درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا

بتمن بودن! | نگاهی به تمام بسته‌‌های الحاقی داستانی عنوان Batman: Arkham Knight

اشکان عالی خانی
۱۷:۴۵ ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا

دست‌هایش عرق کرده بود و کنترلر در دستانش می‌لغزید. نمی‌دانست در آخر چه می‌شود. آیا هویت شوالیه تاریکی برای همه مشخص می‌شود؟ آیا دیگر بتمنی وجود دارد؟ پس از به پایان رساندن Batman: Arkham Knight و با یک دنیا سوال بی پاسخ، احساس می‌کند که باز هم سیر نشده است. باز هم می‌خواهد «بتمن» باشد، باز هم می‌خواهد بودن در شهر گاتهام را تجربه کند و باز هم می‌خواهد با تبهکاران مبارزه کند. اما یک مشکل بزرگ پیش روی او است؛ بازی تمام شده و تیتراژ پایانی جلوی چشمانش از پایین به بالا حرکت می‌کند.او باید چه‌کار کند؟ چگونه می‌تواند باز هم بازی مورد علاقه‌اش را ادامه دهد؟ جواب این سوال قطعا محتواهای الحاقی داستانی هستند.

آن کسی که در بند بالا به آن اشاره شد هر کسی می‌تواند باشد. هر کسی که عاشق بتمن است و از بتمن بودن لذت می‌برد. قطعا کسی (مانند بنده و خیلی‌های دیگر) که در عرض ۷۲ ساعت Batman: Arkham Knight را به اتمام می‌رساند یا به نوعی می‌بلعد (همه محتوای بازی، نه فقط داستان اصلی)، باز هم گیم‌پلی و داستانی نو می‌خواهد. این‌جا است که محتواهای الحاقی داستانی بازی یکی پس از دیگری معرفی و منتشر می‌شوند و علاقه‌مندان آن را دریافت و تجربه می‌کنند.در این جا با دو دسته بازی‌باز مواجه می‌شویم. دسته اول کسانی هستند که با نگاه کردن به قیمت بالای محتوا‌های الحاقی Batman: Arkham Knight از خیر آن‌ها می‌گذرند و دسته دوم نیز کسانی هستند که به هر قیمتی که شده این محتواهای داستانی اضافه شونده را خریداری و تجربه می‌کنند. مشخص دسته دوم  عاشقان بتمن و دنیای این شخصیت هستند اما شاید دسته اول خیلی کار اشتباهی انجام نداده‌اند. با نگاهی بر قیمت دیگر محتواهای الحاقی اخیر، می‌بینیم که قیمت محتواهای اضافه شونده Batman: Arkham Knight بالا است. محتوای الحاقی Hearts of Stone  بازی The Witcher 3: Wild Hunt  ‌با آن حجم گیم‌پلی و گستردگی ۱۰ دلار قیمت دارد و محتوای الحاقی اخیر Batman: Arkham Knight نیز که تنها ۲ ساعت گیم‌پلی دارد ۱۰ دلار. در گران بودن محتواهای الحاقی بتمن شکی وجود ندارد اما عشق و علاقه است دیگر.

خیلی از بحث اصلی مطلب خارج نمی‌شوم. هدف این مقاله (یا به نوعی مرور)، بررسی محتواهای الحاقی داستانی عنوان Batman: Arkham Knight است. اگر این محتوها را تجربه نکرده‌اید و قصد تجربه آن را دارید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نخوانید. اگر هم قصد خرید آن‌ها را ندارید می‌توانید با مرور ما، از قضیه و داستان آن‌ها مطلع شوید. اگر آن‌ها را تا کنون بازی کرده‌اید نیز که چه بهتر.

مسائل خانوادگی

اولین محتوای الحاقی داستانی عنوان Batman: Arkham Knight با نام Matter of Family  عرضه شد.  این محتوای الحاقی داستان درگیری‌های Bat Girl (باربارا گوردون) و جوکر را قبل از وقایع «تیمارستان آرکهام» روایت می‌کند. همانطور که می‌دانید جوکر با شلیک به سطون فقرات باربارا، او را برای همیشه از راه رفتن سلب می‌کند و باربارا گوردونی که زمانی «دختر خفاشی» بود را روی صندلی ویلچر می‌نشاند (علاوه بر کمیک Killing Joke، در داستان اصلی Batman: Arkham knight نیز این اتفاق را شاهد هستیم. پس از آن باربارا با نام رمز Oracle به بتمن کمک می‌کند). اما اتفاقات Matter of Family  قبل از این داستان‌ها جریان دارد. جوکر طی عملیاتی، کمیسر گوردون، پدر باربارا گوردون را گروگان گرفته و با این کار قصد دارد Bat Girl (باربارا گوردون) را اسیر کند. حال، باربارا به کمک «تیم دریک» یا رابین به مقابله با جوکر می‌پردازد و برای نجات جان پدرش با خطر دست به گریبان می‌شود. جدا از مسائل دیگر، Matter of Family  یک جذابیت فوق‌العاده دارد و آن جوکر است. حضور جوکر در این داستان باعث دیوانه‌ بازی‌های مخصوص و جذاب او شده و رنگ و بوی خاصی که در بازی اصلی وجود نداشت، در این داستان دمیده شده است. کنترل Bat Girl گرچه به خوبی بتمن نیست اما مناسب و لذت بخش است. دختر خفاشی گجت‌های مخصوص خود را دارد که البته بسیار پر کاربرد و مفید هستند. گجت هک Bat Girl بسیار اثر گذار است و به شما اجازه می‌دهد طی چند ثانیه کار چند دشمن را بسازید. محیط و عناصر آن نیز در Matter of Family  جذاب هستند. چرخ و فلک‌هایی که افسر‌های پلیس در آن‌ها بسته شده‌آند و با از دست رفتن کنترلشان، با سرعت دیوانه‌واری می‌چرخند، بادکنک‌های بسته شده در سراسر منطقه داستان و دندان مصنوعی‌های اعصاب خرد کن که گاه و بی‌گاه سر راهتان سبز می‌شوند، همه و همه شما را به یاد Steel Meel  و حس و حال نسخه «شهر آرکهام» می‌اندازند. مبارزه نهایی  Bat Girl و Robin با Joker و Harley Quinn بسیار جذاب از کار در آمده و طرفداران را راضی می‌کند. داستان نیز با فرار جوکر و نجات یافتن گوردون به اتمام می‌رسد. کمیسر گوردون حال رابین و بت گرل را جویا می‌شود، دریغ از آن که بت گرل همان دختر عزیز و آرام او است.

جوکر: شما بچه‌های بی‌مصرف می‌خواید بازی من رو خراب کنید؟ اصلا خنده دار نیست

joker harley a matter of family

سکانس پایانی Matter of Family و مبارزه با جوکر و هارلی کویین بسیار جذاب است. پوشش قدیمی هارلی (نصف سیاه و نصف سرخ) به شدت خودنمایی می‌کند.

 

عمق سرما

از اینجا وارد محتوای الحاقی داستانی ماه دسامبر عنوان Batman: Arkham Knight می‌شویم؛ ۴ ماموریت داستانی جدید و جذاب که هر کدام داستانی گیرا و قوی را روایت می‌کنند. اول از همه با In From the Cold شروع می‌کنیم. ماموریتی که با حضور Mister Freeze روایت می‌شود. داستان از جایی شروع می‌شود که طبق اطلاعات آلفرد، کشتی ناشناسی در آب‌های گاتهام در یخ فرو رفته است. به محض گزارش آلفرد، بتمن متوجه بازگشت Mister Freeze به گاتهام شده و برای بررسی موقعیت راهی مکان مورد نظر می‌شود. پس از رسیدن به کشتی، بتمن با افراد نظامی Militia برروی کشتی مواجه می‌شود و مهم بودن قضیه را درک می‌فهمد. شوالیه تاریکی وارد کشتی شده و با Victor Freeze رو به رو می‌شود. این‌جا است که اولین نقطه قوت داستان In From the Cold خودنمایی می‌کند؛

ویکتور فریز: «اون‌ها از من خواستن بهشون ملحق بشم و با تو بجنگم، من قبول نکردم و اون‌ها “نورا” رو بردن. اون بدون مراقبت من می‌میره… اما گفتن با بتمن عوضش می‌کنن

ویکتور در حالی که اسلحه یخی خود را به طرف بتمن نشانه رفته این‌ها را می‌گوید، اما از طرفی نشان می‌دهد که او بر ضد بتمن کار نکرده است. بتمن با گفتن «ویکتور اگه بهشون اعتماد داری، شلیک کن»، فریز را سر عقل می‌آورد. شوالیه تاریکی برای پیدا کردن نورا دست به کار می‌شود (نورا همسر ویکتور فریز است که پس از اتفاقی مرگ‌بار، زمان زیادی برای زنده ماندن ندارد و ویکتور برای نگه داشتن او در این دنیا، او را به صورت منجمد نگهداری می‌کند. در واقع روی آوردن فریز به یخ در اصل برای نجات نورا بوده است). بعد از یک‌سری عملیات، شوالیه تاریکی مکان نگه‌داری نورا فریز را پیدا کرده و نورا را از درون محفظه مخصوص خارج می‌کند. در اینجا نورا که حال خوشی ندارد از احساساتش درون یخ صحبت می‌کند: «خیلی وقته که به این وضع بودم. مثل این بود که دارم خواب می‌بینم. اما صحبت‌های ویکتور که با من حرف می‌زد رو می‌شنیدم.» (روایت داستان و دیالوگ‌ها در In From the Cold شاهکار هستند). بتمن پس از تعقیب و گریزی هیجان انگیز و یخی، نورا را به ویکتور می‌رساند، اما دو مشکل وجود دارد؛ نورا دیگر نمی‌خواهد یک زندگی خسته کننده درون یخ را سپری کند و ویکتور نیز که هر کاری برای نگه داشتن نورا در این دنیا انجام می‌دهد، دیگر امکانات لازم برای این کار را در اختیار ندارد. پس از یک سکانس درگیری فوق‌العاده با بت‌موبیل، سکانس پایانی و زیبای بازی از راه می‌رسد. ویکتور عاشق نورا است و نمی‌خواهد که او را از دست بدهد، از طرفی نورا نیز مرگ را بر زندگی منجمد ترجیح می‌دهد.

ویکتور فریز: نورا من نمی‌خوام تو بمیری

نورا فریز: پس بگذار زندگی کنم

maxresdefault

سکانس پایانی In From the Cold و گفت و گوی عاشقانه ویکتور و نورا (در حالی که می‌دانیم نورا می‌میرد) بسیار دیدنی و دراماتیک است.

 

زیرزمین

داستان ماموریت beneath the surface با پیامی از سوی Nightwing آغاز می‌شود. او به بتمن اطلاع می‌دهد که زندان هوایی Iron Heights به دلیلی نا مشخص در بندر گاتهام سقوط کرده و بتمن برای بررسی این زندان راهی موقعیت می‌شود. به محض ورود به Iron Heights متوجه می‌شوید که قضیه به همین سادگی‌ها هم نیست. مامورین زندان، خونی و زخمی به اطراف افتاده‌اند و نمی‌دانند چه بلایی سرشان آمده است. پس از نجات Warden (دانشمند زیست شناسی)، اولین صحنه از ضد قهرمان بازی را مشاهده می‌کنیم؛ هیولایی سبز و غول‌پیکر از درون آب به بیرون می‌پرد و Warden را در چنگال خود گرفتار و فرار می‌کند. شوالیه تاریکی که پیش از این با این سوسمار غول‌پیکر نبرد کرده بود، به سرعت او را می‌شناسد. او Killer Croc است. بتمن که وضیت را وخیم می‌بیند، Nightwing را برای کمک فرا می‌خواند. پس از یک مبارزه نسبتا طولانی با زندانیان آزاد شده Iron Hieghts، بتمن و نایت‌وینگ به در اصلی زندان می‌رسند، اما این در قفل است و به ۲ کارت مخصوص مسئولان Iron Hieghts برای باز شدن نیاز دارد. بتمن از زندان هوایی خارج شده و پس از یافتن مکان‌ خلبان‌های گم شده پس از سقوط، کارت‌های مخصوص آن‌ها را می‌یابد. اما پس از باز شدن در اصلی Iron Hieghts است که جریان اصلی رو می‌شود. داستان به وجود آمدن هیولایی به نام Killer Croc اینجا روایت می‌شود؛ Killer Croc نتیجه آزمایش‌های Warden و گروه او در زندان Iron Hieghts است. صحنه‌های کلیشه‌ای از آزمایش‌های عجیب و غریب برروی زندانی‌های بیچاره و فیلم ضبط شده از روند پیشرفت آزمایش‌ها. طبق معمول آزمایش‌ها خوب پیش نمی‌روند و باعث پدید آمدن هیولایی به شکل سوسمار یا تمساح می‌شوند. حال، انگیزه Killer Croc برای یافتن Warden به بازی‌باز فهمانده می‌شود. هدف تمساح غول‌پیکر داستان ما این است که Warden را مجبور به برگرداندن او به حالت اصلی‌اش کرده و او را از این زندگی زیرزمینی خلاص کند. شوالیه تاریکی با اینکه نمی‌تواند او را به خاطر نفرتش از Warden سرزنش کند اما از طرفی نیز نمی‌تواند نظاره گر مرگ Warden باشد. با همکاری نایت‌وینگ وارد عمل می‌شوند و مبارزه شروع می‌شود. در اینجا دو نکته به شدت خودنمایی می‌کند؛ یکی طراحی بسیار خوب کیلر کراک و دیگری مبارزه هیجان انگیز و دو نفره با او. طراحی کیلر کراک بسیار با کیفیت انجام گرفته و استایل بدنی او (مخصوصا هنگام حمله کردن) بسیار زیبا طراحی شده است‌ (طراحی افتضاح نسخه‌های Arkham City و Arkham Asylum را به خاطر بیاورید). مبارزه دو نفره با کراک بسیار هیجان انگیز و جذاب است. اجرای چندضرب‌های هماهنگ و چشم نواز از سوی بتمن و نایت‌وینگ و تلاش بی وقفه کیلر کراک برای به چنگ آوردن آن دو بسیار دیدنی است. در آخر نیز Warden با رفتن به GCPD سزای اعمال خود را می‌بیند و کیلر کراک نیز در همان مکان نگه داری می‌شود.

Warden: ممنون که من رو نجات دادی. اون هیولا لیاقت این رو داشت

بتمن: تو این اتاق فقط یک هیولا وجود داره و اونم تو هستی

23991103116 02b91502a7 z

کیلر کراک همراه با بقیه نمونه‌های آزمایشگاهی، Warden را به چنگ آورده‌اند. طراحی کراک بهترین در سری Arkham است

 

سرزمین عجایب

داستان ماموریت Wonderland از جایی آغاز می‌شود که Cash در تماس با بتمن گزارش عجیبی می‌دهد؛ Jarvis Tetch ملقب به Mad Hatter خود را تسلیم GCPD کرده و درخواست حرف زدن با بتمن را دارد. حتما Mad Hatter دیوانه را می‌شناسید. او در قسمت‌های پیشین بتمن نیز حضور داشت و مراحلی که با او سر و کار داشتیم همه رنگ و بویی از دیوانگی می‌دادند. در Arkham Knight نیز چنین است. Mad Hatter هر سخنی که بر زبان می‌آورد با شعر و قافیه بوده و این موضوع، عنصری جالب در Wonderland بوجود آورده است. اما مسئله تنها یک گفت و گوی ساده با Jarvis نیست. ۳ نفر از مامورین GCPD گم شده‌اند و Jarvis در این موضوع نقش مستقیم دارد. پس از مدتی بازجویی، Jarvis محل گروگان‌های پلیس را به بتمن می‌گوید. شوالیه تاریکی دست به کار شده و برای نجات این گروگان‌ها آماده می‌شود. محل‌ گروگان‌ها، سه ماشین مختلف در سه نقطه مختلف از گاتهام است. این ماشین‌ها با تعداد زیادی بمب درونشان پارک شده‌اند. مینی گیم خنثی کردن بمب‌ها عنصری جدید و سرگرم کننده در سری Arkham بوده و تنوع خوبی به بازی داده است. نوبت گروگان آخر که می‌رسد، بتمن تنها با یک کتاب عجیب مواجه می‌شود. به GCPD باز می‌گردد تا جریان را از زبان Jarvis بشنود. شوالیه تاریکی که سخت به دنبال محل گروگان سوم است، Mad Hatter را تهدید می‌کند اما Hatter در کمال تعجب به بتمن می‌گوید که پاسخ سوال او درون کتاب است. این جا است که برگ برنده Wonderland رو می‌شود. شوالیه تاریکی کتاب را می‌گشاید و با صفحه‌ای عجیب و برجسته مواجه می‌شود. در آنی از لحظه کوچک و وارد صفحه برجسته کتاب می‌شود. فکر کنم خودتان دیگر بقیه ماجرا را حدس زده‌اید؛ صفحات کتاب تبدیل به یک مرحله می‌شوند و باید در آن در برابر دشمنان مقابله کنید. طراحی هنری طراحان بازی در اینجا به اوج می‌رسد. هر صفحه از کتاب داستان که وارد آن می‌شوید، یکی از محل‌های معروف شهر گاتهام را نشان می‌دهد. تصاویری آشنا از نسخه‌های قبلی (مانند سکانس‌های پایانی Arkham City و مرگ جوکر) بر صفحات کتاب نقش بسته است و با ورق زدن کتاب به‌وسیله Jarvis باید به صفحه‌های بعدی آن بروید. در آخر شوالیه تاریکی آخرین مامور پلیس گروگان گرفته شده که در کتاب قرار دارد را نجات می‌دهد و با برگشتن به حالت عادی، Mad Hatter را به پشت میله‌های زندان می‌اندازد.

Mad Hatter: به سرزمین عجایب من خوش اومدی. وقتشه یک بازی کنیم… من اینجا هستم تا بهت نشون بدم که چه چیزهایی میتونه یه آدم رو دیوانه بکنه

23935228331 6b0d4d479c z

Jarvis صفحات کتاب عجیب خود را ورق می‌زند و ما برای له نشدن زیر صفحات، به صفحه بعدی می‌رویم. طراحی هنری بازی در کتاب برجسته به اوج می‌رسد.

 

مبارزه سایه‌ها

می‌رسیم به یکی از جذاب ترین مراحل بازی. Shadow War به نظر من بهترین ماموریت در بین ۴ مرحله داستانی اضافه شده است. این ماموریت نه تنها از نظر داستان غنی است بلکه از نظر گیم‌پلی و روند بازی نیز کیفیت بسیار خوبی دارد. داستان Shadow War با یک گزارش عجیب از Alfred آغاز می‌شود. در یکی از پشت‌بام‌های Miagani Island دو نفر از اعضای «لیگ قاتل‌ها» (League of Assassins) به قتل رسیده‌اند. بتمن برای بررسی صحنه مورد نظر دست به کار می‌شود اما پس از بررسی صحنه جرم توسط «بهترین کارآگاه دنیا»، کاشف به عمل می‌آید که این دو نفر در حال مبارزه با یکدیگر کشته شده‌اند و نفر سومی نیز در کار است. نفر سوم زخمی شده و هنگام فرار، رد خون او بر جا مانده است. بتمن با استفاده از دید کارآگاهی خود، رد خون را دنبال می‌کند. ردی که به سردخانه بزرگ گاتهام منتهی می‌شود. به محض ورود به سردخانه (که هم‌اکنون تبدیل به مخفی گاه لیگ قاتل‌ها شده است) سرنخ‌های داستانی را دریافت می‌کنیم. با گوش دادن به صحبت‌های قاتل‌ها، می‌فهمیم که قضیه به یک توطئه ختم می‌شود. اما سرمنشاء این توطئه کیست و چگونه است؟ بتمن با کمی پیشروی در سردخانه به مقر اصلی لیگ قاتل‌ها و راس الغول، رئیس آن‌ها می‌رسد، اما برخلاف همیشه راس را بسیار ضعیف و درمانده و همراه با اعضای لیگ می‌یابد. اینجاست که قاتل‌ها داستان را برای شوالیه تاریکی روشن می‌سازند؛ به تازگی عده‌ای از لیگ قاتل‌ها به عنوان خیانت‌کار شناخته شده و علیه لیگ دست به کار شده‌اند. حال، با ضعیف شدن راس و کاهش تعداد افراد لیگ، آن‌ها خطر سقوط را بسیار نزدیک به خود می‌بینند. راس که حتی توان صحبت کردن را نیز ندارد از بتمن می‌خواهد تا گوال لازاروس نهفته در گاتهام را برای او پیدا کند (گودال لازاروس گولالی است که در آن مواد معدنی عجیبی وجود دارد. موادی که باعث ترمیم زخم‌ها می‌شود و حتی می‌تواند انسانی را از مرگ نجات دهد. البته پس از بازگشت از مرگ، شخصیت افراد دچار تغییراتی می‌شود). واضح است که بتمن این درخواست را رد می‌کند اما راس با گفتن «به خاطر تالیا» نظر بتمن را عوض می‌کند (تالیا الغول یکی از دختران راس الغول است که طی حوادث شهر آرکهام، به دست جوکر کشته می‌شود). بتمن برای پیدا کردن گودال لازاروس به منابع آب زیرزمینی گاتهام می‌رود و چشمه‌ای از آن را پیدا می‌کند، اما اینجا است که در مقابل توطئه جویان قرار می‌گیرد. مبارزه با نینجا‌های همه فن حریف و سریع، مبارزات در Shadow War را بسیار لذت بخش کرده است. توطئه جویان دم از رهبر جدید و جانیشنی راس می‌زنند اما واقعا این رهبر جدید کیست؟ پس از اتمام مبارزه است که این را متوجه می‌شویم. هدایت توطئه گران را Nyssa، دختر دیگر راس عهده دارد. Nyssa توضیح می‌دهد که هر بار که راس از گودال لازاروس استفاده می‌کند، قسمتی از وجودش را از دست می‌دهد. حال، به گفته Nyssa او دیگر چیزی جز یک ماشین کشتار نیست. او حتی دختر از دست رفته‌اش را نیز از یاد برده است و با وجود او است که در گاتهام جنگ به پا خواهد شد. Nyssa برای از بین بردن راس کمک بتمن را می‌طلبد اما شوالیه تاریکی که برای نگرفتن جان کسی قسم خورده، درخواست Nyssa را قبول نمی‌کند. پس از رسیدن به سردخانه و قرار گرفتن در مقابل راس، دو انتخاب در مقابل شما قرار می‌گیرد. یکی اینکه ماده لازاروس را به راس بدهید و او را قوی کنید (عدم اعتماد به Nyssa) و دیگری اینکه از قوی شدن راس جلو گیری کنید‌ (اعتماد به Nyssa). حال، دو انتخاب و اتفاقات پس از آن‌ها را مرور می‌کنیم: اگر ماده لازاروس را به راس بدهید، او دوباره قدرت خود را باز میابد اما شوالیه تاریکی از طرفی با مخالفت شدید Nyssa مواجه شده و این مخالفت به یک مبارزه با توطئه گران ختم می‌شود. حال، راس الغول خطرناک که قدرت خویش را بازیافته، دختر خود را خائن خطاب کرده و با ضربی از شمشیر او را به قتل می‌رساند. شوالیه تاریکی سعی می‌کند جلوی راس را بگیرد اما راس در آنی از ثانیه غیب می‌شود. قطعا انتخاب اول، انتخاب خوبی نیست. اما می‌رسیم به انتخاب دوم. انتخابی که در آن بتمن ماده لازاروس را از راس دریغ می‌کند و پس از مبارزه با افراد وفادار لیگ، راس را دستگیر می‌کند. البته Nyssa در ابتدا قصد به قتل رساندن راس را دارد اما بتمن از این‌کار جلوگیری کرده و راس را به GCPD می‌برد. Nyssa نیز همانطور که قول داده بود، توطئه گران را از گاتهام خارج می‌کند.

Nyssa: با نابودی راس، لیگ برای من میشه و من تضمین می‌کنم که دیگه خون هیچ بی‌گناهی ریخته نشه. قاتل‌ها هم گاتهام رو ترک می‌کنند و هیچ‌ وقت برنمی‌گردند.

بتمن: چطوری میتونم بهت اعتماد کنم؟

Nyssa: به اون زنی قسم می‌خورم که هر دوی ما عاشقش بودیم. به قبر خواهرم قسم می‌خورم.

batman™ arkham knight 20151223153937

مقر جدید لیگ قاتل‌ها در گاتهام زیر سردخانه بزرگ گاتهام برپا شده است.

 

قطعا محتواهای الحاقی Batman Arkham Knight تنها محتواهای داستانی نیستند و کلی کاستوم، بت‌موبیل و چالش‌های جدید در آن‌ها گنجانده شده است. کاستوم‌های زیبایی مانند کاستوم Dark Knight 2008 یا کاستوم فیلم Batman VS Superman قطعا مواردی نیستند که بازی‌بازان و طرفداران به راحتی از کنار آن‌‌ها بگذرند. چالش‌های Crime Fighter نیز که این‌ روز‌ها طرفداران زیادی دارند. اما شاید بگویید که به غیر از این محتواهای الحاقی داستانی، مراحلی نظیر GCPD Lockdown یا Catwoman’s Revenge نیز عرضه شده بود اما این مراحل به دلیل کمبود محتوا، در مقاله ما قرار نگرفتند. حمایت Rocksteady از بتمن در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه دارد و عرضه محتواهای الحاقی داستانی با کیفیت دیگر، قطعا پیش‌ بینی می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا
درباره بتمن بودن | خفاش‌‌‌ها وارد می‌شوند | گیمفا