تکنولوژی ابری مایکروسافت در دسترس تمامی بازی ها است

۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

تکنولوژی پردازش ابری (Cloud) این روزها در صنعت بازی های ویدئویی زیاد به چشم میخورد. شرکت مایکروسافت با اینکه سرورهای قدرتمند Azure  خود را دارد، آقای فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش اکس باکس، اعلام کرده اند که استفاده از آنها برای همه توسعه دهندگان و بازی سازان آزاد می باشد. حتی عناوین انحصاری که شرکتی مانند سونی میسازد. برای جزئیات بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

طی سوال جوابی که آقای اسپنسر با هواداران داشته اند، از ایشان پیرامون بازی Titanfall 2 سوال شده که آیا مایکروسافت، از استفاده نشدن سرورهای آزور در این عنوان شاکی خواهد شد یا خیر؟ پاسخ به طور خیلی خلاصه منفی است و متن جواب آقای اسپنسر نیز بدین شرح است:

خدمات آزور در دسترس تمامی بازی ها است حتی عناوین انحصاری که برای دیگر پلتفرم ها ارائه می شود. ما کسی را از استفاده آن منع نمی کنیم.

پاسخ فقط در همین حد است و ایشان از ارائه جزئیات بیشتر پیرامون استفاده شدن آزور در Titanfall 2 ارائه خودداری می کنند:

می دانم که خیلی از شماها خواهان شنیدن صحبت های من پیرامون عناوین ساخته شده توسط استدیوهای ثالث هستید اما من نمیتوانیم چیزی بگویم.

طبق توضیحات سازندگان اولین نسخه از Titanfall، این عنوان به نحو احسنت از پردازش های ابرای استفاده می کرده است. طوری که هوش مصنوعی بهبود یافته و فضای پردازشی برای گرافیکی بهتر آزاد می شد.

 

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • unknown گفت:

    برای کسانی که نت درست حسابی ندارن این قابلیت ابری یه فاجعه است ….
    *******
    به به اقا ارش عزیز
    برگشتی به خبرنگاری گیمفا Grin
    خوش برگشتی Wink

    0
    0
  • sohp_d گفت:

    به این میگن پیشرفت برای جامعه گیمینگ “آزاد”
    مایکرو کارش درسته In Love

    ( سونیم از این قاعده مستثنا نیست ) Wink

    0
    0
  • LORD8ATZIO گفت:

    یه گام رو به جلو برای کل صنعت گیم
    Sweeet

    0
    0
  • ALIREZA A.T.A گفت:

    میشه یه توضیحی بدین درباره این قابلیت

    اقای سعادتمن سلام خوش حال شدم که زود برگشتید(البته بعد از حرفتون منظورمه وگرنه خیلی وقته رفتید )موفق باشید

    0
    0
    • سلام دوست عزیز خیلی ممنون Yes
      پردازش ابری شامل یک سری سرور اینترنتی خیلی قدرتمند میشه که بازی با استفاده از اونا، یک سری پردازش ها رو بنا به برنامه ای که گرفته انجام بده. مثلا همین تایتان فال عملکرد هوش مصنوعی رو با این سرورها پردازش میکنه از طریق اینترنت و نتیجه رو میده توی بازی در عوض فضای خالی شده رو میده به گرافیک.
      یا مثلا BF از این قابلیت برای بهبود جلوه های گرافیکی و افکت های آب و هوا استفاده کرده بود

      0
      0
  • X.O.I.T.B گفت:

    titanfall بهترین شوتر اول شخص آنلاینه کل تاریخه گیم In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love In Love
    نسخه ی 2 کی میاد مردیم دیگه In Love In Love
    آرش جان خیلی خیلی خوشحال شدم که برگشتی!!!!
    دلمون تنگ شد براتHeart

    0
    0
  • a.b.n گفت:

    دمت گرم
    مایکروسافت سخاوتمند Cool Cool Cool Cool

    0
    0
  • .Phil Spencer گفت:

    هرکی ربطشو فهمید به منم بگه تا تو افق محو نشدم Struggle IDK Wilt

    0
    0
  • farshadx گفت:

    دوست عزیز وقتی اطلاع نداری حتمآ باید نظر بدی؟!
    این قابلیت اصلآ ربطی به پرت بازیها واسه xbox نداره
    همه بازهای انلاین نیاز به سرور دارن حالا این سرورش قویتره و میتونه پردازش های بازیو هم انجام بده(اینجوری فکر کن)
    و بار پردازشو از روی کنسول یا pc کمتر میکنه(البته به نظر من اینقدری که میگن تاثیر نداره)

    0
    0
  • HannaH گفت:

    به نظر من اين تكنولوژى خيلى تا جا افتادن زمان مى خواهد. اولين و بزرگترين مشكل اين تكنولوژى حجم و پهناى باند اينترنتى هست كه استفاده مى كنه. خيلى بعيده بشه اين تكنولوژى رو بدون كابل يا ان بى ان استفاده كرد. مشكل بعدى فاصله شما تا سرور هست. اگر سرور لوكال نباشه بازهم استفاده از سيستم خيلى مشكل مى شه. در نهايت بايد ببينيم چقدر حجم اينترنت استفاده مى شه كه يك بازى آن لاين با كيفيت بالاتر از حالت عادى (كه قراره اين تكنولوژى بخشى از محاسبات رو به سرور منتقل كنه، مثل تخريب پذيرى) رواستفاده بكنيم. من شرايط آ.م.ريكا رو نمى دونم اما جايى كه من هستم رومى تونم درباره اش نظر بدم. اينترنت من ٤ مگابايت بر ثانيه مى تونه دانلود كنه و پينگ من موقع بازى يك رقميه. يعنى سرعت من عالى نباشه (چون ان بى ان ٣ يا ٤ برابر سريعتره) بازهم اتصال بدى نيست. يك: نتونستم به سرويس ابرى سونى براى پلى استيشن ناو، نه توى آمريكا وصل بشم و نه انگلستان. ارور: سرعت پايين. دوم: ماه پيش به مدت كمتر از ٣٠ دقيقه با يك دوست از اروپا بازى دايينگ لايت رو شير پلى كرديم. نتيجه: با هزينه اضافه روى قبضم مى تونستم يه دونه دست دومش رو بخرم. قبول دارم كه سيستم تبرى مصرفش از شير پلى خيلى پايين تره اما مطمئنا شما عم بيست دقيقه بازى نمى كنيد كه در طول زمان چندين بربر شير پلى مى شه.
    به نظر من اين سيستم، در حال حاظر و جايى از زمان كه توش ايستتديم، يه ايده ناكارآمد مثل پلى تستيشن ناو از سونى و اتصال دائم به اينترنت كنسول از مايكروسافته.

    0
    0