تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا

تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge

امیر محمد جیریایی
۰۰:۲۰ ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا

با انتشار نسخه pc بازی Hitman Sniper Challenge که در واقع یک جایزه برای افرادیست که Hitman: Absolution را پیش خرید کرده اند و از آن جا که در کشور ما این کارها معنای خاصی ندارد ! هر طور که شده توانستیم نسخه pc بازی Hitman Sniper Challenge را به دست آورده و این عنوان لذت بخش را تجربه کنیم.

در حقیقت این عنوان آن قدر عالی طراحی شده که نمی توان به آن لقب یکDLC را داد. به همین دلیل قصد داریم تا نقدی بر این بازی داشته باشیم البته با توجه به این که Sniper Challenge مدت زمان چندان زیادی  ندارد پس قطعا این نقد کوتاه و مختصر خواهد بود.

نقط قوت : گرافیک فوق العاده ، ارزش تکرار بالا ، موارد بسیار زیاد برای یک عنوان کوچک ، تجربه ای هیجان انگیز از یک تک تیرانداز

نقاط ضفف : به کوتاهی پلک زدن !

با ورود به بازی و دیدن نام Hitman Sniper Challenge دکمه استارت را زده در این هنگام بعد از ایجاد تنظیماتی در صفحه نمایش  از ما به خاطر پیش خرید Hitman: Absolution تشکر خواهد شد. بعد از آن  اسلحه تک تیرانداز را که مورد استفاده قرار خواهد گرفت نشان داده می شود. با وارد شدن به منوی بازی بر روی گزینهplay sniper challenge کلیک کرده و بعد از مدتی در یک دموی کوتاه مامور ۴٧را می بینیم که مصمم تر از همیشه در حال بالا رفتن از آسانسور است. دوربین در یک صحنه بسیار جالب بارکد پشت سر وی را نشان داده و در این هنگام آسمان خراش های شیکاگوست که خود نمایی می کند. در پشت بام یکی از این ساختمان ها مامور ۴٧ با کیفی بزرگ وارد می شود کمی بعد متوجه می شویم که در داخل این کیف یک اسلحه تک تیرانداز بسیار جالب نهفته شده است.  مامور ۴٧ با وصل کردن یک صدا خفه کن به این اسلحهبه ما می فهماند که کار باید بسیار  حرفه ای و صد البته مخفیانه انجام شود. اما هدف همچین ماموریت خطرناکی چیست ؟ در واقع به مامور ۴٧ ماموریت داده شده است که ریچارد فوی جونیور مدیر عامل شرکت سلاح های تولید کننده نظامی را که در یک مهمانی حضور یافته ترور کند.( کسانی که شما را استخدام کرده اند می خواهند با این کار پیامی را برای قدرتنمایی به دیگر گروه ها برسانند.)  البته کار به همین سادگی ها هم نیست زیرا وی توسط ١۵ بادیگارد که یکی از دیگری حرفه ای تر هستند محافظت می شود و تمامی این افراد نیز در فهرست مرگ قرار گرفته اند. حال این گوی و میدان برای آن که بدانید چه چیزی در چنته دارید.

http://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2012/08/hitman-absolution-1.jpg

Hitman: Sniper Challenge یک بازی بسیار سریع است ، نکته جالب اینجاست که در Sniper Challenge هیچ گونه توانایی حرکت کردن حتی به چپ و راست را هم نخواهید داشت . مامور ۴٧ در پشت بام یکی از ساختمان های شیکاگو قرار گرفته و تنها در زمان ١۵ دقیقه فرصت دارد تا محل را از وجود دشمنان پاک کرده و آن جا را تر ک کند. البته بازی به همین آسانی هم نیست و باید به مانند یک تک تیرانداز هوش و ذکاوت بسیار بالایی در کشتن اهداف داشته باشید. یک گلوله از دست رفته ، کشتن فردی در جلوی فردی دیگر یا یک اشباه کافیست تا هدف مورد نظر از ترور خود خبر دار شده و با استفاده از هلکوپتر از محل فرار کند. در این جور مواقع تیراندازی بسیار مشکل تر از قبل شده و با توجه به هوش مصنوعی بسیار خوب و حیرت انگیز دشمنان تقریبا باید دیگر منتظر بازی مجدد شوید. صحبت از هوش مصنوعی شد بد ندیدیم تا نگاهی موشکافانه تر به این بخش داشته باشیم. عکس العمل ها و تغییر حالت های دشمنان بسیار طبیعی از کار در آمده است. مثلا اگر تیری اشتباه در نزدیکی آن ها شلیک کنید به سرعت تغییر حالت داده و موضع دفاعی خواهند گرفت. البته با توجه به این که هیچ کدام مکان مورد نظر شما را نخواهند فهمید اغلب سعی می کنند تا جایی امن برای خود پیدا کنند. قابلیت دیدن دشمنان حتی از پشت دیوار هم که درHitman: Absolution هم نمایشی از آن را دیده ایم در Sniper Challenge هم مورد استفاده قرار گرفته که توانسته به راحت تر شدن کار کمک شایانی کند.

ایده های بسیار زیادی در بازی نهفته است. در حقیقت Hitman Sniper Challenge یک بازی بسیار سرگرم کننده و سریع می باشد که ممکن است بازی را بار ها و بارها برای راه های جدیدی در کشتن اهداف بدون هیچ گونه سر و صدایی تجربه کنید. نکته جالب اینجاست که هر چقدر کشتن اهداف حرفه ای تر باشد امتیاز بیشتری به بازیباز تعلق خواهد گرفت. مثلا اگر دو دشمن را به صورت همزمان از پای در آورید دو برابر امتیاز معمول به بازیباز تعلق خواهد گرفت. با جمع آوری این امتیاز ها و رسیدن به حد تعیین شده که اسلحه تک تیرانداز خود را ارتقا دهید. از جمله این که می توان اندازه سایز اسلحه را بزرگتر یا سرعت گلوله ها و شدت کشنده بودن را بهتر  از قبل کرد. همچنین بازیباز با جمع آوری این امتیاز ها قابلیت باز کردن اسلحه های بهتر را نیز دارا می باشد. مناظر و محیط های بازی طوری طراحی شده تا عناصر انهدام پذیر را هم شامل خود کند. این ویژگی با فایده هایی که دارد می تواند باعث کشته شدن دشمنان به طور غیر مستقیم شود. به عنوان مثال با تیراندازی به یک دستگاه بالابر بشکه ها بر سر هدف ریخته خواهند شد.

همان طور که مشاهده کردید Hitman: Sniper Challenge در زمینه گیم پلی با وجود تنها یک مرحله موارد بسیار جالبی را در خود جای داده است شاید بتوان تنها ایراد بازی را مدت زمان بسیار کوتاه آن دانست که حتی برای یک DLC هم زمان فوق العاده کمی محسوب می شود. همچنین سلاح هایی که درHitman: Sniper Challenge به طور خودکار در Hitman: Absolution هم قابلیت استفاده را خواهد داشت. پس پیشنهاد میکنم که سیوهای بازی را تا زمان انتشار Hitman: Absolution پاک نکنید.

با انتشار نسخه pc بازی Hitman Sniper Challenge بد ندیدیم به موارد اضافه شده برای  این پلتفرم هم نگاهی بیندازیم. که این موارد شامل تیراندازی به کبوتر ها و یا شلیک به مجموعه ای مجسمه های کوتوله که در سراسر محیط پراکنده شده اند می باشد. همچنین در نسخهpc بازیکنان قادر خواهند بود تا امتیاز های خود را به اشتراک بگذارند.( برای این کار باید در Square-Enix عضو شوید ، در غیر این صورت امتیاز ها به هیچ وجه نمایش و ارسال نخواهد شد.) همچنین دو نفر از بازیکنانی که بیشترین امتیاز را در مقایسه با دیگر افراد گرفته باشند این شانس را دارند که سفری به کپنهاگ، دانمارک برای ملاقات اعضای استدیوی IO Interactive داشته باشند.

حیرت انگیز تنها کلمه ای است که می توان در مقابل گرافیک بازی به کار برد. نورپردازی در همان نگاه اول توجه شما را بسیار جلب خواهد کرد. با نیم نگاهی به آسمان می توانید خورشید و زیبایی های آن را با تمام وجود حس کنید و تلالو نور آن میان ساختمان ها همانند جادویی است که شما را جذب می کند و به عمق خود می کشاند. کیفیت بافتهای محیط بسیار خوب کار شده و همچنین کاراکتر بازی در همین مرحله کوتاهی که تجربه کردیم دارای جزییات بالایی می بود. در کل گرافیک بازی در این نمایش توانست به خوبی امتحان خورا پس بدهد.

در پایان باید بگوییم که اگر در این فکر هستید که این عنوان ارزش تجربه را دارد یا نه ؟  قطعا با تجربه Hitman Sniper Challenge به این نتیجه خواهید رسید که بهترین انتخاب را کرده اید. Hitman Sniper Challenge بدون شک یکی از بهترین تجربیات  من در این مدت اخیر بوده است و اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که چندان صبر زیادی برای انتشار Hitman اصلی در ماه نوامبر ندارید ، Hitman Sniper Challenge با ارزش تکرار بسیار بالای خود حتی برای چند بار به راحتی شما را مشغول خود خواهد کرد.

اگر این تجربه لذت بخش تنها نشانه کوچکی از عظمت Absolution می باشد. پس باید از همین لحظه روز ها ، ساعت ها ، دقیقه ها و حتی ثانیه ها را برای انتشار Hitman: Absolution در پاییز امسال با دقت شمرد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا
تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تیری به سوی مرگ / نقد Hitman Sniper Challenge - گیمفا