مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا

مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance

امیر محمد جیریایی
۲۱:۳۰ ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا

Metal Gear Rising: Revengeance با تغییراتی بسیار زیاد در مقایسه با برادر بزرگتر خود metal gear solid و به سازندگی Platinum Games قصد دارد تا تجربه ای متفاوت از این سری را برای گیمر ها به ارمغان بیاورد.

Metal Gear Rising: Revengeance  عنوان جدیدی از سری بازی های Metal Gear است این بازی برای اولین بار در E3 2009 و در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت با نام وقت Metal Gear Solid: Rising معرفی شد در ابتدا قرار بود که تولیدات Kojima Productions به طور مستقیم در بازی نقش داشته باشد بعد از آن مدت ها از این بازی خبری نبود تا این که در آغاز سال ۲۰۱۱ هیدیو کوجیما تصمیم گرفت که ساخت دوباره بازی را با نامی جدید به دست استدیو ی Platinum Games بسپارد و به طور رسمی این خبر در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱ اعلام شد و کوجیما به عنوان تهیه کننده اجرایی با یوری کوری کادو از Kojima Productions و اتسوشی اینابا از Platinum Games برای بازی انتخاب شدند و اعلام شد که این تیم به طور رسمی مدیر بازی خواهند بود.

در دسامبر ۲۰۱۱ و پس از یک وقفه ای طولانی آقای کوجیما و تهیه کننده Platinum Games آقای اتسوشی این بار در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد Metal Gear Rising: Revengeance حضور یافتند در این جلسه بیشتر در مورد عدم حضور مستقیم تیم Kojima Productions صحبت شد به گفته ی کوجیما دلیل این کار میدان دادن به کارکنان جوانتر برای ساخت این بازی بود ظاهرا بازی در حدود شش ماه کنسل شده بود و Platinum Games در اواخر ۲۰۱۰ وظیفه ساخت بازی را بر عهده گرفته بود.

حتما اطلاع دارید که قبلا قرار بر این بود که داستان بازی وقایع بین MGS2 و MGS4 را نشان بدهد اما با توجه به عوض شدن استدیو این مورد هم تغییر کرده است به عقیده Platinum Games این کار باعث می شود که آن ها ایده های خودشان را در بازی مورد استفاده قرار دهند نوسندگان این سری ، شرکت Kojima Productions و آقای تسو تاماری به عنوان سرپرست نویسندگان خواهند بود . وقایع بازی مدتی بعد از MGS4 روی میدهد و raiden شخصیت اصلی بازی توسط یک ارتش نظامی خصوصی و شرکتی امنیتی با نام (PMSC) در کشوری که پس از یک جنگ خونین داخلی در حال احیاست وظیفه حفاظت از VIP ، آموزش های نظامی و وظایفی دیگر را بر عهده دارد اما پس از مدتی این کشور توسط cyborgs مورد حمله قرار میگیرد و raiden را باری دیگر مجبور به مبارزه میکند گفته شده است همچنین شخصیت منفی “Jack the Ripper” که به ظاهر در MGS4 کشته شد در این شماره بازخواهد گشت.گفته شده که داستان بازی هیچ ارتباطی به سری های قبلیMetal Gear Solid نخواهد داشت .

18813685482813746699 مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance

به گفته ی کوجیما برای ساخت این بازی بیشتر استدیوهای بازی حتی استدیوی های غربی در اولویت قرار داشتند اما در نهایت این Platinum Games بود که وظیفه ساخت بازی را بر عهده گرفت چیزی که در حال حاضر مشخص شده است در این است که بازی تمرکز بسیاری بر روی شمشیر کتانای raiden قرار داده است که به طور واضح استدیو های بازی سازی ژاپنی بهتر از انجام این کار برمی ایند البته میتوان این عمل را نوعی نقطه امیدواری در بازی دانست زیرا مشخص نبود که اگر بازی به دست غربی ها سپرده میشد حتی ممکن بود که سلاح معروف مارکوس فینیکس یعنی اسلحه اره برقی هم به بازی اضافه شود. از آن جا که تیم ساخت بازی به طور کل عوض شده است بازی بیشتر بر روی برش ها و تیکه تیکه کردن دقیق متمرکز شده است و گیم پلی بازی کمتر در حالت مخفی کاری خواهد بود و بیشتر شبیه به پروژه های قبلی Platinum Games که معروف ترین آن Vanquish است با خیل عظیمی از دشمنان مبارزه خواهید کرد . سیستم برش به بازیکن این اجازه را می دهد که در نبرد ها شرکت کرده و با قابلیت “free slicing” دشمنان را به صورت بسیار دقیق تکه تکه کرد . تقریبا هر نوع شی از جمله وسایل نقلیه و دشمنان قابلیت برش را دارا می باشند . البته بازیکن می تواند اندک وسایل محیطی را هم مثل ستون ها و دیوار ها را هم برای راحتی در گیم پلی برش بدهد . هر وسایل موجود در در بازی در هنگام برخورد شمشیر به صورت رنگ نارنجی در می آیند این ویژگی به بازیکن دقیقا می فهماند که کدام یک از مناطق دشمنان بریده شده است .Rising همچنین دارای نوعی حالت bullet time یا آهسته کردن زمان می باشد . این ویژگی در بازی کمک شایانی به بازیکن خواهد کرد . مثلا فرض را بر این بگیرید که دشمنی در حال سقوط از ساختمان می باشد raiden می تواند با فعال کردن این حالت ، با دقت بسیار فراوان اجزای دشمن را قبل از فرود به زمین از زوایای مختلف تکه تکه کند . البته این حالت دارای فایده های دیگر از جمله فرو ریختن یک ستون بر سر دشمنان ، نابودی کاور و دیگر موارد استراتژیک وار را شامل خود می کند.

اگر چه که سلاح اصلی بازی شمشیر هایی با قدرت بالا خواهند بود اما شما همچنین سلاحی با نام “sub-weapons” را هم دارید از موارد قابل توجه بازی در این است که هیچ کدام از اسلحه ها و مهمات دشمنان را بعد از کشته شدن آن ها نمی توان مورد استفاده قرار داد اما حداقل می توانید زمانی که در حال جنگ با آن ها هستید از سلاح هایشان در مقابل آن ها استفاده کنید . یکی از ویژگی های کلیدی گیم پلی در مورد بخش انرژی، مهمات و اقلام است که بازیکن می تواند این آیتم ها را از طریق تجزیه و تحلیل بدن ربات ها و همچنین سایبورگ ها دربیاورد . بله درست فهمیده اید آیتم های کلیدی زنده ماندن شما در بدن دشمنانتان نهفته است . برای مثال در E3 2010 ، raiden باتری را از ستون فقرات موجودی بیرون می کشد و بعد از مدتی باتری را برای التیام زخمش جذب خود می کند این یکی از عناصر جالب گیم پلی است که Platinum قول داده کماکان در بازی حضور داشته باشد به عنوان مثال در موارد جدیدتر بازیکن این قابلیت را دارد که مایعاتی را از بدن سایبورگ ها برای به دست آوردن الکترولیت استخراج کند. همچنین raiden توانایی دفع حملات دشمنان را حتی زمانی که پشت خود را به آن ها کرده دارا می باشد.

63321708257484203511 مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance

یکی از نکات قابل توجه در بازی در این است که شما با هیچ گونه دشمن انسان روبرو نخواهید شد تمامی سربازان و دشمنانی که raiden با آن ها مواجهه می شود موجوداتی به نام cyborgs هستند دلیل این کار جلوگیری از ممنوع شدن بازی در ژاپن اعلام شده است .   از ویژگی های جدید raiden بازوهای بسیار قدرتمند اوست به گونه ای که در یکی از تریلر های بازی ما raiden را میبینیم که در حال مبارزه با Metal Gear RAY است و پس از مدتی به وسیله یکی از بازو هایش او را نگه میدارد و به هوا پرتاب میکند یا به وسیله همین بازو ها قطار ی را قبل از برخورد با دیوار نگه می دارد .سرعت و مهارت raiden در شمشیر زنی بسیار بالاتر از نسخه های قبلیست و میتوان در عرض چند ثانیه خیل عظیمی از دشمنان را تکه تکه کرد به گفته سازندگان خون در این شماره به وفور یافت خواهد شد و با توجه به نبود مولتی پلیر آن ها تمام توان خود را خواهند گذاشت تا بازی شایسته و در خور نام Metal Gear بسازند شاید با خود بگویید که این همه صحنه های اکشن اصولا در بازی که قسمت ها قبلی ان تمرکز شدید بر روی مخفی کاری دارند واقعا لازم است ؟ در این مورد سازندگان بازی اعلام کرده اند(( که هیچ وقت در سری قسمت های گذشته raiden ماموریت های خود را به صورت مخفی کاری پیش نمیبرده است پس بنابر این دلیلی هم ندارد که تمرکز خود را بر روی بخش مخفی کاری بگذارنداما تمامی تلاشمان را خواهیم کرد که بازی چندان از اصول خود دور نشود)). همچنین آقای کویانتون فلن که بیش از این شاهد صدای زیبای او در MGS2, MGS4 در این نسخه هم به جای شخصیت raiden صحبت خواهد کرد.

اصولا رسم نیست که قبل از انتشار بازی در مورد گرافیک  ایراد گرفت ولی آن چیزی که در تریلر ها به نمایش درآمد ثابت کرده که گرافیک بازی در مقایسه با تریلر قبلی نسبتا افت کرده است بنا گفته ی سازندگان دلیل این اتفاق در این است که این بازی دیگر با موتور Fox Engine ساخته نمیشود و از موتور کاملا جدیدی برای ساخت  بازی استفاده شده است البته نباید نیمه خالی لیوان را هم دید زیرا بنا به سفارش کوجیما Metal Gear Rising بر روی ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می شود و تمامی شخصیت ها دارای موشن کپچر خواهند بود.در هر صورت فقط میتوان امیدوار بود که قبل از پولیش نهایی بازی گرافیک بازی بهتر از این شود.

 

Metal Gear Rising در واقع ایده کوجیما نیست به عقیده او اگر برای ساخت این بازی باید اسلحه یا شمشیر کتانو را انتخاب میکرد احتمالا اسلحه را ترجیح میداد نمی توان فهمید که آیا او از این همه تغییر و تحول در بازی راضی هست یا نه اما به گفته ی Platinum Games این استدیو پاسخ خوبی به اعتماد هیدیو کوجیما خواهد داد هدف این تیم ساخت یک بازی سرگرم کننده با اکشن بسیار بالاست به گفته ی سازندگان شعار بازی ( انتقام همراه با انتقام است)در هر صورت این همه تغییر و دست به دست شدن بازی باعث بازخورد های منفی بسیاری شده است اما باز هم نمی توان در مورد شکست و یا پیروزی این بازی پیش گویی کرد باید تا عرضه بازی منتظر ماند و نتیجه را دید. این بازی در تاریخی نامعلوم برای PlayStation 3, Xbox 360 و PC منتشر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا
مردی در برابر شمشیر / پیش نمایش Metal Gear Rising: Revengeance - گیمفا