گیفت کارت
گیفت کارت

استودیوی بانجی در گذشته مشغول ساخت یک عنوان فانتزی بوده است

۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

مارتی اودانل، آهنگ ساز سابق استودیوی بانجی که در سال 2014 از این استودیو اخراج شد، در مصاحبه ای اعلام کرده است که استودیو بانجی در فاصله زمانی بین سال های 2001 تا 2004 روی ساخت عنوانی فانتزی کار می کرده که در این عنوان شما می توانستید در نقش یک مینوتور بازی کنید. برای جزییات بیشتر با گیمفا همراه باشید.

مارتی اودانل، آهنگ ساز سابق استودیوی بانجی می گوید این پروژه عنوانی مشابه Minecraft یا همان Project Phoenix بود که ساخت آن در قاصله زمانی بین انتشار عناوین Halo: Combat Evolved و Halo 2(بین سال های 2001-2004) کلید خورد. مارتی اودانل به سایت IGN گفته است که این پروژه با نام رمزی Gypsum، با موتور اختصاصی عنوان Halo در دست ساخت بوده است. یک عنوان اکشن با المان های افسانه ای(اساطیری) که مراحل ساخت آن فراتر از انتظارات پیش رفت و حتی استودیوی بانجی نسخه ای قابل بازی از این عنوان را تهیه کرد که واقعا بازی سرگرم کننده ای بود.

Gypsum یک عنوان سوم شخص فانتزی و با موجودات افسانه ای است که شما می توانستید در نقش موجودی به نام مینوتور بازی کنید. باور کنید یا نه اما واقعا بازی سرگرم کننده ای بود. شما در نقش مینیوتور یک چکش و یکی عصای جادویی در اختیار داشتید که می توانستید به راحتی هر آن چیزی که سر راه خود می بینید را خرد خاکشیر کنید. ساخت این عنوان خیلی خیلی خوب پیش رفت و نسخه قابل بازی آن نیز مثل یک بمب و بسیار هیجان انگیز بود و حتی من برای این عنوان موسیقی و جلوه های صوتی ساختم.

اما در نهایت این بازی توسط استودیوی بانجی کتار گذاشته شد زیرا که این استودیو تصمیم گرفت تا به جای آن عنوان Halo 2 را بسازد و ظاهرا در آن زمان منابع کافی برای ساخت هم زمان دو بازی وجود نداشت و به نظر می رسید حتی استودیوی بانجی نیز تمایلی به این کار نداشت.

مشخص نیست که آیا استودیوی بانجی روزی دوباره به سراغ این پروژه رفته و ادامه آن را خواهد ساخت یا خیر اما همان طوری که می دانید استودیوی بانجی هم اکنون بر طبق قرارداد همکاری مشترکی که در سال 2012 بین این استودیو و شرکت اکتیویژن منعقد شد، وظیفه دارد چهار عنوان اکشن تیراندازی چند نفره با اسم رمز Destiny را بسازد اما بر طبق مفاد همین قرارداد، استودیوی بانجی می تواند علاوه بر ساخت عنوان Destiny، ریبوت عنوان اکشن تیراندازی اول شخص Marathon که برای اولین بار در سال 1994 برای سیستم عامل مکینتاش عرضه شد را ساخته و پنج درصد از کارمندان خود را نیز به این پروژه اختصاص دهد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا استودیوی بانجی در حال حاضر علاوه بر عنوان Destiny، پروژه دیگری را در دست ساخت دارد یا خیر که البته با توجه به این که این استودیو در گذشته نیز تمایلی به ساخت هم زمان دو عنوان نداشته است، بنابراین ساخت ریبوت فرانچایز Marathon و یا پروژه Gypsum در حال حاضر کمی بعید به نظر می رسد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ به نظر شما پروژه بعدی استودیوی بانجی علاوه بر عنوان Destiny چه خواهد بود: ریبوت Marathon یا پروژه Gypsum؟ آیا پروژه Gypsum همان طوری که آقای مارتی اودانل آن را توصیف می کند در صورت ساخت و عرضه می تواند به یکی دیگر از عناوین موفق استودیوی بانجی تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید