نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند

دانیال دهقانی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا

با عرض سلام به همراهان همیشگی گیمفا. حالتان چطور است؟ آیا از بازی‌هایی که در ماه مارس عرضه شده‌اند لذت کافی را برده‌اید؟ بدون شک یکی از مهم‌ترین ماه‌های سال ۲۰۱۶ میلادی، ماه آوریل است، چرا که دو بازی بسیار مهم و مورد انتظار امسال یعنی Quantum Break و Dark Souls 3 قرار است در این ماه عرضه شوند. حضور همین دو بازی در لیست عناوین ماه آوریل کافی است تا این ماه را رویایی بدانیم، اما، لیست بازی‌هایی که قرار است در ماه آوریل عرضه شوند در این دو عنوان خلاصه نشده و بازی‌های بزرگ و کوچک دیگری نیز در این ماه عرضه خواهند شد که هر کدام از جذابیت‌های خاص خود برخوردار هستند. بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم، با ما همراه باشید تا ببینیم چه عناوین مهمی در ماه آوریل عرضه خواهند شد.

۱ . Quantum Break       پلتفرم: اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی       تاریخ انتشار: ۵ آوریل (مصادف با ۱۷ فروردین ۱۳۹۵)

quantum break 2016 game hd

Quantum Break

جدیدترین دست پخت نابغه فنلاندی یعنی سم لیک (Sam Lake) و تیم خلاق‌اش بالاخره پس از مدت‌ها انتظار طرفداران، در اوایل ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد. این بازی از همان زمانی که معرفی شد (در خلال مراسم معرفی کنسول اکس باکس وان در ماه مِی ۲۰۱۳) بسیاری از بازی‌بازان را شیفته خود ساخت و در ادامه با نمایش‌های قدرتمند خود که نوید یک شاهکار را می‌داد، توانست رضایت تمامی طرفداران مایکروسافت را جلب کند. استودیو سازنده بازی یعنی رِمِدی اِنتِرتِینِمنت (Remedy Entertainment) از ایده‌ای جاه طلبانه و جالب برای خلق گیم پلی بازی استفاده کرده است، قابلیت کنترل زمان! شخصیت اصلی بازی با نام جَک جویس (Jack Joyce) که شاون اَشمور (Shawn Ashmore) بازیگر مشهور هالیوودی بازیگر موشن کپچر او بوده است به طور اتفاقی و به خاطر اشتباهاتی که در یک آزمایش مربوط به سفر در زمان رخ می‌دهد، توانایی کنترل زمان را به دست می‌آورد. در ادامه و طی اتفاقاتی، او متوجه می‌شود که این آزمایش فرد دیگری به نام پُل سِرِن (Paul Serene) را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و او نیز قابلیت‌هایی همچون توانایی دیدن اتفاقات آینده را به دست آورده است و می‌خواهد از آن‌ها در جهت مناقع شخصی خود استفاده کند. سِرِن شرکتی به نام Monarch Solutions را تاسیس می‌کند و برخی از افراد این شرکت را مامور می‌کند تا جک را مدام زیر نظر داشته باشند و این سرمنشا اصلی اختلافات جک و سِرِن است. بدون شک با توجه به این که خود سم لیک وظیفه نگاشتن داستان بازی را داشته است، باید منتظر پیچیدگی‌ها و غافل‌ گیری‌های زیادی در طول بازی باشیم. از لحاظ گیم پلی نیز بازی به نظر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت چرا که ویژگی‌های متنوع و زیادی در آن گنجانده شده است. از لحاظ گرافیکی نیز بازی عملکرد به شدت مطلوبی داشته و بدون شک جزو بهترین عناوین اکس باکس وان است. چندی پیش نیز اعلام شد که بازی برای رایانه‌های شخصی هم عرضه خواهد گشت که اعلام این خبر موجب خوشحالی زیاد طرفداران این پلتفرم محبوب شد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی می‌تواند پاسخ خوبی به انتظارات طرفداران بدهد یا خیر.

۲ . Dark Souls III      پلتفرم: اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی – پلی استیشن ۴     تاریخ انتشار: ۱۲ آوریل (مصادف با ۲۴ فروردین)

darksoul facebook mini

Dark Souls III

سومین قسمت از سری بازی‌های فوق‌العاده Dark Souls نیز قرار است در ماه آوریل منتشر شود تا همچون دو نسخه قبل، بازی‌بازان را با مفهوم جدیدی از درجه سختی در بازی‌های کامپیوتری آشنا کند. هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Myazaki) سازنده افسانه‌ای نسخه اول این سری و بازی بی‌نظیر Bloodborne بار دیگر و برای کارگردانی Dark Souls 3 بازگشته و خود سکان هدایت تیم سازنده بازی را در دست گرفته است. او که از ساخت Bloodborne تجربه‌های بسیاری کسب کرده، سعی داشته تا گیم پلی Dark Souls 3 را نیز اندکی دستخوش تغییر کند. البته، هسته اصلی گیم پلی همان طور که خود میازاکی نیز اذعان داشته، بسیار شبیه به Dark Souls 2 است و به ریشه‌های سری وفادار خواهد ماند، اما، کمی سرعت مبارزات بیشتر شده و به همین علت، به عقیده برخی بازی جذاب‌تر از نسخه‌های قبل شده است. این بازی همزمان با Bloodborne در دست توسعه بوده ولی دو تیم کاملاً مجزا مسئولیت ساخت این دو بازی را برعهده داشته‌اند تا در ساخت هیچ‌ کدام تداخلی پیش نیاید. بازی همچون گذشته بسیار دشوار خواهد بود و سازندگان این سنت همیشگی سری را فدای کسب سود بیشتر نکرده‌اند. طراحی هنری بازی نیز همچون همیشه بی‌نظیر است و بازی‌بازان را انگشت به دهان خواهد گذاشت. همچون نسخه قبلی، در Dark Souls 3 هم یک بخش چندنفره وجود خواهد داشت. بازی از لحاظ گرافیکی نیز پیشرفت بسیاری نسبت به نسخه قبلی داشته است. در کل، این طور که از شواهد پیدا است، Dark Souls 3 می‌خواهد تا باز هم طرفداران را شگفت‌زده کند و تبدیل به مقصد اول و آخر دوست داران سبک نقش آفرینی شود.

۳ . Ratchet & Clank      پلتفرم: پلی استیشن ۴      تاریخ انتشار: ۱۲ آوریل (مصادف با ۲۴ فروردین)

ratchet and clank listing thumb 01 ps4 us 09jun14

Ratchet & Clank

رچت و کلنک (Ratchet & Clank) این دو یار باوفا و دوست داشتنی قرار است تا بار دیگر مهمان خانه‌های طرفداران شوند. این سری بسیار محبوب و پرطرفدار، قرار است تا اولین حضور خود بر روی کنسول نسل هشتمی سونی را تجربه کند و به همین علت، استقبال از جدیدترین نسخه از سری Ratchet & Clank بسیار حیاتی به نظر می‌آید و موفقیت یا عدم موفقیت این بازی تاثیر مهمی بر روی سرنوشت و آینده سری خواهد داشت. این نسخه از سری در اصل قرار است خاطرات اولین نسخه Ratchet & Clank را در ذهن بازی‌بازان تداعی کند، اما، سازندگان قرار است المان‌های جدیدی را به آن اضافه کنند و همچنین از لحاظ داستانی نیز نیم نگاهی به فیلم سینمایی Ratchet & Clank (که قرار است در ماه آوریل اکران شود) خواهند داشت. گیم پلی این نسخه به شدت وفادار به اولین شماره از سری Ratchet & Clank خواهد بود ولی شاهد برخی بهبودها در آن هستیم که به هر چه بیشتر جذاب شدن بازی کمک به سزایی خواهد کرد. از لحاظ گرافیکی نیز بازی به لطف قدرت کنسول پلی استیشن ۴ بسیار خوش رنگ و لعاب به نظر می‌رسد و از این نظر چشم‌نوازتر از همیشه است. سازندگان در این نسخه هم از ساخت بخش چندنفره چشم‌پوشی کرده‌اند و Ratchet & Clank تنها شامل بخش تک نفره است. در ابتدا قرار بود تا این بازی در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شود، ولی سازندگان به خاطر رفع اشکالات بازی عرضه آن را تا سال ۲۰۱۶ به تعویق انداختند و در نهایت قرار شد تا بازی چند روز قبل از اکران فیلم سینمایی Ratchet & Clank به بازار عرضه شود.

۴ . Bravely Second: End Layer       پلتفرم: ۳DS       تاریخ انتشار: ۱۵ آوریل (مصادف با ۲۷ فروردین ۱۳۹۵)

bravely second end layer

Bravely Second: End Layer

این بازی که یک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) محسوب می‌شود، دنباله‌ای بر بازی تحسین شده Bravely Default است که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود و با استقبال منتقدان مواجه شد (با میانگین ۸۵ در Metacritic) و به فروش نسبتاً قابل قبولی هم دست یافت. گیم پلی این بازی به شدت وفادار به Bravely Default بوده و سازندگان تغییر چندانی در هسته گیم پلی بازی ایجاد نکرده‌اند، به خصوص سیستم مبارزات که بنا بر اعلام سازندگان به علت رضایت طرفداران از سیستم مبارزات Bravely Default، آن سیستم بدون هیچ تغییری دوباره در Bravely Second: End Layer پیاده سازی شده است. وقایع این بازی در همان دنیایی رقم می‌خورد که داستان Bravely Default در آن جریان داشت. داستان Bravely Second: End Layer مربوط به دو سال و نیم بعد از وقایع Bravely Default است. لازم به ذکر است که نسخه ژاپنی این عنوان تقریباً یک سال پیش منتشر شده بود و این نسخه جهانی بازی قرار است در ماه آوریل منتشر شود. مجله معتبر فامیتسو (Famitsu) نیز در زمان انتشار نسخه ژاپنی بازی، آن را بسیار خوب توصیف کرده بود و نمره خیلی خوب ۳۶ از ۴۰ را به بازی اختصاص داد و به همین علت، به نظر می‌رسد که طرفداران کنسول Nintendo 3DS نباید از تجربه این عنوان غافل شوند.

۵ . Star Fox Zero      پلتفرم: Wii U        تاریخ انتشار: ۲۲ آوریل (مصادف با ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵)

starfoxzero

Star Fox Zero

ششمین نسخه از سری پرطرفدار Star Fox با نام Star Fox Zero پس از مدت‌ها انتظار طرفداران، قرار است در ماه مِی منتشر شود و دل انبوهی از دوست‌داران کنسول Wii U را شاد کند. این عنوان نیز در ابتدا قرار بود تا در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شود، اما، انتشار آن با تاخیر مواجه شد و به سال ۲۰۱۶ موکول شد. بعد از مدتی نیز اعلام شد که بازی در ماه آوریل و به صورت جهانی منتشر خواهد شد. داستان این نسخه کاملاً جدا از داستان کلی این سری خواهد بود و نه قرار است ماجراهای آخرین نسخه سری را ادامه دهد و نه قرار است که نگاهی به وقایع قبل از اولین نسخه سری داشته باشد. گیم پلی این نسخه شباهت زیادی به نسخه‌های قبلی سری خواهد داشت، با این تفاوت که از قابلیت‌های صفحه لمسی Wii U نیز در روند بازی استفاده خواهد شد. در کنار این موارد، اعلام شده که بازی Star Fox Guard نیز که عنوانی در سبک دفاع از قلعه (Tower Defense) است هم در کنار Star Fox Zero عرضه خواهد شد. این بازی برای افرادی که Star Fox Zero را خریداری کنند به صورت رایگان قابل بازی خواهد بود، ولی افرادی که قصد خرید Star Fox Zero را ندارند هم می‌توانند این عنوان را به صورت جداگانه و از طریق Nintendo eShop خریداری کنند. Star Fox Zero یکی از مهم‌ترین عناوین نینتندو در سال جاری است و باید منتظر ماند و دید که آیا استودیو پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) باز هم می‌تواند بازی‌بازان را شگفت زده کند یا خیر.

۶ . Lost Reavers      پلتفرم: Wii U       تاریخ انتشار: ۲۸ آوریل (مصادف با ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵)

3016887 trailer lostreavers direct 20160303

Lost Reavers

Lost Reavers هم یکی دیگر از عناوین انحصاری کنسول Wii U است که به صورت رایگان (Free-to-Play) عرضه خواهد شد و تنها دارای بخش چند نفره است. بازی‌بازان در این بازی، در قالب گروه‌هایی ۴ نفره در نقشه‌های متنوعی که در بازی وجود خواهد داشت به جست و جو برای یافتن گنج‌هایی به نام Relics خواهند پرداخت. در این میان بازی‌بازان با هیولاها و دشمنان مختلفی رو به رو خواهند شد که مبارزه با هر یک نیازمند استراتژی خاصی است. در بازی معماهایی نیز وجود خواهد داشت که بازی‌بازان برای حل آن‌ها باید با یکدیگر همکاری و هم‌فکری داشته باشند. در ساخت این بازی از موتور Unreal Engine 3 استفاده شده و در میان بازی‌های Wii U از گرافیک قابل قبولی برخوردار است. در کل، به نظر می‌رسد آن دسته از بازی‌بازانی که به کنسول Wii U دسترسی دارند نباید از تجربه این عنوان غافل شوند، خصوصاً این که این بازی به طور رایگان منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه آوریل منتشر شوند - گیمفا