به Bolivia خوش آمدید | اولین نگاه به Ghost Recon: Wildlands

۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین معضلات سالیان اخیر کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، فعالیت‌های خشن و غیر قانونی کارتل‌های مواد مخدر بوده است. سالانه در کشورهایی نظیر Mexico ،Colombia و… بر اثر جنگ‌هایی که میان کارتل‌های مختلف مواد مخدر رخ می‌دهد مردمان بی‌گناه بسیاری جان خود را از دست می‌دهند. فعالیت این کارتل‌ها تا حدی جدی و البته گسترده است که حتی کشورهایی نظیر USA اعلام کرده‌اند که عمده مواد مخدری که در کشور آن‌ها مبادله می‌شود توسط این کارتل‌های خشن و بی‌رحم تولید می‌شود. جدیداً موضوع فعالیت‌ کارتل‌های مواد مخدر در سرگرمی‌های مختلفی نظیر فیلم‌های سینمایی و بازی‌های کامپیوتری نیز مورد استفاده قرار گرفته است. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین بازی که تا کنون از موضوع مبارزه با مواد مخدر بهره برده است، Battlefield Hardline بوده که البته آن بازی نتوانست آن طور که باید و شاید خوب عمل کند و چندان مورد پسند بازیبازها و منتقدان قرار نگرفت. حال، شرکت با سابقه Ubisoft که دستی طولانی در ساخت عناوین شوتر نظامی دارد آستین بالا زده و می‌خواهد موضوع فعالیت کارتل‌های مواد مخدر را در جدیدترین نسخه سری محبوب Ghost Recon با نام Ghost Recon: Wildlands زیر ذره بین ببرد. حال، با توجه به نمایش‌ها و اطلاعاتی که از بازی به بیرون درز پیدا کرده‌اند، می‌خواهیم نگاهی کلی به Ghost Recon: Wildlands بیندازیم و ببینیم که این بازی چه ویژگی‌هایی دارد که بسیاری از بازیبازها را شیفته خود ساخته و تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال شده است.

Ghost Recon: Wildlands برای اولین بار در نمایشگاه E3 2015 معرفی شد و تبدیل به سومین عنوانی شد که مربوط به Tom Clancy فقید بوده و نمایشی از آن در نمایشگاه E3 2015 پخش شده است (در کنار Rainbow Six: Siege و The Division) این بازی با ارائه نمایشی نفس‌گیر و فوق‌العاده، توانست اکثر منتقدان و بازیبازها را راضی کند و آن‌ها را به شدت تشنه تجربه بازی گرداند. اخبار مختلفی نیز پیرامون این بازی در خلال نمایشگاه E3 2015 منتشر شد که مهم‌ترین آن‌ها این بود که این عنوان از ساختار Open World بهره خواهد. البته مسلماً روند Ghost Recon: Wildlands به بازی‌هایی چون Just Cause و… شباهتی نخواهد داشت و بیشتر شبیه به Metal Gear Solid V: The Phantom Pain خواهد بود. در چند سال اخیر، سری Tom Clancy’s Ghost Recon چند تغییر جهت عمده را به خود دیده است. با دو نسخه Warfighter این سری هرچه بیشتر رنگ و بوی یک اکشن تمام عیار را به خود گرفت و با نسخه Future Soldier به سمت نبردهایی که در آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود رفت و تمرکز زیادی را بر روی استفاده از تجهیزات جدید و مدرن همچون Droneها داشت. اکنون و با Ghost Recon: Wildlands، این سری باز هم یک تغییر جهت داده و به سراغ موضوعی تازه رفته است، جنگ با کارتل‌های مواد مخدر آن هم در کشور Bolivia. در این نسخه، بازیبازها عضوی از جوخه Ghosts هستند. ماموریت اصلی این جوخه از بین بردن کامل کارتل مواد مخدر Santa Blanca در کشور Bolivia به هر قیمت ممکن است. این کارتل خطرناک و قدرتمند تقریباً در تمامی بخش‌های کشور Bolivia نفوذ پیدا کرده است و در هر منطقه‌ای حضوری فعال دارد و بی‌عدالتی، کشتار مردم بی‌گناه و توزیع مواد مخدر را در Bolivia گسترانده است. این به این معنا است که در هر منطقه‌ای، با تعداد زیادی از دشمنان اسلحه به دست و خطرناک مواجه خواهید شد. البته، شما در این ماموریت خطرناک تنها نیستید و از کمک ۳ هم‌تیمی دیگر نیز بهره خواهید برد و به صورت یک جوخه ۴ نفره، آرام آرام به شکار دشمنان خواهید پرداخت تا بالاخره بتوانید این کارتل بی‌رحم را که تقریباً می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین خطری که مردم کشور Bolivia را تهدید می‌کند نام برد به طور کامل نابود کنید.

Bolivia زیر پای شماست

اگر اخبار این بازی را دنبال کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که Ghost Recon: Wildlands قرار است عنوانی Open World باشد. از همان روزی که این خبر اعلام شد، موجی از نظرات مختلف در محافل مختلف مربوط به بازی‌های کامپیوتری پخش شد. برخی معتقد بودند که Open World بودن Ghost Recon: Wildlands به سبک اصلی آن یعنی شوتر تاکتیکال ضربه می‌زند. برخی هم از Open World بودن این نسخه استقبال به عمل آوردند و این حرکت را جاه طلبانه توصیف کردند و معتقد بودند که این گامی رو به جلو برای سبک شوتر تاکتیکال است. حال بیایید نگاهی داشته باشیم به ویژگی‌هایی که به بازی به مدد همین Open Wolrd بودن اضافه شده است. اولین نکته اساسی در مورد بازی، این است که شما می‌توانید در تمام نقشه بازی بگردید و ماموریت‌های دلخواه خود را به انجام برسانید. ممکن است دوست داشته‌ باشید که به یک روستای کوچک که تحت کنترل کارتل Santa Blanca است یورش برده و آن را از دست دشمنان آزاد کنید یا اینکه به جنگل‌های استوایی رفته و تشکیلاتی که دشمنان در آنجا درست کرده‌اند را نابود کنید. شاید هم دوست داشته باشید به دامنه یک کوهستان رفته و انباری که دشمنان در آن اسلحه‌ها و مواد منفجره خود را مخفی کرده‌اند را نابود کنید. بازی شما را مجبور به انتخاب یک مرحله خاص نخواهد کرد و این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام ماموریت را به انجام برسانید. شما می‌توانید با پای پیاده در محیط بازی پرسه بزنید یا از وسایل نقلیه مختلفی که در بازی وجود دارند استفاده کنید. تا کنون حضور وسایل نقلیه مختلفی همچون جیپ‌های جنگی، قایق‌های موتوری، موتورسیکلت‌ها و هلی کوپترها در بازی تائید شده‌اند که بدون شک استفاده از هرکدام از این وسایل نقلیه جذابیت‌های خاص خود را دارد. ممکن است که شما بخواهید به مکانی بروید که فاصله زیادی با محل استقرار شما دارد، در این هنگام می‌توانید از هلی کوپر استفاده کنید تا هرچه سریع‌تر به محل مورد نظر برسید، اما، شاید بخواهید به مکانی بروید که در نزدیکی شماست و می‌دانید که دشمنان در آن‌جا حضور دارند، در این هنگام شما می‌توانید از یک جیپ جنگی که مسلسلی روی آن وجود دارد استفاده کنید تا وقتی به دشمنان برخورد کردید، بلافاصله یکی از هم‌تیمی‌هایتان شروع به تیراندازی کند. از قایق‌های موتوری هم می‌توان برای رفت و آمد در مسیرهای آبی همچون رودخانه‌ها استفاده کرد. البته احتمال دارد که طی نمایش‌های بعدی بازی، سازندگان از وجود وسایل نقلیه دیگری در بازی نیز پرده برداری کنند. در بازی امکان برقراری ارتباط با شخصیت‌های غیر قابل بازی همچون شهروندان عادی نیز وجود دارد و شما می‌توانید همچون بازی‌هایی نظیر Infamous: Second Son نزد مردم محبوب یا منفور باشید که این محبوب یا منفور بودن شما نزد مردم منوط به نوع اعمال و رفتار شما با آن‌ها خواهد داشت. این محبوبیت یا منفور بودن شما تاثیر مستقیمی بر روی جهان بازی خواهد داشت و شما باید قبل از این که در مقابل دیدگان مردم دست به هر حرکتی بزنید، به عواقب آن فکر کنید. جا دارد اشاره کنیم که نقشه بازی نیز بسیار بزرگ و پرجزئیات خواهد بود و شامل مناطق بیابانی و صحرایی، کوهستانی، جنگلی، برفی و … خواهد بود و کاملاً منطبق بر مکان‌های واقعی در کشور Bolivia ساخته شده‌اند. شهرهای مختلفی نیز در بازی وجود خواهد داشت که شامل مناطق مسکونی بوده و مردم عادی در آن‌ها به فعالیت‌های روزانه خود می‌پردازند. سازندگان اعلام کرده‌اند که برای هرچه طبیعی‌تر و دقیق‌تر ساختن محیط بازی، به مدت دو هفته به کشور Bolivia سفر کرده‌اند تا از نزدیک با مناطق مختلف آن آشنا شوند. سازندگان همچنین اعلام کرده‌اند که Ghost Recon: Wildlands بزرگ‌ترین عنوان Open World است که تا کنون Ubisoft دست به ساخت آن زده است و از تمامی بازی‌های Open World قبلی این شرکت عظیم‌تر خواهد بود.

طراحی محیط‌ها در بازی فوق‌العاده است

در هنگام انجام ماموریت‌ها، انتخاب‌های بازیبازها نقش مهمی دارند و ممکن است به طور مثال منجر به آزاد شدن ماموریت‌های بیشتری شوند. برای مثال، ماموریتی را در نظر بگیرید که قرار است طی آن یکی از لابراتوارهای تولید مواد مخدر Santa Blanca را نابود کنید. شما می‌توانید سر و صدای زیادی به راه بیندازید و همه را به گلوله ببندید که این کار ممکن است منجر به این شود که دیگر نیروهای دشمن که در آن اطراف حضور دارند متوجه درگیری شده و خود را به آن ناحیه برسانند و کار شما را سخت‌تر کنند. اما، شما می‌توانید هوشمندانه‌تر عمل کنید و مخفیانه به آن مکان بروید و به صحبت‌های رئیس آن تشکیلات گوش فرا دهید، و اینجاست که ممکن است او به طور تصادفی مکان یک لابراتوار دیگر را به زبان بیاورد و این مسئله خود موجب آزاد شدن ماموریتی دیگر برای انهدام آن لابراتوار می‌شود. این طور که پیداست، تصمیماتی که شما در بازی می‌گیرید در نهایت روی مراحل دیگر تاثیرگذار خواهند بود و وجود این ویژگی در بازی واقعاً خوب به نظر می‌رسد. البته آزاد کردن چنین ماموریت‌هایی را نباید ساده قلمداد کرد. سختی بازی هنوز هم مثل نسخه‌های پیشین است و بازی به هیچ وجه ساده نیست. شما هنوز هم باید هنگام انجام دادن ماموریت‌ها دقت زیادی به خرج دهید و در درگیری‌ها بسیار سریع باشید، وگرنه دشمنان به راحتی شما را از بین خواهند برد. خوشبختانه، بازی هنوز آن ذات تاکتیکی نسخه‌های قبلی خود را حفظ کرده است و این شما هستید که انتخاب می‌کنید از کدام استراتژی برای انجام یک ماموریت استفاده خواهید کرد، به طور مثال شما می‌توانید یکی از افراد گروه را مامور کنید تا نقش یک تک تیرانداز را ایفا کند و به نوعی، دیگر اعضای گروه را پوشش دهد، یا مثلاً هنگامی که تصمیم دارید یک ساختمان خاص را پاکسازی کنید، یکی از افراد گروه را مامور کنید تا بیرون از ساختمان بماند و مراقب باشد که دشمنان دیگری به آن مکان وارد نشوند. خوشبختانه به مدد همین ویژگی‌ بازی تا حد امکان به ریشه‌های سری وفادار خواهد ماند.

محدودیت‌ها کنار رفته‌اند

به لطف Open World بودن بازی، بازیباز می‌تواند فعالیت‌های زیادی را انجام دهد و به مکان‌های مختلفی سرک بکشد. در بازی مراحل جانبی نیز وجود خواهد داشت که خبر بسیار خوبی است و وجود این مراحل، مدت زمانی را که بازیبازها می‌توانند با بازی سرگرم شوند به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. البته هنوز اطلاعات دقیقی از مراحل جانبی موجود در بازی ارائه نشده اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، سازندگان در مورد این مراحل نیز اطلاعات جامعی را ارائه دهند. بازی از سیستم چرخش شب و روز و سیستم آب و هوای پویا نیز بهره می‌برد و این مسئله علاوه‌ بر هرچه طبیعی‌تر کردن بازی، بر روی ماموریت‌های مختلف و البته رفتار دشمنان هم تاثیرگذار است. ممکن است شما یک ماموریت را به صورت شبانه انجام دهید، در این صورت شما اگر بخواهید بازی را به صورت مخفی کاری پیش ببرید، کار ساده‌تری پیش رو خواهید داشت. حال ممکن است که شما دوست داشته باشید بازی را اکشن‌تر پیش ببرید و تمام دشمنان را به گلوله ببندید، در این صورت بهتر است که در هنگام روز اقدام به انجام ماموریت کنید تا راحت‌تر بتوانید دشمنان را شناسایی کنید. در بازی ابزار و تجهیزات مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید تا در طول انجام مراحل از آن‌ها بهره بجویید. به طور مثال اگر دوست دارید که ماموریت‌ها را شبانه انجام دهید، بهتر است از یک دوربین دید در شب و یک صدا خفه کن برای اسلحه‌تان استفاده کنید. ممکن است که در هنگام انجام یک ماموریت، باران نیز شروع به بارش کند و اینجاست که باز هم رفتار دشمنان و بالطبع نحوه به اتمام رساندن مرحله تغییر پیدا خواهد کرد. انواع اسلحه‌ها نیز در بازی وجود دارد و احتمالاً امکان ارتقای اسلحه‌ها هم در بازی وجود داشته باشد. انتظار می‌رود که در Ghost Recon: Wildlands نیز همچون Metal Gear Solid V: Phantom Pain قبل از شروع ماموریت‌ها بتوانید از بین اسلحه‌ها و تجهیزاتی که در اختیار دارید، موارد دلخواه را انتخاب کنید تا از همان ابتدای ماموریت آن تجهیزات در اختیار شما قرار گیرد. همچنین در بازی قابلیت ارتقا دادن مهارت‌های شخصیت‌ها نیز به واسطه کسب امتیاز XP وجود خواهد داشت و با جمع‌آوری این امتیازها، بازیبازها می‌توانند دست به خرید تجهیزات مختلف یا ارتقا دادن مهارت‌های شخصیت خود بزنند.

رفتار دشمنان در بازی خطی نبوده و کاملاً وابسته به شرایط محیطی خواهد بود

سازندگان همچنین اعلام کرده‌اند که بازیبازها هم به صورت تک نفره می‌توانند به انجام بازی بپردازند و هم به صورت Co-Op و در کنار ۳ بازیباز دیگر. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز Ghost Recon: Wildlands آزادی عمل فوق‌العاده‌ای است که به بازیبازها ارائه خواهد داد. فرقی نمی‌کند که شما به صورت تک نفره به تجربه بازی بپردازید یا این که در کنار دوستان خود و به صورت Co-Op بازی را پیش ببرید، در هر صورت این شما و تصمیماتی که می‌گیرید هستند که روند بازی را مشخص می‌کنند. طراحی مراحل بازی نیز بسیار خوب به نظر می‌رسد و احتمالاً شاهد ماموریت‌های متنوعی خواهیم بود که این مسئله در کنار آزادی عمل زیادی که بازی به بازیبازها ارائه می‌دهد، موجب می‌شود که بازی تا مدت‌ها برای بازیبازها جذاب باشد و بازیبازها به تنها یک بار به اتمام رساندن بخش داستانی بازی بسنده نکنند و سعی داشته باشند تا هر مرحله را با روش‌های متفاوت و منحصر به فردی به انجام برسانند. صحبت از طراحی مراحل شد، بد نیست به این نکته نیز اشاره شود که با توجه به نمایش‌ها، احتمالاً شاهد ماموریت‌های مختلفی نظیر انهدام مقر دشمنان، به آتش کشیدن مزارع کشت مواد مخدر، کشتن یک یا چند سردسته مهم کارتل‌ها و… خواهیم بود که بدون شک برای هر بازیبازی جذاب به نظر می‌رسد. تا کنون تمامی نمایش‌های بازی، شامل یک تیم ۴ نفره بوده و هیچ اطلاعاتی مبنی بر این که آیا در مواقعی از بازی می‌توان بدون همراه هم به گشت و گذار و ماجراجویی در بازی پرداخت یا خیر منتشر نشده است. بر روی هوش مصنوعی دشمنان و همراهان شما در بازی نیز مانور زیادی داده شده است و سازندگان اعلام کرده‌اند که سیستم هوش مصنوعی بازی بسیار پویا و نوین بوده و همچون نسخه قبلی این سری یعنی Ghost Recon: Future Soldier، دارای مشکلات فراوان نخواهد بود. دشمنان در بازی به خوبی با یکدیگر همکاری می‌کنند و هیچ گاه دست از تلاش برای کشتن شما بر نخواهند داشت. به طور مثال در مراحلی که بازی در شب جریان دارد، دشمنان از نورافکن‌های بزرگ برای زیر نظر داشتن محیط استفاده می‌کنند و سربازانی که در محیط گشت می‌زنند نیز از چراغ قوه استفاده خواهند کرد. دشمنان نیز همچون خود شما از تجهیزات مختلفی نظیر اسلحه‌های پیشرفته یا نارنجک‌ها و مواد منفجره استفاده خواهند کرد. یاران شما نیز در بازی واقعاً با شما همکاری خواهند داشت و هوش مصنوعی آن‌ها به گونه‌ای نیست که تنها از گوشه‌ای شاهد نبرد شما و عده زیادی از دشمنان باشند. شما در بازی احساس تنهایی نخواهید کرد و سازندگان سعی کرده‌اند هوش مصنوعی یاران بازیبازها را به گونه‌ای طراحی کنند که آن‌ها مجبور نشوند برای خلاص شدن از دست هوش مصنوعی ضعیف یاران‌شان، مجبور به انجام بازی به صورت Co-Op شوند. امیدواریم که واقعاً هوش مصنوعی دشمنان و یاران همراه همان قدر که سازندگان روی آن مانور می‌دهند خوب و طراز اول باشد و همچنین سازندگان سعی داشته باشند تا قبل از فرا رسیدن زمان عرضه بازی، تمامی باگ‌ها و مشکلات احتمالی آن را بر طرف کنند.

با Bolivia از نزدیک آشنا شوید

از لحاظ گرافیکی، بازی نمایش باشکوهی داشت و از این لحاظ بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت. عناوین Ubisoft در نسل هشتم همواره از لحاظ گرافیکی بسیار سرآمد و پیشرو بوده‌اند و حال به نظر می‌رسد که Ghost Recon: Wildlands نیز یک گام رو به جلو برای این شرکت خواهد بود. کیفیت بافت‌ها بسیار بالاست و محیط‌ها نیز از جزئیات بسیاری بهره می‌برند. همانطور که اشاره شد در بازی سیستم چرخش شب و روز نیز وجود خواهد داشت و البته در کنار آن، انواع و اقسام حالات مختلف آب و هوایی هم در بازی وجود دارد و به طور مثال در بازی شاهد روزهایی گرم و آفتابی، شب‌هایی بارانی و محیط‌هایی برفی خواهیم بود. در بازی ۹ منطقه با آب و هوای مختلف نظیر مناطق صحرایی، کوهستانی، جنگلی و… وجود دارند که هر یک اکوسیستم منحصر به فردی خواهند داشت و به طور مثال در مناطق صحرایی شما نمی‌توانید انتظار بارش باران را داشته باشید. فارغ از تاثیر مستقیم حالات مختلف آب و هوایی بر روی گیم پلی بازی که پیش‌تر به آن اشاره شد، واقعاً باید سازندگان را به خاطر ساخت چنین دنیای پویا، عظیم و متنوعی تحسین کرد. افکت‌های مختلف نظیر آب و باران و برف و… نیز از طراحی فوق‌العاده‌ای برخوردارند. نورپردازی بازی نیز بسیار چشمگیر و زیباست و تخریپ پذیری بازی هم در سطح قابل قبولی قرار دارد. در کل، این بازی نیز همچون دیگر عناوینی که Ubisoft در نسل هشتم به بازار عرضه کرده از لحاظ گرافیکی عملکرد خیره کننده‌ای دارد و امیدواریم هستیم علاوه بر این که محصول نهایی هم از چنین سطح گرافیکی بالایی برخوردار باشد، بتواند بر خلاف اکثر عناوین Ubisoft از مشکلات فنی عجیب و غریب رنج نبرده و سازندگان دقت کافی را در بهینه سازی بازی به خرج دهد.

بازی از لحاظ گرافیکی عالی به نظر می‌رسد

به امید موفقیت

به نظر می‌رسد راهی که Ubisoft برای ادامه دادن سری فوق‌العاده محبوب Ghost Recon برگزیده کاملاً درست بوده و احتمال آن که Ghost Recon: Wildlands تبدیل به عنوانی موفق شود، بسیار زیاد به نظر می‌رسد. درست است که در اکثر مواقع نمایش‌های بازی‌های Ubisoft از محصول نهایی بهتر هستند، اما، Ghost Recon: Wildlands این پتانسیل را نشان داده که واقعاً می‌تواند تبدیل به عنوانی موفق شود و حتی بتواند استانداردهای سبک شوتر تاکتیکال را چند گام به جلو ببرد. ساختار Open World بازی موجب شده تا ویژگی‌های بسیار خوبی به بازی افزوده شود و آزادی عمل در بازی حرف اول را بزند. بازی هنوز به ریشه‌های سری Ghost Recon پایبند است و ذات تاکتیکی بازی هنوز هم نقش پررنگی را در روند گیم پلی ایفا می‌کند. سیستم چرخش شب و روز و آب و هوای پویا نیز از جمله موارد جدیدی است که به بازی اضافه شده و تاثیر به سزایی روی گیم پلی بازی خواهد داشت. با توجه به این که امکان برقراری ارتباط با شخصیت‌های غیر قابل بازی در بازی وجود دارد، بازیبازها همواره باید مراقب اعمال و رفتارشان باشند و عواقب کارهایشان را بسنجند. با توجه به این که مراحل جانبی هم در بازی وجود دارد، احتمالاً بازیبازها می‌توانند مدت زیادی با Ghost Recon: Wildlands سرگرم شوند. هوش مصنوعی دشمنان نسبت به نسخه‌های پیشین دچار یک جهش عظیم شده و قرار است از هر جهت نسبت به نسخه‌های قبلی دچار بهبود شود. امکان بازی به صورت Co-Op نیز در بازی وجود دارد و بازیبازها می‌توانند به همراه ۳ نفر از دوستان‌شان به تجربه بازی بپردازند. بازی از لحاظ گرافیکی نیز بسیار چشم‌نواز و فوق‌العاده به نظر می‌رسد. در مجموع، به نظر می‌رسد Ghost Recon: Wildlands تبدیل به یکی از برترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ خواهد شد و پاسخ در خور توجهی به انتظارات طرفداران خواهد داد. باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی همچون نمایش‌هایش جذاب و دوست داشتنی خواهد بود یا خیر. Ghost Recon: Wildlands در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One به انتشار خواهد رسید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید