بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا

بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است

محمد رضا صحرایی
۱۵:۵۸ ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا

زمانی که شرکت Sony اعلام کرد قیمت PlayStation VR بسیار نزدیک به یک کنسول نسل هشتمی است، بسیاری از روزنامه‌نگاران و منتقدین حوزه بازی این اقدام Sony را مورد تمسخر و آن را بازارگرمی جدید آن‌ها برای تصاحب بازار دانستند ولی اکنون با اعلام قیمت Oculus Rift باید به این موضوع از نگاهی دیگر بپردازیم.

 

oculus rift

Oculus Rift

به عنوان یک نویسنده در حوزه بازی با این که می‌دانم هنوز دو محصول Oculus Rift و PlayStation VR به مرحله تکامل و اثبات نرسیده‌اند ولی اگر به بنده دستور انتخاب یکی از میان این دو هدست واقعیت مجازی را دهند، محصول تیمی را انتخاب می‌کنم که به مدت بیست سال تکنوزلوژی‌های صنعت بازیسازی را دستخوش تغییر قرار داده است.

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift چیزی در حدود ۶۰۰ دلار از پول شما را خواستار و مورد جالب این است که شما برای استفاده از آن باید یک سیستم سخت‌افزاری High End داشته باشد که همین موضوع باز هم چندین هزار دلار به خریدار فشار وارد می‌کند که بنده به هیچ عنوان این موضوع را قبول نمی‌کنم. با این که قیمت بالا برای تکنولوژی‌های جدید چندان تعجب آور نیست ولی باید این را گفت که شرکت Oculus، اپل و هدست واقعیت مجازی آن‌ها (Rift) به هیچ عنوان iPhone نیست [انتقاد نسبت به قیمت بالا این هدست واقعیت مجازی] این محصول حتی یک تلویزیون ۴K هوشمند ۵۵ اینچ نبوده که بتوان این قیمت را معقول دانست زیرا هدست‌ها و محصولات واقعیت مجازی به هیچ عنوان تکنولوژی‌هایی نیستند که به صورت روزانه از آن‌ها در خانه، محل کار و حتی برای سرگرمی و لذت استفاده کنیم.

سرگرمی‌های ویدیویی یک تجربه گران قیمت و در عین حال گاهی مسخره است! فرقی نمی‌کند که شما بر روی PC یا کنسول‌ها به انجام بازی بپردازید، شاید بگوید چرا؟ قیمت سخت‌افزار و دسته‌ها، بازی‌ها، بسته‌های الحاقی و حتی سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها به بازیکنان همگی دست به دست هم داده‌اند تا حرف بنده به کرسی حقیقت بنشیند. این مورد را به یاد داشته باشید که Oculus Rift یک تکنولوژی مجهول در صنعت بازیسازی نیست و چه بسا بتواند در کنار سایر محصولات سرگرمی برای خود جایی ایجاد کند، ایستادن در مکان‌هایی که بازی در آن اتفاق افتاده، تجربه و تماشای فوتبال از نزدیک یا حتی بودن در یک کنسرت مطمئنا کلک تبلیغاتی بوده که به خوبی گرفته است. برای بازیبازانی که در این دوره به سختی دست در جیبشان کرده و حاضر نیستند هر موردی را خریداری کنند قیمت ۶۰۰ دلار آن هم بر روی یک محصول سخت افزاری که چندان هم کارآمد نیست بسیار بی‌پروا و مسخره است. مطمئنا اگر به افق‌های صنعت بازیسازی نگاهی داشته باشیم، شاهد محصول‌های متنوعی برای صنعت بازیسازی خواهیم بود. اگر شما علاقه فراوانی به تجربه واقعیت مجازی دارید به احتمال زیاد PlayStation VR در سایه قیمت ۶۰۰ دلاری رقیب خود مورد استقبال بیشتری از سوی همگان و شما قرار خواهد گرفت.

Sony به طور رسمی اعلام کرده است که PlayStation VR  قیمتی در اندازه یک پلتفرم نسل هشتمی دارد در آن زمان همگی این اقدام Sony را بازارگرمی دانستند ولی اگر محصول واقعیت مجازی این شرکت قیمت ۴۰۰ دلاری را به خود گیرد آن موقع است که باعث خوشحالی ما می‌شود اگر بخواهم به طور دیگر بگویم اگر Sony محصول خود را با ۲۰۰ دلار قیمت پایینتر نسبت به رقیب خود وارد بازار کند باز هم شاهد یک E3 2013 دیگر خواهیم بود [زمانی که این شرکت کنسول PS4 را با قیمت ۱۰۰ دلار پایینتر نسبت به Xbox One وارد بازار کرد] Sony بیش از ۳۵ میلیون مشتری در بازار دارد بنابراین اصول بازاریابی برای این شرکت مانند آب خوردن است، مشتری‌های به شدت وافادار نیز بخش از بازاریابی این شرکت را تشکیل می‌دهد. Sony می‌داند شما چه بازی‌ها و فرانچایز‌ها را خواستار هستید و سعی در ارایه آن‌ها به شما دارد.

Oculus Rift و PlayStation VR هنوز خود را به مرحله اثبات نرسانده‌اند ولی این بازی شبیه به یک قمار بوده که بهتر است طرفی را انتخاب کنید که ریسک بسیار کمتری را برای شما دارد. همانطور که اشاره کردم واقعیت مجازی تکنولوژی بوده که ممکن است به یک انقلاب یا همچون Kinect به مرحله فراموشی برسد ولی اگر شما هنوز هم مشتاق شرط بندی در این حوزه هستید، پول خود را صرف تیمی کنید که در طول ۲۰ سال گذشته صنعت بازیسازی را دستخوش تغییر کرده است.

این موضوع به آن معنا نیست که در این بین هیچ جایگاهی برای Oculus Rift وجود ندارد، اما مشکل اصلی بسیاری از نویسندگان از جمله بنده این است که آیا این محصول توانایی اثبات خود به بازیبازان واقعی را دارد؟ پیش‌فروش این محصول خوب بوده و طبیعی است که بسیاری اشتیاق فراوانی برای تجربه بازی‌ها در محیطی که نمی‌توانند آن را تصور کنند دارند. اما این سوال مطرح است که مگر پیش از این نیز Kinect قول این که ما را تبدیل به یک اسکیت سوار یا کونگ‌فو کار را نداده بود! شاید در نگاه اول این که بتوانید به وسیله هدست واقعیت مجازی در میان منو‌های بازی ها بچرخید جذاب به نظر برسد ولی تا کی حاضر به انجام این کار در یک محیط شبیه سازی شده هستید؟! در خصوص طوفان Sony در خصوص بازی‌های ۳D در نسل قبل صحبت نکنم بهتر است. پس چشمانتان را باز کرده و کلک این تبلیغات اضافه را نخورید.

playstation vr headset

PlayStation VR هنوز خود را به مرحله اثبات نرسانده‌ ولی این بازی شبیه به یک قمار بوده که بهتر است طرفی را انتخاب کنید که ریسک بسیار کمتری را برای شما دارد.

سد بعدی که Rift باید از آن عبور کند، عینک واقعیت مجازی Vive محصول مشترک Valve و HTC است. محصولی که روز به روز یک روند رو به رشد فوق‌العاده را در پیش گرفته و مورد دیگر همکاران و شرکا بسیار Valve در مقابل شرکت Oculus است. اما چه خبر از Microsoft؟ باید بگویم که استراتژی این شرکت در حوزه واقعیت مجازی فوق‌العاده است، از همکاری بسیار نزدیک با شرکت Valve و قرار دادن کنترلر Xbox One در بسته محصول Oculus Rift که طبق گفته Microsoft مشکلات بسیاری که بر سر راه سازندگان قرار داشته را برطرف کرده است و از همه مهمتر HoloLens که ما عملکرد بی‌نظیر و فوق العاده آن را مشاهده کرده‌ایم پس با این اوصاف Microsoft یک قدم از رقبای خود جلوتر است. مشکل بعدی که بر سر راه Oculus Rift قرار دارد، اعتماد مردم به برند و شرکت آن است به هر حال این موضوع تنها مشکل شرکت Oculus نبوده و بسیاری از شرکت‌ها در همان مرحله اول همین معضل را بر سر راه دارند. در طرف مقابل Sony می‌تواند با استفاده از این موضوع رقیب خود را ضربه‌فنی کند! اعتماد مردم به این شرکت و برند PlayStation به صورت کامل تضمین شده است [فروش ۳۵ میلیون واحدی PS4 نیز مدعی همین موضوع است] خوشبختانه Sony برگ برنده فوق العاده دیگری را در دست دارد.

    در انتها اگر شما علاقه‌ فراوانی به تجربه بازی‌های واقعیت مجازی دارید مطمئنا در میان دو مورد اشاره شده محصول Sony به مراتب مورد اعتمادتر است و بنده این موضوع را با دلایل متنوع و در عین حال با احتیاط و رعایت شرایط توضیح دادم. حال توپ و میدان دست Sony است اگر این شرکت محصول خود را با قیمتی پایینتر و بازی‌های درست و درمان روانه بازار کند مطمئنا برنده این مسابقه در مقابل رقیب خود است و می‌تواند محصولی را به دست همگان برساند که بتواند رویای ما در خصوص واقعیت مجازی را به حقیقت تبدیل کند. با این حال باید ادعا کرد که آینده واقعیت مجازی و محصولات پیرامون آن کاملا نامشخص بوده و تنها باید امید آن را داشت که به سرنوشت محصولی همچون Kinect دست پیدا نکنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دوستان عزیز
    همون طور که می دونید بخش نظرات مکانی است که شما کاربران عزیز اون رو شکل می دید جایی برای نظر دادن در خصوص یک متن و مطرح کردن عقاید خودتون این بخش برای شما هست
    متاسفانه در چند مدت اخیر بخش نظرات سایت به واسطه چندین کاربر که در این پست یک نمونه از اون رو مشاهده کردید به شدت افت کرده کسایی که بدون خوندن یک مقاله و با دیدن یک کلمه مایکروسافت یا سونی در اون رگ فن بازیشون باد می کنه و دوست دارند با هر کسی تو این سایت بحث کنم
    از شما دوستان یک خواهش دارم سعی کنید جواب این افراد رو ندید و تنها با گزارش دادنش کار خودتون رو راحت کنید و مطمئن باشید که ما سرپرستا (بنده و آقا زاهدی و سعادتمند) می دونیم با این دست از افراد چه رفتاری رو داشته باشیم
    امیدوارم که به خودتون بیاید و در پیشرفت سایت سهیم باشید
    ممنون

    • Leon گفت:

      بهترین کار رو میکنید. جواب من به اونایی که خودشون رو از خانواده سونی یا مایکرو میدونن اینه: فکر نون باشید که خربزه آبه.
      متاسفانه شرکت های بزرگ به صورتی مشتریان خودشون رو درگیر یک بازی احساسی می کنند که همیشه حد اقلی از مشتری رو داشته باشند. مثل قضیه ی اندروید و اپل. پی اس یا اکس باکس. استقلال یا پرسپولیس. حتی سنی و ش.یعه. در حالتی که سردمداران این قضایا هرگز به فکر ما نیستند و ما براشوا اولویت آخر رو داریم. بنده اینو بعد از سی سال اخبار گفتن متوجه شدم. ببنید دوستان افرادی که طرفداری و تعصب می ورزند (خصوصا در صنایع مصرفی زود بازده مانند صنعت موبایل و گیم و سخت افزار و نرم افزار) دست به بازی دو سر باخت و از پیش شکست خورده ای می زنند که در اون شان و روح رقابت به واسطه احساسی شدن ماجرا دستخوش تغییر میشه و از اونجایی که رقابت بقول آدام اسمیت جوهره پیشرفت هست در نتیجه خریداران هر دو سنگر و قطب ضرر می کنند.
      افرادی که فکر می کنن فن بوی بازی با کنسول ها و یا بطور کلی محصولات رقیب در حقیقت باعث نقد اون ها و در نتیجه اصلاح میشه ندانسته به مغلطه ی لازمیه افتادند. همیشه نقد و فن بوی بازی با هم توام نیستند وذات ایندو با هم بسیار فرق می کنه. بهترین نقد یک نتقد بی تعصب و با چشمانی خشک و بدور از جناح بندی و قیاس و حتی معادلات اقتصادی و ۳۰یاسی هست.
      موفق و فن بوی باشید!
      آقای حیاتی

  • من فکر کنم قیمت PS VR همون چیزی در حدود ۵۰۰ دلار باشه
    اگه بخوام یه PS VR بخرم ۲-۳ ماه پس از عرضه میخرم تا مطمئن بشم ارزشش رو داره :YES:
    من به سونی اعتماد دارم :yes: :-*
    ممنون از آقای صحرایی بابت مقاله مفید :-*

    • Amir Hiden گفت:

      این قیمت اصلا براش غیر ممکنه
      Or الان ۶۰۰ دلاره .
      Vr بدون شک از Or بهتر و قوی تره به دلیل داشتن پردازنده خارجی
      قیمتش باید ۸۰۰_۹۰۰ دلار باشه
      مگر اینکه سونی برای شکست حریفش بخواد ضرر کنه .

      • ۸۰۰-۹۰۰ دلار میشه قیمت یه کنسول؟

      • Peyman A گفت:

        عوضش اینو در نظر نمیگیرى که آکیلوس همراه یک پایه که نمى دونم چیکار میکنه،یک ریموت و یک کنترلر اکس باکس عرضه میشه ولى وى ار فقط خودش هست و جعبه.از طرفى سونى در ساخت وى ار فک کنم از یه صفحه نمایش با رزولوشن ١٠٨٠*١٩٢٠ استفاده کرده در حالى که آکیلوس از دو صفحه با رزولوشنهاى ١٠٨٠*١٢٠٠(همین حدودا) استفاده کرده.اینا همش باعث میشه که سونى عملا توانایى قیمت گذارى کمتر رو داشته باشه.محتمل ترین حالت هم همین هست،سونى بدش نمیاد یه بار دیگه همین قیمت باعث پیشى گرفتنش بشه.با این تفاسیر بعید هم نیست که با هم کنار بیان و قیمت رو همه در یه حد نگه دارن تا یه سرى استاندارد براى نسل اول بتونن تعریف کنن. خدا داند و شش ماه دیگه همه میفهمیم.در هر صورت به شخصه علاقه اى فعلا با آکیلوس ندارم،یه جورایی به محتواش مشکوکم.با وجود کنسول سونى توجیهى هم نداره که بخوام برم به سمت دیگه اى به غیر از وى آر.با این حال مطمئنم که عاقلانه ترین کار صبر و اطمینان پیدا کردن از این موضوع که سرنوشتى فراى کینکت قراره اتفاق بیوفته براى واقعیت مجازى،هست.امیدواریم که با وسیله اى بیشتر از به حقه تبلیغاتى و ابزار بازارى طرف باشیم.

      • masih77 گفت:

        چرا بدون شک شما از کجا میدونین؟؟؟

    • با تشکر از Come on Doky COME BACK عزیز
      به هر حال نکته اصلی که در مقاله هم مطرح کردم همین موضوع بود متاسفانه Oculus شروع بسیار بدی رو داشت و قیمت خیلی بالایی رو هم برای محصولش در نظر گرفت بدون توجه به این موضوع که در این حوزه چندین شرکت بزرگ و مطرح در حال فعالیت هستند
      ——————————————–
      امیر جان
      مطمئن باش این شرکت ها بی دلیل دلو به دریا نمی زننن

    • Ali Danger گفت:

      اتفاقا این محصول نسل بعد رو مال خودش میکنه.

      • parvaz1 گفت:

        دقیقا :yes: تا وقتی که شرکتی همانند Facebook پشت Oculus باشه، براحتی هر کاری که دلش بخواهد را میتواند انجام بدهد 😎
        شرکت Facebookی که برای اطمینان از تملک شرکت یا اپلیکیشنی براحتی حاضر به پرداخت رقم های میلیارد دلاری میشود :quiet: آن هم رقمهایی که اصلا به فکر تامین بودجه شان نیست چون براحتی از سایت Facebook یا whatsapp یا… این بودجه بدست می آید :beatup:
        شاید بپرسید که مایکروسافت نیز شرکتی میلیاردیست اما هیچ وقت همانند شرکت Facebook درآمدش را صرف پروژه هایی بیش از مقدار سودی که امکان دارد بدست آورند، همانند پروژه Xbox، نمیکند 😎 ولی شرکت Facebook اگر لحظه ای احساس کند که با خرید شرکتی بسیار بزرگ همانند EA یا Activition یا Ubisoft یا Epic Games یا… میتواند مخاطبانِ دنیای گیم را براحتی بدست آورد، در همان لحظه و با سرمایه ای بسیار عظیم، شرکت های مذکور را خریداری میکند :sweat:

  • FEIZ گفت:

    آینده تکنولوژی سرگرمی در دست این نوع تکنولوژی، البته نوع کاملا همه جانبش و به طور خلاصه به بلوغ رسیدش، آینده ایی که بازی کن کاملا خودش رو تو بازی احساس کنه و هر حرکتش در بازی تاثیر گذار باشه.
    فکر کن آینده ایی که تو هر خونه ایی اتاقی مخصوص بازی و فیلم و سریال و…. باشه، اتاقی که کاملا با این نوع تکنولوژی پر شده و افراد به راحتی خودشان را تو اون فیلم و سریال و بازی و… تاثیر گذار ببینند (امیدوارم اون منظوره اصلیم رو رسونده باشم).
    به امید آینده ایی که از این نوع تکنولوژی ها در دست همه باشه و همه بتونن ازش استفاده کنند.
    البته نظرم کلی بود فقط راجع به این محصول نبود.

  • Ali Danger گفت:

    سونی تو دیگه روی مارو زمین ننداز. کاش PS VR دیگه ارزون باشه. حداقل ۴۰۰-۵۰۰ دلار باشه.
    هرچند تا مابیایم واسه PS VR پول جمع کنیم، یه سال از نسل نهم هم گذشته. 🙁

  • |Rasoul گفت:

    به نظر من فعلا نباید سراغ اینا رفت. یه مدت دیگه مدلایی میان که از اینا بسیار بهتر خواهند بود. (حداقل در مورد ریفت اینجوری میشه)
    ممنون بابت مقاله

  • HannaH گفت:

    من هم فکر می کنم سونی برنده بازی باشه. اگر ۱۰۰ تا عنوان رو باور نکنیم، باز هم سونی مطینا تعداد زیادی بازی آماده داره.علاوه بر اون سونی توی رقابت بر سر قیمت همیشه خوب عمل کرده و اگر موو رو کنار بگذاریم تکنولوؤی هاش رو هم خوب پشتیبانی می کنه. عدم نیاز به ارتقا سخت افزار، شکل خارجی دستگاه و هم برند سونی نسبت به رقیب برتری داره. من فکر می کنم سونی بازار رو بگیره.
    هر چند پیش بینی من اینه که این دستگاه بیشتر وارد حوضه شبکه های اجتماعی (با تعریف جدید) بشه تا بازی کردن.
    این هم بی ربطه اما تو بازی اساسین کرید سیندیکیت توی ماموریت بخش ۶ اگر به انتهای شرقی رود تایمز برید می تونید با لیدیا فرای، نوه جیکوب تو جنگ جهانی اول بازی کنید که کلا متقاوت از نحوه بازی اصلیه.

    • unreal engine گفت:

      امکان برنده شدن آکلیس هم هست چون از دو پلتفرم پشتیبانی میکنه ولی ps vr فعلا یک پلتفرم براش تایید شده! البته باز باید دید…

      • Peyman A گفت:

        ببخشید غیر از ویندوز دیگه کدوم پلتفرم؟؟؟

        • unreal engine گفت:

          اکس باکس هم از آکیلس پشتیبانی میکنه 🙂

          • parvaz1 گفت:

            نه دوست عزیز، هیچ وقت Oculus توانایی پشتیبانی از پلتفرم Xbox One را نخواهد داشت 😎 متاسفانه به همین علت هم قیمت این هدست را، سازندگان ۶۰۰ دلار اعلام کردند چون به گفته خودشان، تجهیزات داخلی این هدست برای کار با کامپیوترهای گران قیمت و های-اند تهیه گشته است 😎 از طرفی وقتی که سازنده این هدست کنسول های بازی را به صراحت، سیستم های بسیار ضعیف میداند، چه انتظاری دارید که کنسول بسیار ضعیف تر Xbox One را پشتیبانی کند 😎 در ثانی این هدست هنوز از کامپیوتر های مید-رنج نمیتواند پشتیبانی کند، حتی اگر دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ باشند 😎 دلیل دیگر اینکه این هدست بنا به گفته سازنده، نمیتواند از کامپیوتر های Mac پشتیبانی کند، دوباره به علت ضعیف بودنشان، در صورتی که همه میدانند بر خلاف ویندوز، کامپیوتر های Mac دارای سیستم عامل بهینه ای هستند که نیازی به داشتن گرافیک بسیار قدرتمند برای انجام بازی های بهینه گشته برایشان، ندارند 😎

    • Leon گفت:

      هر چه باشه این فناوری نقطه ی عطفی نه تنها در صنعت گیم بلکه در تمام صنعت دیجیتال خواهد بود

  • ... گفت:

    نهایت کاربرد برای بازی های بزرگ رو میشه گفت این وسیله داخل بازی های اول شخص داره.مخصوصا تو سبک ترس…به غیر از اون مطمنا محدود خواهد شد به یکسری بازی کژوال و خسته کننده که فقط یک دست رو کنترل کنی برای یک هدف خاص مثل همون بازی کوهنوردی کرایتک و یا surgeon simulator و غیره که نهایت استفاده اشون نیم ساعت هم نیست.
    شاید برای بقیه سبک ها هم قابل استفاده باشه ولی مطمنا ضرر بیشتری هم نسبت به یک مانیتور معمولی برای چشم خواهد داشت و من به شخصه به هیچ وجه به فکر خرید همچین چیزی نخواهم بود !…

  • REZ گفت:

    فعلاً توانایی خرید هیچکدوم از این دو محصول رو ندارم اما چیزی که کاملاً واضحه اینه که در آینده (شاید نزدیک!) محصولاتی پیشرفته تر و پویا تر از PS VR و OR ساخته میشن که این صنعت رو کاملاً دگرگون میکنن!
    یه سکانس از فیلم ” Her ” (شاید دیده باشید) وجود داره که به همین مطلب هم اشاره میکنه. یه لحظه تصور کنید در آینده محصولاتی به همین سبک عرضه شن که خود گیمر رو وارد دنیای بازی کنن ! با شخصیت های بازی بتونن صحبت کنن و حتی سکانس های اکشنو هم خودشون اجرا کنن!

    بابت مقاله خسته نباشی محمدرضا جان. بسیار خوب و مفید بود.

    • farshadx گفت:

      کاملآ موافقم همین تکنولوژی واقعیت مجاری اول valve میگفت شبیه کنسولیه تو انیمه زیبای
      sword art online حتمآ فصل اول این انیمه رو ببینید(درمورد یه بازیکنه که تو بازی گیر کرده و اگه بمیره تو دنیای واقعی هم میمیره) من وقتی این انیمه رو نگاه میکردم از هر چی کنسول و بازی و ……. هست زده شده بودم اگه کنسولی شبیه به کنسول تو این انیمه یا فیلمی که شما گفتی بیاد من حاضرم کلیه هام هم بفروشم

    • nEo گفت:

      امکان معرفی شدن اون تکنولوژی توی نسل بعد و بعدترش هم بعیده…
      در مورد این دو محصول هم، تا این تکنولوژی به بلوغ نرسه من برای به سمتش رفتن ترس دارم…!

    • abolika گفت:

      فعلا اگرم کسی پولشو داشته باشه نباید بره سریع بخرش
      بالاخره ۴۰۰ دلار کم پولی نیست باهاش کلی کار میشه انجام داد و حداقلش اینه که باهاش میتونی ۵ تا بازی بخری که مطمئنی بازیهای توپی هستن و تا یه سال باهاشون سرگرم میشی
      تو psx هم که دیدم زیاد بازیای توپی رو واسه vr تبلیغ نکردن تنها چیزایی که نظرمو جلب کردن یه بازی به نام g.o.l.e.m بود و شبیه ساز کار که اونا هم به نظر من زیاد چیزای سرگرم کننده ای نبودن
      ولی در کل منم امیدوارم روزی برسه که این تکنولوژی در حدی پیشرفت کنه که همونجور که گفتی بتونیم وارد دنیای بازی بشیم و صحنه های اکشنو خودمون انجام بدیم فکر کن مثلا یه سال کلاس رزمی بری که بتونی باس های بازیو راحت بکشی Grin
      —————————————————————
      دوستان از این ها میشه فقط به عنوان یه مانیتور استفاده کرد و بازیهای معمولی مثل ویچر و کالاف رو با کنترلر بازی کرد و تصویرو تو اینا دید یا حتما باید بازیا مخصوص به خودشون باشه ؟ چون تو psx که vr رو نشون دادن برای بازی کردن دو تا چیز دراز دستشون بود و با اونا بازی میکردن

  • ali as گفت:

    Oculus Riftمگه قرار نبود با کنسوا وان هم هماهنگ بشه هر چند امازون یک لظه قیمت عینک سونی زد ۸۰۰ دلار هر چند بعدش برداشت ولی سونی تکذیب نکرد قیمت رو

  • Y PS گفت:

    به نظرم هنوز خیلی مونده تا این تکنولوژی جا بیفته و احتمال این که در آینده صنعت گیم رو در دست بگیره و شکل بازی کردن رو عوض کنه کمه چون یه شیوه و شکل “خاص” هست مثل کینکت.
    از ۲۰ یا ۳۰ سال پیش نتیجه پردازش سیستم های گیم ( کنسول یا پی سی ) روی یک صفحه به دست میاد… اوایل Sd بود الان ۴k , اون موقع تلوزیون بود الان مانیتور های فوق باریک. کیفیت بالا رفته ولی شکل بازی کردن ثابت مونده :yes:

  • farshadx گفت:

    من هم اصلآ به اینده این تکنولوژی امیدوار نیستم
    چندتا دلیل داره
    فقط اول شخص ساپورت میکنه
    از بازهای با محیط باز و گسترده هم نمیتونه ساپورت کنه
    مشکل سرگیجه و حالت تهوع
    و جدیدین فهمیدم دوستانی که مشکل بینایی دارن نمیتونن بازی کنن(عینک میزنن و شماره هر چشم فرق داره)
    فکر نمیکنم psvr هم ارزونتر از or باشه واسه پردازندش خیلی که ارزون تر باشه ۵۰ دلار
    از اونجایی هم که سونی از ماکروسافت جلوتره فکر نکنم ارزونتر بده

  • Perfumed Bear گفت:

    من تا بیام واسه یکیشون پول جمع کنم دو سال از نسل ۹ گذشته ! :laugh: :blush: :shy: :cute: :smirk: :heh: 😐 😥

  • ULTRON گفت:

    قضیه ی واقعیت مجازی دقیقا مثل قضیه ی کنسول های بازی میشه
    ببین کی گفتم

  • Iron-Man گفت:

    خدا،خدا می کنم ۴۰۰ دلار باشه،البته همونم تو ایران تا ۲ هفته اول ۳ تومن هست…

  • Gama Gamer گفت:

    اه اه انقد حواس پرتم که یادم رفت آدرس سایت رو بنویسم
    gamagames.ir

  • amirkias گفت:

    از نظر من استفاده ازهدستOculus rift زیاد عاقلانه نیست به چندین دلیل:
    ۱.تا وقتی play station با چندین سال تجربه و چندین ویا بهتر بگم ده ها میلیون فنی که داره
    تعداد کمی از افراد به سمت این هدست میرن.
    ۲.مجموع قیمت PS4 و Play Station VR قطعا کمتر از مجموع قیمتOculus riftو یک ابر سیستم(PC)
    برای بازی های واقعیت مجازی خواهد بود که این یکی از برگ های برنده
    ۳.از نظر من بازی بر روی کنسول خیلی حس بهتری از بازی با لپ تاب ها و کیس های گیمینگ هستش.
    و ممنون از قای صحرایی برای مقاله خوبشون.

بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا
بررسی آینده Oculus Rift و مواردی که موفقیت PlayStation VR در آن نهفته است - گیمفا