خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

سلام گیمفایی های عزیز. حالتان چطور است؟ ابتدا جا دارد تا سال نو را خدمت همه شما کاربران تبریک عرض کنم. انشالله که سال جدید برای شما، سالی سرشار از سلامتی و موفقیت باشد. با اولین خبرنامه سال ۱۳۹۵ در خدمت شما کاربران گیمفا هستیم تا مثل همیشه مهمترین اخبار هفته کذشته را با یکدیگر مرور کنیم. با ما همراه باشید.

ساخت Uncharted 4 به پایان رسیده است

۱۳۹۴/۱۲/۲۹

در ماه مارس شاهد این بوده ایم که استودیوی ناتی داگ، سازنده عنوان Uncharted 4: A Thief’s End برای سومین بار تاریخ انتشار این عنوان را به تعویق انداخت. البته اگر از نگاه سازندگان به این قضه نگاه کنیم، دلیل تاخیر های متوالی این عنوان این است که آن ها می خواهند به مانند گذشته، عنوانی با کیفیت و بدون نقص را به بازار عرضه کنند. اما در روزهای پایانی سال گذشته خبری منتشر شد که بدون شک بسیار مسرت بخش بود و بالاخره می توانیم نفس راحتی بکشیم زیرا که استودیوی ناتی داگ رسما اعلام کرد که مراحل ساخت عنوان Uncharted 4: A Thief’s End به پایان رسیده است و بالاخره در تاریخ ۱۰ مه (مصادف با ۲۱ اردیبهشت) شاهد عرضه انحصاری این عنوان برای کنسول پلی استیشن ۴ خواهیم بود. همچنین استودیوی ناتی داگ برای آشنایی هرچه بیشتر کاربران با مراحل ساخت عنوان Uncharted 4: A Thief’s End، تریلرهای پشت صحنه ساخت این عنوان را نیز منتشر ساخته است که مشاهده آن ها را به شما طرفداران عنوان Uncharted 4: A Thief’s End پیشنهاد می کنم.

ساخت عنوان Uncharted 4: A Thief’s End به پایان رسید و کمتر از دو ماه دیگر می توانیم شاهکار استودیو ناتی داگ را بر روی کنسول پلی استیشن ۴ تجربه کنیم.

 

The Division کماکان در صدر فروش انگلستان

۱۳۹۵/۰۱/۰۲

نزدیک به دو هفته از انتشار عنوان محبوب The Division می گذرد و موفقیت های این عنوان همچنان ادامه دارد. با نگاهی به جدول فروش بازی های ویدیویی در انگلستان شاهد هستیم که عنوان The Division در هفته دوم با کنار زدن رقبایی تازه وارد چون EA Sports UFC 2 و عنوان انحصاری Pokken Tournament(کنسول وی یو)، کماکان در صدر جدول حکمرانی می کند به طوری که در حال حاضر به یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین عناوین کنسول اکس وان تبدیل گشته است؛ جایگاهی که تا پیش از این متعلق به عنوان تیراندازی شرکت اکتیویژن یعنی Call of Duty: Black Ops 3 بوده است. جالب است بدانید که عنوان The Division در میان عناوین شرکت یوبی سافت، سریع ترین میزان فروش را در کارنامه خود دارد و باید دید که برنامه این شرکت برای استمرار فروش و ادامه موفقیت های عنوان The Division در سال جاری چگونه پیش خواهد رفت.

The Division با فروش موفق خود، عنوان Call Of Duty را نیز پشت سر گذاشت.

 

تاریخ انتشار بسته الحاقی جدید Rise of the Tomb Raider اعلام شد

۱۳۹۵/۰۱/۰۳

تا کنون دو بسته الحاقی با نام های  Endurance Mode و Baba Yaga: The Temple of the Witch برای عنوان Rise of the Tomb Raider عرضه شد و حال استودیوی کریستال داینامیکس به تازگی از انتشار بسته الحاقی سوم برای این عنوان خبر می دهد. بسته الحاقی سوم عنوان Rise of the Tomb Raider به نام Cold Darkness Awakened، بازیکنان را در ماجراجویی جدید لارا به یک مرکز تحقیقات جنگ سرد متروکه می فرستد؛ جایی که در اثر وقوع یک اتفاق و به دلیل شیوع یک بیماری در اطراف این پایگاه، سربازان ترینیتی به موجوداتی زامبی مانند و تشنه به خون تبدیل شده اند که لارا باید با استفاده از هوش، چابکی فیزیکی و توانایی های خود بر آن ها غلبه کرده و این پایگاه متروکه را نابود سازد. به گفته استودیوی کریستال داینامیکس، بسته الحاقی Cold Darkness Awakened در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۶ (۱۰ فروردین ۱۳۹۵) برای تمامی پلتفرم ها در دسترس خواهد بود. همچنین کاربرانی که Season Pass عنوان Rise of the Tomb Raider با قیمت ۳۰ دلار را تهیه کنند، به هر سه بسته الحاقی این عنوان دسترسی خواهند داشت.

برای یک زامبی کشی نفس گیر با لارا کرافت آماده اید؟

 

استودیو ایوولوشن توسط سونی تعطیل شد

۱۳۹۵/۰۱/۰۳

گویا انتشار بسته الحاقی خط پایان(Finish line) عنوان DriveClub، پایان کار استودیوی ارزشمند اوولوشن بوده و این استودیو رسما توسط شرکت سونی، مالک آن، تعطیل شده است. عنوان Driveclub که قرار بود هم زمان با عرضه جهانی کنسول پلی استیشن ۴ در نوامبر ۲۰۱۳ روانه بازار شود به دلیل مشکلاتی که در ساخت این عنوان به وجود آمد تا سال ۲۰۱۴ و به مدت یک سال تاخیر خورد و حتی تعداد بسیاری از کارمندان استودیوی اوولوشن نیز به این خاطر از کار برکنار شده اند. این عنوان نهایتا در سال ۲۰۱۴ برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد اما متاسفانه در هنگام انتشار نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کرد و استودیوی اوولوشن به مرور زمان با انتشار بسته های الحاقی مختلف و به روز رسانی های جدید برای عنوان Driveclub، کمی تا حدودی مشکلات این عنوان را مرتفع ساخت و در ماه جولای ۲۰۱۵ نیز اعلام شد که عنوان Driveclub به فروش دو میلیون نسخه ای دست یافته است. با این حال پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره سونی تصمیم گرفت تا به کار این استودیو برای همیشه پایان داده و به همین دلیل رسما استودیوی اوولوشن را تعطیل کرد. به گفته سونی با تعطیل شدن استودیو اوولوشن، این شرکت سعی می کند تا کارمندان این استودیو را در بخش ها و یا استودیوهای دیگر مشغول به کار کند. با وجود تعطیلی استودیوی اوولوشن، پشتیبانی از عنوان Driveclub همچنان ادامه داشته و تیم پلی استیشن، وظیفه پشتیبانی از این عنوان را به عهده خواهد داشت. استودیوی اوولوشن طی ۱۰ سال اخیر با انتشار عناوینی چون WRC ،Motorstorm و DRIVECLUB نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و این تصمیم به هیچ عنوان از ارزشهای استودیو اوولوشن نخواهد کاست.

پایانی تلخ برای استودیو اوولوشن….

 

فصل سوم بازی The Walking Dead امسال منتشر می شود

۱۳۹۵/۰۱/۰۳

کمتر کسی است که این عنوان را تجربه کرده و به آن علاقه ای نداشته باشد. بله! در مورد عنوان The Walking Dead، یکی از محبوب ترین عناوین استودیوی تل تل گیمز صحبت می کنیم که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و مورد توجه و تحسین منتقدان نیز قرار گرفت. در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ نیز ساخت  فصل سوم این عنوان از سوی استودیوی تل تل گیمز تایید شد. حال به تازگی استودیوی تل تل گیمز رسما اعلام کرده است که فصل سوم عنوان محبوب این استودیو در سال ۲۰۱۶ منتشر می شود. آقای کوین برونر، مدیر عامل استودیوی تل تل گیمز در مصاحبه ای در ارتباط با افرادی که دو فصل اول این عنوان تجربه نکرده اند گفت : ” داستان فصل سوم به گونه ای طراحی شده است تا در عین حال که به پایان های مختلف ایجاد شده در فصل دوم توسط کاربران احترام می گذارد، برای کاربرانی که اولین بار است این عنوان را تجربه می کنند نیز مناسب باشد” همچنین آقای برونر با اشاره به مشکل نبود قابلیت ذخیره ابری در فصل اول عنوان The Walking Dead خاطر نشان کرد که تیم سازنده راهی برای برطرف سازی این مشکل را پیدا کرده و از همین رو، چنین قابلیتی در فصل سوم در دسترس خواهد بود که به وسیله آن کاربران می توانند فایل های ذخیره خود از فصل اول را به فصل سوم منتقل کنند. استودیوی تل تل گیمز به تاریخ دقیق انتشار فصل سوم عنوان The Walking Dead اشاره ای نکرد ولی مطمئنا تابستان امسال اطلاعات و جزییات بیشتری از این عنوان منتشر می شود.

به سرزمین مردگان متحرک خوش آمدید! منتظر یک شاهکار دیگر از استودیوی تل تل هستیم.

 

 Battleborn اتصال همیشگی به اینترنت را می‌خواهد

۱۳۹۵/۰۱/۰۴

استودیو گیر باکس، خالق عنوان Borderlands، در حالی که همگان به دنبال انتشار نسخه جدیدی از این فرانچایز بوده اند، عنوان جدیدی با نام Battleborn را معرفی کرد. عنوانی اکشن اول شخص در قالب نبردهای چند نفره آنلاین و به همان سبک و سیاق سری بازی های Broderland؛ همراه با استایل کارتونی و شوخی های همیشگی که مراحل ساخت آن نیز در روز های پایانی سال گذشته به اتمام رسید. حال به تازگی استودیوی گیرباکس اطلاعات و جزییات جدیدی از این عنوان را در فضای مجازی منتشر ساخته است. استودیوی گیر باکس علاوه بر انتشار تریلر داستانی عنوان Battleborn، تاریخ آغاز آزمایش بتای این عنوان را نیز اعلام کرد که از تاریخ هشت آوریل برای کاربران پلی استیشن ۴ و سیزده آوریل برای کاربران اکس باکس وان و رایانه های شخصی آغاز خواهد شد. اما در کنار این اخبار، خبر مهم تر این است که استودیوی گیر باکس رسما اعلام کرد که عنوان Battleborn در هر دو بخش داستانی(تک نفره) و چند نفره به اتصال دائمی(همیشگی) به اینترنت نیاز دارد. به گفته این استودیو، دلیل این موضوع انتقال امتیازات کسب شده در بخش تک نفره به بخش چند نفره است که علاوه برآن سازندگان به وسیله اتصال دائمی به اینترنت، اطلاعات جامعی از نحوه عملکرد بازی به دست می آورند. این اولین بار نیست که یک بازی ویدیویی به اتصال دائمی به اینترنت نیاز خواهد داشت و علاوه بر عنوان Battleborn، در ارتباط با عناوینی به مانند Need For Speed و The Division نیز شاهد موضوع مشابه ای بوده ایم. عنوان Battleborn در تاریخ ۳ ماه مه ۲۰۱۶ میلادی(مصادف با ۱۴ اردیبهشت) برای کنسول های اکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی در دسترس خواهد بود.

نینتندو گزارش مربوط به توقف تولید Wii U در اواخر سال ۲۰۱۶ را تکذیب کرد

۱۳۹۵/۰۱/۰۴

ساعاتی پیش از انتشار این خبر، توسط یکی از منابع خارج از کشور ژاپن به طور غیر رسمی اعلام شد که کنسول وی یو در سال ۲۰۱۶ دیگر تولید نخواهد شد. این شایعات از زمانی آغاز شد که شرکت نینتندو در ماه مارس ۲۰۱۵ خبر از ساخت کنسول جدیدی به نام Nintendo NX داد؛ کنسولی که انتظار می رود در ماه ژوئن و در E3 2016 معرفی شده و نسه پرتابل آن در اوایل ماه ژوئیه ۲۰۱۶ منتشر شود. اما ساعاتی بعد این خبر(شایعه) رسما توسط شرکت نینتندو تکذیب شد و این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که حتی با وجود احتمال عرضه کنسول جدید Nintendo NX(به گفته برخی از منابع در سال ۲۰۱۶)، آن ها به ساخت کنسول وی یو تا سال مالی ۲۰۱۷ و حتی فراتر از آن ادامه خواهند داد. البته با توجه به فروش پایین کنسول وی یو نسبت به کنسول وی از زمان عرضه، به نظر می رسد تصمیم شرکت نینتندو مبنی بر تداوم ساخت این کنسول، تصمیم متفکرانه و کار عاقلانه ای خواهد بود. مطمئنا در E3 2016 شاهد اطلاعات و جزییات بیشتری در رابطه با برنامه های آینده شرکت نینتندو خواهیم بود.

کنسول وی یو در سال ۲۰۱۶ همچنان به تولید خود ادامه می دهد.

 

فروش سریع و اتمام موجودی باندل انتشار پلی استیشن وی آر در همان دقایق ابتدایی

۱۳۹۵/۰۱/۰۵

در هفته های گذشته شاهد مشخص شدن زمان عرضه و همچنین قیمت هدست واقعیت مجازی سونی بوده ایم. پیش فروش این دستگاه از تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۶ (۳ فروردین ۱۳۹۵) آغاز شده است و کاربران می توانند باندل انتشار پلی استیشن وی آر که شامل هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر به همراه دوربین پلی‌استیشن، دو عدد کنترلر پلی‌استیشن موو و دیسک بازی Playstation VR Worlds می باشد را با قیمت ۵۰۰ دلار( ۴۹۹ دلار) پیش خرید کنند. به تازگی خبر ها حاکی از این است که باندل انتشار پلی استیشن در دو فروشگاه آمازون آمریکا و وال مارت، فروش سریع و فوق العاده ای داشته است به طوری که تمام موجودی آن در همان دقایق ابتدایی در این دو فروشگاه به فروش رفت. هدست واقعیت مجازی سونی در دور دوم پیش فروش نیز به مانند دور اول بسیار موفق عمل کرد و روز گذشته شاهد بوده ایم که موجودی این دستگاه در فروشگاه آمازون آمریکا برای بار دوم و تنها در بیست و دو دقیقه به اتمام رسید. نکته عجیب این جاست که تا این لحظه، باندل انتشار هدست واقعیت مجازی سونی در فروشگاه های GameStop و Best Buy کماکان در دسترس بوده و به نظر می رسد موجودی باندل هایی که آمازون برای پیش فروش در اختیار دارد، نمی تواند جواب گوی تقاضای بالای کاربران باشد. در هر صورت اگر به هر دلیل موفق به پیش خرید باندل انتشار هدست واقعیت مجازی سونی نشده اید، نیازی نیست نگران نباشید زیرا به تازگی شرکت سونی تصمیم گرفته است تا هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر را به تنهایی نیز به فروش برساند. بنابراین اگر شما اقلام مربوط به باندل انتشار هدست واقعیت مجازی سونی را قبلا خریداری کرده و یا حتی به دنبال پیشنهاد ارزان تری هستید، می توانید در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۶(۱۰ فروردین ۱۳۹۵) هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر را به تنهایی و فقط با قیمت ۳۹۹ دلار پیش خرید کنید. هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر اکتبر امسال به صورت جهانی عرضه می شود و به گفته سونی، بیش از پنجاه عنوان برای این دستگاه در دسترس خواهند بود.

انتظار می رود هدست واقعیت مجازی سونی رکوردی بی نظیر را از لحاظ فروش بر جای بگذارد.

 

گزارش‌ها از حقیقت پلی‌استیشن ۴.۵ خبر می‌دهند

۱۳۹۵/۰۱/۰۵

منابع نزدیک به شرکت سونی از این خبر می دهند که این شرکت هم اکنون در حال ساخت یک پلی استیشن ۴ قوی تر است. به گفته این منابع، پلی استیشن ۴ جدید که آن را پلی استیشن ۴٫۵ یا پلی استیشن ۴K می نامند، با سخت افزار قوی تر عرضه شده و قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۴k را داراست. این شایعات از زمانی آغاز شد که برای نخستین بار مسایسو ایتو، مدیر شرکت سونی نیز در مصاحبه ای اعلام کرد که این شرکت در آینده به دنبال ساخت یک پلی استیشن ۴ قدرت مند تر است. البته پیش تر این موضوع توسط فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس مایکروسافت نیز مطرح شده بود و ایشان در مصاحبه ای اعلام کرده اند که برنامه این شرکت در آینده ساخت کنسول هایی است که بتوان آن ها را مثل رایانه های شخصی ارتقا داد. حال شایعات رنگ جدی تری به خود گرفته و حتی به تازگی بخش دیجیتال فاندری سایت Eurogamer نیز بر این شایعه مهر تایید زده و از حقیقت ساخت پلی استیشن ۴٫۵ خبر داده است. دیجیتال فاندری یک نمونه دستگاه پلی استیشن ۴ را مدل سازی کرده و در گزارشی توضیح می دهد که شاید کنسول جدید بتواند قدرت پردازشی بیشتری ارائه دهد اما برای اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K کافی نخواهد بود. البته شرکت سونی با ساخت کنسول جدید نیم نگاهی هم به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر داشته که با ساخت کنسول پلی استیشن ۴٫۵ و قدرت پردازشی بیشتر آن، سازندگان قادرند تا بازی های بیشتری برای آن عرضه کنند. هنوز سونی به این شایعات پاسخی نداده و مشخص نیست که این شرکت در نظر دارد تا کنسول جدیدی را روانه بازار کند و یا این که سیاست های دیگری را در پیش خواهد گرفت.

سکوت آزار دهنده سونی به شدت کاربران پلی استیشن را نگران کرده است.

 

عنوان Dark Souls III شامل به‌روزرسان روز اول می‌شود | بهینه‌سازی بهتر نسخه ایکس‌باکس وان

۱۳۹۵/۰۱/۰۶

مدتی پیش شایعاتی مبنی بر قفل بودن نرخ فریم نسخه رایانه های شخصی عنوان Dark Souls III بر روی ۳۰fps منتشر شد. البته طولی نکشید که سازندگان این شایعات را تکذیب کرده و اعلام کرده اند بازی با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی رایانه‌های شخصی به اجرا در خواهد آمد. حال بخش دیجیتال فاندری سایت Eurogamer در تازه ترین گزارش خود اطلاعاتی از وضعیت نه چندان جالب این عنوان برروی کنسول اکس‌باکس وان ارائه کرده که بار دیگر نگرانی ها را در مورد عنوان Dark Souls III افزایش داده است. با توجه به آزمایشات انجام شده توسط دیجیتال فاندری، عنوان Dark Souls III تنها با رزولوشن ۹۰۰p برروی اکس‌باکس‌ وان اجرا می‌شود که نسبت به رزولوشن به‌دست آمده در کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی ۱۰۸۰p کمتر است. به گفته بخش دیجیتال فاندری، بازی به‌سختی می‌تواند در زولوشن ۹۰۰p، فریم‌ریت ۳۰ را تگه‌داری کند و فریم‌ ریت بازی در مواقعی که جزئیات درون صفحه افزایش پیدا می‌کنند، به ۲۵ و در برخی مواقع به ۲۰ نیز می‌رسد. باندای نامکو، ناشر عنوان Dark Souls III پاسخ روشنی به این موضوع نداده و تنها اذعان داشته است که نسخه اکس باکس وان عنوان Dark Souls III شامل یک به روز رسان روز اول می شود که این به روز رسان، سبب بهینه سازی بهتر نسخه اکس باکس وان می شود. همچنین باندای نامکو خطاب به کاربرانی که در کشورهای اروپایی موفق به تهیه عنوان Dark Souls III شده اند اعلام کرد ” نسخه ای که این دسته از کاربران در حال دانلود هستند هنوز کامل نبوده و فاقد به روز رسان روز اول و بخش چند نفره است.” عنوان Dark Souls III در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۶(سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۹۵)  برای کنسول های پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر می شود.

به نظر می رسد نسخه اکس باکس وان عنوان Dark Souls III با مشکل افت فریم همراه است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا
خبرنامه #۶ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته - گیمفا