CES 2016: انویدیا طرح VR-Ready را معرفی کرد
انویدیا به تازگی طرحی به نام VR-Ready را معرفی کرده تا به افرادی قصد دارند یک تجربهی کامل و بینظیر از واقعیت مجازی داشته باشند، کمک کند. این شرکت قراردادهای شراکتی با سازندگان قطعات کامپیوتر و نوتبوک بسته تا سیستمها و کارتگرافیکهای GeForce GTX VR Ready را تحویل افرادی که قصد از استفاده از فناوری واقعیت مجازی را دارند بدهد. این برنامه کمک میکند که در این بازار بزرگ که محدودهی وسیعی از قطعات و ترکیبهای سختافزاری وجود دارد، سردرگمی برای کاربر ایجاد نشده و بهراحتی بهترین دستگاه ممکن را تهیه کند.
برای بهره بردن از یک تجربهی ناب در زمینهی VR، به قدرت پردازشی حدود ۷ برابر بیشتر از بازیهای سهبعدی و برنامههای کاربردی نیاز است. (فریمریت باید بالای ۹۰ فریم بر ثانیه بوده و دو تصویر جداگانه برای دو چشم باید بهصورت موازی پردازش شوند.)
Jason Paul مدیریت بخش فناوریهای نوپای کمپانی انویدیا در این باره گفت:
برای کاربران، مهاجرت ناگهانی به زمینهای مانند واقعیت مجازی که به تازگی در حال رشد است، میتواند خطرناک باشد. ما در حال کار با همکاران قابل اطمینان در سرتاسر دنیا هستیم تا اطمینان حاصل کنیم کاربران میتوانند به سادگی PC یا کارت گرافیک مناسبی که از عهدهی پردازشهای مربوطه به VR برآید را پیدا کنند.
پردازندههایگرافیکی انویدیا بهنوعی قلب اکوسیستم واقعیت مجازی محسوب میشوند که قدرت خود را از معماری Maxwell انویدیا که جوایز فراوانی را نیز کسب کرد، میگیرند. یکی از مواردی که هنگام طراحی این معماری در ذهن سازندگان بود، مسئلهی واقعیت مجازی میباشد.
علاوه بر برخورداری از قدرت کافی برای ارائهی فریمریت مناسب، ویژگیهای انحصاری انویدیا که در دسترس سازندگان قرار میگیرند نیز قابل توجه هستند. مانند پشتیبانی از قابلیت سایه زنی Multi-Res که کارایی را تا ۵۰ درصد افزایش داده و در عین حفظ کیفیت، تأخیر ارائهی تصویر را نیز کاهش میدهد. ویژگیهای NVIDIA GameWorks VR و NVIDIA DesignWorks VR نیز حاضر بوده و به توسعه دهندگان در امر تولید موارد مربوط به واقعیت مجازی یاری خواهند رساند.
نخستین کمپانیهایی که اقدام به شرکت در این برنامه کردند Alienware، MAINGEAR و هستند. لیست کامل شرکای انویدیا در این امر را میتوانید از اینطریق مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
۹۰ فریم !!! ایشالا نسل های بعد!
منظورم نسل خودمونه ها 😀
درود بر انویدیا کبیر :rotfl: :rotfl:
امسال ساله کامپیوتره از چپ و راست داره خبر کارت گرافیک amd nvidia میاد :inlove:
البته نسل بعد فریم ریت باید رو ۱۲۰ باشه تا با افت فریم تازه برسه به ۹۰
الان ای ام دی داره برنامه ریزی واس نسل بعد میکنه که طی شایعات به گوش رسیده قدرت سخت افزاری نسل بعد پنج برابر نسل فعل نسل بعد نسله واقعیت محازی و افزودس 😎
۵ برابر کمه. و در pc از ۵ برابر کنسول الان بسیار پیشرفت بیشتر بوده و با اینحال هنوز هم کمه. بطور ساده : کنسول معادل ۷۸۵۰ که ۵ برابر میشه کمی ضعیفتر از ۷۹۹۰. که به قدرتی بیش از این نیازه.
این همه تو اینترنت نوشته ….سایتای معتبر …. کوتاکو و جه چه و چه
بابا معماری کنسول با pc معادل سازی نمیشه کرد … به هیچ وجه … معماری کنسول خصوصا ps4 شاید بیشتر از ۵ سال جلوتر از pc هست… درسته x64 هست ولی اون معماری پردازندس.. من معماری کلی رو میگم ..شاید…شاید ۵ سال دیگه معماری pc های سنتی مثل ps4 دارای رم یکپارچه و Soc بشه…..
میدونستم نویدیا داره کارای واسه واقعیت مجازی میکنه ولی اینجوری که معلومه باید سخت افزارش هم گرون باشه
5برابر نسبت به این نسل خیلی زیاده من فکر میکردم دیگه خیلی که قوی باشه ۳ برابر
امیدوارم این واقعیت مجازی جای بازیهای خودمون(دیگه باید بگیم بازیهای classic) نگیره
این همه تو اینترنت نوشته ….سایتای معتبر …. کوتاکو و جه چه و چه
بابا معماری کنسول با pc معادل سازی نمیشه کرد … به هیچ وجه … معماری کنسول خصوصا ps4 شاید بیشتر از ۵ سال جلوتر از pc هست… درسته x64 هست ولی اون معماری پردازندس.. من معماری کلی رو میگم ..شاید…شاید ۵ سال دیگه معماری pc های سنتی مثل ps4 دارای رم یکپارچه و Soc بشه…..