خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

خبرنامه #۳ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته

اشکان عالی خانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

سلام گیمفایی‌های عزیز! حالتان چطور است؟ همانطور که می‌دانید به پایان سال ۱۳۹۴ نزدیک می‌شویم و زمانی تا آغاز سال جدید نمانده است. امیدوارم در روزهای آخر سال جاری، موفق و پیروز باشید. طبق رسم همیشگی گیمفا، با قسمتی دیگر از خبرنامه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار هفته گذشته را با هم مرور کنیم.

 

جشن ۱۰سالگی استودیوی پلاتینوم گیمز برگزار شد

۱۳۹۴/۱۲/۸

اول هفته گذشته بود بود که جشن دهمین سالگرد استودیوی محبوب و موفق پلاتینوم گیمز در توکیو ژاپن برگزار شد و به توجه به تصاویر مراسم، به نظر یک جشن فوق‌العاده یا به اصطلاح یک دور همی فوق‌العاده بوده است. در جشن سالگرد ۱۰ سالگی استودیوی پلاتینوم گیمز، علاوه بر اعضای مهم این استودیو، شخصیت‌های مشهوری همچون هیدئو کوجیما و شینجی میکامی حضور داشتند و یک شب به یاد ماندنی را خلق کردند. به طور کلی در جشن، تتسویا مینامی، هیدکی کامیا، هیدئو کوجیما، گویچی سودا، شینجی میکامی، جون تاکوشی، نوریتاکا فانامیزو، آکیرا نیشیتانی، آکیرا یاماشیتا، میتسوتوشی ساکورای، هیتوشی یاماگامی حضور داشتند و در واقع حضور یک جای نابغه‌های ژاپنی را شاهد بودیم. ما نیز برای این استودیوی محبوب ژاپنی، موفقیت روز افزون را آرزو می‌کنیم. منتظر شگفتانه گیمفا در مورد استودیوی پلاتینوم گیمز باشید. برای مشاهده تصاویر جشن نیز برروی تیتر خبر کلیک کنید.

233774313 624v1456498232

بنده هنوز در کار خم ابرو و ژست ناز استاد کامیا مانده‌ام…

 

نسخه واقعیت مجازی عنوان Superhot منتشر خواهد شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۰

سازندگان عنوان کیک‌استارتر موفق Superhot در هفته گذشته قول یک نسخه جدید از بازی را داده‌اند. سازندگان عنوان Superhot خبر از عرضه نسخه واقعیت مجازی این عنوان می‌دهند. هنوز تاریخ انتشار و پلتفرم مشخصی برای این نسخه اعلام نشده است اما این قطعا خبر خوبی است. پیام سازندگان Superhot به این صورت است که:«در حال حاضر ما برروی نسخه اکس‌باکس‌وان بازی در حال کار هستیم و به طور مخفی در حال پیاده کردن ایده‌های واقعیت مجازی خود هستیم. ما نمی‌توانیم خیلی در مورد نسخه واقعیت مجازی عنوان Superhot حرفی بزنیم اما این نسخه از بازی قطعا سرگرم کننده خواهد بود… خیلی سرگرم کننده». عنوان Superhot یک عنوان متفاوت و جالب بود. با آمدن فناوری واقعیت مجازی، بسیاری از استودیوها و شرکت‌ها خواهان سرمایه گذاری برروی این فناوری هستند باید دید آینده این فناوری چگونه خواهد شد.

superhot

با توجه به نوع و سبک Superhot می‌توان نسخه واقعیت مجازی این عنوان را موفقیت آمیز تلقی کرد.

 

شایعه: در دست ساخت بودن Call of Duty: Ghosts 2 لو رفت

۱۳۹۴/۱۲/۱۰

بازی‌بازان و طرفداران سری Call of Duty به شدت منتظر هستند تا نام نسخه سال ۲۰۱۶ این سری را بشنوند. ندای وظیفه‌ای که امسال منتشر می‌شود نسخه جدید Modern Warfare است یا قسمت دوم Ghosts؟  طبق گزارشی که FragHero منتشر کرده است، مجله انگلیسی Games TM عنوان Call of Duty: Ghosts 2 را در لیست “مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۶″، برای شماره ماه فوریه خود قرار داده و در رابطه با تاریخ انتشار هم گفته می شود Ghosts 2، مانند هر Call of Duty دیگری، در ماه نوامبر منتشر می شود. هر چند Games TM رسانه محترم و با اعتباری در انگلستان است اما این موضوع فعلا در حد یک شایعه باقی می‌ماند زیرا معرفی رسمی و قطعی از طرف اکتیویژن یا اینفینیتی وارد انجام نشده است. باید منتظر ماند و دید که چه می‌شود.

call of duty ghosts

Call of Duty: Ghosts با اینکه عنوان موفقی نبود اما می‌توان به پیشرفت آن در نسخه دوم ایمان داشت.

 

UK Chart: انسان‌های اولیه صدر جدول را تصرف کردند

۱۳۹۴/۱۲/۱۰

با توجه به تبلیغ‌های بسیار شرکت یوبی‌سافت و البته محبوبیتی که سری Far Cry در نزد بازی بازان دارد، موفقیت عنوان Far Cry: Primal در هفته اول عرضه دور از انتظار نبود و این عنوان موفق شد در صدر جدول فروش منطقه بریتانیا قرار گیرد. این در حالی است که بازخوردها نسبت به این نسخه از Far Cry آنچنان مثبت نبوده و حتی خبری مبنی بر استفاده از نقشه‌های قسمت چهارم در Primal منتشر شد. با این حال، باز هم نمی‌شود از لذت بازی کردن این نسخه گذشت. پس از عنوان Far Cry Primal، رتبه دوم پرفروشترین بازی هفته به جدیدترین عنوان شرکت الکترونیک آرتز یعنی Plants Vs Zombies: Garden Warfare 2 تعلق گرفته و عنوان شبیه ساز فوتبال این شرکت، FIFA 16 نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.عنوان Street Fighter 5 که در هفته گذشته منتشر شده بود، سقوط بلندی را تجربه کرده و از رتبه دوم که هفته گذشته در اختیار داشت، به رتبه های زیر بیستم سقوط کرده است. جالب است که شماره پنجم Street Fighter در ژاپن نیز فروش قابل انتظاری را نداشت و با توجه به محبوبیت این عنوان (مخصوصا در ژاپن)، این موضوع کمی عجیب است.

far cry primal screen riding sabertooth beastmaster reveal 151204 5am cet copy 600x338

لذت زندگی در دنیای وحشی ما قبل تاریخ

 

عنوان Uncharted 4: A Thief’s End بار دیگر تاخیر خورد

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

نه به آن تریلر قند در دل آب کن و فوق‌العاده و نه به این تاخیر ضد حال زننده و ناراحت کننده. عنوان Uncharted 4: A Thief’s End برای بار سوم تاخیری در عرضه خود دریافت کرد و تانی‌داگ در هفته گذشته به‌صورت رسمی تاریخ عرضه عنوان موردانتظار خود را تغییر داد. Uncharted 4: A Thief’s End دیگر در ۲۶ آپریل (۷ اردیبهشت) منتشر نخواهد شد. شاون لیدن از سونی این خبر بد را در بلاگ پلی استیشن منتشر کرد. تاریخ عرضه جدید ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) خواهد بود. البته پیامی نیز به این دلیل منتشر شده که در آن علت تاخیر، مطمئن شدن سازندگان از همه بخش‌های بازی عنوان شده است. حال، Uncharted 4: A Thief’s End در ۲۱ اردیبهشت به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه می‌شود. جدا از آماده و نصب کردن پرچم‌های مشکی توسط تندروها (نام جدید فن بوی‌ها) در کوچه‌ها و خیابان‌ها، خبر بسیار بدی برای بازی‌بازان بود.

uncharted4 11

این دزد نامرد حاضره همه چیر رو به خاطر یک تکه گنج به خظر بندازه… فکر کنم همه اینطوری از اون یاد می‌کنن… اما اون یک همچین آدمی نیست…

 

دلیل استقبال نکردن الکترونیک آرتز از واقعیت مجازی

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه دستگاه‌های واقعیت مجازی بسیاری هستیم. پلی استیشن وی آر در کنار آکیولوس ریفت از جمله دستگاه‌های واقعیت مجازی محبوب هستند. شرکت الکترونیک آرتز در هفته گذشته توضیح داد که چرا عنوانی را برای این دستگاه‌ها، نمی‌سازد. طبق گفته‌های بلیک جارگنسن، مدیر ارشد مالی شرکت الکترونیک آرتز، در کنفرانس تکنولوژی، رسانه‌ها و مخابرات Morgan Stanley شرکت الکترونیک آرتز فعلا علاقه‌ای به واقعیت مجازی ندارد. دلیل آن نیز ساده‌ است، واقعیت مجازی هنور خود را اثبات نکرده و پیشبینی تعداد مصرف کنندگان آن بسیار پایین است. باید دید که پس از عرضه واقعیت مجازی فروش آن چطور پیش می‌رود. طبق گفته‌های جارگنسن شرکتی مثل الکترونیک آرتز چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار برروی ساخت یک بازی واقعیت مجازی صرف می‌کند پس اندازه بازار وی آر نیز باید به حد کنسول‌ها برسد. البته جارگنسن به این نکته اشاره کرد که الکترونیک آرتز مشغول توسعه یک بازی کوچک برای واقعیت مجازی است که هنوز معرفی نشده است. در آخر او اعلام کرد که الکترونیک آرتز درصورت موفقیت واقعیت مجازی به سرعت وارد بازار آن خواهد شد.

playstation vr 3

نسل جدیدی از بازی‌های ویدیویی در راه هستند. آیا پروژه واقعیت مجازی در بازار موفق خواهد شد؟

 

بیستمین سالگرد تولد سری Resident Evil

۱۳۹۴/۱۲/۱۲

هر کجا صحبت از ترس و وحشت باشد بدون شک علاقه‌مندان به دنیای بازی های ویدیویی خاطرات خوششان با Resident Evil برایشان تداعی می‌شود. سری بازی محبوبی که طی چند سال اخیر مسیر درستی را در پیش نگرفته و کپکام نیز به‌جای بازگشت به ریشه‌های این مجموعه و خلق آثاری فاخر تنها به بازسازی کردن نسخه‌های موفق پیشین سری بسنده کرده‌است! در هفته‌ای که گذشت، شاهد بیستمین سالگرد تولد سری Resident Evil بودیم. از بحث افت این سری که بگذریم، تنها خاطرات خوش است که به یاد می‌آوریم. از قدم زدن در سالن‌های مرموز قصر اسپنسر تا جزیره دهشتناک در قسمت چهارم و شخصیت‌های محبوبی که این سری به ما شناساند، همه باعث می‌شوند تنها بتوانیم به کپکام درود بفرستیم. به مناسبت ۲۰ سالگی Resident Evil در ژاپن یک تخفیف جهانی در شبکه PSN شامل نسخه‌های مدرن و کلاسیک این مجموعه شده بود و بازی‌بازان و طرفداران می‌توانستند محتواهای سری‌های مختلف Resident Evil را با تخفیف‌های خوبی خریداری کنند.

resident evil 2 600x337

تولد ۲۰ سالگی‌ات مبارک، ای شیطان مخوف خاطره ساز…

 

 برگزاری دایرکت شرکت نینتندو

۱۳۹۴/۱۲/۱۴

در هفته گذشته شاهد برگزاری یک دایرکت از طرف شرکت نینتندو بودیم. در این دایرکت، اطلاعات بسیار زیادی از بازی‌های آینده شرکت نینتندو منتشر شد و طرفداران این شرکت را مطلع کرد. خبرهایی مانند انتشار Paper Mario: Color Splash برای Wii U، سیزن پس عنوان Hyrule Warriors: Legends، به‌روزرسان گسترده Super Mario Maker، انتشار بازی‌های Super Nintendo برای ۳DS جدید و بسیاری اخبار دیگر منتشر شدند و در واقع برنامه کاری نینتندو برای بازی‌بازان به طور کامل مشخص شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که با تلاش‌های نینتندو، فروش ۳DS (که در ژاپن طوفانی است)، در غرب بهبود می‌یابد یا خیر. امید‌ها به کنسول‌ Wii U نیز به همین شکل است.

si wiiu supermariomaker v01

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا
خبرنامه #3 | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته | گیمفا