قیام برای آزادی | پیش نمایش بازی Homefront: The Revolution
خفت و خواری همه جا را فرا گرفته است. موجی از خفقان بر سر مردم آمریکا، این کشور سابقاً رویایی، افتاده است و گویی در تک تک دقایق زندگی، آنها با ترس از مرگ زندگی میکنند. از آن وقتی که ارتش کره شمالی آمریکا را تسخیر کرده، همه چیز رنگ باخته و سیاهی و تیرگی همه جا را در بر گرفته است. پارکهای سرسبز و زیبا که روزی مامن کودکان خوشحال و خندان بودند، حال تبدیل به پادگانهای نظامی سربازان کره شمالی شدهاند و در کنار هر پادگان، گورستانی وجود دارد که اگر دل آن را بشکافیم، با اجساد مردم بیگناهی رو به رو میشویم که بدون هیچ دلیلی به فجیعترین شکل ممکن کشته شدهاند. در کل کشور، وضعیت حکومت نظامی به اجرا در آمده و هر یک از شهروندانی که بخواهد بدون دلیل در خیابانها تردد کند، کشته خواهد شد. اما، در همین وضعیت ناگوار و تلخ، هنوز کورسویی از امید هست. هنوز هم میتوان مبارزان شجاعی را یافت که در گوشه و کنار آمریکا، این کشور پهناور، به دنبال آزادی و آزادگی هستند و برای رهایی کشورشان از دست ارتش بیرحم و قدرتمند کره شمالی، از هیچ چیز فروگذار نیستند. آنها هدفی بزرگ را دنبال میکنند، آنها به دنبال یک “انقلاب” هستند.
همه با هم، برای انقلاب
دو سال بعد از وقایع بازی Homefront و چهار سال پس از این که کره شمالی کشور آمریکا را تسخیر کرد، آمریکاییها توانستند برخی از ایالتهای غربی نظیر آلاسکا و هاوایی را از چنگ سربازان کره شمالی بیرون آورند. پس از این شکست مفتضحانه، سران نظامی کره شمالی تصمیم گرفتند تا از ایالتهای شرقی به شدت محافظت کنند تا مبادا نیروهای آمریکایی کنترل آن مناطق را هم به دست بگیرند. این تصمیمات موجب شد تا شهر فیلادلفیا (به عنوان بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا) تبدیل به اصلیترین مقر نیروهای کره شمالی شده و مرکز فرماندهی آنها به این شهر منتقل شود. این به آن معناست که اگر آمریکاییها بتوانند کنترل فیلادلفیا را به دست بگیرند، میتوانند به راحتی کشور خود را از دست نیروهای متخاصم کره شمالی آزاد کنند و یک بار برای همیشه آنها را از خاک خود بیرون کنند. اما، وقوع چنین اتفاقی به هیچ وجه ساده نیست. فیلادلفیا همچون یک دژ محکم برای نظامیان کره شمالی به حساب میآید و آنها با تمام توان از آن محافظت میکنند. نیروهای ارتش کره شمالی ادوات مختلف جنگی را در تمام نواحی این شهر مستقر کردهاند و به همین علت، نفوذ در این شهر کاری بسیار سخت است. در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز، سربازان کره شمالی وجب به وجب کوچهها و خیابانهای فیلادلفیا را مورد بازرسی قرار میدهند. سران کره شمالی نیز خود متوجه شدهاند که آزادی فیلادلفیا یعنی آزادی تمام آمریکا و اگر کنترل این شهر از دستشان خارج شود، کارشان تمام است، پس با چنگ و دندان و با تمام وجود از آن مراقبت میکنند. ولی این تمام ماجرا نیست؛ طی این چهار سال که کنترل فیلادلفیا به دست نیروهای کره شمالی افتاده ، ترس و خفقان تمام این شهر را در بر گرفته است. مردم از شدت ترس شبها نمیتوانند با خیالی آسوده به رخت خواب بروند، خیلیها از ترس دستگیر شدن کار خود را رها کردهاند و خانه نشین شدهاند و به طور کلی، در زندگی مردم اختلالات زیادی به وجود آمده است. همین مصائب باعث شده تا عدهای به فکر رها شدن از این وضع اسفناک بیفتند، به همین منظور، این افراد دلیر گروه مقاومتی را تشکیل دادهاند تا بتوانند با کمک یکدیگر و به مرور زمان، کنترل شهر را به دست بگیرند و سربازان خونخوار و بیرحم کره شمالی را به خاطر این همه ظلمی که به مردم وارد کردهاند مجازات کنند. رئیس این تشکیلات Dana نام دارد، فردی نترس و شجاع که میخواهد به هر قیمتی که شده سرزمین مادری خود را از اشغال دشمنان آزاد کند. بازیبازان نیز در نقش Ethan Brady جوانترین عضو گروه مقاومت قرار خواهند گرفت، پسری جسور و بیباک که به علت فداکاریها و زحماتاش بسیار در دل دیگر افراد گروه جا باز کرده و تبدیل به یکی از دوست داشتنیترین و البته مهمترین اعضای گروه شده است. سازندگان اعلام کردهاند که داستان این نسخه ارتباط خاصی با ماجراهای نسخه قبلی ندارد و صرفاً از همان جهانی که در نسخه قبل خلق شده استفاده کردهاند. البته نمیتوان منکر شباهتهایی که مضمون داستان هر دو نسخه به یکدیگر دارند شد. حال شاید پیش خود بپرسید که چرا سازندگان شهر فیلادلفیا را به عنوان مرکز رویدادهای این نسخه انتخاب کردهاند. در پاسخ، باید گفت که این یکی از بهترین و هوشمندانهترین تصمیماتی بوده که سازندگان اتخاذ کردهاند، چرا که شهر فیلادلفیا پیش از این هم شاهد رویدادهایی شبیه به اتفاقات Homefront: The Revolution بوده و یکی از مهمترین شهرها در زمان استقلال آمریکا بوده است و افراد تاثیرگذار در جریان انقلاب آمریکا در این شهر با یکدیگر ملاقات میکردهاند. پس، با اندکی دقت میتوان دریافت که سازندگان تصمیم درستی گرفتهاند و شهر فیلادلفیا به این خاطر که در واقعیت هم صحنه به وقوع پیوستن یک انقلاب (انقلاب آمریکا) بوده، بهترین گزینه برای سازندگان بوده است. یکی از بزرگترین نقاط قوت نسخه قبلی، فضاسازی بسیار خوب آن بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. صحنههای تاثیرگذاری چون قتل عام مردم و… نقش به سزایی را در فضاسازی مطلوب آن بازی ایفا میکرد، لذا سازندگان نهایت تلاش خود را به کار گرفتهاند تا فضاسازی این نسخه هم همانند نسخه قبلی گیرا و تاثیرگذار باشد و بازیبازان با مردمان بیگناهی که در چنان وضعیت ملتهبی زندگی میکنند، حس هم ذات پنداری داشته باشند، پس میتوان انتظار داشت که در این نسخه هم شاهد صحنههای تاثیرگذار زیادی باشیم که مسلماً به هرچه بهتر شدن فضاسازی بازی کمک خواهند کرد. بدون شک اگر همه چیز خوب پیش برود و سازندگان از پتانسیل داستان بازی استفاده کافی را ببرند، بازی از لحاظ داستانی حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت و میتواند در میان بازیهای هم سبک تبدیل به عنوانی شاخص و سرآمد شود.
انقلاب خونین
Homefront: The Revolution همچون نسخه قبلی، به سبک شوتر اول شخص خواهد بود، اما، چندین تفاوت بزرگ با نسخه قبل خواهد داشت که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اولین تفاوت مهم Homefront: The Revolution با نسخه قبلی این است که این بازی از ساختار Open World بهره میبرد. جدیداً برخی از سری بازیهای معروف سبک شوتر همچون Metal Gear Solid و Ghost Recon در جدیدترین نسخه خود از ساختار Open World استفاده کردهاند و حال باید Homefront را نیز به جمع آنها اضافه کرد. بهره بردن از ساختار Open World باعث شده تا سازندگان آزادی عمل مثال زدنی را به بازیبازان ارائه دهند. مراحل فرعی مختلفی نیز در بازی وجود خواهد داشت که بدون شک باعث میشود بازیبازان هرچه بیشتر با بازی سرگرم شوند و تا مدتها مشغول به انجام مراحل مختلف Homefront: The Revolution باشند. هنوز مشخص نشده که دقیقاً چند نوع مرحله فرعی در بازی وجود دارد، اما، بدون شک شاهد وجود مراحلی با مضمون نابود کردن مقر دشمنان، کشتن یکی از سردستههای نیروهای کره شمالی و مواردی از این دست خواهیم بود. وجود مراحل فرعی نیز خود باعث بالاتر رفتن سطح آزادی عمل بازیبازان میشود، به طور مثال، بازیباز میتواند اول به سراغ انجام چند مرحله اصلی و داستانی برود، سپس، برای تمرین و البته کسب امتیاز بیشتر، چند مرحله فرعی را نیز به انجام برساند. حال شاید برخی از بازیبازان دوست داشته باشند تا عکس این رویه را در پیش بگیرند و اول به انجام مراحل فرعی بپردازند. شما میتوانید در محیط بازی نیز به طور آزادانه به گردش بپردازید و به انجام هیچ ماموریت خاصی نپردازید، هرچند که با وجود دشمنان تا دندان مسلح در گوشه و کنار شهر، احتمالاً گشت و گذار در شهر تصمیم چندان عاقلانهای نخواهد بود. همچون عناوینی نظیر Far Cry 4 شما میتوانید به پاکسازی مناطق محتلف بپردازید و به نوعی آنها را از کنترل دشمنان خارج کنید و تبدیل به یکی از مقرهای نیروهای مقاومت کنید که چنین مسئلهای خود باعث میشود هنگام انجام یک مرحله در منطقهای خاص کمتر با دردسر مواجه بشید، البته در صورتی که پیش از انجام آن مرحله آن منطقه را پاکسازی کنید. شهر فیلادلفیا به سه بخش کلی تقسیم شده است، اولی منطقه سبز (The Green Zone) که مقر اصلی نظامیان کره شمالی است و بیشترین تعداد سربازان دشمن هم در همین منطقه است. آنها از منابع طبیعی مختلف نظیر آب در این منطقه استفاده بهینه بردهاند و اقدام به احداث نیروگاههای مختلف و بزرگ کردهاند. نفوذ به این منطقه بسیار سخت و طاقت فرسا است و احتمالاً مراحل پایانی بازی در این منطقه به انجام خواهند رسید. دومین بخش شهر منطقه زرد (The Yellow Zone) نام دارد که بیشترین جمعیت را نسبت به دو منطقه دیگر در دل خود جای داده است و در اصل منطقهای مسکونی است. نیروهای گشتی زیادی در این منطقه تردد میکنند و دوربینهای مداربسته و هواپیماهای بدون سرنشین تمامی نقاط این بخش را کنترل میکنند، به همین علت، نفوذ در این بخش نیز کار سادهای نخواهد بود. به علت کمبود آب و غذا، بسیاری از مردم در زاغهها و خرابههایی در اقصی نقاط این بخش ساکن شدهاند و از فرط گرسنگی به خود میپیچند. منطقه سرخ (The Red Zone) نیز سومین بخش فیلادلفیا است که در اصل در حومه این شهر قرار دارد. آن جا قرارگاه اصلی نیروهای مقاومت است و سربازان کره شمالی تسلط چندانی بر این منطقه ندارند. همچنین سران کره شمالی آن منطقه را قرنطینه کردهاند و ورود به آن یا خروج از آن به کلی ممنوع است. طی نمایشهای بازی مشخص شده که برخی از مراحل را در کنار دیگر افراد گروه انجام خواهید داد و بعضی از نیروهای مقاومت به شما کمک خواهند کرد، موضوعی که همچون یک شمشیر دو لبه عمل خواهد کرد، چرا که از طرفی بدون شک وجود افراد همراه در کنار شما باعث میشود تا با دید بهتری دست به انجام مراحل بزنید و احساس تنهایی نکنید، اما، از طرف دیگر اگر سازندگان نتوانند هوش مصنوعی قابل قبولی را برای همراهان تدارک ببینند، این مسئله میتواند به ضرر بازی تمام شود. تا کنون و در نمایشهای بازی، هوش مصنوعی همراهان در سطح قابل قبولی قرار داشته و آنها پا به پای شما در مبارزه با دشمنان شرکت میکردهاند و همچون برخی بازیهای دیگر حضورشان تنها به خاطر خالی نبودن عریضه به نظر نمیرسد، هرچند که در مورد هوش مصنوعی یاران همراه تا زمان عرضه بازی نمیتوان به درستی قضاوت کرد. هوش مصنوعی دشمنان هم در سطح قابل قبولی قرار دارد و حداقل در نمایشهای بازی با مشکل خاصی رو به رو نبوده است. در کل، میتوان امیدوار بود که هوش مصنوعی دشمنان و البته یاران همراه در نسخه نهایی هم در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد. نکته مهم بعدی در مورد گیم پلی بازی این است که بازی دست شما را برای انتخاب شیوه مبارزه باز میگذارد. شما میتوانید در کنار همرزمان خود به شکلی پر سر و صدا به دل دشمن بزنید و سعی کنید تا همه را به شکلی خشن به گلوله ببندید، یا این که هوشمندانهتر عمل کنید و سعی کنید که بازی را به طور مخفیانه پیش ببرید. این تصمیمات نقش به سزایی در روند مرحله خواهد داشت، چرا که دشمنان توانایی خبر کردن نیروی پشتیبانی را نیز دارند و اگر شما زیادی پر سر و صدا عمل کنید، دشمنان سعی میکنند تا نیروهای پشتیبانی را خبر کرده و با تعداد نفرات بیشتری به مقابله با شما بپردازند. خود سازندگان هم بر روی اهمیت مخفی کاری تاکید زیادی کردهاند و در نمایشهای بازی شاهد آن بودهایم که حداقل بخشی از آن مرحلهای که طی آن نمایش به آن پرداخته شده به صورت مخفیانه انجام شده است.
نکته بعدی در مورد گیم پلی این نسخه امکان استفاده از وسایل نقلیه مختلف است که بدون شک یکی از بزرگترین غافلگیریهای بازی بوده و نظر بسیاری از طرفداران را به خود جلب کرده است. در یکی از نمایشهای بازی شاهد آن بودیم که بازیباز برای هرچه سریعتر منتقل شدن به یکی از پایگاههای دشمنان، سوار بر یک موتور سیکلت شد و با استفاده از آن به سرعت خود را به محل مورد نظر رساند. البته هنوز دقیقاً مشخص نشده که در بازی از چه نوع وسایل نقلیهای میتوان استفاده کرد ولی احتمالاً وسایل نقلیهای که بازیباز در روند بازی میتواند از آنها استفاده کند تنها در موتور سیکلت خلاصه نشده و شاهد موارد دیگری نیز خواهیم بود. نکته جالب اینجا بود که حتی در هنگام استفاده از موتور سیکلت نیز امکان انتخاب مسیر دلخواه وجود داشت و هیچ مسیری برای شخصیت اصلی مشخص نشده بود. به نظر میرسد که سازندگان تمرکز زیادی بر روی میزان آزادی عمل موجود در بازی داشتهاند و در نسخه نهایی هم احتمالاً این موضوع یکی از نکات مثبت بازی خواهد بود. یکی دیگر از نکات قابل توجه بازی، امکان استفاده از تجهیزات مختلف همچون ماشینهای کنترلی حامل بمب، هواپیماهای کوچک بدون سرنشین (Drone) و مواردی از این دست است. در یکی از نمایشهای بازی، شخصیت اصلی بمبی را به یک ماشین کنترلی متصل کرد و سپس هدایت آن ماشین کنترلی را در حالی که در گوشهای مخفی شده بود به دست گرفت. او آن ماشین را به سمت یکی از خودروهای دشمنان هدایت کرد و سپس آن را منفجر کرد که این مسئله موجب شد تا آن خودرو منفجر شده و افرادی که نزدیک آن بودند نیز کشته شوند. ویژگیهای متنوع گیم پلی بازی در این موارد خلاصه نشده و سیستم ساخت تجهیزات مختلف (Crafting) نیز در بازی وجود خواهد داشت. این بخش به دو بخش کلی تقسیم خواهد شد، یکی ارتقای اسلحههایی که از قبل در اختیار بازیباز قرار دارد و دیگری ساخت وسایلی جدید که در ادامه هر دو بخش را به طور دقیق زیر ذره بین خواهیم برد. بخش اول یعنی ارتقای اسلحه کمی شبیه به سیستم ارتقای اسلحه در عناوین سری Crysis است. در این بخش، شما میتوانید بخشهای مختلف اسلحه خود را ارتقا دهید که این امر موجب بالا رفتن قابلیتهای مختلف اسلحه همچون قدرت و دقت اسلحه و… میشود. همچنین میتوان موارد مختلفی چون صدا خفه کن و نشانه یاب را نیز برای اسلحه خود به کار گیرید که در مراحل مختلف قطعاً به کمک شما خواهد آمد. در بخش دوم این ویژگی، میتوانید وسایل متنوعی نظیر نارنجکهای مختلف، کوکتل مولوتوف و… را بسازید که قطعاً کمک شایانی به پیشروی شما در بازی خواهند کرد و سازندگان نیز در نمایشهای مختلف مانور زیادی روی آنها دادهاند. لازم به ذکر است که با کشتن دشمنان، نابود کردن ادوات نظامی آنها و البته گشت و گذار در محیط منابع لازم برای ساخت تجهیزات مختلف و ارتقای اسلحهها به دست خواهد آمد. در کنار این موارد اعلام شده که بازی در حدود ۳۰ ساعت گیم پلی مفید دارد. به طور کلی، به نظر میرسد که سازنده بازی یعنی استودیو دَمباستِر (Dumbaster) فرمول جالبی را برای توسعه گیم پلی Homefront: The Revolution برگزیده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، گیم پلی بازی میتواند تبدیل یکی از بزرگترین نقاط قوت آن شده و تا مدتها زبانزد خاص و عام باشد.
گروه انقلابی
در کنار بخش تک نفره، شاهد بخش همکاری چند نفره (Co-Op) نیز در بازی خواهیم بود که حالت مقاومت (Resistance Mode) نام دارد. هنوز اطلاعات کاملی از این بخش منتشر نشده، اما، مشخص شده که این بخش از همان ابتدای عرضه بازی در دسترس خواهد بود و هر بازیباز در کنار ۳ نفر دیگر میتواند به انجام مراحل این بخش بپردازد. در ابتدا این بخش شامل ۱۲ مرحله خواهد بود ولی سازندگان اعلام کردهاند که به مدت یک سال به طور مداوم برای این بخش بستههای الحاقی مختلف را که شامل مراحل جدید است عرضه خواهند کرد. البته سازندگان اعلام کردهاند که همین ۱۲ مرحله هم به شدت خوش ساخت و دارای ارزش تکرار بالایی هستند و بازیبازان از تجربه آنها بسیار لذت خواهند برد. نکته حائز اهمیت این است که شخصیتهای حالت مقاومت با شخصیتهای بخش تک نفره بازی یکی نخواهند بود و بازیبازان میتوانند از میان چند شخصیت که هر یک کلاس خاصی دارند یکی را انتخاب کند. قابلیت ارتقای شخصیت نیز در این حالت وجود دارد. استودیو دَمباستر همچنین وعده داده که این بخش از یک درجه سختی مخصوص بهره خواهد برد که باعث میشود سختی بازی در حد عناوینی نظیر Dark Souls و Bloodborne قرار بگیرد. حال باید منتظر ماند و دید که حالت مقاومت تا چه حد میتواند طرفداران را راضی کند. در کنار این موارد، سازندگان اعلام کردهند که بازی Season Pass نخواهد داشت و تمامی بستههای الحاقی به صورت رایگان در دسترس بازیبازان قرار خواهند گرفت. نکته دیگر اشاره به آن خالی از لطف نیست، وجود قابلیت پرداخت درون برنامهای (Microtransaction) در بازی است. البته سازندگان خاطر نشان کردهاند که این بخش تعادل بازی را به هم نخواهد زد و قرار نیست هیچ محتوای اضافی را در اختیار کسی قرار دهد، بلکه وجود این قابلیت تنها برای افرادی است که وقت کافی برای پیشرفت در بازی را ندارند. این نکته که سازندگان قصد دارند تا بستههای الحاقی را به طور رایگان عرضه کنند بسیار جالب توجه است و نشان از احترامی دارد که سازندگان برای بازیبازان قائلاند.
شکوه یک انقلاب
احتمالاً تنها اشاره به این نکته که در ساخت بازی از موتور گرافیکی Cry Engine 3 استفاده شده کافی است تا مطمئن شوید که از لحاظ گرافیکی بازی هیچ کم و کسری نخواهد داشت. خوشبختانه بر خلاف عنوانی نظیر Sniper: Ghost Warrior 2 که سازندگان آن از موتور Cry Engine استفاده چندان جالبی نکرده بودند و بازی پر از مشکلات گرافیکی بود Homefront: The Revolution توانسته به خوبی از این موتور قدرتمند استفاده کند و به جرئت میتوان گفت که از لحاظ گرافیکی این بازی در میان بازیهای این سبک جزو بهترینها است. کیفیت بافتها در سطح فوقالعادهای قرار دارد و نورپردازی بازی خیره کننده است. در بازی از سیستم آب و هوای پویا استفاده شده و شاهد بارش باران نیز در بازی خواهیم بود. بدون شک بالا آمدن آفتاب پس از بارش باران و انعکاس نور خورشید روی چالههایی که به واسطه باران پر از آب شدهاند به دل تمام بازیبازان خواهد نشست. جزئیات گرافیکی در بازی نیز خارقالعاده است. به طور مثال سازندگان اعلام کردهاند که بلافاصله پس از بارش باران، شاهد جمع شدن آب در گوشه و کنار معابر مختلف خواهیم بود و مدتی بعد به خاطر نور خورشید، آن آبها تبخیر خواهند شد، این مسئله تنها نمونه کوچکی از این جزئیات گرافیکی است که سازندگان سعی کردهاند به بهترین شکل ممکن آنها را در بازی جای دهند. انفجارها نیز بسیار عالی طراحی شدهاند و ایرادی از آنها نمیتوان گرفت. افکتهای آتش نیز طراحی بسیار خوبی دارند و وقتی که به واسطه پرتاب یک کوکتل مولوتوف شرارههای آتش به این سو و آن سو زبانه میکشند، به تحسین سازندگان خواهید پرداخت. طراحی محیطها نیز بسیار عالی انجام شده و در بازی شاهد ساختمانهای بلند و مرتفع، حلبیآبادها و دشتهای لم یزرع خواهیم بود. بازی بر روی هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد و خوشبختانه تفاوت کیفی خاصی میان دو کنسول وجود ندارد. افرادی هم که قصد دارند تا Homefront: The Revolution را بر روی رایانه شخصی خود تجربه کنند هیچ محدودیتی در زمینه گرافیکی نخواهند داشت و با توجه به قدرت سخت افزاری رایانه خود میتوانند تنظیمات گرافیکی بازی را تغییر دهند.
عنوانی پر فراز و نشیب
حال که به طور مفصل به ویژگیها و خصوصیات Homefront: The Revolution پرداختهایم، بد نیست تا نگاهی داشته باشیم به فراز و نشیبهایی که این عنوان از روز اول معرفیاش به خود دیده است. همان طور که احتمالاً میدانید، نسخه قبلی این بازی (که Homefront نام داشت) توسط شرکت THQ منتشر شده بود. با وجود این که آن بازی نتوانست از لحاظ جلب نظر منتقدان و بازیبازان رضایت بخش عمل کند، اما، THQ اعلام کرد که نسخه بعدی این بازی ساخته خواهد شد. نسخه اول توسط Kaos Studios ساخته شده بود ولی THQ آن استودیو را در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ تعطیل کرد و وظیفه ساخت نسخه جدید Homefront را به استودیو THQ Montreal سپرد، اما، بعدتر اعلام شد که این استودیو Crytek UK است که وظیفه توسعه بازی را بر عهده خواهد داشت. بعد از این که THQ به طور رسمی اعلام ورشکستگی کرد، شرکت کرایتک (Crytek) امتیاز این سری را (به انضمام نسخه جدید سری و یک بازی نامشخص دیگر) از این شرکت به قیمت ۵۴۴ هزار دلار خریداری کرد. همچنین در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ و در خلال نمایشگاه E3 اعلام شد که شرکت دیپ سیلور (Deep Silver، که خود امتیاز برخی از عناوین THQ را خریداری کرده بود) نیز در انتشار بازی به کرایتک کمک خواهد کرد. ولی این پایان کار نبود، کرایتک به خاطر مشکلات مالی مدتها بود که حقوق کارکنان خود را پرداخت نمیکرد و پاداشهای آنها را نیز قطع کرده بود. به همین علت، برخی از افرادی که روی پروژه Homefront: The Revolution کار میکردند از کرایتک جدا شدند و بحرانی جدید گریبانگیر بازی شد. حتی اعلام شد کارگردان بازی آقای هَسیت زالا (Hasit Zala) نیز کرایتک را ترک کرده است، اما، سران کرایتک این موضوع را تکذیب کردند و اعلام کردند که کارکنان این استودیو فقط از بخشی به بخش دیگر منتقل شدهاند و قرار است روی بازیهای آنلاین تمرکز کنند. اما، مدتی بعد اعلام شد که تمامی حقوق Homefront به شرکت Koch Media (شرکت مادر دیپ سیلور) فروخته شده و وظیفه ساخت بازی هم به استودیو تازه تاسیس دَمباستر که دفتر آن در منطقه ناتینگهام انگلیس است سپرده شده است. به خاطر قوانین کشور انگلستان، تمامی کارکنان Crytek UK که پیش از این بر روی Homefront: The Revolution کار میکردند به استودیو دَمباستر منتقل شدند و بالاخره سایه شوم بدشانسی از بالای سر این عنوان کنار رفت. آقای هَسیت زالا هم که پیشتر کارگردانی بازی را برعهده داشت به استودیو دَمباستر پیوست تا دوباره کار خود را از سر بگیرد. در ابتدا قرار بود تا بازی در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شود، اما، مشخص شد که بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد تا سازندگان از کیفیت بازی از هر جهت اطمینان کامل پیدا کنند.
آماده قیام شوید
در مجموع، به نظر میرسد دقیقاً راهی که استودیو دَمباستر پیش گرفته صحیح است و در نهایت به ثمر خواهد نشست. در بازی از ویژگیها و المانهای جذاب و قابل توجهی استفاده شده که بدون شک به بالا رفتن کیفیت کلی بازی کمک میکند. داستان بازی بسیار حماسی و جالب توجه جلوه میکند و احتمالاً بازیبازان را به خود جذب خواهد کرد. از ساختار Open World بازی گرفته تا وجود مراحل جانبی متنوع و جو و اتمسفر حاکم بر بازی، همگی دست به دست هم دادهاند تا Homefront: The Revolution تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۶ شود. بازی آزادی عمل مثال زدنی به بازیبازان خواهد داد و آنها میتوانند به هر شکلی که دوست دارند به انجام مراحل بپردازند. امکان استفاده از وسایل نقلیه هم در بازی وجود خواهد داشت و سیستم ارتقای اسلحه و ساخت ابزار جدید هم در بازی وجود دارد. حالت مقاومت نیز بسیار جذاب و درگیرکننده به نظر میرسد و با توجه به مانوری که سازندگان روی آن دادهاند، احتمالاً یکی از نقاط قوت بازی خواهد بود. در بازی سیستم پرداخت درون برنامهای وجود خواهد داشت ولی در عوض، تمامی بستههای الحاقی که برای بازی عرضه خواهند شد به طور رایگان در دسترس بازیبازان قرار خواهند گرفت. در توسعه بازی از موتور گرافیکی Cry Engine 3 استفاده شده که باعث شده تا گرافیک بازی در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد. در بازی سیستم آب و هوای پویا نیز وجود دارد. طراحی شهر فیلادلفیا نیز به شکلی دقیق انجام شده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا Homefront: The Revolution تبدیل به عنوانی موفق خواهد شد یا خیر. Homefront: The Revolution در تاریخ ۱۷ مه سال ۲۰۱۶ (مصادف با ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😎 :yes: :yes:
به شدت منتظر این بازیم…
مطمئنم میترکونه…
یعنی در واقع امیدوارم..
من امیدوارم خبری از تمام آنلاین بودنش نباشه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
بازی با موتور cry engine (نسخه ی چهارم) مگه ساخته نمیشه؟؟؟
پس چرا زدین cry engine 3؟؟؟؟
منو بازی شبیه Rainbow six siege
ارتقای اصلحه شبیه Crysis
گرافیکم فوق العاده!
چه شود!
به دیدگاه من این بازی پتانسیل بالایی برای موفقیت داره هرچند شباهتهایی از Far Cry و Crysis هم درش دیده میشه اما به نظرم این بازی هم در نوع خودش میتونه موفق شه…
نسخه قبلی که چنگی به دل نزد امیدوارم این یکی جبران کنه.
مرسی دانیال جان مقاله خیلی خوبی بود، خسته نباشی.
اره راست میگی همون اول که گیم پلیش رو دیدم عاشقش شدم
ای وای بازم Open World!
واقعا عالیه مخصوصا اوپن وردل بودنش..
یه چیز خیلی امسال باحال بود اونم اینکه بازی های شوتر رو دارن open world میسازن من خیلی دوست دارم ببینم چه طور میشه چون هر چی شوتر رفتم این بود که هر مرحله رو میرفتی میزدیcontinue میرفت مرحله بعد .بایدمنتظر ماند،باید دید. ?:-) ?:-) ?:-)
فارکرای نزدی تاحالا :pain:
اقا این بازی منو به شدت نا امید کرد من نسخه ی بتای بازی رو گرفتم خدایی گرافیک شماره قبلیش بیشتر بود خیلی افت گرافیکی داشت و افت فریم خیلی اذیت میکرد و گیمپلی خیلی خشکی داشت و متاسفانه صداگذاری هم افتضاح بود مثلا تیر رو نگه میداشتی به جای اینکه صدای ۳۰ تا گلوله رو بشنوی فقط صدای ۵ تاشو میشنوی کلا با چیزی که توی E3 و ign نشون دادن زمین تا زیرزمین فرق داشت نمیدونم ولی امیدوارم همش توی نسخه نهایی بر طرف شده باشه ولی موتور سواریش خوب بود
مطمئنی بازیش کردی؟
من تو گروه های xbox متعددی هستم هیچکی نتونست بازیش کنه
دوست عزیز نسخه بتاس حتی اگه تونستی بازیش کنی
به خدا بازیش کردم اونم یکی از دوستام تو تلگرام که ps4 داره برام یه عکس کد فرستاد گفت ماله homefront 2 هست منم زدم گرفتش گذاشتم رو دانلود و بازی کردم و نامید شدم 😀
خیلی بازی خوبیه
سلام.تو رو خدا جواب بدین.
میخام فریم رو تو بازی های کامپیوترم تست کنم خودم.
خاهشا بگین چجوری میشه اینکارو انجام داد؟
این تصاویر که الان میبینید دروغی بیش نیست گرافیک بازی داغونه اگه بتا رو ببینید متوجه عرض بنده میشوید
نسخه ی بتا که واقعا بد بود.
باید دید در نسخه ی اصلی مشکلات حل خواهد شد یا خیر.
باری قشنگیه امیدوارم اتتظارات همه رو براورده کنه 😉
مقاله خوبی بود :yes: :yes:
امیدوارم حالا که اپن ورد هست، داستان های فرعی خوبی داشته باشه 😎
یکى از برگ برنده هاى بزرگ مایکروسافت
گرافیک بازی عالی!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
گرافیک بازی عالی!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
:smirk: :smirk: :drool:
نسخه قبلی که چنگی به دل نمیزد امیوارم این بهتر باشه
حقیقتش من خودم از طرفداران پروپاقرص کرایتک هستم و تمام کاراشون که با انجین قدرتمندشون ساختن رو بازی و دنبال کردم اما تو تریلر بازی چیزه خاصی ندیدم امیدوارم گیم پلی بازی لذت بخش باشه چون اصولا نمیشه یک بازی رو از روی تریلر قضاوت کرد مهم اون لحضات وخاطره هاییست که ما از یک گیم به دل وخاطرمون میسپاریم اره منم این بازی رو گذاشتم تو wishlist خودم فعلا باید صبر کرد ودید … راستی بچه ها به کانال ما هم یکسری بزنید چون یک کانالی تو تلگرام راه انداختیم مختص گیم بازها و سینما دوستان در ژانر si.fi خوشحال میشیم بیاین ممبر بشن اینم ادرس کانال در تلگرام