لیست قرار گرفته‌ است. عناوین این مقاله به ترتیب بر اساس نظر شخصی نویسنده قرار گرفته‌اند و ممکن است که نظر شخصی هر یک از شما عزیزان با من متفاوت باشد. مایه مسرت و افتخار بنده خواهد بود که از نظرات شما عزیزان در خصوص عناوین و ترتیب قرار گرفتن آن ها در این مقاله مطلع شده و با یکدیگر در این مورد به گفتگو بپردازیم.

۱۰- Wipeout 2048

wipeout 2048 review ps vita 2

Wipeout 2048

سازنده: Psygnosis

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: ریسینگ

پلتفرم:  پلی‌استیشن‌ ویتا

تاریخ انتشار: دی ماه ۱۳۹۰

امتیاز متا: ۷۹/۱۰۰

Wipeout یکی از اجزای اصلی و پایه‌های ثابت و همیشگی نام تجاری پلی‌استیشن است و در واقع هرکنسول سونی بدون یک یا دو نسخه از این سری انگار چیزی کم دارد. با بسته شدن استودیو سازنده این سری در سال گذشته توسط سونی، کنسول پلی‌استیشن ۴ بالاخره به این روند پایان داد ولی لااقل می‌توانیم دلمان را به این خوش کنیم که آخرین نسخه این سری یعنی Wipeout 2048 بر روی کنسول PS Vita به جرات یکی از برترین‌های این فرنچایز است که در اختیار ما قرار دارد تا آن را تجربه کنیم و لذت ببریم.

dynamic4

ریسینگی که پدر جاذبه است اگر گفتید چرا؟ نه بلند نگویید!

با بهره‌مندی از گرافیک زیبا، موسیقی متن عالی و مقدار زیادی محتوا، این عنوان واقعا یکی از بازی‌های ریسینگ برتر قابل دسترس برای دارندگان پلی‌استیشن ویتا است. دارندگان نسخه پلی‌استیشن ۳ بازی Wipeout و بسته الحاقی Fury مربوط به آن، به لطف قابلیت cross-buy مسیرها و موارد جدیدی را نیز در اختیار خواهند داشت. به طور کلی تجربه Wipeout 2048 جزو کارهای ضروری است که دارندگان کنسول PS Vita و خصوصا علاقمندان به این سری ریسینگ ضد جاذبه! باید در لیست خود قرار دهند.

۹- Resogun

resogun ps4 cover

Resogun

سازنده: Housemarque, Climax Studios

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: side-scrolling ،shoot ’em up

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴

تاریخ انتشار: آبان ماه ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۸۵/۱۰۰

به طور کلی عناوین سبک سایداسکرولینگ shoot ’em up بر روی کنسول‌های دستی لذت خاصی دارند، چه برسد به این که آن عنوان یکی از برترین بازی‌های سبک خود نیز باشد و به بهترین شکل المان‌های مربوط به این سبک را بهینه‌سازی و استفاده کرده باشد. عنوان Reogun دقیقا مصداق چنین عنوانی است و باید از آن به عنوان یکی از برترین عناوین انحصاری کنسول‌های سونی در این سبک یاد کرد که با گیم‌پلی جذاب و بسیار پر هیجان خود شما را پای بازی میخکوب خواهد کرد و باید با واکنش‌های بسیار سریع و لحظه‌ای و شلیک‌های مداوم و دقیق راه خود را از میان انبوهی از تیر و بمب و انواع و اقسام انفجارها و دشمنان مختلف باز کنید و پیش بروید.

review zu resogun 1n62

از آن شوترهایی که گاهی کل صفحه پر است از انواع گلوله‌های مختلف و جاخالی دادن از بین آن‌ها بسیار سخت.

بازی Resogun علاوه بر پلی‌استیشن‌ ویتا بر روی پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ نیز وجود و قابل بازی است و با توجه به تجربه این عنوان بر روی پلی‌استیشن ۳ و ویتا باید اذعان کنم که تجربه آن بر روی ویتا لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر از کنسول خانگی نسل هفتمی سونی بود. نسخه پلی استیشن ۴ توسط Housemarque ساخته شده است و ساخت نسخه‌های اصلی و اولیه بازی که برای پلی استیشن ۳ و ویتا عرضه شده بود را Climax Studios بر عهده داشته است. اگر شما از دارندگان کنسول دستی سونی هستید مطمئن باشید که با خرید این بازی خوش ساخت یک تجربه لذت بخش را برای خود رقم خواهید زد.

۸- Tearaway

81f8cx5omsl sl1500

Tearaway

سازنده: Media Molecule

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: پلتفرمر ماجرایی

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا، پلی‌استیشن ۴

تاریخ انتشار: آبان ماه ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

مدیا ملکول از آن دست سازنده‌هایی است که بازی‌هایش سرشار از ایده‌های خاص هستند و هیچ استودیوی دیگری نمی‌تواند با تفکراتی مشابه آن‌ها عنوانی را بسازد زیرا ایده‌های اعضای این استودیو منحصر به فرد است و همین موضوع برگ برنده آن‌ها و عناوینشان است. از Little Big Planet گرفته تا Tear Away و اخیرا هم که بازی عجیب و بی‌نظیر Dreams که چشم‌ها را به خود خیره کرده است و بسیاری منتظر انتشار آن هستند. Tear Away عنوانی است که بار دیگر اوج هنر و خلاقیت مدیا ملکول را به رخ صنعت بازی کشید و نشان داد که آن‌ها بیش از هر سازنده دیگری قابلیت‌های کنسول دستی ویتا را شناخته‌ و درک کرده‌اند و دلیل این که ۲ بازی از این سازنده در لیست ۱۰ برتر ما قرار دارد نیز همین است.

tearaway review ps vita

یعنی تا دلتان بخواهد دوشخصیت این بازی یعنی iota و atoi دوست داشتنی هستند… مدیا ملکول است دیگر، نوابغی با روح های لطیف.

Tear Away به بهترین شکل ممکن بر اساس قابلیت‌های مختلف کنسول ‌پلی‌استیشن ویتا مثل صفحه لمسی پشت و جلو و دوربین‌ها و … بهینه و پیاده‌سازی شده است. در این بازی شما در نقش خورشید دنیا (همان خدا) قرار دارید که به این سبک از بازی‌ها اصطلاحا God Games یا God Play می‌گویند که شما باید با استفاده از قدرت‌هایی در حد خالق و حاکم مطلق دنیا که در اختیار دارید دنیای خود را در ثبات نگاه دارید و کارهایی را که می خواهید در آن انجام دهید. در Tear Away شما باید به دو شخصیت دوست‌داشتنی و کاغذی بازی به نام‌های Atoi و Iota در مسیر رساندن پیام مهمی که دارند کمک کنید و راه ‌ان‌ها را در مسیر پر از سختی و موانع و دشمنان مختلف، برایشان هموار کنید و به سلامت آن‌ها را عبور دهید. مثلا شما با قدرت خداگونه خود در میکروفن ویتا فوت می‌کنید و در دنیای بازی طوفان به راه می‌اندازید تا دشمنان و موانعی از سر راه شخصیت بازی برداشته شوند و بتواند مسیر را ادامه دهد. نسخه پلی‌استیشن ۴ عنوان Tear Away نیز منتشر شده است ولی اگر بین خرید یکی از نسخ ویتا یا پلی‌استیشن ۴ شک دارید باید بگویم قطعا نسخه پلی‌استیشن ویتا انتخاب بهتری است زیرا که بازی در ابتدا برای این پلتفرم به صورت انحصاری ساخته شده است و بر اساس قابلیت‌های کنسول ویتا برنامه ریزی شده است تا اوج لذت را از آن ببرید.

۷- dragon’s crown

dragons crown ps vita

dragon’s crown

سازنده: Vanillaware

ناشر:  Atlus, Nippon Ichi Software

ژانر: اکشن نقش‌آفرینی

پلتفرم: پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن‌ ویتا

تاریخ انتشار: مرداد ماه ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۷۸/۱۰۰

هیچ وقت یادم نمی‌رود زمانی که برای نخستین بار اولین ویدئوی معرفی از بازی dragon’s crown ساخته Vanillaware منتشر شد بلافاصله محو و جذب محیط و گیم‌پلی فانتزی و تاریک این بازی که بسیار جذاب و جادویی به نظر می‌رسید، شدم (مدیونید اگر فکر کنید جذب Sorceress موجود در بازی شده باشم!) و اسم آن را برای خود یادداشت کردم تا به محض انتشار آن را تجربه کنم. همین طور هم شد و با انتشار بازی توسط Atlus بلافاصله نسخه پلی‌استیشن ۳ آن را تجربه کردم و متوجه شدم که هرگز انتظارم برای این عنوان بیهوده نبوده است و با یک بازی اکشن نقش‌آفرینی خوش‌ساخت با المان‌های beat ’em up در دنیایی ۲٫۵ بعدی روبرو هستیم به همراه شخصیت‌هایی جذاب از کلاس‌های مختلف و دشمنان و هیولاهایی قدرتمند و باس‌هایی چالش‌برانگیز و البته طراحی گرافیکی بسیار زیبا که کاملا مناسب چنین عنوانی است.

dragons crown vita0 cinema 9600

نصف کسانی هم که این بازی را اصلا نمی شناختند به خاطر شخصیت Sorceress در بازی آن را انجام دادند!! من که فقط به خاطر خود بازی آن را خریدم!

پس از این که کنسول دستی پلی استیشن ویتا را خریداری کردم باز هم نتوانستم در برابر dragon’s crown مقاومت کرده و وقتی که یک تخفیف مناسب به این بازی در یکی دو هفته گذشته تعلق گرفت، آن را بر روی ویتا نیز تجربه کردم. dragon’s crown بر روی کنسول دستی ویتا هیچ کم و کسری نسبت به نسخه پلی استیشن ۳ ندارد و لذتی مشابه با آن را به بازیباز منتقل می‌کند و حتی گاهی نیز لذتی بیشتر. اگر به دنبال تجربه یک اکشن نقش‌آفرینی فانتزی فوق‌العاده و پر از هیولاها و باس‌های چالش برانگیز و مبارزات و ارتقاهای جذاب و کارآمد هستید، dragon’s crown عنوانی به شایستگی هر چه تمام‌تر است و چندین ساعت سرگرمی ناب را بری شما به همراه خود دارد.

۶- Little Big Planet Vita

lbpvitae1

Little Big Planet Vita

سازنده: Tarsier Studios, Double Eleven, XDev

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: پازل پلتفرمر 

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا

تاریخ انتشار: شهریور ماه ۱۳۹۱

امتیاز متا: ۸۸/۱۰۰

همان‌طور که چند خط بالاتر خدمت شما عزیزان عرض کردم اعضای استودیو مدیاملکول واقعا از لحاظ ایده‌پردازی و پیاده کردن ‌ان ایده‌ها در قالب یک بازی، فوق‌العاده هستند و به ویژه تبحر خاصی را در ساخت بازی هماهنگ با کنسول پلی‌استیشن‌ویتا از خود نشان داده‌اند. پازل پلتفرمر محبوب پلی‌استیشن بر روی کنسول PS Vita نه تنها لذتی کمتر از کنسول‌های‌ خانگی ندارد بلکه حتی می‌توان گفت به دلیل برخی قابلیت‌های این کنسول دستی لذت‌بخش تر نیز هست.

کنترل‌های بازی با صفحه لمسی کنسول PS Vita در اینجا بهترین کارایی خود را نمایش می‌دهند و کنترل و گشت و گذار با Sackboy در دنیای زیبای Little Big Planet با استفاده از قابلیت‌های کنسول PS Vita جذاب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

psv lbp ss2

مدیا ملکول و یک شاهکار دیگر… نوابغ این استودیو با دو عنوان حاضر در این لیست نشان داده اند که پتانسیل کنسول های دستی را نیز به خوبی می دانند.

با ویژگی‌های مشابه و تنظیمات آشنای این بازی با تسخه‌های پلی‌استیشن ۳ باید گفت کسانی یکی از این عناونی را بر روی کنسول نسل هفتمی سونی انجام داده‌اند حس بسیار آشنایی خواهند داشت.

مانند همیشه شما می‌توانید بخش داستانی و تک‌نفره بازی را انجام دهید و یا این که می‌توانید مراحل مخصوص خود را بسازید و همجنین در مراحل ساخته شده به وسیله دیگران نیز ماجراجویی کنید.

۵- Persona 4 Golden

81xtuuby8kl sl1476

Persona 4 Golden

سازنده: Atlus

ناشر: Atlus

ژانر: نقش‌آفرینی

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا

تاریخ انتشار: آبان ماه ۱۳۹۱

امتیاز متا: ۹۳/۱۰۰

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین عناوین نقش‌آفرینی در تاریخ بازی‌های رایانه ای Persona 4 است که نسخه ارتقا یافته آن به نام Gold برای کنسول PS Vita منتشر شد و یکی از عناوین این کنسول دستی است که حتی لحظه‌ای نباید در خرید آن مکث و تامل کرد. سری عناوین Persona جزو پرطرفدارترین فرنچایزهای نقش‌آفرینی در دنیا به ویژه در ژاپن هستند و نسخه های بسیار زیادی تاکنون از این سری به فروش رفته است و حتی عنوانی مبارزه‌ای نیز با نام این فرنچایز موفق شد تا بازخوردهای بسیار مثبتی را کسب کند.

p4g 01

Persona 4: gold یکی از برترین و به عقیده خیلی ها برترین عنوان نقش‌آفرینی کنسول PS Vita است.

وقتی که یک سری قتل‌های عجیب و حل نشده در اطراف شهر شروع به رخ دادن می‌کنند که در آن قربانیان از آنتن‌های تلویزیون آویزان شده‌اند و علت مرگ هم ناشناخته است، شما ناخواسته پی می‌برید که قادر به سفر در دنیای تلویزیون هستید که قلمرویی است خطرناک پر از سایه‌هایی هیولاصفت. با به دست آوردن قابلیت استفاده از Pesonaها، شما و دوستانتان به سرعت متوجه ارتباط بین قتل‌ها و دنیای تلویزیون می‌شوید و قصد می‌کنید تا حقیقت را یک بار برای همیشه کشف کنید. با ترکیب یک نقش‌آفرینی کلاسیک با عناصر شبیه‌سازی زندگی، Persona 4 Golden چیزهای زیادی برای ارائه به کسانی که می‌خواهند یک تجربه عمیق و طولانی بر روی Vita داشته باشند در چنته دارد.

۴- Gravity Rush

71svamodakl sl1200

Gravity Rush

سازنده: SIE Japan Studio, Bluepoint Games, Project Siren

ناشر:  شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: اکشن ماجرایی

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا، پلی‌استیشن ۴

تاریخ انتشار: خرداد ماه ۱۳۹۱

امتیاز متا: ۸۳/۱۰۰

عنوانی که در ابتدا به عنوان پروژه‌ای برای پلی‌استیشن ۳ آغاز شد در نهایت تبدیل به یکی از عناوین لانچ و البته یکی از تحسین‌شده ترین و برترین عناوین کنسول دستی قدرتمند و دوست داشتنی PS Vita شد. Gravity Rush عنوانی اکشن ماجرایی است که داستان Kat را بازگو می کند، دختری جوان که حافظه خود را از دست داده است و به طرز مرموزی قابلیت کنترل جاذبه به وی اعطا شده است.

304558

شیفته زیبایی بازی و شخصیت دوست‌داشتنی Kat می‌شوید

گرافیک انیمیشنی و سل شید بازی، آن را از تمام دیگر عناوین PS Vita در بازار متمایز می کند و استایل هنری بسیار زیبا، جذاب و در یک کلمه، فوق العاده ای را به بازی بخشیده است. این گرافیک زیبا با قابلیت دستکاری کردن زمان در بازی جفت شده است و آن را بسیار جذاب تر می کند و با وجود این قابلیت در بازی می توانید روی دیوارها بدوید و پرواز کنید. Gravity Rush یک تجربه بسیار سرگرم کننده و اصیل است و یکی از عناوینی است که امتحان کردن آن برای هر دارنده PS Vita ضروری و لازم است. هر چند که نسخه ریمستر شده آن برای کنسول پلی استیشن ۴ نیز اخیرا منتشر شد و بازخوردهای خوبی را نیز دریافت کرد.

۳- Soul Sacrifice Delta

datei 1401469064

Soul Sacrifice Delta

سازنده: Marvelous, Comcept, SIE Japan Studio

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: اکشن نقش‌آفرینی

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا

تاریخ انتشار: اردیبهشت ۱۳۹۳

امتیاز متا: ۸۳/۱۰۰

اگر یک اکشن تاریک با المان های نقش آفرینی عالی بر روی کنسول PS Vita می خواهید باید بگویم که Soul Sacrifice Delta دقیقا همان عنوانی است که در جستجویش هستید.

شما که در بازی توسط Magusar ظالم به بردگی و اسارت گرفته شده اید در می یابید که از کمک یک کتاب سخنگو به نام Librom برخوردار هستید. کتابی که گذشته خود را برای شما رور می کند و البته شما را قادر می سازد تا در ماموریت ها شرکت کنید.

psvita ssd2

یک اکشن‌نقش‌آفرینی انحصاری با اصالت و فوق العاده زیبا از کیجی اینافونه

تنها با باز کردن راه خود از درون این کتاب است که می توانید با گذشته سخت و مشکل دار Magusa آشنا شوید و قدرت این را به دست آورید تا سرانجام خود را از بند وی برهانید و جلوی او را بگیرید.

با داستان جذاب، هیولاهای عجیب و غریب و توسعه عمیق شخصیت باید گفت  Soul Sacrifice Delta عنوانی است که کاملا ارزش زمان شما را دارد و شاید حتی روحتان را نیز ببلعد! Soul Sacrifice از آن بازی های انحصاری  PS Vita است که سایر پلتفرم ها به آن غبطه می خورند.

۲- Killzone Mercenary

250px kzmercenaries

Killzone Mercenary

سازنده: Guerrilla Games, Guerrilla Cambridge

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: شوتر اول شخص

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا

تاریخ انتشار: شهریور ۱۳۹۲

امتیاز متا: ۷۸/۱۰۰

محال است که بر روی کنسولی دستی عنوان شوتر اول شخصی برتر و زیباتر از Killzone Mercenary پیدا کنید، عنوانی که با وجود دو آنالوگه بودن PS Vita کاملا قابلیت رقابت با بسیاری از شوترهای اول شخص با کیفیت کنسول های خانگی را نیز دارد.

بازی از لحاظ بازه زمانی در همان دوره ۳ نسخه اول Killzone اتفاق می افتد و شما را به دنبال انجام ماموریت برای کسب پول می برد و به زیبایی گاهی شما را در کنار هلگاست ها و گاهی در جبهه ISA قرار می دهد.

b0050swytc 2

برترین شوتر اول شخص کنسول‌های دستی که توان رقابت با شوترهای کنسول خانگی را نیز دارد

 

۱- Uncharted: Golden Abyss

uncharted golden abyss2 cover42levelone

Uncharted: Golden Abyss

سازنده: SCE Bend Studio

ناشر: شرکت سرگرمی‌های سونی

ژانر: اکشن ماجرایی

پلتفرم: پلی‌استیشن‌ ویتا

تاریخ انتشار: بهمن ۱۳۹۰

امتیاز متا: ۸۰/۱۰۰

زیباترین بازی موجود بر روی PS Vita بدون شک Uncharted: Golden Abyss است، نه تنها از لحاظ کلیت بازی، بلکه مخصوصا از لحاظ گرافیکی یک شاهکار بر روی این کنسول دستی قدرتمند رقم خورده است و توان بالای آن را نشان می دهد. این بازی یکی از عناوین لانچ کنسول دستی PS Vita بود و تشویق کننده بسیاری افراد از جمله خود بنده برای خرید کنسولی جادویی کوچک و دوست داشتنی به نام PS Vita بود.

uncharted

گاهی در بازی از شدت زیبایی با خود می‌گویید واقعا این یک بازی کنسول دستی در سال ۲۰۱۲ است؟

همان طور که از یک عنوان در سری بازی Uncharted انتظار می رود، شما در بازی کنترل ناتان دریک جذاب و بذله گو را برعهده دارید، با دشمنان روبرو می شوید، شلیک می کنید، کاور می گیرید، انواع موانع و صخره ها و دره ها و موانع پلتفرمر را در می نوردید، در شرایط سخت گیر می کنید و  با آدم بدها در بدترین شرایط مذاکره می کتید و محیط های زیبای بازی را گشت و گذار می کنید و اینها همه به نام جستجوی گنج ارزشمندی که مدت هاست از دست رفته است انجام می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا
بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ノケト گفت:

    psvita عالیه
    ولی تنها مشکل گرون بودن وسایل جانبیشه :sidefrown:

      • Dr Emmerich گفت:

        سعید جان مرسی بابت مقاله. خیلی ترتیب خوبی داشت. مخصوصا وجود شاهکاری مثل پرسونا ۴ که بعضی دوستان تو پست مربوط به بازی . ا.ش.غ.ا.ل خطابش کردن. ولی یه بار دیگه ثابت شد که پرسونا جزو بهترینای این صنعته.
        ………………………………………………………………………………………………………………………………
        راستی اقا سعید عاشقه اواتارتم مورد انتظارترین بازی من هست :-))

        • خیلی متشکرم از شما. همیشه لطف دارید.
          پرسونا ۴ فوق العاده اس واقعا عالیه از نظر روند داستان و گیم پلی و ……. بسیار اصیله.
          راستش منم یکی از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۶ برام همین Ni oh هست که حتی دموش رو هم نگرفتم تا بازی رو نبینم هیچ مرحله ایش رو.

          • Dr Emmerich گفت:

            من اخر سر تسلیم شدم دمورو گرفتم. البته به نظر میاد دمو بدون اسپویل باشه .ولی خیلی قشنگ و سخته مثل دارک سولز. در کل ساله پر باریه امیدوارم که بازی موفقی بشه. مثل بازیایه دیگه ژاپنی .

          • Rasool_cup گفت:

            اشتباه کردی دمو رو نگرفتی نصف عمرت رفت. من یک هفتس یخاطر دموش بازی کرایه نکردم و فقط لول آپ میکنم. معتادش شدیم رفت. :reallyangry: 😀

          • Dr.onexcrash گفت:

            سعید حتما بگیر دموش رو حتما تا جای که من رفتم هیچ اسپویل داستانی نداره
            واقعا بی نظیره بی نظیییییر :chic: خیلی وقت بود منتظر همچین گیمی بودم که جوش ژاپنی باشه :inlove: :chic:
            حتما بگیرش فک کنم تا ۱۶ اردیبهـشت وقت داره پسر حتما بگیرش :chic: نزار از دستت بره دموش حجمش هم نزدیک ۴ گیگ هست
            تنوع در مبارزات به شدت بالاست سعید فکر کن تنها یه اصلحه مثل شمشیر میتونی از ۳ نوع تکنیک استفاده کنه و هر روش از دو نوع حرکت تند و سریع که با هم کلی فرق دارن حالا این تنها یک نوع از صلاح هست تنوع بالاست :inlove:
            حتما دموش رو بگیر :cute: :yes:
            من که علاقه زیادی به عناوین ژاپنی دارم به نوعی تو این زمینه با nioh به ارزوم رسیدم :inlove:

    • Mobin-Vip گفت:

      ببخشید اسپم میدم. اما انلاین بازی کردن با ps4میانگین ساعتی چه قدر حجم میگیره؟ خیلییی مهمه جواب بدید

  • sinajafaribb گفت:

    تشکر میکنم از شما برای این مقاله خوب.
    متاسفانه ویتا ضعیف ترین پلتفرم سونیه و از بخت بدش عرضش مصادف شد با پیشرفت مغز اب کن گوشی های هوشمند.نینتندو بازی های زیادی برای “تری دی اس” عرضه کرد و یه جورایی خودشو تو بازار نگه داشت (البته الان مثل قبل نمیفروشه) ولی سونی کلا ویتا رو رها کرد و رفت به قابلیت های بیمزه ای مثل “ریموت پلی” و “اجرای بازی های پلتفرم های قبلی” تکیه کرد.یه نکته دیگه اینه که بیشتر انحصاری های ویتا با کیفیت بهتر روی پلتفرم های خونگی سونی هم پیدا میشن و ارزش خرید دستگاهو کم و کمتر میکنن.یه سری مسائل دیگه هم هست مثل کارت حافظه اختصاصی و فوق العاده گرون که اصلا نمیصرفه.کلا نمیدونم سونی چه فکری کرده بوده!!!فکر کنم بعد از این دیگه پلتفرم های همراه کلا کنار برن.

  • consultation گفت:

    مقاله بسیار عالی بود
    متاسفانه سونی از قابلیت های این کنسول بهره ای نبرد ودلایل خاصی هم وجود داره که میشه به وجود پلتفرم های همراه با وجود بازی های بسیار متنوع تر اشاره کرد
    من این کنسول رو نداشتم اما به عنوان فردی که متال گیر رو دوست دارم و نسخه ۳ رو بازی نکردم اگر این کنسول دستی رو داشتم حتما Metal Gear Solid 3 Snake Eater تو لست بازی هام قرار میدادم
    ممنون از مقالتون

  • بسیار جالب بود اقا سعید :yes: خب ps vita در واقع همون کنسول پلی استیشن هست که در ابعاد کوچک تر ساخته شده و به نظر من میتونه جایگزین خوبی باشه برای پلی استیشن در مواقعی که به کنسول دسترسی نداری فرض بر اینکه توی مترو یا اتوبوس هستی و به کنسول و TV دسترسی نداری و میخوای انچارتد بازی کنی خب بهترین وسلیه رو سونی در دسترس فن هاش قرار داده که در جایی که به کنسول اصلی دسترسی ندارن بتونن بهترین انحصاری ها رو تجربه کنن اما نکته ای که این وسط یکم چالش برانگیزه اون هست که خیلی ها کنسول دستی رو برای بازی هایی مثل انچارتد نمیگیرن و صرفا اگه به اصل قضیه دقت کنیم دلیل اینکه شاید فروش PS VITA کم بوده این هست که شاید در مقایسه با رقیبش بازی های مخصوص کمتری داشته چون همین طور که گفتم یه کنسول دستی رو خیلی ها برای بازی های خاص خودش میخرن نه صرفا یه بازی بزرگ مثل کیلزون درکل من خودم با ایده سونی موافقم و دوست دارم بازی های بزرگ برای کنسول دستی بیاد نه فقط بازی های انیمه و خاص و سلیقه ایرانی ها هم به نظرم بیشتر با PS VITA جوره

  • head of demon گفت:

    به نظرم عمر کنسولای دستی رو به اتمامه
    با وجود اینکه دوس داشتم سونی توجه بیشتری به بازی داشته باشم اما…
    الان app store کاملترین بازی ها چه casual چه hardcore رو داره
    وقتی شما میتونید با موبایلتون انواع بازی ها رو داشته باشید، توی خونه هم کنسول دارید، دیگه چه نیازی به پول اضافه هست برای کنسول دستی؟
    کاشکی سونی بازی هاشو (امثال killzone, uncharted,god of war, یا خیلی های دیگه مثلا یه فروشگاه مخصوص واسه گوشی های خودش میزد 🙁

  • BiG_RDN گفت:

    ممنون بابت مقاله عالی. شدیدا آنچارتد و کیلزون رو پیشنهاد میکنم.
    ولی از نظر من ویتا واقعا یک کنسول بسیار پایین تر از حد انتظار و شکست خوردس. من همون اول که اومد خریدم نزدیک ۱۰ماه داشتمش و شاخ ترین بازی هارو روش بازی کردم ولی واقعا نا امیدم کرد. (نظر شخصی)
    اون زمان که xb360 و ps3 تو بازار بودن, ویتا از نظر گرافیکی ۵۰٪ اون کنسولا بود و از نظر تعداد بازی که فاجعه بوده و هست.
    درکل از نظر من شرکتی که میتونه تا چند سال دیگه با یک دیوایس دستی (مثل تبلت) درحد کنسولای نسل ۸ عمل کنه اپل هست. چند سال پیش اگه کسی میگفت آیپد به اندازه کنسول گرافیک میده همه خندشون میگرفت اما الان آیپد پرو قدرت گرافیکی xb360 رو داره. اپل تا چند سال آینده میتونه بلاخره یه تبلت با گرافیک در حد کنسولی عرضه کنه.
    دوستان توجه کنید اون نظرات بنده درباره ویتا فقط نظر شخصی من با توجه به تجربه شخصیم بود. سلیقه به سلیقه فرق میکنه. درکل امیدوارم تعصبی برخود نکنید.

    • نظرتون به عنوان کسی که ویتا رو داشته کاملا عزیز و محترم و صاحبه و ممنون از شما.
      البته باهاتون در اکثر موارد مواق نیستم ولی به هر حال هر کس طوری فکر نتیجه گیری می کنه و هیچ کس حق این که بگه فقط من درست می گم رو نداره. خیلی ممنونم از نظرتون.

  • Undefined گفت:

    خیلی ممنون
    فقط تو بخش کیلزون عکس ریسگان رو گذاشتید(:

  • ممنون سعید جان
    این چند روزه حسابی داری میترکونیا!
    میشه لطفا یه سایت خوب برای خریدن PS Vita بهم معرفی کنی؟ نسخه Wi Fi میخوام بخرم بعد از کنکور
    بازیاشم بعد از کجا بگیرم؟
    بعد چه مدلی بگیرم؟ شنیدم چند مدله

  • Dr.onexcrash گفت:

    مثل همیشه عالی بود سعید جان قسمت اول متن هم واقعا جالب نوشتی 😀 :chic:

    چند وقته به سرم زده کنسول دستی گیرم اونم psvita رو انتخاب کردم حتما باید بگیرمش :inlove:

  • pc for ever گفت:

    ببخشید بابت اسپم توی مرحله اول دارک سلوز ۳ بعد از کشتن باس می ریم می رسیم به یک معبد بعد باید کجا بریم

  • Pourya gamer گفت:

    سونی به راحتی می تونست ویتا رو به یک پتانسیل بزرگ تبدیل کنه اما نتونست به و از حمایتش دست کشید مثلا چرا وقتی می تونست بازی های شاهکار پلی استیشن ۲ رو روی ویتا پورت کنه چرا روی پلی استیشن ۴ پورت کرد. کاشکی سونی بیشتر به ویتا اهمیت می دهد و بازی های شاهکار بیشتری روی این کنسول پورت می کرد.
    دلیل دیگر هم می تونه بازار گوشی های موبایل باشه که برای توسعه دهنده های کنسول های دستی به یک کابوس تبدیل شده، مثلا یک بازی شاهکار مثل لیمبو براحتی و با قیمت ن چندان بالا ( برا ما که رایگان) می تونه بازی کنه اما متاسفانه امکان بازی کردن چنین بازی ای و خیلی بازی ها ی دیگه روی کنسول های دستی وجود نداره.

  • sina sony4 گفت:

    ممنون سعید بابت مقاله خوندنیت :yes: :yes: :yes: :yes: وقتی میبنم سونی از کنسول PS Vita راحت میگذره و دیگه ساپورتش نمیکنه به نظرم میتونه با ps4 هم همین کار رو کنه متاسفانه 🙁

  • HannaH گفت:

    من کنسول قبلی دستی سونی رو داشتم (یعنی هنوز یه جایی تو یک کشو داره حاک می خوره فقط یادم نیست کدوم) و همیشه دلم می خواست (و می خواهد) یه ویتا بخرم. اینقدر طراحی این کنسول حساب شده است که همیشه یکی از سرگرمی هام امتحان کردن بازی های جدیدش برای چند دقیقه تو فروشگاه هاست. تنها مشکل بزرگ قیمت بالای بازی که به طور عجیبی دست دومش گیر نمی یاد و این نکته است که اصلا نمی دونم اگر بخواهم از بازی های رایگان ماهخانه استفاده کنم چقدر رم می خواهد (که شنیدم فوق العاده هم گرانه).

    • ویتا کنسول فوق العاده ایه و به قدری زیبا و دوست داشتنیه که وقتی گرفته بودمش دلم نمی خواست بذارمش زمین. بسیار زیبا و جذاب و حرفه ای و مناسب یه گیمر حرفه ای طراحی شده ولی بازی هاش کم هستن. یعنی بازی هاش درجه یکش برای غربی ها کم هستن. برای ژاپنی ها تا اخر عمر هم که بخوای بازی داره ولی غربی ها نه.
      رمش نسبت به حجم بازی هاش خیلی خیلی هم گرون نیست. چون انچارتد و …که دیگه حجیم ترین بازی هاش هستن ۲-۳ گیگن و یه رم ۸ گیگ خوبه براتون و اکثر بازی ها ۵۰۰ مگ و …هستن. بازی ها رو هم میشه دیجیتالی بخرید و دانلود کنید و بعد هم که تموم شد پاک کنید تا حجمتون گرفته نشه و از رفی هم بازی توی اکتنتتون هست و هر وقت اراده کنید دوباره دانلود می کنید. من همین کارو می کنم و دیتای کیلزون و انچارتد و سول سکریفایس و …. رو روی هارد و دی وی دی ریختم برای خودم تا هر وقت دوباره خواستم بازی کنم داشته باشمشون و بریزم از پی سی روی ویتا.

  • سعی می کنم حتما یکی بخرم چون مغازه ای که من ازش مبازی های PS4 میخرم بازی های ویتا هم داره :giggle: و یک سوال حافظه خود ویتا چقدره؟

  • mercenery گفت:

    منم ویتا دارم… از این لیست هم فقط رزوگان و soul sacrifice delta رو ندارم…
    خداییش عالیه… ولی بعد از مدتی (۲ دوسال!) جدا خسته شدم!

    سونی نامرد!

  • mercenery گفت:

    عزیزم منظورت Collection ه نه؟ نسخه ی اول ک واقعا یه افتضاح بود!
    نسخه ی دوم هم بعضی جا ها (Atlas!) افت فریم داشت!
    من ک نسخه ی PS3 رو بیشتر میپسندم… ولی خودمونیما من در جا این بازی رو ویتا خریدم!

  • S@butcher گفت:

    این کنسول بدون شک شکست خورده ترین کنسول تاریخه اونقد بده که به هیچ عنوان توان رقابت با کنسول های دستی حال حاضر دنیا رو نداره از انحصاری های کمتر نسبت به اونا بگیر تا تبلیغات بیش از حد و پوچ سونی در رابطه با اون و دروغ های بیشمارش راجع به بخش آنلاین و حساب کاربریش اونقد که وقتی تو E3 های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ جک ترتون راجع به تعداد کاربرای آنلاینش و مزایاش خالی میبست بیشتر منتقدا و گیمرا بهش میخندیدن .باید بگم کنسول قبلیش یعنی PSP خیلی از این بهتر بود و توان رقابت با دیگر کنسول های دستی زمان خودشو داشت . حتی خود سونی هم دیگه چون میبینه زیاد این کنسول طرفدار نداره از حرفاش خجالت کشیده .
    مرسی بابت مقالتون به هر حال شما نظر شخصیتون رو راجع به این کنسول نوشتین ولی ای کاش کمتر درموردش غلو میکردین.

    • نظر شماست دیگه. محترم هم هست و مرسی که نظرتون رو نوشتین.
      والا من دارم این کنسول رو و در موردش هم هیچ غلو الکی نکردم و چیزهایی که دیدم رو گفتم. این کنسول به هیچ وجه هیچ نقصی نداره به غیر از اشتباهات سونی در مورد منتشر نکردن بازی های کافی و با کیفیت زیاد .اگر از این کنسول حمایتی مثل پی اس پی میشد اونوقت خدمتتون عرض می کردم که چی میشد.
      ان کنسول فوق العاده اس از هر نظر و کمبود حمایت و کمبود بازی خوب داره که تقصیر سونیه نه این کنسول عالی. این ۱۰ بازی هم که نوشتم یکی از یکی بی نظیرترن و واقعا معرکه هستن و نازی هم به غلو ندارن چون بازخوردهاشون مشخصه.
      نظر شخصی شما اینه ه خوب نیست و من که دارم نظرم اینه که عالیه حالا این وسط نمیشه گفت کی داره غلو میکنه. شاید شما در مورد بدیش غلو می کنید و شایدهم من.

  • Rasool_cup گفت:

    سلام آقای سعید آقا بابایی
    من علاقه وحشتناک و اعتیاد آوری به نسخه آلفا بازی NIHO پیدا کردم و خیلی تو بازی دستم روون شده و لول آپ میکنم شدید و ازش لذت می برم. با توجه به اینکه بلاد بورن و دارک سولز بازی نکردم به نظرت میتونم بازیش کنم دارک رو ازش لذت ببرم؟ به اندازه NIHO سخت هست این عناوین دارک و بلاد ؟ نظرتون رو خواستم بدونم.
    با تشکر

  • PS4EVER گفت:

    با تشکر مقاله خوبی بود خسته نباشید
    یه نکته به نظرم اومد . در مورد بازی های برتر انحصاری جای God of war بین بازی های ps vita نمیتونست باشه ؟ به نظرم جاش خالیه

  • کراش رانندگی+بلاد بورن+گیرز4 +موسیو پوارو = اره ۳ گفت:

    پس چه شد

  • کلی بازی خوب رو گوشیم نصب کردم اما بعد از پنج دقیقه بازی خستم میشه از صفحه ی کوشی تازه بعد از هر بازی کلی اثر انگشت روی صفحه ی کوشی باقی میمونه گیریم گیم پد به گوشی وصل کنم بازم به پای این کنسول دستی خوش دست نمیرسه که تو جیب من جاش خیلی راحته

  • Mr Zombie گفت:

    سلام تا چن روز آینده میخام بخرمش انشاالله البته اگه مشکلی پیش نیاد

    ی سوال داشتم : دکمه هایL1 2 R12 نداره؟؟

    • mercenery گفت:

      داداش همه دکمه ها رو داره!… R2 , L2, R3,L3 اینا رو تاچ پشت دستگاهن!
      اگه میخری حتما مدل فت و ترجیحاً ۳G/wifi رو بخر که هم صفحه OLED ه و هم ارزون تره و هم سیم کارت میخوره(به من ک کمک کرده!)
      ولی جدا اگه جات باشم سمتش نمیرم!

        • mercenery گفت:

          … من ۲۰۱۴ ویتا خریدم!… عاشقش شدم!… ولی بعد از یه مدت ک بازی های خوبش تموم میشه… دیگه خسته کننده میشه!
          برای ریموت پلی فک کنم حال بده ولی من کنسول رو به خاطر بازی میخرم!
          ببین این کسنول برای افراد عشق تک عالیه!… ولی وقتی میبینی درست استفاده نشده اعصابت به هم میریزه! مثلاً میری Welcome Park اصلا از لذت و نوآوری کف میکنی!
          ولی بعدش میبینی استفاده نشدن!…
          بازی هایی هم ک میبینی کلی دردسر دارن! ( gravity rush!)
          بهترین بازی های ویتا بازی های ژاپنی ن و P4G , LBP Vita, Uncharted,SFXT و… دیگه زیاد نیستن!… این کنسول پورت های بدی هم داره!… Jack and Daxter , God of War, FFX2 remastered….
          اگه تو ژاپن بودم ک …”حتما بخرش!”

  • Amirdarkboy_77_7 گفت:

    هیچ موقع با این کنسول ارتباط بر قرار نکردم

  • هرکسی گفت:

    سلام اولش ک این کنسول اومدنتونستم بگیرم حالا ps 4گرفتم ب نظرتون تابستون امسال ارزش خرید داره؟
    یعنی سونی ب فکر جدیدترش نی؟

  • بسیار مقاله ی خوبی بود ممنون بابت مقاله واقعا در حق این کنسول خوش ساخت ظلم شد بنده که از وقتی خریدمش عاشقش شدم
    یک بازی بسیار زیبا و فوق العاده رو جا انداختی resistance burning skies بازی بسیار زیبایی بود اگه تجربه نکردید پیشنهاد میکنم حتما تجربه کنید 🙂

  • pouya.hb7697 گفت:

    دوستان ویتا هک شده یا باید دویست تومن برا بازیا اینم بدیم ؟؟؟

  • unknowngamer گفت:

    من هنوزم بعد سال ها بعضی موقع تو psp قدیمیم متال گیر پرتابل و پیس واکر رو یا بعضا از روسیه با عشقو بازی میکنم
    هنوزم برام جذابه
    ویتا هیچ وقت نتونس به موفقیت psp برسه یکی از دلالیش گوشی های هوشمنده وقتی گرافیک mc5 در حد بازی کنسولیه مسلمه که کنسولای دستی خودکار کنار میرن

  • REZAxpab گفت:

    ممنون آقا سعید خیلی هم عالی
    من اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که آیا شما فن سونی هستید؟!
    بعضی جاها هم بیشتر احساس کردم حالت تبلیغاتی داره مقاله 😀
    ولی بازم خسته نباشید برای مقاله ی خوبتون
    میخواستم بدونم ویتا کپی خور نشده درسته ؟! بازی هاش چندن الان چجوریه

  • ALIPIT گفت:

    دارم خواب میبینم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سعید خودتی؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
    خدارو شکررررررررررررر خیلی خوشحالم یکی از بهترین نویسنده های گیمفا شدی!!!!!!!
    انقدر تعجب کردم اصن نشد خودمو معرفی کنم ! :\ ali2013 توی پی سی دی 🙂
    خوبی سعید جان ؟ خیلی دلم برات تنگ شده بود . وقتی مطالب زیباتو توی گیمفا دیدم خیلی خوشحال شدم واقعا لایق بهترین ها هستی عزیزم ♥ خدارو شکر واقعا حق به حق دار رسید . انشالله همیشه سلامت باشی عزیزم ♥♥♥ فدات

  • JuSt FalloUt گفت:

    من واقعا عاشق این کنسول شدم … تنها مشکلی که هست نمیدونم بازی هاش رو از کجا گیر بیارم ، اگه میشه راهنماییم کنید

  • 8327 گفت:

    من می خواهم Ps vita تنها برای بازی minecraft بگیرم ایا نسخه ps vita با نسخه ps4 یا با نسخه موبایل فرقی دارد یا نه ؟؟؟؟ ( منظورم کیفیت نیست ) ممنون می شم کسی جوابم را بدهد 🙂

بزرگ‌ کنسول کوچک/ 10 انحصاری برتر سونی بر روی Playstation Vita | گیمفا