صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا

صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری

اشکان عالی خانی
۱۸:۲۲ ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا

رسیدن به یک اکشن شلوغ و به اصطلاح بزن بهادری یک هدف بزرگ برای سازندگان عنوان مورد انتظار DOOM بوده استکه موفق به دست‌یابی به آن شده‌اند. طبق صحبت‌های Hugo Martin، کارگردان عنوان DOOM، استودیوی id Software قصد داشته تا عنوان DOOM را شبیه موسیقی Rock n Roll (زیر مجموعه موسیقی Metal) درآورد.

در طی یک مصاحبه، آقای Hugo Martin بیان کردند:

موسیقی Rock ‘n’ roll در هر موردی برای ما الهام بخش است. موسیقی‌های heavy metal جهانی زیادی در جهنم ما وجود دارد. وقتی به نسخه اول DOOM نگاه می‌کنید، مانند نقاشی یک فرد ۱۵ ساله پشت دفتر خود در کلاس ریاضی می‌ماند. ما می‌خواستیم دنیای‌مان با وجود جهنمی بودن، شخصی و منحصر به‌فرد باشد و در هر عنصر از بازی بدرخشد. خلق تعداد بسیار زیادی جمجمه، از نمونه‌ کار‌های ما است.

Martin همچنین در مورد داستان و انتظاراتی که بازی‌بازان داستان دوست از DOOM دارند صحبت می‌کند و می‌گوید با اینکه روایتی آن‌چنانی و قوی در بازی وجود ندارد، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که بازی‌بازان با گشت و گذار در محیط، انتخاب‌ها و گزینه‌های گوناگونی را پیش روی خود نبینند.

داستان در یک بازی DOOM اهمیت چندانی ندارد و ما این را می‌دانیم. مردم برای داستان و روایت به سراغ DOOM نمی‌آیند. آن‌ها برای نابود کردن شیاطین و کشت و کشتار‌های شلوغ و دیوانه کننده DOOM را بازی می‌کنند و بیشتر تمرکز ما برروی این موضوع بوده است. با این حال، ما رازهای گوناگونی را در بازی قرار داده‌ایم تا کسانی که به گشت و گذار علاقه دارند،محیط را کمی جست و جو کنند.

عنوان مورد انتظار DOOM در فصل بهار برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن۴ منتشر خواهد شد. با انتشار نسخه بتای این عنوان، لازم نیست این مدت را برای بازی صبر کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا
صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Leon گفت:

    دوم اولین بازی که سطوح غیر هم سطح رو به دنیا ی بازی ها آورد. نمیدنم اثر پیر شدنه یا بازی های اون موقع نسبت به زمانشون خیلی خوب بودن ولی هر چی باشه بازی های اون موقع ها خیلی خیلی حال میداد.

    • mahdi.gamer77 گفت:

      بهار فکر نکنم..یه سری شایعات هست مبنی بر انتشارش در ۱۷ تیر
      چه شود…نمایشش تو e3 عالی بود

    • unreal engine گفت:

      چون چیزی به اسم گرافیک واقع گرایانه وجود نداشت و تمرکز روی گیم پلی بود من خیلی ها رو میشناسم برای گرافیک از عنوانی مثل فال اوت صرف نظر کردن!!!
      اون زمان مانور روی چیز های دیگه بود مثلا رزیدنت اویل های کلاسیک سعی نمیکردن با چهره زامبی ها مخاطبشونو بترسونن! بلکه صدای نمیسیس کافی بود تا مخاطب بلرزه(صدا گذاری های خیلی تاثیر گذار) متاسفانه بازی ها تا به اینجا از کمبود گیم پلی رنج میبرن و گرافیک شده معیار! فریم ریتش چقدره ، رو چه رزلوشنی… قبلا با تلویزیون SD با لذت میشد بازی کرد ولی الان گیم پلی شده کشک و معیار مردم برای خرید شده گرافیک بیشتر مثال میزنم(اصلا خدایی نکرده قصدم راه انداختن بحث نیست) توی پست های اوردر این بازی رو به بازی کلیف بی (gears) ترجیح دادن چرا؟ چون شخصیت های چهارشونه و دنیای نسبتا فانتزی داره و گرافیک واقع گرایانه بر همه چیز مقدمه!
      یکی از دلایلش دیگه ش کمبود نوآوریه چند تا از بازی ها تا الان نوآوری قابل توجه داشتن؟تقریبا میشه گفت خیلی کم! اون زمان با وجود گرافیک کم بازی ها پر از نوآوری بود
      خلاصه دیگه حس و حال بازی کردن نیست خیلی وقته دیگه بازی ها مثل قدیم نیستن!…

      • Leon گفت:

        وقتی نمسیس میوفتاد دنبالم گاها پلی استیشن رو خاموش می کردم از ترس!
        وقتی می گفت اسسسسستارززززز دو لیتر از من اوره دفع می شد!

      • MVSDTJFP گفت:

        گرافیکو میشه تحمل کرد ولی این که معیار رو بعضی ها متاکریتیک میدونند خیلی رو مخه

      • Y PS گفت:

        دوست عزیز “unreal engine”
        در اینکه داستان , گیم پلی و صداگذاری مهمه شکی نیست ولی گرافیک بازی هم اهمیت داره. توی نسل ۵ و ۶ توانایی ایجاد گرافیک واقع گرایانه به شکل امروزی وجود نداشت به همین خاطر بازیسازها به داستان و گیم پلی و صداگذاری که به اندازه گرافیک نیاز به تکنولوژی نداشت توجه میکردن.
        در مورد بازی “اوردر” هم به نظرم در حقش کم لطفی شد ; بنده این بازی رو تجربه کردم و واقعا لذت بردم. داستان خوب و غیر کلیشه ای داشت که با سورپرازهای غافلگیر کننده ای همراه بود , گیم پلیش کوتاه ولی واقع گرایانه و جذاب بود به خصوص درگیری ها , موسیقی بازی به نظرم مناسب بود , گرافیک هم که لازم به توضیح نیست. :yes:

      • ... گفت:

        البته این بازی و گیرز او وار که شما گفتی همیشه ۶۰-۷۰ درصد تمرکز سازنده هاشون روی گرافیک بوده !…Doom که همیشه از نظر گرافیکی از بقیه بازی ها جلوتر بود (تا زمانی که Id خیلی از اعضاشو از دست نداده بود)…گیرز اف وار هم زمانی که معرفی شد فقط شده بود یک دموی تکنیکی برای نمایش آنریل انجین تو هر مرا سمی مخصوصا نسخه ی اول و نمایش هاش روی PC …و نسخه ی اول هم که بهترین گرافیک زمان خودشو داشت.نسخه ی دوم و سوم هم همینطور بودن و سازنده ی این بازی حتی با آنریل و آنریل تورنمنت هاش هم فقط دنبال ساخت دموی تکنیکی بود (فقط کافیه یک نگاه به تکسچر های نسخه ی ۹۹ بندازید و یا نورپرادزی های داینامیکش)…
        درسته هست که تمام بازی های این دو استدیو نمرات خوب و یا عالی گرفتن ولی همیشه بیشتر تمرکزشون روی گرافیک و نمایش تکنولوژی هاشون بوده بهتر بود از این استدیو ها تو این قضیه مثال نمی زدید d:

        • unreal engine گفت:

          اصلا دووم که در بازی های زمان خودش گرافیک خیلی خوبی داشت ولی حرف من اینه که همه چیز گرافیک نبود! و عناوین فاجعه ای مثل رایز و… که گیم پلی شون تعطیل بود وجود نداشتن!
          در مورد گیرز :نگفتم گرافیکش پایبنه گفتم فضا فانتزیه واقع گرایانه نیست! خودتون بهتر میدونید گیرز و…شخصیت هاشون همه چهار شونه هستن 😀 در واقع اصلا منظورم جزییات و… نبوده فضا واقع گرایانه نیست و استایل شخصیت ها با دنیای واقعی مغایرت داره و خیلی به عبارتی گنده تر از آدم معمولی طراحی شدن امیدوارم رسونده باشم منظورو :-d

        • خب معلومه این استدیو ها که یه نمونه ی دیگش کرایتکه پولشونو دارن از فروش موتور گرافیکی درمیارن طبیعیه که بازیی بسازن که بیشتر تمرکز بر روی گرافیک داشته باشه به نظر من هم کلیف بلزینسکی خوب کرد که از اپیک رفت که یه “بازی” بسازه

      • TMWSTW گفت:

        حرف شما درسته ، ولی نه در این حد که دیگه اگه گیم پلی بازی خوب باشه از همه چی میشه چشم پوشی کرد ، من خودم فقط وقتی از گرافیک بازی صرف نظر میکنم که خود گیم پلی بازی شاهکار باشه مثل ویچر ، ولی اگه به حرف شما باشه و گرافیک رو بی اهمیت یا کم اهمیت در نظر بگیریم دیگه چه دلیلی داره به نسل جدید بیایم؟ همون پی اس ۲ مون رو میگرفتیم بازی میکردیم …
        پس گرافیک خیلی مهمه ، نمی گم باید خیلی زیاد در حد اوردر باشه ولی یه چیز متعادل باشه هم کافیه ، گرافیک در فال اوت متعادل هست و اونطوری نیست که بخاطر گرافیکش نخوایم بازی کنیم …

    • silvermahdi گفت:

      به عبارتى اولین بازى سه بعدى بود

    • به نظر من بزرگترین انقلاب تو بازی ها همین Doom بود، معنای جدیدی به بازی های ۳D بخشید…الان هم با انتشار واقعیت مجازی باید منتظر همچین چیزی باشیم

  • mohamadrtb گفت:

    بهترین شوتر بعد از هاف لایف :inlove: :inlove:

  • AsiyA گفت:

    Doom 3 خیلی ترسناک بود. حال و هوای خاصی داشت. خیلی هم سخت بود 😐
    هیچ اثری از ترس مثل اینکه اینجا نیست :-((

صحبت‌های جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری | گیمفا