خلاقیت، سرگرمی و فناوریهای آینده | وقتی سم لیک درباره همه چیز سخن میگوید
سم لیک، کارگردان و خالق عنوان به شدت مورد انتظار Quantum Break امروز در پنل Digitalk پاریس و مایکروسافت فرانسه حضور داشت و اخبار زیادی را به خود اختصاص داد. همچنین در مورد همه مسائل در توییتر توضیح داد و نظر خود را بیان کرد.
Pop culture یک منبع عظیم الهام گیری برای بازیهای ویدیویی است و بازیهای ویدیویی باید به Pop Culture بدیل شوند.
— Microsoft France (@microsoftfrance) February 2, 2016
سم لیک درباره طبیعت بازیهای ویدیویی گفت:
بازیهای ویدیویی با ماهیت «سرگرم کنندگی» پا برجا هستند. اما ما باید ایدهای داشته باشیم که آن را با محصولی که خلق کردهایم به جهان معرفی کنیم، نه فقط معیارمان، میزان سرگرم کنندگی باشد.
— Microsoft France (@microsoftfrance) February 2, 2016
سم لیک درباره تاثیر سریالهای تلویزیونی برروی بازیهای ویدیویی صحبت کرد:
شبکههای Netflix و HBO در نوعهای مختلف، با کیفیت عمل میکنند… ما از این روایت قسمتی و نکات جالب استفاده میکنیم و تلاش میکنیم تا تمایل مخاطبان به تجربه بازی بیشتر شود.
— Microsoft France (@microsoftfrance) February 2, 2016
سم لیک درباره روش خلاقیت خود توضیح داد:
من ابتدا بدون روش شروع میکنم. به عنوان مثال برای مکس پین، من اصول فیلمنامه نویسی را مطالعه کردم و روش خود را یافتم، پردازش خلاقیت من.
— Microsoft France (@microsoftfrance) February 2, 2016
سم لیک درباره پروژه بعدی خود سخن گفت:
خسته شدن از چیزی برای یک خالق، مفید است. این عامل باعث میشود که او همواره به جلو حرکت کند و سراغ موردهای دیگر برود. ساختن بازی بر اساس ترس، خشونت و نابود کردن عناصر مختلف آسان است و ما میدانید چطور این کار را انجام دهیم. خلق احساسات و یک داستان همراه کننده سخت و چالش برانگیز است.
— Microsoft France (@microsoftfrance) February 2, 2016
سم لیک درباره عنصر غافلگیری و عناصر غافلگیر کننده میگوید:
من عاشق این هستم که وقتی یک سریال را تماشا میکنم، از اتفاقات ادامه، خبر نداشته باشم. زمانی که شما فرمول را میدانید، اثر خسته کننده میشود. برای بازیها نیز همین گونه است. وقتی نمیدانید که در قدم بعدی چه اتفاقی رخ میدهد، حس هیجان بیشتر و به طور صحیح منتقل میشود.
— Microsoft France (@microsoftfrance) February 2, 2016
سم لیک همچنین در مورد واقعیت مجازی صحبت کرد:
من در مورد برنامههای واقعیت مجازی به شدت هیجان زده هستم؛ یک تجربه متفاوت که بازیباز را در فضای بازی غوطه ور میکند.
— Microsoft France (@microsoftfrance) February 2, 2016
در آخر سم لیک درباره میان پردهها یا کاتسینها در بازیهای ویدیویی صحبت میکند:
من به شدت مخالف این هستم که بازیباز، میانپردهها را رد میکند. ما باید آنها را آنقدر خوب بسازیم که بازیباز اشتیاق دیدن آنها را داشته باشد. باید یک تعادل بین چیزی که ما به بازیباز نشان میدهیم و چیزی که بازیباز در بازی به جست و جوی آن میپردازد وجود داشته باشد.
به شخصه نمیتوانم بیشتر از این منتظر بازی جدید سم لیک، Quantum Break، بمانم. امیدوارم این بازی به یکی از موفق ترین بازیهای نسل هشتم بازیهای ویدیویی تبدیل شود.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات
خدا کنه برای pc تایید بشه یه بازی مشتی بزنیم :inlove:
نظراتش جالبن :yes:
امیدوارم QB و بازی های آیندش موفق بشن. :yes:
با این جمله اش خیلی بیشتر از بقیه حال کردم : ((خسته شدن از چیزی برای یک خالق، مفید است.))
دقیقا یک بازی ساز خلاق و موفق باید همچین طرز تفکری داشته باشه ، مثلا از بازی های مدیر مولکول یا بازی braid تاحالا خسته نشدم چون از عنصر خلاقیت ( و زیبایی ) استفاده کردند
قشنگ چهره سم لیک رو نگاه کنید ببینید چقدر شبیه مکس پین ۱ هست 😯 واقعا اگه اینجوری که سم لیک میگه بازی جدیدش اصلا کلیشه ای قابل پیش بینی نیست یعنی شاهکار :yes:
از تریلری که از این بازی دیدم برداشتم اینه که اصلا اونطوریا که تبلیغشو میکنن با حال نیس یکجورایی مثل watch dogs شکست میخوره البته از نظر من watch dogs واقعا عالی بود درست مثل remember me .
خودمم دیگه!!!
خواهشا برام کف نزنید
خوشم میاد ازش دقیقا میدونه یه بازی باید چه ویژگی هایی داشته باشه… 😎 همین مرد به اندازه یک نسل از بازیهاش خاطره دارم مخصوصا مکس پین یک و الن ویک اخرت و اوج شخصیت پردازی و داستان بودن…
هی خدای میدونه چه داستان و شخصیت پرداز :inlove: ی پشت “QB” هست …. یه روز میاد ما هم مثل این مرد فنلاندی این چنین بای های درست کنیم؟ :pain: :pain: / اره فنلاند ۴ میلیون جمعیت یخبندان سرد سرد خخخخخخ 🙁 🙁 😀
امیدوارم یه بازی هم بسازه که در انحصار هیچ کنسولی نباشه و بقیه هم بتونن از ساخته های این اسطوره لذت ببرن ، اگر قراره انحصاری ساز ماکروسافت باشه پس لامصب این استودیو رو بخرو خیال مارو راحت کن که دیگه منتظر یه بازی مولتی پلتفرم از سوی Remedy نباشیم
به موفقیت Quantom و U4 که مطمئن میشه بود… ایشالا بعدی هم Alan Wake 2 باشه :inlove: