David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا

David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود.

مجید محمدی
۲۳:۴۲ ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا

David Brevik سازنده  Marvel Heroes، خالق Diablo 1,2 ، موسس Blizzard North که در نهایت Diablo 3 را با تفاوت بسیار منتشر کرد.

طرح اصلی مبنی بر ترکیب عناصر چند نفره به صورت انلاین برای Diablo 3 بود. Brevik در گفتگو با Eurogamer :” یکی از ایده هایی که در دیابلو ۲ وجود نداشت و در این بازی میبنیم وجود Battle.net است. برای همین شما برای اینکه در ابتدا به Chat Room بروید وارد قسمت گرافیکی بازی میشوید در واقع این یک Chat Room مجلل است اما میتواند کمی شما را سرگردان کند. ما در اخر خود را به خطر انداختیم و شما تصویر قهرمان خود را میبنید که در پایین ان دکمه Battle.net قرار دارد.

ما میخواستیم به ان دست بیابیم و ان را به صورت واقعی بسازیم و تجربه MMO را به شما بدهیم. بنابراین ما شهر battle.net را ساختیم که البته instanced نشده است که البته تعداد زیادی گیمرها در ان حضور دارند و شما با دیگران ارتباط برقرار میکنید، معامله میکنید و ماموریت میگیرید. سپس شما از ان خارج میشوید و این تجارب را بدست میاورید اما شما هستید که بازی را میسازید و با دوستان خود به انجام ان میپردازید.

اما گیمرها نمیتوانند تجربه  یک MMO را احساس کنند چون بخشی از تجربه MMO این است که در جنگل های Elwynn Forest راه بروید { سرزمینی از بازی World of Warcraft بلیزارد } و کسانی را ببینید که با افراد High Level در حال راه رفتن هستند یا اینکه با هیولاها مبارزه کنید و کسانی دیگر می ایند و به شما کمک میکنند و ان تعامل های اجتماعی رخ میدهد … که این تجربه ها در بازی از دست رفته است.

بنابراین ایده این بود که منطقه ای عمومی بسازیم تا گیمر ها در ان مبارزه کنند و به انها اجازه میدهد به روابط اجتماعی برقرار کنند… این چیزی بود که من واقعا میخواستم بسازم.”

در نمایشگاه گیمز کام با Brevik مصاحبه ای را داشتیم که در زیر مشاهده میکنید.

چگونه در مورد دیابلو ۳ فکر میکنید؟

David Brevik: انها یک شغل مناسب و معقول به من دادند. بازی واقعا سرگرم کننده زیبایی است. در انجا بسیاری اتفاقات به وجود امد که در ساخت و پیشرفت بازی دیابلو ۳ نقش داشتند. اما این بازی نیست که من طراحی کردم، این ان بازی نیست که در ذهنم، ایده اصلی را شکل داده بودم.

چه پیشرفتهایی ؟

David Brevik: برخی مسایل بوجود امد که باعث شد حتی از چیزی که میخواستیم بهتر اتفاق بیوفتد و باعث شود تجربه متفاوت تری را بدست بیاورید. مثلا بازیکنان میتوانند کنار یکدیگر تلپورت کنند، یک گروه تشکیل بدهند و براحتی یک مد را ادامه بدهند .. این یکی از جچیزیهایی بود که بهتر از انچه تصور میکردیم اتفاق افتاد.

احساستان در چه چیزی سقوط کرد؟

David Brevik: سیستم مهارت (Skil) متفاوت تر از انچه بود که ما طراحی کردیم. این بیشتر شبیه یک سیستم بازی تیراندازی است که رویکردی بسیار متفاوت تری از انچه به ان حتی فکر میکردیم ایفا کرد. من نمیدانم که ایا این کار فوق العاده ای انجام داده باشد. این که به شما اجازه میدهد در هر زمانی در مدت کمی ساختار مهارت خود را در بازی تغییر بدهید. این چیزی بود که در سقوط کمی که داشتیم نقش داشت.

چیزهای مختلف استثنایی دیگری هم هست بخصوص ایتم و سلاح اصلی شما که در قدرت مهارت شما بسیار نقش دارد که ساخت ان انتخاب من نبود.

برداشت شما از تصمیم بلیزارد برای همیشه انلاین بودن در بازی دیابلو ۳ چیست ؟

David Brevik: من بازی را ساختم که همیشه باید همیشه انلاین بود اما این متفاوت تر از ان است. من نمیتوانم چیزی شبیه به انچه انها ساخته اند را انتخاب کنم.

واقعیت این است که برای ساخت بازی پول و زمان زیادی برد و همچنین مسئله piracy نیز وجود داشت. هنگامی که شما نتوانید انها را مدیریت کنید پول زیادی را از دست خواهید داد. درامد پایین میاید و تجارت شما به پایان میرسد . پس هنگامی که ان همه تلاش کردید مسیری را انتخاب میکنید تا بتوانید درامد لازم را بدست اورید. متاسفانه این انتخاب بخشی از تجارت بود.

میخواهم Marvel Diablo بسازم.

Brevik هم کانون در حال کار بر روی  Marvel Heroes  است. انچه استدیو Gazillion به Eurogamer  شرح داده اند این بازی جانشین معنوی دیابلو ۲ خواهد بود. پس از پایان ملاقات با Hellgate وی کار بر روی یک MMO که Mythos نامیده میشود اغاز کرد. وی همچنین افزود طرحی اصلی او برای دیابلو ۳ تغییر کرد و تبدیل به پروژه Mythos  شد.

“ایده اصلی دیابلو ۱ را زمانی که من در دبیرستان بودم به ان فکر میکردم. ۱۰ سال برای من طول کشید تا ان بازی را بسازم. ۱۰ سال دیگر طول کشید تا نسخه سوم ان را بسازم اما  چیز غیر منطقی بنظر نمیرسد.”

چیزی که Max Schaefer و Erich Schaefer در سال ۲۰۰۸ با Torchlight خلق کردند ان را در بخش تک نفره Mythos خواهید دید.

Brevik  :”من انجا را ترک کردم و میخواهم چیز متفاوت تری را بسازم. من با Marvel چیزهای زیادی را یاد گرفتم و از طرفدارن بزرگ Marvel هستم. بنابراین من بدنبال چیزی که میخواستم رفتم و میخواهم  Marvel Diablo را بسازم و با برخی از چیزیهایی که در Mythos انجام دادم و یاد گرفتم و با طرحای اصلی که در مورد دیابلو ۳ در ذهن داشتم و بر اساس تجربه ام در ساخت دیابلو ۱ و ۲ و تلاش و مهارت، یک MMO واقعی را بسازم و Marvel را به بالاترین IP برسانم.”

در حال حاضر Brevik در حال کار در کنار اعضای سابق دیابلو ۲، تیمی که برنامه نوسیس برای Battle.net عنوان دیابلو ۲ را انجام داد، است و همچنین در حال کار بر روی بازی Marvel Heroes که به صورت free to play میباشد.

” من میخواهم برای مدت طولانی بازی free to play بسازم. این مدلی از تجارت است که ما شاهد ظهور ان هستیم. ما خوش شانس هستیم که با محصولات بلیزارد در اسیا محبوبیت زیادی داریم. بنابراین به اسیا میرویم و بر روی بازیهایمان کار میکنیم و انها را ترویج میکنیم و میبنیم که بازی های  free to play در انجا، در حال شکوفا شدن هستند. من متوجه شدم، بازی wow، راه بزرگی برای مردم تا دستان یکدیگر را در بازی بگیرند.”

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا
David Brevik : نسخه سوم دیابلو متفاوت بود. - گیمفا