سونی بازی هایی که با فریم ریت پایین تر از ۶۰ اجرا شوند را برای پلی استیشن وی آر منتشر نخواهد کرد
واقعیت مجازی از آن دسته فناوری هایی است که تجربه شیرین آن نیازمند پیش زمینه های فراوانی است. قاعدتا برای اجرای یک محیط ۳۶۰ درجه با جزییات بالا، بازی باید با نرخ فریم بالایی اجرا شود تا حس شیرین “واقعیت مجازی” را به کاربر القا کند. سونی نیز امروز اعلام کرد توسعه دهنگانی که علاقه مند هستند بازی هایشان برای پلی استیشن وی آر منشر شود، باید بازی هایی با نرخ فریم بالاتر از ۶۰ تولید کنند. در ادامه با ما همراه باشید…
آقای کریس نوردن، از مهدسان سونی، در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بازی توضیح داد بازی های دستگاه واقعیت مجازی سونی، نیازمند اجرا با نرخ فریم بالاتر از ۶۰ هستند. در غیر این صورت از انتشار آنان جلوگیری می شود. زیرا نرخ فریم امری اساسی در داشتن تجربه ای شیرین و اجرای روان واقعیت مجازی است:
نرخ فریم بسیار مهم است. شما هیچ وقت نباید به زیر ۶۰ فریم بر ثانیه سقوط کنید…
اگر یک بازی برای ما ارسال شود و در مواقعی نرخ فریم به ۵۵ یا ۵۱ سقوط کند، متاسفانه ما آن رد خواهیم کرد. من مطمئنم بابت این امر مورد حملات شدید قرار خواهم گرفت ولی چاره ای نیست.
همچنین در بخش دیگر این سخنان، ایشان قبول کردند رسیدن به این نرخ سخت است، ولی ضروریست:
این کار خیلی سخت است. من قبول دارم و نمیخواهم به دروغ بگویم بسیار آسان است. ولی پایین ترین نرخ فریم قابل قبول ۶۰ فریم بر ثانیه است. هر کسی [اینجا] همین را به شما میگوید.
هدست واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن وی آر، که توسط کنسول PS4 اجرا می شود، در اکتبر سال میلادی جاری با قیمت مناسب ۴۰۰ دلار به بازار عرضه و توزیع خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازی های جذابی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت اول)
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
نظرات
به نظرم vr تجربه شیرینی رو القا میکنه بخصوص اینکه تکنولوژی هستش که اولین بار به صورت جامع و جهانی عرضه میشه پس طبیعتا اکثریت لذت میبرن
ولی اوج شیرینی vr با کنسول نسل نهمی کمپانی سونی هست…
برای نسل نه فکر میکنم سونی باید به صورت پیشفرض روی کنسولش این دستگاه رو قرار بده تا به صورت عمومی جا بیوفته چون دیگه بازی با دسته تکراری شده و همینطور موضوع های خسته کننده و تکراری.هدست های واقیت مجازی اگر جا بیوفتن میتونن یه فرصت برای ایجاد ایده های جدید و ناب باشن
قیمتش اندازه خود کنسوله 🙁
یعنی میشه یه روزی مثل فیلم آواتار بریم تو خواب مصنوعی با هم مولتی gta بزنیم؟
شدنش که میشه ولی نمیدونم اون روز ما باشیم یا نه!
شدنش شده …وجود خواب مصنوعی رو میگم…این روزا علم همه کار میتونه کنه از پیوند مغز (جدا شدن کامل سر و قرار دادن سر جدید) تا فریز کردن افراد به مدت پنجاه سال و دوباره بیدار شدنشان از پژوهش های که سفر به مریخ به مدت دو ماه رو امکان میسازه تا به…
اره امروز علم تونسته از تعصب ۹۹درصد مردم جهان رو زیر سوال ببره
با علم روانشناسی و تلقین شاید بشه
منم خیلی دوست دارم خون اشام بشم اما حیف که وجود نداره :pain:
اما مطمعنم که در اینده چین خون اشام تولید می کنه 😀
اون وقت فکر قیمتشم کردی رفیق یه کینکت که بقل کنسول و مجزا بود سر نایکروسافت بلایی اورد که چه عرض کنم حالا فکرشو بکن نسل بعدی سونی یه همچین چیزی بده بیرون خوب معلومه با مخ میخوره زمین. 😐
هیچوقت بازی کردن با دسته برام خسته کننده نبوده و نیست و نخواهد شد(از نظرم نمیتونه جای دسته رو بگیره )(نظر شخصی )
استاندارد ۹۰ فریمه بنظرم ۶۰ فریم اصلا مناسب نیست و حس کندی و ۱۰۰% تحرک بیشتر گردن رو به همراه داره.
کنسول دیگه . موقعی که ۶۰ فریم لازمه ۳۰ فریم میده . موقعی که ۹۰ فریم لازمه ۶۰ فریم میده .
کلا فکر کنم اگر زمانی بازی ها ۱۲۰ فریم بخوان کنسول ها ۹۰ فریم بدن :rotfl: :rotfl:
آخه مردم چرا اینجورین و شرکتای کنسول سازی چرا از مردم بد تر . طرف حاضره برا یه کنسول ۴۰۰ دلار بده . برا یه عینک سونی ۴۰۰ دلار دیگه بده و برا هر بازی هم ۶۰ دلار اما حاضر نیست ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار اضافه بده که روون بودن که هیچی . چشمش از کاسه در نیاد .
الان دارم Witcher 3 رو با PS4 بازی میکنم قبل آپدیت که افتضاح بود بعد آپدیت فریمم رو ۳۰ قفله . خداییش بد نیست بازی های اینجوری رو ۳۰ فریم اما بازی ای که توش هدق گیری لازم باشه سر درد و بیچارگی شروع میشه . از کندی تصویر بگیر تا کند بودن هدفت تو بازی و تاری تصویر . این قضیه مطمئنم برا واقعیت مجازی هم پیش میاد و ۶۰ فریم همون حکایت ۳۰ فریم تو بازی های عادی خواهد بود .
تازه اولا میگفتن ۱۲۰ فریم برا VR لازمه نمیدونم چطور یهو شد ۹۰
حرف نداره فقط یه خورده قیمتش بالاس