نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند

دانیال دهقانی
۱۵:۰۰ ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا

اگر از همراهان همیشگی گیمفا باشید، حتماً با این بخش آشنایی دارید. در این بخش ما قصد داریم تا نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه بعدی میلادی منتشر شوند داشته باشیم. البته به علت کم بودن تعداد بازی‌هایی که در ماه ژانویه منتشر می‌شوند، بخش مخصوص به ماه ژانویه را آماده نکردیم. ماه فوریه، به نوعی اولین ماه مهم در صنعت بازی‌های کامپیوتری است و عرضه بازی‌های مهم و پرطرفدار، از این ماه آغاز می‌شود. امسال هم عناوین شاخصی در ماه فوریه منتشر خواهند شد که در این بخش، نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

۱ . Gravity Rush Remastered     پلتفرم: PS4     تاریخ انتشار: ۲ February مصادف با ۱۳ بهمن

1

Gravity Rush Remastered

شاید بتوان Gravity Rush را در کنار عنوان Tearaway به عنوان بهترین بازی‌ انحصاری عرضه شده برای کنسول PS Vita دانست. موفقیت‌هایی که Tearaway کسب کرد موجب شد تا شرکت Sony علاقه‌مند شود تا این عنوان را برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی PS4 عرضه کند. حال، نوبت به Gravity Rush رسیده تا به صورت Remaster شده برای کنسول PS4 عرضه شود. در خلال نمایشگاه Tokyo Game Show 2015 بود که اعلام شد این بازی در ماه فوریه برای PS4 عرضه خواهد شد و اعلام این خبر موجب خوشحالی تعداد کثیری از طرفداران کنسول PS4 شد. شخصیت اصلی Gravity Rush دختری به نام Kat است که وقتی در ابتدای بازی از خواب بیدار می‌شود، در می‌یابد که به شهری به نام Hekseville انتقال یافته است، در حالی که نه می‌داند چرا این اتفاق برای او افتاده و نه می‌داند که در این شهر غریب به چه کسی می‌تواند اطمینان کند. از همان ابتدای بازی گربه‌ای سیاه رنگ و عجیب و غریب Kat را همراهی می‌کند. کم کم Kat بیشتر با شهر و مردم آن آشنا شده و سعی می‌کند که به مردم برای غلبه بر مشکلات‌شان کمک کند. رکن اصلی گیم پلی این بازی جاذبه است و شما توانایی کنترل جاذبه را دارید و به طور مثال به کمک آن می‌توانید دشمنان‌تان که موجوداتی عجیب به نام Nevi هستند را از بین ببرید. گرافیک بازی هم به سبک Cell Shading است، اما، طراحی هنری بازی بسیار زیباست و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. در کل Gravity Rush Remastered یکی از برترین عناوینی است که در ماه فوریه منتشر خواهد شد و طرفداران سرسخت Sony می‌توانند از تجربه آن بر روی کنسول PS4 لذت ببرند.

۲ . XCOM 2     پلتفرم: Linux ،Mac ،PC     تاریخ انتشار: ۵ February مصادف با ۱۶ بهمن

bx987a1y uto0o471x date

XCOM 2

حتماً به یاد دارید که در سال ۲۰۱۲ استودیو Firaxis Games توانست با موفقیت از پس Reboot کردن سری بازی‌های قدیمی XCOM بر بیاید و با XCOM: Enemy Unknown توجه بسیاری از بازیبازان و منتقدان را به خود جلب کند. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ (خرداد ۱۳۹۴) بود که ساخت XCOM 2 به طور رسمی توسط ناشر این بازی یعنی شرکت ۲K Games تائید شد. وقایع این نسخه ۲۰ سال پس از وقایع XCOM: Enemy Unknown و در سال ۲۰۳۵ روی می‌دهد، جایی که انسان‌ها در جنگ با بیگانگان مغلوب شده‌اند. بازیبازان این‌بار هم وظیفه فرماندهی یک گروه را بر عهده دارند و باید در هنگام مبارزه با بیگانگان، دیگر افراد گروه را هم هدایت کند. هر عضو گروه، کلاس خاص خود را دارد که این کلاس‌ها هم هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند. به طور مثال کلاس Grenadier به مواد منفجره و مهماتی نظیر نارنجک دسترسی دارد. همچنین می‌توان افراد گروه را تقویت هم کرد و تجهیزات آن‌ها را ارتقا داد. نسبت به نسخه قبلی، بازی شاهد پیشرفت‌هایی بوده، به طور مثال دشمنان جدیدی به بازی اضافه شده است و نقشه‌ها هم به کلی تغییر کرده‌اند. سازندگان گفته‌اند که هر نقشه‌ای که در بازی موجود است، با دیگر نقشه‌ها کاملاً تفاوت دارد و هر نقشه، بافت محیطی مخصوص به خود را دارا است. همچنین بازی از Modها هم پشتیبانی خواهد کرد. XCOM 2 هم یکی از عناوین شاخص ماه فوریه است که بسیاری از PCبازان، منتظر عرضه آن هستند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا XCOM 2 می‌تواند همچون نسخه قبلی این سری موفق ظاهر شود یا خیر.

۳ . Assassin’s Creed Chronicles: Russia     پلتفرم: PC ،Xbox One ،PS4         تاریخ انتشار: ۹ February  مصادف با ۲۰ بهمن

1449596482 assassins creed chronicles russia

Assassin’s Creed Chronicles: Russia

Assassin’s Creed Chronicles: Russia سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه Assassin’s Creed Chronicles است که قرار است اوضاع روسیه در سال ۱۹۱۸ و پس از انقلاب اکتبر را به تصویر بکشد. این عنوان هم همچون دو نسخه قبلی این سه‌گانه به صورت ۲.۵ بعدی است. قهرمان این نسخه Nikolai Orelov نام دارد، کسی که پس از اتفاقاتی که طی انقلاب اکتبر افتاد تصمیم داشت تا همراه خانواده‌اش روسیه را ترک کند، اما، به عنوان آخرین ماموریت خویش، قرار است تا به مکانی که بلشویک‌ها خانواده تزار را در آن مخفی کرده‌اند رفته تا آن قطعه‌ای که Assassinها و Tempelarها به خاطر آن قرن‌ها با یکدیگر جنگیده‌اند را به دست آورد. در این بین، او شاهد کشتار فجیع فرزندان تزار نیکُلاس دوم (Nicholas II) توسط Tempelar‌ها شده و تصمیم می‌گیرد تا پرنسس Anastasia را از دست آن‌ها نجات دهد. حال او باید از آن‌جا به همراه پرنسس و آن قطعه ارزشمند فرار کند. در گیم پلی این نسخه هم تغییر چندانی نسبت به دو قسمت قبلی سه‌گانه دیده نمی‌شود جز اینکه به فراخور دوره‌ای که وقایع بازی در آن رقم می‌خورد، بیشتر شاهد استفاده از اسلحه‌های گرم هستیم.

قرار است همگام با عرضه دیجیتالی این نسخه، تمامی قسمت‌های این سه‌گانه در قالب یک نسخه فیزیکی برای پلتفرم‌های مقصد منتشر شوند. لازم به ذکر است که این نسخه فیزیکی Assassin’s Creed Chronicles Trilogy Pack نام دارد. نسخه کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی در همان تاریخی که نسخه دیجیتالی منتشر خواهد شد به بازار عرضه خواهند شد و نسخه PS Vita هم در ماه April در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

۴ . Dying Light: The Following       پلتفرم: PC ،Xbox One ،PS4         تاریخ انتشار: ۹ February  مصادف با ۲۰ بهمن

dying light the following 1

Dying Light: The Following

جدیداً تب بسته‌های الحاقی بزرگ و با ارزش بسیار فراگیر شده است، البته جا دارد اشاره کنیم که منظورمان آن بسته‌های الحاقی که سری بازی‌های نظیر Call Of Duty ارائه می‎کنند و پولی به اندازه نسخه کامل بازی را هم از بازیباز طلب می‎‌کنند نیست، بلکه منظور‌مان بسته‌های الحاقی بازی‌هایی نظیر The Last Of Us (بسته الحاقی فوق‌العاده Left Behind) یا Bloodborne (بسته الحاقی The Old Hunters) است. اینگونه بسته‌های الحاقی واقعاً محتوای جدید و با ارزشی را به بازی اضافه می‌کنند، و حال استودیو Techland هم تصمیم گرفته برای بازی محبوب خود یعنی Dying Light چنین بسته الحاقی با نام The Following عرضه کند. این بسته الحاقی قرار است تا خودروهای off road را به بازی اضافه کند که این خود تغییری بسیار بزرگ است. حتماً به یاد دارید که در نسخه اصلی Dying Light، تنها با پای پیاده و با تکیه بر توانایی‌های فیزیکی شخصیت خود و سیستم پارکور موجود در بازی می‌توانستید در نقشه جا به جا شوید و وسیله نقلیه‌ای در بازی وجود نداشت، اما، اکنون با اضافه شدن خودروها سرعت جا به جایی شما در محیط بازی افزایش یافته و همچنین گیم پلی بازی هم متنوع‌تر شده است. دیگر نکته قابل توجه این بسته الحاقی، نقشه آن است که اعلام شده از کل نقشه عنوان اصلی هم بزرگ‌تر است و چنین خبری برای طرفداران بازی بسیار خوشحال کننده خواهد بود.

افرادی که پیش از این Season Pass بازی را خریداری کرده‌اند می‌توانند به طور رایگان اقدام به دانلود این بسته الحاقی کنند و افرادی هم که پیش از این Season Pass بازی را نخریده‌اند، می‌توانند به طور جداگانه اقدام به خرید این بسته الحاقی بزرگ کنند. همچنین یک نسخه Enhanced Edition از بازی Dying Light هم در همین تاریخ برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد که شامل نسخه اصلی بازی، بسته الحاقی The Following، حالت Be The Zombie، تمامی به روز رسانی‌های منتشر شده و Season Pass این عنوان خواهد بود.

۵ . Firewatch      پلتفرم: Mac ،Linux ،PC ،PS4       تاریخ انتشار: ۹ February  مصادف با ۲۰ بهمن

firewatch smaller

Firewatch

شما در بازی Firewatch در نقش مردی به نام Henry قرار خواهید گرفت که از زندگی خود خسته شده و تصمیم به این گرفته است که با کار در یک برج دیده بانی از زندگی کسل کننده خود تا حد ممکن دور شود. او وظیفه دارد که از جنگل‌ها و مراتع منطقه  Wyomingدر غرب آمریکا محافظت کند و از بالای برج دیده بانی به مشاهده اطراف بپردازد و به طور مثال اگر از آنجا دود را مشاهده کرد بلافاصله برای بررسی منطقه و مشاهده اینکه آیا آتش سوزی رخ داده است یا خیر دست به کار شود. همچنین تنها راه ارتباط Henry با دنیای بیرون صحبت با سرپرست خود یعنی Delilah است که این ارتباط با رادیو یا بی سیم دستی او ممکن می شود. این بازی با گرافیک هنری و گیم پلی خلاقانه خود سعی در نشان دادن زندگی یک محیط بان را با تمام دشواری ها و سختی های آن دارد. در ساخت بازی از موتور Unity استفاده شده و گروهی کوچک که شامل برخی از سازندگان بازی‌های The Wolf Among Us و The Walking Dead در توسعه بازی نقش داشته‌اند.

۶ . Unravel     پلتفرم: PC ،Xbox One ،PS4      تاریخ انتشار: ۹ February  مصادف با ۲۰ بهمن

resize

Unravel

بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار طرفداران، عنوان خلاقانه Unravel نیز در ماه February منتشر خواهد شد. سبک این بازی Platformer است و کمپانی EA ناشر آن است. شخصیت اصلی Unravel موجودی عروسک مانند به نام Yarni است که از کاموای قرمز رنگی درست شده است. Yarni در طول بازی باید معماهای مختلفی را حل کند و از موانع مختلفی عبور کند تا به مقصد خود برسد. گرافیک هنری بازی هم بسیار خوب است، نورپردازی‌ بازی بسیار عالی است و فیزیک بازی هم خیلی خوب است و این موارد نوید یک گرافیک بسیار خوب و چشم‌نواز را می‌دهند. بازی در مکان‌های مختلفی جریان دارد، از پارک‌های ملی سرسبز و پر از گل و گیاه و درخت گرفته تا ساحل یک دریاچه. در طراحی این مکان‌ها از مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی و بسیار زیبای شهر Umea در کشور سوئد الگو برداری شده است.

۷ . Street Fighter V      پلتفرم: PC ،PS4       تاریخ انتشار: ۱۶ February مصادف با ۲۷ بهمن

street fighter v 620x350

Street Fighter V

نوبت به پنجمین نسخه اصلی از سری پرطرفدار Street Fighter رسیده است تا در بهار سال ۲۰۱۶ به انتشار برسد. کمپانی Capcom به عنوان ناشر بازی دست به حرکتی درست زد و پیش از انتشار بازی، نسخه Beta بازی را در دسترس علاقه‌ مندان قرار داد تا هم بازیبازان هرچه بیشتر با بازی آشنا شوند، هم اینکه سازندگان از بازخوردهای بازیبازان نهایت استفاده را برده و سعی کنند مشکلات موجود در بازی را پیش از عرضه رسمی آن، برطرف کنند. تا کنون حضور ۲۲ شخصیت در بازی تائید شده که ۴ نفر از آن‎‌ها شخصیت‌هایی کاملاً جدید هستند. همچنین قرار است شخصیت‌ها و موارد مختلف دیگری پس از انتشار بازی و به وسیله بسته‌های الحاقی به بازی اضافه شوند. در ساخت Street Fighter V از موتور گرافیکی قدرتمند Unreal Engine 4 بهره گرفته شده و جلوه‌های بصری بازی حقیقتاً فوق‌العاده به نظر می‌رسند. بازی علاوه بر اینکه آن سبک گرافیکی همیشگی خود را حفظ کرده، به مدد موتور گرافیکی خود توانسته محیط‌هایی پرجزئیات، بافت‌هایی با کیفیت و نورپردازی دقیق و بسیار واقعی را در دل خود جای دهد. با توجه به وعده‌های سازندگان و همچنین نمایش‌های بازی و بازخوردهایی که نسخه Beta بازی دریافت کرد، می‌توان انتظار داشت که Street Fighter V عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و بتواند به موفقیت برسد. Capcom هم انتظارات زیادی از این بازی دارد و اعلام کرده که انتظار دارد این بازی حداقل موفق شود به فروش ۲ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند.

۸ . Far Cry Primal       پلتفرم:  PC ،Xbox One ،PS4      تاریخ انتشار: ۲۳ February مصادف با ۴ اسفند

far cry primal wallpaper 1366x768

Far Cry Primal

نوبتی هم که باشد، نوبت گل سرسبد بازی‌های ماه فوریه یعنی Far Cry Primal است تا در ماه February به انتشار برسد. جدیدترین نسخه سری Far Cry، که سازندگان اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان نباید از آن به عنوان یک نسخه شماره‌دار سری یاد شود و عنوانی فرعی در این سری است، قرار است بازیبازان را به ۱۲ هزار سال قبل ببرد. دنیایی وحشی که در آن، انسان‌های اولیه برای بقا دست به هر کاری می‌زدند. بازیبازان در این نسخه هدایت شخصی به نام Takkar را بر عهده می‌گیرند، کسی که تنها بازمانده قبیله‌اش است و می‌خواهد از قبیله Udam که به قبیله‌اش حمله کرده‌اند انتقام بگیرد. همچون نسخه‌های قبلی سری، در این نسخه هم حیوانات نقش به سزایی را ایفا می‌کنند. علاوه بر اینکه شما می‌توانید آن‌ها را شکار کنید، می‌توانید آن‌ها را اهلی هم کنید و از آن‌ها به عنوان یک همراه برای مقابله با دشمنان استفاده کنید. سیستم Crafting هم در بازی وجود دارد و شما با استفاده از مواردی که از شکار حیوانات یا کشتن دشمنان به دست می‌آورید، می‌توانید وسایل جدیدی بسازید. سازندگان از نوعی زبان ساختگی در بازی استفاده کرده‌اند که البته اشاره کرده‌اند که همین زبان ساختگی، بر اساس اسناد و مدارک واقعی که مربوط به آن عصر است ساخته شده است. در بازی هیچگونه بخش چند نفره‌ای وجود ندارد و سازندگان تمام تمرکز خود را بر روی بخش داستانی گذاشته‌اند که این مسئله نوید یک بخش داستانی پر و پیمان را به بازیبازان می‌دهد. در توسعه این بازی از موتور Dunia Engine 2 استفاده شده که پیش از این هم در عناوینی نظیر Far Cry 4 از آن استفاده شده بود و به خوبی امتحان خود را پس داده است. با توجه به نمایش‌ها، در بازی شاهد نورپردازی فوق‌العاده و طراحی بسیار خوب محیطها خواهیم بود و کیفیت بافت‌ها و افکت‌های مختلف هم بسیار خوب به نظر می‌رسد. باید منتظر ماند و دید که جدیدترین نسخه از سری Far Cry می‌تواند همچون نسخه‌های قبلی سری موفق باشد یا خیر.

لازم به ذکر است که نسخه PC بازی در اولین روز از ماه March در دسترس قرار خواهد گرفت.

۹ . Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2     پلتفرم: PC ،Xbox One ،PS4       تاریخ انتشار: ۲۳ February مصادف با ۴ اسفند

plants vs zombies garden warfare 2 760x428

Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2

این نسخه ادامه‌ای بر نسخه قبلی سری یعنی Plants vs. Zombies: Garden Warfare است و شباهت‌های بسیار زیادی را هم به آن عنوان دارد. هسته اصلی گیم پلی تقریباً ثابت مانده و بسیاری از کلاس‌ها و حالت‌های نسخه قبلی هم در این نسخه وجود خواهند داشت، اما، ۶ کلاس جدید برای گیاهان و زامبی‌ها به بازی افزوده شده، بخشی به نام Graveyard Ops که شبیه به همان بخش Garden Ops است هم به بازی افزوده شده و حالتی جدید به نام Herbal Assault هم به بازی اضافه شده که می‌تواند همزمان از ۲۴ بازیکن پشتیبانی کند. خوشبختانه (البته بیشتر برای بازیبازان ایرانی)، این نسخه بر خلاف نسخه قبلی نیازی به اتصال دائم به اینترنت ندارد و بازیبازان می‌توانند به صورت آفلاین هم به تجربه بازی بپردازند. همچنین قابلیت Split Screen هم در بازی وجود خواهد داشت. قرار است تا Pop Cap Games به عنوان سازنده بازی با بسته‌های الحاقی رایگان از بازی پشتیبانی کند و هر چند وقت یکبار، محتواهای جدیدی را به بازی بیفزاید. نسخه Beta بازی هم در ماه ژانویه در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت.

۱۰ . The Walking Dead: Michone      پلتفرم: PC ،Xbox One ،PS4       تاریخ انتشار: ماه February (تاریخ دقیق عرضه مشخص نشده است)

twd michonne e3 key art 650px

The Walking Dead: Michone

در ماه June سال ۲۰۱۵ بود که Telltale Games یک سری فرعی و سه قسمتی از مجموعه The Walking Dead را معرفی کرد که حول محور شخصیت Michone می‌چرخد و تمرکز زیادی روی گذشته این شخصیت خواهد داشت. در ابتدا این سری قرار بود به عنوان بسته‌ای الحاقی برای فصل دوم The Walking Dead منتشر شود، اما، در هر حال، ناشر بازی تصمیم گرفت تا این سری را به طور مستقل منتشر کند. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این بازی مشخص نشده و سازندگان تنها اشاره کرده‌اند که اولین قسمت از این سری در ماه February منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌های مهمی که قرار است در ماه February منتشر شوند - گیمفا