محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا

محصولات برتر۲۰۱۰

کسری نراقی
۱۴:۴۱ ۱۳۸۹/۰۹/۲۵
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
شرکت‌های کامپیوتری و سازندگان وسایل الکترونیکی هر ساله علاوه بر صرف زمان بسیار، میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند تا شاید ابزاری را به بازار روانه کنند که تحولی در صنعت IT ایجاد کرده و نحوه تعامل‌مان را با دنیای دیجیتال تغییر دهد.
اما در این راه گاهی اوقات محصولاتی هرچند جالب مانند MIDI  که برای طراحی و ساخت‌ آنها راه طولانی و دشواری طی شده است، درست در بدو تولد با ابتکار رقیبی قدرتمند حذف می‌شوند. در حقیقت می‌توان مدعی شد شتاب پیشرفت فناوری چنان تصاعدی بالا رفته است که امروز احتمال جا ماندن خود فناوری از دستاوردهایش چندان دور از ذهن نیست.
باید توجه داشت که تخصصی شدن عرصه‌های مختلف در دنیای فناوری دیجیتال، کاربری اصطلاح «منسوخ شدن» را مشکل کرده است. یکی از مثال‌های بارز در این زمینه می‌تواند تکنولوژی نمایشگرها باشد و تشخیص اینکه از بین نمایشگرهای LCD، LED و پلاسما کدامیک به دیگری برتری مطلق دارد. در حالی که هر سه این فناوری‌ها در حالت تولید و فروش انبوه در بازار جهانی هستند و هر یک نقاط ضعف و برتری خاص خود را نسبت به دیگری دارند.
سایت wired از میان تمامی محصولاتی که امسال عرضه شده‌اند، موفق‌ترین‌‌ها را انتخاب کرده که در ادامه می‌خوانید:
panasonic lumix dmc lx5

Lumix DMC-LX5

۱- دوربین سال: Lumix DMC-LX5 محصول پاناسونیک
بهترین تصویرها اصولا تصاویری هستند که هیچ کس انتظار گرفتن آن را ندارد. البته خیلی سخت است که مثل آدم‌های موذی یک دوربین DSLR (تک لنز دیجیتالی رفلکسی) را پشت یک لیوان قایم کنید و یواشکی از سوژه مورد نظرتان عکس بگیرید. این مورد دقیقا همان دلیلی است که دوربین Lumix DMC-LX5 با ۱/۱۰ مگاپیکسل قدرت تفکیک به عنوان دوربین سال انتخاب شده است. این دوربین حتی از غروب آفتاب کنار دریا هم تصویر محشری می‌گیرد تا تک تک لحظه‌های‌تان را با تصاویری زیبا ثبت کنید. لنز این دوربین قدرت بزرگنمایی اپتیکال ۸/۳ برابر را دارد و سرعت شاتر آن از ۱/۴۰۰۰ ثانیه تا ۶۰ ثانیه است. علاوه بر این، این دوربین پاناسونیک مجهز به فناوری تشخیص چهره و فناوری تشخیص لبخند است تا لحظات شیرینی را به ثبت برساند. صفحه نمایش این دوربین ۳ اینچی بوده و قدرت تفکیک ۴۶۰ هزار پیکسلی دارد. در واقع با این دوربین نه تنها دوستان‌تان را غافلگیر می‌کنید، بلکه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهید.
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا

Ipad

۲- ابزار همراه سال: آی‌پد نسل سوم محصول اپل
عمر لپ‌تاپ‌ها دیگر به سر رسیده و تبلت‌های لمسی دارند جای خود را باز می‌کنند. یکی از این تبلت‌ها که حسابی سر و صدا به پا کرده آی‌پد اپل است. این ابزار با کاربری بسیار راحتی که دارد، نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. ناگفته نماند که آی‌پد ابزار بسیار اعتیاد‌آوری است و کاربران آن دیگر قادر به استفاده از تبلت‌های دیگر نیستند. آی‌پد کامپیوتری بدون صفحه کلید است، از صفحه حساس لمسی (multi touch) بهره می‌گیرد و با اشاره انگشتان دست می‌توان از تمامی امکانات آن استفاده کرد. برای انجام کارهایی که به تایپ طولانی نیاز دارند، امکان استفاده از صفحه کلید جداگانه نیز وجود دارد. مدلی از این آی‌پد تنها دارای قابلیت وای‌فای و مدل دیگر آن دارای قابلیت وای‌فای و اتصال نسل سوم یا ۳G است. نمایشگر حساس لمسی LED این ابزار ۷/۹ اینچی با قدرت تفکیک ۱۰۲۴×۷۶۸ پیکسل و با قابلیت نمایش رنگ ۲۴ بیتی است. از دیگر ویژگی‌های آی‌پد می‌توان به شتاب‌سنج (برای سنجش حرکت دستگاه)، قطب‌نمای دیجیتال و سیستم GPS (برای مدل وای‌فای و نسل سوم) اشاره کرد. خلاصه اینکه با آی‌پد دنیای دیگری را تجربه خواهید کرد.
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا

kinect

۳- کنسول بازی سال: کینکت محصول مایکروسافت
مایکروسافت فناوری حرکتی خود به نام کینکت را برای کنسول بازی Xbox 360 عرضه کرد. این فناوری که با شعار “شما کنترلر هستید” و با هزینه تبلیغاتی ۵۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت وارد بازار شد، به زبان ساده یک دوربین است که به Xbox 360 متصل می‌شود و تمام حرکات بازیکنان را شناسایی می‌کند و به آنها امکان می‌دهد با حرکت دست و پا به کنترل بازی‌های کامپیوتری بپردازند. کینکت برخلاف فناوری‌های مشابهی که از سوی سونی و نینتندو عرضه شده است، نیازی به کنترلر و جسم فیزیکی ندارد و تمام حرکات داخل بازی به وسیله حرکات بیرونی بازیکنان انجام می‌گیرد. سیستم جدید کینکت، یک واسط کاربری بدون نیاز به دست را ارایه کرده که دارای قابلیت‌های تشخیص صدا و چهره نیز هست. به این ترتیب می‌توان دامنه گسترده‌ای از بازی‌های پرشی و پروازی گرفته تا شبیه‌سازی ورزش یوگا و شمشیرهای لیزری جنگ ستارگان را با حرکات بدن و دست کنترل کرد و نتیجه‌اش را روی صفحه نمایش دید. علاوه بر آن، یک حیوان خانگی مجازی هم طراحی شده که   می‌توانید با استفاده از کینکت، آن را کنترل کرده و با آن بازی کنید.
آیپاد تاچ اپل

آیپاد تاچ اپل

۴- پخش کننده موسیقی سال: آیپاد تاچ اپل
آیپاد تاچ اساسا همان آیفون است که فقط نمی‌توان با آن تماس گرفت و پیامک زد. اپل هر سال با به روز رسانی آیفون، قابلیت‌های جدید گوشی خود را در آیپاد تاچ می‌گنجاند و آن را روانه بازار می‌کند. طبق پیش بینی بسیاری از امکانات آیفون ۴ در نسل چهارم آیپاد تاچ به چشم می‌خورد. برادرخوانده آیفون به پردازنده A4 مجهز شده که طراحی خود اپل است. این پردازنده نسل چهارم آیپاد و آیفون را یک سر و گردن بالاتر از نسل‌های قبلی قرار داده و همه چیز در این دو دستگاه اساسا سریع‌تر از مدل‌های پیشین شده است. آیپاد تاچ از نمایشگر “رتینا” بهره می‌برد که در مقایسه با نمایشگر نسل قبلی آیفون تعداد پیکسل‌هایش چهار برابر است. علاوه بر GPS، آیپاد تاچ جدید فقط یک میلی‌متر ضخیم‌تر از آیفون ۴ است. این دستگاه از نظر نرم‌افزاری هم با آیفون ۴ برابری می‌کند. ارتقا به نسخه ۱/۴ سیستم عامل iOS، نرم افزار کنفرانس ویدیویی Facetime و گردش‌نما قابلیت‌های جدیدی است که آیپاد تاچ از آیفون ۴ به ارث برده است.
استیو جابز هنگام معرفی این محصول اعلام کرد که آیپاد تاچ محبوب‌ترین کنسول بازی قابل حمل دنیاست و از مجموع فروش کنسول‌های بازی همراه سونی و نینتندو بیشتر فروش داشته است.
kindel amazon

kindel amazon

۵- کتابخوان الکترونیکی سال: کیندل محصول آمازون
آمازون چندی پیش کتابخوان الکترونیکی‌اش (کیندل) را با ویژگی خاصش، یعنی اتصال وای‌فای یا نسل سوم عرضه کرد. این کیندل مدل باریک‌تر و سریع‌تری از کتابخوان الکترونیکی کیندل پیشین است.  این دستگاه نمایشگر سریع و وضوح تصویر بالایی دارد. کتاب‌های الکترونیکی به شکلی تهیه شده‌اند تا با همتاهای کاغذی خود برابری کنند و این دستگاه صاحب فناوری ورق زدن صفحه است. بنا بر ارزیابی شرکت تحلیلی فارستر، کیندل در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از بازار کتابخوان الکترونیکی آمریکا را در اختیار دارد، اما امتیاز بزرگی که آی‌پد و کتابخوان الکترونیکی سونی نسبت به دستگاه آمازون دارند، لمسی بودن آنهاست. صفحه نمایش بزرگ‌ترکیندل نسبت به مدل‌های قبل اجازه می‌دهد صفحات مجلات و روزنامه‌ها بهتر نمایش داده شوند. همچنین کیندل اجازه می‌دهد که کاربر آبونمان نشریات مورد علاقه خود را انجام داده و هر روز صبح روزنامه یا مجله مورد نظر خود را مستقیما روی دستگاه دریافت کند. صفحه نمایش کیندل نسل سوم تقریبا به بزرگی یک ورق A4 است. نخستین مدل از کیندل در ماه نوامبر ۲۰۰۷ و مدل بعدی آن در ماه فوریه سال گذشته برای فروش عرضه شد؛ آمازون به تازگی برنامه کتابخوان الکترونیکی رایگانی را برای کامپیوتر  لوحی آی‌پد عرضه کرده تا کاربران این دستگاه بتوانند به صدها هزار کتاب این شرکت دسترسی داشته باشند.
منبع : آی تی ایران

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا
محصولات برتر۲۰۱۰ - گیمفا