تکنولوژی ابری مایکروسافت در دسترس تمامی بازی ها است
تکنولوژی پردازش ابری (Cloud) این روزها در صنعت بازی های ویدئویی زیاد به چشم میخورد. شرکت مایکروسافت با اینکه سرورهای قدرتمند Azure خود را دارد، آقای فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش اکس باکس، اعلام کرده اند که استفاده از آنها برای همه توسعه دهندگان و بازی سازان آزاد می باشد. حتی عناوین انحصاری که شرکتی مانند سونی میسازد. برای جزئیات بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
طی سوال جوابی که آقای اسپنسر با هواداران داشته اند، از ایشان پیرامون بازی Titanfall 2 سوال شده که آیا مایکروسافت، از استفاده نشدن سرورهای آزور در این عنوان شاکی خواهد شد یا خیر؟ پاسخ به طور خیلی خلاصه منفی است و متن جواب آقای اسپنسر نیز بدین شرح است:
خدمات آزور در دسترس تمامی بازی ها است حتی عناوین انحصاری که برای دیگر پلتفرم ها ارائه می شود. ما کسی را از استفاده آن منع نمی کنیم.
پاسخ فقط در همین حد است و ایشان از ارائه جزئیات بیشتر پیرامون استفاده شدن آزور در Titanfall 2 ارائه خودداری می کنند:
می دانم که خیلی از شماها خواهان شنیدن صحبت های من پیرامون عناوین ساخته شده توسط استدیوهای ثالث هستید اما من نمیتوانیم چیزی بگویم.
طبق توضیحات سازندگان اولین نسخه از Titanfall، این عنوان به نحو احسنت از پردازش های ابرای استفاده می کرده است. طوری که هوش مصنوعی بهبود یافته و فضای پردازشی برای گرافیکی بهتر آزاد می شد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات
برای کسانی که نت درست حسابی ندارن این قابلیت ابری یه فاجعه است ….
*******
به به اقا ارش عزیز
برگشتی به خبرنگاری گیمفا 😀
خوش برگشتی 😉
بههههههههههههه آقا آرش سعدتمند
آقا این قابلیتش خیلی خوبه فقط یه سوال برا PC هم قابل استفاده هست؟؟؟
یه جا خونده بودم اندازه بیست تا وان قدرت داره درسته یا نه
به این میگن پیشرفت برای جامعه گیمینگ “آزاد”
مایکرو کارش درسته :inlove:
( سونیم از این قاعده مستثنا نیست ) 😉
یه گام رو به جلو برای کل صنعت گیم
Sweeet
میشه یه توضیحی بدین درباره این قابلیت
اقای سعادتمن سلام خوش حال شدم که زود برگشتید(البته بعد از حرفتون منظورمه وگرنه خیلی وقته رفتید )موفق باشید
سلام دوست عزیز خیلی ممنون :yes:
پردازش ابری شامل یک سری سرور اینترنتی خیلی قدرتمند میشه که بازی با استفاده از اونا، یک سری پردازش ها رو بنا به برنامه ای که گرفته انجام بده. مثلا همین تایتان فال عملکرد هوش مصنوعی رو با این سرورها پردازش میکنه از طریق اینترنت و نتیجه رو میده توی بازی در عوض فضای خالی شده رو میده به گرافیک.
یا مثلا BF از این قابلیت برای بهبود جلوه های گرافیکی و افکت های آب و هوا استفاده کرده بود
پس همینه که اکثرا بازی های bf روی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم اجرا میشه خیلی ممنون اقا ارش خسته هم نباشید
titanfall بهترین شوتر اول شخص آنلاینه کل تاریخه گیم :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
نسخه ی ۲ کی میاد مردیم دیگه :inlove: :inlove:
آرش جان خیلی خیلی خوشحال شدم که برگشتی!!!!
دلمون تنگ شد برات:heart:
دمت گرم
مایکروسافت سخاوتمند 😎 😎 😎 😎
درود بر تو ای سخاوتمند
هرکی ربطشو فهمید به منم بگه تا تو افق محو نشدم :struggle: :idk: :wilt:
دوست عزیز وقتی اطلاع نداری حتمآ باید نظر بدی؟!
این قابلیت اصلآ ربطی به پرت بازیها واسه xbox نداره
همه بازهای انلاین نیاز به سرور دارن حالا این سرورش قویتره و میتونه پردازش های بازیو هم انجام بده(اینجوری فکر کن)
و بار پردازشو از روی کنسول یا pc کمتر میکنه(البته به نظر من اینقدری که میگن تاثیر نداره)
به نظر من این تکنولوژى خیلى تا جا افتادن زمان مى خواهد. اولین و بزرگترین مشکل این تکنولوژى حجم و پهناى باند اینترنتى هست که استفاده مى کنه. خیلى بعیده بشه این تکنولوژى رو بدون کابل یا ان بى ان استفاده کرد. مشکل بعدى فاصله شما تا سرور هست. اگر سرور لوکال نباشه بازهم استفاده از سیستم خیلى مشکل مى شه. در نهایت باید ببینیم چقدر حجم اینترنت استفاده مى شه که یک بازى آن لاین با کیفیت بالاتر از حالت عادى (که قراره این تکنولوژى بخشى از محاسبات رو به سرور منتقل کنه، مثل تخریب پذیرى) رواستفاده بکنیم. من شرایط آ.م.ریکا رو نمى دونم اما جایى که من هستم رومى تونم درباره اش نظر بدم. اینترنت من ۴ مگابایت بر ثانیه مى تونه دانلود کنه و پینگ من موقع بازى یک رقمیه. یعنى سرعت من عالى نباشه (چون ان بى ان ٣ یا ۴ برابر سریعتره) بازهم اتصال بدى نیست. یک: نتونستم به سرویس ابرى سونى براى پلى استیشن ناو، نه توى آمریکا وصل بشم و نه انگلستان. ارور: سرعت پایین. دوم: ماه پیش به مدت کمتر از ٣٠ دقیقه با یک دوست از اروپا بازى دایینگ لایت رو شیر پلى کردیم. نتیجه: با هزینه اضافه روى قبضم مى تونستم یه دونه دست دومش رو بخرم. قبول دارم که سیستم تبرى مصرفش از شیر پلى خیلى پایین تره اما مطمئنا شما عم بیست دقیقه بازى نمى کنید که در طول زمان چندین بربر شیر پلى مى شه.
به نظر من این سیستم، در حال حاظر و جایى از زمان که توش ایستتدیم، یه ایده ناکارآمد مثل پلى تستیشن ناو از سونى و اتصال دائم به اینترنت کنسول از مایکروسافته.