بررسی Crash Time 4 - گیمفا
بررسی Crash Time 4 - گیمفا
بررسی Crash Time 4 - گیمفا
بررسی Crash Time 4 - گیمفا

بررسی Crash Time 4

کسری نراقی
۱۵:۴۹ ۱۳۸۹/۰۹/۲۴
بررسی Crash Time 4 - گیمفا

الان دقیقا ۱ سال از عرضه ی Crash Time 3 می گذرد و ما انتظار داشتیم که استودیوی سازنده ی بازی یعنی ، Synetic از مشکلات و باگ هایی که شماره ی سوم داشت مطلع و آن ها را در شماره ی چهارم اصلاح کند.

اما متاسفانه شماره ی چهارم این سری ، همانند شماره های قبلی آن نتوانسته انتظارات را بر آورده کند و حتا مشکلات جدیدی دارد که آن را در شماره های قبلی سری Crash Time هم ندیده بودیم؛ این موضوع امسال بر روی فروش این شماره هم تاثیر داشته و Crash Time که پیش از این خوب می فروخت و همین مسئله باعث شده بود که ۴ شماره از آن ساخته شود ، امسال در فروش هم بسیار بد عمل کرده است.

بررسی Crash Time 4 - گیمفا

ایکاش به این بازی دست نمی زدند…!

شماره ی چهارم آن قدر بی تغییر و دست نخورده باقی مانده است که بازی کننده از خودش می پرسد : پس در این یک سال سازنده ها داشتند چه کار می کردند؟

حتی شاید آرزو کنید که سازنده در این یک سال بیکار می نشستند و چنین بازی ای را منتشر نمی کردند؛ بسیاری از چیز ها در بازی دست نخورده و بی تغییر مانده و تمام تغییرات بازی هم انگار در جهت هر چه بد تر شدن بازی انجام شده است!

سازندگان به جای رفع ایراد ها و مشکلات بازی ، به قول خودشان رفته اند و بازی را گسترش داده اند؛ این گسترش با این وجود است که هنوز بسیاری از قسمت های بازی نا تمام و انگار ناقص است و هیچ لذت و سرگرمی را به بازی کننده منتقل نمی کند.

سازندگان با اضافه کردن برخی حالت ها و بخش های غیر قابل بازی و معنا ، خواسته اند که بازی را گسترده تر کنند و بدین وسیله بازی را به استاندارد این سبک نزدیک تر کنند. حالت ها و بخش ها زیاد شده اند و بخش های چند نفره هم در بازی شکل گرفته اند. اما آیا واقعا همه ی این چیز ها برای یک بازی جدید کافی بوده است؟!

بررسی Crash Time 4 - گیمفا

نور خورشید؛ یکی از محدود چیز های زیبای بازی!

کلیشه ای کلیشه ای…!

داستان بازی در شهر بارسلونا رخ می دهد؛ شماری از رانندگان اتحادیه ای که بازی کننده عضو آن است ، یعنی اتحادیه رانندگان زیر زمینی (!) ، دستگیر شده اند و نیرو های امنیتی شهر بارسلون ، تلاش زیادی برای فرو پاشی این اتحادیه انجام می دهند. اما از سویی برخی رانندگان (از جمله شما!) ، هنوز به رانندگی غیر قانونی و زیر زمینی ادامه می دهند و حسابی کلی هم حال می کنند!

یکی از اشتباهات بزرگ بازی ، عدم وجود شخصیت اصلی هست؛ شما فقط صدای شخصیت خودتان را می شنوید و هیچ تصویری از او نخواهید دید! در حالی که شما رانندگی می کنید ، صدای شخصیت اصلی بازی را می شنوید که مسلما این یکی از حماقت های بزرگ تاریخ بازی های رایانه ای است!

بعد از این اشتباه مسخره ، امیدواریم که بازی از نظر گیم پلی شما را راضی کند ، اما خود گیم پلی بازی آنقدر تکراری و خسته کننده است که شما را از بازی زده می کند. مراحل بازی به طور کلی ۳ هدف مشخص دارند؛ بسیاری از ماموریت ها به این صورت هستند که شما باید یک مسیر مشخص شده را در طی زمان خاصی طی کنید و به مقصد برسید.

در بعضی مراحل باید با فاصله ی مشخصی از خودرو های رقیب حرکت کنید و هدفی تکراری را انجام دهید که به هیچ عنوان سرگرم کننده نیست. در برخی مراحل هم باید با تصادف کردن با رقیبانتان ، آن ها را سرنگون کرده و پیروز شوید.

به طور کلی واقعا گیم پلی Crash Time 4 شما را از زندگی نا امید می کند. آن قدر تکراری که شما را یاد بازی های قدیمی تان می اندازد!

بررسی Crash Time 4 - گیمفا

محدود و مسخره!

متاسفانه با تمام این اشکالات بزرگ ، بازی به شما اجازه نمی دهد که به طور آزادانه در شهر دور بزنید و هیچ کدام از خواص سبک Sandbox که سازندگان قولش را داده بودند ، در بازی دیده نمی شود؛ شما تنها مجازید که در محدوده ای که بازی می گوید رانندگی کنید و اگر بخواهید از آن محدوده خارج شوید ، با Block های نامرئی آزار دهنده برخورد می کنید! (یاد نسل قبل افتادیم!)

تمام مسیر هایی هم که برای مسابقات در نظر گرفته شده است محدود و بدون هیچ آزادی ای است و دقیق تر بگویم ، تنها یک مسیر برای به پایان رساندن مسابقه وجود دارد و خبری از راه میانبر و مخفی نیست؛ یعنی چیزی که NFS : Most Wanted در نسل قبل در خود داشت ، CT4 در پایان سال ۲۰۱۰ ندارد!

بررسی Crash Time 4 - گیمفا

من را راضی نمی کند..

با وجود تمام چیز های بدی که راجع به بازی گفته شد ، CT4 تا حدی در زمینه گرافیکی خوش درخشیده است ، مدل سازی خودرو ها خوب است و می توان آن را با NFS : Shift مقایسه کرد ، همچنین نور پردازی و محیط بازی زیبا و دلنشین است و خیابان های شهر هم جزئیات خوبی دارند. اما چیزی که من را بسیار متعجب کرده ، شکل آسفالت شهر است؛ آسفالت هیچ آج و چین خوردگی ندارد و مانند این است که کل شهر را سیمان گرفته اند!

ولی در کل گرافیک بد نیست و می توان از آسفالت هم صرف نظر کرد و در هنگام مسابقه به آسمان نگاه کرد! (پیش خودمان بماند که آسمان هم چندان وضع بهتری ندارد!)

در پایان باید گفت که CT4 با وجود کنترل ضعیف و ذمختی که دارد ، اصلا هیجان انگیز نیست و بیشتر لایی کشی های درون بازی منجر به یک تصادف وحشتناک می شود. نیترو زدن هم که یک کار بسیار خطرناک است و با وجود هوش مصنوعی ضعیف رقیبان ، چندان به کار نمی آید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی Crash Time 4 - گیمفا
بررسی Crash Time 4 - گیمفا
بررسی Crash Time 4 - گیمفا
بررسی Crash Time 4 - گیمفا
بررسی Crash Time 4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی Crash Time 4 - گیمفا