برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا

برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2

علی جلیلی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا

چقدر به یک ورزش رزمی خشن اهمیت می دهید؟ نه در صنعت بازی های رایانه ای، بلکه در رشته های مختلف در دنیای واقعی. اکثر کسانی که این مقاله را می خوانند، سری فیلم های بروسلی را دیده یا دنبال کرده اند. زمانی که فیلم های بروسلی را نگاه می کردیم،شاید با خود فکر می کردیم که وقعا چه کسی می تواند تمام رشته های رزمی را بلد باشد و از تمام تکنیک هایش در مبارزات استفاده کند؟ خب جوابی که اغلب برایمان پیش می آمد این بود که شاید بروسلی یک آدم استثنایی در این رشته باشد. تا حدودی این جواب درست است ولی با گذشت چند سال پس از مرگ استاد هنرهای رزمی، افراد زیادی پیدا شده اند که راه وی را در پیش گرفتند. این افراد شاید همانند بروسلی از ریشه تمام هنر های رزمی خود را تقویت نکرده اند ولی هرچیزی که هست آن ها نام یک رشته ورزشی به نام Mixed Martial Arts را یدک می کشند. چندسال پس از مرگ بروسلی و با ابداع کمپانی به نام UFC، به نوعی می توان گفت که راه این استاد هنرهای رزمی ادامه یافت افراد بیشتر را مجذوب خود کرد. در فیلم های بروسلی قطعا دیده اید که یک جودو کار درخواست مبارزه با بروس را کرده و این دو هم باهم مبارزه کرده اند، این مبارزات در UFC هم دنبال می شود. هدف از ساخت کمپانی UFC مبارزات سبک های مختلف رزمی با یکدیگر است جودو کار با یک بوکسور، کشتی گیر با یک جوجیدسو کار و… . جذابیتی که در این رشته وجود دارد شاید کمتر رشته ورزشی در خود داشته باشد چرا که تمام ضربات واقعی هستند و مبارزاتی که در رینگ مبارزه انجام می شود، از شور و هیجان بسیار بالایی برخوردار است. این شور و هیجان در تماشای مسابقات تلوزیونی این رشته باعث شده است که UFC همانند دیگر رشته های ورزشی با یک شبیه ساز وارد دنیای بازی های رایانه ای شود.

ufc 2 review 6

راندا روزی قهرمان سابق بخش زنان و کانر مکگروگر یکی از قهرمانان بخش مردان این بار روی کاور بازی هستند. کاور زیبایی طراحی شده است.

پس از عرضه نسخه های مختلف از سری بازی Ultimate Fighting Championship توسط شرکت های مختلف، بالاخره نوبت به شرکت EA Sports رسید. همه ما می دانیم که EA Sports در شبیه سازی عناوین ورزشی حرف اول را می زند. این شرکت عناوین بسیاری را در کارنامه دارد. عناوین محبوب مثل سری بازی FIFA ،NFL ،NCAA Football و… که همه اینها عناوین خوش ساختی هستند. پس از گذشت چند سال و مشارکت THQ در ساخت سر بازی UFC، اینبار حق ساخت این بازی به شرکت EA Sports رسید. اولین نسخه ای که این شرکت ساخت در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان EA Sports UFC بود که اولین نماینده سری بازی UFC در نسل هشتم شد. گرافیک خیره کننده، گیم پلی روان و طبیعی، موسیقی و صداگذاری بسیار خوب از ویژگی های Ea Sports UFC بود که طرفداران را بسیار خوشحال کرد. این دقیقا همانچیزی بود که طرفداران این سری منتظر آن بوده اند و بالاخره این آرزو آن ها مستحق شد. حالا پس از گذشت دو سال پس از عرضه بازی EA Sports UFC، نسخه جدید این بازی تحت عنوان EA Sports UFC 2 عرضه شده و باید ببینیم که شرکت EA Sports چه دستپختی را برای بازیکنان درنظر گرفته است. بهتر است قبل از شروع مقاله نگاهی مختصر به تاریخچه کمپانی UFC داشته باشیم

یواف‌سی (UFC) یک سازمان برگزاری مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی است که در سال۱۹۹۳ تأسیس شده و مقر آن در لاس وگاس مرکز ایالت نوادا قرار دارد. یواف‌سی بزرگترین سازمان برگزارکننده مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی و میزبان بهترین مبارزان این رشته است و مسابقات خود را در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌کند.

نخستین مبارزه یواف‌سی در سال ۱۹۹۳ در شهر دنور ایالت کلرادو برگزار شد. در این مسابقات مبارزان رشته‌های مختلف رزمی همچون بوکس، جوجیتسو برزیلی، تکواندو، کشتی، موی تای، کاراته، جوجیتسو در مبارزاتی با حداقل قوانین محدودکننده رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا مؤثرترین هنر رزمی در یک مبارزه واقعی مشخص شود اما مبارزان مسابقات یواف‌سی در مسابقات بعدی به استفاده از تکنیک‌های رشته‌های رزمی دیگر روی آوردند و این زمینه‌ساز پیدایش یک سبک رزمی جدید شد که امروزه آن را با نام هنرهای رزمی ترکیبی می‌شناسیم.

مسابقات یواف‌سی خط بطلانی بر روی بسیاری از تصورات رایج در مورد مبارزات تن به تن کشید و مشخص شد که در یک مبارزه واقعی خبری از حرکات زیبای ترکیبی، و ضربات چرخشی نخواهد بود. بوکسورها، تکواندوکارها و کاراته‌کاها که خود را بهترین جنگجویان دنیا می‌دانستند به راحتی اسیر دست استادان جوجیتسو شده و بر روی زمین با حرکات قفل مفصل و خفه‌کننده تسلیم می شدند. یواف‌سی به این ترتیب پرده از بسیاری از افسانه‌های بوکس، کاراته و کونگ‌فو برداشت و نشان داد که چه فنونی در یک مبارزهٔ واقعی نتیجه‌بخش است.

برخلاف انتظار بسیاری در مسابقات یواف‌سی خون‌ریزی فراوانی اتفاق نمی‌افتد، بلکه نتیجهٔ تقریباً تمام نبردها در حالت خاک مشخص می‌شود. یکی از مبارزان روی سینه دیگری قرار گرفته و دو مبارز گاه برای دقایق طولانی بر روی یکدیگر می لولند و به ندرت ناک‌اوت‌های تماشایی دیده می‌شود.

مسابقات یواف‌سی مخالفان و منتقدانی نیز دارد که به خشونت فراوان این مبارزات معترض بوده و خواهان ممنوعیت آن هستند. جان مک کین سناتور بانفوذ آمریکایی و از رهبران حزب جمهوری‌خواه که از هواداران پروپاقرص ورزش بوکس است در سال ۱۹۹۶ در نامه‌ای به فرمانداران تمام ایالت‌های آمریکا خواسته بود مسابقات یواف‌سی را به دلیل وحشیانه بودن ممنوع کنند.

 

به باشگاه Ultimate Fighting خوش آمدید. برای اینکه شخصیت خودتان را در بالاترین سطح UFC بسازید، باید سخت تلاش کنید، تمرین کنید و روحیه کافی برای برد و باخت داشته باشید. برای همین اینجا جایی است که داستان Career خود را چه خوب و چه بد خلق می کنید و به تاپ ترین بخش کمپانی یعنی قهرمانی سنگین وزن می رسید. کل داستان UFC 2 همین است. مثل دیگر عناوین ورزشی همانند سری WWE، بر روی یک سوپراستار تمرکز نشده و داستان درگیری وی تعریف نمی شود. البته در بخش داستانی اشاره هایی به UFC 189 شده است که در آخر مبارزه دو سوپراستار شبیه سازی شده است ولی همانطور که گفته شد بخش اعظم داستان را در بخش Career مشاهده خواهید کرد. این بخش واقعا زیبا کار شده است و تا مدت های بسیار شما را سرگرم می کند. برای اینکه به آخرین قدرت خود برسید، باید سخت ورزش کنید. تمام فنون را حسابی تمرین کنید و تمام امتیازات را برای خود کنید. به همین ترتیب پس از هر تمرین امتیازاتی از طرف مربی به شما داده می شود که در شش سطح تقسیم بندی می شود. F ،E ،D ،C ،B ،A تمام این سطوح هستند که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم. هر چه به امتیاز A نزدیک تر شوید، قدرتتان بیشتر و امتیازتان بالاتر می رود. از طرف دیگر زمانی که شما تمرینی را می خواهید شروع کنید، درجه سختی آن را هم می توانید تعیین کنید که چقدر به قدرت شخصیتتان افزوده شود. در تمرین هایی که انجام می دهید احتمال مصدومیت هم دارید ولی این مصدومیت ها به گونه ای نیست که تاثیری بر روی مبارزات و مسابقات شما داشته باشد پس بهتر است از همان اول سخت تمرین نکنید. در این بخش به صورت خودکار بین لیگ دو مبارز قرار داده می شوید و تا زمانی که به فینال مسابقات راه پیدا کنید، مجبور هستید در این لیگ به فعالیت مشغول شوید. با این وجود داستان خوب و سرگرم کننده ای را می توانید تجربه و خلق کنید و رکورد برد- باخت خود را به جهانیان ثابت کنید.

ufc 2 review 4

به بخش Career Mode خوش آمدید. جایی که می توانید شخصیت زیبایی مثل شخصیت من را خلق کرده و داستان خودتان را شروع کنید. تا چقدر می توانید بدون باخت پیش بروید؟

چیزی که در گیم پلی مشاهده می کنیم، ترکیبی از حرکات ضبط شده جدید و فنون و ضربات قدیمی، اما مشکلی وجود ندارد چرا که آنقدر گیم پلی بازی دستخوش تغییرات شده که ما فقط بخش کوچکی از حرکات نسخه های قبل را شاهد خواهیم بود. البته اگر بخواهیم ریز بینانه و با تکرار کرد حرکات بازی، مسابقات را انجام دهیم، خب معلوم است که بازی چیز تازه ای برای ما ندارد. بنابراین برای اینکه گیم پلی سرشار از جذابیت و نوآورانه ای را شاهد باشید، پیشنهاد می کنم حتما بخش آموزش بازی را کامل انجام دهید یا از راهنمای بازی که در اختیارتان قرار داده شده است استفاده کنید. برای اینکه مهارتتان را بسنجید می توانید از بخش PLAY شخصیت های خود را [ که در وزن های مختلف قرار داده شده اند] را انتخاب و با تعیین درجه سختی [ PRO ،Hard ،Normal ، Easy ،Beginner] مسابقات را شروع کتید. تمامی مبارزان شبیه سازی شده اند و در وزن های مختلفی که وجود دارند قابل بازی ها هستند. یکی از مواردی که خیلی بهینه تر از نسخه قبل شده است، سنگین یا سبک بودن ضربات و نحوه مبارزه کردن مبارزان است. به عنوان مثال زمانی که شما یک شخصیت سنگین وزن و چاق را بر دارید، در واقع کاری جز زدن مشت های سنگین به حریفان وی نمی توانید انجام دهید. پای وی بالا نمی آید و در بخش ضربات پا یکی از ضعیف ترین های خود را به نمایش می گذارد. بنابراین محدودیت هایی بابت هر شخصیت وجود دارد که در بخش آنلاین حتما دردسر ساز خواهد بود. در مقاله قبلی به بخش هایی که درون بازی بود اشاره کردیم و اینبار هم می خواهیم آنان را برای شما بازگو کنیم.

Play: این بخش همان بخش آفلاین بازی است که بازیکنان می‌توانند به صورت دو نفره و بدون نیاز به اینترنت با هم بازی کنند. بیش از ۲۰۰ مبارز در وزن ها و جنسیت‌های مختلف در این قسمت وجود دارد که برای هر کدام، حرکات ویژه ای شبیه سازی شده است. متاسفانه این بخش در نسخه آزمایشی UFC 2 قابل بازی نبود ولی مطمئنا این بخش، یکی از بهترین بخش‌های این بازی خواهد شد.

Live Events و Custom Events: در این بخش بازیکن می‌تواند به عنوان مدیر کمپانی در بازی، مسابقات را تعیین و PPV ها را بسازد. در Live Events ها هم بازیکن می‌تواند به انجام مسابقاتی که بازی برای آن ها تعیین کرده بپردازد.

Ultimate Team: این بخش [که از سری بازی FIFA برای اولین بار وارد این بازی شده است] برای بازیکن ها همان حکم درست کردن تیم در سری FIFA را دارد. در این بخش بازیکن می‌تواند برای خود یک تیم ۵ نفره از مبارزان را [ جنسیت‌های مختلف] انتخاب کند و با Skill (مهارت) هایی که در اختیار دارد و یا به دست خواهد آورد، تیم خود را ارتقا داده و به جنگ تیم‌های بازیکنان مقابل بروند.

Knock Out Mode: همانطور که از نام این بخش پیدا است، باید حریفتان را در رینگ مبارزه ناک اوت کنید. یعنی فقط زدن حرکات پا و دست مجاز است و هیچگونه کشتی و سابمیشن و… در کار نیست. علاوه بر این نیز در این بخش هیچگونه زمانی تایین نشده است، اما به جای زمان بخشی به بازی تحت عنوان Base اضافه شده است که به زبان ما راند نیز گفته می شود. پس از ناک اوت کردن حریف مسابقه به اتمام نمی رسد و شما می توانید به گذاشتن راند های بیشتر، شانس پیروزی حریفتان را زیاد کنید. لازم به ذکر است که این بخش برای اولین بار وارد این سری شده و صحنه های به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

Quick Fight: بخش آنلاین یا Multiplayer بازی به این نام تغییر پیدا کرده است که در آن هر بازیکن با بازیکن دیگر از سراسر دنیا باهم به رقابت آنلاین می‌پردازند. سرور های بازی بسیار بهبود پیدا کرده و به راحتی می توانید مسابقات را انجام دهید.

Ranked Championships: در این بخش خود شما به عنوان یک فایتر وارد بازی می شوید. یعنی پروفایل واقعی شما در بازی وجود دارد که پس از هر برد و باخت نتایج آن در پروفایل شما به ثبت می رسد. علاوه براین با جمع آوری امیتازاتی که با هر برد به دست می آورید، می توانید رتبه خود را در رتبه بندی جهانی ارتقا دهید. مواظب باشید چرا که بازیکنان در این بخش هرچه را که در توانشان است مقابلتان به نمایش خواهند گذاشت.

Career Mode: هدف از ساختن این بخش [که برای اولین بار در نسخه قبل شاهد آن بودیم] این است که بازیکن همانند مبارزانی که وارد دنیای UFC شده اند، به عنوان یک فایتر مبتدی وارد باشگاه UFC می‌شود و با مربیانی که در اختیار دارد، باید خودش را به سطح‌های بالاتر برساند. در واقع EA Sports خواسته است تا همه بازیکنان این عنوان متوجه سختی‌هایی که همه مبارزان کشیده اند را درک کنند و خودشان را در نقش آن ها قرار بدهند. انتظاری که از این بخش داریم آن است که کمی متفاوت تر از نسخه قبلی باشد و EA Sports صرفا همان Career Mode نسخه قبلی را برای این عنوان نیاورد. البته کارگردان بازی نیز  آقای Brian Hayes قول تغییرات جدیدی را به بازیکنان داده است.

ufc 2 review 1

وجود استاد هنرهای رزمی_ ترکیبی در این بازی الزامی است. بروسلی در مقابل یکی از قهرمانان UFC یعنی کانر مکگروگر. اگر همچین مسابقه ای انجام می شد، مطمئنا تا سال ها از یاد طرفداران پاک نمی شد.

Skill Challange: این بخش برای بازیکنانی که تازه می‌خواهند این عنوان را تجربه کنند بسیار حیتای است چرا که چالش هایی که برای بازیکنان مبتدی در نظر گرفته شده صرفا برای تقویت آنان است. چالش‌هایی که برای این بخش در نظر گرفته شده اند عبارت است از:
Stand Up Challanges : چالش‌هایی است که مبارزانی که بازیکنان کنترل آن ها را به دست می‌گیرد، باید به صورت ایستاده [یعنی ضربات و حرکات باید به صورت ایستاده زده شوند] به انجام چالش ها بپردازند.
Clinch Challanges: چالش‌هایی است که در رینگ مسابقات انجام می‌شود که هدف از آن، قوی کردن بازیکن در بخش‌هایی است که مبارزان به صورت ایستاده باهم گلاویز شده‌اند.
Ground Challanges : این چالش در واقع برای زمانی است که مبارز شما و حریفتان روی زمین در رینگ افتاده اید. هدف از چالش‌های این بخش این است که زمانی که روی زمین هستید، بدانید که چگونه باید حریف را دور بزنید، یا فنون کار ساز را روی آن ها پیاده سازی کنید.

Practice Mode: آخرین بخشی که در این بازی وجود دارد بخش Practice است. در واقع این بخش همان بخش Skill Challange است که تمام موارد گفته شده فقط در رینگ و با حریف انجام می‌شود. در واقع این بخش برای بازیکنان با تجربه تر ساخته شده تا توانایی خود را بیشتر محک بزنند. در این بخش سختی درجه ها و دیگر نکات تماما به دست بازیکن ها است و به نوعی بازیکن را برای مسابقات اصلی آماده‌تر می‌کند.

ufc 2 review 3

رکورد بنده در بخش Ranked Championship . خیلی بد عمل نکردم انصافا ولی در حال حاضر که دارم این مقاله را برایتان می نویسم رکوردم را تا ۱۶ برد و ۹ باخت ارتقا دادم.

همانطور که گفتیم در بازی سبک های مختلف در این رشته فعالیت وجود دارد و حرکات زیاد نیست، اما زمانی که شما خیلی سریع می خواهید کار حریفتان را تمام کنید، گهگداری مجبور به زدن حرکات تکراری و پشت سر هم می شوید. مشکلی نیست چرا که در این زمان به قدرت هر رشته ورزشی پی می برید. زمانی که شما یک جوجیتسو کار باشید به راحتی می توانید یک بوکسور را یا هر مبارز دیگر را با سابمیشن های مختلف تسلیم کنیم. یا زمانی که یک تکواندوکار هستید، می توانید با ضربات پا هم حریفان را از پا در بیاورید و هم صورت خود را در اغلب موارد از آن ها دور کنید. تمام اضخاص با اینکه حرکات یکسان دارند و از حرکات جدید هم برخوردار هستند، ولی قدرت ضربات آن ها با یکدیگر متفاوت است. یکی از حرکات قشنگ و جدیدی که وارد بازی شده است و به طبیعی شدن آن بسیار کمک کرده و در اکثر مواقع می توانید با آن به برد های مهم دست یابید، مشت های سریع فقط برای زمین زدن حریف است. زمانی که به گیجگاه حریفتان ضربه می زنید و باعث گیج شدن آن می شوید، با زدن مشت ها پشت سر هم می توانید بیشتر آن را گیج کرده و آن را به زمین بکوبید و کارش را تمام کنید. خیلی جالب است. از تمام بخش ها و ضربات و فنون سخن گفتیم اما هنوز با جذابت ترین بخش که ساخت مبارز است آشنا نشده اید. ساخت یک مبارز شاید تا نیم ساعت نیز وقت شما را بگیرد ولی زمانی که کاراکتر مورد علاقه خودتان را ساختید، آن وقت تمام خستگی شما در می آید. این فرایند طولانی ساخت یک کاراکتر بر این است که شما تمامی مراحل را کامل انجام دهید [ شامل ساخت مو، بدن، خالکوبی ها، رشته تخصصی ورزشی، اسم، فامیل، سن، قدرت ضربات، perk ها و… است] در غیر این صورت برای ساخت یک کاراکتر ضعیف و یا متوسط چند دقیقه از وقت شما بیشتر از دست نمی رود. این کاراکتر شما است و شما تعیین می کنید چه ضرباتی در چه قدرت بزند، چه توانایی هایی داشته باشد، شادی پس از مسابقه اش چگونه باشد و… . شاید بتوانید یک کاراکتر با قدرت ۱۰۰ بسازید ولی حواستان باشد در My Career این قدرت به ۶۰ کاهش میابد. و باید به زحمت دوباره به قدرت کاراکترتان بیافزایید. با این گفته ها یک سری ریز مشکلات در بخش گیم پلی وجود دارد که برای بعضی ها قابل چشم پوشی و برای دیگران غیر قابل چشم پوشی است که در آخر مقاله به تمام نکات منفی اشاره می کنیم.

ufc 2 review 5

نمایی از بخش Ultimate Team . جایی که می توانید تیم خود را تشکیل داده و به جنگ دیگران بروید.

یکی از مهم ترین جنبه های بازی EA Sports UFC 2 گرافیک آن است که هر بازیکن با دیدن آن در جای خود میخکوب می شود. البته با خواندن این یک خط جمله نباید گرافیک آن را با بازی های دیگر مقایسه کنید، اما گرافیک این بازی در بین عناوین ورزشی بسیار زیباست و می توان به آن رتبه عالی داد. زمانی که با پا به صورت حرفیتان می زنید و جای پا روی صورتش نقش می بندد، یا زمانی که خون حریفتان همانند آبشار همه جا را قرمز می کند آن زمانی است که به قدرت واقعی موتور Ignore پی می برید. نسل هشتم، نسل واقعیت بازی های رایانه ای هست که چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم بازی های این نسل در بدترین شرایط و بدون هیچ داستان غنی و گیم پلی خوب، یکی از خیره کننده ترین گرافیک ها را به نمایش خواهند گذاشت. چیز رایجی که در بازی هایی مانند The Order و Ryse Son Of Rome مشاهده کرده ایم. سری بازی های EA و EA Sports نیز اغلب علاوه بر گیم پلی خوبی که دارند از گرافیک چشم نواز عالی هم برخوردار هستند. به همین دلیل است که بازی هایی مثل UFC دیگر بر روی کنسول های نسل قبل پاسخگو نیستند. بازی به کمک موتور Ignore [ موتوری که برای بیشتر بازی های EA Sports به کار می آید] ساخته شده است و این بازی با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۳۰ مهمان Xbox One و PS4 شما است. در اوایل کار و مقایسه گرافیک بازی با نسخه قبلی، پیشرفتی در این بخش ندیده باشید ولی زمانی که یک LIVE Event را می سازید و در یک رینگ مسابقات خونین بسیاری را انجام می دهید، آن وقت است که شاهد پیشرفت گرافیکی UFC 2 خواهید بود. خونی که روی زمین می ریزد و اثری در رینگ به جا می گذارد و به مرور زمان گسترش میابد واقعا شگفت انگیز نیست؟ یا طراحی دقیق خالکوبی مبارزان، انعکاس نور ورزشگاره روی اندام آن ها و… خارق العاده نیست؟ ضرباتی که در بازی وارد می‌شود [بنا بر سنگین یا سبک بودن ضربات] باعث ایجاد تغییر در چهره حریفان می‌شود. به عنوان مثال زمانی که مسابقه پایان میابد می‌توانید بریدگی ها یا فرو رفتگی‌هایی که بر اثر ضربات زیاد روی صورت حریفتان نقش بسته است را مشاهده کنید. در تمام بازی های ورزشی که توسط شرکت های مختلف ساخته می شود، برای اینکه به بازیکن حس بودن در محیط داده شود، تعدادی تماشاگر طراحی شده و کل سالن ورزشگاه با این تماشاگران پر می شود. به جرات می توان گفت تماشاگرانی که در بازی های EA Sports هستند، یکی از با کیفیت ترین NPC هایی است که در بازی های ورزشی با آن ها روبه رو شده اید. برای هر چیزی واکنش نشان می دهند. زمانی که یک مبارز قصد وارد شدن به رینگ را دارد این تماشاگران با تشویق های خود به آن ها روحیه می دهند. این تشویق ها فقط صدا نیست بلکه حرکات ضبط شده ای است که برای تماشاگران خلق شده است و هر تماشاگر حرکت خاص خودش را انجام می دهد. یکی خوشحالی می کند، یکی تیکه داده و مسابقه را تماشا می کند، یکی مداوم از مسابقات عکس می گیرد و همینطور حرکات مخصوص برای تماشاگران که اینجاد شده است. درکل بخش گرافیک [ شاید در بعضی از مواقع] بدون مشکل است و به جذابیت بازی افزوده است.

ufc 2 review 2

گرافیک بازی بسیار عالی است. هنگام بازی کردن بیشتر حس دیدن مسابقات به بازیکن القا می شود. به جزئیات توجه کنید… خیره کننده است مگر نه؟

صداگذاری بازی نیز از آن چیزی که در نسخه قبل دیده ایم گسترده تر شده است. به عنوان مثال زمانی که یک مبارز می‌خواهد وارد رینگ مسابقه شود، گزارشگران تاریخچه کوچکی از مبارزات وی را بازگو می کنند و در اغلب موارد، حتی برنده مسابقه را پیشبینی می کنند. جذابتی که در این بخش وجود دارد، نحوه معرفی مبارزان است که توسط Announcer [ گوینده مسابقات] انجام می شود. جذابیتی که در نوع معرفی مبارزان است شاید شما را هم به وجد آورد. پیشنهاد می کنم ویدیو زیر را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو با بالاترین کیفیت

البته صداگذاری در بخش مبارزات هم متفاوت است. مثلا صدای ضربات پا با ضربات مشت و … بسیار متفاوت است و از طرفی تماشچیان با هر ضربه واکنش خاصی را نشان می‌دهند. موسیقی پس زمینه [منوی اصلی بازی] بسیار دلنشین و با فضای بازی همخوانی دارد. ریتم موسیقی‌ها تند است و برای همچین بازی ای بسیار مناسب است. البته بیشتر آهنگ های موجود در بازی توسط خود شرکت EA Sports برای این بازی ضبط شده است. آهنگ ورودی مبارزان نیز دقیقا همانچیزی است که در دنیای واقعی UFC آنها را شنیده ایم.با این وجود EA Sports UFC 2 می تواند یکی از بهترین بازی های ورزشی شما باشد. بخش های گوناگون و سرگرم کنند به علاوه بخش آنلاین قوی که از هیجان بالایی برخوردار است. این بازی نسبت به نسخه آزمایشی خیلی بهتر عمل کرد و آن انتظاراتی که ” من” به عنوان یک هوادار از بازی داشتم کاملا به حقیقت پیوست. شاید بعضی از ایرادات ریزی که در بازی وجود دارد، نتوانست این بازی را به یکی از رویایی ترین بازی های ورزشی تبدیل کند، اما اگر سازندگان به این موارد در نسخه های بعدی توجه جدی داشته باشند، این بازی تبدیل به یک بازی شاهکار خواهد شد. از عمده ترین مشکلاتی که همیشه در سری بازی UFC وجود داشت، ثبت رکورد MMA مبارز است. درست است که در یخش Career و Ranked Champion تمامی این رکورد ها ثبت می شوند، اما در بخش PLAY که شما همواره مبارزان مختلف یا کاراکتر خود را بر می دارید هیچ رکوردی را به ثبت نخواهید رساند. از دیگر موارد هم می توان به بخش صداگذاری بازی اشاره کرد. جایی که شما شخصیت خود را ساخته ولی گویندگان یا وی را با لقبش صدا می زنند یا فقط فامیلی که برای شخصیتتان انتخاب کرده اید را می خوانند. برای اسم شخصیت [ همانند فامیلی] هیچ اسم پیشنهادی قرار داده نشده است تا با قرار دادن آن، حداقل اسم و فامیل شخصیت همانند مبارزان گفته شود. با این حال می توان با این قضیه کنار آمد و به قول معروف باید نیمه پر لیوان را دید. این ایرادات ریز در مقایل این همه بخش سرگرم کننده چیز بسیار کوچکی به حساب می آید. توصیه من به شما تجربه این بازی است حتی اگر بازی های ورزشی را دوست ندارید. اگر بازی های ورزشی را دوست ندارید، این بازی یکی از بهترین گزینه هایی است که در اوقات فراغت یا در جمع دوستانه می توانید از آن استفاده کنید و با آن سرگرم باشید یا حداقل اگر به صورت گروهی با دوستانتان بازی نمی کنید، حتما و حتما پیشنهاد می کنم که از بخش آنلاین نهایت استفاده را بکنید چرا که جذاب تر از این بخش در بازی وجود ندارد. EA Sports UFC 2 هم اکنون برای پلتفرم های PS4 و Xbox One در دسترس است. از بازی پیش رویتان لذت ببرید.

ufc 2 grade

تمام تصاویر و ویدیو استفاده شده در مقاله، اختصاصی گیمفا است

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا
برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برد دلچسب، باخت شیرین | نقد و بررسی بازی UFC 2 - گیمفا