آمازون از انجین بازی سازی خود رونمایی کرد: با Lumberyard آشنا شوید
امروز آمازون با رونمایی از انجین بازی سازی خود باری دیگر به همگان ثابت کرد که برای ورود به پروسه تولید بازی کاملا جدی است، حتی اگر تا کنون عنوان بزرگی را از این شرکت مشاهده نکرده باشیم. برای جزئیات بیشتر در رابطه با انجین شرکت آمازون، با گیمفا همراه باشید.
آمازون دو قطعه از تکنولوژی مروبط به بازی سازی را اوایل امروز رونمایی کرد که هدف خود را بر روی توسعه دهندگان بازی قرار داده است. تکنولوژی اول یک انجین سه بعدی بازی سازی به نام Lumberyard است. این انجین توانایی توسعه بازی برای پلتفرم های رایانه های شخصی، کنسول و موبایل را دارد.
Lumberyard بر پایه انجین معروف استودیو کرایتک یعنی کرای انجین ساخته شده است و کدهای آن نیز توسط سازنده Killer Instinct یعنی استودیو دابل هِلیکس و دیگر کدهای AWS آمازون ساخته شده و از سازندگانی که به دنبال ساخت بازی های چندنفره و اجتماعی هستند و البته برای مواقعی که موارد آنلاین مهم هستند، پشتیبانی می کند.
Lumberyard برای استفاده و دانلود رایگان بوده و نیازی به تعهد پرداخت و سهمی از سود بازی ندارد.
سرویس GameLift نیز دومین رونمایی مرتبط با بازی بود که آمازون امروز رونمایی کرد. این سرویس بر پایه AWS شرکت طراحی شده و به توسعه دهندگان امکان ساخت بازی های چندنفره براساس نشست ها را می دهد.
Lumberyard همچنین همراه با سرویس توییتر منتشر شده و به توسعه دهندگان کمک می کند تا بازی هایی را تولید کنند که در گروه بازی های بسیار پرطرفداران شبکه توییتر یا بازی هایی بر پایه گفتگو باشند.
در حال حاضر Lumberyard از پلتفرم های رایانه های شخصی، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان پشتیبانی کرده و در ماه های آینده برای پشتیبانی از واقعیت مجازی و موبایل نیز بهروزرسانی خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
از اوایل شال گذشته که شایعه شد آمازون مى خواهد برند ایکس باکس رو بخره تا الان تقریباً همه کارهاى لازم رو انجام داده. تولید مواد پخش تلویزیونى تا موتور بازى. باید ببینیم تو سال مالى جدید این بار روى چه برند، دست مى گذاره.
حتی اگرم درست باشه خبر فکر نمیکنم مایکروسافت Xbox رو بفروشه مگه دیوانه است !!!!
آمازون جو گرفتش.
چه گرافیک شادی 🙂
احتمالا بیس موتورشون کرای انجین نیست ؟…چند وقت پیش بود که آمازون لایسنس کرای انجین رو به قیمت بالایی خرید و از طرفی هم از داخل این تصویر و خود وبسایت موتور ادیتور موتور خیلی شبیه به ادیتور (یا سندباکس) کرای انجین هست.
آمازون هم کمپانی بزرگی هست می تونه این موتور رو به یک جا هایی برسونه و با موتور هایی مثل آنریل انجین و یونیتی رقابت کنه. (البته اگر مثل موتور Auto.desk نشه که کمتر جایی اسمی ازش میاد)
“Lumberyard بر پایه انجین معروف استودیو کرایتک یعنی کرای انجین ساخته شده است ” تو خود متن اومده
موتور Autodesk هم بنده امتحانش کردم موتور خوبی هست ولی باز هم یونیتی و آنریل رو بنده ترجیح میدم ( کرای انجین کار باهاش یکم سخته و اگه حرفه ای نباشی گرافیک خوب درنمیاد )
این رو هم برم ببینم چی هست ( خیلی دوست دارم یک بازی با این شکل و شمایل بسازم ولی امان از این تحصیل هرکی رشته اش علوم تجربی هست با من هم درده )
درسته زیاد متن توجه نکردم و تا خبر رو دیدم رفتم سراغ وبسایت اصلی موتور…
توی وبسایت اصلی هنو هیچی نشده عکس یکی از بازی های کرایتک رو زده به عنوان نمونه گرافیک.
موتور کرای اینجین یه موتور تمام حرفه ای هست من خودم خواستم یادش بگیرم ولی وقتی از چند نفر که تلاش کرده بودن سوال کردم گفتن پیرت میکنه تا یادش بگیری.برای همین رفتم سمت یونیتی.
این اینجین هم به نظر خوب میرسه امان از بی پولی کرایتک که مجبور به چه کارهایی کردتش :(((((
من که الان توی آموزش هاش چک کردم هنو چیزی ازش در نمیاد. Doc این موتور از کرای اینجین هم بدتر بود.(البته توی نگاه اول)
ولی خوب هنوز توی نسخه بتا است باید دید بعدا چه میکنه.فعلا همین یونیتی جواب میده 😉
ولی در کل اگه قرار به استفاده ازاین موتور و کرای اینجین باشه من خود کرای اینجین رو ترجیح میدم.
داداش من خودم ۴ – ۵ ساله با یونیتی و آنریل کار میکنم بهت پیشنهاد میکنم آنریل رو هم یاد بگیری
اگه زبانت خوبه هیچی جای آموزش های خود epic games رو نمیگیره ولی اگه فارسی میخوای سایت های خوب دیگه ای هم هستند ( دوستان جای خوبی رو میشناسند معرفی کنند شاید خیلی آدم های دیگه دوست داشته باشند کار با موتور های دیگه رو یاد بگیرند )
بنده هم آموزش هاش رو دیدم چیز زیادی سردر نیاوردم امیدوارم بیشتر روش کار کنند