خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

خبرنامه #۵ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

سلام گیمفایی‌های عزیز! امیدوارم هفته خوبی را سپری کرده‌ باشید. سال نو را از همین الآن و همین جا، پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم سال خوبی را (حداقل از لحاظ گیمی) پشت سر گذاشته باشید. با آخرین خبرنامه در سال ۱۳۹۴ در خدمت شما هستیم تا مثل همیشه مهم‌ترین اخبارهفته گذشته را به شما یاد‌آور شویم. این شما و این هم خبرنامه.

 

ساخت یک فیلم سینمایی از سری بازی Thief

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

سری بازی‌های محبوب Thief دنیایی تاریک و غریب دارند و بازی‌بازان بسیار علاقه دارند تا با این دنیا بیشتر رابطه برقرار کنند و با شخصیت‌ اول ماهر این بازی، گرت، بیشتر آشنا شوند. چندی پیش شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرد بود که فیلم سینمایی Thief در دست ساخت است و حال، دیوید انفسی که به عنوان رئیس استودیو ایدوس مونترال شناخته می شوند، ساخت فیلم سینمایی را گامی موثر در افزایش اعتبار نمایه سری Thief می دانند. ایشان گفته اند:«ما همیشه علاقه بسیاری به داستان سرایی و آوردن آنها به رسانه های مختلف بوده ایم. با آوردن دنیای پیچیده ای که Thief دارد در یک فیلم سینمایی، مخاطبین بیشتری با دنیای این عنوان آشنا خواهند شد.» ساخت فیلم سینمایی Thief را شرکت تولیدی Straight Up Films در شهر لس آنجلس بر عهده گرفته است و تهیه کنندگان آن هم آقایان روی لی (The Departed و The Lego Movie) و آدریان اسکاریه (Hitman, Hitman: Agent 47) هستند. اینکه خود استودیو ایدوس مونترال هم در ساخت این فیلم دخالت دارد می تواند خبر خوبی برای هواداران سری Thief باشد.

thief 15

سری بازی‌های Thief به دلیل وجود عنصر مخفی کاری در خود بسیار محبوب و البته خاص هستند. قطعا ساخت یک فیلم سینمایی تاریک و متناسب با حال و هوای بازی، ایده بسیار خوبی است.

 

سکوت خبری Gran Turismo Sport و نگرانی‌ها بر سر تاخبر آن

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

استودیوی پولی‌فونی، بازی‌بازان را در Paris Games Week 2015 با معرفی نسخه جدیدی از عنوان پر طرفدار Gran Turismo که Gran Turismo Sport نام داشت، شگفت زده کرد. با اینکه طبق آخرین اعلام سونی، بازی قرار است در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، به نظر می‌رسد روند ساخت بازی بیش از حد انتظار طول کشیده و پولی‌فونی چند ماهی را در سکوت خبری سپری کرده است. اما بحثی دیگر نیز وجود دارد؛ طبق آخرین اعلام کازونوری یامائوچی، نسخه بتای بازی قرار است در اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه شود. هم‌اکنون در اواسط مارس هستیم و هنوز هیچ خبری از نسخه بتا نیست. همه این‌ها دلایلی است که بگوییم Gran Turismo Sport قطعا تاخیر خورده است. اخیرا  GTPlanet بنا به گزارشی از پادکست Gameblog.fr جزئیات جدید و جالبی را ارائه کرده است. طبق اطلاعات این پادکست فرانسوی، تاریخ انتشار Gran Turismo Sport «پیچیده» است زیرا مشکلی در روند ساخت بازی پیش آمده است و به نظر نمی‌رسد که کار ساخت بازی تا اواخر ۲۰۱۶ به اتمام برسد.با این حال، هنوز خبری مبنی بر تاخیر بازی منتشر شده است اما شاید انتظار شنیدن اخبار از عنوانی مانند Gran Turismo Sport زیاد باشد که تا الآن این‌گونه نشده است. به احتمال زیاد سازندگان تا آخر ماه مارس اطلاعاتی را در مورد روند ساخت یا اعلام تاخیر بازی خواهند داد پس منتظر بمانید. در آخر نیز پیشنهاد می‌شود که به عرضه Gran Turismo Sport در سال جاری دل نبندید.

gran turismo sport

با اینکه سری بازی‌های Forza نگذاشتند در این مدت خلاء Gran Turismo حس شود اما دلمان برای تجربه یک نسخه از این شبیه ساز اتوموبیلرانی زیبا تنگ شده است.

 

سانتامونیکا برای بازی بزرگ پلی استیشن ۴ به‌شدت درحال استخدام نیرو است

۱۳۹۴/۱۲/۲۵

در هفته‌ای که گذشت استودیوی سانتا مونیکا اعلام کرد که با جدیت در حال استخدام نیرو برای بازی‌ بعدی خود است. اگر به یاد داشته باشید، در سال ۲۰۱۴ استودیوی سانتامونیکا در وضعیت بسیار بدی قرار داشت و باعث کنسل شدن بازی‌ در دست توسعه و همچنین اخراج شدن ۵۰ توسعه دهنده این استودیو شد. حال آن‌ها مشغول استخدام نیرو جدید برای بازی بزرگ پلی استیشن ۴ هستند. پیام این استودیو به این صورت بود که :«ما به‌طرز عمده‌ای درحال استخدام توسعه دهنده جدید برای بازی بزرگ بعدی پلی استیشن ۴ هستیم». این که استودیوی سانتا مونیکا در حال ساخت یک بازی، آن هم یک بازی بزرگ باشد، بسیار خبر خوبی است اما اینکه آیا این بازی بزرگ، یک عنوان کاملا جدید است یا یک نسخه جدید از سری به شدت محبوب God of War، مسئله بسیار مهم دیگری است. به هر حال باید صبر کرد و منتظر ماند. همچنین در  جریان همایش GDC 2016 سانتا مونیکا درباره میراث God of War و مسائل مهمی صحبت کرد.

sony santa monica

حضور یک God of War جدید در بین بازی‌های پلی‌استیشن۴ به شدت حس می‌شود.

 

شایعه: Devil May Cry 5 در دست ساخت است

۱۳۹۴/۱۲/۲۵

شاید شما نیز مانند من دلتان یک Devil May Cry سریع، مرگبار و هیجان انگیز می‌خواهد. با اینکه نسخه سال ۲۰۱۲ که به نوعی یک ریبوت از سری بود، یک عنوان فوق‌العاده و ممتاز (با ارزش تکرار بالا) تلقی می‌شود اما چند سالی از عرضه آن می‌گذرد و ما نسخه جدیدی را بازی نکرده‌ایم. با توجه به شایعاتی که سایت Gameblog.fr پخش کرده است به نظر می رسد  پنجمین عنوان اصلی از سری Devil May Cry توسط کپکام در درست ساخت است.انتشارات فرانسوی نامبرده مدعی است که یک سری از منابع مستقل آنها، در دست ساخت بودن بازی Devil May Cry 5 را تایید کرده اند اما جزئیات بیشتری در رابطه با این موضوع در دسترس نیست. حدس و گمانه زنی ها در رابطه با بازگشت Dante (قهرمان سری Devil May Cry) زمانی بیشتر می شود که دو بازیگر نقش های Dante و Nero، به ترتیب با نام های جانی یانگ بوش و روبن لانگدون، تصویری را در سایت فیس بوک منتشر کرده اند که نشان می دهد در آن لباس مخصوص ضبط موشن کپچر را بر تن دارند. البته این تصاویر به سرعت حذف شدند. به نظر می‌رسد که باید منتظر معرفی رسمی کپکام باشیم با اینکه شاید زود به نظر برسد. نکته مهم در مورد شماره پنجم، مشخص شدن سازنده این عنوان است. نسخه سال ۲۰۱۲ را که نینجا تئوری ساخت و عنوان به شدت خوش ساختی نیز بود. این نسخه را چه کسی می‌سازد؟

devilmaycryfull1340072

شما را نمی‌دانم اما من یک DMC ژاپنی سریع و مرگبار می‌خواهم.

 

قیمت پلی استیشن وی آور و زمان عرضه اعلام شد

۱۳۹۴/۱۲/۲۶

هدست ویو ۸۰۰ دلار و آکیولس وی آر هم ۶۰۰ دلار … حال نوبت اعلام خبری رسیده است که همه ما منتظر آن بودیم؛ اعلام قیمت هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر از سوی سونی. گرانتر یا ارزانتر از بقیه؟ شرک سونی در حمایش  Game Developers Conference 2016 رسما اعلام کرده است که هدست پلی استیشن وی آر در ماه اکتبر به بازار خواهد آمد. بزرگترین خبر در رابطه با پلی استیشن وی آر قیمت آن است. این هدست واقعیت مجازی به قیمت ۳۹۹ دلار در آمریکای شمالی فروخته خواهد شد؛ درست نصف قیمت ویو ساخته شده توسط HTC و ۲۰۰ دلار ارزانتر از محصول آکیولس وی آر یعنی آکیولس ریفت. قیمت ۳۹۹ دلاری بدین دلیل است تا مردم به خرید این هدست ترغیب شوند. دیگر قیمت ها برای نقاط مختلف جهان عبارتست از ۳۹۹ یورو در اروپا و ۳۴۹ پوند در بریتانیا. قیمت پلی استیشن وی آر در ژاپن هم ۴۴,۹۶۰ ین است. همچنین شرکت سونی در کنفرانس خود اعلام کرده است که مشغول صحبت هایی با الکترونیک آرتز و لوکاس فیلم می باشد تا نسخه ای ویژه از بازی Star Wars Battlefront را برای پلی استیشن وی آر طراحی کنند. هر چند سونی قبلا هم اعلام کرده بود که از بابت قدرت سخت افزاری قصد رقابت با ویو یا آکیولس وی آر را ندارد اما باز هم قیمت پلی استیشن وی آر برای شروع کار این ۳ هدست رقیب، وسوسه انگیزتر است تا مبالغ هنگفت تر ۸۰۰ و ۶۰۰ دلاری. واکنش موسس آکیولس وی‌آر نیز به قیمت پلی‌استیشن‌وی‌آر جالب بود.  یکی از بازی‌های جذاب معرفی شده برای پلی‌استیشن‌ وی‌آر، Until Dawn: Rush of Blood است. بازی اصلی Until Dawn خود ترسناک بود. حال، فرض کنید با هدست پلی‌استیشن‌وی‌آر وارد دنیای مخوف این بازی شوید. باید منتظر ماند و دید عملکرد پلی‌‌استیشن وی‌آر در بازار چگونه خواهد بود.

playstation vr new headers 5

نسل جدیدی از بازی‌های ویدیویی در راه هستند.

 

برندگان همایش GDC 2016 اعلام شدند

۱۳۹۴/۱۲/۲۷

همایش GDC 2016 در هفته گذشته برگزار شد و اخبار زیادی از این همایش منتشر شد. اخباری که شاید بیشتر آن‌ها حول پروژه‌های واقعیت مجازی می‌چرخیدند و این فناوری جدید را در بر می‌گرفتند. در پایان همایش نیز بازی‌های منتخب در هر بخش انتخاب شدند. عنوان The Witcher 3: Wild Hunt مانند همیشه، جایزه‌های ارزشمندی اعم از جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کرد. عنوان Her Story نیز دو جایزه بهترین نوآوری و بهترین بازی کنسول‌های دستی را دریافت کرد. دیگر عنوان موفق نیز بازی Ori and the Blind Forest بود که توانست جایزه بهترین شروع به کار (برای سازندگان این عنوان) و بهترین جلوه‌های بصری را از آن خود کند. در این همایش آقای تادهاوارد به عنوان کارگردان حاضر در استودیوهای بتسدا جایزه دستاورد عمر، و آقای مارکوس پرسون هم جایزه پیشگامان را بدست آوردند. برای مشاهده فهرست کامل نامزدها و برندگان، برروی تیتر این خبر کلیک کنید.

the witcher 3 wild hunt 10 bartar pc

موفقیت The Witcher 3: Wild Hunt به قدری است که اگر جایزه‌های داده شده به این عنوان را بنویسیم، یک طومار نوشته می‌شود.

 

The Witcher 3 پرافتخارترین بازی ویدیویی تاریخ شد

۱۳۹۴/۱۲/۲۸

پس از انتخاب عنوان The Witcher 3: Wild Hunt به عنوان بهترین بازی GDC 2016 سن فرانسیسکو و همچنین دریافت جایزه‌های بسیار زیاد، از زمان انتشار تا الآن، این اثر، حال به عنوان پر افتخار ترین در بین بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. حال، با داشتن ۲۵۱ جایزه بهترین بازی سال از مراسم و جشنواره‌های مختلف، The Witcher 3: Wild Hunt عنوان The Last of Us را شکست داده و خود به سکوی نخست پرافتخارترین بازی ویدیویی تاریخ می‌ایستد. در کنار بهترین بازی سال، این عنوان محبوب جوایز متعددی در بخش‌های بهترین بازی نقش آفرینی، بهترین طراحی گیم‌پلی و محیط، بهترین موسیقی و صداگذاری در کنار بهترین داستان‌سرایی را از آن خود کرده است. افتخار بزرگی نصیب سی دی پراجکت‌رد شده است و بسیاری در انتظار تجربه عنوان بعدی‌ این تیم با استعداد یعنی Cyberpunk 2077 هستند.

thewitcher3

معرفی می‌کنم؛ این شما و این هم پر افتخار ترین بازی ویدیویی تاریخ

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #5 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا