خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

خبرنامه #۴ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۹:۴۵ ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

سلام گیمفایی‌های عزیز! حالتان چطور است؟ همانطور که می‌دانید به پایان سال ۱۳۹۴ نزدیک می‌شویم و زمانی تا آغاز سال جدید نمانده است. امیدوارم در روزهای آخر سال جاری، موفق و پیروز باشید. طبق رسم هر هفته گیمفا، با قسمتی دیگر از خبرنامه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار هفته گذشته را با هم مرور کنیم.

 

برترین بازی‌سازان ایرانی مشخص شدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۵

با بررسی جامع‌ترین گزارش از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران که توسط واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد، می‌توان برترین بازی‌سازان ایران در حوزه‌های مختلف تخصصی را انتخاب کرد. این افراد بیش‌ترین جوایز را در دوره‌های مختلف جشنواره کسب کرده‌اند. در فهرست منتشر شده، نام‌های مشهور و شناخته شده‌ای مانند متین ایزدی در بخش بازی نامه و داستان نویسی و پیام آزادی در بخش صدا و موسیقی به چشم می‌خورند. لازم به یادآوری است که جامع‌ترین گزارش از پنج دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران مدتی پیش توسط واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد که شامل کامل‌ترین تحلیل‌ها و آمار و ارقام از این جشنواره است.علاقه‌مندان می‌توانند این گزارش را از آدرس http://www.ircg.ir/s/c2b دریافت نمایند. به امید موفقی و سربلندی صنعت بازی‌سازی کشور عزیزمان؛ ایران.

a3529d0d 0314 475a aa6d ce532e9ca605

تهیه کننده سری Gears of War در گذشت

۱۳۹۴/۱۲/۱۵

۱۳۹۴/۱در هفته‌ای که گذشت، شنونده خبر بسیار بدی بودیم. مایکل فورجی که بخاطر تهیه کنندگی سری Gears of War و عنوان تحسین شده Middle Earth: Shadow of Mordor شناخته شده بود بر اثر سرطان درگذشت. مشکل بیماری فورجی زمانی خطرناک و نگران کننده شد که گلیوبلاستوم بد خیم توسط دکترها تشخیص داده شد. متاسفانه علارقم درمان‌هایی که صورت گرفت، فورجی روز گذشته بر اثر سرطان درگذشت. او به عنوان تهیه کننده دو نسخه ابتدایی Gears of War و عنوان تحسین شده Middle Earth: Shadow of Mordor شناخته می‌شد. او همچنین به‌عنوان تست کننده کیفی عناوینی چون Fable و Perfect Dark Zero و بسیاری عناوین دیگر نقش خود را ایفا کرده است.

gears of war producer

روحت شاد و یادت گرامی باد…

 

بازی «ارتش‌های فرازمینی» بین‌المللی شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۶

قطعا عنوان ارتش‌های فرازمینی یکی از بزرگترین بازی‌های ایرانی است که سازندگان آن، استودیوی راسپینا، در هر مرحله، گام‌های بلندی را بر می‌دارند. چند هفته پیش بود که تریلری جدید از این بازی در رسانه‌های گیمینگ خارجی پخش شد و به نوعی عرضه بازی برروی شبکه بزرگ استیم را نوید می‌داد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، استودیو راسپینا، سازنده بازی ارتش‌های فرازمینی مدتی پیش موفق شد با یک ناشر بین‌المللی جهت انتشار بازی به تفاهم دست یابد. نکته جالب در مورد این قرار داد جبهه نگرفتن ناشر در برابر ایرانی بودن بازی بود. این در حالی است که تا پیش از لغو شدن تحریم‌ها، ناشرهای خارجی به سمت این بازی نمی‌آمدند و از عقد قرارداد با بازی‌سازان ایرانی به صورت مستقیم خودداری می‌کردند. بازی ارتش‌های فرازمینی یک بازی اکشن تیراندازی است که در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد، زمانی که منابع زمین به اتمام رسیده است.از دیگر ویژگی‌های نسخه بین‌المللی، فعال شدن بخش چندنفره آنلاین بازی است که در نسخه داخلی به دلیل وجود محدودیت‌ها فعال نشده بود.

ارتشهای فرازمینی et armies

 

ساخت Fable: Legends لغو و استودیوی Lionhead تعطیل می‌شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۷

پس از صبر چند ساله طرفداران سری بازی‌های مبحبوب Fable، در هفته پیش مایکروسافت در حرکتی غافلگیر کننده رسما اعلام کرد که ساخت بازی Fable Legends لغو شده و استدیو سازنده این عنوان یعنی Lionhead، که ساخت کلیه عناوین Fable را نیز در کارنامه خود دارد، تعطیل خواهد شد. Fable Legends قرار بود که امسال برای رایانه های شخصی و کنسول اکس باکس وان منتشر شود و با لغو آن، قطعا حفره ای در لیست عناوین اکس باکس وان برای ۲۰۱۶ به وجود خواهد آمد. نکته جالب اینجا است که بازی چند سال در مرحله ساخت به سر می‌برده و بدون شک به مراحل پایانی نیز نزدیک شده بود اما با این تصمیم، دیگر Fable: Legends در کار نخواهد بود. شرکت مایکروسافت توضیح خاصی در این رابطه جز تعریف و تمجید فعالیت های استودیو و اینکه چنین تصمیم گیری آسان نبوده، ارائه نکرده است.

fable legends rgb 8e2ss horiz 6000 preview ds1 670x375 constrain

سری بازی‌های Fable یکی از دوست داشتنی ترین بازی‌های مایکروسافت و اکس‌باکس‌ بودند. سری بازی محبوبی که پس از جدا شدن طراح افسانه‌ای، پیتر مولینیو به افول کشیده شد.

 

شخصیت‌های اصلی Gears of War 4 و صداگذاران‌شان مشخص شدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۸

قطعا قسمت چهارم سری بازی‌های محبوب Gears of War، یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ است. مدتی بود که این عنوان در سکوت خبری به سر می‌برد تا اینکه در هفته گذشته بالاخره استودیوی کوالیشن سکوت عذاب آور خود را در رابطه با عرضه اطلاعات جدید از عنوان موردانتظار Gears 4 شکست. استودیوی کوالیشن به‌صورت رسمی اعلام کرد که شخصیت اصلی بازی Gears of War 4، فرزند مارکوس فینیکس (شخصیت سه‌گانه اصلی) خواهد بود. همچنین Gears 4 بیست و پنج سال پس از اتفاقات Gears of War 3 رخ می‌دهد. علاوه بر رونمایی کلی از سه شخصیت اصلی این عنوان، صداگذاران آن‌ها نیز مشخص شدند که بازیگران و هنرمندانی سرشناس هستند. جی‌دی فینیکس فرزند مارکوس فینیکس توسط لیام مک اینتایر بازیگر سریال‌هایی چون Spartacus و The Flash ، کیت دیاز توسط لورا بیلی و دلمونت دل واکر نیز توسط یوجین برد صداگذاری می‌شوند. همچنین اعلام شده که به زودی اخبار بیشتری از Gears Of War 4 منتشر خواهد شد. با اطلاعات منتشر شده به شدت هیجان زده شدیم و منتظر اعلات بیشتر هستیم. (برای مشاهده تصاویر شخصیت‌ها و صداگذاران برروی تیتر خبر کلیک کنید)

gears of war 4 620x349

فرزند مارکوس فینیکس کبیر…

 

The Division در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد سریع‎ترین فروش بازی‎های یوبی‎سافت را شکست

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

بر طبق جدیدترین اطلاعاتِ به‎دست رسیده از سوی یوبی‎سافت، بازی The Division موفق شده در کمتر از ۲۴ ساعت، رکورد سریع‎ترین فروش بازی‎های یوبی‎سافت را جا‎به‎جا کند. یوبی‎سافت ضمن تشکر از استقبال گیمرها، اعلام کرد که بازی جدید این کمپانی توانسته رکورد سریع‎ترین فروش بازی‎های یوبی‎سافت را بشکند. البته یوبی‎سافت فقط به این گفته بسنده کرد و از ارایه هرگونه اعداد و ارقامی در این مورد خودداری کرد. مدیرعامل یوبی‎سافت مسیو اعلام کرد که این استودیو از عرضه بازی The Division «بسیار خوشحال» است. اگر یادتان باشد در خبرنامه‌های پیشین در مورد آمار فوق‌العاده بدست آمده از نسخه بتای عنوان The Division صحبت کردیم که توانست به پر طرفدار ترین نسخه بتا در بین IP های جدید تبدیل شود. حال، در اینجا نیز می‌بینیم که نسخه اصلی بازی نیز فوق‌العاده عمل کرده است.

tom clancys the division 2016 game 1920x1080

در هفته گذشته به هر کس پیام میدادی که «بیا بریم بیرون» میگفت «دارم دیویژن می‌زنم»… حتی دیده شده که عده‌ای قید رفتن به بازار و خرید عید را زده‌اند و صبح تا شب The Division بازی می‌کنند.

 

Cyberpunk 2077 بهتر، بزرگ‌تر و انتقلابی‌تر از چیزی است که قرار بود باشد

۱۳۹۴/۱۲/۲۰

در جریان کنفرانس مالی سال ۲۰۱۵ استودیوی بزرگ و موفق سی‌دی‌ پراجکت رد، سخنگوی این استودیو، آدام کیسینسکی و رئیس استودیو، آدام بوداوسکی در مورد بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 صحبت کردند. ابتدا از همه دریافتیم که Cyberpunk 2077 بسیار بهتر از پروژه نخسین است. بوداوسکی توضیح می‌دهد که استودیو، همواره می‌خواهد بازی‌های بهتر و بهتری بسازد و از آن‌ جایی که موفقیت عنوان The Witcher 3: Wild Hunt فوق‌العاده بالا بود، عنوان Cyberpunk 2077 می‌خواهد از پروژه ساخت اولیه نیز بهتر، بزرگ تر و انقلابی تر باشد. ما همچنین دریافتیم که Cyberpunk 2077 یک بازی بسیار عظیم است و حتی از قسمت سوم Witcher نیز بزرگ تر است. استودیو نیز در مورد این بازی «به شدت جاه طلب» است. اما پیش از این مسائل، کیسینسکی اشاره کرده بود که استودیوی سی‌دی پراجکت به شدت مشغول کار برروی عناوین خود است و برای توسعه بیشتر و سریع‌تر، آن‌ها می‌خواهند تعداد کارکنان را دو برابر کنند. سی‌دی پراجکت هم‌اکنون ۴۰۰ کارمند دارد که این رقم به ۸۰۰ یا بیشتر افزایش خواهد یافت کیسینسکی همچنین توضیح داد که استودیو، یک چرخه طولانی ساخت بازی را پیش رو دارد که تا سال ۲۰۲۱ به طول می‌انجامد. حاصل این تلاش‌ها، دو بازی بسیار بزرگ (یکی عنوان Cyberpunk 2077 و دیگری یک نقش‌آفرینی AAA معرفی نشده) است. به علاوه اینها، پروژه‌هایی نیز در دست ساخت هستند که فعلا نمی‌توانند در مورد آن صحبتی انجام دهند. استودیو مطمئن است که بازی‌های پیش رو، فرصت این را دارند تا حتی از The Witcher 3 نیز بهتر و موفق تر شوند.

t cyberpunk2077 teaser em 1 10 1pmpst 1280x720 3500 h3201 48 06

Cyberpunk 2077 روند ساخت طولانی و بلندی را پشت سر گذاشته است و تازه زمان زیاد دیگری نیز برای تکمیل شدن نیاز دارد. یعنی چه شاهکاری در انتظارمان است؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #4 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا