ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا

ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront

علی جلیلی
۱۷:۲۶ ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا

پس از مدت های طولانی و انتظار کثیری از هواداران، بالاخره Star Wars: Battlefront عرضه شد و توانست سبک جدیدی از عناوین تیر اندازی آنلاین محور را برای ما تعریف کند. تصور اینکه می‌توانیم به عنوان یکی از قهرمانان این سری، در بازی های رایانه ای، بازی کنیم یا به عنوان یک سرباز بتوانیم از Titan ها، جت ها و دیگر وسایلی که در فیلم های Star wars مشاهده کرده‌ایم، استفاده کنیم خیلی خوشایند است. حال سوال اصلی اینجاست که چرا با این همه خوبی و رضایت اکثر بازیکن‌ها، این عنوان نتوانست نظر منتقدان را جلب کند. در ادامه به نقد و بررسی این بازی، که آخرین ساخته استودیو Dice تا به‌این لحظه است، می‌پردازیم.

شبیه به واقعیت

شاید برای شما هم جالب باشد که بتوانید از شخصیت هایی که درون فیلم ها مشاهده می کنید، در بازی های رایانه ای نیز استفاده کنید. :Star Wars battleftont محصول نهایی از آنچه که EA و Dice از دنیای وسیع Star Wars الهام گرفته‌اند است. این بازی مکانی است که می توانید به عنوان یک قهرمان وارد نبرد های عمیق و مهیج شوید و خود را به جای شخصیت های مورد علاقتان بگذارید و با تمام توان با حریفانتان مبارزه کنید. Battlefront با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها عرضه شد. اولین چیزی که هنگام اجرای بازی به چشمتان خواهد خورد طراحی فوق العاده منو با انیمیشن های خاص و تم اختصاصی است که کاملا شما را وارد محیطی جدید از Star Warsمی کند.در کل بازی از چندین بخش متنوع و سرگرم کننده تشکیل شده که هسته اصلی بازی را مشخص می کند ولی برای شلوغ نشدن منو، این بخش ها در دو بخش تقسیم شده است. مثل اغلب بازی های آنلاین محور بخشی در این بازی وجود دارد که می توان آن را Offline Mode (بخش تک نفره) نامید. چیز‌هایی که در این بخش یاد می گیرید، همه و همه مقدمه‌ای است برای ورود به بخش Multiplayer و چگونگی مبارزه در بخش آنلاین است. Offline Mode خود دارای سه بخش آموزشی، مبازات و Survival ( تلاش برای بقا) است. همانطور که گفته شد این بخش ها مقدمه‌ای برای ورود به بخش آنلاین است که در آن ها یاد می گیرید چگونه به قهرمان ها تبدیل شده یا چگونه سوار بر ابر رباط های AT_ST با دشمنان خود مبارزه کنید. اگر در بخش های گفته شده به اهدافی که برایتان مشخص شده است، برسید سه ستاره دریافت خواهید کرد که به شما امکان شخصی سازی و … را می دهد. علاوه بر این ستاره ها باعث بالا بردن Rank شما در بازی نیز می شود. در بخش تک نفره قسمت دیگری وجود دارد که Battle نام دارد و شامل ۸ Mode مختلف می شود. تمامی این Mode ها در ۴ سیاره قابل بازی است و هدف اصلی آن رسیدن به امتیاز ۱۰۰ است. در این بخش دو تیم در حالت تک به تک در مقابل هم قرار می گیرند و باید به امتیاز ذکر شده برسند تا برنده شوند. از نکات دیگری که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد استفاد از Token ها هست. Token ها، که در هر نقشه ۱۲ جای مختلف دارند، به بازیکن این امکان را می دهند که به جای ۶ قهرمان اصلی بازی قرار بگیرید و   با آن ها به ادامه مبارزه بپردازید. این ۶ قهرمان اصلی عبارتند از: Luke Skywalker ،Darth Vader،P.Leia Organa ،Emperor Palpatine، Han Solo و Boba Fett. هر کدام از این قهرمانان مبارزات مخصوص به خود را دارا می باشند و این نکته، بهترین نکته موجود در بازی است. شاید برای کسانی که این عنوان را تا به حال بازی نکرده اند جای سوال باشد که بخش Survival چگونه بخشی است. این بخش تقریبا مثل آن چیزی است که در بازی هایی مانند Call Of Duty ،The last Of Us  و دیگر عناوین با تغییرات کم و بیش بازی کرده اید. در واقع در این قسمت شما در نقش یکی از سربازان اتحاد Rebel ایفای نقش خواهید کرد و باید درمقابل انبوهی Storm Trooper ها مقاومت کنید و به سطح های بالاتر برسید.

star wars battlefront 600x371

Luky skywalker و Darth Vader دو شخصیت نام آشنا در فیلم‌ها و بازی‌ها که همیشه در مقابل یکدیگر جنگیده‌اند. حالا برای چندمین بار آن‌ها را مقابل هم در Battlefront دیده‌ایم.

همانطور که می‌دانید بخش آنلاین یا Multiplayer یکی از ریشه های اصلی و حیاتی هر بازی می باشد. Battlefront نیز از این قاعده مستثنی نیست و سازندگان تمرکز اصلی خود را بر روی این بخش قرار دادند تا بازیکن‌ها، یا کمک یکدیگر، بیشتر در اقیانوس Star Wars غرق شوند؛ اما یک سری نکات موانعی بر سر راه بازیکن‌ها شد که در ادامه به بررسی نکات منفی و همچنین نکات قوت این بخش نیز می‌پردازیم. Multiplayer این بازی از ۹ حالت تقریبا سرگرم کننده و ۶ نقشه پشتیبانی می‌کند. ابن ۹ حالت شامل:

Fighter Squadron: که از ۲۰ بازیکن تشکیل می‌شود و کل جنگ ها در آسمان و توسط جت ها با انجام می‌رسد.

Hero Hunt: این مسابقه با ۶ سرباز و یک قهرمان شروع می‌شود و هر که بتواند سریع‌تر قهرمان را بکشد، Round بعد او قهرمان می‌شود.

Blast: این قسمت دقیقا همان Team Deathmatch است که در دیگر بازی‌ها می شناسیم و هدف در این حالت، فقط کشتن تیم حریف است.

Supermacy: هدف این بخش به تسخیر در‌آوردن پایگاه‌های تیم دشمن است.

.را از بین ببرند Galactic اسکورت شده توسط سربازان امپراطوری   Walker باید یکی از  Rebel در این بخش سربازان :Walker Assault

Cargo: این بخش هم در بازی هایی مثل Call Of Duty، Battlefield و… نیز با نام Capture the flag بوده و هدف اصلی در این بخش این است که دو تیم باید هدف های مشخص شده در نقشه را از دست یکدیگر بدزدند.

Droid Run: هدف این بخش نیز به تصاحب درآوردن Droid های بسیار مهم Star Wars توسط یک تیم است.

Drop Zone: در این بخش Pod هایی بر روی نقشه ظاهر می‌شوند و تیمی برنده است که بتواند ۵ Pod را از آن‌خود کند.

Heroes Vs Villains: بخشی است که بازیکن ها یک تیم باید از قهرمان خود به صورت کامل و تا آخر بازی محافظت کنند.

maxresdefault

Blast: این قسمت دقیقا همان Team Deathmatch در دیگر بازی ها است که هدف، فقط کشتن تیم دشمن است.

در اوایل هر مسابقه راهنما‌هایی وجود دارد که هدف اصلی مسابقه، تعداد وسایل نقلیه، توانایی انتخاب قهرمان یا عدم وجود قهرمان و… را برای بازیکن مشخص می‌کند. یکی از مشکلات بزرگ و جدی این بازی، بر خلاف دیگر بازی‌های EA  و Dice، نبود چت صوتی درون بازی است که ارتباط بین بازیکن ها را در نبرد قطع می‌کند. اتها راه برای ایجاد ارتباط شما میان دوستانتان تنها از طریق ساخت Party در کنسول ها و برنامه‌های چت صوتی برای PC بازان است. البته این مشکل با یک آپدیت قابل حل است ولی تا زمان تایید و انتشار این آپدیت باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنید. همانطور که می‌دانید در اکثر بازی‌های آنلاین محور، همیشه Point هایی وجود دارد که باعث می‌شود تا بتوانید شخصیت خود را تغییر داده یا وسایل و اسلحه های جدید بخرید. در Star Wars: Battlefront نیز Point هایی وجود دارد که می‌تواند بسیار برای بازیکن حیاتی باشد چرا که با این Point ها توانایی این را دارید که یک‌سری تجهیزات پیشرفته مانند JetPack یا اسلحه خریداری کنید ؛ همچنین قبل از ورود به مسابقه‌ها نیز می‌توانید برای خود کلاسی را درست کرده و از آن استفاده کنید. گیم پلی بازی از همان اول بسیار سرعتی است و اینکه بازیکن چه مقدار امتیاز می‌گیرد بستگی به توانایی ها و سرعت آن فرد دارد. برای تغییر دادن دید کاراکتر‌ها از First Person به Third Person توسط D_padپایین صورت می‌گیرد که بسته به عادت‌های بازیکن‌ها متغیر است. سختی‌ای که در اوایل ورود به بخش آنلاین این بازی وجود دارد برای همه آشکار است چرا‌که بدون شناخت به محیط، وارد مسابقه های سرعتی می شوید. جالب است بدانید که بخش آفلاین فقط ۲۰ درصد به دانش اولیه شما از محیط و وسایل می‌افزاید. قطعا هر نقشه در هر بازی دارای نقاط بسیار مهمی می‌باشد و این نکته مهمی است که اگر بتوانید این نقاط را در نقشه های مختلف Battlefront پیدا کنید، کارتان بسیار آسوده خواهد شد. همان‌گونه که مطالعه کرده‌اید، این بازی در ابتدا دارای ۴ سیاره است که با آمدن بسته الحاقی جدید Battle of Jakku یک سیاره با دو نقشه دیگر به این عنوان اضافه شد. به همراه نقشه‌های موجود در این بسته الحاقی، جنگ ها و نبرد های دیگری به این بازی اضافه شدند که ماجرای آن‌ها قبل از داستان فیلم فوق العاده Star Wars The Force Awakens اتفاق می‌افتد. این محتوای اضافی، آخرین محتوا نیست چرا که طبق اعلام EA، چهار بسته الحاقی دیگر در انتظار بازیکن‌ها هستند. Season Pass این بازی هم اکنون در دسترس است و با تهیه آن می‌توانید به بسته‌هایی که در آینده منتشر می‌شوند، به صورت رایگان، دسترسی پیدا کنید.

star wars battlefront gameplay 970 80

Gameplay این بازی سرشار از هیجان و همکاری تیمی است ولی نکات منفی که در این بخش وجود دارد همواره بازیکن‌ها را با مشکلات کوچک و بزرگ رو به رو می‌کند.

جنگ پر زرق و برق، صدای مُردن

به لطف قدرت نسل هشتم صنعت بازی‌های رایانه ای در عرصه گرافیک، پله های ترقی را یکی یکی بالا می‌رود و هر روز شاهد افزایش کیفیت و گرافیک در بازی‌ها می‌شویم. شرکت EA همیشه ثابت کرده است که می‌تواند در خلق یک بازی واقع گرایانه با کیفیت بالا بی‌همتا باشد. از Battlefield 4 گرفته تا Battlefront در خور نسل هشتم بوده‌اند. در واقع در Battlefront اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند کیفیت بالای بازی است و نمی‌توان به همین راحتی از کنار آن گذشت. به آتش کشیده شدن AT_AT های غول پیکر که در آتش احاطه شده‌اند، محیطی بسیار زیبایی را خلق می‌کند. تمامی اسلحه ها، شخصیت و انواع و اقسام وسایل با دقت از محیط واقعی خود در فیلم ها شبیه سازی شده‌اند. برای خلق گرافیک زیبای بازی از موتور Frostbite 3 استفاده شده‌است. این موتور در ساخت دیگر بازی‌های استودیو Dice استفاده شده است که می‌توان به Battlefild 4 اشاره کرد. با اینکه Battlefild 4 یک بازی نسبتا قدیمی است، ولی هنوز هم به عنوان یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های این نسل به آن اشاره کرد. صداگذاری بازی همانند همان صداهایی است که در تمامی فیلم‌های Star Wars شنیده‌اید. برخورد دو شمشیر لیزری با یکدیگر، گلوله هایی که از خشاب پرتاب می‌شوند، برخورد گلوله به آهن و… به دقت شبیه سازی شده‌اند تا مبادا حس بازیکن از دنیای Star Wars فاصله بگیرد. به لطف تکنولوژی Dolby’s Atmos  صداگذاری تک تک چیزها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به لطف این تکنولوژی افکت ها و صداهای صوتی درون فیلم‌ها به صورت سه بعدی وارد بازی شده و این صداها را به صورت رسا به گوش بازیکن منتقل می‌کند.

owihh8t

battlefront همانند دیگر بازی‌های EA و Dice از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است که مطمئنا تا ۱ یا ۲ سال آینده از ذهن بازیکن‌ها بیرون نمی‌رود.

نتیجه

Star Wars: Battlefront، محصولی نهایی Dice و EA است که پس از مدت ها عرضه شد و حداقل توانست مخاطبان ثابت این سری را راضی نگه دارد؛ اما آن‌طور که پیدا بود منتقدان روی خوش به این بازی نشان ندادند. البته نبود بخش تک نفره یا داستانی، نقشه‌های کم، مشکلات صوتی درون بازی، قدرت بعضی از Hero ها و… مشکلاتی را در بازی ایجاد کرده‌اند ولی به عنوان یک بازی آنلاین محور می‌توان گفت که تجربه این بازی، حداقل برای یک بار، بسیار خوب است؛ اما ممکن است برای شما سوالی پیش بیاید که چرا قدرت بعضی از قهرمان ها جزو نکات بد این بازی است. جواب کاملا روشن است چرا که بعضی از قهرمانان این بازی می‌توانند به خود جان بدهند یا به قول خودمان می‌توانند خود را Recovery کنند که این مورد در بخش Player VS Player اصلا خوب نیست و این فقط به نفع آن شخصی می‌شود که جزو یکی از این Hero ها باشد. این بازی، برای افرادی که به دنبال تجربه یک عنوان آنلاین محور هستند، پیشنهاد می‌شوند اما اگر دنبال یک بازی آنلاین محور خاص و بی نقص هستید، عناوین دیگری نیز وجود دارد که تا روز عرضه آن می‌توان صبر کرد.

نکات مثبت: گیم پلی روان بر مبنای حرکت تیمی، گرافیک بسیار خوب، صدا گذاری عالی، طراحی شخصیت ها

نکات منفی: نبود چت صوتی، باگ های عصاب خرد کن، نبود بخش داستانی، سختی بسیار زیاد در ابتدای بازی

امتیاز نهایی: ۸/۱۰

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا