گیفت کارت
گیفت کارت

سم لیک از احتمال ساخت نسخه بعدی Quantum Break می‌گوید

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

زمانی که سازندگان عنوانی جدید را عرضه می‌کنند، بسیاری این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا شاهد یک سری خواهیم بود یا بازی ‌به‌صورت تک عنوان عرضه شده است، حال سم لیک کارگردان Quantum Break از احتمال ساخت نسخه‌ی بعدی بازی خود می‌گوید.

لیک توضیح داد وقتی تیم به مفهوم کلی بازی می‌رسد با خلق پیش‌زمینه قوی داستانی سعی می‌کند دنیای بازی را غنی نماید و ایده‌های به‌وجود آمده می‌توانند فراتر از تنها یک بازی باشند. خصوصا با بازی‌هایی که درباره مفهوم سفر در زمان هستند، داشتن یک پیش‌زمینه داستانی غنی برای عنوان ضرروری است.

البته داستان قهرمان Quantum Break یعنی جک در این بازی به پایان خواهد رسید و به یک نتیجه‌گیری نهایی می‌رسد اما دیگر اتفاقات جهان بازی می‌تواند خود به یک بازی جدید از دنیای Quantum Break تبدیل شود. گرچه لیک دقیقا مشخص نکرد که آیا Quantum Break ادامه‌ای خواهد داشت یا خیر چراکه به گفته او در صنعت بازی‌سازی نمی‌شود آینده سری را به‌صورت صحیح پیش‌بینی کرد زیرا هیچ‌چیز غیرممکن نیست. لیک معتقد است امکانات بسیاری وجود دارد که پس از ساخت Quantum Break پروژه بعدی فراتر باشد. آن‌ها در رمدی از کارهای خود صحبت می‌کنند که چه عملی عالی بوده و چه کاری چالش برانگیز و دلیل این سختی چه بوده است. لیک دقیقا نمی‌داند که پروژه بعدی رمدی چه خواهد بود. به عقیده لیک وقتی شما یک طرح اولیه را ارائه می‌کنید ممکن است در مرحله اول به‌خوبی عمل نکند اما همین عمل نکرد باعث می‌شود به ایده دیگری دست پیدا کنید. ممکن است تکنولوژی که ساخته‌اید به شما ایده بدهد؛ برای مثال اشیای poltergeist در عنوان Alan Wake در اصل یک باگ فیزیک موتور بوده‌اند و این باگ فیزیک باعث می‌شد اشیا در هوا به‌صورت مستمر معلق باشند. حل این مشکل بسیار ساده بود اما تیم خلاق ما آن را ترسناک دانست و در آخر نیز وارد بازی شد. ساخت یک عنوان AAA عناصر بسیار متفاوتی را می‌خواهد و معمولا بخش‌های «اکشن» نقش اساسی را در آن ایفا می‌کنند. از دید تجاری، عنوانی با بودجه بالا نیازمند آن است تا قشر بزرگی از بازی‌بازان را پوشش دهد تا از نظر مالی فروش خوبی تجربه کند. از طرف دیگر سم که به عنوان کارگردان و نویسنده بازی فعالیت می‌کند، مجاب است تا صحنه‌های اکشنی به بازی اضافه کند و بازی‌باز را به وجد بیاورد. وجود صحنه‌های اکشن، به عقیده لیک، نیازمند یک دلیل خوب و منطقی است و داستان باید از آن صحنه به‌خصوص پشتیبانی کامل کند پس کار بسیار چالش آور در پیش دارد. تمام این‌ها به هنر تعادل برقرار کردن، برمی‌گردد. وقتی اکشن و داستان با یکدیگر هماهنگ باشند، چیزی قدرتمند به‌وجود می‌آید.

 

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید