صحبتهای جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری
رسیدن به یک اکشن شلوغ و به اصطلاح بزن بهادری یک هدف بزرگ برای سازندگان عنوان مورد انتظار DOOM بوده استکه موفق به دستیابی به آن شدهاند. طبق صحبتهای Hugo Martin، کارگردان عنوان DOOM، استودیوی id Software قصد داشته تا عنوان DOOM را شبیه موسیقی Rock n Roll (زیر مجموعه موسیقی Metal) درآورد.
در طی یک مصاحبه، آقای Hugo Martin بیان کردند:
موسیقی Rock ‘n’ roll در هر موردی برای ما الهام بخش است. موسیقیهای heavy metal جهانی زیادی در جهنم ما وجود دارد. وقتی به نسخه اول DOOM نگاه میکنید، مانند نقاشی یک فرد ۱۵ ساله پشت دفتر خود در کلاس ریاضی میماند. ما میخواستیم دنیایمان با وجود جهنمی بودن، شخصی و منحصر بهفرد باشد و در هر عنصر از بازی بدرخشد. خلق تعداد بسیار زیادی جمجمه، از نمونه کارهای ما است.
Martin همچنین در مورد داستان و انتظاراتی که بازیبازان داستان دوست از DOOM دارند صحبت میکند و میگوید با اینکه روایتی آنچنانی و قوی در بازی وجود ندارد، اما این موضوع دلیل نمیشود که بازیبازان با گشت و گذار در محیط، انتخابها و گزینههای گوناگونی را پیش روی خود نبینند.
داستان در یک بازی DOOM اهمیت چندانی ندارد و ما این را میدانیم. مردم برای داستان و روایت به سراغ DOOM نمیآیند. آنها برای نابود کردن شیاطین و کشت و کشتارهای شلوغ و دیوانه کننده DOOM را بازی میکنند و بیشتر تمرکز ما برروی این موضوع بوده است. با این حال، ما رازهای گوناگونی را در بازی قرار دادهایم تا کسانی که به گشت و گذار علاقه دارند،محیط را کمی جست و جو کنند.
عنوان مورد انتظار DOOM در فصل بهار برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، اکسباکسوان و پلیاستیشن۴ منتشر خواهد شد. با انتشار نسخه بتای این عنوان، لازم نیست این مدت را برای بازی صبر کنید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
دوم اولین بازی که سطوح غیر هم سطح رو به دنیا ی بازی ها آورد. نمیدنم اثر پیر شدنه یا بازی های اون موقع نسبت به زمانشون خیلی خوب بودن ولی هر چی باشه بازی های اون موقع ها خیلی خیلی حال میداد.
بهار فکر نکنم..یه سری شایعات هست مبنی بر انتشارش در ۱۷ تیر
چه شود…نمایشش تو e3 عالی بود
چون چیزی به اسم گرافیک واقع گرایانه وجود نداشت و تمرکز روی گیم پلی بود من خیلی ها رو میشناسم برای گرافیک از عنوانی مثل فال اوت صرف نظر کردن!!!
اون زمان مانور روی چیز های دیگه بود مثلا رزیدنت اویل های کلاسیک سعی نمیکردن با چهره زامبی ها مخاطبشونو بترسونن! بلکه صدای نمیسیس کافی بود تا مخاطب بلرزه(صدا گذاری های خیلی تاثیر گذار) متاسفانه بازی ها تا به اینجا از کمبود گیم پلی رنج میبرن و گرافیک شده معیار! فریم ریتش چقدره ، رو چه رزلوشنی… قبلا با تلویزیون SD با لذت میشد بازی کرد ولی الان گیم پلی شده کشک و معیار مردم برای خرید شده گرافیک بیشتر مثال میزنم(اصلا خدایی نکرده قصدم راه انداختن بحث نیست) توی پست های اوردر این بازی رو به بازی کلیف بی (gears) ترجیح دادن چرا؟ چون شخصیت های چهارشونه و دنیای نسبتا فانتزی داره و گرافیک واقع گرایانه بر همه چیز مقدمه!
یکی از دلایلش دیگه ش کمبود نوآوریه چند تا از بازی ها تا الان نوآوری قابل توجه داشتن؟تقریبا میشه گفت خیلی کم! اون زمان با وجود گرافیک کم بازی ها پر از نوآوری بود
خلاصه دیگه حس و حال بازی کردن نیست خیلی وقته دیگه بازی ها مثل قدیم نیستن!…
وقتی نمسیس میوفتاد دنبالم گاها پلی استیشن رو خاموش می کردم از ترس!
وقتی می گفت اسسسسستارززززز دو لیتر از من اوره دفع می شد!
دیگه انقد که ترسناک نبود بزرگش نکن الکی
چرا اون قدر ها هم ترسناک بود من که کلی میترسیدم هیچ بازی ترسناکی به اویل وهیچ استادی تو زمینه ساختن بازی ترسناک به شینجی میکامی کبیر نمیرسید
گرافیکو میشه تحمل کرد ولی این که معیار رو بعضی ها متاکریتیک میدونند خیلی رو مخه
دوست عزیز “unreal engine”
در اینکه داستان , گیم پلی و صداگذاری مهمه شکی نیست ولی گرافیک بازی هم اهمیت داره. توی نسل ۵ و ۶ توانایی ایجاد گرافیک واقع گرایانه به شکل امروزی وجود نداشت به همین خاطر بازیسازها به داستان و گیم پلی و صداگذاری که به اندازه گرافیک نیاز به تکنولوژی نداشت توجه میکردن.
در مورد بازی “اوردر” هم به نظرم در حقش کم لطفی شد ; بنده این بازی رو تجربه کردم و واقعا لذت بردم. داستان خوب و غیر کلیشه ای داشت که با سورپرازهای غافلگیر کننده ای همراه بود , گیم پلیش کوتاه ولی واقع گرایانه و جذاب بود به خصوص درگیری ها , موسیقی بازی به نظرم مناسب بود , گرافیک هم که لازم به توضیح نیست. :yes:
البته این بازی و گیرز او وار که شما گفتی همیشه ۶۰-۷۰ درصد تمرکز سازنده هاشون روی گرافیک بوده !…Doom که همیشه از نظر گرافیکی از بقیه بازی ها جلوتر بود (تا زمانی که Id خیلی از اعضاشو از دست نداده بود)…گیرز اف وار هم زمانی که معرفی شد فقط شده بود یک دموی تکنیکی برای نمایش آنریل انجین تو هر مرا سمی مخصوصا نسخه ی اول و نمایش هاش روی PC …و نسخه ی اول هم که بهترین گرافیک زمان خودشو داشت.نسخه ی دوم و سوم هم همینطور بودن و سازنده ی این بازی حتی با آنریل و آنریل تورنمنت هاش هم فقط دنبال ساخت دموی تکنیکی بود (فقط کافیه یک نگاه به تکسچر های نسخه ی ۹۹ بندازید و یا نورپرادزی های داینامیکش)…
درسته هست که تمام بازی های این دو استدیو نمرات خوب و یا عالی گرفتن ولی همیشه بیشتر تمرکزشون روی گرافیک و نمایش تکنولوژی هاشون بوده بهتر بود از این استدیو ها تو این قضیه مثال نمی زدید d:
اصلا دووم که در بازی های زمان خودش گرافیک خیلی خوبی داشت ولی حرف من اینه که همه چیز گرافیک نبود! و عناوین فاجعه ای مثل رایز و… که گیم پلی شون تعطیل بود وجود نداشتن!
در مورد گیرز :نگفتم گرافیکش پایبنه گفتم فضا فانتزیه واقع گرایانه نیست! خودتون بهتر میدونید گیرز و…شخصیت هاشون همه چهار شونه هستن 😀 در واقع اصلا منظورم جزییات و… نبوده فضا واقع گرایانه نیست و استایل شخصیت ها با دنیای واقعی مغایرت داره و خیلی به عبارتی گنده تر از آدم معمولی طراحی شدن امیدوارم رسونده باشم منظورو :-d
خب معلومه این استدیو ها که یه نمونه ی دیگش کرایتکه پولشونو دارن از فروش موتور گرافیکی درمیارن طبیعیه که بازیی بسازن که بیشتر تمرکز بر روی گرافیک داشته باشه به نظر من هم کلیف بلزینسکی خوب کرد که از اپیک رفت که یه “بازی” بسازه
حرف شما درسته ، ولی نه در این حد که دیگه اگه گیم پلی بازی خوب باشه از همه چی میشه چشم پوشی کرد ، من خودم فقط وقتی از گرافیک بازی صرف نظر میکنم که خود گیم پلی بازی شاهکار باشه مثل ویچر ، ولی اگه به حرف شما باشه و گرافیک رو بی اهمیت یا کم اهمیت در نظر بگیریم دیگه چه دلیلی داره به نسل جدید بیایم؟ همون پی اس ۲ مون رو میگرفتیم بازی میکردیم …
پس گرافیک خیلی مهمه ، نمی گم باید خیلی زیاد در حد اوردر باشه ولی یه چیز متعادل باشه هم کافیه ، گرافیک در فال اوت متعادل هست و اونطوری نیست که بخاطر گرافیکش نخوایم بازی کنیم …
اصلا حرف من این نیست که گرافیک بی اهمیته ولی این نسل همه چیز،شده گرافیک اگر همه ی المان های یک بازی شاهکار باشه که چه بهتر ولی گیم پلیه که بازی رو بازی میکنه اگه قرار باشه فقط گرافیک هدف اصلی باشه چرا به خودشون زحمت میدن CG میسازن یه دفعه میریم فیلم میبینیم!!
گرافیک+صدا گذاری+ داستان= انیمیشن! گیم پلی هسته هر بازی هست!
اتفاقا گرافیک در فال اوت یک افتضاح به تمام معنا هست البته به نظر بنده رنگ بندیای مسخره تکسچر های بی کیفیت و …
به عبارتى اولین بازى سه بعدى بود
بر اساس این معیار الان Wolfenstein 3d اولینه نه doom
نه دوم اوله ولفنشتین بعدش اومد
به نظر من بزرگترین انقلاب تو بازی ها همین Doom بود، معنای جدیدی به بازی های 3D بخشید…الان هم با انتشار واقعیت مجازی باید منتظر همچین چیزی باشیم
ولفشتاین اولین بازی3Dبود واولین بازی شوتر هم ولفشتاین بود
هولی :reallyangry: 😛 😀 :rotfl:
:yes:
بهترین شوتر بعد از هاف لایف :inlove: :inlove:
Doom 3 خیلی ترسناک بود. حال و هوای خاصی داشت. خیلی هم سخت بود 😐
هیچ اثری از ترس مثل اینکه اینجا نیست :-((