جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا

جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman

علی جلیلی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا

در دنیای امروز که بی پولی رونق فراوان دارد و هیچ کاری پول‌ساز نیست، باز هم افرادی هستند که از طریق آدم‌کشی، قاچاق مواد و راه‌های کثیف دیگر یک شبه میلیاردر می‌شوند و لقب کله گنده به آن‌ها داده می‌شود. این کله گنده‌ها به ظاهر در یک Business شرافتمندانه مشغول به کار هستند ولی کار اصلیشان همان قاچاق و موارد خلاف دیگر است. این افراد به خاطر سرمایه‌های کلانی که دارند بیشتر در قاب دید عموم مردم قرار می‌گیرند و برای اینکه راحت‌تر به اهدافشان برسند و شخصیت ساختگی خود را نیز خراب نکنند، زیر دستانی برای خود دارند که به نمایندگی از آن‌ها، وارد معاملات کثیف سازمان های فاسد می‌شوند. برای آن‌ها اهمیت ندارد که چه کسی در این راه می‌ماند و یا می‌رود، زنده می‌ماند یا می‌میرد. تنها چیزی که مهم است پول‌هایی است که با آن به آرامش و کمال می‌رسند. گاهی با یک اشاره یک شخصیت مهم سیاسی را می‌کشند و میلیارد ها دلار پول در می‌آورند و گاهی به آسانی مواد مخدر را در تمام دنیا جا به جا می‌کنند و بیشتر از آن که فکرش را بکنید پول به جیب می‌زنند، اما همیشه اینطور نیست. به قول معروف ” قدرت یک روز پایان می‌یابد” و همه کسانی که در راس قدرت هستند یا کشته می‌شوند و یا بازنشسته شده و از شدت کهولت سن، مرگ را مزه‌مزه می‌کنند. از نظر عموم تنها کسانی که می‌توانند جلوی این افراد را بگیرند، سازمان‌های امنیتی و پلیس‌های بین‌المللی است، ولی از کجا معلوم که تمامی آن‌ها در دستگیری این کله گنده‌ها موفق خواهند شد و یا اصلا از کجا معلوم که خود آن‌ها نیز اسیر این بازی نشده‌اند یا نخواهند شد؟ رشوه برای خیلی‌ها چیز بدی نیست… اما در نهایت هیچ کاری پنهان نمی‌ماند! بالاخره بعد از چند سال گند‌کاری‌های این سازمان‌های کثیف رو می‌شود و تنفر مردم نسبت به این قاتلان [که یک روز هم فکر نمی‌کردند کارشان خراب شود] زیاد و زیادتر می‌شود، اما این تنفر شجاعت آن‌ها را نیز از بین می‌برد و با ترس جایگزین می‌کند ولی بالاخره یک نفر باید پیدا شود تا دخل این افراد را بیاورد؟ این شخص مامور ۴۷ است که سال‌هاست خطر را به جان خریده و به دنبال شکار این تبهکاران است. برای همین “من” به او لقب شکارچی بی‌نقص داده ام چرا که او بسیار در کار خود [ کشتن کله‌گنده ها] خبره است که به راحتی هر شخصیت فاسد را شناسایی و با نقشه‌ای تمیز کلک او را می‌کند. اینجا جهان قاتلان است و مامور ۴۷ به تنهایی وارد جنگ با این افراد شده است. مامور ۴۷ دوباره باز‌گشته تا دنیا را از این آدم‌های کثیف خالی کند. پس این پیام برای من و شما است: Welcome To World Of Assassination، لذت ببرید.

 

hitman™ 20160315010225

کچل دوست داشتنی… شخصیت محبوب من و تو طی این همه سال

خون کثیف، قاتل ایده آل

جهان پیرامون ما در همواره در حال تغییر است. چه از نظر طبیعی و چه از نظر انسانی که همه و همه به هم وابسته است، اما جهان دوم ما [کشوری که در آن زندگی می‌کنیم] ممکن است در یک ساعت به کل تغییر کند. ممکن است این تغییرات حاصل کار یک سیاستمدار کثیف یا یک تروریست حیوان‌صفت و یا از طرف سازمان‌های مخرب سراسری باشد که در راس آن قدرت‌های بسیاری وجود دارند. اکثر داستان‌هایی که می‌خوانیم، بازی‌هایی که می‌کنیم و فیلم‌هایی که می‌بینیم، مورد آخر [سازمان‌های مخرب] را هدف ساخته های خود قرار داده اند، اما اکثر مردم در هر کشوری فقط این قضیه را یک سناریو از قبل طراحی شده برای فیلم می‌دانند چون آن را هیچ وقت حس نکردند. بگذارید تا یکی از این افراد که جزو این قبیل سازمان‌ها بود را با شما آشنا کنم.

220px ted bundy mug shot

Ted Bundy، قاتل ۳۵ زن جوان در ایلات متحده آمریکا

تد باندی، یکی از قاتلان سریالی در جهان که داستان قتل هایی که انجام داده بسیار متفاوت است. این شخص را می توان جرو یکی از قاتلانی دانست که با شخصیت سازی اقدام به کشتن حدود ۳۵ زن جوان در ایلات متحده آمریکا کرد. با بخشی از زندگی این فرد آشنا شوید.

تد باندی در نوامبر ۱۹۴۶ متولد شد و در ژانویه ۱۹۸۹ در زندان ایالتی فلوریدا با صندلی الکتریکی اعدام شد.

او یک قاتل و متجاوز سریالی، آدم ربا، دزد و مرده باز بود که در دهه ۱۹۷۰ به ده‌ها زن حمله کرد و تعداد زیادی از آنها را به قتل رساند. احتمال می‌رود جنایات او حتی پیش از این تاریخ آغاز شده باشد.

پس از بیش از یک دهه انکار او تنها اندکی پیش از اجرای حکم اعدامش به قتل بیش از ۳۰ زن جوان بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ اعتراف کرد. تعداد واقعی قتل‌های انجام شده توسط او کاملاً مشخص نیست.

باندی خوش قیافه و دارای شخصیتی کاریزماتیک توصیف شده، این دو مشخصه به او در جلب اعتماد قربانیانش کمک می‌کرد. در موارد بسیاری او در مکان‌های عمومی در قالب کسی که آسیب دیده یا معلولیت دارد به زنان نزدیک می‌شد و از آنها برای انجام کاری کمک می‌خواست (مثلاً برای حمل چند کتاب) او از این حربه برای کشاندن آنها به یک مکان خلوت استفاده می‌کرد. در مواردی نیز او در قالب پلیس یا مأمور آتش‌نشانی ظاهر می‌شد و از قدرت قانونی جعلیش برای همراه کردن قربانی استفاده می‌کرد. بعضی موارد او بارها به محل انجام جنایت باز می‌گشت و هر بار ساعت‌ها به آراستن جسد و معاشقه با آن مشغول می‌شد. این ملاقات با اجسادِ در حال پوسیدن تا زمانی ادامه می‌یافت که تعفن جسد یا حمله حیوانات وحشی نزدیکی بیشتر با آن را غیر ممکن می‌ساخت. او حداقل ۱۲ قربانی را سر بریده بود و در مواردی سر بریده را برای مدتی به عنوان یادگاری در آپارتمانش نگه داشته بود. در موارد معدودی باندی نیمه شب به خانه قربانی وارد می‌شد و با ضربه‌های کشنده زنان را در خواب می‌کشت.

باندی که در آغاز با اتهام اقدام به حمله و آدم ربایی در سال ۱۹۷۵ رو به رو شده بود، به تدریج با لیست طولانی تری از قتل‌هایی مربوط دانسته شد که در چندین ایالت اتفاق افتاده بودند. در مواجهه با اتهام قتل در کلرادو، باندی دو فرار استادانه طرح کرد و به حمله‌های بیشتری دست زد، قبل از دستگیری نهایی در فلوریدا در ۱۹۷۸، باندی سه قتل آخرش را نیز مرتکب شده بود. برای سه قتل ثابت شده در فلوریدا، باندی در دو محاکمه جداگانه به سه بار اعدام محکوم شد.

تد باندی در ژانویه ۱۹۸۹ در زندان ریفوردفلوریدا با صندلی الکتریکی اعدام شد.

افرادی که در این بازی مشاهده شان خواهید کرد اکثرا همان راهی را رفتند که آقای باندی زودتر از آنان این راه را کشف کرد. تفاوتی که بین این قاتلان و تد باندی است فقط در زمان حیاتشان است. در زمانی که تد باندی و امثال وی در قید حیات بودند، کسی مثل مامور ۴۷ وجود و جرات حمله به این اشخاص را نداشت و تنها راه مقابله با آن‌ها فقط پلیس و گروه ضربت بود. داستانی که در Hitman 2016 خواهیم دید، درواقع ملاقات با چنین آدم‌هایی است که در سراسر دنیا به فعالیت کثیف خود ادامه می‌دهند. کاری که قرار است در این نسخه انجام دهید در ظاهر کار آسانی به نظر می‌آید ولی مطمئن باشید برای کشتن هر یک از این افراد خیلی باید هوشمندانه عمل کنید.

در فصل اول این بازی کارمان را با مرحله Showstopper شروع می کنیم و به شهر زیبای پاریس در فرانسه سفر خواهیم کرد و مهمان بزرگترین نمایشگاه لباس خواهیم بود؛ اما این نمایش یک شوی عادی برای ما نخواهد بود چرا که ما آنجا هستیم برای شکار دو آدم رتبه بالا که اسمشان در سازمان ICE (سازمانی که مامور ۴۷ در آن کار می‌کند) به ثبت رسیده است. این دو فرد Viktor Novikov مدیر نمایشگاه و Dalia Margolis که به عنوان سوپر مدل در این نمایشگاه مشغول به کار می‌باشد هستند. این دو یکی از خطرناک‌ترین افراد در جهان هستند که کارهای تروریستی نیز انجام می‌دهند. به عنوان مثال شلیک به هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آقای Hernandez باعث کشتن این فرد و خانواده وی شد که سازمان IAGO ( سازمانی که مامور ۴۷ برای آن کار می‌کند) لاشه هواپیما را پیدا کرده و با استفاده از جعبه سیاه، متوجه شده اند که این یک حمله بیوتروریستی بوده که نقش اصلی اجرای این طرح را Novikov و Margolis بر عهده داشتند. با شناختی که مامور ۴۷ نسبت به این دو پیدا کرده است، تقریبا می‌توان گفت که کشتن این دو کار آسانی است اگر بتوانید طبق نقشه پیش بروید. داستان بازی به طور کلی زیبا و گیرا است و نقصی را در ارائه داستان نمی توان پیدا کرد. مشکلی که در این بازی با آن دسته و پنجه نرم می‌کنیم، اپیزودیک بودن بازی است چرا که تا ارائه قسمت جدید، باید داستان بازی و مخصوصا مرحله Showstopper را چندین و چندبار تمام کنید. همین مرور زیاد بر یک داستان می تواند زننده باشد و بازیکن را از بازی خسته کند.

hitman™ 20160315104636

Viktor Novikov و Dalia Margolis دو هدف اصلی ما در Hitman 2016 خواهند بود.

گیم‌پلی بازی نسبت به نسخه‌های قبل بسیار پیشرفت کرده و دست بازیکنان را برای انجام ماموریت ها باز گذاشته است. اگر تعداد مراحل بازی، باز هم کم باشد ولی روش‌های به پایان بردن مراحل این کاستی‌ها را جبران کرده است. با بیش از ۲۰ روش می‌توانید ماموریت های خود را پشت سر بگذارید که برای چنین بازی، رقم بالایی است. بیش از ۲۵ آلت قتل در بازی گنجانده شده تا آنطور که دوست دارید، دشمنانتان را به قتل برسانید. از آمپول و پیچ گوشتی گرفته تا کپسول های گاز و تبرها فولادین، همه و همه در دستان شما است. خوشبختانه در خود بازی هیج لودینگی را مشاهده نخواهید کرد که باعث تلف کردن وقت شما شود.  یکی از روش‌های کشتن دشمنان استفاده از لباس NPC ها برای تغییر چهره است. این ویژگی از اولین نسخه در این سری، در اختیار بازیکنان بوده که همواره بازیکنان زیادی توانسته اند از این طریق، مراحل را پشت سر بگذارند. در واقع می‌توان گفت که اگر این قابلیت وجود نداشت، بازی به سخت‌ترین حالت خود تبدیل می‌شد، چرا که اگر با یک لباس کار مشکوکی را انجام دهید، محافظان شما را شناسایی می‌کنند و در هر موقع که شما را ببینند، به سمتتان شلیک خواهند کرد. این ویژگی در نسخه جدید بسیار پیشرفت کرده، به عنوان مثال در نسخه ابسولوشن زمانی که شما لباس یک گارسون را بر تن می‌کردید، تمام گارسون های آن منطقه شما را شناسایی می‌کردند ولی در این نسخه زمانی که لباس یکی از آنان را بر تن می‌کنید، فقط تعداد کمی از آن ها شما شناسایی می‌کنند. همانطور که گفته شد، در این بازی می‌توان ماموریت‌ها را با بیشتر از ۲۰ روش به پایان برد. به عنوان مثال شما می‌توانید با پوشیدن لباس یک فرد مهم، به دشمنانتان راحت‌تر نزدیک شوید. چرا که محافظان وی چهره جدید شما را نمی‌شناسند و فقط اسمتان را می‌دانند، در نتیجه این اختیار را در دست دارید که به راحتی خوردن یک لیوان آب خنک، دشمنانتان را یک بار برای همیشه نابود کنید. در مراحل دیگر [نظیر کشتی تفریحی و پایگاه ارتشی] نحوه کشتن متفاوت است. به عنوان مثال در بخش پایگاه ارتشی، می‌توانید با خراب‌کاری در سیستم اتصالات هواپیما، ریختن مقداری سم در لیوان مشروب، خفه کردن دشمن در توالت و راه های جذاب دیگر کارتان را به پایان برسانید. تمامی این موارد بخش بسیار کوچکی از به قتل رساندن هدف هایتان است که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. هوش مصنوعی NPC ها بسیار عالی است و به هر عملی واکنش نشان می‌دهند. در یکی از سکانس‌های بازی افرادی را مشاهده می‌کنیم که از نمایشگاه لباس در حال تهیه گزارش هستند. در این زمان اگر شما از دوربین مقابل خبرنگار رد شوید با واکنش و عصبانیت آن ها روبه‌رو خواهید شد؛ یا زمانی که یک فرد رو به قتل می‌رسانید، یکی از NPC ها شما و محل قتل را به نگهبانان گزارش می‌دهند و به همین ترتیب تمام نگهبانان و محافظان به گشت و گذار می‌پردازند تا شما را پیدا کنند. اجسادی هم که روی زمین است توسط اشخاص محافظتی جمع آوری شده و از محل حادثه به بیرون برده می‌شود.

hitman™ 20160315112339

مامور ۴۷ نسخه عربی. با پوشیدن چنین لباسی کسی به شما گیر نمیدهد… اینطوری راحت تر هدفتان را خفت می کنید.

نکات مثبت بسیار زیادی در بخش گیم‌پلی دیده می‌شود اما یک سری موانع بر سر راه وجود دارند که این موانع، نگذاشت تا این بازی لانچ خوب و موفقی داشته باشد. از جمله ایراداتی که در گیم‌پلی می‌توان گرفت به هوش مصنوعی NPC ها در مبارزات است. زمانی که شما با اشخاص و گارد های مختلف وارد رقابت می‌شوید، به راحتی هر چه تمام تر می‌توانید آن ها را از پا در آورید. به عنوان مثال زمانی که شما پنج دشمن را در مقابل خود داشته باشید، بدون شک دو یا سه نفر از آن‌ها را بدون حتی یک اسلحه از پا در بیاورید چرا که آنقدر نشانه گارد های دیگر عالی است که از هر ۱۰ تیری که به سمت شما شلیک می‌شود، فقط ۳-۴ تیر به شما اصابت می‌کند. البته این مورد بیشتر در تیراندازی اشخاص از راه دور است و گرنه تیراندازی از راه نزدیک هم بدون نشانه گرفتن، شما را از پا در می‌آورند. به یکی دیگر از بخش های جذاب این بازی سری می‌زنیم. کانترکت مود که یکی از سرگرم‌کننده‌ترین قسمت‌های بازی است. اگر از هدف‌های تکراری داخل بازی خسته شده اید، پیشنهاد می‌کنم حتما این بخش را بازی کنید. کانترکت مود از نسخه ابسولوشن وارد بازی شده و بازیکن در این قسمت، باید هدف های جدید را به قتل برساند. در واقع کانترکت مود را می‌توان بخش آنلاین بازی دانست چرا که در این بخش بازیکنان ماموریت‌های مربوط به بازیکنان دیگر را انجام می‌دهد و با اتمام مراحل، امتیازات خود را در بخش Leadboard ارتقا می‌دهد. با ارتقای امتیاز، Level [سطح] شما نیز افزایش میابد که این افزایش سطح، باعث باز شدن اسلحه های جدید برای انجام ماموریت ها به روش‌های جدید می‌شود. در Contract Mode ممکن است همان انسان های بی‌گناهی که در داستان اصلی دیده باشیم، هدفمان باشد. چالش هایی که بازیکنان برای دیگران در نظر می‌گیرند هم به نوبه خود بسیار جذاب و زیباست. به عنوان مثال در یکی از Contract Mode ها شما باید با لباس یک مدل، فیلمبرداری را به قتل برسانید. خب با کمی فکر کردن قطعا به این نتیجه خواهید رسید که به دست آوردن لباس یک مدل، خود یک پروسه طولانی را طی می‌کند. از طرفی دیگر نیز می‌دانید که در بخش Contract Mode، اهداف یک جا مستقر نیستند و احتمال دارند از محیط بازی نیز خارج شوند. بنابراین این بخش نیازمند یک بازیکن سرعت بالا و عملا مپ‌خوری است که تک‌تک راه و روش ها را بداند و تمامی اماکن داخل بازی را حفظ باشد. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به بازیکن در نبرد ها و پیش بردن مراحل کمک می‌کند، قابلیت دیدن افراد از پشت دیوار است که این یک قابلیت ماوراالطبیعی مامور ۴۷ است. به کمک این قابلیت می‌توانید اهداف، اشخاصی که دنبالتان هستند و کسانی که می‌توانند شما را شناسایی کنند را پیدا کنید. این قابلیت درظاهر بی نقص است ولی وجودش در بازی،  کار را بسیار بسیار برای بازیکن آسان می‌کند. البته لازم به ذکر است که این قابلیت و تمام قابلیت های دیگر، از منوی تنظیمات قابل برداشت است. گیم‌پلی بازی بسیار در سطح خوبی قرار دارد و نکات مثبت آن خیلی بیشتر از نکات منفی آن است که در آخر به نکات منفی آن اشاره خواهیم کرد.

hitman™ 20160315112810

یک Ester Egg داخل بازی، یک تیپ استثنایی… واقعا شعبده بازی به مامور ۴۷ می خورد. حواستان باشد با این لباس بیرون نروید چون این لباس، لباس مورد علاقه Dalia Margolis هست که هیچ کس حق پوشیدن آن را ندارد

قبل از اینکه به بررسی بخش آخر بپردازیم، یک مصاحبه کوچک برای شما دوستانآماده کرده‌ایم با یکی از قدیمی‌ترین طرفداران سری بازی Hitman به گفت‌وگو پرداخته ایم.

گیمفا: با سلام، لطفا خودتان را برای خوانندگان گیمفا معرفی کنید.

با سلام خدمت شما و خواننده‌های وبسایت گیمفا، بنده محمد رضا قربانی هستم، یکی از طرفداران پروپا قرص سری بازی هیتمن و فیلم‌های این بازی.

گیمفا: چند سال است که سری بازی هیتمن را بازی می‌کنید؟

حقیقتا اینطوری که یادم میاد و اکثرا در خانواده گفته می‌شود، بنده از ۵ سالگی شروع کردم به بازی کردن و هیتمن هم جزو اولین بازی‌هایی بود که انجام دادم. چون از این بازی خیلی خوشم میومد، هرجا که قیافه شخصیت اصلی[ مامور۴۷] رو می‌دیدم، دیسک‌اش را می‌گرفتم. همینطور به بازی کردن نسخه‌های مختلف این بازی ادامه دادم تا الان که با دانش بیشتر سراغ جدیترین نسخه این بازی رفته‌ام.

گیمفا: آیا فیلم‌هایی که از این بازی ساخته شده‌اند را مشاهده کرده‌اید؟

بله، تمامی فیلم‌های موجود که اسم hITMAN را یدک می‌کشند را دیده‌ام.

گیمفا: یک مقایسه بین فیلم و سری بازی‌های هیتمن انجام می‌هید؟ کدام برایتان جذاب‌تر بود؟

از نظر من هم فیلم‌ و هم بازی نسخه‌های هیتمن در سطح بالایی قرار دارد. من به راحتی با هر دوی آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌ام. به نظر من یک سری جذابیت‌ها در هر دو آن‌ها وجود دارد که موجب می‌شوند که من هم تمام فیلم‌ها را ببینم و بازی‌ها را بازی کنم.

گیمفا: نسخه جدید سری بازی Hitman عرضه شده است. چه چیزی دوست داشته‌اید در این نسخه ببینید که وجود نداشت؟ از نظر شما چه نکته منفی در این بازی وجود داشت؟ نکات مثبتش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خب مشکل عمده‌ای که برای من وجود دارد، باگ‌های اعصاب خردکنی بود که در این نسخه با آن مواجه شده‌ام. با اینکه این بازی، یک بازی اپیزودیک [ قسمتی] است، توقع داشتم که سازنده وقت بیشتری را رفع باگ و مشکلات دیگر گذاشته باشد که متاسفانه اینگونه نشد. باگ‌، چیزی که در تمام بازی های دنیا می‌بینیم یکی از مشکلات من درون بازی بود. مثلا اگر یک قسمت از نقشه بایستید، صفحه برفکی خواهد شد. هوش مصنوعی ضعیف و موارد ریز دیگر. نسخه‌های مثبت بازی بسیار زیاد است. مثل گرافیک بسیار بالای بازی، آزادی در انجام ماموریت‌ها، طراحی بسیار عالی مامور ۴۷ و… که این نکات مثبت باعث می‌شود نکات منفی به چشم نیاید.

گیمفا: و به عنوان سخن آخرتون، چه چیزی برای گفتن دارید؟

در کل یک خسته نباشید می‌گم به شرکت سازنده، واقعا دمشون گرم. من به عنوان یک طرفدار قدیمی از این سری، با اینکه تنها یک مرحله اصلی منتشر شده است بسیار راضی بودم. به نظر من اگر می‌توانستند که کل بازی را منتشر کنند خیلی بهتر می‌شد چرا که ما تا الان علاوه بر تمام کردن بازی، چالش های دیگر را به پایان می‌بردیم و بیشتر لذت می‌بردیم. ممنون از اینکه من را برای مصاحبه انتخاب کردید.

photo 2016 03 18 08 33 12

رکورد محمد رضا قربانی عزیز در بخش امتیازات جهانی بازی Hitman 2016. واقعا ما از این بازیکنان حرفه‌ای در بازی‌ها کم نداریم. موفق باشی محمد رضای عزیز.

گرافیک بازی واقعا چشم نواز است. حرکات پارچه لباس مدل‌هایی که به روی صحنه می‌آیند، ته ریش مردان و حتی سیگار کشیدن آنان به طبیعی ترین مدل خود ساخته شده‌اند. این طبیعی شدن بازی به لطف موتور Glacier 2 امکان‌پذیر شده است. نقصی در این قسمت مشاهده نخواهید کرد جز در اوایل مرحله Showstopper [ و چند تیکه از بازی] که اگر فیلم بازی را رد کنید با یک فریز چند صدم ثانیه ای مواجه خواهید شد که این مورد قابل چشم پوشی است. بارگزاری های طولانی که در اول هر مرحله نمایش داده می‌شود، بسیار آزار دهنده است. زمانی که شما در اواسط بازی تصمیم به بارگزاری مجدد بازی می‌کنید باید چند ثانیه ای را به صفحه نمایشگر خیره شوید و همراه با بارگزاری، اعداد آن را بشمارید تا بازی برایتان دوباره بارگزاری شود. المان‌هایی که در تخریب پذیری بازی به کار رفته‌اند در نوع خود ستودنی است ولی مشکلاتی که مشاهده می‌شود،  مربوط به زمانی است که انفجاری را در جای شلوغ سبب شوید. پس از انفجار و هجوم Ladies و Gentlemen به خارج از سالن، با افت فریم نا‌محسوسی مواجه خواهید شد که البته مشکلی نیست فقط تعداد کمی از آن‌ها به بیرون فرار می‌کنند و مابقی دست به سر روی زمین دراز می‌کشند. با این حساب خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، از دست افت فریم رهایی پیدا خواهید کرد. متاسفانه مشکلی که با روح و روان خیلی ها در این بازی، بازی می کند بر می‌گردد به نحوه کشتن دشمنان و خونی که از آن ها می رود. زمانی که شما به صورت حرکات نمایشی، شخصی را با ضرب چند گلوله از پا در می‌آورید، قاعدتا هیچ جای زخمی بر روی وی باقی نمی ماند و برای اینکه خونی را مشاهده کنید، باید اجساد را بی حرکت در یک جا گذاشته تا به اندازه چند کله مامور ۴۷ خون در بازی مشاهده کنید. یا اگر بخواهید جای گلوله ای روی دشمنانتان ببینید، باید پس از قتل وی یک گلوله ای به سمت وی شلیک کنید تا جایی مثل هسته آلبالو، روی اندام وی نقش ببندد. مشکلی نیست شاید در بروزرسانی های آینده و شاید در قسمت های آینده این مشکل بر طرف شود. صداگذاری بازی هم که اصلا حرفی برای گفتن نگذاشته است. صدای هیاهو و استرس در سالن آرایش مدل‌ها و صحبت NPC ها با یکدیگر بسیار من را یاد پشت صحنه بعضی از برنامه های تلوزیونی می‌اندازد ولی نمی‌دانم شما به چه چیزی فکر می‌کنید و یاد چه چیزی می‌افتید. یک مشکل ریز در این قسمت وجود دارد و آن هم باز با روح و روان من و شما بدون استثنا بازی خواهد کرد، گوش دادن به حرف های کاراکترها است. اگر دوست دارید صدا کاراکتر ها را به خوبی بشنوید باید دوربین خود را رو به سمت وی بگیرید تا صدای واضح تری بشنوید. متاسفانه در بعضی از مواقع که وارد بخش میان پرده می‌شویم، با اینکه با شخص مقابل به اندازه یک قدم فاصله داریم ولی باز هم صدای وی در نمی‌آید و فقط متنی به عنوان زیر نویس برای بازیکن به نمایش در می‌آید؛ اما جواب ما چیست؟ یک Good Work خالی در جواب زیر نویسی که نمایش داده شده است. صدای دلچسب آقای David Bateson را که در ذهن دارید؟ آقای Bateson صداگذار شخصیت مامور ۴۷ است که از اولین نسخه Hitman تا به الان برای ما بازیکنان خدمت کرده است. زحماتی که این تیم در صداگذاری بازی کشیده است، بسیار عالی بوده و هیچ نقصی در کارهایشان نمی‌بینیم. اگر از اشخاصی هستید که همواره به موسیقی بازی اهمیت خاصی می‌دهند، این عنوان اصلا شایسته شما نیست چرا که مثل خیلی از بازی‌های بزرگ دیگر، تنوع موسیقی در این عنوان بیداد نمی‌کند و فقط به یک موسیقی جذاب و چند قطعه دیگر بسنده شده است.

hitman™ 20160314101947

گرافیک بازی واقعا زیبا و چشم نواز است… چه کسی فکرش رو می‌کرد که یک روز مامور ۴۷ را در پاریس و با این عظمت گرافیکی ببینیم؟

بازی Hitman 2016 جدیدترین اثر استودیو Io Interactive به صورت دیجیتالی روانه بازار شد و از نظر خیلی‌ها موفق از کار در آمد ولی اگر بخواهیم منصفانه عمل کنیم، باید به نقد‌های وب‌سایت‌های بزرگ در دسراسر دنیا و مواردی که از بازی مطرح کرده‌اند نیز توجه کنیم. خوشبختانه با اینکه با یک بازی اپیزودیک رو به رو هستیم، می‌توان امیدوار بود که مشکلات گفته شده در قسمت‌های آینده رفع و برطرف خواهد شد. برای تنوع بیشتر در لیست بازیهایتان توصیه می‌کنم که این بازی را خریداری کنید چون این بازی طوری ساخته شده است که می‌توانید سطح حرفه ای بودن خود را محک بزنید و خلاقیت خود را در تمام مراحل به رخ دیگران بکشید. در این نقد بیشتر به بخش داستانی بازی یعنی مرحله Showstopper اهمیت داده شد چرا که این اولین اپپیزودی است که برای بازیکنان عرضه شده است و دو ماموریت دیگر [ پایگاه ارتشی و قایق تفریحی] فقط به عنوان یک تست در بازی گنجانده شده اند که در مقاله اشاراتی نیز به آن کرده‌ایم. یکی از اشکالاتی که جدیدا برای خیلی از بازیکنان Hitman 2016 اتفاق افتاده است، از بین رفتن لوازم‌های نسخه پیش‌خریدی می‌باشد که شامل یک دست کت و شلوار و دستکش سفید، یک کلت سفید و یک بمب اردکی است که تمام این‌ها بعد از آپدیت ۱٫۲ از بازی حذف شده‌اند. امیدوارم Io Interactive متوجه این مشکل شده باشد و هرچه سریع‌تر اقدام به انتشار آپدیتی دیگر کند. هم‌اکنون می‌توانید این بازی را برای کنسول‌های خود تهیه کنید و از آن لذت ببرید. در حال حاضر نسخه ۱۵ دلاری [ که با خرید این نسخه، آپدیت‌های بخش داستانی پولی می‌شوند]، نسخه ۶۰ دلاری [ که تمام محتویات آینده برایتان رایگان می‌شود] و یک نسخه کالکتورز ادیشن [ شامل یک مجسمه بسیار زیبا از هیتمن، یک کد نسخه دیجیتالی، یک آرت بوک زیبا و …] در دسترس شما عزیزان است.

hitman 2016 grade

تمام تصاویر موجود در مقاله، اختصاصی گیمفا می‌باشد

Mincraft

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا
جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جهان یک قاتل | نقد و بررسی بازی ۲۰۱۶ Hitman - گیمفا