اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا

اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد

کسری نراقی
۱۸:۱۶ ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا

گروه نوروگیم در چهارمین کنگره‌ی علوم اعصاب پایه و بالینی که مدتی پیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی سمپوزیوم نوروگیم برگزار شد، سمپوزیوم خود را با کیفیتی بالاتر از سال گذشته به اجرا درآورد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این گروه با توجه به تجربه برگزاری ایده نوروگیم در کنگره علوم اعصاب سال گذشته، سعی کرد تا این سمپوزیوم را با کیفیت بالاتر برگزار نماید. این سمپوزیوم در دو بخش سخنرانی و نمایش زنده تاثیر بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز برگزار شد. در بخش سخنرانی سمپوزیوم نوروگیم گروه از اساتید، متخصص، نخبگان و صاحب نظران در زمینه بازی‌های ویدئویی و علوم اعصاب بهره گرفت. اساتیدی که در ۲ روز در این سمپوزیوم سخنرانی کردند شامل: دکتر بهروز مینایی (رییس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، دکتر سید محمدعلی سیدحسینی (معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، مهندس فرزام ملک‌آرا (سازنده بازی آسمان دژ، فاتح مسابقات بازی‌های آنلاین آلمان)، مهندس مهدی حق وردی طاقانکی (فعال حوزه نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای)، مهندس علی‌رضا رنجبر شورابی (مهندس برق، فعال و بازی‌ساز موفق در بازار بازی‌های شناختی)، دکتر هدایت صحرایی (مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…)، رضا احمدی (مدیر اسرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) و حجّت‌الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بنیسی (مدیر عامل شرکت دانش بنیان رسانه گستر بنیسی).

با توجه به اینکه اهداف اصلی این گروه بررسی اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز، استخراج شاخص‌های مرتبط با آن در جهت ارتقاء سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی و استخراج شاخص‌های مورد نیاز و ارایه آن به بازی‌سازان جهت تولید بازی‌های هدفمند خواهد بود، بنابراین بخش دوم این سمپوزیوم را به صورت عملی برگزار کرد. بخش مسابقه بازی‌های ویدئویی در این سمپوزیوم، با ثبت‌نام شرکت‌کنندگان آغاز شد، سپس شرکت‌کنندگان با پر کردن پرسشنامه مورد نظر در دو بخش تقسیم شدند که گروهی بازی رایانه‌ای شناختی و ایرانی Clash of Brains که توسط «آروند استودیو» ساخته شده را انجام دادند و گروهی بازی خشونت‌آمیز «مورتال کمبت» را بازی کردند، سپس قبل و بعد بازی تست‌های شناختی و بیولوژی از بازی‌بازها گرفته شد، همچنین بررسی امواج مغزی و بررسی فعالیت مغز از طریق پاسخ های هموداینامیک توسط دستگاه FNEARS (افنیرز) در حین بازی کردن انجام شد.

در روز اختتامیه، مسابقه نهایی با حضور دبیر علمی کنگره (دکتر جوان)، مدیر مرکز علوم اعصاب دانشگاه بقیه ا… (دکتر صحرایی)، جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف و شرکت‌کنندگان کنگره برگزار شد و به برنده نهایی در هر یک از بازی‌ها یک سکه طلا جایزه از طرف گروه نوروگیم داده شد. با توجه به اینکه تاثیر بازی‌های ویدئویی به شاخص‌های متفاوتی از جمله سن، جنس، مدت زمان بازی، نوع بازی و غیره بستگی دارد و اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی (حین و بعد از انجام آن) بر روی هر فرد، متفاوت از دیگری است، بنابراین گروه نوروگیم بر آن است که در آینده گام‌های فراتری را (در زمینه بازی‌های ویدئویی) جهت ارتقا فرهنگ و سلامت جامعه عزیزمان ایران برداریم.

گروه نوروگیم در نهایت از حامیان برگزار کننده این سمپوزیوم از جمله دانشگاه بقیه ا…، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت آروند استودیو، شرکت داج، شرکت عصب فناوری پارس، موسسه قدرت بازی مغز، شرکت شناسا و دانشگاه علم و صنعت تشکر و سپاسگزاری کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا
اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR.DRAKE گفت:

    ممنون بابت خبر. 🙂
    “گروهی بازی خشونت‌آمیز «مورتال کمبت» را بازی کردند، سپس قبل و بعد بازی تست‌های شناختی و بیولوژی از بازی‌بازها گرفته شد”
    حرکت جالبیه.فقط نتایجش کی اعلام میشه؟
    اصلا قراره اعلام بشه؟ :-/

  • sinamofrad گفت:

    چه از بازی تعریف مثبتی می کردند چه بد قبولشون نداشتم
    اگر یکی که تا حالا ندیدمش یا خودش طرفدار بازی هست ولی بگه اینجوری و اونجوری قبول میکنم حتی اگر بد بگه
    ولی چجوری قراره حرف کسایی که تا حالا فقط از تکنولوژی بد میگفتن رو قبول کنم کسایی که میگن با الاغ بریم و بیایم 😐
    البته چیزی هم از متن دستگیرم نسد حداقل یه نتیجه گیریه درست و حسابی میذاشین.
    باز هم ممنون بابت خبر

  • Y PS گفت:

    به نظرم زیاده روی تو بازی کردن باعث ضرره و لذت بازی رو هم از بین میبره ولی اگه متعادل باشه خیلی هم خوبه و باعث خستگی و دلزدگی هم نمیشه.

  • REZ گفت:

    ممنون بابت مقاله .

    هرچند اعتیاد به بازی های رایانه ای مانند افراط در هر امر دیگری، میتونه پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشه، ولی نباید به این بهونه، تأثیرات مثبت این بازی هارو نیز نادیده گرفت. برخی اثرات مثبت و قابل توجه بازی های رایانه ای بر بازی کننده ها طبق پژوهش های معتبر علمی، به انتخاب ناین گگ :

    ۱. بازی های اکشن نه تنها برای جلوگیری از حواس پرتی مفید هستند، بلکه در تمرکز بر وظایف اصلی نیز موثرند.
    ۲. بازی های اکشن می تواند با افزایش درک مغیارت رنگ ها، بینایی افرادی که اهل بازی نیستند، بهبود بخشند.
    ۳. بازی کننده ها در تصمیم گیری سریع تر هستند و تصمیماتشان به اندازه افرادی که بازی نمی کنند دقیق است.
    ۴. بازی کردن باعث بهبود حل مسائل فضایی می شود.
    ۵. بازی کننده ها در ردیابی اشیایی که سریع حرکت می کند، تشخیص تغییرات بصری، گزینش بین وظایف، و چرخاندن اشیا به صورت ذهنی، بهتر عمل می کنند.
    ۶. بازی کننده ها در مقایسه با افرادی که بازی نمی کنند هماهنگی چشم و دست بهتری دارند.
    ۷. بازی های استراتژیک زمان واقعی (real-time) مانند استارکرفت می توانند انعطاف پذیری مغز بازی کننده ها که دانشمندان به عنوان «سنگ بنای هوش انسانی» تعریف می کنند، افزایش دهند.
    ۸. بازی کننده ها سرعت پردازش بالاتری نسبت به افرادی که بازی نمی کنند دارند.
    ۹. جراحانی که بازی می کنند، احتمالا دقت بیشتری هنگام عمل جراحی دارند. برخی توانایی های لازم برای عمل جراحی با بازی کردن بهبود می یابند.
    ۱۰. بازی های نقش آفرینی بزرگ به افراد اجازه می دهند خودشان را جوری نشان دهند که در زندگی واقعی با انجام آن راحت نیستند و آن کسی و چیزی باشند که می خواهند.

  • Night Wolf گفت:

    دوستان عزیز…..خدایی من این همه مدت بازی میکردم و میکنم هیچ مشکلی خدارو شکر برام پیش نیومده هم به درسم رسیدم هم به ورزشم وکارای دیگه…..شما تو اینترنت فقط کلمه ی بازی رو بنویسید از ۱۰ تا صفحه ۹ تاش اثرات بد و مضرات بازی رو میاری چون همه ی سایتا داخل خوده ایرانن و همش از هم کپی کردن….ولی در کل گیم خیلی خوبه….اینا یه مشت ادم هستن که سنشون از ۵۰ بیشتره و هیچ درکه درستی از بازی ندارن. 🙂

  • Mi-28 گفت:

    بازی صدالبته اثرات مثبتی داره ولی اثرات منفی آن به مراتب بیشتر از اثرات مثبت اونه .

  • Iron-Man گفت:

    در ایران گیم +۹۹۹۹ هم رو بچه ۲ ساله تاثیر نمیگذاره ماشالا همه ضد ضربه هستیم

  • Mrm7799 گفت:

    هه من موقع ازمایشاشون بودم یه مسابقه فیفا بود که باید برای ورودبه ازمایشش باید ده تومن میدادی :razzmad:
    کسایی که روشون ازمایش شد هم دیدم واقعا ن.و.ب بودن
    من به زور یه معلم مشنگ رفته بودم یه مقاله چرت ارایه بدم یادش بخیر

  • Amir47 گفت:

    دوستان تاحالا رده سنی بیشتر از +۱۸ دیدن مثلا +۲۴

  • armin2100 گفت:

    مثلا بگن گیم باعث مرگ میشه!
    کسی گیم رو ول میکنه مگه :laugh:

  • Gamer^Cat گفت:

    با یک بازی تو چند دقیقه اثرش مشخص نمیشه
    کلا قبول ندارم این چیزا رو تهش هم به چیزی نرسیدن
    باید یک سال روی یه ۱۰۰۰ نفر بازی های مختلف تست بشه تا یه نتیجه گیر بیاد اینا همش مسخره بازی هست بدون امکانات برای اعلام وجود .

  • jacob 2211 گفت:

    گیم قاتل انگیزه ی دانش آموز نسبته به درس هستش .فقط اثرات مستقیم رو در نظر می گیرید مثل تمرکز و هوش و اینا …
    ولی کسی که میشینه در مورد گیم و سازنده ها قطعات سخت افزار و این چیزا مطالعه میکنه
    نمیتونه روی مطالب درسی و کتاب درسی تمرکز کنه و انگیزه داشته باشه یعنی دلیلی برای چپاندن مطالب درس تو مغزش نداره

    • Night Wolf گفت:

      دوست من نمیخوام بهت بی احترامی کنم و نظرت ارزشمند هستش….ولی شما که اینقد از درس تعریف میکنی فقط یه نگاه به دور و اطراف خودت بنداز ببین که چنتا لیسانسو فوقِ لیناس و …گوشه ی خونه نشستن و بیکارند…..درس خوبه ولی زمانی که مطمئن باشی آیندت با درس تضمین میشه.

      • Gamer^Cat گفت:

        دوست عزیز من خودم تقریبا دارم لیسانس میگیرم و بی کار .
        درس تا دیپلم که برای همه لازمه چون کسی که نخونده هیچی نمیتونه بفهمه ! شما برای این که یه پایه کلی از همه چیز داشته باشی (فیزیک – شیمی – حساب – هندسه) باید یه پایه داشته باشی . همین درک و شعور رو تا حدودی بالا میبره و شما خیلی بهتر دلیل خیلی چیزا رو متوجه میشی . چون کار نیست دلیل نمیشه مطالعه نکنیم و درس نخونیم . بی کار هم باشیم سواد و شعور بیشتر داشته باشیم بهتره تا نداشته باشیم . البته قطعا یه جایی یکی از این چیزا کمک میکنه که پیشرفت کنیم و یه جرقه ای میزنه تو ذهنمون و یه کاری انجام میدیم .
        شما خوشت میاد مثل ۲۰۰ سال پیش مردم ایران بی سواد و سواد خوندن نوشتن نداشتن و خیلی راحت گول میخوردن و هیچی نمیدونستن و همین باعث میشد فقر و مشکلات اجتماعی فراوان تر بشه .
        من نمیگم سواد باشه جامعه گل و بلبل میشه ولی تو یه جای بی سواد و فقیر قطعا جنایات و بدی ها بیشتره تا جایی که مردم لیسانس دارن ولی بیکارن .
        البته نه اینکه من خودم آدم درس خونی باشم ها خیلی هم درس نخون بودم ولی خوب دلیل نمیشه بگم درس بده . روزی ۲ ساعت بخون ۵ ساعت هم بازی کن باور کن خیلی هم نتیجه خوبی میگیری . فکر نکن باید ۱۰ ساعت درس باشه

        • Ramsay گفت:

          متاسفانه هنوزم که هنوزه تو فامیل میبینم مثلا طرف کنکور رشته مورد علاقه قبول نمیشه و مجبوره رشته ى دیگرى رو بخونه در حالى که به راحتى میتونست با تجربه و تحقیق رشته ى خودش رو ادامه بده اما متاسفانه در فرهنگ جهان سومى ما و با تلاش هاى ستودنى نظام آموزش و پرورش براى هرچه بیشتر به ..کشیدن وضع اموزشى کشور و صدالبته روش بسیار مبتکرانه ى کنکور براى تعیین دانش فرد در یه رشته ى خاص،(چه دلیلى داره مهندس پلیمر عربى بلد باشه)،تمام موارد بالا حاصل این تفکر میشه:مهارت=مدرک 😐 و نابود شدن بسیارى از استعدادهاى کشور.به نظر بنده دزدى و جنایت و… بیشتر ربط به اوضاع اقتصادى کشور داره(که شواهد اش هم هست)سواد براى آدم شخصیت مى اورد اما آدم را انسان نمیکند و به او انسانیت نمى اموزد.هرکارى ریسک خودش رو داره و هیچ چیز صددرصد نیست.پیگیرى درس به تنهایى به اندازه پیگیرى فوتبال به تنهایى ریسک دارد و عدم موفقیت در ان بسیار زیاد است.
          اما راهیست که باید طى شود تا شما هم بتوانید یه مراسم تشییع جنازه ابرومندانه براى خود بگیرید 😉

    • Gamer^Cat گفت:

      دلیل این برنامه نداشتنه . شما برنامه ریزی کل فلان ساعت تا فلان ساعت درس بعد بازی . شما باید برنامه ریزی کنی و هم بازی هم درس رو توش بزاری . انگیزت هم بیشتر میشه

      • Night Wolf گفت:

        بخدا قسط توهینو بی احترامی نداشتم به کسی…..من خودم بقرآن دانشگاه سراسری روزانه درس میخونم.من هیچ وقت نگفتم درس بده و نمیگم…چون اگه آدمی سواد نداشته باشه مثله درخته بی محصول میمونه…شما منظوره منو خوب متوجه نشدی….اگه توهینی شده به کسی به بزرگواریتون ببخشید. 🙂

    • Secret گفت:

      قاتل انگیزه کدوم درس ؟ زیست که باید بشینیم ملخ رو بشکافیم در کجای زندگیمون بدردمون میخوره ؟ ادبیات ؟ یه نفر تو خلوت خودش معلوم نیست مست بوده یا نبوده ۴ تا کلمه رو چسبونده به هم شده شعر این به نفع تویه ؟ عربی ؟ من غلط بکنم برم عربستان شاید فقط حج واجب که اونم الان ادم میترسه بره چون از ۴ طرف پرست میکنن قسمت دوم فاجعه شروع میشه این بدرد تو میخوره ؟ تاریخ ؟ گذشته ها گذشته باید به حال و اینده فکر کرد بعدشم مدرک بیار از کجا میدونی تاریخ نویسا چه کسایی بودن توی تاریخی که میخونیم کلش همینه یه نفر شده پادشاه همه تظاهر کردن رفته کنار مدرک بیار ؟ حالا من به درسای دیگه کاری ندارم شاید الان با خودت بگی خب اینجوری که یعنی اصلا نباید درس خوند اما اینطور نیست بیا با منطق و با کنار اومدن به واقعیت بدون هیچ نفرتی یه نگاه به وضع اروپا و امریکا از لحاظ تحصیلی ببین چیکار میکنن؟ حالا همه ی اینها به کنار وقتی یارو درس داره اما تمام وقتشو میزاره رو بازی اون مشکل داره خورده شیشه داره بطور مثال خودم تقریبا ۶ سال پیش اما اگه بازی رو درست انجام بدی حتی در بین مدارس دانشگاه یا زندگی با زن و بچه هیچ اشکالی نداره اصولا اعتیاد به هر چیزی اشتباس مثل بازی حتی درس این همه لیسانس و فوق لیسانس بیکار تو مملکت میخوان گریه کنن از بدبختی خودم دیدم ازشون میان فرار مغز ها میکنن اونجا رو هوا میزننشون همونایی که این بازی ها رو تولید کردن

  • jacob 2211 گفت:

    متـاسفانه خیلیا از دست پـدر مـادر که میگند گیم بازی نکنید خـسته شده اند به خاطر همینه که میگند گیم روی اعـصاب و تمرکز و هوش تاثیر خوبی داره اتفاقا درسته پـدر مـادر ها از سر مهربونی یه چیزی میگند ولی اشـتـباه می کنند
    مشکل اصلی گیم گرفتن علاقه از مطالب درسه
    من اینا رو از تجربه میگم

  • jacob 2211 گفت:

    مساله مطالب گیم هستش نه خود گیم.
    ذهن انباشته از مطالب گیمی باید مثل چاقو درس رو فرو کنه توش.
    خیلیا تو همین سایت خدای گیم هستند ترک تحصیل هم کردند اما چه فایده از سر لجبازی نمیخاییم ضرر های گیم هم قبول کنیم

    • safir گفت:

      آره راست میگی
      من خودم متاسفانه که مربوط به خودم میشه
      هر وقت موقع امتحانت بود جو بازی میگرفتم و ضربه ش خوردم
      الان ۲۶ سالمه دانشگاه هم رفتم ولی از اون رشته های آرمانیم دور شدم

      همین بازی (mercenaries (ps2 موقع امتحانات اول دبیرستان یادم چطور منحرف شدم از درس
      آخرش هم نفهمیدم مقصر من بودم یا گیم!

      کلا یادتان باشه اول درس که وقت محدوده براش

      بعد game چون همیشه برای بازی fallout4 وقت هست
      ولی وقت برای امتحان ریاضی کم و تکرار نشدنی
      موفق باشید

      • amir112 گفت:

        تقریبا بیشتر کسایی که تو همین گیمفا هستن مدارس تیزهوشان میرن و بهترین شاگرد های مدرسشون هستن
        شما تو گیم زیاده روی میکنی دلیل نمیشه همه اینطوریدباشن
        همه ی ما بازی میکنیم و تو درس هم موفقیم

        • Mrm7799 گفت:

          من ویچر رو موقع امتحانات خرداد رفتم معدلم هم بالای ۱۹شد.
          تازه امتحانای دبیرستان ما از دبیرستان های عادی خیلی سخت تر بود.
          کلا با برنامه هم به گیم هم به درس میرسی .
          هرچند امسال به خاطر خستگی این برنامه ریزی ها رو نکردم و دهنم سرویس شده
          ولی پارسال هم بازی میکردم هم جزو بهترین های مدرسه بودم

      • e h m گفت:

        ببینید متاسفانه در کشور ما هیچ چیز جای خودش نیست.یک مشکل اساسی اینه که در کشور از بازی های هک شده استفاده میشه که باعث میشه ادم به راحتی به گیم دسترسی داشته باشه (مثل خودم که تقریبا تمام بازی های تمام نسل هارو بازی کردم)این اغاز افراط گری در بازی کردنه.و کسی که به بازی علاقه مند بشه دیگه درس خوندن براش سخت میشه چون به چیز دیگه ای علاقه پیدا کرده.در کل مقصر این مشکلات سیاست های اشتباه کشور در قبال این مسأله است.تو کشور ما همه چیز رایگانه.فیلمهای هالیوود با میلیون ها دلار هزینه ،ساخته میشن بعد منو شما میریم مفتی اونارو دانلود میکنیم.بازی ها هم همین طور.الان اگه یه امریکایی بیاد کلکسیون بازی های ما ایرانیارو ببینه در جا سکته میکنه.اخه اون خیلی بتونه هزینه کنه ۱۰ یا ۲۰ تا بازی میتونه بخره.اون موقع ما همه بازی هارو از گرد راه نیومده میخردم.مشکل همینه هیچ چیز حساب کتاب نداره.از طرفی هم پدر و مادر ها متاسفانه هیچ کنترلی روی فرزندان خود ندارند .فقط بلدند قر بزنند و بگویند که بسه دیگه.ولی عملا هیچ کنترل منطقی ندارند.یا میگویند اصلا بازی نکن یا اصلا کنترل نمیکنند

  • عامل اصلی سرطان گیم 😉 😉 😉 😉

    • واللا تا جایی که من میدونم همه چی عامل اصلیه سرطانه ! هروقت یه چیزی رایج میشه میگن عامل اصلی سرطان اومد 😐
      این حرفا فقط در حد تعوری ( میدونم غلط نوشتم ) هستن یه زمانی هم که گوشی تازه اومده بود میگفتن گوشی عامل اصلی سرطان !
      شاید روی کاغذ حرف شما ثابت بشه ولی تو زندگی واقعی شاهد یه چیز دیگه ای هستیم .
      ممنون :yes:

  • mohamadrtb گفت:

    معلومه دیگه هرچیزی که ادم معتادش بشه بلآخره تاثیرشو تو زندگیش میبینه
    گیم هم از این قاعدع مثتثتا نیست :yes: :yes: :yes: :yes: :rotfl:

  • سلام
    این نظر ها رو دیدم یه انگیزه گرفتم برای اینکه بیام عضو این سایت بشم.
    واقعا باورم نمیشه که بعضی ها چیزای بیخودی درمورد بازی میگن در حالی که هیچ تحقیقی نکردن،بازی تنها زمانی اثر منفی یا مثبت داره که تو باور داشته باشی که بازی بد یا خوب هست،مثال میزنم همیشه به من میگفتن که بازی برای چشم ضرر داره بدون هیچ فکری یا بدون هیچ تحقیقی.من وقتی که قوانین کهیانی رو فهمیدم و فهمیدم که هرچی رو باور داشته باشی تو زندگیت میبینی و جهان بهت ثابت میکنه همون درسته(اینجا نمیتونم کامل توضیح بدم قانون باور رو) و فهمیدم یه سری چیز ها قانون هست و یسری دیگه باور هست. باور ها چیز های هستن که انسان ها خودشون میسازن و واقعیت نیست ولی قانون چیزی هست که تو چه باور داشته باشی یا باور نداشته باشی (هستش) نمیشه با تغییر باور عوضش کرد. من یسری قوانین رو میگم.قانون گرانش،(قانون جذب،نه اونی که تو کتاب راز گفته شده. اگه کسی خونده باشدش)،قانون کارما،قانون باور و قانون تکامل و دیگر قوانین کیهانی.
    از این چیزی ها بگذریم میرسیم سر حرف های ساختگی درمورد بازی که انسان های که نه فکر کردن و نه تحقیق کردن و فقط همینجوری یه چیزی گفتن،احتمالا بخواطر این گفتن که بچه بازی رو بزاره کنار بره درس بخونه که مثلا بعدا چیزی بشه که واقعا معلومه بعضیا چی شدن D: .
    بازی ساخته دسته بشر هست و هرچی که درموردش گفته شده نه درسته نه غلطه اینها باور هستن و به خوده شخصی که بازی میکنه بستگی داره که باورش درمورد بازی چی هست،اگر باور داشته باشه که بازی ذهن آدم رو تخریب میکنه یا برای چشم ضرر داره جهان این باور رو تائید میکنه و آدم های رو بهش نشون میده که که همین باور رو دارن و به اون شخص ثابت میکنن که بازی ضرر داره.و برعکس.تا اینجا فهمیدین که تاثیر خوب یا بد به باور طرف به بازی هست.هرچند بازی برای مغز کلا خوبه.یعنی منظورم اینه که بدی و خوبی داره ولی خوبی اصلیش برای بالا بردن مغز هست و بدی که کلا بدی هست و نمیشه این بدی رو تغییر داد که اونم اینه که اون چیز های که توی بازی هست. مثل بازی GTA V یا GOD OF WAR و دیگر بازی ها که نکات خیلی مخفی رو داره.اگه یادتون بیاد بازی GTA V اول بازی داخل بانک شروع میشه و داره نشون میده که برای اینکه پولدار بشی باید فقط بانک بزنی و دیگه راه دیگه ای نیست و جالب اینجاست که اون شخصیت اصلی بازی پولدارم میشه،اینجا داره داره یه باوری درمورد پول براتون میسازه یا خدای جنگ که نشون میده خدا یه شخص هست که دارای احساسات بشری هست .عصبی میشه حس انتقام میگیره و مثلا عذاب میکنه انسان ها رو هرچند بازی مورد علاقه من خدای جنگ ۲ هست ولی هیچ وقت این چیز ها رو من باور نکردم.راستی یه چیزه مهم رو نگفتم باور ها از دو روش وارد ضمیر ناخودآگاه ما میشن (دیده ها و شنیده ها) یعنی هر آنچه میبینی و میشنوی رو ضمیر ناخودآگاهت تاثیر میزارن،پس حواست به این دوتا باشه.
    تاثیر بد بازی دقیقا مثل فیلم میمونه.یعنی فیلم ها هم همینجوری هستن یسری نکات مخفی درمورد موضوعات مختلف دارن مثل پول،درمورد مذهب یا همون خدا،سلامتی،روابط،و دیگر چیز ها ولی بیشتر تمرکشون رو پول هست. مثلا فیلم تایتانیک،یا فیلم پدرخوانده (میتونید برید IMDB و فیلم های پر طرفدار رو ببینید) یا فیلم نوح که سال ۲۰۱۴ ساخته شد که فقط میگه خالق هیچ وقت نمیگه BOSS یا Sir یا Senior منظورم من همون معنای پروردگار هست هیچوقت نمیگه پروردگار یا کلمه ای که معنی (رب،این کلمه عربی هست) رو بده فقط از کلمه خالق استفاده میکنن.دوستان من قبل از تیر ماه سال ۹۳ قبل از اینکه با گروه تحقیقاتی عباس منش آشنا بشم زندگیم افتضاح بود اما رو خودم کار کردم یسری باور رو تغییر دادم و زندگیم تغییر کرد و در آینده تغییرات بزرگی به وجود میاد قبلا اصلا نمیدونستم که قراره چی بشم اما الان مطمعا هستم که میخواهم به کجا برسم.من الان مطمعا هستم که در آینده یه شرکت بازی سازی موفق دارم و کنفرانس های فوق الاده ای برگذار میکنم چون همین الان میتونم اون صحنه رو تجسم کنم و وقتی تجسم میکنم یه احساس فوق الاده ای به من دست میده که قرار زندگیت در آینده به یچیزه فوق الاده تبدیل بشه. من الان ۱۹ سالمه البته دیگه آخرای ۱۹ هستم و تازه دارم دیپلم میگیرم و اصلا نیاز ندارم به دیپلم و وقتی هم که گرفتم دانشگاه نمیخواهم برم، دوستان برید زندگی نامه افراد موفق رو بخونید،باور کنید که با تحصیلات بالا به جای نمیرسید برید زندگی نامه استیو جابز و بیل گیتس و مارک زاکربرگ رو بخونید اونوقت متوجه میشید من چی میگم ثروت مند شدن هیچ ربطی به تحصیلات نداره میدونم اینجا جاش نیست ولی بیاید باور های اشتباهمون رو درمورد هر موضوعی عوض کنیم مخصوصا بازی که واقعا برای اونای که هیچ مفهومه درستی درمورد بازی ندارن متاسفم.دوستان این مطالم رو هیچ جای نمیبینید.برید به همون سایت گروه تحقیقاتی عباس منش و عضو بشید و قوانین رو بفهمید و خودتون رو متعحد کنید که تغییر کنید و تغییر کنید.
    من این حرف رو میزنم چون بازی باز ها حقشون اینکه که بتون خیلی راحت زندگی کنن و هزینه خرید سیستم قوی یا بازی اوریجینال رو دارن،دوستان اگر برای خودتون بازی اصل نمیخرید یعنی برای خودتون ارزش قائل نیستید، قبول دارم قیمتش بالا هست ولی ما باید سیستم قوی داشته باشیم ما باید بازی اصل داشته باشیم.
    من فرق نمیزارم بین کنسول ها، یه بازی باز باید با تمام کنسول ها بازی کنه من خودم با PS1 بزرگ شدم ولی شاید باورتون نشه الان من توان خرید PS2 رو ندارم پس بخواطر همین میگم باید ثروت مند بشید تا بتونید خیلی راحت هر کنسولی که میخواهید رو برای خودتون بخرید ما بازی باز ها داریم تو ایران از بین میریم.پس خواهشن برید گوگل و بنویسید گروه تحقیقاتی عباس منش و برید تو سایت و عضو بشید و فایل های رایگانش رو گوش کنید سعی کنید تمام فایل ها رو گوش کنید چون همشون ارزشمند هستن اگه میتونید برید محصولاتش رو بخرید و استفاده کنید و زندگیتون رو تغییر بدید و کلی پول بدست بیارید و بتونید تمام کنسول ها رو بخرید و بازی های زیادی بازی کنید و تجربه های زیادی بدست بیارید درمورد بازی و بیایم این تجربه ها رو تو این سایت به اشتراک بزاریم و این سایت رو بالا ببریم در حد فوق الاده.من دیگه حرفی ندارم امیدوارم این نظر به اشتراک گذاشته بشه و همه ببینن،ممکنه وسط وسط های حرفم چیزهای باشه که برای خیلی ها پیچیده باشه البته اگه قوانین رو بفهمید حرف های من رو هم میفهمید.راستی من از وقتی که قوانین کیهانی رو فهمیدم اصلا مریض نمیشم یا اگه هم بشم به سختی مریض میشم و تازه جالب اینجاست که وقتی مریض میشم در ارز ۳ ساعت خوب میشم بدون خوردن قرص یا دارو خواصی،چون باورم اینکه که افکارم مریضی رو بوجود میاره و احساس بد،هر وقت احساس بدی داشتم مریض شدم و هر وقت احساسم رو خوب کردم سالم شدم،من با ذهنم خودم رو درمان میکنم چون قدرت های متافیزیکیم رو خیلی باور دارم،اصولا قدرت متافیزیکی همه انسان ها بیشتر از قدرت فیزیکیشون هست.ولی مشکل خیلی ها اینکه قدرت متافیزیکیشون رو نمیشناسن و باور ندارن.
    براتون آرزوی موفقیت،ثروت،سلامتی و سعادت در دنیا و آخرت رو آرزومندم خدانگهدار.

    • Secret گفت:

      لایک واقعا عالی بود فقط دوست عزیز دوتا نکته رو بهت بگم با درس خوندن میشه پول دراورد با درس خوندن توی ایران نمیشه پول دراورد و باید با عرض پوزش خودتو پاره کنی تا به جایی برسی و نکته ی بعدی هم اینه که طرف میره مثلا بازی ویجر و gta v رو میگیره ۱۲۰ هزار تومن بعد ۸۰ تومت میکشه روش بعد میره یه بازی دیگه رو هم که قیمتش مثلا ۱۵ دلاره میگیره بعد همونم میده ۱۲۰ هزار تومن یعنی همشون دو برابرش میکنن حالا به نظر شما من که پولدار نیستم و باید توی عید ها تولدم و مناسبت از فکوفامیل پول بگیرم تو پول یه بازی جور شه ( البته هنوز بزرگ نشدم که برم سر کار ) نباید اعصابم خورد شه که بازی رو انقدر گرون میده و بیخیال برم بگم بابا ۲۰۰ تومن بده برم بازی بخرم ؟؟؟ البته pc از این قاعده مستثناس بازی هاش ارزونه اما با این سیستم های گند ما و قیمت سیستم ها ……

  • Secret گفت:

    باور کنید نتیجه خوبم در بیاد اینا میگن اثرات بدی میزاره

  • saeidemia گفت:

    هروقت یه مقاله ISI دادن با ایمپکت فکتور بالا اونوقت تازه ارزش علمی پیدا میکنه
    الکی وقت مارو گرفتین

اثرات بازی‌های ویدئویی به‌صورت علمی بررسی شد - گیمفا