مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا

مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از پلی استیشن ۴.۵

سعید شیخی‌پور
۱۱:۱۲ ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا

مدتی از انتشار کنسول پلی‌استیشن ۴ توسط سونی می‌گذرد و طرفداران هم‌اکنون برای یک چیز بزرگ دیگر آماده هستند اما اگر فرض کنیم پلی‌استیشن ۵ تا چند سال آینده منتشر نشود، چه چیزی می‌تواند جای خالی آن را پر کند؟ به‌تازگی شایعاتی منتشر شده که به انتشار کنسول پلی‌استیشن ۴.۵ اشاره دارند. حال قصد داریم مروری بر اطلاعاتی که از آن داریم داشته باشیم. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

تاکنون منابع زیادی ساخت این کنسول را تایید کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد پلی‌استیشن ۴.۵ حقیقت دارد اما این کنسول چیست و قادر به انجام چه چیزهایی خواهد بود؟ ما به‌تازگی تصمیم گرفتیم با توجه به شایعات و زمزمه‌های بین طرفداران، مطلبی برای شما آماده کنیم تا مروری بر اطلاعات داشته باشیم و بدانیم این کنسول چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

۱- این کنسول از رزولوشن ۴k پشتیبانی می‌کند اما نه آن‌طور که احتمالا شما انتظار دارید

3bced76d55c049a07322927a5dc49839 650 80

در حالی که رزولوشن ۱۰۸۰p استاندارد تلویزیون‌های HD است، بسیاری از مردم خواهان داشتن تصویری با کیفیت‌تر و واضح‌تر هستند. تعداد پیکسل‌های رزولوشن ۴K، در واقع چهار برابر رزولوشن ۱۰۸۰p است و به‌تازگی کاهش قیمت تلویزیون‌هایی که دارای خروجی ۴K هستند، باعث وسوسه‌شدن بسیاری از مردم شده است. رویدادهای ورزشی برروی این کیفیت بالا به‌خوبی اجرا می‌شوند و این ویژگی باعث شده تا بسیاری از سرویس‌های استریم ویدیو با کیفیت‌تر و البته روان‌تر شوند و در حال حاضر هم بسیاری از فیلم‌های پشتیبانی از رزولوشن ۴K آماده فروش هستند.

کنسول پلی‌استیشن ۴، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم برای تجربه بازی‌های امروزی در چند سال اخیر، قادر به پشتیبانی از رزولوشن ۴k نیست البته منظور ما فقط در اجرای بازی‌ها با چنین رزولوشنی است. این کنسول می‌تواند ویدیوها و تصاویر با کیفیت ۴k را به‌خوبی اجرا کند. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد پلی‌استیشن ۴.۵ می‌خواهد این طلسم را بشکند و به رزولوشن ۴k در بازی‌ها دست یابد اما خیلی هم تند نروید!

فن‌آوری‌های تامین انرژی گرافیک‌های ۴k باید برای قرار گرفتن در یک کنسول بسیار قدرت‌مند و گران قیمت باشند. در حال حاضر قدرت‌مندترین رایانه‌های شخصی دسکتاپ در حال کلنجار رفتن برای رسیدن به یک کیفیت گرافیکی به اندازه UHD هستند و اگر شما حاضر باشید برای پلی‌استیشن ۴.۵ تقریبا ۲۰۰۰ دلار بپردازید، باز هم دست‌یابی به رزولوشن ۴k بعید است. حتی اگر سونی بتواند به فن‌آوری یک سیستم با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۴k دسترسی پیدا کند، سازندگان هم باید قدرت فوق‌العاده‌ای برای توسعه بازی برروی آن داشته باشند. به همین ترتیب می‌توان گفت شایعه پشتیبانی از رزولوشن ۴k کمی غیر واقعی و غیر منطقی است.

بسیاری از منابع می‌گویند دستگاه سازگار با رزولوشن ۴k در دست توسعه است. چه‌طور چنین چیزی امکان دارد؟ ۴K فقط مربوط به رزولوشن نیست و محدوده دینامیکی و رنگ‌های تصویر بسیار وسیع‌تری در صفحه نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با یک هزینه جزئی هم تجربه جذاب و نسبتا پایداری داشته باشید.

۲- احتمالا یک پردازنده جدید خواهد داشت

d2f9ea19d765e2534b94c8c48c60df35 650 80

AMD برنامه‌های خود را برای پردازنده‌های APU که کنسول پلی‌استیشن ۴ هم در حال حاضر آن‌ها را دارا است، پنهان نکرده و مانند تمام پیشرفت دیگر سخت‌افزارها، این ابزار اندازه کوچیک‌تری دارند اما کار آمدتر هستند. هم‌اکنون برنامه این کمپانی به گونه‌ای است که اندازه این پردازنده‌ها را از ۲۸ نانومتر (همان چیزی که در حال حاضر یکی از ویژگی‌های پلی‌استیشن ۴ است) به ۱۴ ماژول در اندازه نانومتر کاهش دهد. سونی می‌تواند از این پردازنده‌های کوچک و جدید استفاده کند تا یک چیپست به اندازه مدل‌های فعلی بسازد؛ اما با دو برار قدرت محاسباتی!

در نظر داشته باشید که گفتیم دو برار قدرت پردازنده، نه دو برابر قدرت کل سیستم! ارتقاهای بیشتر در بخش‌های دیگر مانند قابلیت‌های گرافیکی بهبود یافته و حافظه رم بیشتر و سریع‌تر ممکن است برای پلی‌استیشن ۴.۵ نیاز باشد تا بتواند دو برابر از پلی‌استیشن ۴ قدرت‌مندتر ظاهر شود البته معماری کارت گرافیک جدید کاملا بعید است چراکه کارت گرافیک‌های جدید می‌توانند ناسازگاری خود را با عناوین جدید پلی‌استیشن ۴ نشان دهند و امکان دارد کار برای مشتری و توسعه‌دهنده بسیار سخت شود. سونی باید یک پردازنده گرافیکی جدیدی را بر اساس معماری فعلی در نظر بگیرد تا مشکلی پیش نیاید و این کار حداقل می‌تواند امکان‌پذیر باشد.

۳- می‌تواند مدل اسلیم پلی‌استیشن ۴ باشد

de669b6ee28ff4f0eac8643843107ceb 650 80

حتی در روزهای اول عرضه پلی‌استیشن، سونی برای عرضه مجدد یک کنسول با طراحی شیک‌تر اشتیاق زیادی از خود نشان می‌داد. فقط کافی است تا ببینید کنسول پلی‌استیشن ۲ تا چه‌اندازه نسبت به طرح اصلی خود در مدل اسلیم تغییر پیدا کرد یا تغیرات پلی‌استیشن ۳؛ مطمئنا کنسول پلی‌استیشن ۳ مثال بسیار خوبی است چراکه اندازه پردازنده آن در زمان عرضه، ۹۰ نانومتر بود اما در آخرین مدل آن ما شاهد پردازنده ۴۵ نانومتری بودیم که باعث کاهش اندازه خود کنسول هم شد. این موضوع را هم ما در بخش دوم ذکر کردیم و گفتیم سونی قصد دارد اندازه پردازنده‌ را از ۲۸ به ۱۴ نانومتر کاهش دهد.

بسیاری می‌گویند کنسول پلی‌استیشن ۴.۵ از ۴K پشتیبانی می‌کند اما به‌یاد داشته باشید پلی‌استیشن ۴ هم‌اکنون قادر به انجام چنین کاری است. تنها کاری که سونی باید انجام دهد، این است که یک مدل جدید با قیمتی مناسب، طراحی خوب و جذاب به‌همراه شعار پخش ویدیوهای ۴K (مانند پشتیبانی از دیسک‌های بلوری ۴K) معرفی کند و سپس بوم! شما صاحب یک پلی‌استیشن ۴.۵ هستید که می‌تواند فیلم‌ها و ویدیوهای ۴K را پخش کند که با شایعات در حال حاضر هم سازگار است.

البته این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران می‌شود. کنسول پلی‌استیشن ۴ در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون واحد فروش داشته و تقریبا اکثر آن‌ها از خرید خود راضی هستند اما اگر به دارندگان فعلی گفته شود شایعه ساخت کنسول بسیار قدرت‌مندتر پلی‌استیشن ۴.۵ با قیمت ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار که نویسنده درباره آن صحبت می‌کرد، فقط یک اشتباه بود ممکن است این افراد را شادتر هم کند! شعارهایی مانند “پلی‌استیشن ۴ مرده است، درود بر پلی‌استیشن ۴.۵” کاملا بعید به‌نظر می‌رسند.

در هر حال، بسیاری از شواهد نشان می‌دهند پلی‌استیشن ۴.۵ حقیقت دارد و به‌زودی به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد البته به‌یاد داشته باشید سونی هنوز چیزی را تایید نکرده و با نزدیک‌تر شدن به E3 2016، اگر این موضوع تغییر پیدا کرد، چندان هم تعجب نکنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا
مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alirreza gamer گفت:

    هرچی میخواد باشه فقط هر بازی براش میاد برا ps4هم بیاد .
    که به احتمال ٩٠٪هم اینجوریه انشا الله

  • mohamadp88 گفت:

    منکه با همین ۴ تا آخر نسل میرم.. هرچی میخان بدن… به ت.خ… 😀

    • محمد گفت:

      ممد ایول به تو ت.و.ف به روی سونی با این کاراش :evilgrin:

    • Gebhard گفت:

      قبل اینکه ps4 بگیرم همون زمانی بود که تقریبا میگفتن سونی داره ورشکست میشه و داره کم کم استودیو هاش رو میبنده که ضرر دهی تموم شه بعد از اون تونست با پول های بدست امده از فروش کنسولش تا حدی وضعش بهتر شه
      بعد از اون شایعه شد که میخواد یه کنسول قوی تر بده با پردازنده بهتر
      بعد از اون شایعه شد که ۴.۵ PS میخواد بیاد
      ولی از همون اول مایکروسافت این مشکلات رو نداشت هر چند با اینکار سونی مایکرو واکنشی میده اما به هر حال زه.ر ما.رمون کردن این نسل رو
      از اینطرف هم اپدیتای ۲۰ گیگی سازنده ها و درست شدن اصطلاح”اپدیت روز اول” اومد که با همکاری شرکت های اینترنتی ایران این مشکل تا حدودی رفع شد xD
      حالا هم این:|
      یه راست بگو میخوام ۴.۵ رو عرضه کنم اعتماد کاربرا هم به ت*خ.مم 😐
      Good game!

  • این نسل که قشنگ کوفتمون شد رفت به امید خدا نسل بعد جبران بشه

  • unreal engine گفت:

    نمیدونم قبول دارین یا نه ولی کلا این نسل رفته توی حاشیه 😐 همه ش رزلوشن،فریم ریت و قدرت سخت افزاری!چیزی که برای کنسول باید جزو آخرین اولویت ها باشه! فقط عناوین شاهکار منتشر شده روی نسل ۷ رو با عناوین این نسل مقایسه کنید! من احتمال میدم انویدیا این نسلو نفرین کرده چون سونی و ماکروسافت به AMD سفارش چیپ ست دادن :-d

    • توی این نسل به این باور رسیدم که هیچی‌جای PC رو نمیگیرم و AMD هم یه تیکه اشغال بیش نیست
      حالا اگه سخت افزار دست انویدیا بود تا نسل ۹ هم قدرت کافی داشت مثل نسل قبل
      تنها ضعف این نسل همین AMD است

      • unreal engine گفت:

        البته AMD هم به نظر من مقصر اصلی نیست! AMD هر چی بهش سفارش بدن میسازه!AMD براش کاری نداره که چیپ ست FURY روی کنسول استفاده کنه(به فرض مثال) ولی این شرکت های ناشر کنسول هستن که به AMD میگن چه APU یی میخوان! مقصر اصلی شرکت هایی مثل سونی و ماکروسافت هستن که خواستن هم هزینه ها رو کاهش بدن در نتیجه کنسول ارزون باشه(ps3 حدود ۶۰۰ دلار قیمت داشت ولی الان ps4 حدودا ۴۰۰ دلار قیمت داره)

        • ولی از نظر من سونی و مایکرو اشتباه اولی رو کردن که سمت انویدیا نرفتن و دوم هم اینکه AMD قدرت کافی رو به نظر من برای کنترل یک نسل نداره.
          شاید اگه انویدیا چیپ ست این نسل رو میزد دیگه خبری از چیزا نبود
          برای مثال به قول شما نسل ۷ و ps3 .

          • 2K.Firaxis گفت:

            AMD قدرت داره خیلی هم داره!
            ولی کو قدرت خرید به قول دوستمون اگه Fury (حتی ارزونترین حالت )میدادن دسته کم باید ۴ برابر این پول میدادیم
            البته من که پول ندادم در نتیجه بهتره بگم (میدادین)

          • reza-976 گفت:

            AMD قدرت بسیار زیادی داره! قبلا مشکل درایور داشت و نمیشد از تمام پتانسیل کارت هاش استفاده کرد ولی الان پابه پای رقیبش هستش و در حال جنگه! و این جنگ هم با اومدن نسل جدید و نتیجه ی کارت هاش به پایان میرسه! AMD در حال حاضر قوی ترین کارت گرافیک جهان رو به نام PRO DUO داره که توی تست ها بیشتر ۵۰ درصد از TITAN X قدرتمند تر ظاهر شده! AMD قدرت داره ولی اما با ۱۰۰ دلاری که سونی جای چیپ بهش پول میده انتظار چی دارید؟؟؟انتظار دارید کنسولتون تا ابد براتون کار کنه؟ اصلا با عقل جور در میاد؟

            • 00Pc Gamer00 گفت:

              pro duo دوهسته ای هست معلومه که از titan x قویتر میشه بعدشم رقیب اصلی این کارت میشه nvidia X80 Titan که ۱۶ گیگ حافظه از نوع hbm2 و رابط گرافیکی ۴۰۹۶ bit و ۱۰۲۴ گیگابایت در ثانیه پهنای باند که در اخر قدرتی به اندازه ۱۲ ترافلاپ تولید میکنه اونم فقط با یه هسته در صورتی که pro duo با دوهسته ۱۶ ترافلاپ قدرت داره بعدشم تو تستا با titan z و r9 295x بیشتر مقایسه شده نه titan x. همه هم میدونن که نسل اول hbm مشکلاتی داشت و این کارت هم همین حافظه رو داره و با این قیمتش کسی اینو نمیخره. اگه بجای این دوتا ۹۸۰ti sli کنی میشه ۱۳۰۰$ که هم ارزونتره هم بهتره

      • reza-976 گفت:

        From masoud of iran!
        واقعا با این طرز فکرت تعجب میکنم! درسته آواتار انویدیا گذاشتم ولی از این حرفت که میگی AMD اشغالی بیش نیست واقعا شاخ در میارم! توی این نسل سازنده ها واقعا زیاد به خودشون اطمینان داشتن و با این فکر و خیال که میتونن تا حد زیادی بازی هارو برای کنسول بهینه کنند! کنسول ساخنتد! ولی خب اینطور نشد و تکلونژی روز به روز در حال پیشرفته! حاضرم شرط بنندم اگه قوی ترین چیپ اون زمان هم میزاشتن بازم کم میاورد چون دیگه بازیساز ها خیلی به جای توجه داشتن به داستان و گیمپلی به گرافیک اهمیت میدند و اصلی ترین ضعف این نسل هم همینه!
        در کل جمله اولی که گفتی هم ترجیح میدم اینطور بخونم که کنسول ها اشغالی بیش نیستن! و دلیلش هم اینه که جلوی پیشرفت صنعت گیم رو میگیرن و باعث در جا زدن بازیساز ها میشن

      • Edric گفت:

        عزیزم بی دلیل که ندادن دست amd
        performance/price بهتری رو ارائه داد
        amd رو انتخاب کردن. اینکه کنسول ها ۳ سال نگذشته انقدر افتضاحن ربطی به amd نداره.

    • X.O.I.T.B گفت:

      اصلا ملت یادشون رفته بازی کنند به خدا 😐

  • Y PS گفت:

    به نظرم وضوح استاندارد برای این نسل ۱۰۸۰ هستش که خیلی هم لذت بخشه…مطمئنم سونی برای وضوح تصویر بیشتر , ۴۰ میلیون طرفدارش رو که طرفدارای اصلیش هستن ناراحت نمیکنه.

  • Gebhard گفت:

    اصلا از همون اول که کنسول نسل ۸ رو گرفتم مثل کنسول نسل ۷ شوقی تو گرفتنش نداشتم
    از همون اول نسل هم سازنده ها به قدرت کم کنسول ها برای اجرای بهتر بازی ها گله میکردن
    به هر حال ما که با این کار سونی دستمون از نسل ۹ کوتاه شد میشینیم با همون pc بازی میکنیم :-((

  • mojtaba33 گفت:

    اقا این مقاله واسه سایت games radar نیست تو پست قبلی هم گفتم اقای مبین احمدی هم اونجا کامنت داده اخرشم نوشته نویسنده گیمفا 😀

  • به نظر من سونی همینجوری تا E3 سکوت میکنه بعدش توی E3 به احتمال خیلی زیاد معرفی میکنه این کنسولو 😥 😥 ولی به نظر من همون PS4 اسلیم باشه بهتره PS4.5 یه ذره مسخرس 😀 😀

  • Amir.P گفت:

    فکر کنم مضخرفترین نسل گیمینگ همین نسل هشته!!!‌همه دنبال رزولوشن و کیفیت و اینا. بابا مگه گیم همش وضوح تصویره؟!؟! پس گیم پلی چی ؟ داستان چی ؟ اینا مهم نیستن؟؟‌ فقط گرافیک مهمه؟ از شروع نسل هشت هر روز اگه ۱۰ تا خبر بیاد دو تاش مال اینه که این بازی با این روزولوشن و فریم اجرا میشه و اون بازی با فریم دیگه!!! باو جم کنید این بساط رو!‌فاتحه ی گیمینگ رو خوندین خداوکیلی!!
    اضن بازی های این نسل هم مزه ی نسل شش و هفت رو ندارن!!‌ گیمرهای قدیمی تر میدونن چی میگم!

  • navid cod گفت:

    یعنی شانس مار و نگاه کنه با هزار بدبختی پلی ۴ گرفتیم حالا پلی استیشن ۴.۵ داره میاد یعنی تو این شانس :reallyangry: ه

  • kia.ops گفت:

    یاد قدیما بخیر که نه میدونستند افت فریم چیه نه اپدیت نه رزولوشین …دستگاه رو روشن میکردی خیالت راحت بود چند تا پیکسل چه لذتی داشت اما الان اپدیت . گرافیک . کارت گرافیک . افت فریم. اتصال دائمی اینترنت . قفل و … همه اینا دلایلین که یه گیمر رو به بدبختی دچار میکنی

  • saeed_gamer گفت:

    به نظرم عرضه یک کنسول جدید اصلا با عقل جور در نمیاد و برای سونی گرون تموم میشه اصلا منی که رفتم خریدم با این باور خریدم که تا اخر نسل از هزینه سخت افزار راحت بشم اگر مدل قوی تر میخواستم خب میرفتم pc میخریدم :X-P:

  • این اخبار و شایعاته مسخره با پایه و اساس کنسول ها در تناقضه چنین چیزی غیر ممکنه و قرار نیست یک بازی انحصاری در یک زمان برای دو کنسول که در واقع یکی هستن بهینه بشه…در این صورت کیفیت بهینه سازی از بین میره و در نتیجه اسمش دیگه کنسول نیست.

    • e h m گفت:

      عزیز درسته که تا این نسل چنین چیزی (اومدن یه کنسول قویتر در یک نسل)سابقه نداشته ولی خط قران که نیست.در این نسل فاصله کنسول ها و pcخیلی زیاد شده(نسل پلی استیشن ۱ تفاوتی با pcنداشت.پلی ۲ تفاوت کمی با pcداشت در واقع تفاوت رزولیشن sdو۱۰۲۸/۸۰۰.پلی ۳تفاوت hd . full hd.اما نسل ۸اگه تازه کنسولا بتونن تا اخر نسلfull hdاجرا کنن که نمیتونن تفاوتش خیلی زیاده با۴k)همین عاملی میشه که سونی به فکر بیفته و یه کنسول قویتربده بیرون تا این فاصله کمتر بشه یا حتی حذف بشه(بسته به سیاست سونی ممکنه یه کنسول ۴kبده بیرون که خیلی گرون در میاد یا ممکنه یه کنسول متعادل تر بده بیرون که قیمتشم مناسب باشه).در نسل قبل اگه کنسول داشتید حتمی متوجه شدید که بازی ها رو با چه گرافیک افتضاحی بازی میکردین(مخصوصا بعد از ۲۰۱۰)واقعا من به شخصه دوست داشتم پول بیشتری میدادم اما بازی ها رو با بهترین تنظیمات بازی میکردم یا حداقل با تنظیمات قابل قبول بازی میکردم.اومدن مدل۴kنباید کسایی رو که کنسول اورجینال دارن رو ناراحت کنه به چند دلیل
      ۱)حتمی قیمت مدل ۴kبالا هست و کمتر کسی توان خرید این کنسول رو داره و با وجود اومدن این کنسول ۹۰درصد گیمرا کنسول اورجینال رو خریداری میکنن
      ۲)حتی اگه هوس عوض کردن کنسولتون رو داشته باشین مشکلی نیست کنسول اورجینال رو به راحتی میفروشین(به دلیل گرونی مدل ۴kکنسول اورجینال متقاضی خیلی بیشتری خواهد داشت) و با بقیه پولتون (البته اگه داشته باشین و کیفیت هم خیلی براتون مهم باشه)کنسول ۴kخریداری میکنین.چون کنسول گرون در میاد احتمالا کنسول در تعداد محدود تری به نسبت کنسول اورجینال تولید میشه
      ۳)برای بهینه سازی هم مشکلی نیست چون بهینه سازی بیشتر برا کنسولی هست که از لحاظ قدرت ظعیف هستش(منظورم این نیست که کنسول قوی اصلا بهینه سازی لازم نداره بلکه مشکلات بهینه سازی اون خیلی کمتر خواهد بود)
      ۴)بازی ها هم اصلا لازم نیست جداگانه ریلیز بشن.بلکه بازی با ۲ تنظیم گرافیکی مخصوص این ۲ کنسول ریلیز میشه.یعنی اگه کنسولتو عوض کردی لازم نیست بازی رو هم عوض کنی
      ۵)اصلا ممکنه خود کنسولت رو هم لازم نباشه عوض کنی.ممکنه یک قطعه اکسترنال هم علاوه بر کنسول۴kساخته باشن که کسایی که کنسول اورجینال رو دارن لازم نباشه کنسول رو بفروشن.فقط کافیه اون قطعه رو خریداری و به کنسو وصل کنی.کسایی هم که کنسول ندارن مستقیما کنسول ۴kرو خریداری میکنن
      ۶)تکنولوژی در حال پیشرفته و در جهان خیلی از مردم به فکر بروز ترین تکنولوژی ها و بهترین ها هستند.پس دنیا رو با ایرانی های بی پول مقایسه نکنید.در کل دنیا متقاضی به اندازه کافی برای این کنسول گرون قیمت وجود دارد.اصلا تا الان خیلیا بخاطر هزینه کمتر سراغ کنسول میرفتن(البته نه همشون)و خیلیا هزینه های خیلی بیشتری میکردند و سراغ pcهای گرون قیمت میرفتند با اومدن این کنسول میتونه خیلی از pcگیمرارو به سمت خودش جلب کنه(البته این بحث خیلی پیچیده هست و حرف های بالا اما و اگر زیاد دارد.)
      در کل با اینکه شک دارم این کنسول به بازار ارائه بشه ولی با ساخته شدن ان شدیدن موافقم و معتقدم با راهکار هایی سونی قادر خواهد بود هم دل مشتریان جدید خواهان کیفیت را بدست اورد هم دل مشتریان قدیمی مخالف این قضیه را.امیدوارم بهترین ها اتفاق بیفتد

  • 2K.Firaxis گفت:

    خدا رو شکر لااقل اکس باکس دارها تا اینجای کار ضرر نکردن
    اما مطمئنم این بازی ها به اکس باکس هم کشیده میشه
    اما مطمئن باشید پول حلال ضرر توش نیست!

  • mohammad-007 گفت:

    بیاد اشکال نداره فقط هر بازی ک برا ps4.5 میاد همون رو ps4 ک ما ها داریم اجرا بشه بسه ۴k نخواستیم

  • REZ گفت:

    من کاری به این ماجرا ندارم، اگه سونی بخواد یک نسخه قوی تر و بهبود یافته تر از PS4 منتشر کنه مشکلی نداره…
    اما اگه قیمتش با PS4 اصلی یکی باشه و براش انحصاری های جدا بیاد کاملاً بی انصافیه! شما فرض کن یک بازی مثل God Of War که بین تمامی فن های سونی طرفدار داره، به صورت اختصاصی فقط برای این کنسول جدید منتشر شه! این یه تُف تو صورت هواداراست!!

  • Kamkar گفت:

    امیدوارم ریمستر اختصاصی های ps4 رو روی ۴.۵ به خوردمون ندن…. چه نسل بدی بود نسل ۸
    راستی ps4.5 چه جوری تلفظ میشه؟

  • Mohammad TLOU گفت:

    بچه های گیمفا نظر دادن نظراشون واسه من مهمه کوچیک همه شما هم هستم اما این همه نظر واسه چیه یکلام بگیم کافیه
    خاک تو سرت سونی :reallypissed:

  • علیرضا گفت:

    همین الا سرچ کنید PlayStation4.5

    اگه خبری از وبس*ایت های معتبر دیدید

  • Parazit گفت:

    بی شک این یک آپدیت بزرگ هست که قراره برای ps4 عرضه بشه تا سونی فروش بالای خودشو حفظ کنه و کنسول هم از این رو به اون رو بشه…مگه پول علف خرس درسته چرک کف دست…کشورهای دیگه هم فقط یکمی راحت تر به این چیزها دسترسی دارن وگرنه خیلیاشون از خیلی از ما ایرانیا بیشتر باید جون بکنن تا پولشون جور بشه :yes:

    • پرویز گفت:

      دوست عزیز کی اینو گفته خیلیاشون باید بیشتر از ما جون بکن به قول قدمی ها قبلا ۱ نفر کار میکرد ۱۱ نفر میخوردند الان ۱۱ نفر کار میکنه ۱ نفر هم نمیتونه بخوره خیلی ها هستند چند شیفت کار میکنند ولی کرای خونه نمیتونن بدن خوراک و پوشاک بماند

  • علیرضا گفت:

    اینارو ولش تا الا خیلی از سازنده ها برای بهینه سازی بازیها برای ایکس باکس مشکل دارند دیگه این کنسول بیاد اصلا طرف ایکس باکس نمیرن

    بنظرم که غیر عادی شما برید به سونی ایم+یل بزنید جواب رو میبینید

    خواهشمندم از گیمفا الکی جو نده تنها وبس*ایتی تو جهان که اینقدر این موضوع رو مهم کرده گیم*فا

  • پرویز گفت:

    برای من خوبه چون میخواستم بعد از تعطیلات بگیرم ولی من در خبر های پیش هم گفتم سونی و ماکرو یه جوری تا یکی دو سال دیگه دووم بیارن بعد برن نسل ۹ البته دیگ برن سراغ انویدیا خب اگر ادم کمی بیشتر پول بده ولی بدونه کنسولش مثلا تا ۸ سال دیگه بدون هیچ مشکلی بازی براش میاد و مشکلی نداره مثل ps3 البته سازنده ها اون موقع دانش استفاده از ps3 رو نداشتن به دوستان پیشنهاد میکنم برید مقایسه god of war 3 بین ps4 و ps3 رو ببینید امیدوارم این خبر صحت نداشته باشه ولی اگر باشه امیدوارم حداقل دیگه مشکل فرم ریت و رزولشن هم نداشته باشه و ۵ سالی یگه راحت براش بازی بیاد فقط من موندم ماکرو میخواهد چیکار کنه؟

    • علیرضا گفت:

      اولن درود بر خودت و اواتارت
      دوم منم همینو میگم الان سازنده ها با ایکس باکس و بهینه سازیش مشکل دارند اگه اینم بیاد دیگه فکر کنم فقط بازیهای سالانه برای ایکس باکس بیاد

      • milad.metal.ps4 گفت:

        درود داداش پرویز همین طوری که گفتی بشه عالی میشه

      • پرویز گفت:

        ممنونم علیرضا جان اسم من هم علیرضا هست ولی خب پرویزو بیشتر دوست دارم بله پدر ایران نوین هستند کاش میشد زمان به عقب برگرده و طوری پیش بره که برای خریدن یک ps4 چهارصد دلاری انقدر سختی نکشیم حالا هم فکر میکنیم قرار دوباره یک کنسول جدید منتشر شه قم گرفتتمون چجوری اونو بخریم پول بازی هاش بماند
        ولی من احتمال میدم ماکرو هم یک کنسول جدیدی منتشر و حداقل باید هم سطح کنسول جدید سونی باشه قدرتش وگرنه ممکه مشکل ایجاد شه ماکروسافت به خوبی از وضع کنسول خبر داره به احتمال ان هم کنسول میده بیرون اگر سونی بده فقط باید فرصت استفاده کنه و مثل اول نسل خبرابش نکنه

        • علیرضا گفت:

          ببینید سکوت سونی برای اینکه فکر نکنم این خبر تو وبسایت های معتبر منتشر شده باشه و اگه منتشر بشه حتما سونی حرفی در این باره میزنه و من هنوز در عجبم که چطور گیم*فا از یک خبر خیلی کوچیک اینقدر الکی جو میده

          شرکت های بزرگ سی*اس*تی دارند اینکه همیشه به موارد کوچیک یا شایعات کوچیک اهمیت نمیدن این خبر هم مثله همون

          تو گوگل سرچ کنید شما PlayStation4.5 اگر وبس*ایت مهمی دیدید که چنین خبر رو رفته باشه

          در ضمن قیمت ۴۰۰ دلار خیلی خنده داره

          شما با ۴۰۰ بنظرتون میشه همچین کنسولی ساخت؟هرچه قدر هم سازنده‌ های کنسول تکنولوژی جدیدی بسازند بهینه سازی و….نمیشه کنسول با قیمت ۴۰۰ دلار که چنین قابلیتی باشه درست کرد
          بحث دما که خودش مهم کساییکه الان کنسول دارند بعد از ۱ ساعت بازی کرد دستشون رو ببرند پشت کنس از اونجایی که هوا در میاد ببینید چه هوا داغی که از فن در میاد

          بحث ولتاژ و برق که خودش یک مشکل برای چنین کنسولی از اون مهمتر اندازه شما اگر مشاهد کرده باشید کنسول واقعا کمی بزرگه

          زیاد باور نکنید گیم*فا هم الکی داره جو میده و خبرسازی میکنه

          • اولا مشخصه که کلا مطلب رو مطالعه نکردید و ما هم تو متن اشاره کردیم که چنین چیزی غیر ممکنه. دوما مقاله ترجمه شده از سایت GamesRadar هست. بعدشم سایت مهمی اخبار این کنسول رو پوشش نداده؟ می شه دقیقا بگین سایت مهم یعنی چی؟ GameSpot مهم نیست؟ IGN مهم نیست؟ کوتاکو که یکی از معروف ترین سایتای گیمینگ هستش چی؟ خبر ساخت چنین چیزی توسط منابع “نزدیک به سونی” منتشر شده پس فکر نکنم دیگه حرفی باقی بمونه. به هر حال امیدوارم چنین چیزی هیچ وقت ساخته نشه و E3 هم خیلی دور نیست و اونجا همه چیز مشخص میشه. حتی مایکل پچر که یکی از معروف ترین تحلیل گرا هستش هم در رابطه با این کنسول صحبت کرده. چند وقت پیش هم که شایعه قیمت و تاریخ انتشارش منتشر شد. بازم برید تو گوگل سرچ کنید PS4.5 شاید چیز مهم تری پیدا کردید 😐

  • oculus rift گفت:

    یعنی playstation 4.5 اگه از رزولوشن ۴k پشتیبانی کنه و قیمتش ۴۰۰ دلار باشه خیلی عادلانس اینو باید در نظر بگیریم قیمتش برای ما گرونه تو اروپا ۴۰۰ دلار چیزی نیست براشون ولی به امید خدا همه بتونیم بگیریم تازه هنوز تاییدم نشده تکذیبم نشده همین تکذیب نشدنش کاررو خطرناک کرده

  • Mohammad TLOU گفت:

    اقای سعید شیخی‌پور
    توروخدا از اینجور خبرا تو گیمفا نذارین
    ادم افسردگی میگیره 😥 😥

  • milad.metal.ps4 گفت:

    دوستان مطمعن باشین این کار سونی عالیه اونایی که tv 4k دارن ps4k میخرن اونایی هم که ندارن از قبلی ها میخرن بازی هاشون مشترکه با این حساب که مثل pc تنظیمات ۴k واسه جدیده اضافه میشه لازم نیست بخرین من در حال برنامه ریزی برای بستن یه pc خوب برای اینده بعد اون صد در صد ps4k رو در برنامه کاریم قرار میدم بعدش هم ps vr نگید ثرونتمندم که دارم از رو هوا میگم

    • پرویز گفت:

      میلاد جان امکان نداره ۴k باشه حتما میخواهند کنسولی منتشر کنند که توی همون ۱۰۸۰ از نظر فرم و گرافیک بهتر عمل کنن در ضمن وقتی کنسول جدید بیاد کنسول قدیمی به کلی به دست فراموشی سپرده میشه وقتی نسل ۸ امد قرار شد تا ۲۰۱۶ ازش پشتیانی شه چی شد؟ غیر کالاف و تامب ریدر دیگه چی امد تازه این هم تفاوت گرافیکی زیادی داشتند طوری دوست نداشتی اصلا سمت کنسول قدیمی بری کنسول جدید بیاد قدیمی به دست فراموشی سپرده میشه

  • نمیدونم چرا بعضی از‌دوستان نسل ۷ رو با ۸ مقایسه میکنن!! :-|(با اینکه‌ خودم عاشق نسل ۷‌بودم) هم‌ آش رو میخوان هم کاسه رو :-|باید به این افراد بگم‌ سونی و مایکروسافت عاشق‌ چشم‌ و ابروی ما نیستن که ما هر‌ چی بخوایم همون‌ ها رو عملی کنن!!!اگه این نسل هم‌ سخت افزار‌ قدرتمندی داشت مثل نسل هفت فروش‌ کنسولها‌ و در نتیجه سود این کمپانی ها کاهش پیدا‌ میکرد و بلایی‌ که نینتندو سر ps و xb اورده بود دوباره تکرار‌ میشد :-/ کمپانی ها هم به همین خاطر تا حد ممکن هزینه ها رو پایین اوردن و فروششون نسبت به نسل قبل میبینیم بیشتر شد و اگه اتفاق خاصی هم نیوفته‌ ps4 برنده ی نسل این نسل میشه.پس بیخودی‌ الکی گله‌ نکنیم!اینم باید بگم نمایان شدن ضعف بیشتر کنسولها در سخت افزار هم تقصیر رشد تصاعدی قدرت سخت افزارهای پلتفرمهای مختلفه و‌ زیادی خواهی ما از کنسولها!

  • Norman گفت:

    خوبه بابا بازی ها رو با کیفیت خیلی بالا تر بازی میکنیم مگه بده؟تازه تازگیا تلوزیون های ۴k ارزون شده و تقریبا با شش تومن الان میتونی یک تلوزیون ۴kخوب گیر بیاریم

  • s3me گفت:

    سونی بهترین کارو میکنه ps 4 دیگه فروششو کرده مجبوره یه کنسول قوی تر بسازه که دوباره سود کنه
    امیدوارم اینکارش تحولی باشه توی گرافیک و بازی های با گرافیک خیلی بالاتر بیاد اوناییم که ps 4 دارن هر چه سریع تر واسه فروشش اقدام کنند تا قیمبت پایین نیومده

  • Norman گفت:

    بابا خب خوبه دیگه کی حال داره پنج شیش سال دیگه صبر کنه تا نسل جدید بیاد بعد بیشتر از گرافیک لذت ببره؟؟

  • Slender Man گفت:

    من الان نشستم دارم به اهنگ Lavender Town گوش می کنم
    اگه ببینم پلی استیشن با سخت افزار قوی تر بیاد کله یوشیدا و دیگر کارکنان سونی رو می کنم تو ماکروفر
    ممکنه بیاد چون سکوت کرده
    یا یه شایعه هست که ببینه واکنش مردم نسبت به این موضوع چیه
    یا تا اپریل طول میده میگه دروغ اپریل
    ممکنه نیاد چون فقط ۳ الی ۴ ساله که این نسل اومده
    این نسل اونقدر ها هم ضعیف نیست
    اگه بیاد ممکنه نسخه اسیلم میاد
    خلاصه هر روز چک میکنم ببینم خبر چی اومده

  • kasi گفت:

    گوشی میگیریم یه ماه بعدش مدل جدیدش میاد میگی برم جدیده رو بگیرم ال ای دی میگیریم یه ماه بعدش نمیدونم۴k 8k1000000kمیاد دلمون به پلی خوش بود اینم که ۴.۵ داره میاد نه جدا چی بگیریم که حدافل ۳ .۴ سالی طول بده معلوم هیچی پیشرفت علم بازی های ۴k باعث شده که نمیشه انتظار ۷.۸ سال رو داشت برا نسل بعد دیگه یه سال یه سال میاد زن گرفتنم اینجوری شده پس بن بست یه مغز تعطیل

  • Abdollah A گفت:

    قیافه من بعد از خوندن خبر و نظرات 😐 بعضی ها که دارن به سونی فهش میدن 😐
    حوصله ی نظر گذاشتن ندارم فقط اینو میگم که بعضی ها سکته نکنن ،احتمال اینکه یه ps4 با سخت افزار جدید و جدا از نسخه ی اصلی بیاد صفره… مدل اسلیم شاید

  • واقعاً نمیدونم چرا این خبرهای چرتو پوچو میذارند تو سایت واقعا دیگه شورشو درآوردند

  • ramin#x#.x گفت:

    اخ اخ
    اول نسل زمانی هنوز کنسول به بازار نیومده بود گفتم آش…غالی بیش نیست هیچ کس گوش نگرد. الان تقریبا همه به این نتیجه رسیدند که یه ۷۸۷۰ م.س.خ.ره نمیتونه موفقست پلی ۳ رو حتی ببینه.

  • console and pc گفت:

    اقا ما چه کنیم به نظرتون همین ورژنو بخریم یا صبر کنیم ورژن جدید بیاد ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از  پلی استیشن ۴.۵ - گیمفا