ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا

ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront

علی جلیلی
۱۷:۲۶ ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا

پس از مدت های طولانی و انتظار کثیری از هواداران، بالاخره Star Wars: Battlefront عرضه شد و توانست سبک جدیدی از عناوین تیر اندازی آنلاین محور را برای ما تعریف کند. تصور اینکه می‌توانیم به عنوان یکی از قهرمانان این سری، در بازی های رایانه ای، بازی کنیم یا به عنوان یک سرباز بتوانیم از Titan ها، جت ها و دیگر وسایلی که در فیلم های Star wars مشاهده کرده‌ایم، استفاده کنیم خیلی خوشایند است. حال سوال اصلی اینجاست که چرا با این همه خوبی و رضایت اکثر بازیکن‌ها، این عنوان نتوانست نظر منتقدان را جلب کند. در ادامه به نقد و بررسی این بازی، که آخرین ساخته استودیو Dice تا به‌این لحظه است، می‌پردازیم.

شبیه به واقعیت

شاید برای شما هم جالب باشد که بتوانید از شخصیت هایی که درون فیلم ها مشاهده می کنید، در بازی های رایانه ای نیز استفاده کنید. :Star Wars battleftont محصول نهایی از آنچه که EA و Dice از دنیای وسیع Star Wars الهام گرفته‌اند است. این بازی مکانی است که می توانید به عنوان یک قهرمان وارد نبرد های عمیق و مهیج شوید و خود را به جای شخصیت های مورد علاقتان بگذارید و با تمام توان با حریفانتان مبارزه کنید. Battlefront با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها عرضه شد. اولین چیزی که هنگام اجرای بازی به چشمتان خواهد خورد طراحی فوق العاده منو با انیمیشن های خاص و تم اختصاصی است که کاملا شما را وارد محیطی جدید از Star Warsمی کند.در کل بازی از چندین بخش متنوع و سرگرم کننده تشکیل شده که هسته اصلی بازی را مشخص می کند ولی برای شلوغ نشدن منو، این بخش ها در دو بخش تقسیم شده است. مثل اغلب بازی های آنلاین محور بخشی در این بازی وجود دارد که می توان آن را Offline Mode (بخش تک نفره) نامید. چیز‌هایی که در این بخش یاد می گیرید، همه و همه مقدمه‌ای است برای ورود به بخش Multiplayer و چگونگی مبارزه در بخش آنلاین است. Offline Mode خود دارای سه بخش آموزشی، مبازات و Survival ( تلاش برای بقا) است. همانطور که گفته شد این بخش ها مقدمه‌ای برای ورود به بخش آنلاین است که در آن ها یاد می گیرید چگونه به قهرمان ها تبدیل شده یا چگونه سوار بر ابر رباط های AT_ST با دشمنان خود مبارزه کنید. اگر در بخش های گفته شده به اهدافی که برایتان مشخص شده است، برسید سه ستاره دریافت خواهید کرد که به شما امکان شخصی سازی و … را می دهد. علاوه بر این ستاره ها باعث بالا بردن Rank شما در بازی نیز می شود. در بخش تک نفره قسمت دیگری وجود دارد که Battle نام دارد و شامل ۸ Mode مختلف می شود. تمامی این Mode ها در ۴ سیاره قابل بازی است و هدف اصلی آن رسیدن به امتیاز ۱۰۰ است. در این بخش دو تیم در حالت تک به تک در مقابل هم قرار می گیرند و باید به امتیاز ذکر شده برسند تا برنده شوند. از نکات دیگری که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد استفاد از Token ها هست. Token ها، که در هر نقشه ۱۲ جای مختلف دارند، به بازیکن این امکان را می دهند که به جای ۶ قهرمان اصلی بازی قرار بگیرید و   با آن ها به ادامه مبارزه بپردازید. این ۶ قهرمان اصلی عبارتند از: Luke Skywalker ،Darth Vader،P.Leia Organa ،Emperor Palpatine، Han Solo و Boba Fett. هر کدام از این قهرمانان مبارزات مخصوص به خود را دارا می باشند و این نکته، بهترین نکته موجود در بازی است. شاید برای کسانی که این عنوان را تا به حال بازی نکرده اند جای سوال باشد که بخش Survival چگونه بخشی است. این بخش تقریبا مثل آن چیزی است که در بازی هایی مانند Call Of Duty ،The last Of Us  و دیگر عناوین با تغییرات کم و بیش بازی کرده اید. در واقع در این قسمت شما در نقش یکی از سربازان اتحاد Rebel ایفای نقش خواهید کرد و باید درمقابل انبوهی Storm Trooper ها مقاومت کنید و به سطح های بالاتر برسید.

star wars battlefront 600x371

Luky skywalker و Darth Vader دو شخصیت نام آشنا در فیلم‌ها و بازی‌ها که همیشه در مقابل یکدیگر جنگیده‌اند. حالا برای چندمین بار آن‌ها را مقابل هم در Battlefront دیده‌ایم.

همانطور که می‌دانید بخش آنلاین یا Multiplayer یکی از ریشه های اصلی و حیاتی هر بازی می باشد. Battlefront نیز از این قاعده مستثنی نیست و سازندگان تمرکز اصلی خود را بر روی این بخش قرار دادند تا بازیکن‌ها، یا کمک یکدیگر، بیشتر در اقیانوس Star Wars غرق شوند؛ اما یک سری نکات موانعی بر سر راه بازیکن‌ها شد که در ادامه به بررسی نکات منفی و همچنین نکات قوت این بخش نیز می‌پردازیم. Multiplayer این بازی از ۹ حالت تقریبا سرگرم کننده و ۶ نقشه پشتیبانی می‌کند. ابن ۹ حالت شامل:

Fighter Squadron: که از ۲۰ بازیکن تشکیل می‌شود و کل جنگ ها در آسمان و توسط جت ها با انجام می‌رسد.

Hero Hunt: این مسابقه با ۶ سرباز و یک قهرمان شروع می‌شود و هر که بتواند سریع‌تر قهرمان را بکشد، Round بعد او قهرمان می‌شود.

Blast: این قسمت دقیقا همان Team Deathmatch است که در دیگر بازی‌ها می شناسیم و هدف در این حالت، فقط کشتن تیم حریف است.

Supermacy: هدف این بخش به تسخیر در‌آوردن پایگاه‌های تیم دشمن است.

.را از بین ببرند Galactic اسکورت شده توسط سربازان امپراطوری   Walker باید یکی از  Rebel در این بخش سربازان :Walker Assault

Cargo: این بخش هم در بازی هایی مثل Call Of Duty، Battlefield و… نیز با نام Capture the flag بوده و هدف اصلی در این بخش این است که دو تیم باید هدف های مشخص شده در نقشه را از دست یکدیگر بدزدند.

Droid Run: هدف این بخش نیز به تصاحب درآوردن Droid های بسیار مهم Star Wars توسط یک تیم است.

Drop Zone: در این بخش Pod هایی بر روی نقشه ظاهر می‌شوند و تیمی برنده است که بتواند ۵ Pod را از آن‌خود کند.

Heroes Vs Villains: بخشی است که بازیکن ها یک تیم باید از قهرمان خود به صورت کامل و تا آخر بازی محافظت کنند.

maxresdefault

Blast: این قسمت دقیقا همان Team Deathmatch در دیگر بازی ها است که هدف، فقط کشتن تیم دشمن است.

در اوایل هر مسابقه راهنما‌هایی وجود دارد که هدف اصلی مسابقه، تعداد وسایل نقلیه، توانایی انتخاب قهرمان یا عدم وجود قهرمان و… را برای بازیکن مشخص می‌کند. یکی از مشکلات بزرگ و جدی این بازی، بر خلاف دیگر بازی‌های EA  و Dice، نبود چت صوتی درون بازی است که ارتباط بین بازیکن ها را در نبرد قطع می‌کند. اتها راه برای ایجاد ارتباط شما میان دوستانتان تنها از طریق ساخت Party در کنسول ها و برنامه‌های چت صوتی برای PC بازان است. البته این مشکل با یک آپدیت قابل حل است ولی تا زمان تایید و انتشار این آپدیت باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنید. همانطور که می‌دانید در اکثر بازی‌های آنلاین محور، همیشه Point هایی وجود دارد که باعث می‌شود تا بتوانید شخصیت خود را تغییر داده یا وسایل و اسلحه های جدید بخرید. در Star Wars: Battlefront نیز Point هایی وجود دارد که می‌تواند بسیار برای بازیکن حیاتی باشد چرا که با این Point ها توانایی این را دارید که یک‌سری تجهیزات پیشرفته مانند JetPack یا اسلحه خریداری کنید ؛ همچنین قبل از ورود به مسابقه‌ها نیز می‌توانید برای خود کلاسی را درست کرده و از آن استفاده کنید. گیم پلی بازی از همان اول بسیار سرعتی است و اینکه بازیکن چه مقدار امتیاز می‌گیرد بستگی به توانایی ها و سرعت آن فرد دارد. برای تغییر دادن دید کاراکتر‌ها از First Person به Third Person توسط D_padپایین صورت می‌گیرد که بسته به عادت‌های بازیکن‌ها متغیر است. سختی‌ای که در اوایل ورود به بخش آنلاین این بازی وجود دارد برای همه آشکار است چرا‌که بدون شناخت به محیط، وارد مسابقه های سرعتی می شوید. جالب است بدانید که بخش آفلاین فقط ۲۰ درصد به دانش اولیه شما از محیط و وسایل می‌افزاید. قطعا هر نقشه در هر بازی دارای نقاط بسیار مهمی می‌باشد و این نکته مهمی است که اگر بتوانید این نقاط را در نقشه های مختلف Battlefront پیدا کنید، کارتان بسیار آسوده خواهد شد. همان‌گونه که مطالعه کرده‌اید، این بازی در ابتدا دارای ۴ سیاره است که با آمدن بسته الحاقی جدید Battle of Jakku یک سیاره با دو نقشه دیگر به این عنوان اضافه شد. به همراه نقشه‌های موجود در این بسته الحاقی، جنگ ها و نبرد های دیگری به این بازی اضافه شدند که ماجرای آن‌ها قبل از داستان فیلم فوق العاده Star Wars The Force Awakens اتفاق می‌افتد. این محتوای اضافی، آخرین محتوا نیست چرا که طبق اعلام EA، چهار بسته الحاقی دیگر در انتظار بازیکن‌ها هستند. Season Pass این بازی هم اکنون در دسترس است و با تهیه آن می‌توانید به بسته‌هایی که در آینده منتشر می‌شوند، به صورت رایگان، دسترسی پیدا کنید.

star wars battlefront gameplay 970 80

Gameplay این بازی سرشار از هیجان و همکاری تیمی است ولی نکات منفی که در این بخش وجود دارد همواره بازیکن‌ها را با مشکلات کوچک و بزرگ رو به رو می‌کند.

جنگ پر زرق و برق، صدای مُردن

به لطف قدرت نسل هشتم صنعت بازی‌های رایانه ای در عرصه گرافیک، پله های ترقی را یکی یکی بالا می‌رود و هر روز شاهد افزایش کیفیت و گرافیک در بازی‌ها می‌شویم. شرکت EA همیشه ثابت کرده است که می‌تواند در خلق یک بازی واقع گرایانه با کیفیت بالا بی‌همتا باشد. از Battlefield 4 گرفته تا Battlefront در خور نسل هشتم بوده‌اند. در واقع در Battlefront اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند کیفیت بالای بازی است و نمی‌توان به همین راحتی از کنار آن گذشت. به آتش کشیده شدن AT_AT های غول پیکر که در آتش احاطه شده‌اند، محیطی بسیار زیبایی را خلق می‌کند. تمامی اسلحه ها، شخصیت و انواع و اقسام وسایل با دقت از محیط واقعی خود در فیلم ها شبیه سازی شده‌اند. برای خلق گرافیک زیبای بازی از موتور Frostbite 3 استفاده شده‌است. این موتور در ساخت دیگر بازی‌های استودیو Dice استفاده شده است که می‌توان به Battlefild 4 اشاره کرد. با اینکه Battlefild 4 یک بازی نسبتا قدیمی است، ولی هنوز هم به عنوان یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های این نسل به آن اشاره کرد. صداگذاری بازی همانند همان صداهایی است که در تمامی فیلم‌های Star Wars شنیده‌اید. برخورد دو شمشیر لیزری با یکدیگر، گلوله هایی که از خشاب پرتاب می‌شوند، برخورد گلوله به آهن و… به دقت شبیه سازی شده‌اند تا مبادا حس بازیکن از دنیای Star Wars فاصله بگیرد. به لطف تکنولوژی Dolby’s Atmos  صداگذاری تک تک چیزها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به لطف این تکنولوژی افکت ها و صداهای صوتی درون فیلم‌ها به صورت سه بعدی وارد بازی شده و این صداها را به صورت رسا به گوش بازیکن منتقل می‌کند.

owihh8t

battlefront همانند دیگر بازی‌های EA و Dice از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است که مطمئنا تا ۱ یا ۲ سال آینده از ذهن بازیکن‌ها بیرون نمی‌رود.

نتیجه

Star Wars: Battlefront، محصولی نهایی Dice و EA است که پس از مدت ها عرضه شد و حداقل توانست مخاطبان ثابت این سری را راضی نگه دارد؛ اما آن‌طور که پیدا بود منتقدان روی خوش به این بازی نشان ندادند. البته نبود بخش تک نفره یا داستانی، نقشه‌های کم، مشکلات صوتی درون بازی، قدرت بعضی از Hero ها و… مشکلاتی را در بازی ایجاد کرده‌اند ولی به عنوان یک بازی آنلاین محور می‌توان گفت که تجربه این بازی، حداقل برای یک بار، بسیار خوب است؛ اما ممکن است برای شما سوالی پیش بیاید که چرا قدرت بعضی از قهرمان ها جزو نکات بد این بازی است. جواب کاملا روشن است چرا که بعضی از قهرمانان این بازی می‌توانند به خود جان بدهند یا به قول خودمان می‌توانند خود را Recovery کنند که این مورد در بخش Player VS Player اصلا خوب نیست و این فقط به نفع آن شخصی می‌شود که جزو یکی از این Hero ها باشد. این بازی، برای افرادی که به دنبال تجربه یک عنوان آنلاین محور هستند، پیشنهاد می‌شوند اما اگر دنبال یک بازی آنلاین محور خاص و بی نقص هستید، عناوین دیگری نیز وجود دارد که تا روز عرضه آن می‌توان صبر کرد.

نکات مثبت: گیم پلی روان بر مبنای حرکت تیمی، گرافیک بسیار خوب، صدا گذاری عالی، طراحی شخصیت ها

نکات منفی: نبود چت صوتی، باگ های عصاب خرد کن، نبود بخش داستانی، سختی بسیار زیاد در ابتدای بازی

امتیاز نهایی: ۸/۱۰

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • unknown گفت:

    یکی از بهترین بازی های بود که امسال بازی کردم :yes:
    گرافیکش هم واقعا زیباست!که به جرات می توان گفت بهترین گرافیک نسل هشت را داره!که بسیاری از سایت ها از گرافیک و تکنولوژی جدید فریباست ۳ تعریف کردن! :inlove:
    واقعا نقد خوب و منصفانه ای بود,نمره ۸ لایق این عنوانه :yes:
    اگر بخاطر پروژه های زیاد DICE نبود و یه کمپین خوب واسش می ساختن فروشش تو دوماه از ۱۳ میلیون هم بیشتر می شد!
    هرکسی که عاشق Star wars هرگز این عنوان را از دست نده :chic:

      • mahdi.gamer77 گفت:

        یادش بخیر
        کلا ea تو تحول گرافیکی پیش قدم بود…مثل بتلفیلد ۳ که کلا گرافیک رو ترکوند
        البته من هیچوقت از داستانش خوشم نیومد
        …………………………………………………………..
        کاش این داستانی داشت

        • Tolkien گفت:

          justfifa@
          راست میگی گرافیک بازی عجیب الخلقه هست با ۶۰ فریم!!!!!!! :dazed: :dazed: 😯 😯
          ولی اگه بازیای ۳۰ فریم رو هم در نظر بگیریم با وجود اوردر و بتمن نمیشه عنوان گرافیکی ترین عنوان ۲۰۱۵ رو به استار وارز داد
          .
          .
          موتورش هم فراست بایت ۳ هست نه فریباست دوست عزیز 😀
          ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
          mahdi.gamer77@
          آره داستانش خیلی خصمانه با ایران بود 🙁 .
          البته حق داشتن دیگه. ما این همه بازی و فیلم بر علیه اونا ساختیم. انتظار نمیره که اونا تو بازیاشون از ایران تعریف کنند 😐
          راستی بچه ها حدودا یه سال دو سال پیش یه انیمیشن ایران ساخت به اسم” پیام راشل کوری”
          میخواستم ببینم که آیا جلوه های گرافیکیش به اندازه تریلراش بودن؟ چون اینجوری که من از تریلراش دیده بودم. از انیمیشنای خارجی هم جلوتر زده بود!!! 😕 😕 :sweat: :sweat: :sweat: 😮 😮 😮
          خیلی خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید 😉
          .
          .
          .
          ــــــــــــــــــــــ
          مدیریت محترم لطفا این نظر رو حذف نکنید چون میدونم طولانی شده و میره تو بررسی.(قدیما وقتی نظرای طولانی مینوشتم و تو بررسی میرفت از تایید شدنش نا امید میشدم دیگه 😐 )
          این متن رو هم نوشتم چون حذف نظرات تو این مدت زیاد شده 😉

          • Tolkien گفت:

            جل الخالق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            نرفت تو بررسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯
            آخر الزمون شده :rotfl: :rotfl: :rotfl: :silly: :silly: :silly: :sidefrown: :rotfl: :rotfl:
            (شوخی 😀 )

          • unknown گفت:

            چند سایت گرافیکترین بازی نسل هشت را به این عنوان دادن 😉
            فراست بایت حق باتوست وقت نکردم زیاد توجه کنم 😀

          • GENERAL گفت:

            این اینترنت ما انقدر تایم اوت میندازه که آدم ! از هر چی بازی آنلاینه زده میشه !! ( اخر ماه هم میبینی مخابرات اینترنت رو گرون کرده !) هی میزنن تو سر ادم هی استفاده میکنیم ! ( اخه گزینه ی دیگه ای نداریم !!)

            • Ali Ezio گفت:

              بهترین بازی آنلاین امسال بود و خیلی باهاش حال کردم…منتهی نتونستم روی حداکثر گرافیکش بازی کنم کارتم پایین بود…انشالله همه لذت برده باشن…
              ممنون بابت نقد و بررسی :yes: :yes: :yes:

            • هی میزنن تو سر آدم هی استفاده میکنیم
              کوتاه و عالی گفتی.طبق قانون از سال هشتاد و هشت اینترنت حجمی بایستی برچیده می شده و همه آی اس پی ها تو بخش ای دی اس ال فقط بایستی نامحدود ارایه میکردن سرویس هاشونو.حالا نامحدود که نشد هیچ سرویسای نا محدودشون بسیار گرونه و با اعمال حجم منصفانه عملن همون نت حجمیرو میدن.اگه مشکل پهنای باند دارن چرا تو سرویس حجمی چندین برابر سرعت اسمی سرویس ریت دانلود میدن؟با حجم گیگی سه هزار تومن استار وارزو امثالهم برای ما که با فیلماش بزرگ شدیم شده آرزو.شرم باد به آی اس پی های پول پرست که خون مارو کردن تو شیشه

    • reza_mj گفت:

      هفته پیش گرفتمش…..فوق العادست و معتادش شدم….مپ هاش اینقدر بزرگه که نمیتونی تا تهش بری :rotfl:

    • ممنون بابت نقد ولیemperor در واقع همون Palpatine هست و هیرو های مختلفی نیستن

  • حیف که فقط انلاینه و از هر کی شنیدم فقط ازش تعریف کرده بابت نقد ممنون

  • mjsh گفت:

    به این ۸ میدن. به کالاف ۷.۹.
    😮 :dazed: :dazed: :dazed: :dazed: :dazed:

    آخه جالبه این فقط مولتیه تو همون مولتیشم تعداد مپاشو مود هاش از کالافی که هم مولتیه هم زامبی هم کمپین کمتره. خخخخ . ea پول پرست نیست بعد اکتی هست؟

    • unknown گفت:

      اول برو بازیش کن بعد بیا حرف بزن 😉
      کل نقشه های کالاف را جمع کنی نمیشه منطقه ی H.o.t.h بازی 😉
      مقایسه نقشه های کالاف و Star wars مثل مقایسه پراید با بوگاتیه :laugh:
      بازی دارای ۵ منطقه است!و برای هر مد نقشه خاص خودش را از اون ۵ منطقه داره! 😉
      هر وقت اکتی اومد با ۳۰ دلار سالیانه ۱۵ بازی رایگان بهت داد به EA بگو پول پ.رس.ت 😉
      البته هیچ شرکتی هم بخاطر چشم و ابروی گیمرها بازی نمیسازه 😐

      • Undefined گفت:

        دقیقا
        بعضیا بازی نکردم بعد درباره محتویات بازی هم نظر می دن و مقایسه هم می کنن! این بازی ( که تقریبا ١٢ تا نقشه داره) بعضی از نقشه هاش هست که اگه بخوای از ابتداش بری به انتهاش نزدیک ١۵ دقیقه طول می کشه بعد بازی کالاف که چندتا نقشه کوچیک تحویل داده و کاربراش خوشخالن تعداد نقشه هاشون زیادی برای هر نقشه شاید بین ٣ تا ۵ دقیقه طول بکشه( شاید!)
        ای کاش همیشه سعی می کردیم اول تجربه کنیم بعد نظر بدیم و تهمت بزنیم!

        • mjsh گفت:

          ۱۲ تا نقشه داره؟ بعدشم کی گفته من بازی نکردم؟
          دوما اینکه سیستم گان پلی هم خیلی بد ساخته. خیلی بچه گانه ساخته شده بچه ۵ ساله میتونه توش کیل بگیره.

          • unknown گفت:

            بازی کردی شما بگو چندتا نقشه داره 😐 (امیدوارم از منطقه حرف نزنید!)
            بازی های قبلی Star wars بازی کردی؟که در مورد gameplay بازی نظرمیدید؟
            فیلم های Star wars را دیدی؟
            فکر میکنی اسلحه های Star wars باید مثل کلاکشینکوف عمل کنه؟
            اسلحه هایش گلوله ندارن تا به پای بازیکن شلیک کنی زحمی بشه :laugh:
            اسلحه هایش لیزیه یه لیز بهت بخوره باید بمیری :laugh:
            گیم پلی اش تا اون حدی هم که میگی ساده نیست عزیز…

            • arfy گفت:

              جاست فیفا
              متای بازی فیفا بشه ده تو میای ازش دفاع میکنی

            • Undefined گفت:

              Arfy
              چه ربطی به بحث داشت
              شما هم ea اگه بازی با متای ١٠٠ بسازه میای ازش بد می گی 😐

            • unknown گفت:

              @arfy میتونی اینطوری فکر کنی 😉
              کسی که با توجه به متای این چند ساله اخیر بره بازی بخره فکر کنم در اشتباه کامله 😉

            • arfy گفت:

              منظورم اینه که تو هربخشیاز شرکت EAازش دفاع میکنی بدترین بازی تاریخ هن بسازه باز ازش دفاع میکنی

            • mjsh گفت:

              من تا میدونم ۳ تا نقشه داره که با battle of jaku میشه ۴ تا.
              الان فکر کردی فقط خودت درباره اسلحه لیزری میدونی؟ فقط مگه این بازی اینو داره؟ هیلئو هم داره. چی فکر کردی؟ همه نوب نیستن عزیز.
              بازیها قبلیشو بازی نکردم چه ربطی درا هنتونم درباره این نظر بدم؟
              فیلماشو ندیدم چه ربطی دراه نتونم درابره بازی نظربدم؟ من که درابره شخصیتا و اینا نظر مدادم که به فیلم مربوط باشه.

              سوم اینکه کلا ۹ تا یا ۱۱ تا تفنگ داره. خخخ

            • unknown گفت:

              @mjsh
              تو ادعا کردی بازی کردی بیا نشون بده بازی چندتا نقشه داره که اینم نمیتونی ثابت کنی
              :laugh:
              ۳ نقشه :laugh: کلا معلومه بازی نکردی عزیز!
              هیلو را داری بازی Star wars مقایسه میکنی؟ جک میگی؟
              هیلو از روی فیلم ساخته شده؟ :pain:
              DICE میتونه ماننده هیلو اسلحه های خود در آوردی بسازه؟ 😐
              فیلم را ندیدی چطور انتظار داری از بازی خوشت بیاد 😐 بازی از روی فیلم ساخته شده!گیم پلی,نقشه و….
              بله لیزره و DICE هم باید با این لیزر ماننده فیلم عمل کنه!دقیقا ماننده بتلفید که یک شبیه سازی بود!DICE و EA برای یک بازی پایبند به پاییه و بنیاد بازی هستن!نمیاد یه چیزی ساختی تحویل مردم بدن!
              نمیدونم اسلحه هایشم چندتا اومدی در مورد بازی نظر میدی :giggle:

            • unknown گفت:

              @mjsh خب بزار من برایت نقشه ها و… را تعریف کنم کالاف باز! 😉
              مد
              S.p.u.r.t.m.a.cy,W.a.l.k.e.r A.s.s.a.u.l.t,F.i.g.t.h.e.r s.q.u.a.r.d.o.n
              دارای ۵ منطقه بازی هستن,که کلا نقشه های مولتی کالاف و زامبی اش را جمع کنی به یک منطقه اش نمیرسن :smirk: (توجه کنید!پایان هر یک از مده ها در یک نقشه بین ۲۵ الی ۴۵ دقیقه طول می کشه و نقشه هایش هم اینقدر بزرگ هستن که ادم خسته نشه,نه مثل بعضی بازی ها نهایت مد هایش ۲۰ دقیقه اس :heh: )
              مد
              B.l.a.s.t,H.e.r.o H.u.n.t,H.e.r.o.e.s v.s v.i.l.l.a.i.n.s
              ۱۰ تا مپ داره که از ۵ منطقه گرفته شدن!
              D.r.o.p z.o.n.e,D.r.o.i.d r.u.n
              ۷ نقشه دارن,که از ۵ منطقه گرفته شده,و با ۱۰ نقشه بالا تفاوت داره!
              T.u.r.n.i.n.g p.o.i.n.t هم دارای ۱ منطقه است!
              حالا نقشه هارا جمع کن چند تا میشه؟ ۳ تا؟ :laugh:
              این بازی دارای ۵ منطقه است!و ۱۷ نقشه کوچک از اون ۵ منطقه گرفته شده 😉 کالاف ۱۷ نقشه داره؟! :laugh: اونم نقشه هایش نصف این نیستن…..
              خب!
              اگر هم یکمی فیلم ستاوارس میدی و تحقیق میکردی اسلحه هر ۶ فیلم قبلی اش را جمع میکردی به ۳۰ تا نمی رسید :ZZZ:
              که الانم ۱۱ تا اسلحه داره همراه ۸ اسلحه ای که به صورت کارتی استفاده میشه,میشه ۱۸ اسلحه!فکر نکنم کم کاری کرده باشه!فیلم اینه!از روی فیلم هم بازی ساختن!
              نه اینکه بیان برای لاینسس نکردن اسلحه ها بازیشون را به اینده ببرن :wilt:
              اول بازی کن بعد در مورد بازی نظر بده :heh:
              موفق باشی 😉

          • SleepyMan گفت:

            دوستانی عزیزی که به سیستم گان پلی بازی ایراد می گیرن این بازی ، بازی جدیدی نیست! ادامه ایست بر سری Battlefront کسایی که بازی نکردن ایراد نگیرن از این مورد لطفا! گان پلیش اسطوره ای هست! برین نسخه های قبلی رو اول بازی کنید من هنوز که هنوزه نسخه های قبلی رو بازی می کردم حالا که این اومده :inlove:

      • Ramsay گفت:

        بنظرم این بازى چوب سیاست هاى بد امسال EAرو خورد و بیشترین دلیل کاهش متا،محتویات کم نسبت به دریافت ۶٠دلار بود.EAهم فازش معلوم نیست 😀
        سر بتل ۴ اونقدر دست و دلبازى میکنه و سر این با این مقدار محتوا.
        mjsh والا بنده که دیگه کالاف نمیزنم اما طبق برخى نقدها مث اینکه بخش کمپین چندان تعریفى نبوده.DICE از ضعف خودش در ساخت کمپین باخبر بود و بنظرم کار درستى کردن که فقط مولتى دادن بیرون(اما بهتر بود با محتواى بیشتر میدادن).
        با دو خط اخر کامن justfifaکاملا موافقم.والا EAبازى با گرافیک نسل ۶ حداقل نمیده ۵٠دلار

    • reza_mj گفت:

      @mjsh
      داداش کمپین کالاف که خدایی قشنگ نیست.من که خوشم نیومده و هنوز بعد از این همه که تریدمش مرحله سومم و خوشم نمیاد بازی کنم….اما مولتی کالاف خوبه….حالا که بحث مپ رو اوردی بدون که فقط یه مپ از این بازی اندازه ی کل مپ های کالافه….خلاصه من که بین این و کالاف بیشتر اینو بازی میکنم

      • Cpt.G4mer گفت:

        داداشای گلم رو دست آنلاین رین بو چندین ساله ساخته نشده بود من خودم اول طرفدار استار بودم چون بتاشو رفته بودم ولی از همه شنیدم که کلا یه هفته حال میده . آنلاین بازا میدونن اگه کسی رو نداشته باشی که باهاش تو بازی پارتی بزنی و با هم بازی کنین اصلا هیچ بازی آنلاینی حال نمیده کلا دوتا بازی شاهکار انلاین این چند ساله بودن یکیشون تایتان فال ( که وقتی ساخته شد کالاف از روش خیلی خوشکل بعضی جاهاشو خیلی بد اسکی رفت و بازیشو خراب کرد ولی در کل تایتان فال صنعت شوترو ۱ پله بالا برد ) و اون یکی هم رین بو که هیچی نگم بهتره شاهکار آنلان بازی کردن تاکتیکی ترین بازی دنیا که هر پنج نفر حرف همو بفهمن خیلی لذت بخشه .

        • abolika گفت:

          رینبو من امروز خریدم واقعا عالیه اینکه هر اپراتور یه قابلیت مخصوص داره خیلی خوبه و درسته خیلی تاکتیکیه ولی بخاطر اینه که توش باید همکاری تیمی داشت ولی هنوزم که هنوزه شوتری ندیدم که از نظر تیر اندازی و هدشات کردن به اندازه کانتر حرفه ای باشه و تو کانتر برای اینکه بتونی هدشات کنی واقعا نیاز به تمرین زیادی داری واسه حرفمم دلیل دارم
          برید تو کانتر اسلحه رو یه جا زوم کنید بعد دستتونو بزارید رو تیر بعد دو ثانیه اسلحه رفته سمت اسمون ولی تو اکثر شوتر های دیگه مقدار لرزش تفنگ خیلی کمه
          تو کانتر اصلا نمیشه دستتو بزاری رو تیر و کسیو بکشی و باید تک تک بزنی ولی تو خیلی از شوتر ها دیگه طرف دستشو میزاره رو تیرو دو سه نفرو میکشه
          —————————————————
          این استار وارزو چندتا رفیقام دارن با هم بازی میکنن خیلی بهشون حال میده عکساشم واسم میفرستن واقعا گرافیکش عالیه خیلی دلم میخواد بخرم حیف که پول ندارم 😀

    • T.M گفت:

      همین بازی پر اشکال امسال جزو سه بازی برتر تو فروش بوده مثل کال اف!!!!! 😕

    • mahdi.gamer77 گفت:

      زیادم دادن به کالاف
      تنها کالافی که داشتم و بازی نکردم
      حتی از گوستم داستانیش بدتر بود
      من بودم ۴ میدادم
      again n.o.ob

    • Iron-Man گفت:

      شرط میبندم مجموع تمام مپ های سری cod از استار وارز کمتره

  • Dr.tech گفت:

    واقعا این بازی رو برای هر گیمری که مولتی میزنه الزامی میدونم من خودم معتادش شدم و واقعا واسه منتقدا متاسفم که این کارو با این بازی بزرگ کردن :-((

    • unknown گفت:

      نداشتن کمپین در بازی یکی از دلایل منتقدان بود!
      که واقعا هم برای بازیش الزامی بود!ولی به هر حال ان شاءالله Star wars ویژال گیم جبران میکنه 😉
      دیگر مشکل بازی هم منطقه های بازی بود که فقط ۵ تا بود!
      اگر ۷ تا منطقه میزاشتن واقعا عالی می شد!هرچند بهشون حق میدم تنها ۷ فیلم از Star wars منتشر شده و تو این فیلم ها نهایش ۱۵ تا منطقه داره نمیتونن همه را برای یه نسخه ریبوت بزارن!
      اسلحه هایش هم برمیگرده به فیلم که اونم واقعا کم بودن,DICE هم نمیتونستن از خودش اسحله بسازه 😐

  • Perfumed Bear گفت:

    خیلی ممنون از نقد زیباتون فقط چرا انقدر دیر ؟

  • a.b.n گفت:

    پلتفرمی که براساس اون نقد رو نوشتید چیه ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

  • ((ALI GAMER)) گفت:

    خیلی عالی بود نقدتون . ولی بقیه ی سایت ها زود تر گذاشتن چرا انقدر دیر گذاشتین ؟؟

  • Leon گفت:

    مرسی بابت نقد. :inlove: ولی مگه لست آف آس survivr modeداشت؟ سختی survive داشت ولی مودشو نه!

  • Mr Hill93 گفت:

    ممنون بابت نقد

    بازی بسیار قشنگی هست گرافیک که محشره این عنوان به شدت توصیه میشه

  • Storm tirupur چیه دیگه؟ واقعا از نویسنده های سایتی مثل گیمفا چنین خطاهایی انتظار نمیره. درستش storm trooper هست.. :hypnotized:
    لطفا تصحیح شود.

  • YAGHI گفت:

    از چند سال پیش تا حالا هربازی که اومده یه مشکل داشته(به غیر از بعضیا)
    یاد ۷،۸ سال پیش به خیر که هر بازی میومد با جون و دل بازی میکردیمو نمیدونستیم گرافیکو گیم پلی چیه
    اصن به فکر نمره و متا نبودیم
    نمیدونم انتظارات ما رفته بالا یا شرکتا افت کردن

    • unknown گفت:

      باور کن انتظارات رفته بالا!چون صعنت گیم قبلا هرگز به اندازه الان پیشرفته نبود!
      به جرات میتونم بگم صعنت بازی سازی الان با فیلم سازی برابری میکنه!
      طی تحقیقی که کردم,از اواخر سال ۲۰۱۳ متای بازی ها به یه چیز بی ارزش تبدیل شده……..

      • YAGHI گفت:

        انتظارات رفته بالا؟؟؟ نه داداش اشتباه نکن
        من که هنوز کراش پلی استیشن ۱ رو بهم بدی تا اخرش میرم
        یا که call of duty black ops 1 یا سه گانه ی mw با اون داستانای شاهکارشون که الانم دوسشون دارم
        نه داداش بحث انتظارات نیس
        بحث اینه که صنعت بازی سازی داره جنبه تجاری به خودش میگیره تا سرگرمی

        • unknown گفت:

          شاید ۲۰ درصد گیمرها مثل تو باشن!
          منتقدان
          گیمر های تازه به دوران رسیده
          و…
          اینطوری نیستن 😉
          در مورد جنبه تجاری هم از اول صعنت بازی های رایانه ای جنبه تجاریه برای بازی ها مد نظر بود!
          اگر این جنبه نبود باور کن الانم داشتیم بازی های سگا و کلاسیک را بازی می کردیم(منظورم بد بودن بازی ها نیست!)
          به پیشرفت چند سال اخیر صعنت بازی های رایانه نگاه کن!بازی شده فیلم!

      • Mr Hill93 گفت:

        واقعا متا رو باید بی ارزش دونست مخصوصا برای این بازی چون بخش کمپین نداره نمرات کم شدن ولی خود آنلاینش ی دنیاییه بیشتر بازی هایی ک کمپین و آنلاین دارن اکثر کاربرا با جرات میتونم بگم ک فقط به فکر مولتی هستن چون بخش کمپین چیزیه ک باعث میشه ی نفر ک شخصیتش دست ما هست هزاران نفر رو بکشه و شاید فقط سه چهار بار بمیره ک اصلا جذاب نیست ولی توی مولتی یاد میگیری ک اگه نکشی میکشنت

  • Kia گفت:

    حیف که هنوز واسه pc کرک نشده اگه بشه هم که فقط میتونیم افلاین بزنیم که 😐 …امیدوارم حداقل زود ماد story بیاد. مبارک کنسولیا

  • ramin#x#.x گفت:

    بسیار عالی
    اگر ذهنم یاری کنه بازی در لوکیشن های فیلم نسخه vi ۱۹۸۳

  • ممنون بابت نقد به نظرم مهمترین نکته منفی بازی اینه که خیلی زود تکراری میشه تو بازی های آنلاین محوری که اخیرا عرضه شدن Rainbow Six رو به Starwars ترجیح میدم.

  • Dr.Gamer گفت:

    مولتی پلیر این بازی بسیار عالی بود تجربه بازی های چند نفره قدیمی رو برام زنده کرد :yes:

  • half.life گفت:

    م بتاشه بازی کردم مسخره بود :no: :no: لیزر بازیه

  • Way_effect گفت:

    خیلی نقد خوبی بود خسته نباشید

  • sina4123 گفت:

    ممنون از نقد
    ولی به نظر من ۸ خیلی زیاده
    باگ های عصاب خرد کن و اصلاح کنید

  • .:MRM:. گفت:

    ممنون نقدتون جالب و منصفانه بود.
    به نظرم این بازی که نام Starwars رو یدک میکشه شاید بهتر بود یه بخش داستانی زیبا و غنی در کنار بخش آنلاینش داشت تا از داستان زیبای دنیای وسیع و گسترده و شخصیت های جنگ ستارگان نهایت لذت رو میبردیم.

  • Arman Darvishzadeh گفت:

    این بازی شاهکاره البته بتلفیلد ۵ مطمئنا رو دست این میزنه

  • SLIM_SHADY گفت:

    دوستان برا مولتی star wars بهتره یا cod ?

  • اوه اوه عجب بازی باحالی میشه من همیشه از این عنوان خشم میومده… خدا کنه سیستممون بکشه :-/ :-/

  • خیلی خوبه مودهای این بازی… هیچ وقت تکراری نمیشه و واقعا از همه نظر این عنوان خوب عمل کرده… من که خیلی خوشم اومد. :yes: :yes: :yes:
    ممنون بابت نقد خوب

  • rrp گفت:

    من بازی رو کامل نصب کردم با سی دی کی فقط هیچ نوشته ای نداره همش دکمه و .. است

ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا
ستارگان در جنگ | نقد و بررسی بازی Star Wars:Battlefront - گیمفا