Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا

Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد

سعید حلاجیان
۱۹:۴۶ ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا

به نظر می رسد امسال و سال آینده سال های شلوغی برای اکتیویژن، ناشر عنوان Destiny است. علاوه بر انتشار نسخه جدید فرانچایز Call of Duty در سال ۲۰۱۶، به نظر می رسد این شرکت قصد دارد تا عنوان Destiny 2 را نیز در سال ۲۰۱۷ عرضه کند. با گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد با گیمفا همراه باشید.

اکتیویژن، ناشر فرانچایز Destiny، در جریان گزارش مالی سال ۲۰۱۵ خود اعلام کرد که قصد دارد تا در ماه های آینده محتویات الحاقی جدیدی برای عنوان  منتشر کند. بزرگ ترین و مهمترین محتوای الحاقی این عنوان در بهار ۲۰۱۶ و دیگری نیز در اواخر سال ۲۰۱۶ منتشر خواهند شد و از این رو سال ۲۰۱۶ سال بسیار شلوغی برای این شرکت و استودیوی بانجی، سازنده عنوان Destiny، خواهد بود. به علاوه اکتیویژن در جریان این رویداد رسما اعلام کرد که عنوان Destiny 2 نیز در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

اکتیویژن در گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۵ اعلام کرد که در آمد حاصل از فروش فرانچایز Call of Duty سالیانه رشد بالایی داشته و عنوان Call of Duty: Black Ops 3 چه در طول سال و چه در سه ماهه چهارم بیشترین تعداد کاربران فعال را به خود اخصاص داده است. همچنین اکتیویژن می گوید عنوان Call of Duty: Black Ops 3، بیشترین میزان فروش Season Pass را در تاریخ این فرانچایز داشته است.

میزان فروش فرانچایز Call of Duty تا به امروز از مرز دویست و پنجاه میلیون نسخه گذشته و فقط پانزده میلیارد دلار آن حاصل فروش محتویات الحاقی این فرانچایز از سال ۲۰۰۳ تاکنون بوده است. چهار عنوان این شرکت در لیست ۱۰ عنوان برتر کنسول های نسل هشتم قرار گرفته اند که عنوان Call of Duty: Black Ops 3 رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اکتیویژن رسما اعلام کرد که نسخه بعدی فرانچایز Call of Duty که توسط اینفینیتی وارد ساخته می شود، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ عرضه می شود. بنابراین اگر تاریخ انتشار نسخه های قبلی این فرانچایز را در نظر بگیریم، احتمالا نسخه جدید آن در هفته اول یا دوم ماه نوامبر در دسترس خواهد بود.

به گفته این شرکت، عناوین The Skylanders: SuperChargers و Guitar Hero Live در سال گذشته از لحاظ فروش، عملکرد ضعیف تری داشته اند و اکتیویژن وجود رقبای قدرتمند در زمینه ساخت عناوینی به سبک اسباب بازی زنده و هجوم کاربران به سوی تلفن های هوشمند را دلیل این عملکرد ضعیف می داند. نسخه جدیدی از عنوان Guitar Hero در سال ۲۰۱۶ منتشر نخواهد شد اما اکتیویژن قصد دارد تا در سال ۲۰۱۶ محتویات الحاقی بیشتری برای عنوان Guitar Hero Live عرضه کند. نسخه جدید عنوان Skylanders نیز به همراه سریال انیمیشنی با همین نام در سال ۲۰۱۶ منتشر می شوند.

actify15slide3

گزارش مالی بلیزارد اینترتینمنت(زیر مجموعه شرکت اکتیویژن بلیزارد):

مایکل مورهایم، مدیر عامل شرکت بلیزارد اینترتینمنت، در جریان گزارش مالی این شرکت گفته است که میزان تعداد کاربرن فعال کلیه عناوین این شرکت نسبت به سال گذشته رشد بیست و پنج درصدی داشته و در سال ۲۰۱۵ نیز شاهد بیشترین تعداد کاربران فعال بوده ایم و این موضوع باعث شده است تا درآمد شرکت بلیزارد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش چشم گیری داشته باشد.

همان طور که در ماه نوامبر و در جریان مراسم BlizzCon 2015 اعلام شد، تعداد کاربران عنوان Hearthstone: Heroes of Warcraft از مرز چهل میلیون نفر عبور کرده و بسته الحاقی League of Explorers این عنوان نیز نسبت به سال های گذشته، در شش هفته اول بیست درصد فروش بالاتری داشته است. مایکل مورهایم به این نکته نیز اشاره کرد که عنوان StarCraft 2: Legacy of the Void در ماه نوامبر و تنها بیست و چهار ساعت پس از انتشار، یک میلیون نسخه فروخته است. بسته الحاقی Nova Covert Ops این عنوان نیز بهار امسال در دسترس خواهد بود.

کمپین خیریه بلیزارد با فروش بالای حیوان دست آموز Brightpaw در عنوان World of Warcraft منجر به جمع آوری مبلغ هفت میلیون دلار شده است که به گفته بلیزارد، این مبلغ صرف امور خیریه و کمک به کودکان نیازمند در سرتاسر جهان پهناور می شود.

عنوان Diablo 3 که با گذشت چهار سال از زمان انتشار آن هنوز هم پرطرفدار بوده و کاربران فعال بسیاری دارد، در سال ۲۰۱۵ نیز از لحاظ فروش عملکرد خوبی داشته  و انتشار این عنوان در کشور چین باعث شده است تا رکورد فروش این عنوان شکسته شود.

هشت میلیون نفر در آزمایش بتای عنوان Overwatch ثبت نام کرده اند. بلیزارد می گوید که به زودی اطلاعات و جزییات بیشتری در رابطه با این عنوان و انتشار آن در بهار امسال و همچنین بسته الحاقی Legion عنوان World of Warcraft که انتشار آن برای تابستان امسال برنامه ریزی شده است، در دسترس خواهد بود.

actify15slide4

در آمدهای مالی:

اکتیویژن به این نکته اشاره می کند که درآمد این شرکت از بازار دیجیتال، سالانه رشد سی و دو درصدی داشته است. درآمد شرکت اکتیویژن از بازار دیجیتال مبلغی بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار بوده که به گفته اکتیویژن این میزان درآمد برای اولین بار پنجاه و چهار درصد از کل در آمد این شرکت را تشکیل می دهد.

در تقویم عادی( سال غیر مالی) ۲۰۱۵، درآمد خالص شرکت شش درصد افزایش یافته و به ۴.۶۶ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم امسال نسبت به سال گذشته (۱.۵۸ میلیارد دلار) کاهش چهارده درصدی(۱.۳۵ میلیارد دلار) داشته است.

actify15slide2

actify15slide1

آقای روبرت کوتیک، مدیر عامل شرکت اکتیویژن بلیزارد، در بیانه ای گفته است:

هنگامی که اواخر این ماه، شرکت کینگ دیجیتال رسما و کاملا به عنوان زیر مجموعه با اکتیویژن بلیزارد ادغام شود، ما بهترین و بزرگ ترین شبکه بازی های ویدیویی دیجیتال را با بیش ار ۵۰۰ میلیون کاربر فعال که هر ماه عناوین دیجیتالی این شرکت را تجربه می کنند، در اختیار خواهیم داشت. فرانچایز های بزرگ این شرکت به مانند World of Warcraft ،Call of Duty و به زودی Candy Crush، در آینده ای نزدیک برای همه مردم و بر روی پلتفرم های مختلفی از جمله کنسول ها، تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی در هر نقطه جهان و تقریبا در تمامی کشورها در دسترس خواهند بود.

آقای کوتیک اضافه کرد:

با خرید سهام شرکت میجر لیگ گیمینگ، عناوین ورزشی خود را توسعه داده تا با این کار بتوانیم به کاربرانی که شرکت ما و عناوین این شرکت را انتخاب کرده و روی آن سرمایه گذاری می کنند پاداش دهیم. در سال ۲۰۱۶ بالای نُه هزار کارمند در سرتاسر جهان مشغول ساخت، بازاریابی و فروش عناوین شرکت اکتیویژن خواهند بود و انتظار داریم تا در سال جاری در آمدی بالغ بر ۶.۲۵ میلیارد دلار کسب کرده و سودی(در آمد عملیاتی)بالای دو ملیارد دلار به دست آوریم.

تعداد کاربران فعال عناوین دیجتال شرکت اکتیویژن به گفته این شرکت سالانه و به میزان بیست و پنج درصد بهبود یافته و اکتیویژن پیش بینی می کند که با ادغام شدن شرکت کینگ دیجیتال، تعداد کاربران فعال این شرکت در پایان سال مالی ۲۰۱۶ به ۵۰۰ میلیون نفر(نیم میلیارد) خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • alone ahmad گفت:

    اندر غم نسخه یکشیم دوشم تایید شد. :X-P:

  • Undefined گفت:

    “این شرکت و استودیوی بانگی”
    البته اسم استودیو بانجی هست نه بانگی!

  • خب خدا رو شکر عناوین زیادی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ برای عرضه تایید شدند. بازی زیاد هست فقط بودجه ما کم هست.

  • sorena گفت:

    عالی عالی دستنی بهترین بازی مولتی پلیر در چند سال اخیر هست بی شک نسخه ای دوم بازم هم این راه رو ادامه خواهد داد بانجی یکی از بهترین استودیو های حال حاضره هیچ وقت طعم هیلو های بانجی از یادم نمی ره بویژه نسخه ای سوم و هیلو ریچ که جزو شاهکارهای اول شخص هستن و البته دستنی!
    _____
    اکتی هم که معلومه خیلی خوش بحالش شده ها!
    بلک اوپس ۳ حسابی براش ساخته!
    چهار عنوان این شرکت در لیست ۱۰ عنوان برتر کنسول های نسل هشتم قرار گرفته اند که عنوان Call of Duty: Black Ops 3 رتبه اول را به خود اختصاص داده است…سری بلک اوپس متفاوت ترین این فرانچایز هست…
    اکتی جان اون کرش رو فقط برگردونی به سونی دیگه هیچ مشکلی نخواهد بود آفرین !

    • alone ahmad گفت:

      یا خاص علی… چی؟ “چهار عنوان این شرکت در لیست ۱۰ عنوان برتر کنسول های نسل هشتم قرار گرفته اند”
      مثل این که خیلی ارادت به اکنی داری :pain: داداش my dady خوبه همیشه نظر شخصی مون رو بصورت فکت ندیم. اینجوری فکت دادن نسبت به بازی های انلاین بدون در نظر گرفتن تایتان فال و بتلفیلد منطقی نیست تازه میدان بزرگتر هم شده با توجه به رینبو و احتمالا تایتان فال و… ولی احیانا شما تایتان فال رو بازی کردی؟ چند سال میشه قبل کالاف بلک اوپس سه اومده 😐 😐

      • m.reza گفت:

        چه خبرته؟ 😐 منظورش از لحاظ فروشه 😐

        • alone ahmad گفت:

          ببند، 😐 😐 😐 به تو چه؟ 😐 اگه توجه کنی گفته از لحاظ مولتی پلیر منم در چهارچوب این این بحث منطقی جواب دادم دفعه ی بعد عین گوسفند خواستی بپری وسط بحث یکم فکر کن. 😐

          • sorena گفت:

            احمد عزیز بهتره آدما قبل اینکه از هول حل.یم بیافتن تو دیگ اول خبر رو کامل بخونن! منم اون قسمت رو از خبر کپی و پیست کردم! فکت!
            دستنی بهترین مولتی پلیر سال به انتخاب بیش از ۳۰ منتقد شد حریف اصلیش هم تایتان فال بود که چندان رای نیاورد!و حتی دی ال سی هم کاندید دریافت آیت جایزه بود این بزرگی یک عنوان رو میرسونه… بقیع حرف هات هم مال خودت…

            • alone ahmad گفت:

              😐 😐 😐
              دادا وقتی یک جمله رو کپی میکنی تو کامنتت یعنی نظر شماست حالا از هر کسی نقل قول کنی.. 😐 من مشکلم با این نیست بهترین مولتی پلیر سال باشه اوکی؟
              مشکل من این جمله “دستنی بهترین بازی مولتی پلیر در چند سال اخیر هست”
              است با وجود بازی های بتلفیلد و تایتان فال .و… مشکلی نیست ولی من میدونم ترول های شما تو پست های بتلفید به بعد…
              😐

            • alone ahmad گفت:

              داداش تایتان فال هم تو زمان خودش هر چی جایزه رو بود به معنی واقعی کلمه درو کرد و از نظر خیلی ها بهترین بازی مولتی بود حرف شما عکس اینه بازخورد ها و نمرات و… سرنوشت نسبت به تایتان فال همه چی رو معلوم میکنه و همیشه هم فروش بیشتر به معنی عملکرد بهتر نیست…

            • sorena گفت:

              استار وارز هم قبل انتشار جایزه زیاد گرفت!
              در اصل درو میکرد !
              اگر رو حساب متا باشه دی ال سی دستنی برابر با تایتان متا داره اما نسخه اصلی زمان انتشار مشکلاتی داشت که بعدا رفع شد و ضمنا بیش از ۹۰نقد داره دستنی! و این یعنی سلیقه های خیلی بیشتری روش عمال نظر کردن!
              ____________
              بتل فیلد یکبار تونسته بهترین مولتی سال بشه ؟ وقتی یک ای پی جدید بیاد و این جایزه رو بگیره خیلی حرفه! ضمنا شما میتونی نظر خودت رو ضمن بیان برای خودت نگاه داری من هم همینطور شما بگو بهترین مولتی چند سال اخیر عنوان ایکس بوده خوب این نظر شماست من ضمن داشتن احترام نظر شما نظر خودم رو خواهم داشت و عوض هم نخواهد شد با عنوان های پیشین! بعد این چه میشه هنوز نمیدونم…
              شما بهتره یکم رو درک مطلبت کار کنی چرا که من اون بخش رو کپی کردم تا زمینه ای باشه برای ادامه ای چیزی که نوشتم نه بعنوان نظر!
              اما درمورد ترول که گفتی واقعا چنین افکاری و نگاه داشتن این افکار بسیار کو.دکانه هست! و جای تاسف داره من شخصا بد کمپانی ۲ رو در حد مدرن وار ۱ و بلک اوپس ۲ قبول دارم صرف انتقاد به معنی ترول کردن نیست دوست عزیز ایام به کام..

            • alone ahmad گفت:

              نظر شخصی تا وقتی محترمه که فکت نباشه ! من هیچ وقت نگفتم این عنوان ایکس بهترین بازی مولتی نسل است. چه بسا خودم در حسرت تجربه عنوان Destiny هستم… کیه که ندونه Destiny ضعیف ترین عنوان بانجی هست و اصلا با شاهکاری فبلیش فاصله زیادی داره! یعنی معیار تو برای بهترین مولتی، انتخاب سال هست؟ 😐 همون که راکت لیک زد جلو همه؟ 😐 من کاری به استاروارز ندارم چون اصلا در حد کارای قبلی دایس نبود… بد کمپانی هم بحثش جداست، بلااخره اگه معیار شما متا باشه باز هم بازی سرنوشت نمیتونه بهترین بازی نسل باشه در کل Never Mind بحث من سر بزرگ بینی اکنی بود که به اینجا کشید…
              شب خوش…

  • amir gamer 81 گفت:

    عجب سالی شود سال ۲۰۱۷ اساسین کرید بتلفیلد تیتانفال واچ داگز همه و همه جمع می شوند بهترین سال گیمر ها رو می سازن

  • Resurrection گفت:

    سلام این دی ال سی رو چه طوری میشه تهیه کرد.از خود بازی اقدام کردم نشد. راهی هست مثلا کدش رو از جایی میشه خرید. مرسی.

Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا
Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود| گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد - گیمفا