ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا

ضد حال! | بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال ۲۰۱۵

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا

سال ۲۰۱۵ سالی خوب برای ما بازی‎بازان بود. حداقل برای من و علاقمندان سبک RPG بسیار عالی بود. سالی که از ۵ کاندید برترین بازی سال ۳ تای آن‎ها نقش‎آفرینی باشند برای من بسیار لذت‎بخش است. سالی که نسخه‎ای از بازی Witcher منتشر شود، عنوانی از استاد Miazaki به بازار بیاید و Fallout جدید عرضه شود، برای من بهترین سال است. مطمئن هستم که برای شما هم فارغ از هر سلیقه‎ای که داشته باشید، ۲۰۱۵ سال خوبی بوده است. کافی است تا نگاهی به لیست کاندیداهای تمام بخش‎ها در مراسم Game Awards 2015 بیاندازید تا متوجه شوید که در هر شاخه‎ای چه عناوین بی‎نظیری حضور داشته‎اند و چه انتخاب‎های زیادی برای بازی کردن داشته‎ایم. پس می‎شود این‎طور برداشت کرد که سال ۲۰۱۵ برای ما بازی‎بازان که مخاطبان اصلی این صنعت هستیم سال خوب و جذابی بوده است.

این مواردی که عرض کردم کلیت قضیه بود. یعنی به طور کلی نکات مثبت سال ۲۰۱۵ نسبت به نکات منفی آن برتری محسوسی داشت ولی این دلیل بر این نیست که نکات منفی و ناامید کننده در این سال نداشته‎ایم. چرا… اتفاقا داشته ایم! بارزترین نمونه‎اش هم مرگ نابهنگام و غم‎انگیز مرد اول Nintendo، آقای ساتورو ایواتای محبوب. به اندازه کافی از خوبی‎ها و خوشی‎های سال ۲۰۱۵ میلادی برای گیمرها گفته‎ایم و همه در جریان جزییاتش هم هستیم. اکنون که در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی قرار داریم فرصت خوبی است تا نگاهی به پشت سرمان بیاندازیم و موارد منفی سالی که گذشت را نیز به طور کوتاهی بررسی کنیم.

norman reedus در حال حمل جنازه جوان ناکام silent hills حیف واقعا حیف

Norman Reedus در حال حمل جنازه جوان ناکام، Silent Hills! حیف، واقعا حیف…

کلی بازی بزرگ در این سال تاخیر خوردند مثل Uncharted 4: A Thief’s End ،The Legend of Zelda Wii U ،Quantum Break ،Star Fox Zero ،Hitman ،Mighty No. 9 ،Dead Island 2 ،XCOM 2 و برخی عناوین دیگر. کلی بازی ضعیف و ناامید کننده منتشر شد و البته کلی تصمیمات عجیب و بد و ناامید کننده از سوی کمپانی هایی که شاید دوستشان داشتیم شاهد بودیم. اتفاقاتی که باید امیدوار باشیم در سال ۲۰۱۶ اتفاق نیافتد و لااقل کمتر اتفاق بیافتد. از Nintendo گرفته که سال ۲۰۱۵ تقریبا هیچ عنوان شاهکاری که فروش کنسولش را ناگهان بالا ببرد منتشر نکرد (Splatoon جذاب بود ولی خودمانیم، باید قبول کرد عنوانی که به خاطرش کنسول بخرید نیست) و البته هنوز هم منتظریم تا نینتندو اطلاعاتی را در مورد پروژه مرموز NX ارائه دهد، یا از Microsoft گرفته که کنسول نسل هشتمی‎اش از آغاز تاکنون در زمینه فروش توسط کنسول نسل هشتمی Sony کوبیده شده است (البته فیل اسپنسر به خوبی مشغول به کار است تا اوضاع را راست و ریس کند)، و یا از Sony بگوییم که سرویس اجاره بازی های نسل قبل را بر روی فضای ابری (PlayStation Now) با قیمتی غیرقابل قبول به کاربرانش ارائه داده و آن‎ها را نامید کرده است و البته قیمت بالا و بی‎انصافانه! عناوین نسل ششم بر روی پلی استیشن ۴.

در لیستی که در این مقاله برای شما در نظر گرفته‎ایم قصد داریم تا بزرگترین ناامیدی‎هایی که سال ۲۰۱۵ برای ما گیمرها اتفاق افتاد را بررسی کنیم و از آن‎ها یاد کنیم تا حواسمان برای سال ۲۰۱۶ جمع‎تر باشد و به راحتی بدی و پول‎پرستی و ضرباتی که برخی کمپانی‎ها به صنعت محبوبمان و به ما وارد کرده‎اند را از یاد نبریم. فقط یک امیدواری بزرگ برای سال ۲۱۰۶ دارم، آن هم این که امیدوارم سال آینده در همین موقع اگر مشغول نوشتن مقاله‎ای در مورد ناامیدی‎های گیمی سال ۲۰۱۶ باشم، یکی از شماره‎های این لیست مربوط به قابلیت واقعیت مجازی و هدست‎ها و تکنولوژی آن نباشد. با گیمفا در ادامه این مطلب همراه شوید.

۱۰ – سیاستهای مسخره Nintendo در یوتیوب

gamestop wario money

نینتندو، تو که اینجوری نبودی!

تمامی بازی‎بازان و دارندگان کانال‎ها و برادکست‎های ویدئویی در یوتیوب از Nintendo به خاطر سیاست جدید و دست و پاگیر و سخت‏‏‎گیرانه‎شان در مورد ارسال محتوای بازی ویدئویی شاکی و عصبانی هستند . با توجه به این که استریم گیم‎پلی بازی‎های Wii U برای علاقمندان بسیار پیچیده است، Nintendo نیز مسیر بسیار غیرقابل قبول و نامناسبی را برای قرار دادن فیلم گیم پلی در یوتیوب انتخاب کرده است. بسیاری از بازیکنان و speedrunner ها از محتوای عناوین Nintendo برای صفحات یوتیوب خود استفاده می‎کنند و حساب کنید که چقدر ناراحت و ناامید می‎شوند وقتی قوانین بسیار سخت و دست و پا گیر Nintendo در کپی‎رایت این ویدئوها را می‎بینند.

برای گذاشتن هر ویدئویی از عناوین Nintendo در یوتیوب باید آن ویدئو را در برنامه Nintendo’s Creator’s رجیستر و ثبت کنید. Nintendo به دنبال پول در آوردن راحت نیست وگرنه به جای این کارها و به جیب زدن مقدار کمی حق کپی‎رایت و اذیت کردن بازی‎بازان و… می‎رفت و عناوین SNES را برای کنسول ۳DS پورت می‎کرد تا همه با خوشحالی پول بدهند و از هزینه ای که کرده اند راضی و خشنود نیز باشند، ولی به جای این کار…

۹ – شکست خوردن Evolve در عین ناباوری

2434911 evolve+ +jan+first+look+screenshot+3 result

از آن عناوینی که پتانسیل بیشتری داشت…

متاسفانه برای اعضای تیم سازنده Left 4 Dead در استودیو Turtle Rock، لانچ بازی جدیدشان یعنی Evolve به شکستی شدید تبدیل شد. بعد از لانچ موفقیت آمیز Titanfall به عنوان یک بازی شوتر اول شخص تماما چندنفره بر روی PC و کنسول‎های ایکس باکس، Turtle Rock امیدوار بود که آن‎ها نیز بتوانند چنین سطحی از موفقیت را با یک بازی تمام آنلاین پنج نفره به نام Evolve به دست آورند. متاسفانه اکثریت بازی‎بازان آنچنان که ۲K و Turtle Rock امیدوار بودند، از بازی استقبال نکردند.

شاید بازی‎بازان با دیگر عناوین متنوع اول شخص که در اختیار داشتند درگیر بودند و یا شاید از سیستم خرید داخل بازی و فروش تک تک هیولاها و شخصیت‎ها که ۲K در بازی قرار داده بود ناراحت بودند اما به هر حال این بازی به موفقیت دست نیافت در حالی که بازی زیبایی بود. به امید این که Turtle Rock قادر باشد دوباره عنوانی مثل Left 4 Dead بسازد و به امید این که ۲K یاد بگیرد که نباید انواع و اقسام microtransaction در بازی را به صورت کاربرانی که بازی را خریده اند بکوبد.

۸ – New 3DS فقط یک بازی دارد که ارزش بازی کردن دارد

zvy3ihdwem8v1kdyljaj

نخرید آقا! نخرید…

شاید یک یا دو بازی دیجیتالی در کنار The Binding of Isaac باشند که دلمان برایشان تنگ شود ولی بیایید جدی باشیم، تنها و تنها یک بازی در لاین‎آپ دستگاه New Nintendo 3DS وجود دارد که ارزش خریدن دارد. به غیر از Xenoblade Chronicles و یکی دو اضافات کوچک که به بازی های اخیر ۳DS اضافه شده‎اند، هیچ دلیل دیگری وجود ندارد که یک کنسول New 3DS خریداری کنید.

سیستم ۳ بعدی کمی بهبود یافته، ساپورت کردن آمیبو، زمان بارگذاری سریع‎تر و یک آنالوگ استیک سمت راست (بالاخره!)، شما را تشویق به پرداخت یک ۱۸۰ دلار دیگر برای به دست آوردن یک بازی نمی‎کنند. هر چقدر هم که عاشق عناوین Tetsuya Takahashi (شخصی که مسئول ساخت سری Xenogears و سری the Xenosaga است) باشیم، از بازی جدید وی بر روی New 3DS می‎گذریم و مستقیم به سراغ Xenoblade Chronicles X بر روی Wii U می‎رویم. قیمت نیز به تنهایی برای وادار کردن ما به خرید این کنسول کافی نیست زیرا در حال حاضر مدل‎های ۳DS ،۳DS XL, و ۲DS نیز موجود هستند.

۷ – Star Wars Battlefront برای بازی‎بازان Casual ساخته شده است

battlefront3

از Dice عنوانی با این حد از سطحی بودن بعید بود، البته قطعا فشار EA برای انتشار بازی قبل از انتشار فیلم از دلایل اصلی این موضوع بود.

چه هیجانی که برای بازی Star Wars Battlefront نداشتیم با تریلرهایی که از بازی دیده بودیم. با کنسل شدن نسخه اوریجینال Star Wars Battlefront 3, خوشحال بودیم که Dice به طور جدی مشغول انجام این پروژه شد و احتمال می‎دادیم که با عنوانی هم‎تراز با سطح کیفیت بالای Battlefield 4 روبرو شویم. اما در حالی که گرافیک و صداگذاری بازی Star Wars Battlefront ما را به معنای واقعی شگفت‎زده کرد، سایر بخش‎های بازی کاملا سطحی از کار در آمده است.

Star Wars Battlefront دارای شخصی‎سازی بسیار ضعیف و محدود، پر از خریدهای داخل بازی (microtransaction) است و هیچ انگیزه‎ای نیست که شما را تشویق به ادامه بازی کند. بازی loadout ندارد، خبری از نقشه‎های عظیم و بزرگ، تنوع گیم‎پلی و گزینه‎های شخصی‎سازی در بازی نیست، وسایل نقلیه آن چنان مفید نیستند و در کل، این بازی شخصیتی که Battlefield 4 داشت را ندارد. Star Wars Battlefront قابلیت تبدیل به یک بازی عظیم و فوق‎العاده را داشت ولی متاسفانه در نهایت تبدیل به یک بازی سطحی شد که یکی از دلایل اصلی آن تعجیل و شتابی بود که برای منتشر شدن قطعی بازی قبل از اکران فیلم سینمایی آن یعنی The Force Awakens (که فروش وحشتناک و سرسام‎آوری را تجربه می‎کند) انجام شد و اجازه نداد تا بازی آن طور که باید و شاید کامل شود.

۶ – The Order: 1886 با سر به زمین خورد

order characters

حیف شد… کاش سازندگان خیلی بیشتر از گرافیک روی بخش‎های دیگر کار می‎کردند.

سونی هایپ شدیدی را در مورد بازی  The Order: 1886 به عنوان یک فرنچایز انحصاری جدید انجام داد و همین هایپ بی‎‏جا نیز کار اساسی دستش داد. بازی به استثناء بخش گرافیکی که از توان زیادی از دستگاه پلی‎استیشن ۴ استفاده کرد و نمایش خیره کننده ای داشت و همچنین صداگذاری خوب، تقریبا نکته مثبت دیگری نداشت. در حالی که اگر سازندگان مدت زمان بیشتری روی گیم‎پلی بازی و مدت زمان آن و همینطور پرداختن بیشتر به داستان بازی و گزینه‎های شخصی سازی و … صرف کرده بودند و سونی نیز هایپ کمتری در مورد اولین بازی کنسول خانگی Ready at Dawn انجام داده بود، احتمال موفقیت بازی بسیار بیشتر می‎شد نسبت به شکست سنگینی که خورد.

گیم‎پلی بازی با این که خیلی کوتاه بود ولی خسته کننده هم بود و داستان نیز اصلا روایت جالبی نداشت و غیر قابل قبول بود. عنوانی که قرار بود باعث فروش بیشتر کنسول سونی شود، نه تنها موفق نشد این کار را انجام دهد بلکه بسیار پایین‎تر از حد انتظار ظاهر شد و به یک شکست تجاری و هنری تبدیل شد.

۵ – اکتیویژن تیمی را که فرنچایز  Tony Hawk را به گند کشید برای THPS5 دوباره استخدام کرد

tony hawk pro skater 5 glitches

کجا رفتی عمویی؟ بیا از زمین بیرون!

بگذارید یک نکته را شفاف بگویم، Tony Hawk’s Pro Skater 5 یک بازی شدیدا افتضاح و به دردنخور و همچنین یکی از بدترین و شاید بدترین عنوانی است که سال ۲۰۱۵ منتشر شد. فرنچایز Tony Hawk’s Pro Skater چندین سال در رکود بود، به ویژه با عناوینی ضعیف مثل Tony Hawk: Ride و Tony Hawk: Shred. اما به طور عجیبی، تقریبا همان تیم سازنده ای که مسئول ساخت این دو بازی بودند در سال ۲۰۱۲ توسط اکتیویژن مجددا به کار گرفته شدند برای بازسازی نسخه اصلی Tony Hawk’s Pro Skater. حدس بزنید چه شد؟ این بازی هم بسیار ضعیف ظاهر شد و ۳ گانه بسیار بدی را برای این سازنده شکل داد. حالا واکنش اکتیویژن چه بود؟ معلوم است دیگر. همین تیم را مجددا برای ساخت بازی Tony Hawk’s Pro Skater 5 استخدام کرد! ببخشید آقای اکتیویژن! ولی شکست Tony Hawk’s Pro Skater 5 با این تصمیمی که گرفتی، از کیلومترها قبل مشخص بود. پس پای لرزش بنشین!

۴ – Warner Bros با آگاهی کامل، نسخه افتضاح و ناکامل Batman: Arkham Knight را برای رایانه های شخصی منتشر کرد

batman arkham knight glitches 640x325

جان؟ پس می‎گن بتمن کارآگاه مخفیه اینه… نه!

انتشار نسخه رایانه شخصی بازی Batman: Arkham Knight از همان ابتدا محکوم به فنا بود. این بازی در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۵ پس از چند بار تاخیر منتشر شد. کمپانی برادران وارنر از ماه ها قبل در مورد مشکلات بسیار زیاد و شدید نسخه رایانه شخصی این بازی کاملا آگاه بود. تست کننده های بازی و منابع داخلی استودیو می‎گویند این مشکلات نسخه رایانه شخصی را از مدت‎ها قبل به کمپانی بردران وارنر اعلام کرده بودند ولی آن‎ها بدون توجه به این مسئله نسخه PC را نیز همزمان با نسخه کنسولی بازی منتشر کردند.

همان‎طور که انتظار نیز می‎رفت، لانچ نسخه رایانه شخصی بازی یک فاجعه تمام عیار بود و گیمرها یکی یکی پس از دیدن نقدهای استیم از بازی فرار می‎کردند. کمپانی وارنر با انتقادها و فشارهای زیادی برای این موضوع روبرو شد که البته حقش هم بود زیرا کاری بسیار زشت و زننده را در قبال مشتریان و طرفداران انجام داده بود و در واقع از اعتماد و علاقه آنها سوءاستفاده کرد. بعد از ماه‎ها پچ و آپدیت و تاخیر و بهانه، هنوز که هنوز است وارنر قصد دارد تا نسخه پی سی را بهینه کند! (مثلا ما نمی‎دونیم نمی‎تونه!). البته این همان کمپانی است که کلی مشکلات بازی Arkham Origins را نیز رفع نکرد تا وقت داشته باشد بسته الحاقی بسازد و بیشتر بفروشد.

۳ – VALVE فروشگاه Premium Mod Shop را باز کرد و سپس بست

mods1 540x267

وقتی دو ریال می‎خواست گیر مادسازان بیچاره بیاید فروشگاه را تعطیل کردند …

بر کسی پوشیده نیست که پی‎سی گیمرها شدیدا علاقه دارند که در هر بازی انواع و اقسام مادهای مختلف را نصب و تجربه کنند. در واقع یکی از دلایل اصلی که بسیاری گیمرها حتی با داشتن کنسول باز هم در کنار آن از پی‎سی نیز برای بازی استفاده می‎کنند، همین مادها هستند و البته کیفیت اجرای بالاتر در صورت داشتن یک سیستم بسیار عالی. اوایل امسال بود که کمپانی محبوب VALVE تصمیم گرفت تا با همکاری Bethesda یک فروشگاه را برای عرضه ماد افتتاح کنند و مادهای عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim را به فروش بگذارند.

با توجه به تعداد سرسام‎آور مادهایی که وجود دارند VALVE این فروشگاه را افتتاح کرد تا به مادسازان حرفه‎ای اجازه دهد تا مادهای بسیار عالی و با کیفیت خود را به فروش برسانند. همان‎طور که انتظار می‎رفت شرایط بر سر بتزدا و والو خراب شد زیرا هیچ توضیح واضحی برای شرایط فروش و این که فروشگاه چگونه کار می‎کند و تضمینی که برای خریداران لازم بود و … وجود نداشت. کل جامعه پی‎سی بازان به این شرایط اعتراض کردند و VALVE تنها چند روز پس از افتتاح فروشگاه آن را تعطیل کرد. امیدواریم که روزی مادسازان حرفه‎ای جایی برای عرضه و فروش مادهای بسیار جالب و حرفه‏‎ای که می‎سازند پیدا کنند تا انگیزه بیشتری برای ادامه داشته باشند، مادسازانی که گاها مادهای آن‎ها از بازی اصلی نیز زیباتر است…

۲ – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، تمام نشده بود

mgsv header

شاهکاری که تقریبا آخر نداشت…

امسال همه نگاه‎ها به Konami بود و این شرکت هم در گند زدن هیچ کوتاهی نکرد! رفتار شرکت در قبال مسئله جدایی استاد Kojima، انتشار Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و همچنین کنسل کردن بازی Silent Hills مواردی بود که باعث شد این کمپانی جدیدا منفور در سیبل توجهات قرار گیرد. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بازی بی‎نظیری بود اما فقط به دلیل زحمات Kojimaی بزرگ و تیمش. به هر دلیلی که بود، حالا چه پول، چه تمام شدن بودجه و زمان ساخت بازی و چه علاقمند بودن به ساخت یک بازی دیگر، Kojima تصمیم گرفت تا کونامی را بعد از انتشار Metal Gear Solid V ترک کند.

متاسفانه The Phantom Pain هنوز کامل نبود، از آن‎جایی که هنوز یک پلات بسیار بزرگ حل نشده و پاسخ داده نشده در باقی مانده بود. در نسخه Collector’s Edition بازی یک Epilogue ناقص وجود داشت که صداگذاری کاملی داشت و مشخص بود که یک بخش پایانی از داستان بازی بوده است که کامل نشده است و در بازی اصلی جای نگرفته است. این اپیزود قرار بوده است که اپیزود ۵۱ باشد و نام آن Kingdom of the Flies است. اپیزودی که پاسخ بسیاری از سوالات را در مورد پایان نامفهوم بازی به ما می‎دهد و به ویژه اطلاعات بیشتری از Liquid Snake و Big Boss در اختیار ما می‎گذارد یعنی دقیقا همان Epilogue که بازی اصلی در پایان کم دارد.

متاسفانه همین موضوع ضربه زیادی به Act 2 بازی Phantom Pain وارد کرد، در حالی که Act 1 آن بی‎نظیر و افسانه‎ای بود. به هر حال Konami امسال با وجود موفقیت عناوین PES 2016 و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، بدترین سال را از لحاظ خدشه دار کردن وجهه خود گذراند، به ویژه با آخرین حرکت زشتی که انجام داد و اجازه حضور و دریافت جایزه بازی در مراسم Game Awards 2015 را به Kojima نداد. حالا Kojima رفت آقایان صاحبان Konami! خواهید دید چه کسی بیشتر ضرر می‎کند، او یا شما…

۱ – کنسل کردن Silent Hills و رفتار بسیار زشت با Kojima توسط Konami

normus

این عکس رو می‎بینم غم دنیا رو دلم می‎شینه. اگر دموی P.T بازی کرده باشید می‎دونید چی می‎گم…

در ادامه شماره قبلی این لیست باید گفت Konami سال ۲۰۱۵ و در ماه‎های آخر حضور Kojima رفتارهای بسیار زشت و زننده ای را در قبال وی انجام داد به جای قدردانی از زحمات چندین ساله وی. بارزترین این رفتارها کنسل کردن عنوان Silent Hills بود که واقعا دل بسیاری از گیمرها را شکست و قلبمان را به درد آورد. عنوانی که به نوعی قرار بود یک آغاز دوباره برای فرنچایز وحشت بقای محبوب سایلنت هیل باشد (که به روزگار سیاهی افتاده است) و Kojima را به همراه Guilermo del toro (کارگردان سبک وحشت/sci fi که عناوینی مثل پسر جهنمی ۱ و ۲ را ساخته است) به عنوان کارگردان خود می‎دید و کارگردان هنری بازی نیز Junji Ito بود که در زمینه مانگای سبک وحشت فعالیت دارد (Tomie, Uzumaki, and Gyo).

بازی تحت عنوان P.T که یک دمو در شبکه پلی استیشن بود معرفی شد و نکته دیگری که قلبمان را پر از شادی و خوشحالی کرد در کنار کیفیت فوق‎العاده این دمو، این بود که خبر رسید ستاره دوست داشتنی سریال “مرده متحرک” یعنی Norman Reedus، بازیگر و صداگذار نقش اصلی خواهد بود. همه این‎ها دست به دست هم داد تا کنسل شدن بازی برایمان دردآورتر و غمناک‎تر شود و متاسفانه با جدایی Kojima این اتفاق افتاد و بازی کنسل شد.

دیگر Konami نباید سراغ فرنچایز Silent Hill برود. می‎دانید چرا؟ چون هر بازی که قصد داشته باشد در این سری بسازد، این احساس در دل ماست که به هیچ وجه پتانسیل آن Silent hills که دیده بودیم را نخواهد داشت مخصوصا با توجه به این که در این سال‎ها شاهد افتضاحاتی که این شرکت با این فرنچایز به بار آورده است بوده‎ایم و به واقع Silent Hill را نابود کرده است. فرنچایزی که قطعا با دمویی که ما دیده بودیم و آن کارگردان‎ها و بازیگران و کادری که قرار بود بازی را بسازند، تبدیل به شاهکاری می‎شد که نام این سری را دوباره زنده می‎کرد و در این قحطی وحشت بقا، کلی برای Konami سود و اعتبار، و برای ما لذت و ترس ناب به همراه داشت. خب آقایان صاحبان Konami! این بازی را هم کنسل کردید و این‎جا هم گند زدید، حالا خواهید دید چه کسی ضرر کرده است؟

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا
ضد حال!/ بزرگترین ناامیدی های گیمی در سال 2015 | گیمفا