برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا

برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان

مهدی فوقی
۰۲:۰۳ ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا

با پایان یافتن سال ۲۰۱۵ قصد داریم به معرفی و نقد و بررسی برترین لپ تاپ های گیمینگ بپردازیم. سیستم هایی قدرتمند و گران قیمت،‌ سیستم هایی که گیمرها برای داشتن‌شان روزشماری می کنند. لپ‌تاپ‌هایی که هرگز ازنامشان و برندشان هیچ نشنیده اید،‌ سیستم هایی که شما فقط آن ها را در خوابی رویایی خواهید دید پس برای شریک شدن در یک رویای زیبا با گیمفا همراه باشید…

با هیولای شنل قرمز ایسوس آشنا شوید

برسی لپتاپG751JY شرکت ایسوس

d5a78838 c67f 48cf 8213 2e84145b2930

طراحی و ساخت

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، معمولا از طراحی ویژه‌ای برخوردار هستند. سری G مخصوص بازی کمپانی ایسوس هم جزو همین دسته محسوب می‌شود. این طراحی ویژه، به دوام، کارایی و زیبایی دستگاه کمک فراوانی می‌کند. در ساخت و طراحی G750JZ شما به راحتی تفاوت را احساس می‌کنید. با اولین نگاه به این لپ‌تاپ، شما به یاد ماشین‌های ایتالیایی دهه هشتاد خواهید افتاد! اما بعد از بازکردن دستگاه و کار با ان به یاد یک سوپرماشین قدرتمند می افتید و نظرتان را پس خواهید گرفت.جلوی دستگاه نازک است و هر چه به عقب‌تر نگاه کنید، ضخامت رفته رفته افزایش می‌یابد تا به دو اگزوز بزرگ در پشت دستگاه می‌رسید. این طراحی منحصر به فرد، موجب شده تا ایسوس بتواند قدرت مانور زیادی در جای دادن سخت افزار در دل این ابر لپ‌تاپ داشته باشد. مانند دیگر کمپانی‌ها که همیشه در طراحی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود از رنگ قرمز استفاده می‌کنند البته این لپتاپ در مقابل رقیب دیگرش مطمئنا خنک کنند ها و یا اگزوز های کم تری دارد!!

ایسوس در طراحی و ساخت بدنه این دستگاه هم از این تم استفاده کرده است. محافظ مشکی رنگ بیرونی صفحه‌ی نمایش، روکشی آلومینیومی و برس خورده دارد که اثر انگشت و چربی دست را تا حدودی جذب می‌کند. در وسط این پوشش، لوگوی ایسوس و همچنین علامت Republic Of Gamers جنس آلومینیوم براق وجود دارد که در زیر آن روکش نقره‌ای رنگ به چشم می‌خورد. قسمت زیرین دستگاه هم از جنس پلاستیک زبری است که مانع از سر خوردن دستگاه روی سطوح می‌شود. لپ‌تاپ G751JY تفاوت دیگری هم نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها دارد و آن لولاها و محل باز شدن صفحه نمایش است. لولاها به صورت پنهان قرارگرفته‌اند و محل باز شدن صفحه‌ی نمایش کمی جلوتر از لبه پشتی لپ‌تاپ است. کل دستگاه شیبی رو به جلو دارد که باعث ارگونومی در قرارگیری دست‌ها می‌شود و زاویه ایجاد شده، از ایجاد ناراحتی در مچ دست‌ها جلوگیری می‌کند. البته این لپتاپ ۱۷ اینچی از رقیب خود اندازه کوچک تری دارد اماواقعا این لپتاپ هیچ چیز جدید ندارد زیرا این لپتاپ مانند مدل های دیگر است با این تفاوت که بهتر و بروز تر و دارای امکانتی مانند بدنه مستحکم تر و قطعاٌ این دستگاه دارای فناوری جدیدی در صدا و خنک کننده ها است که شگفت زده می شوید.

نکته جالب: لوگوی دستگاه های ایسوس برای گیمر ها و دستگاهای گیمنگ این شرکت از سری G مطمئنا متفاوت است. معنای این لوگو شاید برای شما جمهوری از جنس گیمرها می باشد که نماد قدرت و برری این سری از لپتاپ ها است.

 این لوگو بسیار زیبا است و وقتی شما به آن نگاه می کنید مطمئن باشید فریب آن را می خورید و عاشق این دستگاه می شوید پس مطمئنا این دستگاه شما را هیپنوتیزم خواهد کرد آنهم با رنگ زیبای قرمز که از نشان این شرکت ساطع می شود.

باتری دستگاه آنچنان بزرگ است که کاملا از عقب معلوم است اما به لطف طراحی زیبای شرکت ایسوس این باتری در لپتاپ شکلی جالب و منحصر به فرد به خود گرفته است و درکل دستگاه را به شکل یک جسم فضایی سوق داده است با این حال امتیاز بالایی در طراحی و ساخت نصیب این لپتاپ از تیم گیمفا شده است.

fccecd

سخت افزار

ایسوس در لپتاپ صدر نشین و برتر خود از برترین ها استفاده کرده و چیزی کم نگذاشته است ایسوس با بهره گیری از برترین ها و جدیدترین قطعات باعث شده است این لپتاپ در هیچ کاری لگ و افت فریم نداشته باشد  سخت افزار به کار رفته در این لپتاپ شامل : پردازنده‌ی مرکزی  از رده بالاترین نسل چهارم شرکت اینتل با نام تجاری Core i7 4860HQ(سری HQ شرکت اینتل معمولا در سیستم های رده بالا مانند گیمینگ و مالتی مدیا استفاده می شود که قدرتمند هستند و در لپتاپ های ایسوس در سری های G و N مشاهده می شوند) این پردازنده دارای این پردازنده دارای چهار هسته است و فرکانسی معادل ۲.۴ گیگاهرتز دارد. با استفاده از فناوری Hyper-Threading تعداد هسته ها افزایش می‌یابد و با Turbo Boost در صورت نیاز شما، فرکانس پردازنده مرکزی به ۳.۶ گیگاهرتز افزایش خواهد یافت که بهترین عملکرد در اجرای بازی ها را برای شما رقم خواهد زد حتی از رقبای خود بهتر شاید دلیل آن هم همکاری های مستقیم شرکت Asus , Intel است  که ذر این لپتاپ برای اولین باز این پردازشگر قدرتمند شرکت اینتل به کار برده شد.

لپ‌تاپ ایسوس G751JY به عنوان یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی که تا کنون ساخته شده اند، از  قدرتمندترین پردازنده گرافیکی تک چیپ یعنی GTX 980M استفاده می‌کند که یکی از بالارده‌ترین پردازنده‌های گرافیکی موجود در بازار است . این پردازنده گرافیکی نیز مانند برادر بزرگ‌تر نسل هشتمی‌اش، GTX860M با تکنولوژی مهندسی جدید انویدیا موسوم به Maxwell ساخته شده است که جایگزین مهندسی Kepler خواهد بود. این پردازنده گرافیکی چهار گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 دارد که می‌توان آن را با استفاده از حافظه RAM دستگاه، تا شش گیگابایت Boost کرد. (با این تفاسیر شرکت ایسوس در سیستم های خود قابلیت هایی خوبی برا اورکلاک سخت افزاری انجام می دهد که البته در لپتاپپی چون G751JY به دلیل داشتن خنک کننده های زیاد بسیار امن و راحت می باشد).چنین پردازنده گرافیکی با سخت افزار قدرتمندی که این دستگاه دارد، تنها برای انجام بازی مناسب نیست، بلکه شما می‌توانید برای استفاده از پروژه‌های گرافیکی خود نیز از آن بهره بجویید.

گرافیک این دستگاه برای کار با نرم‌افزارهایی مانند ۳D MAX هم مناسب هستند و به عنوان یک دستگاه قابل حمل می‌تواند کمک زیادی به مهندسان و طراحان باشد. اما در نظر داشته باشید که عملکرد سه بعدی دستگاه در هنگام استفاده از باتری افت می‌کند، زیرا سلول‌های باتری جوابگوی چنین گرافیک بالایی نیستند.(همه ی لپتاپ های ایسوس مشکل باتری را دارند و این شرکت هنوز به دنبال سخت افزار بهتر و کارایی بالاتر است و یکی از ارکان اصلی لپتاپ یعنی باتری دستگاه را فراموش کرده اما با این صحبت ها باتری دستگاه شارژ دهی بسیار خوبی را از خود نشان داد و آن هم۳ ساعت و ۳۰ در حالت high performance  با آخرین مقدار نور صفحه نمایش،روشن بودن wifi  و همچنین استفاده از بیشترین مقدار اسپیکر ها ، استفاده از نور زیر کیبورد  را شاهد بودیم که واقعا لپتاپی با این قدرت ازآن بعید بود که چنین باتری دهی را با یک سخت افزار پر مصرف از خود به نمایش بگذارد.

شاید برای همه‌ی گیمر ها و افرادی که با لپتاپ خود بازی می کنند  افت سرعت هارد و درگیر بودن هارد رخ داده باشد حال جواب آن این است که در لپتاپ های مغمولی و مالتی مدیا از هارد هایی با سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در ثانبه استفاده می گردد در حالی که در لپ‌تاپ ایسوس G751JY از ۲ ترابایت هارد دیسک با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در ثانیه استفاده شده است که تجربه ای از قدرت هارد و حجمی بی حد و مرز برای نصب برنامه ها و بازی های مختلف خواهید داشت این هارد در حالی که به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه کش از نوع SSD، می‌تواند به اجرای بازی‌ها بدون مکث و لگ کمک به‌سزایی کند به این صورت که اگر RAM دستگاه دچار کمبود شود این حافطه به دلیل سرعت بالاتر نوعی از رم مجازی را برای سیستم تداعی خواهد کرد .

این دستگاه دارای ۱۶ گیگابایت حافظه اصلی یا همان RAM از نوع DDR3 می باشد که مقدار قابل قبولی برای این دستگاه به شمار می رود و کمک زیادی به سرعت پردازش بازی‌ها و نرم افزارهای در حال اجرا بکند و همیشه خیالتان از وجود فضای خالی کافی در حافظه RAM راحت است. این دستگاه همچنین قابلیت ارتقا RAM تا ۳۲ گیگابایت برای شما فرآهم می سازد.

9635

صفحه نمایش

ایسوس برای ابر لپ‌تاپ مخصوص بازی خود، از یک پنل IPS بسیار با کیفیت و با دقت تصویر Full HD 1920×۱۰۸۰ استفاده کرده است که تصاویری تولید شده در آن از شفافیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بر خلاف نسل قدیمی‌تر یعنی G750JZ که در آن از پنل TN برای انتقال سریع‌تر داده‌ها استفاده می‌شد، این‌بار ایسوس توجه خود را به زاویه دید و روشنایی تصویر جلب کرده است کاری که ایسوس در سری N شرکت خود انجام داد و در آن موفق به ساخت بهترین صفحه نمایش ها شد. تصاویر تولید شده در این صفحه نمایش از روشنایی و تمیزی بالایی برخوردار است و خطوط جدا کننده در تصاویر کاملا واضح هستند. متوسط درجه روشنایی این صفحه نمایش ۳۲۵  NITSاست که برای لپ‌تاپی در این رده قیمت کاملا مناسب محسوب می‌شود. البته این مسئله از آنجایی که بازی کردن در محیط‌های بیرون زیاد باب نیست، و معمولا بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری در فضاهای داخلی و با آرامش به بازی کردن مشغول می‌شوند، برای این دسته از کاربران زیاد حائز اهمیت نیست ولی در کل خیال شما را راحت خواهد ساخت تا همه جا بهترین را با بیشترین زاویه دید خواهید داشت و با این حال، استفاده در محیط بیرون هم یکی از فاکتورهای ارزیابی صفحه‌های نمایش در لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود. روکش مات صفحه‌ی نمایش شما را قادر می‌سازد تا در محیط بیرون اما در سایه و نور غیر مستقیم، مثل روزهای ابری، به راحتی با لپ‌تاپ خود به انجام امور بپردازید، اما در نور مستقیم و زیر تابش آفتاب، این امر کمی سخت خواهد بود. با تمام این اوصاف، صفحه نمایش ۱۷ اینچی G751JY می‌تواند تجربه خوبی را برای کاربرانش به یادگار بگذارد و یکی از بهترین و با کیفیت ترین صفحه نمایش های به کار رفته در لپتاپ های شرکت ایسوس صفحه نمایش این ابر لپتاپ است .

87

 کیبورد

در نگاه اول به طرز قرارگیری کیبورد و کلیدهای آن، متوجه آرایش و زیبایی و همچنین دقت در طراحی و چینش کلیدها می‌شوید. تمام کلیدها در محل معمول خود قرار دارند و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند. در همگام فشردن آن‌ها شما احساس تایپ با یک دستگاه لوکس را به خوبی متوجه می‌شوید. کلیدها نرم و اسفنجی هستند و در هنگام استفاده صدایی تولید نمی‌کنند. لبه کلیدها گرد بوده و از اندازه بزرگی برخوردار هستند. فواصل موجود میان کلیدهای این کیبورد جزیرهای، تایپ کردن را به عملی لذت بخش تبدیل کرده است. تفاوت‌هایی در این کیبورد نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها، جایگاه قرارگیری کلیدهای جهت نما است که تقریبا یک ردیف پایین‌تر از باقی کلیدها و میان کلیدهای اصلی کیبورد و کلیدهای Num-Pad قرار گرفته اند. کلیدهای Shift، Control و Tab نیز به اندازه کافی بزرگ هستند و در هنگام بازی می‌توانند کمک زیادی برای کاربر باشند همچنین کلید Space که با طراحی خاضش کار را برای گیمر ها راحت کرده است و زیبایی خاصی به این لپتاپ بخشیده است. کلیدهای Control و Shift سمت راست نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حروف روی کلیدها قرمز رنگ هستند و  نور پس زمینه با وجود تک رنگ بودن، زیبایی خاصی به کیبورد بخشیده و همچنین دارای سه حالت روشنایی مختلف است. دور کلیدهای A، S، D و W برای تشخیص راحت‌تر و زیبایی قرمز رنگ طراحی شده‌اند البته عمرکلید های این کیبورد ۱۰ ملیون ضربه است که برای یک کیبورد با دوام مناسب نیست و انتخابی که به یک رنگ و آن هم فقط رنگ قرمز در نور پس زمینه لپتاپ محدود می شود شاید برای گیمر ها مناسب نیاشد البته این کیبورد یک کیبورد جزیره ای است و انتظارات بالا را باید از کیبورد های مکانیکی داشت.

89

تاچ پد

 تاچ پد های بزرگ و با کیفیت یکی از شاخصه های شرکت ASUS هستند این شرکت  تاچ پد دستگاه را با شکلی که کاملا با دستگاه همخوانی دارد ساخته است ، این تاچ پد بزرگ و با کیفیت کمی نیز سطح آن زبر شده است تا به راحتی انگشتان روی آن سر نخورند و حس بهتری را به کاربر هنگام کار کردن با این تاچ پد دهد .این تاچ پد مانند بسیاری از تاچ پد های دیگر هنگام نزدیک شدن به لبه ها دارای افت کیفیت در جذب دستورات است که  نشان از کم شدن حساسیت آن می دهد با این تفاصیر بهترین تاچ پد را میان لپتاپ های گیمینگ دنیا باید این لپتاپ دارا است و باید به شرکت ایسوس تبریک گفت برای  طراحی چنین تاچ پد با کیفیت و مستحکم و فوق العاده نرم و بی سر و صدا و همچنین با داشتن دکمه های حدا و پشتیبانی کامل از دستورات چند لمسی و همچنین قابلیت در یافت دابل کلیک بدون هیچ مشکلی  واقعا خارق العاده می باشد.

c00274ff 68f1 415b bba5 ffeb3f3b06ad

اسپیکر ها و پورت ها

سیستم صوتی G751JY قدرت بالایی دارد و در هنگام استفاده از هدفون شما کاملا متوجه تمیزی صدا و جزئیات آن خواهید شد. کیفیت و صدای تولید شده توسط بلندگوها نیز مناسب است و باز هم می‌توانید فرق زیادی میان صدای تولید شده از این دستگاه و لپ‌تاپ‌های هم‌رده را به خوبی متوجه شوید. یک ساب ووفر نیز در زیر بدنه تعبیه شده که عمق و بیس صدا را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. صدای تولید شده بلند و شفاف است اما وقتی قدرت صدا را تا انتها بالا ببرید، احتمال شنیدن اعوجاج در صدای تولید شده وجود دارد. تمامی این تجهیزات صوتی توسط نرم‌افزار از پیش نصب شده Audio Wizard پشتیبانی می‌شود که پنج حالت از پیش تعیین شده دارد و شما می‌توانید با انتخاب هر کدام به تولید و بهبود صدای دلخواهتان کمک کنید این نرم افزار به صورت رایگان برای بیشتر لپتاپ های شرکت ASUS قابل نصب است و تاثیر شگفت انگیزی در بهبود کیفیت و بلندی صدا دارد.

میتوان سیستم صوتی G751JY را به عنوان یکی از برترین سیستم های صوتی نام برد که توسط شرکت Sonic Master آمریکا طراحی و پیاده سازی شده است این شرکت در همه ی سیستم های صوتی لپتاپ های ایسوس کار میکند و برترین صدا ها را برای ASUS به ارمغان می آورد.برترین لپتاپ گیمنگ دنیا از نظر اسپیکر و سیستم صوتی را باید این لپتاپ انتخاب کرد اما رقیبان سرسختی در ادامه منتظر در هم شکستن این لپتاپ هستند.

شرکت ایسوس از موقعیت به عالی ترین روش ممکن استفاده کرده است و تا جایی که میتوانسته برترین پورت های امروزی در این لپتاپ را گنجانده است تا این لپتاپ در آینده دل صاحبان خود را نزند شرکت ایسوس برای اولین بار از پورت Thunderbolt در لپتاپ های خود استفاده کرده است این پورت قابلیت های فرآوانی دارد که از این امکانات می توان به: داشتن سرعت ۱۰ گیگابایت در ثانیه و سرعت انتقال بالای فیلم ها و تصاویر و فایل ها،اشاره نمود.

سمت چپ دستگاه: دو عدد پورت از نوع USB3 و همچنین درایو نوری از نوع بلو ری (درایور نوری دستگاه نیز به صورت غیر معمول در لبه سمت چپ قرار دارد که به نظر جای دادن این قطعه در این سمت تصمیم درستی است، زیرا بازیکنان حرفه ای معمولا راست دست هستند و دسترسی به قسمت راست دستگاه برای اتصال وسایل جانبی راحت‌تر است و گیمر ها دوست دارند ماوس هایشان سمت چپ باشد و چیزی هنگام بازی کردن و استفاده از سیستم آنها را اذیت نکند)قفل Kensington و همچنین یک عددکارت خوان SD که نشان می دهد از فضا به درستی استفاده شده است و این لپتاپ امروزی و کامل است.

سمت راست دستگاه: ورودی وخروجیجداگانه ی دستگاه (بهترین برای استفاده از لوازم صوتی جانبی)دوعدد پورت از نوع USB3 وپورت Thunderboltو یک  پورت خروجی تصویر  HDMI که خروجی ۴K به شما ارائه می دهد و پورت شبکه گیگابیتی Ethernet  و در اخر پورت VGA و همچنین  ورودی کابل شارژ دستگاه در همین سمت دستگاه قرار دارد.

9f5d1b12 1f65 4736 89ce 4f00143f908a

قابلیت های نرم افزاری

لپتاپ های ایسوس از قابلیت های نرم افزاری خوبی پشتبانی میکند و دارای برنامه های اختصاصی برای صدا و بهبود کیفیت اسپیکر ها و تنظیم و افزایش قدرت و کارایی سخت افزار سیستم و همچنین برنامه هایی برای پشتیبانی بهتر کیبورد و تاچ پد و شارژ کردن سریع دستگاهای متصل به سیستم شما است.

نرم افزار اختصاصی ایسوس برای بهبود کیفیت صدا و سفارشی سازی صدا

13

اما یک نرم افزار مطمئنا یک قابلیت در این لپتاپ شما را شگفت زده خواهد کرد که در این لپتاپ به صورت اختصاصی وجود دارد و در هیچ لپتاپ دیگری از هیچ برندی مشاهده نخواهید کرد و آن هم همگام سازی داده های کارت گرافیک است در واقع  این تکنولوژی G-Sync نام دارد که بهترین عملکرد را در فریم دهی در نرم افزار های گرافیکی و بازی ها که نیاز به پردازش گرافیکی بالایی دارد را به شما ارائه می دهد و به سرعت کارهای گرافیکی کمک بسیار بالایی می کند.

تصویر  بهتر در سمت چپ با استفاده ازG-Sync است.

g sync

g sync2

جمع بندی

لپتاپ های ایسوس بسیار خوش دست و مقرون به صرفه بوده و از قابلیت های بالایی برخوردارند حال باید گفت شما با این سیستم به تمامی اروزهای خود می رسید و هیچ چیز را از دست نخواهید داد . در واقع هیچ بازی جراِت لگ زدن و افت فریم را نخواهد داشت به این دلیل که این دستگاه برترین، برتین های شرکت ایسوس است و درواقع  قاتل بازی ها مطمئنا با نگاه کردن به اتصلات و پورت های دستگاه کیفیت و همچنین مشخصات سخت افزاری سیستمی آبنده نگر و دارای بهترین پیکره بنده را مشاهده می کنید حتی دارای لوازم اضافه با کیفیت و اصلی مانند ماوس و هدفون و همچنین یک کوله پشتی برای حمل و نقل لپتاپ که این لوازم همراه بسیار با کیفیت بوده و مطمئن باشید سخت گیر ترین افراد را راضی نگه می دارد.

hamrah

 با این لپتاپ خیالتان از بابت اجرای محاسبات سنگین گرافیکی و ریاضی تخت خواهد بود پس همین الان خیال خود را یک بار برای همیشه راحت کنید!!

9wfgmlfmpyvqm2lx setting 000 1 90 end 500

قیمت:۲۳۹۹ دلار-۸ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان


اژدها وارد می شود

برسی لپتاپ GT80 TITAN SLI  شرکت MSI

دستگاهی که کاری به جز اجرای بازی ندارد

gt80 titan sli expandview

غول MSI را فقط باید از غول چراغ جادو بخواهید نمیدانید چرا؟ دلیلش این است این لپتاپ سفارشی است و آنچنان قدرتمند که آمده به گیمر ها بهترین تجریه بازی را ارائه دهد.

این غول واقعا در یک کلام مانند یک بدنساز است زیرا بدنه ای جالب دارد و قدرتی دارد که همه را به تحسین واداشته است این سیستم در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است و آن هم جالب تر که در ۲۴ فوریه که اوایل سال است وارد بازار شد ولی انچنان قدرتمند است که برترین رتبه را در لیست گیمفا کسب کرده است.

طراحی و ساخت

طراحی در سیستم های گیمینگ و زیبایی ظاهری مهمترین عامل برای گیمر ها است چرا که آنها همیشه سیستم خود را با سیستم دیگر گیمر ها مقایسه میکنند و یکی از عوامل اعتماد به نفس آنها همین زیبایی است تا بتوانند به بقیه فخر فروشی کنند.مطمئن باشید این لپتاپ آنچنان خوب است که یکی از کاندیداهای برتر در زمینه طراحی است.

این لپتاپ بدنه ای با کیفیت از منیزیم و همچنین استحکام بالای آن وزیبایی بی حد مرز به شما هدیه می دهد تا شما احساس کنید با بقیه متفاوت هستید .

لوگوی MSI هنگام روشن بودن دستگاه رنگ قرمز جالبی را برای شما ایجاد میکند که باعث زیبایی بیشتر دستگاه می شود. تاچ پد دستگاه شاید تنها عیب دستگاه باشد زیرا تاچ پد این لپتاپ آنچنان که باید و شاید بزرگ نیست ولی برای مواقعی که به ماوس دسترسی ندارید به خوبی نیاز شما را برطرف میکند ولی از این عیب میتوان گذشت زیرا این دستگاه برای گیمر ها ساخته شده و آنها همیشه از ماوس استفاده می کنند.بهترین قسمت دکمه های بالای تاچ پد است که برای تنظیم قدرت CPU و فن دستگاه و روشن کردن دستگاه قرار داده شده است.

این دستگاه دارای سایز ۱۸.۴ اینچ می باشد و وزن ۴.۹ کیلوگرم می باشد

five pictures5 100242 20141223083652

 سخت افزار

این لپتاپ بهترین برای انجام چند بازی و برنامه در عین حال و پردازش های سنگین گرافیکی و محاسباتی است دلیل آن هم قلب تپنده قدرتمند دستگاه یعنی Core i7-4720HQ  و همچنین سرعت خوب دستگاه به دلیل دارا بودن  ۱۶GB RAM و پردازنده گرافیکی قدرتمند ۱۶GB  Nvidia GeForce GTX ۹۸۰M که شامل ۲ کارت گرافیکی با حجم هر کدام ۸GB می باشد و علاوه بر این ها یک عدد هارد با ظرفیت ۱ TB با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در ثانیه  وMSATA 128 GBو Intel HD Graphics ۴۶۰۰ GPU قابلیت زیاد ارتقاء دستگاه را شاهد هستیم که بهترین پردازش برای بازی ها و برنامه های گرافیکی را میتوانند اجرا کنند.

gt80 titan sli 980m nv

باتری این لپتاپ در بالاترین نور و روشن بودن اتصال شبکه بی سیم ۲ساعت و ۳۶ دقیقه باتری دهی دارد که رقمی قابل توجه است اما به دلیل باتری با ظرفیت زیاد دستگاه ،شاهد شارژی بزرگ هستیم تا باتری دستگاه سریع تر شارژ گردد.

این لپتاپ مزیت های سخت افزاری دارد اما در مقایسه با سیستم لپتاپ ایسوس شاید معایبی داشته باشد و برتری هایی نیز دارد اگر نمی دانید این ۲ لپتاپ برترین های هر دو شرکت هستند البته در سال ۲۰۱۵ و سخت افزار آن ها بروز ترین سخت افزار گیمینگ در ۲۰۱۵ است .

درواقع در لپتاپ MSI ما با کمبود فضای ذخیره سازی روبرو هستیم و یک گیمر نمیتواند بازی های زیادی را نصب کند و اجرا کند آن هم  به دلیل داشتن حافظه ۱ نرابایت اما در ایسوس به دلیل داشتن حافظه ۲ ترابایت  مطمئنا دست گیمر ها باز تر است .

در لپتاپ ASUS شاهد گرافیک و امکانات خوبی برای اجرای بازی هستم اما در لپتاپ MSI با نداشتن این امکانات و اما داشتن پردازنده گرافیکی قوی تر در اجرای بازی ها بهتر عمل خواهد کرد .

پردازشگر مرکزی یا CPU دستگاه ایسوس به مراتب بهتر و قوی تر از پردازشگر لپتاپ شرکت MSI بوده است و برتری خود را به رخ می کشد و اما داشتن حافظه DDR3 در لپتاپ ایسوس در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی امری عادی بود اما لپتاپ شرکت MSI به دلیل عرضه مدت ها بعد از لپتاپ شرکت ایسوس و گران قیمت تر بودن با حافظه هایی از نوع DDR4 طراحی و ساخته شده است اما مقدار حافظه RAM در هر رو سیستم به یک میزان بوده ولی عملکرد بهتری را از لپتاپ شرکت MSI شاهد هستیم.

782

این لپتاپ شاید مشخصات بسیار بالایی داشته باشید اما فقط برای گیمر ها است و انقلابی در صنعت لوازم GAMING چرا که قدرت بالای این دستگاه همه چیز را دقیقا مطابق میل شما اجرا میکند پس فقط این را بدانید که سخت افزار دستگاه متحیر کننده است و قابلیت ارتقای راحت و بالای آن با عث می شود تا زمان های طولانی از آن استفاده کنید.

gt80 titan sli upgrade

gt80 titan sli superraid3

سیستم خنک کننده دستگاه از قوی ترین سیستم های خنک کننده دنیا با نام Cooler Boost 3 است که با فن های دو گانه میتواند تجریه ای از یک ماشین چند اگزوزه زیبا و قدرتمند و خنک را به شما ارائه دهد این خنک کننده توسط شرکت Cooler Master آمریکا طراحی و ساخته شده است.

gt80 titan sli coolerboost3

صفحه نمایش

در حالی که باید این لپتاپ با این مشخصات، صفحه نمایش ۴K داشته باشد اما به یک صفحه FULL HD با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ قانع شده است اما کیفت درجه یک از بازی ها را به شما منتقل می کند هرچند که کیفیت خروجی این دستگاه از طریق پورت HDMI کیفیت ۴K است که بسیار رضایت بخش است.

صفحه نمایش این دستگاه به خوبی رنگ های RGB راپشتبانی میکند و برای بازی ها در کنار صفحه نمایش لپتاپ ایسوسG751JY بهترین انتخاب های ممکن هستند.

صفحه نمایش این لپتاپ با تکنولوژی Zero light  بهینه شده است تا در شرایطی مانند زیر نور افتاب با بهترین کیفیت ممکن تصویر را داشته باشید و صفحه ای مات با بالاترین کیفیت در این لپتاپ قرار داده شده است.

شاید برای شما جالب باشد که این دستگاه حالت هایی را به صورت آماده ایجاد کرده تا شما بتوانید در کار های مختلف بهترین کیفیت از صفحه نمایش را داشته باشید برای مثال: حالت بازی که برای زمانی است که شما در بازی به سر می برید تا تصاویر واقعی و با رنگ ۱۰۰ در صد واقعی برای شما خلق کند که اکثر لپتاپ ها به دلیل بهره نبردن از پنل IPS تصاویری غیر واقعی ایجاد می کنند حالتهای دیگر برای سبک اول شخص که در بازی هایی مثل کال اف دیوتی که سبک شوتر است تا شما کمترین نویز و رنگ های اضافه را در بازی داشته باشید و یا حالتی برای گرافیست ها تا بهترین کارهای گرافیکی را ایجاد کنند وحالت های دیگر برای کار در محیط آفیس و تایپ کردن های طولانی تا چشم شما خسته نشود و در اخر حالت فیلم است تا به بهترین نحو ممکن فیلم ها را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.وب کم این دستگاه نیز با کیفیت ۱۰۸۰P آماده فرستادن تصاویر و گفتگو گیمر ها با بالاترین کیفیت ممکن است.
gt80 titan sli turecolor

 

کیبورد وتاچ پد

اگر شما اعتیاد ندارید مطمئن باشید کار با کیبورد این لپتاپ شما را معتاد میکند. کیبورد این دستگاه بهترین مزیت دستگاه است و تنها لپتاپی که از کیبورد مکانیکی استفاده میکند همین دستگاه است که واقعا بزرگ و مستحکم و بی سرو صدا است نورپس زمینه این دستگا بیش از ۵۰۰ رنگ را پشتیبانی میکند و هنگام باز کردن در لپتاپ رنگ پیش فرض (رنگ قرمز) چشمان همگان را به خود خیره می کند. سفارشی سازی کلید ها با رنگ های مختلف از عواملی برای زیبایی بیشتر این دستگاه است.

عمر کیبورد این دستگاه ۵۰ میلیون ضربه میباشد یعنی ۵ برابر حالت اصلی یک کیبورد لپتاپ معمولی پس شاهد تفاوتی بارز هستیم و نمی توان از مزیت کیبورد این دستگاه چشم پوشی کرد زیرا برای اولین بار است که یک صفحه کلیدمکانیکیکه مخصوص بازی است  در یک لپتاپ قرار داده شده است البته این صفحه کلید به ضخامت و وزن دستگاه افزوده است و قابلیت حمل و نقل آن را کاسته و آن را بیش تر به یک لپتاپ برای حالت ساکن مانند کامپیوتر های رومیزی تبدیل کرده است. لذت بازی با این کیبورد و کیبورد های مکانیکی به مراتب بیش تز از صفحه کلید های جزیره ای است.

شما میتوانید با تایپ ۱۰ انگشتی در یک دقیقه، با این کیبورد قدرتمند ۷۰ کلمه را تایپ کنید که برای این لپتاپ یک رکورد می باشد.البته نداشتن برچسب فارسی در این کیبورد باعث می شود کاربران فارسی زبان کمی از کیبورد کمتر لذت ببرند اما کاربران آلمانی وانگلیسی می توانند به خوبی و کامل از این کیبورد مکانیکی استفاده کنند.

تاچ پد دستگاه از جنس آلمینیوم است که بهترین حس را به شما منتقل میکند اما کوچک است و در موارد ضروری میتواند کار را انجام دهد اما استفاده دائمی از آن شما را خسته می کند و این تاچ پد با ویندوز ۸.۱ سفارشی سازی شده است که باعث می شود کار با این سیستم عامل برای شما راحت تر شود و به سادگی به تمامی ویژگی های سیستم های صفحه لمسی با این تاچ پد دست پیدا کنید.

gt80 titan sli steelseries

gt80 titan sli trackpad

gt80 titan sli keyboard

اسپیکر ها

این دستگاه دارای کیفیت صدای مطلوبی میباشد و ازرقبای خود صدای بهتری دارد اما نقطه ضعف آن اسپیکر هایی است که زیر دستگاه قرار دارند.دستگاه ایسوسG751JY دارای اسپیکر هایی از بالای دستگاه است که تجربه ای بهتر از صدا را برای شما رقم می زند اما MSI دستگاه subwoofer خود را در پایین دستگاه قرار داده است و اسپیکر های دستگاه از برند Dynaudio هستند که برندی خوب در زمینه صدا است.نرم افزار Sound Blaster Cinema 2 نرم افزاری اختصاصی از شرکت MSI است که میتوان آن را مثل  AUDIO WIZARD شکت ایسوس در نظر گرفت که وظیفه بهتر کردن کیفیت صدا و بلند کردن آن را در حالت های مختلف دارد.

dynaudio

اتصالات و وردی های صدا و خروجی های این دستگاه بسیار با کیفیت بوده است و بهترین عملکرد را در این لپتاپ دارد به طوری که شما هیچ صدای مزاحمی را احساس نمی کنید وهیچ نویز و لرزشی در اسپیکر ها وجود ندارد.

تکنولوژی بهکار رفته در کارت صدا دستگاه سبب میشود بیشترین کیفیت را احساس کنید و با بیس عمیق موسیقی های خود را گوش کنید.همچنین حالتهای مختلف برای تنظیم صدا که در قسمت امکانات نرم افزاری به آن ها خواهیم پرداخت.از امکانات مهم این دستگاه لایه بندی صدا است و بالابردن کیفیت آن که به بهبود کیفیت صدا کمک شایانی می کند.

 

nahimic

 

پورت ها

این لپتاپ دارای پورت های زیادی می باشد و به قولی هیولایی کامل است اما این لپتاپ در بعضی از پورت ها از لپتاپ G751JY شرکت ایسوس عقب تر بوده است اما با این حال می توان لپتاپ شرکت MSI را لپتاپی ابنده نگر نامید زیرا داری پورت هایی کامل است و دچار کمبود نخواهید شد.

11

در سمت چپ لپتاپ پورت های ورودی جک ۳.۵ میلیمتری که یکی برای پخش صدا و دیگری برای ضبط صدا است و همچنین قفل دستگاه و ۳ عدد پورت از نوع USB 3  و همچنین card reader است و در اخر به Blu-Ray burner می رسیم.  این لپتاپ با فن هایش محاصره شده است و از همه جهت فن های آن برای خنک کردن سیستم ایجاد شده اند که البته در حالت پیش فرض فن های پشتی کار نمی کنند مگر اینکه فشاری بیش از حد بر لپتاپ وارد شده باشد و لپتاپ از همه ی مشخصات سیستم خود استفاده کند.

22

 

در سمت راست دستگاه  ۲ عدد پورت از نوع USB 3 قرار دارد که باعث می شود این لپتاپ در مجموع از نظر پورت های USB کامل باشد و آینده نگر البته  البته در همین سمت دستگاه کمبود پورت هایی نیز دیده می شودکه در دستگاه های دیگر امروزی هم هستند ولی استفاده کمتری دارند مانند پورت VGA که دیگر در کشورهای امروزی استفاده نمیشوند اما دستگاهای گیم باید داشته باشند که این دستگاه این پورت را ندارد و مزیت خوبی برای رقیبش ایسوس می باشد که در لپتاپ خود از این پورت نیز استفاده کرده است.

33

 

در پشت دستگاه پورت HDMI و شارژ دستگاه و پورت شبکه(LAN)و ۲ عدد mini Display Ports قرار داردکه باعث می شود کاربران گیم بدون مزاحمت به سمت راست و چپ دستگاه از طریق کابل شبکه و یا HDMI و وصل کردن آنها به پشت دستگاه از بازی خود لذت بیشتری ببرند و بازی را در ابعاد گسترده تری انجام دهند.

قابلیت های نرم افزاری

این دستگاه نیز نرم افزار هایی مخصوص را دارد که باعث ایجاد قابلیت هایی منحصر به فرد در دستگاه میگردد یکی از نرم افزار ها نرم افزاری برای عوض کردن نور پس زمینه صفحه کلید است که با انخاب رنگ و یا سفارشی سازی صفحه کلید این کار به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد.

نرم افزار بعدی نرم افزاری برای تنظیمات صدا و بهبود کیفیت صدا و افزایش صدای دستگاه است به نام Sound Blaster Cinema 2 که کارایی بسیار خوب دارد.

44

یکی از نرم افزار های مهم برای هر شرکت نرم افزار افزایش کارایی سیستم است به طوری که به سیستم آسیبی وارد نشود شرکت MSI هم نرم افزاری را برای همین منظور طراحی و ساخته است که به کاربران قدرت بیشتری را ارئه می دهد که با استفاده از صفحه کلید اجرا می گردد.

این نرم افزار داری ۳ حالت است  و نام آن شیفت سیستم می باشد (Shift System):

۱-در این حال مقدار استفاده از سخت افزار کمترین حد است تا شارژدهی در دستگاه بالاترین حد ممکن باشد که به آن حالت سبز می گویند.

۲-در این حال همه چیز به طور طبیعی انجام می شود و سخت افزار به صورت متوسط عمل می کند که به آن حالت راحتی می گویند.

۳-در این حالت سخت افزار بیشترین عملکرد سخت افزاری را از خود نشان می دهد که به آن حالت اسپرت می گویند.

shiftsystem

xsplit

جمع بندی

برند MSI که یک برند آمریکایی است و مانند رقیب خود ASUS در تایوان تولید میشود هر دو از استاندارد های بالایی برخورداند و کیفیت بالایی دارند این در حالی است که این دو برند پیش گام صنعت بازی در رایانه های شخصی و قطعات هستند.شرکت MSI در سال ۲۰۱۵ به خلق برتین هایش پردخت که لپتاپ  GT80 TITAN SLI یکی از پدیده های این شرکت و صنعت قطعات بازی بود.

لپتاپی از جنس منیزیوم و صفحه کلید مکانیکی و سایز ۱۸.۴ اینچ اصلا برای حمل و نقل مناسب نیست حال آن که وزنی نیز در حدود ۴.۹ کیلوگرم دارد پس این لپتاپ بیشترین استفاده خود را در حالت رومیزی دارد. مطمئن باشید تجربه کار با این لپتاپ آنچنان شیرین است که تصمیم کردن را در هر ثانبه ی زندگی تان  عملی می کند در واقع هر بازی ،هر کجا و هر زمان،این لپتاپ برای شما اجرا می کندآنهم با برترین کیفیت و کارایی  تنها کافیست تصمیم بگیرید و اطمینان داشته باشید این لپتاپ تجریه بازی کردن را در شما به خوبی ایجاد میکند تا حدی که شما حاضر نیستید با دستگاه دیگری بازی را اجرا کنید.

five pictures6 100242 20150602044551556cc47f65e0d

بهترین ها هم قیمتی دارند دیگر اگر شما توانایی هزینه دارید شک نکنید این لپتاپ برترین ،برترین ها است و باید مدال طلا را بگیرد لپتاپی که در هیچ کاری کم نمی آورد ،سخت جان است و کامل در یک کلام فوق العاده.

امکانات نرم افزاری +سخت افزاری +قابلیت ارتقا = MSI GT80 Titan SLI

gt80 titan sli package

قیمت:۳۳۹۹ دلار-۱۲ میلیون و ۶۰۰


مقایسه و پنجمارک

8788

در این قسمت این ۲ لپتاپ را به صورت تخصصی مقایسه خواهیم کرد و برنده هر قسمت  را مشخص می کنیم و در آخر با توجه به امتیازات کسب شده هر کدام برنده عنوان اول را که بهترین لپتاپ گیمینگ ۲۰۱۵ است مشخص می کنیم پس با گیمفا همراه باشید…

تست کارت گرافیک 

2

در این قسمت هر دو لپتاپ یکی از برند ASUS و دیگری از برند MSI نشانه های قدرت خود را نشان دادند البته میتوان کارت گرافیکی لپتاپ شرکت ASUS را با استفاده از تکنولوژی های به کار رفته در آن برای بازی بهتر دانست.

برنده: لپتاپ G751JY از شرکت ASUS

 

تست هارد دیسک

3

در تست هارد دیسک امتیاز بالاتر لپتاپ G751JY شرکت ایسوس نشان می دهد بسیاری از مشکلات هارد دیسک در شرکت ایسوس رفع شده و این لپتاپ با ۲ ترابایت حافظه  با سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در ثانیه رقیب خود را شکست می دهد.

برنده: لپتاپ G751JY از شرکت ASUS

 

تست باتری

4

در قسمت باتری و نگهداری شارژ نیز لپتاپ ایسوس عملکرد بهتری داشته است و در شرایط یکسان و بالاترین حد استفاده شارژ و سخت افزار دارای عملکرد باتری بهتری بوده و با باتری دهی ۳ ساعت و ۳۶ دقیقه قهرمان باتری دهی لپتاپ ها است اما با توجه به این نکته که سخت افزار لپتاپ MSI که بالاتر بوده و در بعضی از قطعات باتری بیشتری مصرف می کند.

برنده: لپتاپ G751JY از شرکت ASUS

 

تست اسپیکر ها

5در قسمت اسپیکر ها و صدای دستگاه لپتاپ  GT80 TITAN SLI عملکرد بهتری از خود نشان داده است و با بلند تر بودن صدا و بالا ترد بودن صدا به دلیل داشتن اسپیکر های بیشتر و همچنین استفاده از بیس عمیق سبب شده تا در قسمت اسپیکر ها که همیشه ASUS پیشگام بوده رقیبش MSI پیشرفت بزرگی کند و از او سبقت بگیرد.

برنده: لپتاپ GT80 TITAN SLI از شرکت MSI

تست صفحه نمایش

6

در صفحه نمایش هر دو لپتاپ دارای کیفیت هایی یکسان هستند و نشان از رقابت نزدیک می دهد اما لپتاپ G751JY شرکت ایسوس دارای کیفیتی بالاتر است اما باید به این نکته توجه کنیم که هر دو شرکت از پنل های IPS استفاده کرده و به همین دلیل کیفیت صفحه های نمایش بسیار بالا بوده است .

برنده: لپتاپ G751JY از شرکت ASUS

تست CPU و RAM

9

یکی از یخش های اصلی کامپیوتر که سخت افزار اصلی آن را می سازد مغز کامپیوتر یا همان CPU که وظیفه پردازش های سیستم را به عهده دارد است در بخش پردازشگر و حافظه اصلی یا RAM  لپتاپ GT80 TITAN SLI از شرکت MSI دارای قدرت بیشتری است و امتیاز بهتری را کسب میکند این لپتاپ با امتیاز ۱۳۳۶۸ در مقابل لپتاپ ایسوس با امتیاز ۱۲۵۸۲ برتری خود را نشان داده و برنده این بخش است اما باید به نکاتی مانند این که لپتاپ شرکت MSI چند ماه بعد از ارائه لپتاپ شرکت ایسوس به بازار وارد شد و دارای سخت افزار بروز تری است و همچنین قیمت ۱۰۰۰ دلاری بیشتر آن سبب میشود از قطعاتی جدید تر و گران تر استفاده کند.

برنده: لپتاپ GT80 TITAN SLI از شرکت MSI

 

تست سرعت و فریم دهی در بازی Metro Last Light

7

در تست سرعت دهی و فریم بازی در کیفیت Ultra  شاهد امتیاز بالای لپتاپ GT80 TITAN SLI با فریم دهی ۴۸ فریم در ثانیه هستیم که با این کیفیت در صفحه نمایشی با  ۱۹۲۰x ۱۰۸۰ resolution عملکرد بسیار خوبی است و لپتاپ شرکت ASUS با همین کیفیت فری دهی ۳۷ فریم در ثانیه را دارست که با توجه به سخت افزار و قیمت ارزان تر لپتاپ شرکت ASUS یک رکورد در کیفیت قطعات را شاهد هستیم.

برنده: لپتاپ GT80 TITAN SLI از شرکت MSI

مجموع امتیازات

امتیاز لپتاپ G751JY از شرکت ASUS با مجموع ۴ امتیاز و لپتاپ GT80 TITAN SLI از شرکت MSI با مجموع ۳ امتیاز  نشان از رقابت سرسخت و کیفیت بالای هر دو لپتاپ می دهد اما برنده این قسمت و برنده جدال صدرنشینان و قهرمانان دنیای گیم ،لپتاپی نیست جز لپتاپG751JY از شرکت ASUS.

982

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۱۵ | جدال صدرنشینان - گیمفا