شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا

شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT

شایان محمدیان
۱۲:۰۰ ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا

درون یک آسانسور بودم و سه متخاصم قرمز رنگ من را محاصره کرده و آماده شلیک کردن بودند؛ آماده بودم تا آن‌ها را از پا در بیاورم؛ زمان آهسته شده بود، چند لحظه‌ای فکر کردم و دشمن سمت چپم را با مشت زدم و اسلحه‌اش را گرفتم و با آن خودش و دشمن روبه رویی را کشتم، هنگامی که صورتم را به سمت دشمن سمت راستم برگرداندم متوجه شدم که تیر او تنها در چند سانتیمتری صورت من قرار داشت، کاری از دستم بر نمی‌آمد، مهم نبود چقدر زمان آهسته شده بود هر کاری هم که بکردم تنها سرعت گلوله را افزایش می‌داد و در پایان آن اتفاق کذایی افتاد. بله من کشته شده بودم و مجبور بودم دوباره با فشردن کلید (R) بازی را از ابتدای آن مرحله آغاز کنم.

superhot 03

به اندازه یک سر تکان دادن با مرگ فاصله هست

داستان بازی بسیار جذاب و در عین حال پیچیده است. شما در اصل در نقش یک بازی‌ باز هستید که به انجام یک بازی در حالت واقعیت مجازی از روی سرور یک شرکت سری می‌پردازید که این بازی هیچ داستانی را روایت نمی‌کند در عین حال هر مرحله دارای زمینه‌های داستانی (همان سناریوی سابق) متفاوتی است که در ابتدا یا به صورت گفت و گو متنی بین شما و دوستی که بازی را به شما معرفی کرده است و یا به صورت متن‌هایی در ابتدای مراحل روایت می‌شود. با این حال این متن‌ها کاملا گویای داستان بازی نیستند و همیشه شما را به این فکر می‌اندازند که ماجرا در اصل چیست؟ چرا این افراد باید کشته شوند؟ چرا باید شخصیت ما این بازی را انجام دهد؟ و چراهای بسیاری که برای هر شخص جواب‌های متفاوتی را در بر دارند. بازی سازان با این کار به شما این اجازه را می‌دهند تا قوه خیال پردازی خود را به کار بیندازید و تا انتهای بازی داستانی را برای خود در ذهنتان رقم بزنید.

story

بیشتر داستان بازی به این صورت روایت می‌شود

بازی دارای بیش از ۳۰ مرحله می‌باشد. در تمام این مراحل شما به تنهایی و بدون هیچ سلاحی در هنگام شروع مرحله باید در برابر چندین دشمن قرار بگیرید. این در حالیست که تنها با اصابت یک گلوله، شما از پا در می‌آیید و با توجه به این که بازی در سبک اکشن اول شخص می‌باشد این موضوع به دفعات اتفاق می‌افتد. برای درک بهتر این مساله شما می‌توانید بازی Hotline Miami را در نظر بگیرید با این تفاوت که در این بازی فقط می‌توانید رو به روی خود را ببینید. شاید با خود بگویید که با این وجود این عنوان یک بازی اعصاب خرد کن و سخت می‌باشد اما سازندگان برای این مساله نیز تدبیری اندیشیده‌اند. بازی سازان با کاهش سرعت بازی به شما این امکان را می‌دهند که به مراحل به صورت یک پازل نگاه کنید و مراحل بازی را با فکر کردن به حرکاتتان به پایان برسانید. با این کار آن‌ها تعادلی میان اول شخص بودن بازی و کشته شدن تنها با یک اشتباه را به وجود آورده اند. تا زمانی که شما حرکتی را انجام نداده‌اید بازی تقریبا متوقف است و هیچ اتفاقی نمی‌افتد اما زمانی که دوربین را حرکت دهید و یا قدمی را بردارید بازی به جریان می‌افتد و با ایستادن شما همه چیز دوباره به حالت آهسته باز می‌گردد. این موضوع زمانی جالب می‌شود که شما توسط چندین نفر محاصره شده باشید و همین مساله به شما اجازه فکر کردن را می‌دهد تا درست ترین حرکت ممکن را انجام دهید.

superhot scr2

Bullet Time بهتر از هر زمانی در این بازی وجود دارد. در حقیقت کل بازی در این حالت سپری می‌شود

جزئیات گرافیکی بازی زیاد نیستند. شما در بازی به جز چند رنگ سیاه، سفید، قرمز و در برخی مواقع زرد و آبی کم رنک رنگ‌های دیگری را مشاهده نمی‌کنید اما به لطف استفاده از همین تعداد رنگ محدود در جای درست بازی از لحاظ گرافیک هنری قابل تحسین می‌باشد. طراحی بافت‌ها در بازی بسیار خوب صورت گرفته است به طوری که با دقت در آن‌ها متوجه می‌شوید که چیزی از بازی‌های بزرگ کم ندارند. مهمترین و شاید زیبا ترین طراحی گرافیکی بازی، طراحی دشمنان می‌باشد. افرادی که کاملا شبیه هم هستند و از کیریستال‌های قرمز رنگ درست شده‌اند که با از بین بردنشان، آن‌ها شکسته شده و به هزاران تکه تقسیم می‌شوند. محیط‌های طراحی شده در بازی هم نسبتا شلوغ و پر جزئیات می‌باشند البته استفاده از رنگ‌های یکنواخت در طراحی آن‌ها با دیوار‌ها باعث می‌شود که شما به آن‌ها کمتر توجه کنید و بیشتر بر روی کشتن دشمنانتان متمرکز شوید که این موضوع با توجه به گیم‌پلی بازی بسیار مهم می‌باشد. با این حال می‌توان بخش گرافیکی بازی را یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین قسمت‌های بازی به شمار آورد که به طور حتم در ذهن تمام بازی بازان باقی خواهد ماند.

break

با کشتن دشمنان آن‌ها به هزاران تکه شیشه تبدیل می‌شوند

در قسمت صدا گذاری بازی سازان کار خاصی را انجام نداده‌اند و این قسمت در کل به چند صدای شکستن دشمنان شیشه‌ای، صدای شلیک اسلحه و آماده شدن برای شلیک بعدی، صدای وزوز الکتریکی در پس زمینه بازی و در نهایت گفتن عبارت Super Hot در انتهای هر مرحله خلاصه می‌شود. شاید اگر در بازی موسیقی زیبایی قرار داشت بازی کردن این عنوان حتی از این هم جذابتر می‌شد. اما همواره به دلیل نبود موسیقی سکوت خاصی در مراحل بازی حکم فرماست که حتی کشته شدن دشمنان هم این سکوت را در هم نمی‌شکند.

در نهایت می‌توان گفت بازی SuperHot یک عنوان بسیار زیبا و متفاوت است که اگر بدون انتظار خاصی به انجام آن بپردازید به یک شاهکار برای شما تبدیل خواهد شد. این بازی از گیم‌پلی زیبا و درگیر کننده‌ای برخوردار است که می‌تواند شما را ساعت‌ها مجذوب خود کند و فکر شما را همواره برای پایان مراحل درگیر کند. اگر به دنبال یک بازی ارزان قیمت و متفاوت هستید تا شما را برای مدتی سرگرم خود کند و ارزش وقتی را که برای آن می‌گذارید داشته باشد بازی SuperHot همانی است که می‌خواهید.

superhot grade

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا
شیشه شکن | نقد و بررسی بازی SUPERHOT - گیمفا