خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

سلام گیمفایی های عزیز. حالتان چطور است؟امیدوارم که تعطیلات خوبی را سپری کرده باشید. باز هم در روز شنبه با قسمتی دیگر از خبرنامه در خدمت شما کاربران گیمفا هستیم تا مثل همیشه مهمترین اخبار هفته کذشته را با یکدیگر مرور کنیم. با ما همراه باشید.

 

شایعه: GTA VI هم‌اکنون در دست توسعه است؛ «توکیو» مقصد بعدی سارقان

۱۳۹۵/۰۱/۰۷

موفقیت عنوان GTA V بر کسی پوشیده نیست. مخصوصا اگر نگاهی به آمار فروش این عنوان انداخته و مشاهده کنیم که عنوان GTA V بیش از ۵۰ میلیون نسخه فروخته است؛ مبلغی بالغ بر ۲٫۳ میلیارد دلار. فروش موفق این عنوان و درآمد مناسب شرکت راک استار از GTA Online این شرکت را بر آن داشته است تا به فکر ساخت نسخه بعدی این عنوان باشد. وب‌سایت تِک‌ریدار در گزارشی اعلام کرد که راک استار مدتی است ساخت GTA VI را آغاز کرده و اگرچه این موضوع هنوز توسط این شرکت رسما تایید نشده است، اما به گفته وب‌سایت تِک‌ریدار، GTA VI در شهر توکیو جریان خواهد داشت. البته این اولین بار نیست که خبرهایی مبنی بر ساخت نسخه ای از بازی GTA در شهر توکیو نشیده می شود. در سال ۲۰۰۳ نیز تِیک-تو اینتراکتیو علاپم تجاری با نام های GTA: Tokyo و GTA: Bogota را ثبت کرد و به نظر می رسد راک استار از آن زمان قصد داشته تا نسخه ای از سری بازی های GTA را در شهر توکیو بسازد اما بعدها و پس از بازدید از این شهر، به دلایلی از جمله دشوار بودن طراحی جاده های شهر توکیو، این پروژه از سوی راک استار لغو شد. البته به گفته راک استار، این شرکت برنامه های بسیاری برای GTA Online داشته و در صورتی که شایعات نیز حقیقت داشته باشند، انتشار این عنوان تا قبل از سال ۲۰۱۸ امکان پذیر نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر شما را دعوت می کنم تا انتظارات گیمفا از بازی GTA VI را حتما مطالعه کنید.

توکیو بدون توقف…! سارقین بزرگ در راه توکیو!

 

بخش چندنفره Uncharted 4 احتمالا برروی دیسک عرضه نخواهد شد

۱۳۹۵/۰۱/۰۸

کمتر از دو ماه به انتشار عنوان محبوب Uncharted 4: A Thief’s End باقی مانده و مطمئنا بسیاری از کاربران تمایل دارند تا در روزهای پایانی اطلاعات بیشتری از این عنوان به دست آورند؛ عنوانی که به گفته بروس استارلی، کارگردان آن، خیره کننده ترین گرافیک بصری تاریخ بازی های ویدیویی را خواهد داشت و شاهد زنده ترین جلوه های بصری در این بازی خواهیم بود. اما به تازگی شایعاتی منتشر شده است که عنوان میکنند نسخه فیزیکی عنوان Uncharted 4: A Thief’s End همراه با بخش چند نفره آن روی یک دیسک عرضه نخواهد شد. Shinobi602، یکی از کاربران معروف در زمینه لو دادن اطلاعات مربوط به بازی های ویدیویی، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که بازی اصلی بسیار حجیم بوده و به همین دلیل ناتی داگ قادر نخواهد بود که بازی Uncharted 4: A Thief’s End را همراه با بخش چند نفره آن روی یک دیسک عرضه کند و بنابراین بخش چند نفره این عنوان باید به صورت جداگانه دانلود شود. هنوز شرکت سونی یا ناتی داگ این موضوع را تایید نکرده اند و مشخص نیست که در نهایت چگونه می توانیم بخش چند نفره شاهکار جدید استودیوی ناتی داگ را تجربه کنیم. مطمئنا در روزهای آینده اطلاعات و جزییات بیشتری منتشر می شود.

عنوان Uncharted 4: A Thief’s End خیره کننده ترین گرافیک بصری را خواهد داشت.

 

Gears of War 4 آغازی بر یک سه گانه جدید است

۱۳۹۵/۰۱/۰۸

Gears of War یکی از محبوب ترین و موفق ترین بازی های یک دهه اخیر هست که نسخه سوم این عنوان با نام Gears of War 3 در سال ۲۰۱۳ با فروشی بیش از یک میلیارد دلار توانست رکوردی بی نظیر را بر جای بگذارد. سال گذشته و در جریان کنفرانس E3 2015، مایکروسافت رسما از نسخه جدید این عنوان رونمایی کرد که از آن زمان تاکنون به یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال ۲۰۱۶ تبدیل گشته است. حال استودیوی کوالیشن، سازنده عنوان Gears of War 4، در مصاحبه ای با سایت گیم اینفورمر تایید کرد که فرانچایز Gears of War مسیر طولانی را در پیش داشته و Gears of War 4 تنها آغازی بر یک سه گانه جدید از این فرانچایز است. به گفته راد فرگوسن و چاک کوزیجا کارگردان Gears of War 4، تیم سازنده در آغاز راه تصمیم گرفت تا داستانی متفاوت را بازگو کرده و به خلق نسل جدیدی از قهرمانان بپردازند؛ تصمیمی که در نهایت به خلق قهرمان جدید داستان یعنی جی‌دی فینیکس، فرزند مارکوس(شخصیت افسانه ای سه گانه اول Gears of War) منجر شد. بر همین اساس، مایکروسافت در آینده برنامه های بسیاری برای فرانچایز Gears of War داشته و عنوان Gears of War 4 تنها آغازی بر یک سه گانه جدید و این بار در قالب فرزند مارکوس فینیکس خواهد بود.

جی دی فینیکس، فرزند مارکوس فینیکس کبیر…

 

سازندگان Assassins Creed 3 از پروژه بزرگ خود برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی می‌گویند

۱۳۹۵/۰۱/۱۰

شعبه یوبی سافت در شهر سنگاپور به علت همکاری در ساخت عناوینی به مانند Assassins Creed 3 و Ghost Recon: Phantoms نامی شناخته شده است. حال مدیر عامل این استودیو به تازگی از افتتاح شعبه ای جدید در کشور فیلیپین خبر داده است. استودیوی جدید در شهر Santa Rosa، خارج از پایتخت فیلیپین و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ افتتاح می شود. به گفته آقای اوِلیویه دِ روتیلیار(Olivier de Rotalier)، مدیر عامل شعبه یوبی‌سافت در بخش‌های سنگاپور و جنوب شرقی آسیا، استودیوی جدید با سایر استودیوهای یوبی سافت در ساخت یک عنوان AAA بر روی کنسول ها و رایانه های شخصی همکاری می کند. هنوز مشخص نیست که پروژه جدید چه خواهد بود و حدس و گمان های زیادی در این رابطه از جمله همکاری در ساخت نسخه بعدی Assassins creed یا Watch Dogs 2 وجود دارد. کمتر از سه ماه دیگر به کنفرانس E3 2016 باقی مانده است، شاید این پروژه یک عنوان کاملا جدید است که هنوز توسط یوبی سافت معرفی نشده و این شرکت قصد دارد تا در E3 2016 ضمن معرفی و رونمایی رسمی، اطلاعات و جزییات کاملی از این عنوان را به اشتراک بگذارد.

یوبی سافت با سوپرایز بزرگ در راه E3…

 

Call of Duty 2016 در آینده اتفاق خواهد افتاد

۱۳۹۵/۰۱/۱۰

تاکنون شایعات بسیاری پیرامون نسخه جدید عنوان Call of Duty منتشر شده است. در ماه مارس مجله معتبر انگلیسی Games TM عنوان Call of Duty: Ghosts 2 را در لیست “مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۶″، برای شماره ماه فوریه خود قرار داده و اشاره کرد که Ghosts 2، مانند هر Call of Duty دیگری، در ماه نوامبر منتشر می شود. همچنین برخی شایعات نیز به در دست ساخت بودن نسخه ای دیگر با نام Call of Duty Bloodlines اشاره دارند که به گفته منابع، نینتندو مشغول همکاری با اکتیویژن است تا Call of Duty Bloodlines را برای کنسول NX در هنگام انتشار عرضه کند. در کنار همه این شایعات، گزارش های جدید از این خبر می دهند که  Call of Duty 2016 به طور کامل در آینده خواهد بود. به نقل از سایت یوروگیمر و به گزارش Shinobi602، داستان عنوان Call of Duty 2016 در آینده ای دور و در زمانی فراتر از Advanced Warfare و سری Black Ops جریان دارد. همچنین به نقل از سایت یوروگیمر، در عنوان Call of Duty 2016 مبارزات در میان قلمروهای(قبیله های) فضایی جریان داشته و احتمالا نام این عنوان Call of Duty: Ghosts 2 نخواهد بود. داستان و گیم پلی سری بازی های ندای وظیفه از عنوان Modern Warfare 3 به بعد به صورت متوالی در دنیای مدرن در جریان داشته و همین امر نیز انتقادات بسیاری را از سوی کاربران به همراه داشته است. اما به نظر می رسد اکتیویژن فکر ساخت چنین عنوانی را از مدت ها قبل زیر نظر داشته است؛ به طوری که در سال ۲۰۱۰ نام تجاری Call of Duty: Space Warfare را ثبت کرد که البته این نام تجاری بعد ها با معرفی نشدن عنوانی از سوی اکتیویژن، زمانش به پایان رسید و این ناشر نیز تلاشی برای ثبت دوباره آن انجام نداده است. در عنوان Call of Duty: Ghosts نیز شاهد نبردهای فضایی بوده ایم که البته اکثر آن ها در درون سفینه های فضایی جریان داشت. همه این موارد، به خوبی اثبات می کنند که اکتیویژن مدت ها قبل به دنبال ساخت چنین محتوایی بوده است. در هر صورت نمایش گیم‌پلی Call of Duty 2016 در E3 امسال تایید شده و به طور حتم در این کنفرانس، اطلاعات و جزییات بیشتری از این عنوان در دسترس خواهد بود؛ عنوانی که اکتیویژن می گوید با وجود رشد چشم گیر فروش سالانه فرانچایز Call Of Duty، شاید نتواند فروشی به خوبی نسخه های قبلی داشته باشد.

Call of Duty 2016، شروعی تازه با طعم تکرار؟

 

عنوان Shadow of Mordor 2 در رزومه کاری یک بدلکار به چشم خورد

۱۳۹۵/۰۱/۱۱

یک بدلکار زن به تازگی نام بازی Middle-earth: Shadow of Mordor 2 را در لیست رزومه کاری خود ثبت کرده است. سایت Nerdleaks موفق به گرفتن عکسی از پروفایل یک بدلکار زن به نام لارن ماری کیم شده است که در لیست رزومه کاری او، عنوان “Shadows of Mordor 2” به چشم می خورد. از آنجایی که هنوز انی عنوان رسما معرفی نشده، هم اکنون دیگر در لیست شخص نامبرده به چشم نمی خورد و حذف شده است. فعالیت خانم کیم در استودیویی به نام بلور (Blur) صورت گرفته و با توجه به توضیحات ارائه شده توسط سایت GamesRadar، به نظر می رسد که بلور به استودیویی با همین نام اشاره دارد که تریلرهای CGI را برای عناوین ساخته شده توسط سایر استودیوها تهیه می کند. طبق اطلاعاتی که در پروفایل طراح ارشد Shadow of Mordor یعنی جد بلنی درج شده، استودیو مونولیث (Monolith) از ماه اگوست سال گذشته مشغول کار بر روی یک پروژه معرفی نشده است. جوبی کایل کارمیکر، از طراحان ارشد دنیای بازی های ویدیویی که بر روی عناوینی همچون Far Cry Primal کار کرده نیز گفته می شود که از ماه فوریه ۲۰۱۶، در استودیوی مونولیث مشغول کار بر روی یک پروژه معرفی نشده است. هنوز مشخص نیست که آیا این دو نفر بر بر روی یک پروژه کار می کنند یا خیر. اگرچه شرکت برادران وارنر نیز هنوز به این شایعات پاسخی نداده اما احتمال می رود که شاهد معرفی و نمایش کاملی از این عنوان در E3 2016 باشیم.

بازگشت تاریکی… به نظر می رسد عنوان Shadow Of mordor 2 در دست ساخت است.

 

مروری بر اخبار و اطلاعات منتشر شده از پلی استیشن ۴.۵

۱۳۹۵/۰۱/۱۳

شاید نخستین بار با شنیدن این خبر، خیلی آن را جدی نگرفته و آن را یک شوخی ساده فرض کردیم. اما به مرور زمان و با منتشر شدن اطلاعات و جزییات بیشتر، شایعات رنگ جدی تری به خود گرفت و حال این موضوع در بین کاربران پلی استیشن از یک شایعه ساده به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. شایعات از زمانی آغاز شد که منابع نزدیک به شرکت سونی از تصمیم این شرکت برای ساخت و عرضه پلی استیشن ۴ قوی تر با نام پلی استیشن ۴٫۵ یا پلی استیشن ۴K خبر داده اند. به گفته منابع، شرکت سونی قصد دارد کنسولی را عرضه کند که قدرت پردازشی آن دو برابر کنسول پلی استیشن ۴ بوده و بر خلاف این کنسول، قادر به پشتیبانی از رزولوشن ۴K است. اما این شایعات تا چه میزان صحت دارد؟ برنامه شرکت سونی به گونه ای است که اندازه پردازنده‌ها را از ۲۸ نانومتر( کنسول پلی استیشن ۴) به ۱۴ ماژول در اندازه نانومتر کاهش داده و تراشه هایی دو برابر قدرت مند تر بسازد. به گفته بخش دیجیتال فاندری سایت یوروگیمر، شاید بدین وسیله کنسول جدید بتواند قدرت پردازشی بیشتری ارائه دهد اما برای اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K کافی نخواهد بود. در تایید این موضوع و به گزارش سعید شیخی پور، خبرنگار گیمفا، می توان گفت شایعه پشتیبانی از رزولوشن ۴k کمی غیر واقعی و غیر منطقی به نظر می رسد و دست‌یابی به رزولوشن ۴k در کنسول پلی استیشن ۴٫۵ بعید است. به علاوه، برای این که کنسول جدید بتواند از کنسول پلی استیشن ۴ قدرتمند تر ظاهر شود، به فناوری بالاتر(از جمله حافظه رم بالاتر) احتیاج خواهد داشت. از طرف دیگر، فن‌آوری‌های تامین انرژی گرافیک‌های ۴k برای قرار گرفتن در یک کنسول بسیار گران قیمت هستند و حتی اگر سونی بتواند به فن‌آوری یک سیستم با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۴k دسترسی پیدا کند، مسلما ساخت کنسول جدید برای سازندگان بسیار گران تمام خواهد شد که در این صورت شاهد عرضه این کنسول با قیمت بسیار بالایی خواهیم بود. البته احتمال دیگری نیز وجود دارد و آن ساخت “پلی استیشن ۴ اسلیم ” است؛ یعنی کاهش اندازه پردازنده ها، ایجاد تغییرات و بهبود های جزیی در کنسول پلی استیشن ۴ و عرضه کنسولی با ابعاد کوچکتر. در غیر این صورت مشخص نیست که هدف سونی از ساخت کنسولی که نمی تواند بازی ها را بدون نقص روی روزولوشن ۴K اجرا کند چه خواهد بود. شایعات پیرامون پلی استیشن ۴٫۵ روربه‌روز بیشتر شده و روزنامه وال استریت نیز از معرفی این کنسول قبل از عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر خبر می دهد. حتی به گفته یکی از کاربران سایت NeoGAF، توسعه دهندگان کیت توسعه نرم‌افزاری جدید را دریافت کرده‌ و هم اکنون درحال توسعه بازی‌های خود براساس سخت‌افزار قدرمند جدید هستند؛ عناوینی به مانند Deep Down و God of War 4 که گفته می شود در E3 2016 معرفی شده و عناوین هنگام عرضه کنسول پلی استیشن ۴٫۵ خواهند بود. البته عرضه عناوین جدید برای این کنسول بدین معنی نیست که آن ها بر روی کنسول پلی استیشن ۴ قابل اجرا نخواهند بود بلکه یقینا بر روی کنسول پلی استیشن ۴٫۵ عملکرد بهتری خواهند داشت. به علاوه، بازی هایی که قبلا برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شده اند نیز می توانند با عرضه و دریافت به روز رسانی از سوی سازندگان، از سخت افزار کنسول جدید استفاده کرده و به این وسیله در آن ها نیز شاهد تغییرات گرافیکی بسیاری خواهیم بود. شرکت سونی همچنان سکوت را در پیش گرفته و به این شایعات پاسخی نمی دهد. حتی در مصاحبه وب سایت گیمفا با بخش پشتیبانی شرکت سونی، این شرکت از ارائه هرگونه اطلاعات رسمی در این رابطه خود داری کرد. بنابراین برای مشخص شدن حقیقت باید کمی بیشتر صبر کنیم و مطمئنا با نزدیک تر شدن به E3 2016 اطلاعات و جزییات بیشتری در رابطه با کنسول پلی استیشن ۴٫۵(پلی استیشن ۴K) در دسترس خواهد بود.

اول آوریل هم تموم شد! انتظار داشتیم که روز اول آوریل سونی شایعات اخیر رو تکذیب کنه و بگه که شوخی ساده ای بیش نبود اما متاسفانه شایعات همچنان به قوت خود باقیست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #۷ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا