سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا

سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان

محمدسعید خزایی
۲۲:۰۸ ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا

سلامی به سرسبزی بهار و طراوت طبیعت به شما همراهان همیشگی گیمفا. در سیزدهمین روز از ماه آغازین سال با چهارمین شماره از سری جدید سینما+ در خدمت شما هستیم. در این مقاله ابتدا نگاهی خواهیم انداخت بر یکی از محبوب‌ترین و فاخرین‌ترین مینی سریال‌های تلویزیونی، ساخته شبکه HBO یعنی Band Of Brothers که در سال ۲۰۰۱ تولید و پخش شد که نگاهی گذرا به سالیان پایانی جنگ جهانی دوم می‌اندازد و علت انتخاب این مینی سریال این است که تا علاوه بر تجدید خاطرات برای کسانی که پیش از این، این اثر خوش‌ساخت تام هنکس و استیون اسپیلبرگ را دیده‌اند، علاقه‌مندان به جنگ‌های جهانی که هنوز موفق به تماشای سریال نشده‌اند با آن آشنا شوند. همچنین مطابق معمول مروری خواهیم داشت بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته سینمای جهان و در انتها نیز به‌بررسی جدول فروش و تحلیل آن در هفته‌ای که سپری شد می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید… .

بخش اول، سریال:

محمد سعید خزایی | نگاهی بر سریال Band Of Brothers

جنگ جهانی دوم معقوله‌ای است که طی سالیان متمادی پرداخت‌های مختلفی به آن صورت گرفته و از زوایای مختلف به شکل گیری، روند و پایان گرفتن آن پرداخته شده است. اما برخلاف دنیای سینما در بین سریال‌های تلویزیونی با توجه به سختی کار آثار چندان شاخصی در این زمینه وجود ندارند و بجز چند اثری که الحق دوست‌داران جنگ‌های جهانی را در خود غرق می‌کنند. یکی از این سریال‌ها Band Of Brothers ( باند آف برادرز ) است. مینی سریالی ده قسمتی که برای علاقه‌مندان به این واقعه عظیم همچون من حکم طلا را دارد! زیرا باند آف برادرز اثری خوش‌ساخت است که به زیبایی در آن روابط در هم‌تنیده نیروهای نظامی، سختی و مشکلات جنگ، نقش فرماندهان در پیروزی‌ها و… به تصویر کشیده می‌شود که سبب خواهد شد مخاطب بیش از پیش تلخی یک جنگ واقعی را لمس کند. در همین ابتدای مقاله باید گفت اگر در دستهء افرادی قرار می‌گیرید که با وجود علاقه‌مندی به جنگ جهانی دوم هنوز باند آف برادرز را ندیده‌اید، همین حالا این صفحه را بسته! و مشغول تهیه و تماشای آن شوید!

band of brothers hd wallpapers

روایت اصلی سریال از سال ۱۹۴۴ و زمانی که آرام آرام امپراطوری نازی در حال سقوط است شروع می‌شود. همواره در دنیای واقعی هستند گروه‌هایی که سرنوشت یک نبرد را تغییر می‌دهند و در اینجا نیز یگان چترباز هوایی ارتش آمریکا این امر را محقق می‌کنند. ستوان ریچارد وینترز و سربازان و درجه‌داران تحت فرمان وی بعد از تحمل سختی‌ها و مشکلات بسیار به جبهه‌های نبرد در هلند و اروپا اعزام می‌شوند که در اغلب موارد فاتح و پیروز هستند. یکی از مواردی که سبب شده است سریال دوست‌داشتنی باشد جدا از سبک مستند گونه و شخصیت‌پردازی خوب آن، داشتن یک تم واقعی در سریال است. در ابتدای هر قسمت و انتهای آن اطلاعاتی از آنچه که در واقعیت به وقوع پیوسته و ما در سریال دیده‌ایم در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود که سبب افزایش حس همزاد پنداری شما با این ساخته  HBO خواهد شد. اما یکی از نکات آزار دهنده سریال خود را در همین نبردها نمایان می‌کند! به عنوان مثال اپیزود سوم را اگر مشاهده کرده باشید می‌بینیم چهار یا پنج سرباز آمریکایی ده‌ها سرباز آلمانی را کشته و از صحنه فراری می‌دهند! در نتیجه چنین اتفاقاتی گاهی سبب می‌شود شما احساس کنید کمی اغماض در داستان صورت گرفته است که با در نظر گرفتن اینکه این مینی سریال را متفقین ساخته‌اند، چنین اتفاقی چندان بی‌ربط نمی‌باشد. اما به طور کلی باید گفت تام هنکس و استیون اسپیلبرگ که پیش از این خود را با نجات سرباز رایان در این ژانر بر همگان اثبات کرده بودند، باری دیگر توانستند با به تصویر کشیدن ‌ نبردهای عظیم، کشته و زخمی شدن تعداد زیادی سرباز در سریال و… توانمندی خود را به رخ بکشند.

باند آف برادرز مینی سریالی است که به واسطه سبک خاصی که دارد پرداخت و نوشتن در مورد آن سخت است! اما اگر حتی به عنوان یک مخاطب عادی به سریال نگاهی بیندازید موتوجه شخصیت پردازی و تعامل فوق‌العاده زیبای بازیگران در نقش خود خواهید شد. سربازانی که نه حالتی قدیس گونه دارند و نه آدم کش‌هایی بی قلب و احساس هستند.  بلکه مردانی هستند از جنس خود ما، افرادی خاکستری که گاهی تصمیمات اشتباه می‌گیرند، گاهی می‌ترسند و گاهی قهرمان باز در می‌آورند! به طور خلاصه می‌بایست گفت رابطه بین افراد و نظامیان در باند آف برادرز و تصویری که از احساسات و عواطف آنها به مخاطب ارائه می‌شود بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است که باعث محبوبیت روز افزون این مینی سریال و به ارمغان آوردن جوایز متعددی برای سازندگانش شده است.

960

اما واقعا چرا باند آف برادرز را دوست داریم؟! پاسخ آن مشخص است! به خاطر کیفیت و خوش‌ساخت بودن این مینی سریال ده قسمتی است که دیدن آن بر هر کسی و به‌خصوص دوست‌داران جنگ‌های جهانی توصیه می‌شود. البته باید این مطلب را به‌خاطر داشت که با وجود داشتن تم واقعی در سریال، اندکی نگاه جانب گرایانه در ساخت آن وجود داشته است که با توجه به ارزش کلی اثر خدشه‌ای به کیفیت آن وارد نمی‌کند. همچنین شخصیت‌پردازی خوب و فیلم‌بردای و صحنه سازی‌های مطلوب یکی دیگر از نکات مثبت این سریال است که حتی باعث می‌شود ارزش دیدن مجدد را نیز داشته باشد.

سخن پایانی:

در پایان باید گفت به عقیده بسیاری از دنبال کنندگان این عرصه، این مینی سریال برترین مینی سریال ساخته شده تا به امروز است و اگر هنوز موفق به دیدن آن شده‌اید در دیدنش تردید نکنید و حتی اگر پیش از این یک‌بار به تماشای این اثر نشسته‌اید به شما پیشنهاد می‌شود اگر فیلم و سریال خاصی برای دیدن ندارید تا آغاز فصل ششم گیم آف ترونز! باری دیگر به دیدن باند آف برادرز مشغول شوید تا تلخی و رنجش‌های حاصل از جنگ را به خوبی درک کنید.

 

دانیال دهقانی | بررسی باکس آفیس

نبرد بتمن و سوپرمن همه را به زانو درآورد

در هفته گذشته شاهد اکران فیلم به شدت مورد انتظار Batman V Superman: Dawn Of Justice بودیم که هفته گذشته به طور کامل نمرات آن را بررسی کردیم و شاهد آن بودیم که منتقدان دل چندان خوشی از فیلم نداشتند. البته همان طور که هفته گذشته و در قسمت بررسی نمرات این فیلم اشاره کردیم، این فیلم از لحاظ پیش فروش بلیت‌ بسیار خوب عمل کرده و انتظار آن هم می‌رفت که این فیلم با اختلافی زیاد صدر جدول را تصاحب کند. این فیلم توانست در اولین هفته اکران خود فروشی بالغ بر ۱۶۶ میلیون دلار داشته باشد و به راحتی و با اختلافی بسیار زیاد نسبت به فیلم دوم (اختلافی نزدیک به ۱۴۲ میلیون دلار!) در رتبه اول قرار بگیرد. این میزان فروش که به عنوان بهترین افتتاحیه سال ۲۰۱۶ تا به این لحظه و بهترین افتتاحیه ماه مارس در کل تاریخ است، توانسته بیش از نیمی از هزینه تولید خود را با فروش داخلی هفته اول خود جبران کند و امید زیادی به سازندگان مبنی بر گذشتن فروش فیلم از مرز ۱ میلیارد دلار بدهد. این فیلم از لحاظ فروش در کشورهای دیگر هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و مجموع فروش خود را در اولین هفته اکران به مرز ۴۲۰ میلیون دلار رسانده است. این فیلم در بیش از ۴۲۰۰ سالن سینما اکران شده است (البته این تعداد سینما تنها مربوط به کشور آمریکا است) و به نظر می‌رسد که فروش خوب فیلم در هفته‌های آتی نیز به قوت خود باقی خواهد ماند. البته، انتظار آن نمی‌رود که فروش فیلم با افت مواجه نشود، اما، در کل به نظر می‌آید که تا چندین هفته این فیلم در جدول باقی خواهد ماند. در رتبه دوم، انیمیشن Zootopia قرار گرفته است که چهارمین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد. این انیمیشن در این هفته فروشی بالغ بر ۲۴ میلیون دلار داشته و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۴۱ میلیون دلار رسانده است. در رتبه سوم هم فیلم کمدی و تازه اکران شده My Big Fat Greek Wedding 2 قرار دارد و فروشی نزدیک به ۱۸ میلیون دلار داشته است. این فیلم که نسخه اول آن در سال ۲۰۰۲ اکران شده بود، در دیگر کشورها نیز نزدیک به ۵ میلیون دلار فروش داشته و مجموع فروش خود را به نزدیکی ۲۳ میلیون دلار رسانده است. در رتبه چهارم فیلم Miracles From Heaven قرار دارد که در دومین هفته اکران خود فروشی نزدیک به ۱۰ میلیون دلار داشته است. این فیلم که مجموع فروش خود را به نزدیکی ۳۴ میلیون دلار رسانده، از لحاظ فروش عملکرد بسیار رضایت بخشی داشته است و توانسته انتظارات سازندگان را برآورده سازد. در رتبه پنجم فیلم The Divergent Series: Allegiant قرار دارد که در شماره‌های قبلی سینما+ در مورد نمرات و افت فروش آن نسبت به نسخه‌های پیشین سری The Divergent صحبت کرده‌ایم. این فیلم هم در دومین هفته اکران خود فروشی نزدیک به ۹.۵ میلیون دلار داشته و مجموع فروش خود را به ۴۶.۵ میلیون دلار رسانده است.

boxoffice

در رتبه ششم فیلم ۱۰ Cloverfield Lane قرار دارد که سومین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد و توانسته فروشی نزدیک به ۶ میلیون دلار داشته باشد. مجموع فروش این فیلم به نزدیکی ۵۶ میلیون دلار رسیده است که برای فیلمی مستقل و کم هزینه، رقم قابل توجهی است. مجموع فروش جهانی این فیلم نیز نزدیک به ۱۲ میلیون دلار بوده و فروش کلی این فیلم نزدیک به ۶۸ میلیون دلار بوده است. در رتبه هفتم هم فیلم Deadpool قرار گرفته که در هفتمین هفته اکران خود فروشی نزدیک به ۵ میلیون دلار داشته است و مجموع فروش داخلی خود را به مرز ۳۵۰ میلیون دلار رسانده است. مجموع فروش جهانی این فیلم هم نزدیک به ۳۹۰ میلیون دلار بوده و به این ترتیب، فروش کلی فیلم به مرز ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است. در رتبه هشتم هم فیلم London Has Fallen قرار گرفته است که در چهارمین هفته اکران خود نزدیک به ۳ میلیون دلار فروش داشته است و مجموع فروش داخلی خود را به مرز ۵۵ میلیون دلار رسانده، در حالی که بودجه ساخت این فیلم ۶۰ میلیون دلار برآورد شده است. در رتبه نهم هم فیلم Hello, My Name Is Doris قرار دارد که سه هفته است که اکران خود را به صورت محدود آغاز کرده، ولی این هفته تازه اکران گسترده خود را آغاز کرده است و توانسته فروشی نزدیک به ۲ میلیون دلار داشته باشد. این فیلم مجموع فروش خود را به بیش از ۳ میلیون دلار رسانده است. در رتبه دهم هم فیلم Risen قرار دارد که در ششمین هفته اکران خود فروشی نزدیک به ۱ میلیون دلار داشته و مجموع فروش خود را به ۳۶ میلیون دلار رسانده است. بودجه ساخت این فیلم ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در هفته آینده Batman V Superman: Dawn Of Justice به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد، اما، احتمال ورود فیلم‌هایی تازه همچون Everybody Wants Some بسیار زیاد است و احتمالاً رتبه‌های مختلف جدول (به جز رتبه اول که محال است تغییری کند) دستخوش تغییراتی خواهد شد.

دانیال دهقانی | بررسی نمرات فیلم‌ها

طبق روال همیشگی این بخش، این بار نیز می‌خواهیم به بررسی نمرات دو فیلم که به تازگی اکران خود را آغاز کرده‌اند یا به زودی قرار است اکران شوند بپردازیم. برای این هفته، دو فیلم April And Extraordinary World و Everybody Wants Some را در نظر گرفته‌ایم، پس با ما همراه باشید تا ببینیم این دو فیلم چه عملکردی از لحاظ نمرات داشته‌اند.

April And Extraordinary World

april and extraordinary world

در ابتدا به بررسی نمرات انیمیشن April And Extraordinary World می‌پردازیم. این انیمیشن به کارگردانی فرانک اکینسی (Frank Ekinci) و کریسشن دیسمیرس (Christian Desmares) ماجراهای خانواده‌ دانشمندی در سال ۱۹۴۱ و در شهر پاریس را دنبال می‌کند که در حال تحقیق بر روی سرم افزایش عمر هستند. نیروی خارق‌العاده و عجیب اما اعضای آن خانواده را می‌رباید ولی آپریل (با صداپیشگی ماریون کوتیارد) دختر ده ساله آن‌ها از این فاجعه مصون می‌ماند. ده سال پس از این رویداد، آپریل که به تنهایی و با گربه دوست داشتنی‌اش داروین زندگی می‌کند، تحقیقات خانواده‌اش را در خفا ادامه می‌دهد. ولی پس از مدتی او خودش را درگیر توطئه‌ای بسیار بزرگ می‌بیند و متوجه می‌شود که هم ماموران دولتی، موش‌های مکانیکی و وسایلی شبیه به دوچرخه او را تعقیب می‌کنند. پس از این اتفاق، او عزم خود را جزم می‌کند تا خانواده‌اش را پیدا کرده و متوجه شود چه رازی پشت ربوده شدن آن‌ها بوده است. این انیمیشن که از حضور صداپیشگانی چون ماریون کوتیارد (Marion Cotillard) و فیلیپ کاترین (Philipe Katerine) بهره می‌برد، توانسته از لحاظ جلب نظر منتقدان عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. تا کنون ۱۰ نقد در مورد این انیمیشن منتشر شده که تمامی آن‌ها مثبت بوده‌اند و به ستایش فیلم پرداخته‌اند. در دو نقد (Variety و The New York Times) این فیلم نمره کامل را به خود اختصاص داده است. میانگین این انیمیشن در وبسایت Metacritic.com هم ۸۸ است که بسیار چشم‌گیر و خوب است. این فیلم اکران محدود خود را از پنج روز پیش آغاز کرده است.

Everybody Wants Some

everybody wants some

جدیدترین فیلم ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater) کارگردان آثار تحسین شده‌ای چون Boyhood و Dazed And Confused بار دیگر (و همچون همیشه) توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند. ماجراهای این فیلم کمدی که در اصل دنباله‌ای معنوی بر فیلم Dazed And Confused (محصول سال ۱۹۹۳) است، در دهه ۸۰ میلادی رقم می‌خورد در مورد گروهی از بازیکنان بسکتبال تیم دانشگاه است که آماده ورود به دوران بزرگ سالی می‌شوند و خود را برای داشتن یک آخر هفته به یاد ماندنی آماده می‌کنند. از بازیگران این فیلم می‌توان به بلیک جنر (Blake Jenner) رایان گازمن (Ryan Guzman) و زویی داچ (Zoey Deutch) اشاره کرد. این فیلم تا کنون ۳۳ نقد دریافت کرده که ۳۱ نقد مثبت بوده‌اند و ۲ نقد متوسط (میکس) و فیلم هیچ نقد منفی دریافت نکرده است. این فیلم از ۴ نقد توانسته نمره کامل را دریافت کند. میانگین این فیلم در وبسایت Metacritic.com نیز ۸۴ است که میانگین بسیار خوبی به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد که ریچارد لینکلیتر رگ خواب منتقدان را خوب بلد است و هربار با فیلم‌هایش آن‌ها را شگفت زده می‌کند. این فیلم از دیروز اکران خود را آغاز کرده است.

کلام آخر:

خب؛ به پایان یکی دیگر از مقالات هفتگی سینما+ رسیدیم و امیدواریم از عملکرد تیم سینمایی گیمفا در این هفته راضی بوده باشید و از این شماره لذت کافی را برده باشید. از اینجا و یا اینجا قادر خواهید بود نقطه نظرات خود را در این مورد این بخش با ما به‌اشتراک بگذارید. تا هفته دیگر و سینما+ای دیگر بدرود!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا
سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: از نگاهی بر سریال Band Of Brothers تا مروری بر اخبار سینمای جهان | گیمفا