بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا

بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟

کسری نراقی
۱۷:۵۹ ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا

از عرضه شدن این کنسول دستی سونی،چیزی حدود۱ سال میگذرد.اکنون بسیاری از گیمر ها ،علاقه مندند که این کنسول دستی را خریداری کنند،و بسیاری هم نه.تصمیم گیری برای خرید یک کنسول،به عوامل زیادی مربوط میشود که به نظر من،قیمت و تعداد و کیفیت عناوین،جز مهم ترین نکات هستند.

نمایشگاه های E3 و گیمز کام،به پایان رسیدند.رونمایی های سونی،از عناوین ویتا،بسیاری را قانع کرد تا کنسول دستی جدیدش را،خریداری نمایند.اما در این میان،افرادی هم هستند که انتظارشان،زیاد تر از این حرف هاست!

افرادی که از این کنسول راضی هستند میگویند:چنین گرافیکی برای یک کنسول دستی،فوق العادست!! اما به نظر من،اگر قدرت واقعی ویتا و پردازنده آن را بدانیم،دیگر نباید چنین عقیده ای داشته باشیم.

E3 2012 ،مکانی بود برای سونی،تا بازی های ویتا را به بهترین شکل،نشان دهد.در این نمایشگاه عناوینی برای ویتا معرفی شد،اما برای رونمایی کامل تر،مجبور شدیم به آلمان و نمایشگاه گیمز کام۲۰۱۲ سفر کنیم!

شاید الان زمان خوبی برای برسی این کنسول دستی نباشد.اما ما در زبان فارسی ۲ ضرب المثل معروف داریم!

۱٫جوجه را آخر پاییز می شمارند.

۲٫سالی که نکوست،از بهارش پیداست.

من در مورد کنسول های دستی،با گزینه ی دوم موافقم،ولی در مورد کنسول های خانگی،با گزینه ی اول.به هر حال،نظر شما،بیشتر از همه چیز مورد اهمیت قرار دارد.

اکنون عکس ها و تریلر های مختلف،از تمام عناوین در حال ساخت ویتا،به بیرون درز کرده است.حالا ما برای حرف زدن مدرک داریم!

حال،یک سوال مطرح میشود:از نظر شما عملکرد ویتا چگونه بوده است؟

برای پاسخ دادن به این سوال،میتوانید دلیل های منطقی خود را نیز بیان کنید.همچنین میتوانید آینده ی این کنسول دستی را نیز پیشبینی کنید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ERFAN VITA گفت:

    من در طی ۲ مقاله ای که گذاشتم،فکر کنم همه چیزو گفتم…
    الان منتظر نظرات دوستان هستم،و امید وارم که همه ی کاربران و نویسنگان و مدیر سایت،نظراتشون رو بیان کنن.

  • ویتا به نظرم علمکرد خوبی نداشت….قیمت بالا و پشتیبانی بد و این ماجراها نذاشت که این کنسول دستی به اون چیزی که لیاقت داشت برسه….
    واقعا ویتا کنسول خوبیه اگه قیمتش پایین تر بیاد و هزاران مشکلش (فیزیکی و غیز فیزیکی) حل بشه

    • ERFAN VITA گفت:

      قیمت:کاملا موافقم با شما…
      ویژگی خوب زیاد داره…اما کدوم شرکت اومد که خوب استفاده کنه؟
      اگه تریلر Uncharted Golden Abyss و یا LBP:PS VITA رو دیده باشد،استفاده از سنسور حرکتی و سیستم تاچ اسکرین عقب و جلو رو،به رو روشنی درک میکنین…
      اما سایر بازی ها نه…
      گرافیک بازی هاش:همه میگن در حد یک کنسول دستی خوبه،ولی من مخالفم.من گرافیکو با کنسول دستی بودن یا کنسول خانگی بودن نمی سنجم.بلکه باید با سخت افزار و CPU و GPU بسنجیم…

  • ERFAN VITA گفت:

    من تو یه چیز تخصص دارم،اونم که هیچ کی نظر نمیده(ناراحت)

  • به نظر من باید به این کنسول فرصت بدند تا بتونه خودش رو نشون بده

  • AMIR-GAMER گفت:

    خدا حافظ عرفان :laugh: به نظر من باید وقت بیشتری برای ساخت بازی رو این کنسول دستی بذارن چون قابلیتای ویژه ای داره ،پردازنده ی خوبی هم داره :inlove: قیمتشم زیاده خدمات پس از فروشمم تا اطلاع ثانویه جمعه ست.بازی سازا می ترسن برا ویتا بازی بازی بسازن.ویتا کنسول خیلی باحالیه که باید بازیای خوبی داشته باهش که یکیشمMOST WANTEDه :chic:

    • NAVIDUNCHARTED گفت:

      >>>>>>>>>> درمورد nfs most wanted که امیر بهش اشاره کرد:

      (من قبلا همچین گرافیکی روی تبلت واسمارتفون دیده بودم معلوم نیست سونی با این سیاست این کنسول را تا کجا پیش می برد.
      گرافیک بسیار پایین درحد موبایل وپلی استیشن۲ است.تاریخ دوباره تکرار می شود یادم هست برای psp اولین ماشین بازی nfs most wanted امد که گرافیکی بینps1 و ps2 داشت و روز به روز گرافیک های nfsهای بعدی کم وکمتر می شد . تا نهایتا که از بعدnfs undercover هیچی عرضه نشد.vita نیز همینطوره ومن ترجیح میدم به جای آن S4گالکسی بگیرم.)

  • expellite گفت:

    به نظر من خوب بود ولی …..
    ۳DS بهتر بود. میدونی طراحیش یکم بد بود. امکاناتشم یکی پایین بود. مثلا رزولوشن صفخه اش پایین بود. پردازنده اش به نسبت خوب بود و لی گرافیکش خیلی غوغا نمی کرد!

    • ERFAN VITA گفت:

      به به!میلاد عزیز!
      بالاخره به ما افتخار دادی!(شکلک ندارم)
      ————————————–
      در مورد ۳ds :قیمت مناسب،انتظارات ازش بالا نیست،فروش فوقق العاده،و وجود شرکت خلاق نیتندو!
      من به شخصه از کنسول دستی خوشم نمیاد،ولی میدونم طرفدار زیاد داره و بسیاری از کودکان،این کنسول را با بازی هایش،به کنسول های خانگی نسل بعد هم ترجیح میدهند…!!!!!
      ——————————————————————————–
      در مود ویتا:با رزولوشن صفحه کاملا موافقم،همین چند وقت پیش بود که خبر پردازنده های نسل بعد اسمارتفون منتشر شد.که بر این اساس رزو لوشن صفه نمایش از ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ هم بیشتر میشد…
      در صورتی که رزولوشن ویتا ۹۶۰ در ۵۴۴ هستش که زیاد بالا نیست…آن هم با صفحه نمایش ۵ اینچی.
      ……………………………………………………
      پردازنده ش هم بماند،…!!!
      —————————————
      از این که در بحث ما شرکت کردی،سپاس فراوان

  • مرسی از عرفان عزیز برای ایجاد این بحث…

    به صورت تیتروار اگر بخوام اشاره کنم به ضعف‌های این کوچولوی خوش دست ( 🙂 ) باید بگم که سونی برای Launch Title واقعا کم نذاشت برای این کنسول و تقریبا هر چیزی که یک کنسول دستی برای شروع نیاز داشت رو چه بین عناوین مالتی پلتفرم و چه انحصاری برای این عنوان پدید آورد.

    اما متاسفانه بزرگترین مشکل این کنسول در حال حاظر نبود Title های جدید هست، بنده خودم وقتی PSP رو خریدم، یه همچین وضعیتی داشت. اما برام مهم نبود، چون ۳۰۰ هزار تومان و اون هم توی یه شرایط مناسب اجتماعی میپرداختم.
    اما وقتی میخوام با این شرایط اقتصادی بیام و ۸۰۰ هزار تومان برای یه کنسول خرج کنم، باید خیلی از المان‌ها رو در نظر بگیرم که این خودش باعث میشه که من بعد از خاطرات خوبم با PSP و انتظار چند ساله برای ویتا به خرید یک ۳DS با قیمت کمتر و عناوین بیشتر فکر کنم!

    • ERFAN VITA گفت:

      سلام امیر جان.
      میخواستم بگم من هم psp رو گرفته بودم.تابستان سال ۲۰۰۸ .انتظار من یه خورده بالا بود…
      در اوایل،به دلیل گذشت چند سال،عناوین بسیار خوبی برای این کنسول دستی منتشر شده بود…
      چند سال گذشت…
      سال ۲۰۰۹ سال خوبی برای این کنسول نبود.شرکتهای EA و Ubisoft ،و سایر شرکتا،از این کنسول به خوبی حمایت نمیکردن.بهانه شون ،ضعیف بودن پردازنده ی این کنسول دستی بود(۳۳۳ مگاهرتز،که سایر شرکت ها فقط میتونستن تا ۲۲۲ مگاهرتز ازش استفاده کنن)من هم تا حدودی با این بهانه موافق بودم.تا این که سری بازی های God Of War رو،تو این کنسول دستی دیدم.این بازی منو امید وار کرد که سایر شرکت ها هم مثل Ready at down و Santa Monica میتونن واسه psp بازی های بزرگی(در حد ps2 )بسازن.اما این اتفاق هرگز نیفتاد که نیفتاد!
      در واقع این سری بازی ها،(GOD OF WAR)قابل مقایسه با سایر بای های این کنسول دستی نبود…و تنها بازی بود که از ۳۳۳ مگاهرتز استفاده میکرد.
      ———————————————————————————————-
      به نظر من،وجود یک شرکت بسیار قدرتمند مثل ناتی داگ،برای بازی ساختن واسه ویتا لازم است.این شرکت ۱ سال و خورده ای رو فقط برای تحقیق و برسی cpu cell گذاشت.حال باید سایر شرکت ها نیز،همچین عملی برای ویتا انجام دهند تا بتوانند ار حد اکثر قدرت این کنسول دستی بهرمند شوند.البته این کار،نیاز به حمایت های سونی هم دارد…
      ——————————————————————————————–
      من اطمینان دارم اگر شرکت ناتی داگ بخواهد یک عنوان بزرگ مثل سری بازی های آنجارتد را برای ویتا بسازد،همه ی ما،از قدرت ویتا و عملکردش متعجب خواهیم شد.
      ———————————————————————————————-
      به نظر من سایر شرکت ها،یه خورده کم کاری میکنند.و خود من هم نمیدونم این کم کاری به سونی مربوط میشود،یا شرکت های بازی ساز.وجود اسمارت فون های ۴ هسته ای و … به تنهایی میتواند خطر جدی برای این کنسول دستی باشد.نسل بعد هم بماند…!!!
      ———————————————————————————————
      با تشکر از حضور شما در این بحث.
      موفق باشید

  • حضور ۳DS در وجه اول این کنسول رو به خاک نشونده..درسته،قدرتش کمتره اما خیلی چیزای دیگه ای داره که PSVita اونو بخ مرحله اجرا نرشوند..سونی یک اشتباه بزرگ کرد..در درجه اول باید این سوال رو از خود پرسید!هدف از داشتن یک کنسول دستی چیه؟سونی پاسخ خوبی به این سوال نداد..ورداشت بازیای کنسول های PS3-1-2 رو واسه کنسول دستیش داد..اگه هم خود همون بازی نبوده،از اون IP بوده و مراحل مشابهی رو شاهد بودیم..سونی فقط تمرکزش رو روی بازیای خشونت آمیز گذاشته..اما هیج کسی نمیره که واسه انجام دادن یه قسمت های مختلف یک IP ،دو تا کنسول رو بخره.نکته ی بعدی گروه سنی است که احساس نیاز به کنسول دستی رو داره..یک آدم ۲۰ ساله اگه به یه جایی بخواد بره،کنسولشو میزاره تو ماشین و دبروکه رفتیم..اماگروه سنی کودک از نظر امنیت و قابلیت حمل بیشتر به کنسول دستی احساس نیازپیدا میکنه..پس بازیای کنسول دستی بیشتر باید اکشن و ادونچر های ساده توام با اکشن های آنچنانی مث رزیدنت باشه..کاری که نینتندو انجام میده..
    قیمت ویتا رو هم که میدونین دیگه نیازی به توضیح مجدد نیست..
    پس از همه نظر ۳DS برتر از PSVita است..

  • ... گفت:

    از نظر من که بهترین کنسول دستیه و مطمانا تا چند وقت دیگه بازیهای خیلی خوبی براش میاد :yes: :yes:

  • Kratos-_-0_0 گفت:

    بنظر منم تا الان ویتا واقعا عملکرد خوبی نداشته و همینطور که تو سایت خوندید
    خود سونی اعتراف کرد که بازاریابی خوبی نداشته ، ولی من پیش بینی می کنم اینده
    بهتری داره نسبت به وضعیتی که الان داره
    با کاهش قیمت ویتا همونجور که اقای Yoshida گفتند وبازیهایی که قراره برای ویتا
    عرضه بشه وضعیت این کنسول دستی خوبتر از قبل میشه
    شرکت سونی اشتباه خودشو درمورد ویتا پذیرفته و همینطورم که دیدین در gamescom بیشتره کنفرانسشو روی ویتا متمرکز کرده بود
    این نظره من بود (اینده ای بهتر)

  • joorchin گفت:

    نمیگم ضعیف ولی با جنمی که PSP از خودش نشون داد واقعا واسه کنسول دستی بعدی از سونی انتظار یه کنسول قوی تر باشه البته من فقط باهاش Uncharted و Mortal kombat و چند تا از عنواین قدیمی که روی PSN عرضه شد رو بازی کردم! چون کنسول واسه کس دیگه بود و دستم امانت بود! :sweat:

  • همونطور که توی کنسول های خونگی هم می بینیم، هنگامیکه یه عنوان مولتی پلتفرم عرضه می شه، چون کمپانی ها، پلتفرم مرجع رو ایکس باکس می گیرن، بازی ها روی ایکس باکس، با اختلاف کمی از پی اس ۳ بهتره. ولی در مورد عناوین انحصاری، کاملاً مشخص می شه که فقط تولید کننده های first party می تونن توان کنسول های سونی رو درک کنن. در مورد ویتا هم همینه. وقتی می بینیم the last of us و beyond میان و یه سرو گردن بالاتر از عناوین روز، ظاهر می شن، این یعنی فقط سونی می تونه سونی رو بشناسه.
    ویتا هم هنوز بهترین عنوانی که از نظر کیفیت می شه براش معرفی کرد، golden abbys ئه. و این یعنی که استارت رو برای این کنسول، باید خود سونی، با عناوینی مثل killzone و LBP بزنه. که البته این کار رو هم کرده ولی به نظر من یه خورده دیر.
    یه خورده برای یه کنسول نوپا داره کم می ذاره سونی…

  • ERFAN VITA گفت:

    همه ی کسانی که من منتظر کامنتاشون بودم،کامنت دادن.اما هنوز یک نفر مونده…!

  • FARDAD.MG13 گفت:

    عرفان جان من خیلی درباره ی ویتا اطلاعات ندارم اما به نظرم با اینکه تا الان ویتا انتظارات رو براورده نکرده اما بهتره یه مقدار دیگه به این فسقلی و البته سونی زمان بدیم 🙂
    ازت بابت این بحث مفید و البته جذاب ممنونم :yes: 😉

بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا
بحث کنید:عملکرد ویتا از نظر شما،چگونه بوده است؟ - گیمفا